Print side | Luk vindue

"artifacts og Purple snakes"? på P42G10E!

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=62381
Udskrevet den: 21-November-2024 kl. 16:31

Emne: "artifacts og Purple snakes"? på P42G10E!
Skrevet af: Sir_Golf_Alot
Emne: "artifacts og Purple snakes"? på P42G10E!
Skrevet den: 28-Juni-2009 kl. 02:01

Hej

Mit nye Tv Pana P4210GE (23-6-09), lider af artifacts (udtværede plamager), og her til aften smed jeg LOTR II i DVD'en, i scenen hvor Merry og Pippin flygter ind i Fangorn skoven, var der vildt mange Purple snakes

Er dette stadig et problen på Panaerne?

JH

-------------
Panasonic TX-P42G10E
Denon AVR-1306
Panasonic DMP-BD35
Yousee HD box
Dac Magic
Dali lektor 2
Dali Concept
Dali Sub
Jamo Center
Hitachi HDD

Svar:
Skrevet den: 28-Juni-2009 kl. 02:52

PS!

Hvad er nyeste softwareversion til mit TV?

min har: 1.206

JH

-------------
Panasonic TX-P42G10E
Denon AVR-1306
Panasonic DMP-BD35
Yousee HD box
Dac Magic
Dali lektor 2
Dali Concept
Dali Sub
Jamo Center
Hitachi HDD

Skrevet af: tobiasl
Skrevet den: 28-Juni-2009 kl. 06:23
har ikke oplevet det du beskriver  og der er en lang trod om G10 hvor folk  broker sig over fajlen med 24p afspling men der er hiler ikke nevnt noget  andgåne software versionen er det den nyeste pt

Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 28-Juni-2009 kl. 07:55
Har heller aldrig hørt om de problemer før. en g10 har et problem og det er 24P. ellers er det en rigtig fin skærm. Ved godt en pioneer er bedre, men g10 er faktisk rigtig god og noget bedre end deres tidligere skærme.
det må du tage et billede af eller dokumentere noget bedre.
hvad har du af afspiller

Skrevet af: OleA
Skrevet den: 28-Juni-2009 kl. 08:37
Nu er det ikke det første indlæg du laver fordi du er meget utilfreds med dit G10.
Kan du ikke tage nogle billeder af de fænomener du oplever?

-------------
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.

Skrevet af: bantam
Skrevet den: 28-Juni-2009 kl. 09:31

Kan du prøve at give nøjagtige tidspunkter (mm:ss) for problemscenerne på LOTR II DVD'en?

Hvordan er din DVD-afspiller (mærke, model) forbundet til G10?

Og jeg er enig i, at et billede af de omtalte snakes ville være interessante.

Har du slået nogle støjreduktionsfiltre til på dit G10? Er det nogle tilsvarende indstillinger på din afspiller?

Skrevet den: 28-Juni-2009 kl. 13:15

Hej.

Ja jeg blev også noget overrasket da disse lilla slanger dukkede op!

Først hardwaren:

Hitachi HDD/DVD Recorder DV-DS163E
(forbundet med HDMI til HDMI 2 på TV, står til 576i)
Ingen filtre slået til

Setting på TV er Biograf med de indstillinger som anbefales på Flatpanels:

Efter kalibrering
Profil: Biograf
Kontrast 36
Lys: 0
Farve: 30
Skarphed: 0
Farvetemperatur Varm
Farvestyring Fra
x.v.Colour Fra
Eco-format Fra
P-NR Fra
Intelligent Frame Creation Fra
Hvidbalancen høj rød -2
Hvidbalancen høj blå 0
Hvidbalancen lav rød -4
Hvidbalancen lav blå 0
Gamma 2.2
Tændte TV - Tændte DVD og TV valgte selv 576I på HDMI indgangen.

Filmen er LOTR II (Extended version:
Oplevede fænomenet ved:
29:00 minutter og ca ét minut frem.

Har netop set scenen igen (dagslys) uden at fænomenet var der. Prøver i aften igen (i mørke), og tager lidt billeder hvis jeg ser fænomenet igen.

JH

-------------
Panasonic TX-P42G10E
Denon AVR-1306
Panasonic DMP-BD35
Yousee HD box
Dac Magic
Dali lektor 2
Dali Concept
Dali Sub
Jamo Center
Hitachi HDD

Skrevet af: Callie
Skrevet den: 28-Juni-2009 kl. 13:39
Så skal tråden måske omdøbes til 'Måske artifacts og purple snakes...' Så slipper vi da for 'sensations journalistik' på forummet og holder os til beviselige fakta.

Skrevet af: musicus
Skrevet den: 28-Juni-2009 kl. 14:11

PV60-panelerne fra 9. generation har nøjagtig det samme problem, som omtales her med udtværede plamager og 'Purple Snakes'.

Mange fik dog i sin tid problemet rettet, ved at indlevere apparatet til forhandleren, som så indsendte det til et PANA-værksted, der udskiftede en printplade eller lignende. Efter sigende eliminerede dette indgreb problemet fuldstændigt. Men desværre først efter længere tids tovtrækkeri, hvor hverken forhandlerledet eller Panasonic var særlig villige til at vedkende sig problemet. Faktisk forsøgte man først at knibe udenom, ved at hævde at fænomænet slet ikke skyldtes nogen fejl ved panelet, men derimod en "særlig egenskab" ved panelet.

Jeg er så én af dem, der valgte ikke at indsende mit Panasoniv PV60-TV til reparation, da problemet hos mig udelukkende opstår ved visning af Standard-DVD på skærmen. (Og jeg havde heller ikke lige lyst til at skulle undvære mit TV i ca. 3-4 uger) Men ved HD-materiale er der stort set ingen plamager eller slanger at se. Det andet kan man med tiden faktisk godt vænne sig til, hvis man ellers selv vil. Måske kan dit problem også fixes ved at sende dit TV en tur på værksted.
(De må da vel stadig ha' ekspertisen, fra sidst.  )

Men det er da lidt sølle, hvis Panasonic med G10 modellerne stadig ikke har fået elimineret "egenskaben".(?)

-------------
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge

Skrevet den: 28-Juni-2009 kl. 14:19
Jeg kunne godt tænke mig se den samme film på min oppo 983, fremfor en Hitachi HDD/DVD. G10 er ikke særlig god til SD uden en ordenlig scalere. Jeg tror afspilleren har noget og sige. Synes det er lidt mærkeligt vi først har hørt noget om det nu.
Men hvis det er rigtig at den har disse ting plus 24p problem. Så er det vist en model panasonic godt nok har fået et image problem med.

Skrevet af: bomndk
Skrevet den: 28-Juni-2009 kl. 14:43
Nu så jeg fakisk den film for ca 1 uge siden på mit V10 og der var ikke skyggen af purple snakes. Så klap nu lige hesten.

-------------
Mvh
Bo

Skrevet den: 28-Juni-2009 kl. 14:47

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Jeg kunne godt tænke mig se den samme film på min oppo 983, fremfor en Hitachi HDD/DVD. G10 er ikke særlig god til SD uden en ordenlig scalere. Jeg tror afspilleren har noget og sige. Synes det er lidt mærkeligt vi først har hørt noget om det nu.
Men hvis det er rigtig at den har disse ting plus 24p problem. Så er det vist en model panasonic godt nok har fået et image problem med.

Er ikke helt "skarp" omkring "Scalere" og deres betydning. På min HDD kan jeg ved DVD vælge Resolution: 576i - 576p - 720p og 1080i. Jeg har sat den til 576i (hvor stor betydning har denne setting?

JH

-------------
Panasonic TX-P42G10E
Denon AVR-1306
Panasonic DMP-BD35
Yousee HD box
Dac Magic
Dali lektor 2
Dali Concept
Dali Sub
Jamo Center
Hitachi HDD

Skrevet den: 28-Juni-2009 kl. 14:47

Oprindeligt skrevet af Callie Callie skrev:

Så skal tråden måske omdøbes til 'Måske artifacts og purple snakes...' Så slipper vi da for 'sensations journalistik' på forummet og holder os til beviselige fakta.

Ville nok være rimeligt, kan jeg ændre dette?

JH

-------------
Panasonic TX-P42G10E
Denon AVR-1306
Panasonic DMP-BD35
Yousee HD box
Dac Magic
Dali lektor 2
Dali Concept
Dali Sub
Jamo Center
Hitachi HDD

Skrevet af: musicus
Skrevet den: 28-Juni-2009 kl. 14:53
Oprindeligt skrevet af Sir_Golf_Alot Sir_Golf_Alot skrev:

Er ikke helt "skarp" omkring "Scalere" og deres betydning. På min HDD kan jeg ved DVD vælge Resolution: 576i - 576p - 720p og 1080i. Jeg har sat den til 576i (hvor stor betydning har denne setting?

JH

Det betyder, at signalet så sendes fra DVD-afspilleren til TV'et, i nøjagtig samme opløsning (576i) som materialet er gemt på DVD'en. Det betyder så også, at billede-behandling og skalering kommer til at ske i TV'et, og ikke i afspilleren.

-------------
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge

Skrevet den: 28-Juni-2009 kl. 14:56

Takker for det svar, så jeg lader Hitachien stå på 576i, da det er det format DVD'en er i?

JH

-------------
Panasonic TX-P42G10E
Denon AVR-1306
Panasonic DMP-BD35
Yousee HD box
Dac Magic
Dali lektor 2
Dali Concept
Dali Sub
Jamo Center
Hitachi HDD

Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 28-Juni-2009 kl. 15:44

Oprindeligt skrevet af Callie Callie skrev:

Ville nok være rimeligt, kan jeg ændre dette?

JH

Ja , du kan ændre det ved at redigere i det første indlæg...

MVH

-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K

Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 28-Juni-2009 kl. 16:20
Jeg kan ikke noget forkert i den nuværende titel på tråden.

Han oplever disse fejl på sit TV, uanset om de er forårsaget af TV'et eller ej. 

Skrevet den: 28-Juni-2009 kl. 18:24

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

JH

prøv med 720P. panasonic skærme har aldrig været gode til at modtage et interlaced signal som et 576I. Min erfaring med et px80 og g10.

Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 28-Juni-2009 kl. 18:27
Burde den ikke sættes til 576p? Så slipper man for 2x skalering.

Skrevet den: 28-Juni-2009 kl. 18:28
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Burde den ikke sættes til 576p? Så slipper man for 2x skalering.

det har du faktisk ret i. synes bestemt han skulle prøve med 576P. der var stor forskel på min px80 og den g10 jeg har kigget på. om det er interlaced eller progressivt 

Skrevet den: 28-Juni-2009 kl. 18:52

Setting på TV er Biograf med de indstillinger som anbefales på Flatpanels:

Efter kalibrering
Profil: Biograf
Kontrast 36
Lys: 0
Farve: 30
Skarphed: 0
Farvetemperatur Varm
Farvestyring Fra
x.v.Colour Fra
Eco-format Fra
P-NR Fra
Intelligent Frame Creation Fra
Hvidbalancen høj rød -2
Hvidbalancen høj blå 0
Hvidbalancen lav rød -4
Hvidbalancen lav blå 0
Gamma 2.2

Filmen er LOTR II (Extended version:
Oplevede fænomenet ved:
29:00 minutter og ca ét minut frem.

Har netop set scenen igen (dagslys) uden at fænomenet var der. Prøver i aften igen (i mørke), og tager lidt billeder hvis jeg ser fænomenet igen.

Hvis du observerer problemet igen, så prøv at afspille scenen med gamma=2.0 i stedet og se, om problemet stadig er til stede.

Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 28-Juni-2009 kl. 23:55
Oprindeligt skrevet af musicus musicus skrev:

PV60-panelerne fra 9. generation har nøjagtig det samme problem, som omtales her med udtværede plamager og 'Purple Snakes'.

Og ligeså har/havde stort set alle andre skærme - plasma såvel som LCD - på det tidspunkt!!! Ved ikke hvordan det ser ud i dag...

M.v.h.

Skrevet den: 29-Juni-2009 kl. 00:23

Nu ved jeg ikke om andre er blevet nysgerrige og har undersøgt den passage i LOTR II som Sir_Golf_Alot har angivet.

Jeg har gjort det to gange med forskellige indstillinger på mit 50v10E og jeg kan ikke se nogle purple snakes (og jeg ved godt hvordan de ser ud - jeg har haft Panasonic før ), heller ikke med en opsætning lignende den som Sir_Golf_Alot har angivet.

Men som sagt det er på en V model.

-------------
Mvh
Bo

Skrevet den: 29-Juni-2009 kl. 08:48

Jeg har kontrolleret om fænomenet er til stede ved fremvisning på et Pioneer 9G for at forsøge at afgøre, om der er så grove fejl i kildematerialet. Jeg kunne ikke konstatere problemer i omtalte scene (29:00 til 31:00) på LOTR II ved gentagne gennemsyn.

Jeg skal dog bemærke, at jeg ikke har den udvidede version af LOTR II, hvilket får mig til at tænke på, at vi lige skal huske at spørge, om DVD-skiven som blev brugt ved den oprindelige observation af Sir_Golf_Alot er en original-DVD, altså kke en backup som evt. er transcoded for at spare plads?

Skrevet af: Callie
Skrevet den: 29-Juni-2009 kl. 09:10

Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Jeg kan ikke noget forkert i den nuværende titel på tråden.

Han oplever disse fejl på sit TV, uanset om de er forårsaget af TV'et eller ej. 

Men han oplevede dem én gang, og da fejlen skulle genskabes lykkedes det ham ikke...

Skrevet den: 29-Juni-2009 kl. 10:01
Oprindeligt skrevet af bantam bantam skrev:

Jeg har kontrolleret om fænomenet er til stede ved fremvisning på et Pioneer 9G for at forsøge at afgøre, om der er så grove fejl i kildematerialet. Jeg kunne ikke konstatere problemer i omtalte scene (29:00 til 31:00) på LOTR II ved gentagne gennemsyn.

Jeg skal dog bemærke, at jeg ikke har den udvidede version af LOTR II, hvilket får mig til at tænke på, at vi lige skal huske at spørge, om DVD-skiven som blev brugt ved den oprindelige observation af Sir_Golf_Alot er en original-DVD, altså kke en backup som evt. er transcoded for at spare plads?

Hej

Jeg har de tre Extended Versions (den grønne, den røde og den blå) De er købt på CDON, men om de er transcoded (som er?) ved jeg ikke.

JH

-------------
Panasonic TX-P42G10E
Denon AVR-1306
Panasonic DMP-BD35
Yousee HD box
Dac Magic
Dali lektor 2
Dali Concept
Dali Sub
Jamo Center
Hitachi HDD

Skrevet den: 29-Juni-2009 kl. 10:09

Jeg har de tre Extended Versions (den grønne, den røde og den blå) De er købt på CDON, men om de er transcoded (som er?) ved jeg ikke.

OK - så antager vi, at kildematerialet er i orden indtil det modsatte er bevist.

Har du haft held til at reproducere problemet i mørke omgivelser?

Skrevet den: 29-Juni-2009 kl. 10:16

Hej alle.

Tak for de mange inputs

Opdatering af hvad jeg oplever:

Kunne mistænke min Hitachi HDD/DVD for at være synderen vedrørende de lilla plamager jeg oplevede første gang. Ændrede opløsning på DVD til 576p som anbefalet i denne tråd, og så omtalte scene i går i mørk stue, uden at opleve fænomenet. Så derefter The Davinci Code uden at opleve fænomenet. Jeg mistænker dog min DVD, da biledet står fint, men underteksterne ser mærkelige ud (flossede, uskarpe)
Et bud på en setting jeg har overset / stillet forkert?

TV:
Generelt står billedet fint når jeg ser TV, oplever dog "udtværinger" (artifacts) primært observeret ved Tennis på TV2Sport HD og på NGC HD. Ved tennisen typisk udtværinger af hud (de ser sq nogle gange lidt sjove ud de spillere) og på NGC HD er det udtalt ved scener med himmel og sol. Der opstår "linier" i farvetonerne i himlen, med "plamager" mellem linierne (håber denne forklaring dækker)

Oplevede det også på Vores Planet på DR1 i aftes. (ikke HD)

Da det er mit første Fladskærms TV, kan det jo også være at det blot er mig der er hysterisk (oplevede det ikke på mit CRT TV), og at det jeg oplever er "prisen" for et ellers udmærket TV.

Jeg vil i dag prøve om jeg kan få taget lidt billeder af disse "udtværinger", og få dem lagt op i tråden.

Opsummering af mit Setup:
Antennekabel fra vægudtag til Yousee HD box
HDMI fra Yousee box til HDMI 1 på TV

HDMI fra HDD/DVD til HDMI2 på TV.

JH

-------------
Panasonic TX-P42G10E
Denon AVR-1306
Panasonic DMP-BD35
Yousee HD box
Dac Magic
Dali lektor 2
Dali Concept
Dali Sub
Jamo Center
Hitachi HDD

Skrevet den: 29-Juni-2009 kl. 10:56

TV:
Generelt står billedet fint når jeg ser TV, oplever dog "udtværinger" (artifacts) primært observeret ved Tennis på TV2Sport HD og på NGC HD. Ved tennisen typisk udtværinger af hud (de ser sq nogle gange lidt sjove ud de spillere) og på NGC HD er det udtalt ved scener med himmel og sol. Der opstår "linier" i farvetonerne i himlen, med "plamager" mellem linierne (håber denne forklaring dækker)

Er det noget i denne stil du oplever, når Tv'et skal vise en gradueret himmel?

Og noget i denne stil med billedet i denne tråd, når der skal vises hudfarver?

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=16641455 - http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=16641455

Skrevet den: 29-Juni-2009 kl. 11:30

> bantam: lige på kornet!

Det er lige præcist det jeg oplever.

JH

-------------
Panasonic TX-P42G10E
Denon AVR-1306
Panasonic DMP-BD35
Yousee HD box
Dac Magic
Dali lektor 2
Dali Concept
Dali Sub
Jamo Center
Hitachi HDD

Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 29-Juni-2009 kl. 11:34
Det er så Colour Banding, og ikke Purple Snakes 

Ihvertfald på Fårup Sommerland billedet ?

Skrevet den: 29-Juni-2009 kl. 11:45

ok!

Color banding? kan man slippe af med et via ændring af settings på TV? - eller er det, det oprindelige materiale der "indeholder dette"?

JH

-------------
Panasonic TX-P42G10E
Denon AVR-1306
Panasonic DMP-BD35
Yousee HD box
Dac Magic
Dali lektor 2
Dali Concept
Dali Sub
Jamo Center
Hitachi HDD

Skrevet den: 29-Juni-2009 kl. 11:49

Det er lige præcist det jeg oplever.

Prøvede du at skifte gamma mellem f.eks. 2.0, 2.2 eller 2.5 under din nyeste test?

Fænomenet er "banding" - men i visse tilfælde kan man opleve banding med variationer i farverne og ikke blot i intensiteten. Typisk oplever man det i hudfarver eller grå flader (det kan være en overskyet himmel eller en grå væg i baggrunden af en scene).

Fænoment opstår pga. afrundingsfejl i konverteringen fra RGB til component (YCbCr) og tilbage igen (og kan dermed opfattes som en systemfejl). Den første konvertering (RGB->YCbCr) foretages under produktionen af kildematerialet, den sidste del foretages typisk af TV'et.

Hvis TV'et laver for store afrundingsfejl i YCbCr->RGB, kan knapt synlige fejl i kildematerialet forstærkes og blive generende.

(Jeg er fristet til at komme med en længere forklaring, da det er noget jeg har brugt en del tid på at undersøge - men det må komme ved lejlighed eller på opfordring, så jeg ikke trætter for mange.)

Skrevet den: 29-Juni-2009 kl. 11:53
Oprindeligt skrevet af bantam bantam skrev:

(Jeg er fristet til at komme med en længere forklaring, da det er noget jeg har brugt en del tid på at undersøge - men det må komme ved lejlighed eller på opfordring, så jeg ikke trætter for mange.)

Af hjertet tak - jeg får ondt i hovedet når I bliver for tekniske

-------------
Mvh
Bo

Skrevet den: 29-Juni-2009 kl. 12:04

Hej

Ved LOTR (DVD) prøvede jeg at ændre på gamma, uden at de lilla plamager opstod.

Ved TV billeder, syntes jeg ikke at ændring af gamma, afhjælper de nævnte fænomener.

JH

-------------
Panasonic TX-P42G10E
Denon AVR-1306
Panasonic DMP-BD35
Yousee HD box
Dac Magic
Dali lektor 2
Dali Concept
Dali Sub
Jamo Center
Hitachi HDD

Skrevet af: Simon R.
Skrevet den: 29-Juni-2009 kl. 15:30

Hvis du ikke har colour banding på dine Blu-Ray film men derimod oplever det på TV, skyldes det nok TV-signalet - eller rettere, at det materiale der vises, er komprimeret med et codec der ikke kan "finde ud af" at gengive materialet godt nok. Du kan fx se det på Kanal 5's airlook grafik, der er også tydelig colour banding i de røde farveovergange, og det er ikke dit TV der er noget galt med men derimod materialet. Jeg oplever det også tit på TV-udsendelser men aldrig på Blu-Ray på mit PX80.

Skrevet den: 29-Juni-2009 kl. 18:46

> Simon:

Der er ikke tale om Blue-Ray men almindelig DVD.

JH

-------------
Panasonic TX-P42G10E
Denon AVR-1306
Panasonic DMP-BD35
Yousee HD box
Dac Magic
Dali lektor 2
Dali Concept
Dali Sub
Jamo Center
Hitachi HDD

Skrevet den: 29-Juni-2009 kl. 19:30

TV:
... Der opstår "linier" i farvetonerne i himlen, med "plamager" mellem linierne (håber denne forklaring dækker)

Oplevede det også på Vores Planet på DR1 i aftes. (ikke HD)

Jeg havde tilfældigvis optaget samme TV-program og kiggede lige den første halve time igennem her først på aftenen: Den udsendelse har lidt af det hele pga. scener med hav, himmel og skyer - det giver nogen banding og misfarvning, som ligner smalle magenta og grønne bånd/slanger i f.eks. skyer/gråtoner.

Det er min erfaring fra testbilleder, at G10 ved BD-afspilning har en tendens til at skære noget af farveinformationen væk i forhold til f.eks. V10 - og mit gæt et, at det også til en vis (og sikkert lidt mindre) grad gælder for SD-kilder. Måske kan dette forhold forstærke banding- og misfarvningsproblemet lidt - men jeg mener at problemet til dels stammer fra kildematerialet, som i dette tilfælde er en interlaced DVB-udsendelse.

Skrevet af: Simon R.
Skrevet den: 29-Juni-2009 kl. 19:57

> Simon:

Der er ikke tale om Blue-Ray men almindelig DVD.

JH

På DVD kan det også sagtens være kildematerialet på DVD'en den er gal med.

Skrevet af: tvkartoffel
Skrevet den: 29-Juni-2009 kl. 23:19
Hej Alle.

Jeg vil lige citere mig selv fra et ubesvaret indlæg i en anden tråd

"Jeg har desuden lagt mærke til at der ved nogen optagelser (TVudsendelser) kan optæde synlige overgange i farve gradienter. Jeg tror det kaldes "banding". Er det almindeligt ved udsendelser i SD DVB-T på fladskærm? Det var meget påfaldende i aftes i indledningen til "Den fantastiske planet" på DR1. Jeg kommer fra et CRT-TV med DVB-T boks og har aldrig lagt mærke til det før."

Jeg har ikke lagt mærke til det med DVD afspiller forbundet med SCART til G10 eller med Blu-ray forbyndet med HDMI.

Print side | Luk vindue