25000 der brænder i lommen..
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Projektorer
Forumbeskrivelse: Projektor og lærred
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=62330
Udskrevet den: 27-Januar-2025 kl. 13:13
Emne: 25000 der brænder i lommen..
Skrevet af: nitrotg
Emne: 25000 der brænder i lommen..
Skrevet den: 26-Juni-2009 kl. 17:20
da jeg trænger til at forkæle mig selv lidt ringede jeg til banken og hørte om de ikke lige kunne smide 25000 over på kontoen..
Det jeg søger er en projector og lærret samt Bluray maskine..
Hvad havde i gået efter?
har kikket på infocus x10 og benQ
andre bud?
|
Svar:
Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 26-Juni-2009 kl. 17:31
Tekniske set kan du nøjes med en Philips Bluray afspiller til 999.
Men hvis du også skal spille DVD på den, så ville jeg kigge efter en Oppo BDP-83 blueray afspiller, den går du ikke galt i byen med.
|
Skrevet den: 26-Juni-2009 kl. 17:38
har kikket på den men for at være ærlig syntes jeg sku ik den er speciel køn.. og at den har lidt hurtigere opstart tid tiltaler mig heller ikke helt vildt.. ved ikke om den kan noget andet helt unikt som feks panasonic DMP-BD60???
|
Skrevet af: friedel
Skrevet den: 26-Juni-2009 kl. 17:55
skulle jeg så ikke overtage dit panasonic tv? så ku du få mit smasung
|
Skrevet den: 26-Juni-2009 kl. 18:58
skal lige have fundet en løsning først jo.. så kikker jeg på det bagefter hvad jeg gør med det store
|
Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 26-Juni-2009 kl. 19:32
Cyberguyen skrev:
Tekniske set kan du nøjes med en Philips Bluray afspiller til 999.
Men hvis du også skal spille DVD på den, så ville jeg kigge efter en Oppo BDP-83 blueray afspiller, den går du ikke galt i byen med.
|
jeg ville også sige Oppo BDP-83 den maskine kan noget som andre ikke kan, både på DVD siden og på Blu-ray side, og for ikke at tale om lyd siden, plus at den let kan gøre reg. kodefri (alle reg. DVD og alle Reg. Blu-ray) med en gratis uorginal FW opdate eller for en billig penge en hardware løsning, noget som ingen andre Blu-ray afspille kan på market (der er selfølig div. hardware kit til andre mærker, men der er meget svære at montere selv)
Og så har du omkring 20.000,- kr. til en god projector det kan da ikke værre ringe, da Oppo BDP-83 virklig får det beste ud af en projector ville tro at en fx. en projector til 23.000,- kr. og en Blu-ray afspille til omkring 2000,- kr. ville givet et ringe bilde end en løsning med Opps BDP-83 og en projector til 20.000,- kr.
Og hvis man er villige til at købe sine projector i udlandet, så kommer man rigtig lange med de 20.000,- kr. da projector priser i Danmark er alt for høje (det samme for prisen for Blu-ray film).
|
Skrevet af: BowieCool
Skrevet den: 26-Juni-2009 kl. 20:13
[/QUOTE]
Og så har du omkring 20.000,- kr. til en god projector det kan da ikke værre ringe, da Oppo BDP-83 virklig får det beste ud af en projector ville tro at en fx. en projector til 23.000,- kr. og en Blu-ray afspille til omkring 2000,- kr. ville givet et ringe bilde end en løsning med Opps BDP-83 og en projector til 20.000,- kr.
[/QUOTE]
Hold nu op med det sludder om bedre billed, når vi snakker bluray !!!!
Har vi ikke fået manet den snak i jorden efter den test, der blev lavet hos Otto ?
Der var nada forskel på de forskellige afspillere i den test, altså når vi snakker bluray !!
------------- Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub) Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310
|
Skrevet den: 26-Juni-2009 kl. 20:44
BowieCool skrev:
|
[/QUOTE]
Hold nu op med det sludder om bedre billed, når vi snakker bluray !!!!
Har vi ikke fået manet den snak i jorden efter den test, der blev lavet hos Otto ?
Der var nada forskel på de forskellige afspillere i den test, altså når vi snakker bluray !! [/QUOTE] I den test som Otto lavet, var Oppo BDP-83 ikke med (den var slet ikke komme på market på det tidspunk), at der ikke er forskel mellem div. Blu-ray afspille er noget vås, da mange Blu-ray afspille går ind og pille ved Blu-ray signalet som igen giver et ringe Blu-ray bilde end der virklig kunne fås ud af dette format, bla. er Sony stor slem til dette.
Hvis alle Blu-ray afspille kunne sende det ren BD signal og selfølig ubehandlet signal vider, så var der ingen problem.
Tro simpelthen at den hunde dyre Sim2 Projectors billedkredsløb som blive bruge i denne teste, har spille jer og Otto et pus.
|
Skrevet af: BowieCool
Skrevet den: 26-Juni-2009 kl. 20:59
"Tro simpelthen at den hunde dyre Sim2 Projectors billedkredsløb som blive bruge i denne teste, har spille jer og Otto et pus."
Man brugte netop den "hunde dyre Sim2 projekter" fordi den vil vise de små fejl tydligere end en billig projekter. Der var bare ingen forskel på de forskelige blu ray afspillere. Det var, alle der var med til den test enige om incl Otto.
------------- Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub) Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310
|
Skrevet den: 26-Juni-2009 kl. 21:02
BowieCool skrev:
"Tro simpelthen at den hunde dyre Sim2 Projectors billedkredsløb som blive bruge i denne teste, har spille jer og Otto et pus."
Man brugte netop den "hunde dyre Sim2 projekter" fordi den vil vise de små fejl tydligere end en billig projekter. Der var bare ingen forskel på de forskelige blu ray afspillere. Det var, alle der var med til den test enige om incl Otto.
|
Måske men det blive så spænde og se Otto´s test af Oppo BDP-83, så kan vi tage debat på det tidspunk.
|
Skrevet den: 26-Juni-2009 kl. 22:43
en af jer der kan smide et link til den test i snakker om?
|
Skrevet af: Schjelde
Skrevet den: 26-Juni-2009 kl. 22:52
Blu-Ray: Pioneer LX71 for en 3.200 fra Sverige incl. fragt
Projektor: Varmt anbefale en Sanyo Z3000 der er nem mht. installation grundet Lens Shift og er ekstrem støjsvag med et super billede til prisen. Fås for ca. kr. 14.000. 3 års garanti på Sanyo.
XX antal tommer Tab-Tension lærred efter din egen smag for størrelse, hvis det skal være sådan at det skal kunne køres ned foran dit TV. Kig på http://www.hivision.dk - www.hivision.dk Varmt anbefales herfra.
------------- Sony AF8 65 Onkyo 676 HDFury Vertex 2 ATV4K B&O A9 Sonos rundt i huset
|
Skrevet den: 26-Juni-2009 kl. 23:31
Schjelde skrev:
Blu-Ray: Pioneer LX71 for en 3.200 fra Sverige incl. fragt
Projektor: Varmt anbefale en Sanyo Z3000 der er nem mht. installation grundet Lens Shift og er ekstrem støjsvag med et super billede til prisen. Fås for ca. kr. 14.000. 3 års garanti på Sanyo.
XX antal tommer Tab-Tension lærred efter din egen smag for størrelse, hvis det skal være sådan at det skal kunne køres ned foran dit TV. Kig på http://www.hivision.dk - www.hivision.dk Varmt anbefales herfra.
|
det var sku et svar jeg kunne bruge.. vil tjekke op på det.. takker
|
Skrevet af: ikeaboy
Skrevet den: 27-Juni-2009 kl. 16:16
Hvis du ikke har problemer med at se regnbuer og har pladsen, rent afstandsmæssigt, ville jeg helt sikkert vælg en BenQ w5000 og få den kaliberet. Man skal rimlig langt op i pris for at finde en projektor der kan match den (+25000)
Mht. lærred ville jeg nok også vælge et hivision, uden af at have set dem. Men de er ret billige og har kun hørt godt om dem. Jeg tror heller ikke der er så meget forskel på lærreder i det billige område (+3000) medmindre der står Onkel stewart på det.
|
Skrevet af: p.las
Skrevet den: 28-Juni-2009 kl. 08:50
jeg er slet ikke i tvivl om at oppoen er en unik afspiller.den kan nærmest alt.jeg skal helt sikker selv ha en.men at spå om at den vil have et bedre billede er sku for langt ude.ALLE afspillere vi testede havde et fejlfrit(shoot out v .otto) billede,på nær PS3.det bliver ikke bedre.det kan selv oppo ikke lave om på.men den har simpelhen nogle muligheder og meget få mangler ,hvor andre simpelhen ikke kan være med
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio
|
Skrevet af: McNiklas
Skrevet den: 28-Juni-2009 kl. 16:18
Jeg vil nok også sige Pioneer LX-71 Den er rigtig god til DVD og den har en rigtig god lyd
|
Skrevet af: Thomas H
Skrevet den: 31-Juli-2009 kl. 16:23
Jeg ville anbefale dig at ringe til Otto fra AV precision. Han kan give dig nogle rigtige gode råd, og sikkert også smække nogle lækre sager sammen til dig.
Find mere info her: http://www.av-precision.dk/ - http://www.av-precision.dk/
------------- Med Venlig Hilsen Thomas H. LG 55LB650V - Samsung BD-F6500 - Marantz NR1608 - Dali Concept serie
|
|