Squeezebox duet på Ethernetkabel
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=62586
Udskrevet den: 12-Februar-2025 kl. 14:46
Emne: Squeezebox duet på Ethernetkabel
Skrevet af: NitrO
Emne: Squeezebox duet på Ethernetkabel
Skrevet den: 02-Juli-2009 kl. 18:35
Hej alle,
Jeg har lidt af et problem, som jeg håber der er nogen der kan afhjælpe lidt :) Det går ud på at få min squeezecenter duet til at bruge et Ethernetkabel istedet for wireless, da min router står langt væk fra selve boksen. Når jeg prøver at tilslutte den med kabel, så får jeg aldrig den menu hvor jeg kan vælge wireless eller kabel. Min fremgangsmåde er som nedenstående:
1: Sluk for controlleren
2: Tænd for controlleren hvor tændknappen holdes nede samtidigt med plusknappen....(slipper først knapperne, når Logitech logoet vises)
3: Holde knappen inde på boksen i min 5 sek, så den blinker hurtigt rødt.
4: Herefter tilsluttes controlleren det trådløse netværk (Ingen problemer)
5: Nu kommer der så et ID nummer frem på boksen...f.eks 1325eg
Dette kan jeg vælge eller springe dette punkt over. Hvis jeg vælger 1325eg, så kobler boksen op på trådløst, så jeg vælger at springe over.
6: Så vises nummeret igen (1325eg) og så har jeg en anden mulighed. Nemlig at trykke på ikonet "Indstillinger".
Problemet er så at der ikke sker noget når jeg trykker på "Indstillinger".
(Hvis jeg kobler op trådløst så virker alt fint, bortset fra at boksen mister signalet nogle gange...derfor vil jeg have den kablet)
PS: Jeg kører med WPA-PSK sikkerhed og dynamisk IP-adresse på min router.
Gør jeg noget forkert og er der nogen der kunne skrive en udførlig guide til hvordan det skal gøres. Fatter ikke at jeg ikke kan få lov at trykke på "Indstillinger"...hvad gør jeg forkert..?
Mvh NitrO
|
Svar:
Skrevet af: Kurt Poulsen
Skrevet den: 02-Juli-2009 kl. 19:39
Har du gjort som der står på side 13 i manualen? Manualen findes her : http://www.logitechsqueezebox.com/support/documentation/squeezebox-duet-user-guide.html - http://www.logitechsqueezebox.com/support/documentation/sque ezebox-duet-user-guide.html
------------- Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
|
Skrevet den: 02-Juli-2009 kl. 20:26
Hmmm...du har nok fat i noget der. Jeg tror jeg har sprunget et punkt over. Jeg vender lige tilbage hurtigst muligt med et resultat :D Takker for det hurtige svar..hehe
NitrO
|
Skrevet den: 03-Juli-2009 kl. 19:34
Har prøvet nu som der står i manualen men det lykkedes aldrig at få forbindelse gennem kablet. Det er ved at blive belastende syntes jeg... :(
Fatter ikke hvorfor det skal være så svært. Boksen burde sige: HALLØJ....jeg har fundet et kabel, det er da bedre end det trådløse...så det napper jeg sgu da istedet for....irriterende er det :(
|
Skrevet den: 03-Juli-2009 kl. 19:35
Alt virker dog stadig fint på wireless....når signalet er stærkt nok vel at mærke.
|
Skrevet den: 03-Juli-2009 kl. 19:39
Jeg har haft prøvet at køre med wep 64 og 128bit kryptering. Forstår bare ikke helt hvordan det virker. Normalt kører jeg noget der hedder WPA-PSK2 som sikkerhed for det trådløse netværk og det virker fint. Ham gutten jeg talte med forleden dag fra Logitech Support blev jeg aldrig helt klog på ang hvilken kryptering der er det bedste. Jeg har jo heller ikke brug for nogen kryptering, hvis jeg bruger et kabel (Hvis det nogensinde kommer til at virke) ...Grrrr
|
Skrevet den: 03-Juli-2009 kl. 19:46
Selvfølgelig skal der da bruges en kryptering til controlleren :)
|
Skrevet den: 03-Juli-2009 kl. 20:31
Hvis du har mod på det så er der det her værktøj som kan sætte det op på recieveren. http://projects.robinbowes.com/Net-UDAP/trac - http://projects.robinbowes.com/Net-UDAP/trac Det er den måde jeg har gjort det.
------------- Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
|
Skrevet af: Vinkender
Skrevet den: 04-Juli-2009 kl. 00:19
NitrO skrev:
Har prøvet nu som der står i manualen men det lykkedes aldrig at få forbindelse gennem kablet. Det er ved at blive belastende syntes jeg... :(
Fatter ikke hvorfor det skal være så svært. Boksen burde sige: HALLØJ....jeg har fundet et kabel, det er da bedre end det trådløse...så det napper jeg sgu da istedet for....irriterende er det :(
|
Har selv, i sin tid, fulgt den beskrivelse som der står på side 13, og alt virker fint her. Nu har du tilsikret at der er "hul" igennem, og det ikke er kablet der er problemet ikke ?
Har du prøvet at sætte en anden enhed på f.eks en bærbar eller andet, og dermed checket din kabelforbindelse ?
|
Skrevet den: 07-Juli-2009 kl. 19:15
Vinkender skrev:
NitrO skrev:
|
Har selv, i sin tid, fulgt den beskrivelse som der står på side 13, og alt virker fint her. Nu har du tilsikret at der er "hul" igennem, og det ikke er kablet der er problemet ikke ?
Har du prøvet at sætte en anden enhed på f.eks en bærbar eller andet, og dermed checket din kabelforbindelse ?
| Ja...det er tjekket. Jeg har haft en bærbar på og surfede fint rundt :)
|
Skrevet af: Kjelstrup
Skrevet den: 20-September-2009 kl. 21:41
Jeg har også lige købt en, og fuck det driller. Men jeg har da fået min reciver til at køre med ethernet. Reset controler, ved at holde knappen inde i 5-6 sec. ind til den blinker hurtigt rødt, reset din controller, der efter følg vejledninge fra linket oven over, side 13 Hybridnetværkskonfiguration. Men syntes godt nok ikke det virker særlig godt nå man skifter fra center til network og omvent fra controller, min fryser og mister opsætning osv osv. ØV. Er det virkelig et skod produkt?
|
Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 21-September-2009 kl. 00:08
Kjelstrup skrev:
Er det virkelig et skod produkt?
|
Næh, men det er et komplekst produkt.
|
Skrevet af: Letten
Skrevet den: 21-September-2009 kl. 08:56
Kjelstrup skrev:
Er det virkelig et skod produkt?
|
NEJ,
men det var det i foråret 2008 med de første versioner af
softwaren.
I dag fungerer min skide godt.
Er iøvrigt enig i at det er et komplekst produkt fordi
det er afhængig af en stribe andre komponenter:
PC, Firewall/Antivirus, internet-service
(radio/squeezenetwork),
router/firmware/sikkerhedopsætning, kvalitet af trådløst
netværk. Alle disse steder kan der være noget der
driller.
Men når først det er sat op og der er hul igennem er det
en fornøjelse. Jeg kan iøvrigt uden problemer streame
synkront til fire steder i huset via vores trådløse
netværk.
|
Skrevet af: cfuttrup
Skrevet den: 23-September-2009 kl. 21:24
NitrO skrev:
Fatter ikke hvorfor det skal være så svært. Boksen burde sige: HALLØJ....jeg har fundet et kabel, det er da bedre end det trådløse...så det napper jeg sgu da istedet for....irriterende er det :( |
Jeg skal lige opdateres - har du stadig den situation at Receiver boksen går på wireless? ... Min Receiver fik et Ethernet kabel i "røven" fra starten af. Jeg gad simpelt hen ikke at slås med wireless til Receiveren. Den fungerede fra start af - og det er kun Controlleren som kører wireless (det fungerer i øvrigt også rimeligt OK). Derfor går jeg ud fra at min Receiver kører på Ethernet (kablet).
|
Skrevet den: 28-September-2009 kl. 16:26
Hybridnetværkskonfiguration I denne konfiguration etableres der forbindelse mellem Squeezebox Controller og et trådløst 802.11-netværk, og Squeezebox Receiver sluttes til netværket vha. et Ethernet-kabel. Konfiguration af Squeezebox Controller Tag Squeezebox Controller op af opladeren. Hvis den ikke er tændt, 1. skal du trykke på startknappen for at tænde for den. Brug 2. scrollehjulet til at markere det ønskede sprog, og tryk på den midterste knap for at vælge det. Herefter vises startsiden. Tryk på den 3. midterste knap for at fortsætte til det næste skærmbillede. Vælg det område eller land du bor i.4. Bemærk: Du overtræder muligvis telekommunikationsloven hvis du vælger et forkert land. Hvis dit land eller område ikke er på listen, skal du vælge det nærmeste område/land. Herefter vises skærmbilledet for trådløse forbindelser hvor du kan 5. vælge at etablere forbindelse vha. Squeezebox eller at etablere forbindelse vha. et andet trådløst netværk. Da du skal bruge en hybridkonfiguration, skal du vælge Etabler forbindelse vha. et andet trådløst netværk. Nu vises der et skærmbillede med de tilgængelige trådløse netværk. 6. Marker dit netværk, og tryk på den midterste knap for at vælge det. 14 Logitech® Bemærk: Hvis routeren er indstillet til ikke at transmittere navnet på netværket (også kaldet SSID), vises det ikke på listen. Du kan etablere forbindelse til det ved at vælge Andet netværk og indtaste navnet på det manuelt. Bemærk: Hvis du er sikker på at dit netværksnavn transmitteres, men det ikke vises i listen, er du muligvis uden for netværkets rækkevidde. Hvis problemet ikke løses ved at du bevæger dig tættere på routeren, skal du dobbelttjekke at routeren transmitterer netværksnavnet. Hvis netværket er sikret, forsøger Squeezebox Controller at registrere 7. typen af sikkerhedsnøgle. Hvis det ikke kan fastslås hvilken type kryptering der bruges, vil du blive bedt om at vælge den fra en liste. Når krypteringstypen er fastslået, bliver du bedt om at angive sikkerhedsnøglen ved at bruge scrollehjulet til at markere et bogstav eller tal og den midterste knap til at vælge det. Hvis krypteringsnøglen er angivet korrekt, etableres der forbindelse 8. mellem Squeezebox Controller og netværket, og der vises et skærmbillede for den etablerede forbindelse. Hvis du indtastede nøglen forkert, skal du trykke på tilbageknappen og indtaste den igen. Bemærk: Hvis der ikke kan etableres forbindelse til netværket, skal du læse afsnittet Problemløsning i denne brugervejledning. Der er oplysninger om hvordan du kontakter den tekniske supportafdeling, i starten af brugervejledningen. Konfiguration af Squeezebox Receiver Når der er etableret forbindelse mellem Squeezebox Controller og netværket, kan du konfigurere Squeezebox Receiver. Vælg din Squeezebox Receiver på listen. Den vises som Squeezebox 1. XXXXXX hvor XXXXXX er de sidste seks tal i afspillerens MAC-adresse, dvs. dens unikke netværksadresse. Bemærk: Du kan tjekke MAC-adressen ved at kigge på mærkaten på undersiden af Squeezebox Receiver. Bemærk: Hvis afspilleren ikke er på listen, skal du kontrollere om knappen på forsiden af Squeezebox Receiver blinker rødt. Hvis ikke, skal du holde knappen på Squeezebox Receiver nede i fem sekunder for at nulstille afspilleren. Squeezebox Receiver skulle vises på listen på fjernbetjeningen få sekunder efter at knappen begynder at blinke rødt. Brugervejledning til Squeezebox™ Duet 15 Herefter skal du vælge mellem Trådløs og Ethernet som 2. forbindelsestype for Squeezebox Receiver. Vælg Ethernet for at bruge en kabelforbindelse til netværket. Der oprettes forbindelse mellem Squeezebox Controller og 3. Squeezebox Receiver som derefter programmeres så den kan fungere sammen med netværket. Knappen bør skifte farve, hvilket angiver statussen for forbindelsen. Der er flere oplysninger i Tillæg B: Farvekoder på Squeezebox Receiver. Når knappen på Squeezebox Receiver lyser blåt, vil du blive bedt om 4. at vælge en musikkilde via fjernbetjeningen. Hvis du har installeret SqueezeCenter på computeren, vises computerens navn sammen med SqueezeNetwork. Vælg den musikkilde du vil bruge. Bemærk: Hvis du har installeret SqueezeCenter-softwaren og kontrolleret at den kører, men computerens navn ikke vises på fjernbetjeningen, er det muligt at den blokeres af en firewall. Se Tillæg A: Konfiguration af firewallen i denne brugervejledning. Her er der flere oplysninger om at konfigurere computerens firewall. Når der er etableret forbindelse mellem Squeezebox Receiver og 5. musikkilden, lyser knappen hvidt, og du vil kunne afspille musik. Det kan ske at knappen blinker hvidt. Det betyder at softwaren på Squeezebox Receiver opdateres. I så fald skal du vente lidt da det kan tage et par minutter at gennemføre opdateringen. Når opdateringen er gennemført, genstartes Squeezebox Receiver, og knappen skifter farve indtil den er hvid, og afspilleren er klar. Bemærk: Opdateringerne foretages automatisk via SqueezeCenter eller SqueezeNetwork, så du er sikker på at Squeezebox Duet altid har den seneste software. Nu er netværksmusiksystemet konfigureret og klar til brug! Du skal nu læse afsnittet Afspilning af musik i denne brugervejledning, så du kan komme i gang med at bruge Squeezebox Duet.
|
Skrevet den: 28-September-2009 kl. 21:58
cfuttrup skrev:
NitrO skrev:
|
Jeg skal lige opdateres - har du stadig den situation at Receiver boksen går på wireless? ... Min Receiver fik et Ethernet kabel i "røven" fra starten af. Jeg gad simpelt hen ikke at slås med wireless til Receiveren. Den fungerede fra start af - og det er kun Controlleren som kører wireless (det fungerer i øvrigt også rimeligt OK). Derfor går jeg ud fra at min Receiver kører på Ethernet (kablet). |
Jeg har stadig problemet. Jeg har talt med Logitech Support om det igen. Denne gang fik jeg fat i en der vidste hvad han talte om :) Han siger så til mig at lige efter at jeg har haft menuen med hvilket område jeg befinder mig i (Europa), så skal der komme et punkt der tillader mig at koble min forbindelse op igennem Squeezeboksen. Dette punkt har jeg aldrig fået mulighed for, den har altid KUN vist trådløs. Nu skal jeg så lige have den testet hos en kammerat for at se om det er det samme der. Hvis det heller ikke lykkes hos ham må mit udstyr jo være defekt. Hvis det lykkes, så har jeg nogle indstillinger i min Router der skal ændres. Fatter bare ikke hvad det skulle være....nu må vi se. Takker mange gange for hjælpen herinde indtil videre. Jeg skal nok opdatere løbende...
|
Skrevet den: 29-September-2009 kl. 09:13
Jeg syntes du skal resette controller og boksen og følge den vejledning jeg har skrevet før i tråden her, det hjalp for mig.
|
Skrevet den: 29-September-2009 kl. 12:51
Kjelstrup skrev:
Jeg syntes du skal resette controller og boksen og følge den vejledning jeg har skrevet før i tråden her, det hjalp for mig. |
Hehe...det er jo netop det jeg gør hvergang. Jeg kan godt se at du har kopieret teksten fra manualen. Det hjælper mig desværre ikke, da jeg jo som beskrevet før, aldrig får muligheden for at koble op via selve Squeezeboksen....KUN trådløst. Desværre....ellers mange tak for hjælpen. Jeg vender tilbage snart igen.
|
Skrevet den: 29-September-2009 kl. 12:53
ØV for dig.
Jeg har fået et andet problem. http://www.mysqueezebox.com/download
Min controller opdater til
fw ver. 7.4 og det ser super fedt ud, men når jeg så skal afspille
musik fra min Synology DS-209 downgrader den til ver 7.3.3 igen og får
det gamle kedelige interface, men jeg kan afspille musik. Når jeg så
vil høre squeeze network igen opdater den automatisk fw igen til ver.
7.4, det kan jeg da ikke blive ved med. Kommer der snart: Squeezecenter
7.4.0 til Synology???????????
|
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 18:44
Nå...det er vist på tide at lukke denne tråd. Det hele endte med at jeg købte mig en D-Link Router "Dir-635" som understøtter det nye 802.11n netværk. DET SPILLER BARE MAX :) :) :) Har overhovedet ikke de fjerneste problemer nu. Denne Router blæser bare igennem ALT. (4 gasbetonmure og 15m i afstand) Meget heldigt at Squeezebox Duet understøtter det nye N-netværk. Mange tak for hjælpen til alle, selvom det aldrig lykkedes mig at få en kablet forbindelse...desværre. Men det gør jo så heller ikke noget nu :D
NitrO
|
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 18:47
Kunne måske lige tilføje at med denne Router ligger jeg og svinger imellem 110 og 140 M/bit i hastighed på min Bærbare PC. Så må sige at jeg er meget tilfreds i at jeg faktisk kører hurtigere trådløst, end med kabel...hehe.
|
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 18:55
Jeg var ikke klar over at Squeezebox Duet understøtter 802.11n !!??
|
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 18:59
Tilsyneladende er Logitech heller ikke klar over at de understøtter 802.11n:
Wireless Interface
(Squeezebox Receiver and Controller)
* True 802.11g wireless networking
* No wireless router required - Squeezebox Controller wirelessly connects to ethernet networks through Squeezebox Receiver
* Throughput up to 54Mbps, high speed PCI interface to radio module
* Dual antennas for improved range and throughput (Squeezebox Receiver)
* Supports all 802.11b and 802.11g access points
* Automatically detects available networks for quick setup
* Supports both WPA Personal, WPA2-AES and 64/128-bit WEP encryption
Ethernet Interface
(Squeezebox Receiver)
* True 100Mbps throughput
* Shielded CAT5 RJ-45 connector
* Connects to any 100Mbps or 10Mbps network
* Auto-detects full duplex and half duplex modes
* Automatic receive polarity correction
* Maximum cable length: 100 meters (328 feet)
- mon ikke din Duet-løsning benytter sig af en 802.11g opkobling til din router?
|
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 19:14
Næ...men bare jeg så er klar over det...hehe Tjek side 3 her ---->
|
|
http://www.logitechsqueezebox.com/support/documentation/squeezebox-duet-user-guide.html - http://www.logitechsqueezebox.com/support/documentation/sque ezebox-duet-user-guide.html
|
|
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 19:14
Der gik vist lige lidt ged i det...men linket virker :) Og det gør mit N-netværk osse :P
|
Skrevet af: cfuttrup
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 19:55
Hej NitrO
Jeg ved godt det er en "basic" svar ... men, husk at routeren skal tildele Receiveren en adresse, og det skal Squeezecenter finde ud af. Hvis routeren kører MAC adresse filtrering, skal det også sættes op.
|
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 23:34
Ahh - tilsyneladende er 802.11n bagud kompatibelt og enheder med 802.11g netkort kan uden problemer koble sig op på et n-netværk - og vil sandsynligvis få gavn af 802.11n netværkets bedre dækning - så din Squeezebox snakker med dit 802.11n netværk, men den snakker stadig blot 802.11g - men har heller ikke behov for mere.
Se eks: http://forums.slimdevices.com/showthread.php?p=263658
|
Skrevet den: 25-November-2009 kl. 22:10
Tilgengæld er dit n-wifi nu et g-wifi, da wifi altid kører efter laveste fællesnævner.
------------- Mvh Kurt
|
Skrevet af: turbonegro
Skrevet den: 26-November-2009 kl. 09:06
Kurt Poulsen skrev:
Tilgengæld er dit n-wifi nu et g-wifi, da wifi altid kører efter laveste fællesnævner.
|
Say w00t![Confused Confused](smileys/smiley5.gif) Enten noget forrykt sludder, eller også opfører mit n-netværk sig ganske anderledes. Squeezien kører selvfølgelig g, men de komponenter jeg ellers har som er n-kompatible, de kværner da bare løs.
|
Skrevet den: 26-November-2009 kl. 10:31
Kurt Poulsen skrev:
Tilgengæld er dit n-wifi nu et g-wifi, da wifi altid kører efter laveste fællesnævner. |
Dét var situationen med kombinerede 802.11b/g netværk, men er ikke tilfældet med 802.11g/n netværk.
|
Skrevet af: basco
Skrevet den: 26-November-2009 kl. 12:16
nu findes der jo trådløse routere, som kører både dual- og quadband.
Dvs. har man et blandet miljø af trådløse klienter fx. 1 laptop har
N-draft, en anden kører 802.11b/g, så kan en god trådløs router sende
med N-draft til den klient, der nuderstøtter det. Og til klienten med
802.11b/g, vil så køre ved den hastighed.
Men det er korrekt, at std. trådløse routere (single band) vil køre ved den langsommste hastighed, i samme scenario DIR-635 er en singleband router. Så den som std. sat op til at køre mixed mode. Sætter du den til N-draft only, så tror jeg ikke længere din Duet er på.
|
Skrevet den: 26-November-2009 kl. 16:25
Jeg har faktisk læst at der var noget hed dualband men havde ikke gennemskuet at det var det, det dækkede over. Så blev jeg så klog.![Thumbs Up Thumbs Up](smileys/smiley20.gif) Men i det her tilfælde så vil DIR-635 køre efter laveste fællesnævner?
------------- Mvh Kurt
|
Skrevet den: 26-November-2009 kl. 18:00
mixed mode for en n-router betyder ikke laveste fællesnævner, men der vil være nedgang i performance på kommunikation til n-enheder i forhold til rent n-netværk (greenfield) - men stadig mulighed for kommunikation langt hurtigere end hvad g-netværket giver muligheder for.
|
Skrevet den: 30-November-2009 kl. 17:28
Hehe....ja jeg må jo nok æde mine ord, da jeg godt kan se nu at Squeezebox Duet kun kører 802.11g. Dog vil jeg give tipsen ret i hans udtalelse, da jeg som nævnt tidligere har op til 140 m/bit i hastighed på min PC. Så "mixed mode" er langt bedre end kun standard g-netværk. Søger man efter min trådløse forbindelse ude på vejen vil man osse kunne se at det er et N-netværk. Ihverfald hvis man kører Windows 7.
|
|