Print side | Luk vindue

Guide: Hvad koster det at se TV?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Modtagelse og udstyr generelt
Forumbeskrivelse: Generelt om modtagelse af TV, radio og andet media
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=61654
Udskrevet den: 23-Maj-2024 kl. 08:51


Emne: Guide: Hvad koster det at se TV?
Skrevet af: Lars
Emne: Guide: Hvad koster det at se TV?
Skrevet den: 12-Juni-2009 kl. 14:33

 

http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=2901">
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=2901 - http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=2901 -



Svar:
Skrevet af: hansie
Skrevet den: 12-Juni-2009 kl. 14:45

uha det er dyrt at se TV

TDC fuldpakke  314.- pr måned

2 x Kort til 4 x199.- årligt

TV Licens til 2220.- årligt

= 6772.-   dertil kommer evt TV pakker ( f.eks HD Pakke til 79.- pr måned osv )

Og en masse strøm til modtagere og TV     så mon ikke det koster godt 800.- pr måned for vores familie.   det kan sikkert gøres til mange andre priser, men det passer godt til vores familie på 3..

 



Skrevet af: Fakker
Skrevet den: 12-Juni-2009 kl. 15:15
Ja puhh ha da, der var jeg da lige ved at kaffen galt i
halsen.


Jeg havde godt nok ikke regnet med at det var så dyrt, hold
da kæft man.


Skrevet af: reslfj
Skrevet den: 12-Juni-2009 kl. 17:38

Oprindeligt skrevet af Fakker Fakker skrev:


Jeg havde godt nok ikke regnet med at det var så dyrt, hold
da kæft man.

Det er derfor vi bør støtte forbrugerrådets krav om 100% gennemskuelige priser.

Det er da et fint initiativ fra pricerunner  

Lars  

PS!  Det er også helt fint, at debatten kommer direkte her på forum - Tak Lars.



-------------
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.


Skrevet af: bibihest
Skrevet den: 12-Juni-2009 kl. 18:15
Har længe overvejet at regne et års forbrug ud hos Yousee, men turde simpelthen ikke regne kanaler + licens + strøm ud. Tror det var godt jeg ikke gjorde det.

Det er sgu sygt at bruge så mange penge på TV. Gi os valgfri kanaler ASAP og fravalg af DDR's kanaler, så ville prisen være en hed del mindre.

Synes også det er lidt at pisse på folk når man tvinges til at betale 2400 for DR's kanaler + en smule til TV2s lokale, når det fx koster 4500 for 44 kanaler ved Yousee.

Yousee = ca 100kr pr. kanal om året v. 44 kanler
DR = 6 DR kanaler (inkl de kommende) + radio kanaler + lidt til TV2's lokaltv = ca 250 pr. kanal om året.

Det er sgu nogle dyre genudsendelser vi får dér. Det hænger jo overhovedet ikke sammen med hvad man får for pengene.


Skrevet af: Darknezs
Skrevet den: 12-Juni-2009 kl. 18:30
Jeg vil nu godt betale for reklame fri kanaler,
jeg har osse en ide om at DR er uafhengnig
af staten og kapitalens indflydelse, Italien er
et skræme eks.


Skrevet af: ghost-the-man
Skrevet den: 12-Juni-2009 kl. 18:46
Jeg bruger små 600 kr pr månede på TV pakken med omkring  74 kanaler,hvor jeg måske ser max de 20 kanaler af dem,glæder mig til den dag hvor man kan selv vælge specielt de kanaler man gerne vil ha,har heller ikke noget imod at betale ekstra og reklame fri tv.


-------------
M.V.H Jan

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=33699&PN=1&title=ghostthemans-hjemmebio - welcome to Ghost-The-Man`s Hjemmebio/HiFi


Skrevet af: PLASMABOY
Skrevet den: 12-Juni-2009 kl. 18:52
DET ER URIGTIGE PRISER

jeg har mellem pakken hos yousee, og betaler 150.- om
månden = 1800.- om året !!

i skemaet står der 3.931.-/3.336.- ??


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 12-Juni-2009 kl. 19:01

Oprindeligt skrevet af PLASMABOY PLASMABOY skrev:

DET ER URIGTIGE PRISER

jeg har mellem pakken hos yousee, og betaler 150.- om
månden = 1800.- om året !!

i skemaet står der 3.931.-/3.336.- ??

Så bor du vel i et boligselskab. De får tit presset priserne ned, efter hvor mange boliger de har rundt i landet.



-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 12-Juni-2009 kl. 19:08

Oprindeligt skrevet af PLASMABOY PLASMABOY skrev:

DET ER URIGTIGE PRISER

jeg har mellem pakken hos yousee, og betaler 150.- om
månden = 1800.- om året !!

i skemaet står der 3.931.-/3.336.- ??

På YouSee's http://yousee.dk/element.php?dogtag=ktv_priv_tv_nye_mp - side står de samme priser som oplyst i skemaet.

Oprettelse af mellempakken koster kr. 595, og derefter 278 kr/måned. Det giver 3.931 det første år, og 3.336,- de efterfølgende.

Så du er nok bare en bonus kunde, der får ekstra god rabat

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: nkjnkj
Skrevet den: 12-Juni-2009 kl. 19:26

Det er mange penge, man hver måned betaler for at se fjernsyn, der er desværre udsigt til det bliver endnu værre.

Da der er udsigt til TV2 fra 2012 bliver en betalingskanal. Ifølge Yousee magasinet Indblik forventer man at skulle hæve prisen med 20-25 kr. pr. mdr. dertil kommer stigning på øvrige kanaler.

Smertegrænsen for hvad jeg vil betale for tv, er snart nået. Havde nok droppet Yousee hvis jeg havde mulighed for det, til fordel for en løsning hvor jeg kunne fravælge Viasat, da jeg godt kunne leve uden deres programmer.



Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 12-Juni-2009 kl. 19:49
Tænke bare på hvad det ville kost en gang omkring 2012 (eller der omkring) hvor det digital signale på kable tv bliver lukke ned 

Yousee har jo det med at stige med 50% hver gang der komme en pris stigning og der kan nå at komme mange pris stigning inden vi er komme til år 2012

Og det er kun for normalt SD digital tv, hvis man ønsker at kunne se HDTV, ja så skal den rigtig store pung frem i år 2012.

Jeg kende en del der faktis ikke har råd til digital SD tv, fra Yousee med dages priser, og hvis de bliver stavnsbudet til Yousee kable net i fremtiden og Yousee gå over til at sende 100% på kablet nette, ja så er det sket med at se tv for dem

Hvis pris udvikling går sådan som nu, så bliver digital tv en luksus vare og HDTV er kun for dem der er gode venne med Stein Bagger, eller har en god bank




Skrevet af: Nordic2007
Skrevet den: 12-Juni-2009 kl. 20:16
Oprindeligt skrevet af ghost-the-man ghost-the-man skrev:

Jeg bruger små 600 kr pr månede på TV pakken med omkring  74 kanaler,hvor jeg måske ser max de 20 kanaler af dem,glæder mig til den dag hvor man kan selv vælge specielt de kanaler man gerne vil ha,har heller ikke noget imod at betale ekstra og reklame fri tv.

Hvis der en dag kommer "à la carte" vil det sikkert være lige så dyrt som nu, muligvis dyrere da enkelte kanaler er dyrere end pakkeløsninger. Måske er det mere i vores interesse med mindre programpakker end de eksisterende.



-------------
VIDEO:
Sony 65 A1
Sony UBP-X800
Canal Digital OnePlace
AppleTV 4K

AUDIO:
Denon AVR-X1400H
Dali Concept 5.1


Skrevet af: Infinity
Skrevet den: 12-Juni-2009 kl. 20:21

Kan kun tilslutte mig at YouSee priserne er urigtige for boligforeninger.

Vi giver 256 kr/mdr for fuldpakke og ca 9,50 kr/mdr til CopyDan.

Og det er en kontrakt vi har og prisen er pristalsindexreguleret (plus merpris for nye kanaler).

De priser I har fundet må være for enfamilie huse.

Edit: Pris rettet dokumentation sat på



-------------
mvh Infinity


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 12-Juni-2009 kl. 20:29

 

 Her er prisen for Fuldpakken Kr. 316 (Boligforening).



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: digitalt.tv
Skrevet den: 12-Juni-2009 kl. 20:29

Flot artikel.

Jeg havde haft tanker om at lave en prisdatabaser på http://www.digitalt.tv - www.digitalt.tv med valg af kanaler og så få pakke priser ud fra disse, men det var for omfattende en opgave.



-------------
Bo http://digitalt.tv" rel="nofollow - http://digitalt.tv


Skrevet af: henriksommer
Skrevet den: 12-Juni-2009 kl. 20:29

min kæreste bor i lejlighed i rødovre og har alm kabel tv.

ville gerne hvae hun fik digital kabel tv. men syntes godtnok det er uoverskueligt at se hvad kanaler man får

de 4 favirit kanaler man kan vælge for 48 kroner om måneden lyder spændende. men er der så også en "grundpakke" man betaler for? eller er det det samme som alm kabeltvs grundpakke?



-------------
Philips 65" 754 Oled
Panasonic 55" CX800E
Nvidia Shield Android Tv


Skrevet af: nkjnkj
Skrevet den: 12-Juni-2009 kl. 20:37

Yousee's pakkepriser overfor boligforeninger variere meget, alt efter størelsen af foreningen, hvor stor konkurencen er i området, og ejerskab af ejendommen's interne fordelingsnet.

Vi giver 350 kr pr. mdr. for den store pakke, har hørt om foreninger der kun giver 210 kr pr mdr for samme pakke.

 



Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 12-Juni-2009 kl. 20:38

 

 Der skal jo for at få digitalt, anskaffes en modtager fra udbyderen, You See.? sammen med et programkort Kr. 398,-/år, så kan man få kanalerne Digitalt, ønskes andre kanaler er der yderligere betaling. Det Digitale udbud er begrænset når kun Grundpakke haves.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 12-Juni-2009 kl. 20:56

Oprindeligt skrevet af Nordic2007 Nordic2007 skrev:

Hvis der en dag kommer "à la carte" vil det sikkert være lige så dyrt som nu, muligvis dyrere da enkelte kanaler er dyrere end pakkeløsninger.

Ja, det ses allerede af Boxers priser.

De 9 kanaler de udbyder i en pakke, som godt nok ikke er ren a la carte, men dog opsigeligt på månedsbasis, er dyrere end de tilsvarende kanaler i et antennelaug med 24 måneders binding på abonnementet.

Så både det at kanaler bliver a la carte, sammen med "inden binding" gør dem dyrere hver især. Omvendt, hvis man vitterligt kun har brug for få kanaler, så er der en god chance for at det bliver billigere i længden kun at abonnere på dem alene.

En anden interesant vinkel på denne prisguide, er at nu kan vi sammenligne priser i takt med at konkurrencen om kunderne øges, her frem mod 1. november i år. Vi kan se hvilke selskaber der sænker priserne, for at lokke kunder til, og hvilke der ikke gør

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 12-Juni-2009 kl. 21:04

Oprindeligt skrevet af Infinity Infinity skrev:

De priser I har fundet må være for enfamilie huse.

Ja, det er de priser YouSee selv oplyser.

Men til en prisguide som denne, er det heller ikke relevant at se på hvad boligforeninger betaler. For det handler jo om hvilke valg man selv har, i junglen af udbydere.

Er man i en boligforening er valget jo taget allerede.

Omvendt kan man jo bruge guiden, til at glæde sig over den rabat man får ved at gå sammen

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 12-Juni-2009 kl. 21:08
Oprindeligt skrevet af Infinity Infinity skrev:

Kan kun tilslutte mig at YouSee priserne er urigtige for boligforeninger.

Vi giver 260 kr/mdr for fuldpakke og ca 9,50 kr/mdr til CopyDan.

Og det er en kontrakt vi har og prisen er pristalsindexreguleret (plus merpris for nye kanaler).

De priser I har fundet må være for enfamilie huse.

Ja, jeg kan lige se, at vi giver 229kr pr. måned, så det er ok.



-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: PLASMABOY
Skrevet den: 12-Juni-2009 kl. 21:52
nu må regeringen sq snart træde ind, og forbyde tvungne tv-
kanaler





Skrevet af: ghost-the-man
Skrevet den: 12-Juni-2009 kl. 22:02
Oprindeligt skrevet af Nordic2007 Nordic2007 skrev:

Hvis der en dag kommer "à la carte" vil det sikkert være lige så dyrt som nu, muligvis dyrere da enkelte kanaler er dyrere end pakkeløsninger. Måske er det mere i vores interesse med mindre programpakker end de eksisterende.

Jo det kunne være meget godt,jeg tror bare at vi så vil nå til samme resultat,for så vil udbyderen bare lægge et par gode kanaler ind samme med nogle skod kanaler,men en god ide,ville være at man kunne få en HD pakkeløsning.


-------------
M.V.H Jan

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=33699&PN=1&title=ghostthemans-hjemmebio - welcome to Ghost-The-Man`s Hjemmebio/HiFi


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 12-Juni-2009 kl. 22:58

For dyrt i forhold til HVAD ? ?

Jeg købte undtagelsesvis BT i mandags pga landskampen . 14 kr = 420kr pr md  og jeg læser max en tredjedel af avisen

Jeg købte samtidigt 10 smøger til min mor = 465kr pr md ( - hun ryger til gengæld dem alle)

Jeg synes også at feks YuoSee er dyrt, - men er det helt ude af proportioner ? ?



Skrevet af: Pizzabager
Skrevet den: 12-Juni-2009 kl. 22:59
I vores tidligere boligforening gav vi knap 152 kr pr. md.  for yousee fuldpakke, og det er jo rigtig billigt, dog gav vi så også 80 kr pr md. for vedligeholdelse af vores egne kabler, og 80 kr om måneden for den investering i kabler og nedgravning der var sket få år før, med 10 års afdrag. så samlet set gav vi jo en hel del mere end 152 kr pr md.


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 13-Juni-2009 kl. 00:22
Oprindeligt skrevet af PLASMABOY PLASMABOY skrev:

nu må regeringen sq snart træde ind, og forbyde tvungne tv- kanaler


Loven siger at der skal være en billig grundpakke i  fællesantenneanlæg.


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: nAlen
Skrevet den: 13-Juni-2009 kl. 11:30
Jeg giver i omegnen af 3200 årligt for den største pakke hos det lokale antenneselskab. Dertil kommer 375 årligt for dvb-c dekoderkort, og de ca 2200 til licensen...

Regnet sammen i grov hovedregning 5700 årligt eller 475 om måneden for at glo diverse genudsendelser...

Hvis man samtidig regner internet med  er det 349 oveni om måneden, så små 850 om måneden i tv internet eller næsten 10000!!!! årligt..

Tror godt nok jeg skal til at gennemlæse den artikel igen, og eventuelt søge en samlet løsning, der måske bare er en knivspids billigere :)

Får det sgu helt dårligt af at regne det sammen :/


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 13-Juni-2009 kl. 11:52

Licens slipper man på ingen måde for, hvis man har et TV. Og internet her ikke noget med kabelpakkerne at gøre.

 Reelt er mellempakken ikke dyrere end et avis abonnement . . .



Skrevet af: nAlen
Skrevet den: 13-Juni-2009 kl. 12:06
Tænkte nu mere i banerne af de "samlede" pakker diverse selskaber er begyndt at tilbyde.. Tdc har eksemplevis trio (tror jeg det hedder), med net, tv og telefon...

Efter at ha luret rundt på nettet den sidste halve times tid, synes jeg dog ikke jeg, prismæssigt, er blevet særligt meget klogere på hvad der lige passer her i boligen..

Er sgu godt nok noget af en jungle det møg :)


Skrevet af: PLASMABOY
Skrevet den: 13-Juni-2009 kl. 19:09
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:


Oprindeligt skrevet af PLASMABOY PLASMABOY skrev:

nu må regeringen sq snart træde ind, og
forbyde tvungne tv-
kanaler
Loven siger at der skal være en billig grundpakke
i  fællesantenneanlæg.


ja pakke ??

de kan sq stikke deres pakker op et hvis sted, og lad os
selv vælge hvike kanaler vi vil have

sorry mate -> men tv pakke stinker :)


Skrevet af: AllanHvass
Skrevet den: 13-Juni-2009 kl. 23:10

Her er en anden løsning...

Jeg trækker kun en DVB-T signal. Kan tage DR1+DR2+TV2 og SVT1+SVT2 og lidt andet fra Sverige - bor i Nordsjælland. Hvis jeg optimerede lidt mere på antennen kunne jeg nok også trække SVT4. Det koster intet andet end den danske licens og er free-to-air.

Så har jeg et mediecenter. Sørger for løbende at optage interessante ting, specielt film, børne programmer og naturprogrammer. Jeg får mere samlet sammen end jeg næsten kan nå at se fra de kanaler - der er masser af gode programmer at se, når man ikke lige er afhængig af sendetidspunktet. Og i øvrigt et par Xbox 360 omkring i huset til at se mediecenteret flere steder, evt. på én gang med forskelligt indhold.

Mere frihed til at se når man vil. Langt billigere. Og et medie center kan også så meget andet - fotos, video, musik, gemte DVDer, etc.

Jeps - jeg gider ikke se ret meget fodbold...



-------------
Med venlig hilsen
Allan Hvass


Skrevet af: Lygtemanden
Skrevet den: 14-Juni-2009 kl. 21:26
Jeg er glad for mit boxer der er ikke mange kanaler men, dem som de har valgt i "grundpakken" er alle sammen nogen jeg gider se. Ikke ligesom TDC men deres "fyld" kanaler. Dem betaler man jo stadig for at se og så er det ½ pris at fuldpakken fra TDC.


Skrevet af: nAlen
Skrevet den: 14-Juni-2009 kl. 22:37
Vores grundpakke er også helt forfærdelig... Indeholder udelukkende nordiske og tyske kanaler, men ingen tv3, 3+, 3 ppuls, zulu eller dk4... Man er mere eller mindre tvunget op i den store pakke :/


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 15-Juni-2009 kl. 10:56

Jeg gad godt der var en vis sammenligning med andre lande, specielt EU lande og måske endnu mere specielt vores nabo lande. Det er reelt set dem vi bør samligne med.

Det støreste problem synes jeg er, at vi har massere af kanaler, men det er for langt de flestes vedkommende kun et ganske lille antal man ser. Hos mig vil jeg skyde på det er max 10 kanaler. (Jeg har fuld pakke fra TDC). Det burde kunne gøres billigere, selv ved individuelle kanalvalg.

 



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Chessr
Skrevet den: 17-August-2009 kl. 22:27

Her hos kæresten og mig i Horsens har vi den store Stofa pakke for det er hvad udlejeren har valgt til hans boliger.

Vi giver 324.-/md. til det. Vi ser kun ganske få kanaler og drømmer sådan set om at bare have Dr1, TV2 og de der gratis kanaler via licensen. Vi vil ikke savne alle de andre kanaler overhovedet.

Så det er lidt dyrt for os. Samtidig giver vi ca. 299.-/md. for 25mbit internet..

7476 om året for TV og Internet.. Ville vi da også gerne have billigere

Men nu vi ikke kan slippe er jeg da lidt int. i Digitalt TV :P kan bare ikke finde ud af Stofas priser



Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 17-August-2009 kl. 22:37

 

 Jeg giver for Grundpakke You See + 50 Sattelit kanaler + Internet = Kr. 5100.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: thun
Skrevet den: 24-August-2009 kl. 06:43

Grundpakke og pluspakke 12/12 internet og fri telefon hos Smile c.

655.- md plus licens til Dr. Det er vel en ok pris?



Skrevet af: pfugl
Skrevet den: 24-August-2009 kl. 08:22
Basispakke med 15/15 internet og 24 kanaler hos Profiber:
298,- pr måned + DR licens.


Skrevet af: janbau
Skrevet den: 13-September-2009 kl. 19:20

Vi giver 298 kr for Grundpakken med 24 digitale kanaler med en 15/15 Mbit internet Hos Profiber .

Ren pris for de 24 Digitale kanaler er 100 kr .

Her kan så vælges Pakker fra Canal Digital og Viasat . Der findes dog ingen Grundpakke hvor der feks findes et Mix af begge udbydere noget jeg nok savner .

det vi har valgt er Basis Fiberpakken 100 kr + Canal Digital Famaly Mix til 179 kr måned som består af 24 digitale Heraf 5 Hd kanaler .

Ialt 48 Digitale kanaler for 279 kr måned hvad jeg synes er billigt . Og samtidig får man så Analog tv som har ca 36 Analoge Tv kanaler og 21 Radio kanaler

Pr 1 Jan vil der være et servicegebyr på 210 kr pr Halve år . Så bliver prisen 314 kr måned .

Men da Profiber jo er et forholds ny muglighed for Tv vil der jo løbende blive ændret på pakkerne .

Jeg mangler lige pt Tv 2 sport og måske Tv 3 Tv 3 Puls Tv 3 +

For at få disse Kanaler er jeg nødt til at Vælge en pakke fra Viasat og så bliver det dyrt .

Prisen for dette bliver 306 kr  ( Haraf endnu en serviseafgift på 800 Kr ) for 30 Kr mere får man dog de 6  Tv 1000 Kanaler med = 336 kr måned .

For de penge kan jeg holde mig til Canal Digital og få Canal + film for ydligere 179 kr  = 493 kr pr måned og den store Canal + Total for 229 kr = 543 kr måned med 58 digitale kanaler heraf er de 7 Hd kanaler .

 



Skrevet af: thun
Skrevet den: 14-September-2009 kl. 04:52
Smile content er lige kommet med et tilbud 399.- for 12/12 internet, fri fastnettlf. og stor tv pakke. Der er ikke andre gebyrer


Skrevet af: Vanderlay
Skrevet den: 14-September-2009 kl. 18:02

Vi betaler sammenlagt... ingenting for tv-signaler (ud over selvfølgelig
licensen). Til gengæld er der så kun 3,5 kanaler at boltre sig på.

Ser frem til at kanaludbuddet bliver fordoblet den 1. nov


Skrevet af: MCenterFreak
Skrevet den: 14-September-2009 kl. 18:34

Giver ca. 4800 (+Licens) for Canal+Total, med hele svineriet fra parabol

inklusive 12 HD kanaler og 7 Film kanaler



-------------
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)


Skrevet af: thun
Skrevet den: 15-September-2009 kl. 05:50

Smil c. 399.- skrev jeg. Tilbuddet gælder kun for nye kunder. Hvorfor f.. skriver de så til mig, med mit navn på, når jeg ikke kan bruge det?+

Skodfirma



Skrevet af: arnely
Skrevet den: 22-Oktober-2009 kl. 20:24
Vi har taget konsekvensen og opsagt vores Viasat hele huset.
Vores årlige omkostning for og se TV, ligger lige under de kr. 7000,- om
året incl. licens.

Der ligger flere overvejelser, for vores beslutning bl.a

1. Mange af kanalerne er i forvejen reklame finanseres, så hvorfor betale
yderligere for og se dem bl.a TV3!
2. Så er det alle genudsendelserne, vi har set på i årevis.
3. For ca. kr. 4800,- når licensen er trukket fra. Kan man leje/købe en
del film.
4. Mange af de film som sendes på TV 1000 eller TV2 film, kan man ofte
købe i Bilka på tilbud. Mange steder er der 3 DVD film, for en hund.
5. Strømforbrug på HD boksen, som står og køre hele tiden, også selv om
den er slukket.
6. Vi får ikke set de film som køre, så hvorfor så ha dem.
7. Ikke selv kan bestemme hvilken kanaler man vil have.

Vi har nu købt en Digital antenne, hvor vi kan se DR og TV2

-------------
Morten


Skrevet af: MCenterFreak
Skrevet den: 23-Oktober-2009 kl. 00:35

Oprindeligt skrevet af arnely arnely skrev:

Vi har taget konsekvensen og opsagt vores Viasat hele huset.
Vores årlige omkostning for og se TV, ligger lige under de kr. 7000,- om
året incl. licens.

Der ligger flere overvejelser, for vores beslutning bl.a

1. Mange af kanalerne er i forvejen reklame finanseres, så hvorfor betale
yderligere for og se dem bl.a TV3!
2. Så er det alle genudsendelserne, vi har set på i årevis.
3. For ca. kr. 4800,- når licensen er trukket fra. Kan man leje/købe en
del film.
4. Mange af de film som sendes på TV 1000 eller TV2 film, kan man ofte
købe i Bilka på tilbud. Mange steder er der 3 DVD film, for en hund.
5. Strømforbrug på HD boksen, som står og køre hele tiden, også selv om
den er slukket.
6. Vi får ikke set de film som køre, så hvorfor så ha dem.
7. Ikke selv kan bestemme hvilken kanaler man vil have.

Vi har nu købt en Digital antenne, hvor vi kan se DR og TV2

Ja jeg forstår jer godt. Hvis i så samtidig er så heldige at i har en skærm der er HD ready og har MPEG4 indbygget, så kan i se DR HD fra 1. november, ganske gratis (bortset fra licensen, men den skal i jo betale alligevel) 



-------------
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)


Skrevet af: Platon
Skrevet den: 02-November-2009 kl. 17:21
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Oprindeligt skrevet af arnely arnely skrev:

Vi har taget konsekvensen og opsagt vores Viasat hele huset.
Vores årlige omkostning for og se TV, ligger lige under de kr. 7000,- om
året incl. licens.

Der ligger flere overvejelser, for vores beslutning bl.a

1. Mange af kanalerne er i forvejen reklame finanseres, så hvorfor betale
yderligere for og se dem bl.a TV3!
2. Så er det alle genudsendelserne, vi har set på i årevis.
3. For ca. kr. 4800,- når licensen er trukket fra. Kan man leje/købe en
del film.
4. Mange af de film som sendes på TV 1000 eller TV2 film, kan man ofte
købe i Bilka på tilbud. Mange steder er der 3 DVD film, for en hund.
5. Strømforbrug på HD boksen, som står og køre hele tiden, også selv om
den er slukket.
6. Vi får ikke set de film som køre, så hvorfor så ha dem.
7. Ikke selv kan bestemme hvilken kanaler man vil have.

Vi har nu købt en Digital antenne, hvor vi kan se DR og TV2

Ja jeg forstår jer godt. Hvis i så samtidig er så heldige at i har en skærm der er HD ready og har MPEG4 indbygget, så kan i se DR HD fra 1. november, ganske gratis (bortset fra licensen, men den skal i jo betale alligevel) 

Mine forældre har bare deres gamle antenne på taget og med det nye fjernsyn henter de en 7-8 danske og endnu flere svenske kanaler ned... ganske gratis



Skrevet af: ghost-the-man
Skrevet den: 05-November-2009 kl. 10:29
For pokker daAngry,det må da snart stoppe det her,en stigning på 40 kr.for Canal Digitals FamilypakkeDead.
 
http://politiken.dk/tjek/digitalt/billede/article825642.ece - http://politiken.dk/tjek/digitalt/billede/article825642.ece
 


-------------
M.V.H Jan

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=33699&PN=1&title=ghostthemans-hjemmebio - welcome to Ghost-The-Man`s Hjemmebio/HiFi


Skrevet af: Roland
Skrevet den: 06-November-2009 kl. 05:20
Jeg giver 220 kr. for fuldpakken (Brøndby Antennefor.) + ekstra 135 kr. (for box-kort-4 favoriter) pr. mdr = 355 kr pr mdr -> 4260 årligt. Thumbs Up
Udover det så gi'r jeg den svimlende pris på 85 kr. for en 4mb/4mb i-net forbindelse og 35 kr. for fastnet m/delvis fri tale.Beer
 
Jeg forstår ikke helt alt det piveri om, at det er så dyrt. Slet ikke set ift. hvad folk ellers smider penge efter på f.eks. 1-dagesoplevelser: en hygge tur på landet i øsen, en ordentlig middag i byen, en fed koncert, eller en tur i Tivoli el. på Bakken !
Helt ærligt - nyd dog livet isf. at øffe over jeres ekstra goder. Thumbs Up


-------------
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks


Skrevet af: arnely
Skrevet den: 06-November-2009 kl. 10:04
Du glemme lige og lægge din Medielicens på 2260 kr oven i. Wink

-------------
Morten


Skrevet af: Roland
Skrevet den: 19-November-2009 kl. 04:29
Oprindeligt skrevet af arnely arnely skrev:

Du glemme lige og lægge din Medielicens på 2260 kr oven i. Wink
Narhhh faktisk ikke - det er jo ikke en decideret betaling for TV og den pris er jo ens for alle.
Og skal jo også betales, hvis man f.eks. kun har internet og ingen TV og Radio.
Hvis jeg har forstået det ret ?
 
Mvh. Roland


-------------
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks


Skrevet af: arnely
Skrevet den: 19-November-2009 kl. 08:42
Derfor er omkostningen for og se satellit TV også for høj.
Du glemmer også, at mange af de kanaler du ser er reklame finansieret. Med andre ord det er en penge maskine.

Bemærk også lige at man har fyret Canal Digitalt direktør, pga økonomiske problemer. Alene det fortæller at krisen kradser hos satellit udbyderne, sikkert pga de høje priser og meget lidt fleksibilitet af program valg Wink




-------------
Morten


Skrevet af: Roland
Skrevet den: 22-November-2009 kl. 16:43
Oprindeligt skrevet af arnely arnely skrev:

Derfor er omkostningen for og se satellit TV også for høj.
Du glemmer også, at mange af de kanaler du ser er reklame finansieret. Med andre ord det er en penge maskine.
Naarh - det har jeg godt nok ikke glemt, altså hvis det er til mig du svarer/skriver ?
 
Må dog indrømme, at den slags gider jeg sgutte gå og bryde min hjerne med - særlig tit.Smile
Så bli'r man da først en rigtig "sortseer" - som ser den "store stygge penge-ulv" alle steder ! Ermm
 
En pengemaskine -  hrmm Geek - Vi er forhåbentlig enige om, at man ikke kan købe en tjeneste/et produkt - uden at det koster penge !!! Money makes the world goes round . . . 
Om Satellit TV er for høj - er vel sådan set op til den enkelte og den måde der bliver prioriteret på - ift. de midler man har til rådighed.
Vi bruger jo hver især vores penge på forskellige måder. Nogle bruger tusindvis af kroner på f.eks. en bil, andre har en masse lækkert HIFI, andre skal absolut ha' ligusterhæk og springvand i haven o.s.v.
 
Desuden forstår jeg ikke helt, hvad det er du vil med denne drejning af debatten ??
Jeg oplyste, som mange andre, sådan set bare om hvad jeg giver for at se TV. Hvilket der bli'r spurgt om fra trådholder.
 
Så "end of story" herfra - forsat god søndag.
 
/Roland


-------------
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 22-November-2009 kl. 17:09
Oprindeligt skrevet af arnely arnely skrev:

Du glemmer også, at mange af de kanaler du ser er reklame finansieret. Med andre ord det er en penge maskine


At en kanal sender reklamer, betyder ikke at den er fuldt ud finansieret af reklamer - langt fra.

En avis koster også penge, selv om den har reklamer.


Skrevet af: Bjarke
Skrevet den: 22-November-2009 kl. 18:43
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af arnely arnely skrev:

Du glemmer også, at mange af de kanaler du ser er reklame finansieret. Med andre ord det er en penge maskine


At en kanal sender reklamer, betyder ikke at den er fuldt ud finansieret af reklamer - langt fra.

En avis koster også penge, selv om den har reklamer.


Det kommer bare an på hvor grådige de er, og sætter deres løn efter det..


-------------
Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive


Skrevet af: arnely
Skrevet den: 22-November-2009 kl. 22:16
Ja men syntes stadig det er for dyrt. Og som skrevet tidligere har vi meldt Viasat fra, og nøjes med en lille pakke fra Boxer.
I øvrigt dejligt man nu kan nøjes med en fjenbetjening, når man bruger CA modulet.

Skal vi se film kan vi så købe en del for de godt kr. 5000 vi spare på vores buget. Smile


-------------
Morten


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 23-November-2009 kl. 15:00
Oprindeligt skrevet af Bjarke Bjarke skrev:


Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af arnely arnely skrev:

Du glemmer også, at mange af de kanaler du ser er reklame finansieret. Med andre ord det er en penge maskine


At en kanal sender reklamer, betyder ikke at den er fuldt ud finansieret af reklamer - langt fra.

En avis koster også penge, selv om den har reklamer.
Det kommer bare an på hvor grådige de er, og sætter deres løn efter det..


Javel, så siger vi det.


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 26-November-2009 kl. 19:12
De oplysninger, Pricerunner kommer med fra YouSee, er tilsyneladende listepriser. Rigtig mange betaler jo ikke listeprisen.
Jf. Pricerunner koster grundpakken hos YouSee kr. 160 pr. md. Hos os betaler vi kr. 44.
Fuldpakken står til kr. 375 - her betaler vi kr. 257.
Det betyder at vi sparer 72,5% på Grundpakken og 31,5% på Fuldpakken i forhold til listeprisen.
Jeg betaler altså kr. 3.084 p.a. for TV og ca. kr. 5.000 p.a. for avis. Skal nok undlade at udtale mig om, om det er for dyrt eller ej. Døm selv.Wink


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: Ullum
Skrevet den: 26-November-2009 kl. 19:23
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

De oplysninger, Pricerunner kommer med fra YouSee, er tilsyneladende listepriser. Rigtig mange betaler jo ikke listeprisen.
Jf. Pricerunner koster grundpakken hos YouSee kr. 160 pr. md. Hos os betaler vi kr. 44.
Fuldpakken står til kr. 375 - her betaler vi kr. 257.
Det betyder at vi sparer 72,5% på Grundpakken og 31,5% på Fuldpakken i forhold til listeprisen.
Jeg betaler altså kr. 3.084 p.a. for TV og ca. kr. 5.000 p.a. for avis. Skal nok undlade at udtale mig om, om det er for dyrt eller ej. Døm selv.Wink
 
Jeg troede ellers næsten at du fik det gratis Wink Det manglede ellers bare med den ukuelige og vedholdende opbakning du har beriget stort set hver eneste Yousee tråd med herinde.


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 26-November-2009 kl. 19:28
Oprindeligt skrevet af Ullum Ullum skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

De oplysninger, Pricerunner kommer med fra YouSee, er tilsyneladende listepriser. Rigtig mange betaler jo ikke listeprisen.
Jf. Pricerunner koster grundpakken hos YouSee kr. 160 pr. md. Hos os betaler vi kr. 44.
Fuldpakken står til kr. 375 - her betaler vi kr. 257.
Det betyder at vi sparer 72,5% på Grundpakken og 31,5% på Fuldpakken i forhold til listeprisen.
Jeg betaler altså kr. 3.084 p.a. for TV og ca. kr. 5.000 p.a. for avis. Skal nok undlade at udtale mig om, om det er for dyrt eller ej. Døm selv.Wink
 
Jeg troede ellers næsten at du fik det gratis Wink Det manglede ellers bare med den ukuelige og vedholdende opbakning du har beriget stort set hver eneste Yousee tråd med herinde.
Clap


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: toullouse
Skrevet den: 16-December-2009 kl. 09:23
Som JEG ser det, er der lagt op til at, man vælger kvantitet frem for kvalitet. Dead
 
Som "voksen" TV seer, er det da uhyggeligt så svagt kvalitetsfiltret virker og når man så cruiser rundt på TV guiden ser hvad tv udbyderne sender, er der godt nok meget skidt.
Den "yngre" fornuftige, kan straks se at, meget af det der bliver sendt er i et sprogbrug og en kvalitet, som kun de lettest påvirkelige tager til sig, men dem er der åbenbart mange af og det bære programfladen så sandelig præg af. Confused
Der skal IKKE kun være udsendelser som JEG vil se, meeeeeeeeeeeeeeen.......
Kig engang på de utroligt fordummende udsendelser, dårlige b c d film der bliver sendt, reality i enhver afskygning og man kunne blive ved.
Hvorfor så mange kanaler med dårlige udsendelser og så få med gode, får lov at overleve, fatter jeg ikke og jeg vil ikke bære ved til deres bål og samtidig er prisernenes himmelflugt  og uigemmeskuelighed, da bare et bevis på at, udbyderne vil sælge så meget som muligt - uanset kvalitet.
 
Sur gammel stodder. Nej, men én der heldigvis har lidt fornuft i behold og som HAR gennemskuet TV samfundet.
 
Med andre ord.
 
 Udbyderne komme IKKE til at tjene en bønne på mig. Confused


Skrevet af: ghost-the-man
Skrevet den: 16-December-2009 kl. 09:50
Jamen,du har helt ret,er selv en af dem der bruger en formue på det,derfor jeg glæder mig til den dag,hvor man kan selv vælge specielt de kanaler man gerne vil ha.Ifølge forbrugerstyrelsen er hovedparten af forbrugerne,at de abonnerer på flere kanaler,end de har brug for.89 procent af dem,at de har kanaler,de ikke ser.
 


-------------
M.V.H Jan

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=33699&PN=1&title=ghostthemans-hjemmebio - welcome to Ghost-The-Man`s Hjemmebio/HiFi


Skrevet af: toullouse
Skrevet den: 16-December-2009 kl. 10:06
ghost-the-man, når den dag kommer, får jeg måske også flere kanaler. Smile
I øjeblikket reklamerer Boxer med en minipakke til 49 penge om måneden og som de siger, så kommer der "ikke yderligere udgifter til", men sammenholder man deres usmagelige reklame med at, det så lige koster 389 kr. pr. halvår, ja det glemmer de at nævne.
OG det er kun første år altså en total på 1.366 kr.  Andet år koster det så 1.846 kr. altså 153,33 kr. pr. måned for at se  http://www.boxertv.dk/produkter/Kanaler-shortcut/Gratis-Free-to-air-kanaler/ - TV 2, Regional- og lokal-tv, DR1, DR2, DR Update, DR Ramasjang, DR K, DR HD og Folketingskanalen
 
Gad vide om  de ER klar over deres dårlige produkt OG markedsføring, så de i deres tv reklame "glemmer" disse tal?
 
Nu var Boxer bare et eksempel. De andre udbydere er lige så "lusket".


Skrevet af: jeppejensen
Skrevet den: 16-December-2009 kl. 10:29
Synes det er voldsomme priser folk betaler, jeg bor i en lille by hvor vi har vores egen antenne forening, vi giver 975 halvårligt er lige steget fra 775 :).
Og vi har:
 
SD kanaler:
DR 2
Eurosport
DR Update
3+
Kanal 4
TV2 ZULU
DR 1
TV 3 Danmark
TV2 Danmark Syd
TV 4 Sverige
RTL
TV2 Sport
Kanal 5
DK 4
Discovery Channel
TV2 Charlie
Animal Planet
National Geographic
 
Mpeg2 kanaler:
DR1
DR2
TV2 Danmark Regionalt
 
Mpeg4 kanaler:
DR Ramasjang
DR K
DR HD
DR Update
Folketings TV
 


Skrevet af: ghost-the-man
Skrevet den: 16-December-2009 kl. 11:05
Oprindeligt skrevet af toullouse toullouse skrev:

ghost-the-man, når den dag kommer, får jeg måske også flere kanaler. Smile
I øjeblikket reklamerer Boxer med en minipakke til 49 penge om måneden og som de siger, så kommer der "ikke yderligere udgifter til", men sammenholder man deres usmagelige reklame med at, det så lige koster 389 kr. pr. halvår, ja det glemmer de at nævne.
OG det er kun første år altså en total på 1.366 kr.  Andet år koster det så 1.846 kr. altså 153,33 kr. pr. måned for at se  http://www.boxertv.dk/produkter/Kanaler-shortcut/Gratis-Free-to-air-kanaler/ - TV 2, Regional- og lokal-tv, DR1, DR2, DR Update, DR Ramasjang, DR K, DR HD og Folketingskanalen
 
Gad vide om  de ER klar over deres dårlige produkt OG markedsføring, så de i deres tv reklame "glemmer" disse tal?
 
Nu var Boxer bare et eksempel. De andre udbydere er lige så "lusket".
Var det ikke noget med,at direktøren fra boxer Steen Ulf Jensen,gerne så,at man afskaffet halvårlig kortafgift,men kun hvis de andre udbydere også ville droppe det,måske skulle de gå forrest,som et godt exemple.


-------------
M.V.H Jan

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=33699&PN=1&title=ghostthemans-hjemmebio - welcome to Ghost-The-Man`s Hjemmebio/HiFi


Skrevet af: act_dk
Skrevet den: 16-December-2009 kl. 11:16
Oprindeligt skrevet af toullouse toullouse skrev:

ghost-the-man, når den dag kommer, får jeg måske også flere kanaler. Smile
I øjeblikket reklamerer Boxer med en minipakke til 49 penge om måneden og som de siger, så kommer der "ikke yderligere udgifter til", men sammenholder man deres usmagelige reklame med at, det så lige koster 389 kr. pr. halvår, ja det glemmer de at nævne.
OG det er kun første år altså en total på 1.366 kr.  Andet år koster det så 1.846 kr. altså 153,33 kr. pr. måned for at se  http://www.boxertv.dk/produkter/Kanaler-shortcut/Gratis-Free-to-air-kanaler/ -
 
Nu var Boxer bare et eksempel. De andre udbydere er lige så "lusket".


Ikke helt korrekt. Minipakken indeholder også TV2NEWS, Charlie, Kanal 4 og 5..


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 16-December-2009 kl. 11:23
 
 Ja, og det er de sidst nævnte der betales for, det er Boxerkanaler, de øvrige er DigiTV.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: toullouse
Skrevet den: 16-December-2009 kl. 11:26
act_dk
"Ikke helt korrekt. Minipakken indeholder også TV2NEWS, Charlie, Kanal 4 og 5."
 
Da jeg ikke lige kan finde en quoteknap, er jeg nødt til at copy/paste, men Du har så ret. Havde lige glemt at klippe de øvrige kanaler ind som IKKE er free to air. Sorry. Confused
Det ændrer dog ikke på mine andre udtalelser i mine indlæg. Smile


Skrevet af: moho
Skrevet den: 17-December-2009 kl. 12:25
Oprindeligt skrevet af ghost-the-man ghost-the-man skrev:

Jamen,du har helt ret,er selv en af dem der bruger en formue på det,derfor jeg glæder mig til den dag,hvor man kan selv vælge specielt de kanaler man gerne vil ha.Ifølge forbrugerstyrelsen er hovedparten af forbrugerne,at de abonnerer på flere kanaler,end de har brug for.89 procent af dem,at de har kanaler,de ikke ser.
 
De medieordførere der har givet udtryk for at forholdene kan ændres, her vil jeg nøjes med skrive samme personer bestemt er dummere end Politiet tillader, gælder under alle omstændigheder Medieordførerne fra partiet Venstre.  Big smile 
 
Forbrugerstyrelsen og "Boligselskabernes Landsforening" har levet, Og Levet Godt med dette her ikke har været til at ændre, på den anden side er antallet af de som vælger den mindste pakke vel steget en smule. De som ikke har råd til betale må vel fravælge (også gives en mulighed for fravælge Tvungen Fuldpakke på kr 3.875 for år 2010).


-------------
Har Stofa, Basispakke! Forvirrelsesfreak og andre Århushistorier. Den korrekte opløsning i det vandrette plan for HD er lige netop ___?


Skrevet af: toullouse
Skrevet den: 17-December-2009 kl. 17:12
Egentlig handler det for mig ikke så meget om kroner og ører. Jo det gør det også, men det handler i lige så høj grad om kvalitet. Wink
Jeg har en alder, hvor jeg var med da videoen kom frem og jeg her set tonsvis af gode og mindre gode film. (De blev jo kopieret i stor stil) og vi så stort set det hele.
Jeg har fulgt med hele vejen fra dengang Danmark "kun" havde én tv-kanal i sort/hvid og det var skisme da ikke altid lige spændende. Cry
Jeg var fortaler for reklamer både i radio og tv, men havde håbet at disse ville have sneget sig op på et mere intelligent plan, men nej.
Nu er jeg så blevet "mættet" og det er ligesom med det "sprøjt" man hældte i sig da man var ung. Confused
 Vi skulle bare, og det hurtigst muligt, få en "skid" på og så ellers feste. Kvalitet på det vi drak, var ganske ligegyldigt. Bare der var procenter i.  LOL
 
I dag er situationen noget anderledes. I dag vil man have kvalitet for pengene og det kan være svært for en "gammel" stabejs som mig at, forstå at man i dag bare sender en masse af det som jeg voksede op med, og som var virkelig underlødigt. Forskellen er, at de i dag gør det på stort set alle kanaler og så er det jeg står af.
Man har f.eks. de 2 store tv stationer, som BEGGE i aften 17/12 sender en gallamiddag i forb. med klimamødet. Dead EN GALLAMIDDAG!!!!!!!!!???????????
Hvor f... er vi henne? Censored
 
Lur mig om ikke der på et tidspunkt bliver en gennemskuelighed OG en valgmulighed, samt at priserne finder et fornuftigt leje, hvor andre end de der er let påvirkelige, sportsfanatikere og børnefamilier finder tv udbuddet mere attraktivt. Smile
 
Indtil da, nøjes jeg med mine små mpeg2 bokse og afventer så 2012. LOL Big smile


Skrevet af: moho
Skrevet den: 19-December-2009 kl. 10:40
Nogen har sammenlignet TV leverandørernes priser med dagligvarer (det med tvungne Ekstrakøb), for mig svarer tale om konkurrence indenfor Tv, nærmest at kunne sammenlignes med Benzinselskaberne og Deres priser. Eller for den sags skyld når El selskaber fortæller os der er noget spare ved skifte El selskab  Big smile
Og efter det blev lovpligtig med "Enkelt tilslutning som TV abonnent", her opstod en direkte mulighed for man kunne prutte sig til en pris overfor leverandøren. I forhold til et direkte LEVERANDØRSKIFT var alle indstillede på at besparelsen ikke behøvede være alt for stor. Direkte udtryk i procent besparelse har jeg dog ikke! Mere en følelse af et absolut besparelse aldrig måtte overstige 8%, hvis andre procentsatser bedre beskriver realiteten herhjemme, da er jeg rigtig lydhør!

-------------
Har Stofa, Basispakke! Forvirrelsesfreak og andre Århushistorier. Den korrekte opløsning i det vandrette plan for HD er lige netop ___?


Skrevet af: toullouse
Skrevet den: 19-December-2009 kl. 11:38
Det er nok ikke helt forkert moho, men forskellen ligger vel i at, går jeg i supermarkedet og køber 1 kg. kartofler, så kan jeg umiddelbart gå hjem og bruge disse kartofler.
Jeg skal IKKE tilkøbe spec. vand eller en gryde der kun kan rumme 2 kartofler. Hvis jeg vil koge flere på én gang, skal jeg tilkøbe én gryde for hver 2 kartofler og hvor svært er det lige at sælge et produkt, der med det samme giver hele sandheden. Alt andet er måske et forsøg på at, forvirre forbrugeren og få ham/hende til at købe mere. Ouch
 
Med den uigennemskuelighed der er på mange produkter i den elektroniske/elektriske verden, kan det for en alm. forbruger som mig, være ualmindelig svært at gennemskue hvad en vare koster og hvad man får for pengene. Confused Det har måske også noget at gøre med at, man efterhånden kan købe sig fattig i produkter der både kan lave kaffe og skifte barnet - på én gang, og det kan man da godt blive rundforvirret af, men alle disse ting skal man så "tilkøbe" eller det ligger i pakken og man skal så sætte sig ind i, hvad de forskellige tilvalg/produkter kan gøre OG hvad de koster.
Det er måske ud fra den betragting at, jeg OGSÅ vælger den nemme løsning og "kun" har mpeg2 system. Min hjerne kan simpelthen kapere alle de informationer, som firmaerne sender ud eller har på deres hjemmeside, og derfor vælger jeg det sikre. LOL



Print side | Luk vindue