Print side | Luk vindue

Hvad betyder mest ved køb?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Teknik & Teori
Forumbeskrivelse: Generel teknik og teori.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=62271
Udskrevet den: 24-Februar-2025 kl. 10:10

Emne: Hvad betyder mest ved køb?
Skrevet af: T-teknik
Emne: Hvad betyder mest ved køb?
Skrevet den: 25-Juni-2009 kl. 09:55
Dette er en almen debat om valg teknisk grej - så byd ind.

Svar:
Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 25-Juni-2009 kl. 09:58

Jeg har stemt "Det tekniske indhold", men prisen er jo også vigtig.

Hvis nu et pio tv kostede 100.000kr så havde jeg ikke valgt dette, selvom det er det bedste tv.

Så jeg vælger stort set altid det som er det bedste til prisen

-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs

Skrevet den: 25-Juni-2009 kl. 10:07
Ser vi på producentens navn, så fylder både Pioneer og Panasonic godt op i mængden - dette er ikke kun kritik

Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 25-Juni-2009 kl. 10:10
Oprindeligt skrevet af T-teknik T-teknik skrev:

Ser vi på producentens navn, så fylder både Pioneer og Panasonic godt op i mængden - dette er ikke kun kritik

Hvorfor mon ?

Skrevet den: 25-Juni-2009 kl. 10:11
Oprindeligt skrevet af Sploink Sploink skrev:

Hvorfor mon ?

Argumenterne og afstemningen kan jo vise et indblik.

Skrevet af: musicus
Skrevet den: 25-Juni-2009 kl. 10:18

For mit eget vedkommende ville en enkelt afkrydsning slet ikke være fyldestgørende nok.
Ofte er det jo en kombination af:

- "Producentens navn" (United, Prosonic, Lumatron, Dantax, Denver fravælges f.eks. øjeblikkeligt)

- "Det tekniske indhold" (understøtter varen - eksempelvis en BD-afspiller - HD-lydafkodning, Profile 2.0 eller HDMI 1.3a ?)

- og ikke mindst: "Prisen"

..... der afgør, hvor jeg lægger mine surt tjente penge ved et elektronik-køb.

-------------
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge

Skrevet af: Kief
Skrevet den: 25-Juni-2009 kl. 10:21
Der mangler vel også et æstetisk valg i den afstemning.. Der er også mange
som vælger et tv som måske teknikmæssigt ikke er det bedste men som så
omvendt ser ud af en hel del mere..

-------------
Mvh.

Casper

Skrevet den: 25-Juni-2009 kl. 10:23
Hvis producentens navn er en del af prisen, er det så underordnet?

Skrevet den: 25-Juni-2009 kl. 10:26
Oprindeligt skrevet af Kief Kief skrev:

Der mangler vel også et æstetisk valg i den afstemning.. Der er også mange
som vælger et tv som måske teknikmæssigt ikke er det bedste men som så
omvendt ser ud af en hel del mere..

Du har en pointe - det er et felt man ikke hører så meget om her på recordere.dk - men ok, så brug argumenterne

Skrevet den: 25-Juni-2009 kl. 10:42
Den hurtige teknologiske udvikling er nok også en god grund til at være prisbevidst?

Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 25-Juni-2009 kl. 10:48

Jeg tror der ligger mere i "producentens navn" end at man synes apparaterne skal hedde noget bestemt. Hvis man har et Pioneer tv, er man mere tilbøjelig til at købe Pioneer BD og receiver. Har man købt et Sony tv, er man måske mere tilbøjelig til at købe Sony BD og receiver. Ikke nødvendigvis for at navnet skal passe sammen, men for at design og betjening skal passe sammen.

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 25-Juni-2009 kl. 10:52
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Jeg tror der ligger mere i "producentens navn" end at man synes apparaterne skal hedde noget bestemt. Hvis man har et Pioneer tv, er man mere tilbøjelig til at købe Pioneer BD og receiver. Har man købt et Sony tv, er man måske mere tilbøjelig til at købe Sony BD og receiver. Ikke nødvendigvis for at navnet skal passe sammen, men for at design og betjening skal passe sammen.

Den tvivl kan jeg godt komme i når nemhed og enhed skal passe sammen - modsat kvalitet og pris på et enkeltstående produkt.

Skrevet af: kim olsen
Skrevet den: 27-Juni-2009 kl. 13:56

hvad menes der med "teknisk indhold" ?  et produkt kan sagtens have alt det nyeste og stadig performe som noget der aldrig skulle have forladt fabrikken?

havde det ikke været på sin plads med en mulighed der hed "performance"?

-------------
Crown - there is no substitute.

Skrevet af: THMhome
Skrevet den: 17-Juli-2009 kl. 09:15
For mit vedkommende er det det tekniske indhold der bestemmer hvilket produkt jeg vælger. Men somregel prisen der gør at det alligevel ikke bliver det, men en mindre model.

-------------
M.V.H.

THMhome

Samsung UE55ES8005
TVIX M-6600N
Marantz SR7008 - Denon AVR-3808(A) - DALI Mentor LCR - DALI Ikon Vokal2 - DALI Ikon Sub - Dali Ikon W2

Skrevet af: Gooferen
Skrevet den: 17-Juli-2009 kl. 09:20
Oprindeligt skrevet af kim olsen kim olsen skrev:

hvad menes der med "teknisk indhold" ?  et produkt kan sagtens have alt det nyeste og stadig performe som noget der aldrig skulle have forladt fabrikken?

Teknisk indhold betyder vel hvad systemet indeholder, herinde både hardware og software. Så din kommentar omhandler vel kun at hardware er på toppen, men softwaren ikke følger med og derfor er det samlede tekniske indhold ikke perfekt :)

Skrevet den: 17-Juli-2009 kl. 09:22

Hvis producentens navn er en del af prisen, er det så underordnet?

Du tænker vel ikke tilfældigvis på B&O :)

Skrevet den: 17-Juli-2009 kl. 09:28
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Det kan der være noget om, men dette skyldes jo også i høj grad at producenterne forsøger at linke alle enheder sammen, så man kan nøjes med en fjernbetjening.

Jeg har selv et panasonic PX80, og ledte derfor efter et samlet "billigt" sourround anlæg og var oppe og se på panasonics dvd-systemer, dette fejlede dog grundet at det tekniske indhold ikke var i orden, her tænker jeg på, at der kun var en digital lydindgang, hvilket var for lidt. Derfor købte jeg et JVC.

Senere skal jeg da have købt en BOSE højtalersæt med receiver, men dette skyldes især, at BOSE både levere fremragende lyd og at højtalerne er mindre en de fleste andre tilsvarende producenter, samt WAF ;)

Men både teknisk indhold og prisen er vel afgørende faktorer, da jeg stadig var studerende, valgte jeg at købe et Panasonic, fremfor at Pioneer, grundet prisen, men også at Panasonic giver et godt billede i forhold til prisen.

Skrevet af: kim olsen
Skrevet den: 17-Juli-2009 kl. 11:47
Oprindeligt skrevet af Gooferen Gooferen skrev:

Oprindeligt skrevet af kim olsen kim olsen skrev:

Teknisk indhold betyder vel hvad systemet indeholder, herinde både hardware og software. Så din kommentar omhandler vel kun at hardware er på toppen, men softwaren ikke følger med og derfor er det samlede tekniske indhold ikke perfekt :)

Nej, mit indlæg skal tolkes ordret, et produkt kan sagtens have "perfekt teknisk indhold" og lyde/se/performe af h..... til. derfor ville jeg gerne have haft en mulighed der hed "performance", idet jeg antager at der faktisk findes mennesker der godt vil betale for ydelse i stedet for smarte certificeringer og mærkevare.

-------------
Crown - there is no substitute.

Print side | Luk vindue