Print side | Luk vindue

gratis satellit kanaler og WMC

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Satellit TV
Forumbeskrivelse: Canal Digital, Viasat, Astra m.fl. (DVB-S)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=61367
Udskrevet den: 28-December-2024 kl. 08:21

Emne: gratis satellit kanaler og WMC
Skrevet af: mr.niles
Emne: gratis satellit kanaler og WMC
Skrevet den: 07-Juni-2009 kl. 12:58

Hej der ude !

Jeg har 2 stk paraboler og 3 stk LNB´er,  som hængte fra da vi købte huset. jeg har ikke haft brugt det før nu, da jeg godt kunne tænke mig at se nogle gratis kanaler, Bla. på 28.2 Ø, LNB og kabler og DISEqC swicht er blevet skiftet ud til digitalt. jeg bruger til dagligt windows media center  med et DVB-T og DVD-S tuner i pc´en, og kunne godt tænke mig at se satellit tv via den,  problemet er at jeg kan ikke få noget signal ind. selv og jeg har forsøgt med den rigtige elevation angle og retning på parabolen, samt en satfinder i mellem, hvis jeg søger i transponderne i satellitten finder den en hulens masse kanaler men der er ikke noget signal på nogen af dem. 

hvis jeg kobler en digitalboks på i stedet for wmc, skriver den " signal weak! ".  

er der nogen der ligger inde med en løsning  på mit problem ?

venlig hilsen

Niles

Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 07-Juni-2009 kl. 13:11

Hvor store er parabolerne, til 28,2 (28,5) skal den ikke være mindre end 60 Cm, så vil du kunne modage Astra 2 og B samt EB1, til Astra 2D skal der bruges en der er større, hvor stor kommer an på hvor i landet du bor.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: mr.niles
Skrevet den: 07-Juni-2009 kl. 14:08

De er Ø 75 cm,  så det er vel ikke størrelsen det er galt mem?

jeg bor nord for Randers

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 07-Juni-2009 kl. 14:59

Så er den stor nok, bare ikke til Astra 2D, der skal den være minimum 1 M. Er den indstillet korrekt, og er det den rigtige LNB der bruges (Universal). Er de ting i orden, så skal det virke. Modtager selv SKY på Sjælland med en 60 Cm uden problemer.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Print side | Luk vindue