Print side | Luk vindue

Dansk Bredbånd- Ny box til fibernet

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: IP TV og WebTV
Forumbeskrivelse: TV via bredbånd, fiber og internet. TDC TV, Telia TV, YouSee WebTV m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=61102
Udskrevet den: 05-Juni-2025 kl. 10:58

Emne: Dansk Bredbånd- Ny box til fibernet
Skrevet af: Top Gun
Emne: Dansk Bredbånd- Ny box til fibernet
Skrevet den: 01-Juni-2009 kl. 17:04

Dansk bredbånd har lanceret ny set top boks, som har hdmi  - hurrah  det var vist osse på tide..

Er der nogen som har prøvet den? jeg kunne godt lide at vide om der er harddisk?

-------------
Pioneeer Krp 500a (bestilt)
Onkyo 606
Jamo A510
Jamo E8Center
Fibernet (Dansk bredbånd)
Sub: stadig på jakt
Baghøjtaler: stadig på jagt

Svar:
Skrevet af: jensen1973
Skrevet den: 01-Juni-2009 kl. 20:26
Nu er det kun en lille uge siden de satte informationen om hd-kanaler og ny tv-box op på deres hjemmeside, så jeg tror ikke nogen har prøvet den endnu. Der er IKKE harddisk i desværre. Af samme grund er jeg ikke sikker på at jeg selv hopper med på hd-vognen endnu. 1499,- kr for boxen er trods alt en del penge, og hvis de nu skulle komme med en harddisk model, vil det være lidt ærgeligt at side med denne box til ingen verdens nytte. Jeg må indrømme at jeg selv er noget frustreret over at have ventet så længe på at de skulle komme med den nye tv-box, og så se at der ikke er harddisk i. Det overgår min forstand at de bruger så lang tid på det, for så bare at komme med en halv løsning.

Skrevet af: delinde
Skrevet den: 01-Juni-2009 kl. 22:04
Oprindeligt skrevet af Top Gun Top Gun skrev:

Dansk bredbånd har lanceret ny set top boks, som har hdmi  - hurrah  det var vist osse på tide..

Er der nogen som har prøvet den? jeg kunne godt lide at vide om der er harddisk?

Det er en Motorloa 1920, uden harddisk. Jeg har endnu ingen HD kanaler, men jeg har længe villet have en boks med HDMI. Der synes jeg ikke, boksen skuffer. Den giver et noget mere roligt billede, og grafikken er klart bedre. Dog er der stadig lidt med eks. programomtale, hvor ikke al teksten er synlig og et par andre småting. Dog er det generelt en god boks, den skifter hurtigere end den gamle, og så er den også pænere at skue. Ja, og så kan man stille ting ovenpå den, og fjernbetjeningen kan betjene TV´et også.

Skrevet den: 02-Juni-2009 kl. 18:30

Tak for Svar.....men hamrende surt at dansk bredbånd kun leverer en halv løsning.

Jeg har læst at Motorola 1920 fås i versioner med og uden harddisk, så det er da helt ude i skoven at Dansk bredbånd kun tilbyder boksen uden harddisk.

Alm. harddisk optagere er vel ikke en option ifht. fibernettet, fordi man kun kan få 1 signal/program igennem ad gangen. Tænk at dansk bredbånd sidder med en højteknologisk løsning som fibernettet og så ikke kan finde ud at noget så simpelt som at levere en løsning med hard disk.

Hvad kan dog forklaringen på det være???

-------------
Onkyo 606
Jamo A510
Jamo E8Center

Skrevet af: Ole Pihl
Skrevet den: 02-Juni-2009 kl. 22:18

Hos "Energimidt Fiberbredbånd"  følger HD Boksen (Motorola) med gratis , når man vælger deres tv pakker.

Man kan også leje Motorolas HD Boks med harddisk , men vælger man at leje så bliver man hurtigt fattig .

Leje af HD Boks med Harddisk :   Oprettelse : 499,00 kr  + Leje 69,00 kr om måneden + Krypteringsafgift 99,00 i kvartalet .

Kan også købes til 2899,00 + Krypteringsafgift til 99,00 kr i kvartalet .

Se det kalder jeg for tyveri .           ;           ;       

Skrevet af: moho
Skrevet den: 03-Juni-2009 kl. 13:47

Min perverterede mening er noget i denne stil.

Når man som almindelig VHS optagne udsendelser ikke maatte modtage noget hvor tingene var høje og tynde på ens 4:3 skærm.

Vi skulle spises af med sorte bjælker på vores i starten dyrt indkøbte VHS bånd. Og hvis dette lyder sært, så tænk på hvis man måtte optage ægte 16:9 på ens Harddiske, SD men altså digitalt! Dette ville blive så absolut forbudt. Så hvad man lige skal med HD, jeg mener når man ikke må optage dette digitalt. 

Spændende fremtid for Scart og Ægte (jeg mener analogt anamorfisk 21:9), om ikke for andet så for glæde PHILIPS!        

-------------
Har Stofa, Basispakke! Forvirrelsesfreak og andre Århushistorier. Den korrekte opløsning i det vandrette plan for HD er lige netop ___?

Skrevet af: Tarzan
Skrevet den: 29-Juni-2009 kl. 01:25

Oprindeligt skrevet af jensen1973 jensen1973 skrev:

Nu er det kun en lille uge siden de satte informationen om hd-kanaler og ny tv-box op på deres hjemmeside, så jeg tror ikke nogen har prøvet den endnu. Der er IKKE harddisk i desværre. Af samme grund er jeg ikke sikker på at jeg selv hopper med på hd-vognen endnu. 1499,- kr for boxen er trods alt en del penge, og hvis de nu skulle komme med en harddisk model, vil det være lidt ærgeligt at side med denne box til ingen verdens nytte. Jeg må indrømme at jeg selv er noget frustreret over at have ventet så længe på at de skulle komme med den nye tv-box, og så se at der ikke er harddisk i. Det overgår min forstand at de bruger så lang tid på det, for så bare at komme med en halv løsning.

Nej, jeg venter også og ser, om de kommer med noget lign. den HDTV boks som YouSee har med harddisk og 2 "tunere", så man dels kan time en optagelse, og dels optage noget andet end det man ser. Det er for ringe af DB ikke at have en sådan løsning endnu. Både TDC og div. Satellit-modtagere kan jo dette i dag.

-------------
Venlig hilsen

Sven

Skrevet af: Letten
Skrevet den: 29-Juni-2009 kl. 08:06
Det kan jo også være at de pønser på at lave en central serverbaseret optage løsning ligesom Profiber.

Der er vel ingen naturlov at harddisken absolut skal stå i stuen og brumme

Skrevet af: Akeleje
Skrevet den: 06-Juli-2009 kl. 23:06
Oprindeligt skrevet af Ole Pihl Ole Pihl skrev:

Hos "Energimidt Fiberbredbånd"  følger HD Boksen (Motorola) med gratis , når man vælger deres tv pakker.

Man kan også leje Motorolas HD Boks med harddisk , men vælger man at leje så bliver man hurtigt fattig .

Leje af HD Boks med Harddisk :   Oprettelse : 499,00 kr  + Leje 69,00 kr om måneden + Krypteringsafgift 99,00 i kvartalet .

Kan også købes til 2899,00 + Krypteringsafgift til 99,00 kr i kvartalet .

Se det kalder jeg for tyveri .           ; ;           ; ;       

Hvor har du set prisen 2899,- kr.

Jeg har fået oplyst 3499,-    

Skrevet af: b0nde
Skrevet den: 17-August-2009 kl. 10:29
Oprindeligt skrevet af delinde delinde skrev:

Det er en Motorloa 1920, uden harddisk. Jeg har endnu ingen HD kanaler, men jeg har længe villet have en boks med HDMI. Der synes jeg ikke, boksen skuffer. Den giver et noget mere roligt billede, og grafikken er klart bedre. Dog er der stadig lidt med eks. programomtale, hvor ikke al teksten er synlig og et par andre småting. Dog er det generelt en god boks, den skifter hurtigere end den gamle, og så er den også pænere at skue. Ja, og så kan man stille ting ovenpå den, og fjernbetjeningen kan betjene TV´et også.

Hvad er dine generelle erfaringer med denne boks ? Er der noget blæserstøj når den er tændt / idle ? Bliver den varm ved drift ?

Er der andre som har denne HD-boks fra dbnet , evt med HD-kanaler ?

Skrevet af: wellberg
Skrevet den: 21-Oktober-2009 kl. 18:37
Kan man mon bruge en gammel zaptor boks, til signal fra Dansk bredbånd, for så skulle det være at man skulle finde en brugt en og sparer lidt penge, mens man venter på at de kommer med en bedre boks...

Skrevet den: 25-Oktober-2009 kl. 14:25
Oprindeligt skrevet af b0nde b0nde skrev:

Oprindeligt skrevet af delinde delinde skrev:

Hvad er dine generelle erfaringer med denne boks ? Er der noget blæserstøj når den er tændt / idle ? Bliver den varm ved drift ?

Er der andre som har denne HD-boks fra dbnet , evt med HD-kanaler ?

-------------
Onkyo 606
Jamo A510
Jamo E8Center

Skrevet den: 25-Oktober-2009 kl. 14:38

Generelt indtryk af HD box fra Dansk bredbånd: 

Plussiden:

1. Langt bedre kvalitet på TV signal via HDMI, den gamle ip box havde kun scart

2. Nye HD kanaler på vej uden mer-pris:  Mail fra DB udsendt idag: "Vi vil ved samme lejlighed meddele, at Dansk Bredbånds kunder vil modtage DR’s 3 nye digitale kanaler; DR Ramasjang, DR HD og DR K pr. 1.november. Som IP-TV kunde vil du modtage de 3 nye kanaler i Grundpakken. I Viasats pakker leveres DR HD i ”Bonuspakken”, DR K i ”Underholdning og Nyheder” og DR Ramasjang i ”Børnepakken”.

3. Boxen er pæn i sin udførelse: sort m. pianolak look på front

Minussiden:

1. Fjernbetjening talentløs (samme som gamle analog box), og jeg tror ikke jeg kan boxen til at virke via min kyro fjenbetjening. Hvis der er nogen som har fået det til at lykkes hører jeg meget gerne om det.

2. Fås ikke med Harddisk

3. Menuerne i Boxen virker lidt gammeldags, og kunne godt bruge en opstramning visuelt og betjeningsmæssigt 

4. Stadig for få HD kanaler, og men Dansk Bredbånd er viasat ikke muligt dvs ingen Golf Channel

Alt ialt ok box, som viser rigtig gode TV billeder og det er jo det vigtigste

-------------
Onkyo 606
Jamo A510
Jamo E8Center

Skrevet af: Ixus
Skrevet den: 26-Oktober-2009 kl. 14:28

Oprindeligt skrevet af wellberg wellberg skrev:

Kan man mon bruge en gammel zaptor boks, til signal fra Dansk bredbånd, for så skulle det være at man skulle finde en brugt en og sparer lidt penge, mens man venter på at de kommer med en bedre boks...

Ja, det er meget interessant, hvis zaptor boksen ville fungere. Teknisk set er det samme boks, men mit gæt er, at de bruger forskellige software og konfiguration.

Til Top Gun: Tak for anmeldelse om HD boks!

Skrevet den: 26-Oktober-2009 kl. 14:37
Nu har jeg bestilt en brugt Zaptor boks og får den om ca 14 dage, så må vi se. Krydser alt hvad der kan krydses  Hvis det ikke virker må jeg jo bare sælge den videre....

Skrevet den: 26-Oktober-2009 kl. 15:29

Nu har jeg bestilt en brugt Zaptor boks og får den om ca 14 dage, så må vi se. Krydser alt hvad der kan krydses  Hvis det ikke virker må jeg jo bare sælge den videre....

God idé! Jeg tænkte også på at gøre det samme:) Lad os vide, hvordan det går for dig.

Stofa har fået lavet en open source hjemmeside til Zaptor-boksen:

http://opensource.stofa.dk/ - http://opensource.stofa.dk/

Skrevet den: 11-November-2009 kl. 20:03
Har modtaget boksen idag, men det virker desværre ikke til Dansk bredbånd :(  Men det var da forsøget værd.

Skrevet den: 12-November-2009 kl. 10:20

Har modtaget boksen idag, men det virker desværre ikke til Dansk bredbånd :(  Men det var da forsøget værd.

Jeg tror, du har ringet DB Support og har registreret MAC-adressen af din nye Zaptor boks?

Skrevet af: poppe
Skrevet den: 12-November-2009 kl. 11:15

Har du ændret mac adresse så den matcher din gamle STB ?

-------------
Mvh
Christian Holst

Skrevet den: 12-November-2009 kl. 14:16
Hvordan ændre man Mac-adressen?

Skrevet den: 12-November-2009 kl. 14:37
Har nu ringet til Dansk bredbånd og bedt dem om ændre mac-adressen. De vil gøre det idag eller imorgen. Nu er det jo helt spændende igen Smile
Tak for hjælpen

Skrevet den: 12-November-2009 kl. 20:54

Har nu ringet til Dansk bredbånd og bedt dem om ændre mac-adressen. De vil gøre det idag eller imorgen. Nu er det jo helt spændende igen Smile
Tak for hjælpen

Det var så lidt.
Du kan have flere boks dvs. flere MAC-adresser registreret, hvis man har TV i flere rum. For mig, har de registreret nye MAC-adresse, mens jeg var på telefonen.

Skrevet den: 18-November-2009 kl. 14:01

Tak for hjælpen

Fik du dit boks til at virke?

Skrevet den: 20-November-2009 kl. 11:36
Nej desværre, den boks jeg har købt er en Motorola vip1920 og den DB bruger er en Motorola vip1910..... Så det spiller ikke sammen. Tror nu godt man kan få det til at virke his man har den rigtige model.

Skrevet den: 08-December-2009 kl. 13:59
Har nu fået fat i en brugt motorola vip 1910, Satte den til, ringede til dansk bredbånd og oplyste den nye mac adresse. Og så var det bare at vente....... Og vupti så virkede det Thumbs Up. Man kan altså godt spare en del, ved at købe en brugt boks, man skal bare sikre sig at det er den rigtige model, altså en motorola vip 1910 og IKKE en motorola vip1920.
Fedt endelig at kunne se DRHD.

Skrevet den: 08-December-2009 kl. 19:20
Fedt nok.

Jeg overvejer lidt at afbestille min HD-boks igen efter fiber-selskaberne har annonceret deres fusion. Gider virkelig ikke stå med en ny boks til 1500 næste år, i tilfælde af at DBNet ikke skulle komme med ind "under" det nye fælles selskab.

Skrevet den: 05-Februar-2010 kl. 13:01
Hej Wellberg,

Jeg har også købt Motorola VIP 1910 og forsøgte at bruge den med Dansk Bredbånd. Det virkede ikke for mig.

Jeg har forsøgt at kigge i IP-menuen og avanceret menu, men jeg ved ikke, hvad skal jeg skifte:
http://www.foxure.com/documention/motorolakreatel-stb
Når enheden starter med opstart trykke på "Info" eller "Menu" afhængig af model. Når enheden starter med opstart trykke på "Info" eller "Menu" afhængig af model. Når du får IP-STB Configuration menu, skal du trykke på 2, 3, 5, 7 i orden. Hvis du trykker på 7, 5, 3, 2, du kan åbne menuen "Avanceret".

Ville det hjælpe at ændre nogle indstillinger? Er det et problem med firmware?

Skrevet den: 09-Februar-2010 kl. 18:15
Hej Ixus
Det eneste jeg skulle gøre, da jeg havde fået fat i den rigtige boks, var at ringe ind til Dansk bredbaand og bede dem om at ændre mac adressen og oplyse serienr, på boksen. Men vær siker på at du har den rigtige boks, for 1910 og 1920 er fuldstændige ens udvendig.
Håber du får deet til at virke, mit virker stadig :)

Skrevet af: Murnau
Skrevet den: 10-Februar-2010 kl. 09:38
Jeg vil meget stærkt advare mod anskaffelse af Dansk Bredbånds nye HD boks til fibernet. Med den kan man nemlig kun se HD-programmer UDEN LYD!

Jeg har gentagne gange været i kontakt med Dansk Bredbånds tekniske support, men de kan ikke hjælpe.
De fralægger sig ethvert ansvar for at have leveret en vare, der ikke fungerer!

VH

Morten Piil

Skrevet den: 12-Februar-2010 kl. 12:27
Oprindeligt skrevet af Murnau Murnau skrev:

Jeg vil meget stærkt advare mod anskaffelse af Dansk Bredbånds nye HD boks til fibernet. Med den kan man nemlig kun se HD-programmer UDEN LYD!

Jeg har gentagne gange været i kontakt med Dansk Bredbånds tekniske support, men de kan ikke hjælpe.
De fralægger sig ethvert ansvar for at have leveret en vare, der ikke fungerer!

VH

Morten Piil

Og det burde også være løst, eller ? :-)

Torsdag den 11/2-2010

Vi har oplevet at nogle kunder har haft problemer med lyd på HD kanaler. Dette problem er nu løst med nyt software 

Jeg selv lige været i kontakt med dem idag, fordi jeg opdagede at de ligepludselig er begyndt at køre 50/50 internet til 299, hvor 25/25 koster 429. Disse priser så er kun en kampagne-pris, på en ubestemt tid, men det var ikke noget de åbenbart havde valgt at informere deres nuværende kunder om. Kundepleje, åbenbart et ukendt ord hos dem.

Helt ærligt, så er jeg ved at være træt af DBnet og deres halv lunkne produkter. Internettet er der ingen problemer med, men deres TV-del er IMO til at lukke og sk*** i. Vi har bare den almindelig box, og kvaliteten er mildest talt meget utilfredsstillende. Udover det, så har de lige siden jeg opdagede dem første gang, for 5-6 år siden, reklameret med interaktivt TV, dvs. tjekke mails, gå på internettet ,leje film osv. Det eneste vi kan er at leje film, men sidst jeg tjekkede var udvalget så ringe at jeg ligeså godt kunne sætte VHS-maskinen til igen.

Skrevet af: Murnau
Skrevet den: 12-Februar-2010 kl. 12:49
Jeg kender ikke noget til, at problemet med manglende lyd på de HD-kanaler, der formidles af Dansk Bredbånds HD-boks, er blevet løst.

Kun tiden vil vise, om det sker.

Morten Piil

Skrevet af: janelne
Skrevet den: 13-Februar-2010 kl. 20:41
Oprindeligt skrevet af b0nde b0nde skrev:

Det eneste vi kan er at leje film, men sidst jeg tjekkede var udvalget så ringe at jeg ligeså godt kunne sætte VHS-maskinen til igen.

Helt enig ... Dbnet's udvalg af film er ufatteligt ringe. Helt uforståeligt at de vil være dette udbud bekendt. Produktet er jo genialt (at kun leje film hjemme fra sofaen), hvis bare udvalget var lig Blockbusters "top 20".

Print side | Luk vindue