Print side | Luk vindue

Summe lyd i Philips Plasma

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=6152
Udskrevet den: 11-Februar-2025 kl. 14:54

Emne: Summe lyd i Philips Plasma
Skrevet af: Crysis
Emne: Summe lyd i Philips Plasma
Skrevet den: 21-August-2005 kl. 11:07

Hej

Jeg har lige købt et 42" plasma tv (Philips 42PF5320/10) og der er irriterende summelyd. Den forsvinder kort når man skifter kanal. Lyder ikke til at være en blæser.

Nogen der har oplevet det samme? Skal det være sådan?

Ellers må jeg jo have det byttet ;-)

Svar:
Skrevet af: j333
Skrevet den: 21-August-2005 kl. 12:51
jeg har en 42 philips plasma og min mor har også en plasma philips 42 bare en billigere model
med der er ingen af dem der summer overhoved
så det lyder da skummel

jj

Skrevet af: Crysis
Skrevet den: 21-August-2005 kl. 18:36
Ja, jeg er også bange for at der er noget i vejen. Jeg må bare høre dem ad... Der står bare i manualen at man skal forvente en hvis lyd fra blæseren. Træls, hvis den går under det.. Så må jeg bare skrue mere op for anlægget ;-)

Skrevet af: Wester
Skrevet den: 21-August-2005 kl. 18:43
Indtil det bliver økonomisk overkommeligt med væskekøling, må man leve med en vis blæserstøj som jeg også (med glæde, da jeg vidste det på forhånd) lever med. SKRU op for filmen, så kører det for dig

-------------
NAD 32" B3 Lcd Tv. Sony 710 Recorder . Philips VR 520 Rec. Denon 1603 Receiver. Infinity Speakers

Skrevet af: Carsten Hjorth
Skrevet den: 22-August-2005 kl. 00:40

Jeg har efterhånden set på mange modeller af 42" plasma, og ALLE dem jeg har set, har snerret i strømforsyningen (psu,en).

Den jeg personligt syntes er værst, er en philips med noget der vistnok hedder ambilight, der ændrede støjen sig i takt med at lyset ændrede sig...  

Tænk blot på et 28" crt tv, der kan man jo også høre højspændingstransformatoren, (psu'en) i mere eller mindre grad, alt efter model. Og det er jo kun en ca. 100 wats psu.

Så et plasma med en 3 - 400 watts psu med dynamisk belastning, vil altid kunne høres.

/Just my opinion

/Radiomekanikeren/Carsten 

Print side | Luk vindue