Har i Samsung LED og DVB-C problemer
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=61913
Udskrevet den: 12-December-2024 kl. 15:57
Emne: Har i Samsung LED og DVB-C problemer
Skrevet af: Flemming Larsen
Emne: Har i Samsung LED og DVB-C problemer
Skrevet den: 17-Juni-2009 kl. 19:10
Hej.
Jeg har lige fået et samsung led7070, og fik så et CA-modul og programkort fra yousee. Og det virkede rigtig godt den første uge, og så var det slut.
Når jeg går ind på en kanal, så står der enten (svagt eller intet signal) Eller også står der kodet signal. Men hvis jeg så tager Ca-modulet ud og ind igen, så kan jeg se en kanal før den gør det igen.
Jeg har så haft en tekniker på, som tjekkede mit signal og det var helt som det skulle være. Så han sagde at jeg skulle få byttet CA-modulet, ok. Så fik jeg et nyt i dag, og det virkede så i en halv time. Det er så stået helt af, det vil slet ikke noget.
Så vil jeg bare høre om der er andre som har haft, dette problem med samsung og dvb-c?
Det kan vel ikke passe at det er tvét som bare brænder det af?
------------- Mvh Flemming Larsen
|
Svar:
Skrevet den: 17-Juni-2009 kl. 20:40
Slet ingen bud?
|
Skrevet af: juste
Skrevet den: 17-Juni-2009 kl. 20:41
Jeg er lige ved at sætte et samsung LED tv til hos noget familie, de har så også købt CA modul, og kort fra yousee, men den finder bare ingen kanaler overhovdet. og den har fået de værdier som kundeservice har givet mig....men den finder altså intet...nogen ide?
går ind i auto-laring > kabel start > digital start > søge tilstand: hurtig (kan ikke laves om), Netværks-ID: 561 (esbjerg), Frekvens: 143000 KHz, Modulation: 64 QAM, Symbolhastighed: 6875 KS/s
er dette ikke korrekt?
|
Skrevet den: 17-Juni-2009 kl. 20:45
Har du prøvet den der hedder analog og digital? Det kan jo være.
|
Skrevet den: 17-Juni-2009 kl. 20:50
Jep den er prøvet, tænkte også at det jo kunne være....men nej...finder kun analog kanalerne..desværre...fatter bare ik hvorfor det ik virker..vi er enige om at yousee logoet skal vende bagud ikke?
|
Skrevet den: 17-Juni-2009 kl. 20:51
Ellers er der jo 4 numre i esbjerg. Har du fået det rigtige?
De 4 er her
EsbjergEsbjerg TV-Forsyning00561
Esbjerg Vejrup/Endrup AF02557
EsbjergØstergårdens AF Gørding03557
EsbjergBramming AF 01557
|
Skrevet den: 17-Juni-2009 kl. 20:53
juste skrev:
vi er enige om at yousee logoet skal vende bagud ikke? |
Jo, logoet og chip på kortet skal vende bagud.
|
Skrevet den: 17-Juni-2009 kl. 21:45
har prøvet at de andre netværks koder. selvom jeg ved at det er 561, men intet held, og har både chip samt logo bag ud, men intet finder den.
hvis du laver en kabel digital søgning, finder den så kanaler?
|
Skrevet den: 17-Juni-2009 kl. 21:48
Når mit ca-modul virker, så finder den over 100 kanaler, så ingen problemer der.
|
Skrevet den: 17-Juni-2009 kl. 22:06
hvis jeg tager CA modulet ud, og søger på digitale kanaler, så finder den 15 kanaler, men ved alle står der at signalet er kodet. det er bla. TV1000 og Canal+ mener jeg. men altså intet billed. burden tvet i det mindste finde DR1, DR2, TV2 og DR Update, når der ikke er CA modul i?
|
Skrevet den: 18-Juni-2009 kl. 09:47
Der må være noget galt, med indstillingerne. Jeg tog mit ud og søgte på digitale, og der fandt den nemt de 4 kanaler.
Jeg prøvede så at søge på et forkert netværks-id. og der fandt den nøjagtig 15 kanaler, exclusiv de 4.
|
Skrevet den: 18-Juni-2009 kl. 09:48
flemming larsen skrev:
Hej.
Jeg har lige fået et samsung led7070, og fik så et CA-modul og programkort fra yousee. Og det virkede rigtig godt den første uge, og så var det slut.
Når jeg går ind på en kanal, så står der enten (svagt eller intet signal) Eller også står der kodet signal. Men hvis jeg så tager Ca-modulet ud og ind igen, så kan jeg se en kanal før den gør det igen.
Jeg har så haft en tekniker på, som tjekkede mit signal og det var helt som det skulle være. Så han sagde at jeg skulle få byttet CA-modulet, ok. Så fik jeg et nyt i dag, og det virkede så i en halv time. Det er så stået helt af, det vil slet ikke noget.
Så vil jeg bare høre om der er andre som har haft, dette problem med samsung og dvb-c?
|
Ingen som ved noget om dette?
|
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 18-Juni-2009 kl. 09:53
Søger du på Kabel/Cable, og ikke Antenna.? Søges der på Terrestisk vil den ikke finde på KabelTV, da der jo så ikke søges på S-Kanaler.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet den: 18-Juni-2009 kl. 09:57
Radiomanden skrev:
Søger du på Kabel/Cable, og ikke Antenna.? Søges der på Terrestisk vil den ikke finde på KabelTV, da der jo så ikke søges på S-Kanaler.
|
Det må han jo næsten gøre, når han finder tv 1000 kanalerne, de er jo kun på kabel.
|
Skrevet den: 18-Juni-2009 kl. 09:59
Det virker godt nok helt vildt underligt.
Idag prøver jeg at få byttet CA modulet nede i yousee butikken, så må jeg se om det virker bedre, men har på fornemmelsen at det ikke løser problemet.
|
Skrevet den: 18-Juni-2009 kl. 10:01
man kan vælger imellem "Luft" og "Kabel" i tvet...og jeg søger på Kabel, det må da være korrekt ikke?
|
Skrevet af: Kief
Skrevet den: 18-Juni-2009 kl. 10:03
Jeg havde samme fejl med mit - jeg havde så ikke indtastet regionskoden
rigtig.. Den Københavnske kode hed noget med 0 først og det skulle jeg
ikke medtage, blot skrive de sidste cifre - så fandt den fint DR1 osv...
------------- Mvh.
Casper
|
Skrevet den: 18-Juni-2009 kl. 10:05
juste skrev:
Idag prøver jeg at få byttet CA modulet nede i yousee butikken, så må jeg se om det virker bedre, men har på fornemmelsen at det ikke løser problemet.
|
Hvis du får det byttet i butikken, så er du mere heldig end mig. Jeg skal have dem sendt hver gang. Og det er så nummer 3 jeg får en af dagene, og så håber jeg at det hjælper denne gang.
|
Skrevet den: 18-Juni-2009 kl. 10:07
juste skrev:
man kan vælger imellem "Luft" og "Kabel" i tvet...og jeg søger på Kabel, det må da være korrekt ikke? |
Jo, det er rigtigt nok.
|
Skrevet den: 18-Juni-2009 kl. 10:10
Kief skrev:
Jeg havde samme fejl med mit - jeg havde så ikke indtastet regionskoden rigtig.. Den Københavnske kode hed noget med 0 først og det skulle jeg ikke medtage, blot skrive de sidste cifre - så fandt den fint DR1 osv... |
Ja, det må være noget med forkert kode.
Hvornår får du dit ca-modul og youseekort? Jeg kunne godt tænke mig at vide om du har samme problem som mig.
|
Skrevet den: 18-Juni-2009 kl. 10:24
flemming larsen skrev:
juste skrev:
|
Hvis du får det byttet i butikken, så er du mere heldig end mig. Jeg skal have dem sendt hver gang. Og det er så nummer 3 jeg får en af dagene, og så håber jeg at det hjælper denne gang. |
Tiden må så vise om jeg er heldig eller ej, kundeservice sagde bare at jeg godt kunne få det byttet i butikken, vi for se.
Det kunne være rart at høre om der er nogen med et Samsung LED TV hvor det virker?
|
Skrevet den: 18-Juni-2009 kl. 10:55
juste skrev:
flemming larsen skrev:
juste skrev:
|
Hvis du får det byttet i butikken, så er du mere heldig end mig. Jeg skal have dem sendt hver gang. Og det er så nummer 3 jeg får en af dagene, og så håber jeg at det hjælper denne gang.
|
Tiden må så vise om jeg er heldig eller ej, kundeservice sagde bare at jeg godt kunne få det byttet i butikken, vi for se.
Det kunne være rart at høre om der er nogen med et Samsung LED TV hvor det virker?
|
Ja, det ville være godt at høre fra nogen, hvor det bare kører.
|
Skrevet den: 18-Juni-2009 kl. 10:57
flemming larsen skrev:
Kief skrev:
Jeg havde samme fejl med mit -
jeg havde så ikke indtastet regionskoden rigtig.. Den Københavnske kode
hed noget med 0 først og det skulle jeg ikke medtage, blot skrive de sidste
cifre - så fandt den fint DR1 osv... |
Hvornår får du dit ca-modul og youseekort? Jeg kunne godt tænke mig at
vide om du har samme problem som mig. |
Det går nok lidt tid endnu desværre..
------------- Mvh.
Casper
|
Skrevet den: 18-Juni-2009 kl. 11:00
Kief skrev:
flemming larsen skrev:
Hvornår får du dit ca-modul og youseekort? Jeg kunne godt tænke mig at vide om du har samme problem som mig.
|
Det går nok lidt tid endnu desværre.. |
Nu må du snart tage dig sammen.
Hvordan kan det være, med dette dejlige tv at du ikke skal have et kort?
|
Skrevet den: 18-Juni-2009 kl. 12:11
flemming larsen skrev:
flemming larsen skrev:
Hej.
|
Ingen som ved noget om dette? |
|
Skrevet den: 18-Juni-2009 kl. 12:16
flemming larsen skrev:
Kief skrev:
flemming larsen skrev:
Hvornår får du dit ca-modul og youseekort? Jeg kunne godt tænke mig
at vide om du har samme problem som mig.
| Det går nok lidt tid endnu desværre.. |
Nu må du snart tage dig sammen.
Hvordan kan det være, med dette dejlige tv at du ikke skal have et
kort? |
Hehe jeg returnerer det nok til fordel for en 40B6050 - synes 46" bliver
lige en tand for dominerende i min lille stue og synes også de ekstra
features er lidt noget hø
Jeg prøvede forgæves at få det til at æde videoer fra min NAS men lige
lidt hjalp det, og når nu min PS3 sagtens kan, så kan jeg lige så godt
bruge den..
Det er dog et lækkert tv, var bare lidt for optimistisk med hensyn til
størrelsen..
------------- Mvh.
Casper
|
Skrevet den: 18-Juni-2009 kl. 12:31
Kief skrev:
Hehe jeg returnerer det nok til fordel for en 40B6050 - synes 46" bliver lige en tand for dominerende i min lille stue og synes også de ekstra features er lidt noget hø
Jeg prøvede forgæves at få det til at æde videoer fra min NAS men lige lidt hjalp det, og når nu min PS3 sagtens kan, så kan jeg lige så godt bruge den..
Det er dog et lækkert tv, var bare lidt for optimistisk med hensyn til størrelsen.. |
Hold da op, så har jeg hørt det med. En som siger at det kan blive for stort. Efter mit er kommet op, så synes jeg også at en 40" er fin nok. Hvor stor er din stue ellers?
Jeg kan heller ikke helt finde ud af det med netværk, så jeg venter på at en kammerat kan se lidt på det. For det skal vel bare stilles op.
Jeg er kommet så langt med mit og er rigtig tilfreds, så jeg gider ikke rigtig gå ned i 60ér serien.
Jeg kan stadig ikke komme over det dejlige billede det giver.
|
Skrevet den: 18-Juni-2009 kl. 12:38
Min stue er ret lille ... 25 kvm2 så det vil dominere ret meget i den
nuværende forstand, men så må man tage det med - lidt besvær og
udgift til returnering..
Jeg har haft en kommende kandidat i IT til at kigge på al det med DLNA
og det virker så "nyt" at det ikke rigtig fungerer. Kan se alle mine filer på
NAS'en men får "filformat ikke understøttet" lige gyldig hvad jeg smider
mod den...
Internet@tv og content er lidt ligegyldigt, så det kan jeg godt undvære..
Synes dog at desginet på 7'eren er lidt federe, med den lige kant hvor den
anden buer lidt men det er småting..
Gav 15000 kr for mit og kan formentlig få en 6'er for 11.000 i Elgiganten
eks.
(og så kan jeg returnere USB Donglen som koster 500 kr)
------------- Mvh.
Casper
|
Skrevet den: 18-Juni-2009 kl. 12:51
Kief skrev:
Min stue er ret lille ... 25 kvm2 så det vil dominere ret meget.
Det er nogenlunde det samme som hos mig. Man skal faktisk se det i de rette omgivelser engang imellem. Det må også se stort ud. Har du fået det op på væggen egentlig? For det bliver mindre når det kommer op. Jeg måtte have mit stående et par dage, hvor det så lidt stort ud, men da det kom op, så kom den største overraskelse. Min kone sagde hun kunne lide det. Det har jeg ikke prøvet før.
i den nuværende forstand, men så må man tage det med - lidt besvær og udgift til returnering..
Ja, det koster alt sammen.
Jeg har haft en kommende kandidat i IT til at kigge på al det med DLNA og det virker så "nyt" at det ikke rigtig fungerer. Kan se alle mine filer på NAS'en men får "filformat ikke understøttet" lige gyldig hvad jeg smider mod den...
Jeg kan finde lidt musik og billeder fra den en pc, men de andre to vil den ikke snakke med.
Internet@tv og content er lidt ligegyldigt, så det kan jeg godt undvære.. Der håber jeg så på at der kommer noget mere, som bliver mere interessant. Synes dog at desginet på 7'eren er lidt federe, med den lige kant hvor den anden buer lidt men det er småting..
Det har jeg ikke lagt mærke til. Jeg ville bare have 7070, da den var helt sort. Og elgiganten ville give mig den til 13.500kr.
Gav 15000 kr for mit og kan formentlig få en 6'er for 11.000 i Elgiganten eks.
Du skal bare finde den et par steder på nettet, og så lave en udskrift. Sådan fik jeg mit sat ned med 2000kr.
(og så kan jeg returnere USB Donglen som koster 500 kr)
Det er altså også lidt for dyrt. Men elgiganten tager 700kr.
|
Det værste må næsten være at du skal vente igen.
|
Skrevet den: 18-Juni-2009 kl. 12:55
Er din da 40" ?
Angående at vente så går det nok - har levet uden fjernsyn i 3 måneder - så
kan sagents undvære det 1 mere ... Regner med at få en fragtmand til at
køre det tilbage til Fladsskærmshoppen mandag og så går der op til 30 dage
inden pengene returneres. Så må vi se hvor lang tid de kan være om det...
Det gode er at B8050 kommer på markedet snart, så man kan overveje den i
stedet..
Værste er nok at få det ned og ud af lejligheden, kassen er ikke helt lille
------------- Mvh.
Casper
|
Skrevet den: 18-Juni-2009 kl. 13:10
Kief skrev:
Er din da 40" ?
Angående at vente så går det nok - har levet uden fjernsyn i 3 måneder - så kan sagents undvære det 1 mere ... Regner med at få en fragtmand til at køre det tilbage til Fladsskærmshoppen mandag og så går der op til 30 dage inden pengene returneres. Så må vi se hvor lang tid de kan være om det... Det gode er at B8050 kommer på markedet snart, så man kan overveje den i stedet..
Værste er nok at få det ned og ud af lejligheden, kassen er ikke helt lille
|
Ja, min er 40" og det er faktisk en fin størrelse.
Uden tv, 3-4 måneder så ville jeg begå selvmord.
B8050, stater de ikke i 50"?
Nej bare min 40", den kunne nøjagtig lige stå på tværs i bilen. Så en 46", det må være en stor kasse.
|
Skrevet den: 18-Juni-2009 kl. 13:41
Tjah efter de første par uger så begynder man at vænne sig til det - mit
hjem har aldrig været renere haha... (og mine eksamner havde vist godt af
det)
B8050 kommer i 40" og 46" i hvert fald..
Prisen er stadig noget hamper - 16.000 kroner for en 40" - men det kan jo
være det frie marked har hevet lidt i den pris når jeg på et tidspunkt får min
15.000 kroner tilbage fra fladskærmsshoppen :)
------------- Mvh.
Casper
|
Skrevet den: 18-Juni-2009 kl. 13:45
Eneste plus ved 8'eren skulle være 200 hz der (forhåbentlig) kan fjerne de
sidste spekulationer omkring slør og så at fjernbetjeningen er RF-signal..
(både godt og skidt, hvis man nu eksempelvis vil købe en universal remote -
men måske kan man sætte den til IR også)
------------- Mvh.
Casper
|
Skrevet den: 18-Juni-2009 kl. 13:57
Kief skrev:
Tjah efter de første par uger så begynder man at vænne sig til det - mit hjem har aldrig været renere haha... (og mine eksamner havde vist godt af det)
B8050 kommer i 40" og 46" i hvert fald..
Prisen er stadig noget hamper - 16.000 kroner for en 40" - men det kan jo være det frie marked har hevet lidt i den pris når jeg på et tidspunkt får min 15.000 kroner tilbage fra fladskærmsshoppen :) |
Jeg kom lige det at forveksle det med plasma udgaven. Og den starter jo på 50"
|
Skrevet den: 18-Juni-2009 kl. 14:01
Kief skrev:
Eneste plus ved 8'eren skulle være 200 hz der (forhåbentlig) kan fjerne de sidste spekulationer omkring slør og så at fjernbetjeningen er RF-signal.. (både godt og skidt, hvis man nu eksempelvis vil købe en universal remote - men måske kan man sætte den til IR også) |
Jeg havde noget slør på mit. Men det forsvandt da jeg slog 100 HZ fra. Så man kan da kun håbe 200 HZ er bedre.
|
Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 18-Juni-2009 kl. 14:08
flemming larsen skrev:
Kief skrev:
Eneste plus ved 8'eren skulle være 200 hz der (forhåbentlig) kan fjerne de sidste spekulationer omkring slør og så at fjernbetjeningen er RF-signal.. (både godt og skidt, hvis man nu eksempelvis vil købe en universal remote - men måske kan man sætte den til IR også) |
Jeg havde noget slør på mit. Men det forsvandt da jeg slog 100 HZ fra. Så man kan da kun håbe 200 HZ er bedre.
|
Vil det sige, at du ikke kan se det slør på skærmen, som Rasmus fra flatpanels.dk har beskrevet?
|
Skrevet den: 18-Juni-2009 kl. 14:19
kskruger skrev:
Vil det sige, at du ikke kan se det slør på skærmen, som Rasmus fra flatpanels.dk har beskrevet? |
Jeg havde en del, ved hurtige bevægelser og det kunne godt være irriterende. Men i det øjeblik jeg slog 100 HZ fra, har der intet været. Nu står det bare skidegodt.
|
Skrevet af: Maniac
Skrevet den: 18-Juni-2009 kl. 16:27
juste skrev:
man kan vælger imellem "Luft" og "Kabel" i tvet...og jeg søger på Kabel, det må da være korrekt ikke? |
Juste: Jeg tror du gør det rigtigt nok, men når du indtaster netværksnummeret skal du huske 2 x 0 først, dvs. du skal indtaste: 00561 - spørg mig ikke hvorfor :-)
|
Skrevet den: 18-Juni-2009 kl. 16:31
Maniac skrev:
juste skrev:
man kan vælger imellem "Luft" og "Kabel"
i tvet...og jeg søger på Kabel, det må da være korrekt ikke? |
Juste: Jeg tror du gør det rigtigt nok, men når du indtaster
netværksnummeret skal du huske 2 x 0 først, dvs. du skal indtaste: 00561 -
spørg mig ikke hvorfor :-)
|
På mit tv kunne jeg vist kun indtaste 3 cifre, så undlod 0'erne?
------------- Mvh.
Casper
|
Skrevet den: 18-Juni-2009 kl. 16:45
[/QUOTE]
På mit tv kunne jeg vist kun indtaste 3 cifre, så undlod 0'erne?[/QUOTE]
OK kan være jeg er fejl på den. På mit Samsung LE46A866 havde jeg netop samme problem og her var løsningen 2x0 først!
------------- Samsung LE46A866
Sony RDR-HX-900
Logitech Squeezebox Duet
WDTV Live
Harman Kardon AVR 4000
System Audio SA 205
|
Skrevet den: 18-Juni-2009 kl. 17:08
Maniac skrev:
På mit tv kunne jeg vist kun indtaste 3 cifre, så undlod 0'erne? |
OK kan være jeg er fejl på den. På mit Samsung LE46A866 havde jeg netop samme problem og her var løsningen 2x0 først!
|
Ellers har du ingen problemer, med dvb-c? Ikke noget med at de lige pludselig ikke virker?
|
Skrevet den: 18-Juni-2009 kl. 17:23
flemming larsen skrev:
Maniac skrev:
På mit tv kunne jeg vist kun indtaste 3 cifre, så undlod 0'erne? |
|
Ellers har du ingen problemer, med dvb-c? Ikke noget med at de lige pludselig ikke virker?
|
Jeg har YouSee dvb-c og har ikke haft problemer indtil videre... - jeg har dog kun haft mit tv i t par uger.
Jeg er ovenud tilfreds - ikke mindst med kvaliteten af HDTV.
------------- Samsung LE46A866
Sony RDR-HX-900
Logitech Squeezebox Duet
WDTV Live
Harman Kardon AVR 4000
System Audio SA 205
|
Skrevet den: 18-Juni-2009 kl. 17:27
Maniac skrev:
Jeg har YouSee dvb-c og har ikke haft problemer indtil videre... - jeg har dog kun haft mit tv i t par uger.
Jeg er ovenud tilfreds - ikke mindst med kvaliteten af HDTV.
|
Mit virkede også fint en hel uge, men nu er der en del problemer med ca-modulet.
|
Skrevet den: 18-Juni-2009 kl. 20:19
flemming larsen skrev:
Kief skrev:
Tjah efter de første par uger
så begynder man at vænne sig til det - mit hjem har aldrig været renere
haha... (og mine eksamner havde vist godt af det) B8050 kommer i 40"
og 46" i hvert fald.. Prisen er stadig noget hamper - 16.000 kroner for en
40" - men det kan jo være det frie marked har hevet lidt i den pris når
jeg på et tidspunkt får min 15.000 kroner tilbage fra fladskærmsshoppen
:) |
Jeg kom lige det at forveksle det med plasma udgaven. Og den
starter jo på 50" |
Lidt info på 8'eren LED:
Tryk på linket i tråden.. http://www.avsforum.com/avs-
vb/showthread.php?t=1149529
Lyder til at blive ret cool ..
------------- Mvh.
Casper
|
Skrevet den: 18-Juni-2009 kl. 20:40
Kief skrev:
Lidt info på 8'eren LED:
Tryk på linket i tråden.. http://www.avsforum.com/avs- vb/showthread.php?t=1149529
Lyder til at blive ret cool .. |
Det lyder bare rigtigt godt. Det er sådan et tv skal være.
Hvis du får et, så bliver jeg nødt til at se det live.
|
Skrevet den: 18-Juni-2009 kl. 20:50
flemming larsen skrev:
Kief skrev:
Lidt info på 8'eren LED: Tryk
på
linket i tråden.. http://www.avsforum.com/avs- vb/showthread.php?
t=1149529 Lyder til at blive ret cool .. |
Det lyder bare rigtigt godt. Det er sådan et tv skal være.
Hvis du får et, så bliver jeg nødt til at se det live. |
Hehe det skal ikke være noget problem, så længe du kan komme til
København.. Som det ser ud så ryger 46" tilbage mandag og alt afhængig
af
behandlingstiden, så kunne det meget vel blive en 8'er inden juli...
Her er en mere:
http://reviews.cnet.co.uk/televisions/0,39030218,49302525,00 .htm
Lidt ærgerligt at 200hz ikke ser ud til at have nogen bedre effekt, men får
stadig ros hele vejen rundt..
------------- Mvh.
Casper
|
Skrevet den: 18-Juni-2009 kl. 20:56
Kief skrev:
Hehe det skal ikke være noget problem, så længe du kan komme til København.. |
Der kunne jeg godt finde på at tage dig på ordet. Der er jo ikke så langt fra taastrup.
|
Skrevet af: Eco2001
Skrevet den: 06-Juli-2009 kl. 13:37
Var der nogen som fandt en løsning på denne?
Mine første 3 kanaler (DR, DR2 og TV2) virker altid fint. Men når jeg kører på de resterende - dur de mellem 5 minutter til 5 timer før end jeg får "intet signaler", el. lign.
Det virker altid igen når jeg hiver kortet ud og sætter den ind igen... men det er en lige lovlig manuel og impotent løsning for de 13k jeg nu engang har givet for 40b7070.
DanskDataSalg siger at de får mange af disse fejl ind, og at det formentlig skyldes en fejl på viasat kortet. mKan det passe?
|
Skrevet den: 06-Juli-2009 kl. 19:41
Eco2001 skrev:
Mine første 3 kanaler (DR, DR2 og TV2) virker altid fint. Men når jeg kører på de resterende - dur de mellem 5 minutter til 5 timer før end jeg får "intet signaler", el. lign.
Det virker altid igen når jeg hiver kortet ud og sætter den ind igen... men det er en lige lovlig manuel og impotent løsning for de 13k jeg nu engang har givet for 40b7070.
DanskDataSalg siger at de får mange af disse fejl ind, og at det formentlig skyldes en fejl på viasat kortet. mKan det passe?
|
Jeg fik skiftet 3 ca-moduler hos yousee, og alle med fejl på. Så fandt jeg ud af at det blev meget varmt. Og så købte jeg dette i stedet for.
http://www.licotronic.com/product.asp?product=3028#logo - http://www.licotronic.com/product.asp?product=3028#logo
Og der var lige 2 gange hvor den gjorde det i starten. Men nu har det kørt perfekt i 14 dage.
|
Skrevet af: Koll
Skrevet den: 31-Oktober-2009 kl. 00:47
flemming larsen skrev:
Eco2001 skrev:
|
Jeg fik skiftet 3 ca-moduler hos yousee, og alle med fejl på. Så fandt jeg ud af at det blev meget varmt. Og så købte jeg dette i stedet for.
http://www.licotronic.com/product.asp?product=3028#logo - http://www.licotronic.com/product.asp?product=3028#logo
Og der var lige 2 gange hvor den gjorde det i starten. Men nu har det kørt perfekt i 14 dage.
|
Kræves det at der sidder et CA-Modul for at anvende DVB-C? Jeg har ikke Yousee, men er på en alm. antenne forening. Mit TV finder intet selv om ejg angiver det de siger man skal. Har et UE40B7070.
|
Skrevet den: 31-Oktober-2009 kl. 00:53
Selv om det er en antenneforening, som også jeg er på, så kan det sagtens være You See som leverer signalet, ganske som her. Der er ingen forskel på den leverance vi har, og på den som You See har til deres eget net, og der skal ikke anvendes et programkort til at modtage kanalerne i de normale pakker.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet den: 31-Oktober-2009 kl. 01:07
Hmm... Jeg har fået at vide at det skal stå til følgende: Programmerne kan modtages på UHF kanal 22-23-24. 482MHz, Symbolrate 6900, QAM 256Kb/s, Net-ID 101. 490MHz, Symbolrate 6900, QAM 256Kb/s, Net-ID 101. 498MHz, Symbolrate 6900, QAM 256Kb/s, Net-ID 101.
Men det er ikke muligt at angive UHF ved en søgning. Jeg har prøvet alle 3 overstående og den stener over det og hænger på 5% i søgningen, for at springe til 100 % lidt efter uden at have fundet noget.
Derfor tænkte jeg om der mangler et kort, men et CA modul er vel ikke nødvendigt med mindre man skal have betalingskanaler eller lign.?
Er der andet man skal gøre på et Samsung for at få DVB-C til at virke?
|
Skrevet den: 31-Oktober-2009 kl. 09:07
Koll skrev:
Derfor tænkte jeg om der mangler et kort, men et CA modul er vel ikke nødvendigt med mindre man skal have betalingskanaler eller lign.?
|
Inden du søger, har du så været der hvor du skal trykke netværks-id?
Hvis ikke.
Tryk menu, gå til kanal, gå til højre, og så auto-lagring, vælg kabel, derefter digital. Så kommer du ind i en menu hvor fu skal trykke netværks-id. Og så over på tallene, hvor du trykker 0101. Tryk ok. og se hvad der kommer.
|
Skrevet den: 31-Oktober-2009 kl. 09:33
Ja, jeg har angivet Netværks-ID 101 som du skriver under auto-lagring, kabel og så digital uden held.
Jeg må have fat i dem, nægter at skulle have en boks foran :(
|
Skrevet den: 31-Oktober-2009 kl. 09:48
flemming larsen skrev:
Koll skrev:
|
Hvis ikke.
Tryk menu, gå til kanal, gå til højre, og så auto-lagring, vælg kabel, derefter digital. Så kommer du ind i en menu hvor fu skal trykke netværks-id. Og så over på tallene, hvor du trykker 0101. Tryk ok. og se hvad der kommer.
|
Lidt underligt, at i skal indtaste netværks id, på mit Samsung 50B850 der har jeg ikke gjort det og den har fundet alle mine digitale kanaler incl. HD kanaler.
|
Skrevet den: 31-Oktober-2009 kl. 10:41
Koll skrev:
Hmm... Jeg har fået at vide at det skal stå til følgende:
Programmerne kan modtages på UHF kanal 22-23-24. 482MHz, Symbolrate 6900, QAM 256Kb/s, Net-ID 101. 490MHz, Symbolrate 6900, QAM 256Kb/s, Net-ID 101. 498MHz, Symbolrate 6900, QAM 256Kb/s, Net-ID 101.
Er der andet man skal gøre på et Samsung for at få DVB-C til at virke? |
Ja, Digitalt KabelTV (DVB-C) bruger S-Kanaler, så TVet kan kun søge efter det på de frekvenser. De kanaler du har angivet er UHF (Terrestisk). Så det er ikke Kabelfrekvenser.
|
Skrevet den: 31-Oktober-2009 kl. 11:52
Koll skrev:
Ja, jeg har angivet Netværks-ID 101 som du skriver under auto-lagring, kabel og så digital uden held.
Jeg må have fat i dem, nægter at skulle have en boks foran :(
|
Og du bor i københavns området?
|
Skrevet den: 31-Oktober-2009 kl. 11:54
kskruger skrev:
flemming larsen skrev:
Koll skrev:
|
Hvis ikke.
|
Lidt underligt, at i skal indtaste netværks id, på mit Samsung 50B850 der har jeg ikke gjort det og den har fundet alle mine digitale kanaler incl. HD kanaler.
|
Jeg har lige prøvet det uden netværks-id, og så fik jeg kun 15 kanaler. Alle sammen betalingskanaler.
|
Skrevet den: 31-Oktober-2009 kl. 14:43
Jeg bor i Høng og er underlagt Høngs Antennelaug (juubiiii...?) :)
Dette er deres hjemmeside: http://www.hoengantennelaug.dk/digi_tv.htm - ttp://www.hoengantennelaug.dk/digi_tv.htm
Frekvenserne har jeg fået deres Info-kanel, den ligger også på deres hjemmeside som PowerPoint.
Næstformanden vil vist ringe mig op, men det er sikkert for at sælge en boks - og det kan han glemme :)
|
Skrevet den: 31-Oktober-2009 kl. 14:59
Koll skrev:
Jeg bor i Høng og er underlagt Høngs Antennelaug (juubiiii...?) :)
Dette er deres hjemmeside: http://www.hoengantennelaug.dk/digi_tv.htm - ttp://www.hoengantennelaug.dk/digi_tv.htm
Frekvenserne har jeg fået deres Info-kanel, den ligger også på deres hjemmeside som PowerPoint.
Næstformanden vil vist ringe mig op, men det er sikkert for at sælge en boks - og det kan han glemme :)
|
Det lyder helt forkert at du skal bruge 101, når du er så langt fra københavn.
http://yousee.dk/privat/kundeservice/tv/faq.php?id=12459 - http://yousee.dk/privat/kundeservice/tv/faq.php?id=12459
Der er forskellige netværks-id her. Prøv om der ikke er et der virker.
|
Skrevet den: 31-Oktober-2009 kl. 21:03
Efter en snak med næstformanden, som også havde 2 forskellige Samsung derhjemme, så lykkedes det.
For at få mit TV til at finde deres digitale kanaler, så skulle jeg ændre Land til f.eks. Finland. Når jeg så valgte Auto-lagring, så skulle jeg slet ikke angive noget netværks-id eller noget, den gik bare igang og fandt alle de digitale kanaler uden problemer. Bagefter skulle jeg så ændre default undertekster mv. fra Finsk til Dansk. Desuden var det med Finsk muligt at lave manuel lagring af en digital kanal.
Han snakkede om at Findland havde kørt siden december sidste år og vidste ikke helt hvorfor Samsung var så strenge på Danmarks siden eller også kan jeg ikke huske det hele.
|
Skrevet den: 31-Oktober-2009 kl. 21:07
Koll skrev:
Efter en snak med næstformanden, som også havde 2 forskellige Samsung derhjemme, så lykkedes det.
For at få mit TV til at finde deres digitale kanaler, så skulle jeg ændre Land til f.eks. Finland. Når jeg så valgte Auto-lagring, så skulle jeg slet ikke angive noget netværks-id eller noget, den gik bare igang og fandt alle de digitale kanaler uden problemer. Bagefter skulle jeg så ændre default undertekster mv. fra Finsk til Dansk. Desuden var det med Finsk muligt at lave manuel lagring af en digital kanal.
Han snakkede om at Findland havde kørt siden december sidste år og vidste ikke helt hvorfor Samsung var så strenge på Danmarks siden eller også kan jeg ikke huske det hele.
|
For at ændre land, så skulle du bruge en pinkode. Hvad var den?
|
Skrevet den: 31-Oktober-2009 kl. 21:09
Hvordan lavede du manuel lagring?
|
Skrevet den: 31-Oktober-2009 kl. 21:26
flemming larsen skrev:
Hvordan lavede du manuel lagring? |
Det kan jeg kun når jeg har Land sat til Findland (eller Others som nogle TV har). Så er opsætning af digital TV slet ikke så kompliceret længere (Netværks-ID forsviner blandt andet).
|
Skrevet den: 31-Oktober-2009 kl. 21:28
Jeg fik mit på finland, og så fandt det 9 kanaler, så den kan jeg ikke bruge.
|
Skrevet den: 31-Oktober-2009 kl. 21:38
Underligt, det er nok noget med hvordan det sendes ud. Yousee gør det sikkert "rigtigt".
|
Skrevet af: mole
Skrevet den: 06-November-2009 kl. 13:07
Din beskrivelse :
virker ikke hos mig. Når jeg har valgt auto-lagring kan jeg ikke vælge kabel, som du skriver! Meget underligt.
Jeg mangler også bare at ændre net-id, men kan ikke gøre det nogen steder.
Jeg har et LE37A656, der jo har DVB-C og -T indbygget!
Ved du/i hvad der er i vejen?
PS: Jeg fik opdateret firmwaren efter MANGE besværligheder! Måtte rette filnavnets 3 første bogstaver før det virkede?!?!?!? Hvad i alverden tænker SAMSUNG dog på?????
|
Skrevet af: Don Diego
Skrevet den: 18-November-2009 kl. 20:59
Hej Flemming m.fl.
Jeg har for nylig anskaffet et Samsung LED (55UE7070) og tilhørende CA-modul købt hos El-giganten. Jeg har YouSee kabel TV og har behov for CA-modulet for at se HD-pakken (som jeg tidligere så via min YouSee hardisk-box.
Jeg har samme oplevelse som du. Mit CA-modul virkede fint en uges tid og nu er den gal.
Du købte et nyt CA-modul og kørte det derefter?
Har du eller en anden hjælp til en frustreret Samsung ejer?
Mvh
Johnny
------------- Mvh
Johnny
|
Skrevet den: 18-November-2009 kl. 21:03
Hej.
Jeg fik et nyt. Og efter jeg fik det, så skal det lige ud og ind, ca hveranden måned. Det er jo noget bedre end det fra yousee. Det skulle ud næsten hver dag.
|
Skrevet den: 18-November-2009 kl. 21:18
Hvilket CA-modul købte du og hvor?
------------- Mvh
Johnny
|
Skrevet den: 18-November-2009 kl. 21:18
Dette her.
|
Skrevet den: 18-November-2009 kl. 22:18
Øv! Det er det samme som mig - mit virker bare ikke for godt!
------------- Mvh
Johnny
|
Skrevet den: 19-November-2009 kl. 09:38
Kan du ikke få byttet det?
|
Skrevet den: 19-November-2009 kl. 09:40
Jeg vil prøve...
------------- Mvh
Johnny
|
Skrevet den: 19-November-2009 kl. 09:45
Hvor gammelt er det?
Der er jo normalt returret på alle internetkøb.
|
Skrevet af: Urban
Skrevet den: 27-November-2009 kl. 11:54
Jeg har nøjagtigt samme problem som specielt Don Diego og til dels Flemming beskriver. Mit TV er et Samsung UE46B7070 anskaffet for ca 1 måned siden. CA modulet er af mærket Maximum og købt hos Expert efter henvisning fra TDC-butik(!) da jeg anskaffede et YouSee programkort for at kunne se HD-pakken.
Jeg har været igennem adskellige samtaler med YouSee og Samsung support og har bl.a. opgraderet TV firmware, skiftet programkort, samt prøvet 3 Maximum CA moduler med samme resultat. Det bedste jeg har opnået er ca 5 dage uden problemer, det var sjovt nok i forbindelse med en fejl rettelse hos YouSee.
For nylig havde jeg besøg af en teknikker fra YouSee og han konstaterede at signalstyrke, error rate mv. var i skønneste orden. Han mistænkte CA modulet og tilbød at jeg kunne låne hans "YouSee" modul weekenden over da der selvfølgelig ikke var problemer mens hans modul sad i.
Det virkede upåklageligt indtil søndag aften hvor jeg satte mit Maximum modul i igen og havde problemet efter 5 minutter. Måske er det en tilfældighed at hans "YouSee" modul virkede i 2,5 dage, måske ikke. "Mean Time Between Failure" er lidt svær at vurdere.
Jeg undersøgte "YouSee" modulet lidt nærmere i håbet om måske at finde ud af om der var forskelle mellem Maximum og "YouSee"s modul. Det var der. Serienummeret starter med HHFA..... på "YouSee" modulet mens det starter med HHFB... på Maximum modulet. Om det betyder noget eller ej ved jeg ikke.
Det er da positivt at jeg ikke er alene om problemet - Monstro Samsung har et da ingen tilsyneladende kan finde et modul der bare virker?
|
Skrevet af: ellingi
Skrevet den: 27-November-2009 kl. 12:11
Min mor har nøjagtigt samme problem med et 6050. Hun havde problemet tidligere, da hun brugte CAM og også nu, hvor hun ikke bruger det. Det virker nogle dage og så virker det pludselig ikke i nogle dage. Samme fejlmeddelelse med svagt eller intet signal. Er ligeledes meget interesseret i at høre en løsning, så jeg kan fedte mig til en større julegave
------------- Panasonic PZ85
Philips 32PF9731D
Yousee Samsung SMT-H3126
Panasonic DMR-EH65
Beosound 9000
Beolab 8000 & Beolab 4000
Sony Playstation 2
Nintendo Wii
|
Skrevet den: 27-November-2009 kl. 12:28
Mit fra strong har virket i ca 2 måneder uden fejl, så det er helt rart.
Urban, kan du ikke prøvet et yousee i længere tid? Jeg havde ellers de største problemer netop med det kort, så mit ligger bare i skuffen.
|
Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 27-November-2009 kl. 15:06
ellingi skrev:
Min mor har nøjagtigt samme problem med et 6050. Hun havde problemet tidligere, da hun brugte CAM og også nu, hvor hun ikke bruger det. Det virker nogle dage og så virker det pludselig ikke i nogle dage. Samme fejlmeddelelse med svagt eller intet signal. Er ligeledes meget interesseret i at høre en løsning, så jeg kan fedte mig til en større julegave |
Denne oplysning kan måske være relevant for nogle med manglende digitalt signal:
I min bebyggelse på Østerbro, Kbh., konstaterede YouSee for kort tid siden et problem med intet eller svagt signal for kunder med Grundpakken. Problemet var at Grundpakkefiltret, som sørger for at kunden kun får adgang til Grundpakken, spærrede for kundens digitale kanaler og kun lod de analoge signaler passere. Problemet bliver nu løst ved at udskifte de gamle Grundpakke-filtre med en ny type overalt i bebyggelsen.
------------- Venlig hilsen, Vilhelm
|
Skrevet af: ellingi
Skrevet den: 27-November-2009 kl. 16:58
Tak for info, men min mor kører fuld-pakken, så problemet må skyldes noget andet.
------------- Panasonic PZ85
Philips 32PF9731D
Yousee Samsung SMT-H3126
Panasonic DMR-EH65
Beosound 9000
Beolab 8000 & Beolab 4000
Sony Playstation 2
Nintendo Wii
|
Skrevet den: 11-December-2009 kl. 18:57
Update.
Jeg har nu kørt med et YouSee modul et stykke tid og har stadig problemet. Det opfører sig nøjagtigt lige som Maximum modulet. Det var åbenbart en tilfældighed at det virkede weekenden over :-(
Da YouSee siger god for deres del af foretagendet bliver det nu Samsungs tur da flere ting peger mod TV'et. Vi får se.
Har Samsung forøvrigt et kort de anbefaler?
Ham jeg spurgte i deres support tror jeg ikke jeg kan stole på. Han sagde at bare det var et "Conax" modul så var alt OK. "Conax" og YouSee ?!?!!??
|
Skrevet af: nsane206
Skrevet den: 14-December-2009 kl. 19:21
Jeg har haft et Samsung LE32B455 og det har virket fint med et cam modul lige indtil Yousee frigav det digitale net. Siden da kan jeg ikke se 3puls, tv2 sport og alle musikkanalerne. nu sender jeg yousee kortet retur da jeg ikke gider betale for at se de 3 "bonus" HD kanaler.
Er det alle Samsung modeller der har problemer med det digitale net?
/Hans
------------- Pioneer, Onkyo, Panasonic, Dali Mentor
|
Skrevet den: 11-Januar-2010 kl. 16:37
Update.
For nogle timer siden fik jeg udskiftet tuneren i TV'et. Det virker stadig ikke........
Måske jeg skulle prøve "Flemmings" Strong modul.
|
Skrevet den: 11-Januar-2010 kl. 17:34
Jeg har været så "dum" at købe samsung 37" : LE-37A656A1F.
Kan heller ikke finde de nye digitale kanaler fra yousee.
Samsung svarede efter en evighed, at det desværre ikke var en "Nordisk" model og at den derfor ikke kunne tage de nye digitale kanaler.
Og da jeg havde været inde i firmware-menuen, så dækkede garantien nu heller ikke mere!
Jeg kan sige en ting med sikkerhed: Jeg køber ALDRIG samsung igen!
Jeg har desværre også en samsung harddisk-recorder. Elendig maskine: Langsom og bruger-fjendsk så man tror det er løgn.
Så nu står jeg med et10.000 kr 37" hd-tv uden garanti, der ikke kan tage de digitalekaler?!?!?!?!? Død over det firma!!!!
|
Skrevet af: sbcellis
Skrevet den: 13-Januar-2010 kl. 12:14
Hej gruppe. Har samsung 40b556 og samsung 32b556 og CaModul og kort fra yousee til dem begge. Jeg har fra starten haft de problemer der bliver beskrevet her. (periodisk kodefejl ved kanalskift). CaModul er skiftet 2 gange, kortet er skiftet og Samsung har skiftet mainboard i 40t.
Intet har hjulpet.
Den sidste besked fra samsung service (infocare) : Vi kan ikke gøre mere !!!!
Yousee er flinke nok, sender nye kort og camodul, men mener det er en system/softwarefejl hos Samsung. Jeg tror Yousee har ret. Men hvordan vi med de fejlbehæftede tv kommer videre, ved jeg ikke. Selvfølgelig kan man udtage-indsætte camodul, når det fejler, men det er ikke tilfredsstillende.
Hvad skal vi gøre for at overbevise Samsung. ?
Hilsen fra en meget utilfreds Samsung ejer
Søren
|
Skrevet den: 13-Januar-2010 kl. 12:52
Jeg kan lige supplere med at jeg spurgte Samsung direkte om der var en eller anden måde at kunne tage de digitale signaler fra YouSee, selvom TV'et ikke er en "Nordisk" model.
Jeg kunne prøve mig frem med at skifte land og så scanne efter kanalerne igen! Måske jeg kunne opnå noget og måske ikke!
Fantastisk dårligt service. Ved de virkeligt ikke hvordan deres eget software virker!
Jeg køber ALDRIG mere et samsung produkt!
Jeg kan altså kun modtage de digitale kanaler der sendes luftbåret, altså via DVB-T tuneren i tv'et!
Skandale!!
Mogens
|
Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 16-Januar-2010 kl. 19:46
Det virker som en sag for Basta!
|
Skrevet af: vasif
Skrevet den: 16-Januar-2010 kl. 22:04
mole skrev:
Jeg har været så "dum" at købe samsung 37" : LE-37A656A1F.
Kan heller ikke finde de nye digitale kanaler fra yousee.
Samsung svarede efter en evighed, at det desværre ikke var en "Nordisk" model og at den derfor ikke kunne tage de nye digitale kanaler.
Og da jeg havde været inde i firmware-menuen, så dækkede garantien nu heller ikke mere!
Jeg kan sige en ting med sikkerhed: Jeg køber ALDRIG samsung igen!
Jeg har desværre også en samsung harddisk-recorder. Elendig maskine: Langsom og bruger-fjendsk så man tror det er løgn.
Så nu står jeg med et10.000 kr 37" hd-tv uden garanti, der ikke kan tage de digitalekaler?!?!?!?!? Død over det firma!!!!
|
Øh, for det første, for at modtage de "nye" digitale kanaler, her mener du vel blandt andet DR HD, DR K og DR Ramasjang? Det kræver det jo sådan set en MPEG-4 tuner i Tv'et, for at modtage de nye kanaler, og det understøtter fjernsynet ikke.
I bund og grund er det jo din egen fejl. Du køber et parallelimporteret Tv, og derfor er der automatik risiko for, at Tv'et digitale tunere, i dette tilfælde Dvb-c tuneren ikke vil virke herhjemme. Samsung DK gør blandt andet også opmærksom på hjemmesiden, at der kan opstå komplikationer med de digitale tunere, ved køb af en parallelimporteret skærm.
Firmware-menuen? Mener du ikke service-menuen?
Men har du har indtastet netværksnummeret inde i menuen, før du søger på de digitale kanaler? Hvis du ikke har gjort det, så prøv desuden også kun at søge på de digitale kanaler, ikke Analog/digital.
|
Skrevet den: 17-Januar-2010 kl. 09:31
Jo, det var servicemenuen jeg mente!
Jeg var jo ikke klar over at tv'et var parallel importeret. Så havde jeg ikke købt det!
Jeg kan slet ikke komme ind og taste netværksid'en, det er det der er problemet!
Men tak for dit svar under alle omstændigheder!
Tv'et kan jo godt tage de digitale dignaler via DVB-T tuneren, så det er da altid noget. Men det der nok pisser mig mest af er den arrogante holdning deres service-medarbejdere har.
Og så den elendige software i deres maskiner! Har jo også en Samsung DVD/harddisk optager. Tænk, man kan ikke kopiere kanal-setuppet fra tv'et til optageren direkte! Man skal sgu sidde ig indstille det hele forfra på DVD'eren igen. Og så går det UFATTELIGT langsomt.
Før havde jeg et Phillips tv (Katode) og en panasonic DVD/HD, og da virkede alt: Kopiering af kanal-setup, timeshift, og det hele. Nu kører jeg KUN samsung, og nu er der stort set intet der virker!
Som sagt før: Jeg er færdig med det mærke!!!
Mogens
|
Skrevet den: 17-Januar-2010 kl. 16:51
Tak Flemming! - Det modul du pegede på har nu virket i knap en uge.
|
Skrevet den: 17-Januar-2010 kl. 17:10
Urban skrev:
Tak Flemming! - Det modul du pegede på har nu virket i knap en uge. |
Så langt så godt.
Der må være en fejl et eller andet sted når så mange har det problem. Der kommer forhåbentlig en firmware update på et tidspunkt.
|
Skrevet af: Jm84
Skrevet den: 20-Januar-2010 kl. 22:03
Hej
Jeg har et samsung Led UE46-8050 TV med et DiLog modul samt yousee-program kort i. Alle mine HD-kanaler forsvinder også efter ca. 1 time og skriver "kodet signal" og så slukker jeg tvet og tænder igen, og så virker de krafteme igen, men dog kun i ca. 5 min. og sån ka jeg blive ved. Men hvis jeg lader tv'et stå på samme hd-kanal uden at skifte kanal kan den køre hele dagen?!?! Underligt!! Det ka sgu ikke passe det skal være sådan.
Jeg har både prøvet med Dilog Viacess og Maximum kortet, men ingen succes. Tror dog jeg vil prøve det Strong modul der, hvis det virkelig er så godt.....! Men tvivler...Der har været snak om noget volt/overspænding mellem tv/modul? Derfor det blir så varmt...!
Fjernsynet er sat rigtigt op med net-id og alt det.
Jeg har både haft ringet til samsung og yousee. Samsung siger at det nok er modulerne der er noget galt med og yousee siger det er TVer der er noget galt med og som går ind og koder signalet, men det benægter samsung dog. En ting er sikkert, når man ringer til begge steder(hvilket jeg har gjort MANGE gange) finder de ALDRIG en brugbar løsning !
Man kan self. "bare" købe den åndssvage HD-boks yousee reklamere med, men hvem fanden gider ha det lort stående når det "burde" kunne klares så enkelt med et CA-modul proppet i tvet !
Der må sgu snart være en samsung/yousee tekniker der får løst problemet, for det her ka man sgu ik leve med !!!
|
Skrevet af: sbcellis
Skrevet den: 21-Januar-2010 kl. 22:09
Jeg tror du har ret i din teori om overspænding. Jeg har prøvet at køre tv'et 2 timer uden CaModul. Hvis jeg isætter CaModul med kortet får jeg kodefejl efter 5 til 10 min. Jeg kan så udtage og indsætte modulet og kodefejlen optræder efter 1 til 2 min. Hvis jeg derefter tager et andet camodul, isætter samme kort, og sætter det i tv'et, kan jeg se kanalen 5 til 10 min. før jeg får kodefejl. Jeg tolker det derhen, at elektronikken på camodulet bliver varm, deraf kodefejlen. Hvad vi så skal gøre for at løse problemet ved jeg ikke. Hilsen Søren
|
Skrevet den: 22-Januar-2010 kl. 11:24
Jeg har endnu ikke fået "Kodet signal" efter jeg for 2 uger siden skiftede til Strong modulet.
Her er lidt reklame tekst der relaterer sig til varme gætterier:
"- Ny version med forbedret varmebestandighed" eller timing måske, "- Dual processor for hurtigere kanal-skifte ved brug sammen med single tuner"
/Urban
|
Skrevet den: 24-Januar-2010 kl. 22:02
Det lader til, at jeg har fået løst mit CA-modul problem. Det har virket hele weekenden uden, at komme med nogle kode fejl overhovedet.
Det nye kort er indkøbt i Elgiganten og er det Strong modul, som andre også har haft gode erfaring med.
Det tidligere kort hed MAXIMUM Viaccess Cam, som også skulle passe til Samsung og YouSee. Men selv efter ha fået det byttet til et nyt, gjode ingen forskel det blev ved med at komme med kanalen er kodet.
|
Skrevet den: 28-Januar-2010 kl. 07:17
Jeg vover pelsen og deler her mine positive erfaringer med Samsung og CAM.
Jeg købte i November et Samsung LED (55UE7070) og tilhørende CA-modul købt hos El-giganten (Strong Viaccess). Jeg havde i begyndelsen samme problemer som mange andre i denne tråd, men efter at jeg fik et nyt programkort fra Yousee forsvandt problemet. Før havde jeg et 'gammelt' TDC programkort. Mit setup har nu fungeret uden fejl i et par måneder.
------------- Mvh
Johnny
|
Skrevet den: 12-Marts-2010 kl. 15:37
flemming larsen skrev:
Og der var lige 2 gange hvor den gjorde det i starten. Men nu har det kørt perfekt i 14 dage. |
Det virkede fint ca 14 dage af gangen, og så skulle det lige ud og ind en tur. Men nu har jeg fået en firmware opdatering, og efter den har det hele bare kørt perfekt.
http://www.samsung.com/dk/support/download/supportDownDetail.do?group=&type=&subtype=&model_nm=UE40B7070WW&disp_nm=UE40B7070&language=&cate_type=all&mType=FM&dType=D&vType=&cttID=2242188&prd_ia_cd=13011200&model_cd=&menu=download&menu2=detail - http://www.samsung.com/dk/support/download/supportDownDetail.do?group=&type=&subtype=&model_nm=UE40B7070WW&disp_nm=UE40B7070&language=&cate_type=all&mType=FM&dType=D&vType=&cttID=2242188&prd_ia_cd=13011200&model_cd=&menu=download&menu2=detail
|
Skrevet den: 12-Marts-2010 kl. 15:42
Don Diego skrev:
Jeg vover pelsen og deler her mine positive erfaringer med Samsung og CAM.
Jeg købte i November et Samsung LED (55UE7070) og tilhørende CA-modul købt hos El-giganten (Strong Viaccess). Jeg havde i begyndelsen samme problemer som mange andre i denne tråd, men efter at jeg fik et nyt programkort fra Yousee forsvandt problemet. Før havde jeg et 'gammelt' TDC programkort. Mit setup har nu fungeret uden fejl i et par måneder. |
Det er altid rart at høre om positive oplevelser.
|
|