Print side | Luk vindue

Defekt ny Onkyo fra England

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Jura
Forumbeskrivelse: Forbruger køb. Love og regler. (Kun registrerede brugere kan skrive)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=62063
Udskrevet den: 15-Februar-2025 kl. 13:29

Emne: Defekt ny Onkyo fra England
Skrevet af: 'DLG'
Emne: Defekt ny Onkyo fra England
Skrevet den: 20-Juni-2009 kl. 18:11

Hej Recordere.

Jeg har købt en Onkyo 876 fra Hyper-Fi gennem Amazon.co.uk d. 19/02-09. Men grundet flytning og alt hva der følger med, var det først igår 19/06-09 at jeg nåede til at pakke den ud. Da jeg får den tilsluttet finder jeg ud af der er en fejl på den. Det tror jeg ihvertfald at der er.

Problemet er følgende; i displayet lyser ikonet for tilsluttet HEADPHONE, men jeg har ikk sat et stik i. Har kun sat højttaler og HDMI kabler til. Maskinen tror altså at der sidder et jackstik i, selvom der ikk gør. Købte så et jackstik idag, for kunne være problemet kunne gå væk hvis jeg satte et jack i og tog det ud igen. Desværre uden held. Så nu står jeg med en maskine jeg ikk kan bruge, da jeg hverken kan køre setup på højttalere eller noget. Har oss prøvet knap-comboen hvor der står 'CLEAR' i displayet, hvilket heller ikk hjalp på problemet.

Så nu vil jeg høre hva jeg har af muligheder. Har skrevet til Onkyo ang. mit problem for at høre om de kender noget til lign. Hyper-Fi som er sælger skal jeg oss ha skrevet til for at høre hva de siger. Hvordan sender man maskinen retur, når den er over PostDKs grænse på 20kg? Kan den repereres her i DK, og hvem kan evt. gøre det? Eller skal den retur til Hyper-Fi? Og skal jeg bare skrive det som det er til dem?

Sagt lidt kort, hva skal jeg gøre??

-------------
Niarn om en Mustang GT:
Den ser jo bare ud som om den har lyst til at slå dig ihjel ikk?
Det ligner bare en bil der har lyst til at flå hovedet af dig altså.

Svar:
Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 20-Juni-2009 kl. 18:25
Du for nok et returlabel tilsendt. Eller også skal du printe et ud et sted. Lyder godt nok mystisk dit problem. Du skriver bare at der står det i displayet.

Dog synes jeg det er lidt uheldigt at du ikke tjekker din vare når den ankommer. Især med køb fra udlandet. Ville da være noget af det første jeg gør, uanset flytning eller ej.

Lad os håbe det kommer til at gå smertefrit med at få den byttet/repereret. Det kunne godt tyde på det har været der fra start.

Skrevet af: vasif
Skrevet den: 20-Juni-2009 kl. 18:27

Hvis den engelske forhandler sender til DK, skal de selvfølgelig også følge den europæiske lovgivning på området, og det indebærer, at de skal betale for dine transportomkostninger. Du kan blive nød til, at betale for selve fragten til modtager, men de kan så efterfølgende refundere omkostningerne. Du får måske endda en returlabel, men det er ikke altid man gør det.

Du kan sende varer med f.eks. UPS, TNT eller lignende. Men først og fremmest skal du jo nok lige forhøre dig med forhandleren, om hvordan tingene skal foregå.

Hvis den virkelig er defekt, kan du godt få den repareret herhjemme, men det bliver så på egen regning, og billigt er det nok ikke.

Skrevet den: 20-Juni-2009 kl. 18:54

Oprindeligt skrevet af Sploink Sploink skrev:

Lyder godt nok mystisk dit problem. Du skriver bare at der står det i displayet.

Dog synes jeg det er lidt uheldigt at du ikke tjekker din vare når den ankommer. Især med køb fra udlandet. Ville da være noget af det første jeg gør, uanset flytning eller ej.

Prøver lige tage et billede af det, så du kan se hva jeg mener. Håber stadig det er mig der har fucket noget up, og maskinen virker. Men jeg forstår slet ikk hva det kan være.

Ved godt jeg burde ha tjekket den med det samme, men alle mine ting har været pakket ned på et lager. Men har da lært det til en anden gang om ikk andet.

-------------
Niarn om en Mustang GT:

Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 20-Juni-2009 kl. 18:57
prøv lige engang og tage alt fra og tænde den uden højtaler ledninger eller andre stik. min 806 starter altid med volume og ikke andet.

Skrevet den: 20-Juni-2009 kl. 19:01

Til venstre for 'STEREO' er ikonet for tilsluttet 'HEADPHONE' som kun burde lyse hvis der er tilsluttet et jackstik i 'PHONES' indgangen nede til venstre. Og der er jo ikk sat et i som man kan se. I manualen står: 'Headphone indicator. Lights up when a pair of headphones are plugged into the PHONES jack'.

Så er det en defekt I jeres øjne, eller er der noget jeg har gjort galt? 

-------------
Niarn om en Mustang GT:

Skrevet den: 20-Juni-2009 kl. 19:03

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

prøv lige engang og tage alt fra og tænde den uden højtaler ledninger eller andre stik. min 806 starter altid med volume og ikke andet.

Har prøvet det, og hjælper heller ikk

-------------
Niarn om en Mustang GT:

Skrevet den: 20-Juni-2009 kl. 19:10
Men får du overhovdet noget lyd ud via headphone eller højtaler, og kan du skifte menu på den. skifte mellem cd og dvd og osv. 

Skrevet den: 20-Juni-2009 kl. 19:14

Nej ingen lyd. I menuen kan jeg ikk vælge SPEAKER SETUP. Som den eneste er det menupunkt ikk til at vælge. Når HDMI sidder i kan jeg få billedet fra PS3 igennem og op på skærmen, men surround sound kan ikk bruges til meget uden lyd

Ja kan godt skifte mellem indgange, både på maskinen og remoten, men ingen lyd, og ikonet lyser stadig.

-------------
Niarn om en Mustang GT:

Skrevet den: 20-Juni-2009 kl. 19:19
SPEAKER SETUP kan nok ikke vælges fordi den står til headphone og speaker level kan sikkert give en høre skade. Så det er nok en god ide.
men lyder meget mystisk. Men man burde måske kun slå headphone fra et andet ting under dens menu. Har bare aldrig selv brugt headphone på min egen  

Skrevet den: 20-Juni-2009 kl. 19:21
Kan godt være at det er headphone indgangen på printboardet der er røget sig en tur, desværre

Skrevet den: 20-Juni-2009 kl. 19:21

Håber det er noget i den stil men jeg ved ikk hvor jeg skal begynde. Og det hjælper ikk selvom jeg trykker så der står 'CLEAR'. Det burde være en reset af maskinen. Har du et bud på hvor jeg skal kigge?

Bare tarveligt hvis den er gået i stykker mens den står som aktiveret. Kunne bedre leve med den hvis indgangen bare slet ikk duede.

-------------
Niarn om en Mustang GT:

Skrevet den: 20-Juni-2009 kl. 19:23

Oprindeligt skrevet af Sploink Sploink skrev:

Kan godt være at det er headphone indgangen på printboardet der er røget sig en tur, desværre

Måske det er det, for ikonet lyste helt fra start af. Altså første gang jeg tændte for den.

-------------
Niarn om en Mustang GT:

Skrevet den: 20-Juni-2009 kl. 19:24
Kan godt tænkes.
Har du prøvet at tage et jack stik ud og ind nogle gange i træk ?  Hvis der nu er løsforbindelse

Skrevet af: slate
Skrevet den: 20-Juni-2009 kl. 19:52

Har du prøvet

Is there a Factory Reset Command?
(Warning: You will lose ALL of your settings, labels, Audyssey, etc.)
1) Turn on Receiver.
2) HOLD down the "VCR/DVR" button and press "Standby" button once.
3) All your settings get manually cleared out.

-------------
Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500

Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo

DVD:124, RØD:141, BLÅ:107

Skrevet den: 20-Juni-2009 kl. 20:00

Har nu prøvet at tage jack'en ind og ud, uden resultat.

Og den Slate skriver om har jeg prøvet en del gange efterhånden. Kan jo gøre det uden fare for at miste mine indstillinger, da der sådan set ikk er nogen.

-------------
Niarn om en Mustang GT:

Skrevet af: bjorno
Skrevet den: 23-Juni-2009 kl. 10:06
Kan det måske være et firmware problem?

Skrevet den: 23-Juni-2009 kl. 19:55
Jeg har fået svar fra den engelske sælger, og jeg skal ringe til dem imorgen, og så vil de se om de kan hjælpe mig fonen, og eller s skal jeg sende den over til rep.  Så nu får vi se hva der sker.

-------------
Niarn om en Mustang GT:

Skrevet af: mikkelfrost
Skrevet den: 16-September-2009 kl. 01:32
kom der en løsnong på det ?

Print side | Luk vindue