Print side | Luk vindue

Forhandler: DanskDataSalg

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Jura
Forumbeskrivelse: Forbruger køb. Love og regler. (Kun registrerede brugere kan skrive)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=62637
Udskrevet den: 15-Februar-2025 kl. 13:52

Emne: Forhandler: DanskDataSalg
Skrevet af: Eco2001
Emne: Forhandler: DanskDataSalg
Skrevet den: 04-Juli-2009 kl. 09:13
Jeg har til morgen, og ja vi taler kl. 07.40 en tømmermandsbefængt lørdag
morgen, modtaget et TV fra Dansk Data Salg. Det skulle være en 7070, men
de har istedet sendt mig en 7020 som er en parallel-dimmer uden dansk
manual og prestige service.

Spørgsmålet er hvad jeg gør nu? Jeg vil gerne kunne se Touren idag, som
jeg har betalt YouSee kassen for at få lov til - så kan jeg hooke 7020'eren op
indtil de henter det andet TV - eller kan de nægte at tage det tilbage når
den har været brugt?

På forhånd tak for svar.

Svar:
Skrevet af: clear
Skrevet den: 04-Juli-2009 kl. 09:30
Man har altid 14 dages fortrydelse på Internetkøb, men jeg kan ikke huske om emballagen skal være ubrudt, men dte er der nok andre der kan. 

Skrevet den: 04-Juli-2009 kl. 09:34
Oprindeligt skrevet af clear clear skrev:

Man har altid 14 dages fortrydelse på Internetkøb, men jeg
kan ikke huske om emballagen skal være ubrudt, men dte er der nok andre
der kan. 

Men jeg fortryder vel ikke når de ikke har levet op til deres forpligtelse. Jeg
har åbnet kassen og kunne konstatere at den indeholdte 7020'eren.

Fortrydelse omhandler vel kunden, mens fejllevering omhandler
forhandleren?

Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 04-Juli-2009 kl. 09:38

Har du betalt samme pris for 7020 som 7070?

Hvis du kun er belvet faktureret for prisen på 7020 så behold da det. Det er jo samme model som 7070 bare med engelsk manual. Det står der i hvertfald på deres hjemmeside.

Og vil du levere det tilbage hvilket du godt kan, så lad da være med at tage det ud og bruge det. Send det da tilbage med det samme. Jo hurtigere får du jo det rigtige tv.

-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs

Skrevet den: 04-Juli-2009 kl. 09:43
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Har du betalt samme pris for 7020 som 7070?

Hvis du kun er belvet faktureret for prisen på 7020 så behold da det.
Det er jo samme model som 7070 bare med engelsk manual. Det står der
i hvertfald på deres hjemmeside.

Og vil du levere det tilbage hvilket du godt kan, så lad da være med at
tage det ud og bruge det. Send det da tilbage med det samme. Jo
hurtigere får du jo det rigtige tv.

Jeg er blevet faktureret ca. 13.000,- for et 7070, inkl. lørdagspost og
forsigtig-service, mens at 7020 koster under 12.000,-

Det er bare mega bittert at skulle igennem en vente proces for at få et TV
der er magen til - blot uden Prestige Service!

Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 04-Juli-2009 kl. 09:46

Hvis du er ligeglad med den service, så ring til og sig du beholder tv'et men at de skal tilnagebetale restbeløbet til dig..

Så slipper du da for at vente på det andet tv.

-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs

Skrevet den: 04-Juli-2009 kl. 09:54
Mjaa...

Har bare en eller anden fornemmelse af at den service kommer til gavn.
Specielt når man tænker på hvor mishandlet den kasse den kom i så ud.

Æv. So close, and yet so far!

Skrevet af: tobiasl
Skrevet den: 04-Juli-2009 kl. 10:12

vis du slet ingen tv har du kan burge så så kan du til nød se  Tour de France på sputinik med et guld abodemang som en nød løsning

måske et dumt spøsmål men du skriver som
jeg har betalt YouSee kassen for at få lov til 

fårstå det ikke lige palre tv2 ikke af sende det også  ?

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 04-Juli-2009 kl. 10:23

Der er ingen grund til at betale for at se det, sendes helt gratis på TV2 ganske som det altid har været.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: pdj1974
Skrevet den: 04-Juli-2009 kl. 10:44
Jeg ville ringe til dem ASAP, og høre hvad de har tænkt sig at gøre. Hvis ikke de vil gøre noget du
finder rimeligt, vil jeg foreslå at du fortæller dem om følgende muligheder:

1) Gør intet, og jeg ”tester” tv’et i små 14 dage, hvorefter jeg sandsynligvis vil udnytte min returret
og vil kræve pengene tilbage. (Her skal du dog selv betale fragten, og det er faktisk ikke småpenge!
PostDanmark acceptere ikke pakker fra private på over 20 kg, så du skal have fat i et fragtfirma, eller
et firma med erhversaftale…)
2) Levér det tv jeg har bestil, senest kl. 14:45 på min adresse, hvor i kan tage det andet med, uåbnet
selvfølgelig. (Giver måske kun mening hvis du bor i Nordjylland)
3) Forær mig en udvidet garanti til tv’et, så jeg som minimum er dækket som med Prestige Service.

Som må de jo vurdere hvad der bedst kan betale sig for dem… (Jeg gætter på nr. 3, medmindre du bor tæt på
Aalborg - de tjener KASSEN på tillægsforsikringer.)

PS: Husk at de jo også kun er mennesker, og altså også begår fejl. Jeg har handlet hos dem flere gange,
og har altid fået god service. :-)

-------------
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live

Skrevet af: pdj1974
Skrevet den: 04-Juli-2009 kl. 10:49
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Der er ingen grund til at betale for at se det, sendes helt gratis på TV2 ganske som det altid har været.

Mon ikke han har købt et CAM og et programkort, for at få det i digital kvalitet?
(Hvilket jo så godt nok ikke er nødvendigt for bl.a. TV2, men nødvendigt for at kunne se alle ens kanaler digitalt)

-------------
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live

Skrevet af: baekgaard
Skrevet den: 04-Juli-2009 kl. 12:10
du pakker bare tvet ud og går alt andet end at skade det. Du har ret til at gennemteste tvet i 14 dage inden det sendes retur.

Skrevet af: Smurf
Skrevet den: 04-Juli-2009 kl. 20:17

Hmm det er jo 2 vidt forskellige ting. at gøre brug af fortrydelsesretten er vel næppe sagen som jeg læser det handler det om at have fået noget andet end det man forventede man havde købt og har faktura på samt prisen - hvis det er tilfældet er der jo tale om en mangel / fejllevering fra sælgers side og den skal de rette op og dermed betale fragt retur eller give dekort.

Har du bestilt et produkt af en model til en pris og fået noget andet uden information eller evt ved en fejl så gør sælger opmærksom på det med det samme og tag IKKE produktet i brug, hvis du tager produktet i brug skal du selv betale retur fragt da det så går under fortrydelses retten.

-------------
PDP-508xd-ISF Kalibreret
VSX-LX70 Pioneer
BDP-LX71
Højtalere B&W - 2 x DM683 bizoned + SUB ASW610XP + Center HTM61
Baghøjtalere 2 x DM685
TDCTV - bredbånd
http://www.itrends.dk - Itrends.dk

Skrevet af: Crede
Skrevet den: 05-Juli-2009 kl. 00:20

Send det retur asap. og køb det i en butik med den rigitge Mpeg 4 tuner og dansk menu samt 2 års garanti.

En af mine venner har lige forhandlet sig til et 40b7070 i expert til 13600,-

Mvh. Crede

Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 05-Juli-2009 kl. 00:36

Er du sikker på at det er et 7020?

På Mit fra elgiganten, står der på fronten af kassen series 7020. Men på siden af kassen står der 7070, og serienummer. Og mit tv er godkendt af samsung til prestigeservice.

Jeg var også selv i tvivl da jeg kom hjem med det. Men fik så set på siden, og den var god nok.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet af: RuzzFrog
Skrevet den: 05-Juli-2009 kl. 01:05
Oprindeligt skrevet af baekgaard baekgaard skrev:

du pakker bare tvet ud og går alt andet end at skade det. Du har ret til at gennemteste tvet i 14 dage inden det sendes retur.

Dette er ikke sandt..

Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 05-Juli-2009 kl. 10:21
Oprindeligt skrevet af RuzzFrog RuzzFrog skrev:

Oprindeligt skrevet af baekgaard baekgaard skrev:

Dette er ikke sandt..

Vrøvl!

Han har ret til at teste varen lige så tosset han vil, bare den fremstår i samme stand som han har modtaget den når han sender den tilbage indenfor 14 dage fra han har modtaget den.

Man kan gøre 4 ting i tråstarters henseende:

1. Man kan beholde tv'et og føle sig snydt eller måske få en kompensation.

2. Man kan aftale med dem at de skal levere et 7070 istedet for uden vederlag og hvor de betaler alle fragtomkostninger

3. Man kan bruge fortrydelsesretten og sende tv'et tilbage indenfor de 14 dage og få alle pengene pengene igen. Men mange internet butikker snyder kunderne for fragten selvom de har krav på den begge veje. Så den kommer du måske aldrig til at få.

4. Sidste mulighed som jeg anbefaler er at du tager billeder af varen og skriver til dem at de ikke har overholdt aftalen og ønsker en ophævning af handlen hvor de betaler alle omkostninger og du modtage en pakkelabel indenfor en uge, så du kan levere tv'et tilbage.
    Hvis de ikke føjer dig, så sender du dem et anbefalet brev, hvor du skriver at du tager sagen op med forbrugerklagenævnet og e-handelfonden.
    Sådan en sag hos forbrugerklagenævnet, kan trække ud i lang tid og du kan beholde tv'et imens.
    På den måde kan en forhandler som ikke overholde reglerne komme til at bløde.
Husk at vi ikke er ude i en fortrydelse af købet, da forhandleren har leveret en vare med en mangel.

Men tal stille og roligt med dem først, hvis man er superflink og viser at man er lige så ked af det som butikken måske er. Så sender de dig nok en pakkelabel eller giver et nedslag i prisen. det kommer meget an på hvad du selv ønsker.

Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 08-Juli-2009 kl. 12:49

Jeg ville ringe til dem og forklare situationen og se om i ikke kan finde en "ordning" penge retur eller bytte til det rigtige tv.

Såfremt de har leveret en forkert (og billigere) model er de jo ingen tvivl om at du har retten på din side.

Såfremt de ikke er modtagelige for dette ville jeg skrive til dem, at du stadig gerne ser at situationen bliver ordnet som foreslået, men såfremt dette ikke finder sted vil du klage til Forbrugerklagenævnet.

Ring evt. til forbrug.dk hotline for at få gode råd om dine rettigheder.

@Cyberguru: du har ikke ret mht. #3. Ved udnyttelse af fortrydelsesret er det forbrugeren der skal betale returfragt:    http://www.forbrug.dk/raad/naardukoeber/ehandel/e-handel4/retur/ - http://www.forbrug.dk/raad/naardukoeber/ehandel/e-handel4/re tur/

Hvilket vel også giver mening, så man ikke bare kan bestille og returnere grej "i vildskab" uden omkostninger for en selv.

Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 08-Juli-2009 kl. 15:44
Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Jeg ville ringe til dem og forklare situationen og se om i ikke kan finde en "ordning" penge retur eller bytte til det rigtige tv.

Såfremt de har leveret en forkert (og billigere) model er de jo ingen tvivl om at du har retten på din side.

Såfremt de ikke er modtagelige for dette ville jeg skrive til dem, at du stadig gerne ser at situationen bliver ordnet som foreslået, men såfremt dette ikke finder sted vil du klage til Forbrugerklagenævnet.

@Cyberguru: du har ikke ret mht. #3. Ved udnyttelse af fortrydelsesret er det forbrugeren der skal betale returfragt:    http://www.forbrug.dk/raad/naardukoeber/ehandel/e-handel4/retur/ - http://www.forbrug.dk/raad/naardukoeber/ehandel/e-handel4/re tur/

Hvilket vel også giver mening, så man ikke bare kan bestille og returnere grej "i vildskab" uden omkostninger for en selv.

Det er rigtigt at man normalt selv skal betale for returnering indenfor 14 dage.
Men i dette her tilfælde har man krav på at få fragt retur for begge veje, da forhandleren har sendt en anden varer end bestilt.

http://www.forbrug.dk/klage/love/forbrugerlove/18/forbrugeraftaleloven-for-aftaler-efter-01102004/ - Forbrugeraftaltloven $19 stk. 2

Skrevet af: Hans j
Skrevet den: 08-Juli-2009 kl. 16:46
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Det er rigtigt at man normalt selv skal betale for returnering indenfor 14 dage.
Men i dette her tilfælde har man krav på at få fragt retur for begge veje, da forhandleren har sendt en anden varer end bestilt.

http://www.forbrug.dk/klage/love/forbrugerlove/18/forbrugeraftaleloven-for-aftaler-efter-01102004/ - Forbrugeraftaltloven $19 stk. 2

Jeps, det er korrekt, men man er også forpligtet til, at sikre sig varen man har modtaget er den korrekte og i hel stand, med det samme. Er den defekt eller er der leveret en forkert vare, skal man STRAKS det er muligt, tage kontakt til leverandør.

Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 08-Juli-2009 kl. 19:59
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Fuldstændig korrekt, men det er det ikke den situation du beskriver i #2.?

I #3 taler du om at benytte de 14 dages fortrydelsesret, (hvor kunden selv skal betale returfragt) 

Iøvrigt ville det da være fint hvis trådstarter kommer med en tilbagemelding på samtalen med butikken??

Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 11-Juli-2009 kl. 23:22
Hvordan står det til? - DDS cykler jeg forbi hver dag til arbejde, og har ikke hørt om nogen problemer med dem før.

De virkede meget flinke da jeg i sin tid skulle have fremvist et digitalt kamera

Print side | Luk vindue