Logitech Harmony 885 og Tekst-tv?
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Tilbehør
Forumbeskrivelse: Fjernbetjeninger, kabler, omskiftere mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=6117
Udskrevet den: 20-Maj-2025 kl. 00:08
Emne: Logitech Harmony 885 og Tekst-tv?
Skrevet af: Letten
Emne: Logitech Harmony 885 og Tekst-tv?
Skrevet den: 18-August-2005 kl. 15:20
Hej,
Hvis du har en Logitech Harmony 885 fjernbetjening, vil jeg gerne høre om dine erfaringer og specielt om den også er god til styring af tekst-tv.
/Letten
|
Svar:
Skrevet den: 22-August-2005 kl. 09:22
Er der slet ingen her, der har den remote?
|
Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 22-August-2005 kl. 09:54
Jeg har en sådan, men hvad helt præcis mener du med "god til styring af TTV"???
Den har knapperne 0-9 til indtastning af side-nr. Skal den have andet?
------------- Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver
|
Skrevet den: 22-August-2005 kl. 11:14
Hej Heartware,
Hvad med aktivering af teskt-tv, hvordan foregår det?, og er der dedikerede knapper til rød, grøn, blå og gul?
Mit TV understøtter også dual-screen, dvs. tv+tekst-tv, hvordan kan det understøttes/aktiveres.
Grunden til at spørger er, at jeg ikke gider have en "nørd"-remote, hvor man skal ind i en menu, og en submenu derunder, og samtidig holde to knapper nede osv. Jeg vil helst have at disse funktioner har dedikerede knapper når man ser tv, og at det fremgår tydeligt hvilke knapper der aktivere funktionerne (f.eks. tekst-tv og dualscreen).
/Letten
|
Skrevet af: Tybaldt
Skrevet den: 22-August-2005 kl. 11:25
Jeg er den lykkelige indehaver af en 885 remote . Indtil nu har jeg udelukkende haft succes med betjening af alle enheder i mit anlæg.
Der er jo mulighed for at lægge ALLE de funktioner du har brug for, ind i "dyret", - mulighederne er tilsyneladende uanede , - så tekst tv (jeg har et Pioneer 434 plasma) har indtil nu ikke givet problemer overhovedet. Eneste minus jeg indtil nu har fundet i 885 er placeringen af de numeriske (tal) tasterne, - de ligger meget tæt, - nederst på remoten. Ellers får den min varmeste anbefaling.
Peder
|
Skrevet af: julius
Skrevet den: 22-August-2005 kl. 12:32
Jeg kunne godt tænke mig at eje en sådan fyr.
Hvor fås den billigst? - Tysk netadresse?
julius
|
Skrevet den: 22-August-2005 kl. 12:34
Hej Tybaldt,
Hvordan aktiverer du f.eks tekst-tv, er der en dedikeret knap med det "universelle" tekst-tv-logo? eller er det en af knapperne ved displayet?
|
Skrevet af: Tybaldt
Skrevet den: 22-August-2005 kl. 13:31
julius skrev:
Jeg kunne godt tænke mig at eje en sådan fyr.
Hvor fås den billigst? - Tysk netadresse?
julius
|
Jeg købte min på http://www.shg.dk - www.shg.dk , - de var kun ca. 100 kr. dyrere end de tyske net butikker.
|
Skrevet den: 22-August-2005 kl. 13:39
Ellers prøv edbpriser.dk http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=140188 - http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=140188
Midt data har den til 1.278 kr. ikke meget dyrere end i tyskland. Fragt og reklamations-forhold taget i betragtning kan det ikke svare sig at handle i tyskland efter min mening.
|
Skrevet af: helle
Skrevet den: 22-August-2005 kl. 19:54
Jeg har lige fået et nyt medion tv fra Aldi, og fornylig fået en sony 710 rcorder og har desuden en nyere NAD anlæg og er ved at gå ud af mit gode skind over fjernbetjeninger der ligger og flyder. Jeg hørte om Logitech Harmony 688 i Dimser der duer og tænkte : sådan en må jeg have, og det kan ikke gå hurtigt nok !
Hvad kan 885 som 688 ikke kan? Tror I ikke at 688 skulle kunne betjene mine maskiner?
Jeg vil selvfølgelig hellere nøjes med at slippe 800 kr. 
venlig hilsen Helle
|
Skrevet af: TOD
Skrevet den: 22-August-2005 kl. 22:37
Hej Letten
Jeg ved ikke om dette kan hjælpe, men jeg har købt en "One-For-All" fjernbetjening. Det universelle Tekst-TV logo med "3 vandrette streger i en skærm" mangler som regel på de fleste programmerbare fjernbetjeninger. Derfor har jeg været kreativ, og benyttet videorecorder knapperne, som jo ikke skal benyttes når fjernbetjeningen er i TV-mode. Jeg har valgt "pause" knappen som tekst-TV - de 2 lodrette pause-streger smager da lidt af "tekst-TV streger". Her er hvordan jeg har konfigureret min fjernbetjening:
Pause (2 lodrette streger): TTV on/off Stop: TTV hold (stop hvis siden skifter mellem sub-pages) Play: TTV favorit side Fwd: TTV page+1 (zappe til næste side) Rew: TTV page-1 (zappe til forrige side) - og selvfølgelig tallene 0 - 9
Ovenstående er ment som inspiration. Min fjernbetjening er selvfølgelig ikke en Logitech, og det lyder som om at Tybaldt er eksperten. Hvis der er en smart konfigurering af Logitech-en er jeg meget interesseret i at høre om det!
mvh Torben
|
Skrevet den: 23-August-2005 kl. 09:33
Hej Helle,
helle skrev:
Hvad kan 885 som 688 ikke kan? Tror I ikke at 688 skulle kunne betjene mine maskiner?
Jeg vil selvfølgelig hellere nøjes med at slippe 800 kr. 
venlig hilsen Helle
|
885 har grafisk farvedisplay (m. ikoner), den er genopladelig (farvedisplay og stor sendestyrke dræner) og leveres med en pæn "ladestation", den har bevægelsesføler så den tænder når man tager den op. Og er efter min mening også lidt pænere at se på en de øvrige.
For yderligere oplysninger kan du se på http://www.logitech.com - www.logitech.com under produkter/Harmony
/Letten
|
Skrevet den: 23-August-2005 kl. 09:36
Hej Tybaldt og Heartware,
Kan i ikke fortælle mig om hvordan i aktiverer tekst-tv på 885'eren?
Samt hvordan (hvilke knapper) i bruger for at skifte en side frem/tilbage?
0-9 tasterne har jeg regnet ud .
/Letten
|
Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 23-August-2005 kl. 12:51
Jeg benytter PG+ til TTV og PG- til PIP.
Side+/- er (ligesom på TV'et) Ch+/-
Jeg benytter så |<< og >>| til at blade i kanalen på mit PIP vindue.
------------- Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver
|
Skrevet den: 23-August-2005 kl. 12:59
Ok, tak!
|
Skrevet den: 23-August-2005 kl. 17:34
Hej Helle
Du skrev at du har et NAD anlæg. Hifiklubben sælger rent faktisk en NAD fjernbetjening til kr. 599, som kan styre op til 8 enheder, og den kan lære op til 352 kommandoer, og har makroer mm.
http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/tilbehoer/fjernbetjening/detail/NAD_HTR2_fjernbetjening.htm?id=1906 - http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/tilbehoer/fjernbetje ning/detail/NAD_HTR2_fjernbetjening.htm?id=1906
Måske det var noget?
mvh Torben
|
Skrevet den: 24-August-2005 kl. 15:13
Hej Torben
tak for dit link.
Jeg stod for nylig med NAD fjernbetjeningen i hånden i butikken og tænkte: Hold kæft hvor er den klodset!
Det kunne man selvflølgelig lære at leve med, hvis bare den virker. Den er jo også noget billigere.
Har du den selv. Synes du den er god?
Umiddelbart lyder det tillokkende at man kan programmere Logiteh fra deres hjemmeside.
mvh Helle
|
Skrevet den: 24-August-2005 kl. 21:24
Hej Helle
Ja! de programmerbare fjernbetjeninger lever sjældent op til mottoet "small is beautiful". Mht. Logitech 688 synes jeg iøvrigt, at navigationsknapperne ser lidt spøjse ud: http://www.logitech.com/index.cfm/products/detailsharmony/DK/DA,CRID=2084,CONTENTID=8747 - http://www.logitech.com/index.cfm/products/detailsharmony/DK /DA,CRID=2084,CONTENTID=8747
Jeg har iøvrigt ikke en NAD - jeg har købt en "One-For-All" programmerbar fjernbetjening via ebay for 180 kr. MEN MEN - umiddelbart vil jeg ikke råde dig til at købe en sådan med mindre du er tekniknørd ud over det sædvanlige. Den kan nemlig kun lære ca 30-40 funktioner før den melder "memory full". Og her skal man så være tekniknørd, for inde bag batteri låget sidder der et 6-polet JP1-stik som man med et special-kabel kan forbinde til printerporten på sin PC, og vha en masse hacker software, som man downloader fra internettet, kan fjernbetjeningen konfigureres til at kunne 10-20 gange mere (og iøvrigt bruger DAGEVIS til at sætte sig ind i det ). Men så har man efter min mening også noget der er tæt på det at være perfekt. Hvis du stadig skulle være nysgerrig, så ser min fjernbetjening sådan ud: http://www.ofausa.com/remote.php?type=URC%208910 - http://www.ofausa.com/remote.php?type=URC%208910
Det er egentlig ikke svært at bruge hacker-softwaren, når først man har set lyset, men det tager alstå en betragtelig tid og al dokumentation er på engelsk.
mvh Torben
|
Skrevet den: 24-August-2005 kl. 21:40
hej torben
tak for respons. Nej jeg er ikke: " tekniknørd ud over det sædvanlige" så jeg springer nok over den one-for-all.
Jeg har prøvet noget billigt stads som overhovedet ikke virkede og nu vil jeg gerne investere i noget der bare virker!
Svinger lidt mellem at købe Harmony 688 over nettet eller gå ned i Hifi-klubben (uh jeg kan næsten høre Robert fra langt fra las vegas, når jeg skriver Hifi-klubben) Men køber jeg i en netbutik regner jeg med at jeg har 14 dages retur ret og kan sende dimsen tilbage hvis den ikke dur.
du har ret de ser spøjse ud de knappe på 688
mvh Helle
|
Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 24-August-2005 kl. 22:36
helle skrev:
hej torben
tak for respons. Nej jeg er ikke: " tekniknørd ud over det sædvanlige" så jeg springer nok over den one-for-all.
Jeg har prøvet noget billigt stads som overhovedet ikke virkede og nu vil jeg gerne investere i noget der bare virker!
Svinger lidt mellem at købe Harmony 688 over nettet eller gå ned i Hifi-klubben (uh jeg kan næsten høre Robert fra langt fra las vegas, når jeg skriver Hifi-klubben) Men køber jeg i en netbutik regner jeg med at jeg har 14 dages retur ret og kan sende dimsen tilbage hvis den ikke dur.
du har ret de ser spøjse ud de knappe på 688
mvh Helle
|
Du behøver ikke at regne med du har 14 dages returret ved fjernkøb, du er garanteret det .
|
Skrevet af: MichaelS
Skrevet den: 25-August-2005 kl. 00:02
Kan Logitechen programmeres fra andre fjernbetjeninger ?
Jeg har omskifterboksen fra Aldi og den har ikke rigtigt noget navn, så den er nok umulig at finde i Logitechs omfattende oversigt over udstyr.
/MichaelS
------------- mvh MichaelS
|
Skrevet af: julius
Skrevet den: 25-September-2005 kl. 16:05
Letten skrev:
Hvad med aktivering af tekst-tv, hvordan foregår det?, og er der dedikerede knapper til rød, grøn, blå og gul?
/Letten
|
Hej Letten
Du stillede for en måned siden flere gange ovenstående spørgsmål verørende Logitech Harmony 885.
Jeg har nu endeligt fået min 885, og selv om jeg endnu ikke har fået færdig-programmeret den helt, kan jeg da foreløbig besvare dit spørgsmål forholdsvis positivt:
Der skal tilsyneladende som standard 4 tastetryk til: Device / TV / 8 / TEXT, hvorefter man kan anvende de 4 dedikerede farvede knapper på nøjagtig samme måde som på den normale tv-fjernbetjening.
Antal tastetryk kan formentlig reduceres, når man benytter mulighederne for individuel programmering.
Venlig hilsen
julius
|
Skrevet af: VIP4EVER
Skrevet den: 23-December-2005 kl. 19:45
HeartWare skrev:
Jeg benytter PG+ til TTV og PG- til PIP.
Side+/- er (ligesom på TV'et) Ch+/-
Jeg benytter så |<< og >>| til at blade i kanalen på mit PIP vindue. |
Har lige fået sådan en fætter, og den er rigtig fed indtil videre....men hvad er kommandoen til at aktivere tekst-tv ?
------------- Best Regards
Glenn
|
Skrevet af: Tsunde
Skrevet den: 25-December-2005 kl. 20:21
Jeg havde egentlig kigget på en allforone 6, men så lige en SUNWAVE SRC-9320 på Hi-Fi klubbens hjemmeside. Den ser meget fed ud, nogen der har erfaring med den?
|
|