iPhone 3G S annonceret
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Bærbare medie afspillere
Forumbeskrivelse: iPod, Creative o.lign. bærbare playere
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=61475
Udskrevet den: 08-Februar-2025 kl. 20:10
Emne: iPhone 3G S annonceret
Skrevet af: Martinb
Emne: iPhone 3G S annonceret
Skrevet den: 09-Juni-2009 kl. 00:28
Hmmm så kom den endelig ud den nye Iphone 3g s. Men umiddelbart hvad jeg kan læse rundt omkring så er det da vist ikke det helt vilde og fede den kan.
De er ihvertfald ikke synderligt imponeret hverken på de store gadget sider eller hos de vrede danskere på pimpdaddy:
http://www.pimpdaddy.dk/?p=1811 - http://www.pimpdaddy.dk/?p=1811
Selv synes jeg altså heller ikke det er de helt vilde ting der er i den. Men man køber vel også mest en iphone for woweffekten og ikke pga. de ting den kan (eller ikke kan).
------------- Mvh
Martin
|
Svar:
Skrevet af: jonaskp
Skrevet den: 09-Juni-2009 kl. 01:07
Martinb skrev:
Men man køber vel også mest en iphone
for woweffekten og ikke pga. de ting den kan (eller ikke
kan). |
Ud fra den udtalelse kan jeg gætte mig til at du ikke
ejer en iPhone? For det er noget af en fordom.
iPhone 3G er uden sammenligning den bedste telefon jeg
har ejet. Den er lækker, brugerfladen er intuitiv og så
kan den udvides til at kunne næsten alt, via App Store.
iPhone er en revolution for mobil-branchen.
Med hensyn til den nye, så er den sikkert udemærket. Jeg
erstatter nok ikke min iPhone 3G (dertil er der sket for
lidt), men de tilføjelser der er kommet gør den kun
endnu mere komplet. Jeg havde håbet på noget mere (især
at de havde ændret designet, så den adskilte sig fra
3G), men så sparer jeg da de penge . Den største
ændring sker IMO i opgraderingen af softwaren til OS
3.0.
|
Skrevet af: Bechman
Skrevet den: 09-Juni-2009 kl. 09:27
jeg har heller ikke en iPhone, men må da også indrømme at jeg synes det virker lækker.. Så ikke enig med dig Martin :-)
|
Skrevet af: T-Ras
Skrevet den: 09-Juni-2009 kl. 12:39
Jeg blev også noget skuffet over 3GS. Min egen 3G skal ikke skiftes ud
alligevel. Jeg havde håbet på OLED-skærm og et tyndere design.
|
Skrevet af: M.W.
Skrevet den: 09-Juni-2009 kl. 19:49
jonaskp skrev:
Martinb skrev:
Men man køber vel også mest en iphone
for woweffekten og ikke pga. de ting den kan (eller ikke
kan). |
Ud fra den udtalelse kan jeg gætte mig til at du ikke
ejer en iPhone? For det er noget af en fordom.
iPhone 3G er uden sammenligning den bedste telefon jeg
har ejet. Den er lækker, brugerfladen er intuitiv og så
kan den udvides til at kunne næsten alt, via App Store.
iPhone er en revolution for mobil-branchen.
Med hensyn til den nye, så er den sikkert udemærket. Jeg
erstatter nok ikke min iPhone 3G (dertil er der sket for
lidt), men de tilføjelser der er kommet gør den kun
endnu mere komplet. Jeg havde håbet på noget mere (især
at de havde ændret designet, så den adskilte sig fra
3G), men så sparer jeg da de penge . Den største
ændring sker IMO i opgraderingen af softwaren til OS
3.0. |
Jeg er helt enig, iPhone er også dem bedste telefon jeg har ejet, og det er efterhånden en del.
Mine sidste 3 telefoner var nokia, men jeg har også arbejdet en del med Sony/Ericsson, HTC og samsung. Ingen af dem har samme lækre og gennemtænkte brugerflade som iPhone. Ja, iPhone har mangler, men jeg har klaret mig fint uden det sidste års tid. JEg glæder mig dog til opdateringen der er varslet næste måned. Det bliver dejligt med MMS.
Jeg er spændt på at få lov til at lege lidt med den nye 3GS. Men om jeg køber den ved jeg ikke, det kommer nok meget an på prisen. For jeg savner bedre batteritid, og et lidt bedre kamera. 3mpix er dog usselt, og ingen blitz. kom nu apple.Til billeder i mørke må jeg frem med lommelygten eller det dyre spejlrefleks..
------------- Morten Witzel
|
Skrevet af: Lars
Skrevet den: 09-Juni-2009 kl. 20:01
Martinb skrev:
Selv synes jeg altså heller ikke det er de helt vilde ting der er i den. Men man køber vel også mest en iphone for woweffekten og ikke pga. de ting den kan (eller ikke kan). |
Det er samme holdning, som når man handler nyt TV efter kontrast-forhold og mega-farver.
Der er intet unikt ved de enkelte muligheder i iPhone. Det unikke opstår i måden de kan kombineres på, og hvordan applikationerne gør det.
Applikationerne fungerer generelt nemmere og mere enkelt på en iPhone, pga. den store berøringsfølsomme skærm (ikke at sammenligne med tryk-skærmen der er på flere andre mobiler).
Jeg var selv en glad Nokia bruger indtil tidligere på året, hvor jeg dristede mig til at købe en iPod Touch. Da jeg opdagede hvor fed den var, købte jeg også en iPhone. Og derefter har jeg været solgt.
Fanatisk - nej - blot umindelig imponeret dag-for-dag.
Der er dem der tror, at iPhone handler om tekniske features. Det gør den ikke, det handler om brugervenlighed, brugervenlighed og brugervenlighed - og der er intet endnu som kommer blot i nærheden (af de mobiltelefoner jeg har prøvet)
Alt virker bare nemmere på en iPhone. Om det så er at checke og besvare emails, at spille spil, eller blot at skrive SMS.
/Lars
------------- Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 09-Juni-2009 kl. 23:24
Jeg ved ikke hvad nørderne havde forventet. Men udover en mærkbar forøget "speed" (processor - RAM - hukommelse), bliver der endelig implementeret et anstændigt kamera m både AF og video ( - 3MP er OK) . Kameradelen har hidtil været alt for tynd ! Men OLED ville absolut ha været nice .
|
Skrevet af: Boogie
Skrevet den: 10-Juni-2009 kl. 08:09
Jeg overvejer selv den "nye" iPhone. Det er vel i virkeligeheden en opdatereret 3G og hva så?! Som Lars skriver, handler er iPhone ikke om ville specs og det nyeste lir, men om brugeroplevelsen (og design, trend osv.).
Jeg kan godt forstå, at nogle er lidt skuffede over 3Gs, men det er vel ikke Apple´s skyld, men snarere al den hype der altid er omkring Apple!? Jeg havde selv læst mange steder, at designet ville være anderledes, tyndere og komme i 2 modeller. Oled mv. var også nævnt alle steder. På den baggrund blev jeg selv lidt skuffet, men igen, det er vel ikke Apple´s skyld. Derimod er det helt Apple´s skyld, at der ikke er FM i mobilen, det er sgu lidt tyndt og ikke så brugervenligt.
Håber den nye understøtter BT stereo headset uden adaptor, nogen der ved det?
Boogie
|
Skrevet af: kim.t
Skrevet den: 10-Juni-2009 kl. 08:48
Boogie skrev:
Håber den nye understøtter BT stereo headset uden adaptor, nogen der ved det?
Boogie
|
Det er vel som sådan ikke HW men nærmere SW / OS'et der bestemmer om den gør. Der sidder jo en BlueTooth chip i dyret (også i Touch'en som bliver aktiveret d. 17 når IPhone OS3.0 bliver frigivet), så det er vel bare et spørgsmål om hvad de tillader.
Og ellers vil jeg giver jer ret i at det er ikke er pga features men køber en iPhone/Touch der er oplevelsen. Jeg købte selv en Touch da jeg ikke mente at de kr. 3.000 som man skulle betale ekstra for telefon/kamera var penge værd ift en Touch. Men efter at have brugt Touch'en i et par måneder (og det er ikke blevet til meget musik, men alt andet) er jeg bange for at jeg ikke kan undvære den - forstået på den måde at det er pisse irriterende når man ikke lige har adgang til et åben wifi net. Så det ender nok med at jeg køber en iPhone.
-------------
|
Skrevet af: MartinMøller
Skrevet den: 10-Juni-2009 kl. 22:00
Der er kommet ydereligere info omkring Iphone 3GS specifikationer. Interessant læsning. Se her: http://www.ingadget.dk/?p=433 - http://www.ingadget.dk/?p=433
|
Skrevet af: 'DLG'
Skrevet den: 31-Juli-2009 kl. 11:45
Ingen radio (FM) i 3Gs?
------------- Niarn om en Mustang GT: Den ser jo bare ud som om den har lyst til at slå dig ihjel ikk? Det ligner bare en bil der har lyst til at flå hovedet af dig altså.
|
Skrevet af: Kief
Skrevet den: 31-Juli-2009 kl. 11:57
Jeg regner med at købe den nye Iphone 3GS, ikke fordi den er hurtigere eller anderledes men af den simple grund at jeg skifter mobil hver 6 måned og så køber en ny :)
Så solgte min 3G for 2500 kr og køber så en ny af slagsen. Rent abb. mæssigt kan det betale sig og så får man jo en ny telefon med 6 md garanti igen :) (og ikke reklamationsret som er ubrugelig når vi snakker Apple produkter)
Iphone er fantastisk. Så let at surfe, tjekke mails. Vildt fedt at den også kan styre Sonos. Spil-udviklingen er super fed også - der er rigtig mange gode Iphone spil til 6 kr, så perfekt til ventetiden i toget
Synes det er ok de ikke har revolutioneret den mere. Var selv lidt skuffet over det i starten men det er lidt unfair at forvente de kan revolutionere hver evig gang.. Ting tager tid og selv om udviklingen i denne er begrænset, så er det stadig - uden tvivl - den fedeste mobil på markedet i dag...!
------------- Mvh.
Casper
|
Skrevet den: 31-Juli-2009 kl. 14:48
Kief: det lyder da billigt. Solgte min for 3.900. Det var en 16GB.
Skal også købe en 3GS på et tidspunkt, men gider ikke det ræs der er lige nu. Var skrevet op i en 3 butik, men de havde ikke flere sorte 32GB. Og gider ikke gå på kompromis bare for at få den hurtigt. Nu har jeg undværet i henved 1 måned, så kan jeg også godt klare mig en måned mere.
Umiddelbart er jeg så skrevet op til næste sending, men det system de kører med i den butik virker noget rodet - en stor bunke med en masse sedler med folks navne på. Men nu må vi se.
Skal alligevel have købt et Invisible Shield til den først, så det er fint at jeg ikke har fået nogen endnu.
|
Skrevet den: 31-Juli-2009 kl. 15:04
JonasKP: Ok det er en god pris at få for den. Der er mange 3G'ere på markedet lige nu, så priserne ser ud til at stabilisere sig omkring de 2500 kr. Faktisk snakkede jeg med en som fik solgt sin 16GB for 2500 kr også..
Det skal jo tages i betragtning at en ny 3G koster omkring 3500 ulåst..
Men jeg er også skrevet op - jeg overlever også i en periode uden Iphone og har bestemt mig for at jeg vil have 3 for at kunne få glæde af deres 3G dækning og også lege lidt med Iphone som 3G modem til min Mac.
------------- Mvh.
Casper
|
Skrevet den: 31-Juli-2009 kl. 15:09
Synes også selv det var lidt højt - men så længe der er nogen der vil betale, er prisen jo ikke for høj :-). Solgte den på QXL og undersøgte priserne derinde først, så lagde den ind med minimumspris på 2.800 og en Køb Nu på 3.900. Efter to dage var der en der havde købt den med Køb Nu.
Sidder faktisk og overvejer at smutte forbi 3-butikken og se om de måske har en 32GB som de ikke har fået solgt endnu. Og måske købe en 16GB... Har fulgt meget med idag rundt omkring, og det begynder at klø lidt i fingrene. Så nu må vi se hvad det ender med. Måske jeg alligevel ender med at købe en idag
|
Skrevet den: 02-August-2009 kl. 12:20
jonaskp skrev:
Synes også selv det var lidt højt - men så længe der
er nogen der vil betale, er prisen jo ikke for høj :-). Solgte den på QXL og
undersøgte priserne derinde først, så lagde den ind med minimumspris
på 2.800 og en Køb Nu på 3.900. Efter to dage var der en der havde købt
den med Køb Nu.
Sidder faktisk og overvejer at smutte forbi 3-butikken og se om de
måske har en 32GB som de ikke har fået solgt endnu. Og måske købe en
16GB... Har fulgt meget med idag rundt omkring, og det begynder at klø
lidt i fingrene. Så nu må vi se hvad det ender med. Måske jeg alligevel
ender med at købe en idag |
Gider ikke QXL efter at reglerne blev lavet om og man kan "tvinges" til at
tage varen retur op til 14 dage efter salg.. Prøv at læse detaljerne
derinde...
I mit kredsløb af telefoner kan den ekstra udgift til mere GB ikke betale
sig, de penge får jeg ikke mere ind ved et salg senere.. ;)
------------- Mvh.
Casper
|
Skrevet den: 03-August-2009 kl. 10:24
Kief skrev:
Gider ikke QXL efter at reglerne blev lavet om og man kan "tvinges" til at tage varen retur op til 14 dage efter salg.. Prøv at læse detaljerne derinde...
I mit kredsløb af telefoner kan den ekstra udgift til mere GB ikke betale sig, de penge får jeg ikke mere ind ved et salg senere.. ;) |
Jeg så godt at de ændrede deres betingelser, stortset samtidigt med at jeg satte den til salg faktisk. Overvejede det også lidt, men tænkte at så længe jeg bare havde pengene stående på min konto så jeg stadig havde dem, skulle der ikke være nogle problemer. Overvejede ikke lige på det tidspunkt at jeg jo teoretisk kunne få en telefon tilbage i dårligere stand end tidligere, og så skulle til at "slås" omkring hvem der havde ret. Så tænker nok en ekstra gang næste gang jeg vil sælge noget større derinde.
Jeg fandt heldigvis ikke noget 3Butikker der havde en 16GB hjemme, så har ikke købt nogen. Jeg siger heldigvis fordi jeg meget gerne vil have en ny iPhone, men omvendt er jeg også meget spændt på HTC Hero. Synes der er nogle ting i interfacet som jeg virkeligt savner på iPhone. Fx muligheden for at have Widgets liggende på skrivebordet. Er lidt "træt af" at der på iPhones HomeScreen kun kan ligge genveje til programmer.
Så vil gerne lige se og prøve den før jeg bestemmer mig endeligt.
|
|