Hvilken (Pioneer) afspiller
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Blu-ray afspillere
Forumbeskrivelse: Afspillere med blu-ray
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=62778
Udskrevet den: 21-November-2024 kl. 12:13
Emne: Hvilken (Pioneer) afspiller
Skrevet af: Ronin1979
Emne: Hvilken (Pioneer) afspiller
Skrevet den: 07-Juli-2009 kl. 14:57
Hejsa,
Jeg er seminewbie i denne verden men er dog alligevel i besiddelse af et glimrende setup (se signatur). Min problemstilling er at jeg er træt af min PS3 når det kommer til afspilning af i særdeleshed musik (men også lidt film). Sagen er den at jeg synes det er belastende at man skal have TV'et tændt for at finde det musiknummer man vil høre osv. Derfor har jeg overvejet at investere i en af de nye Pioneer blu-ray afspillere. Men min tvivl kommer når jeg prøver at tænke lidt fornuftigt. Altså kan det virkelig betale sig at jeg smider f.eks. 5 kilo efter en afspiller når jeg allerede har en der vel egentlig er sådan ok? Altså jeg tænker.. når jeg overfører data via HDMI til recieveren så vil jeg vel ikke opleve bedre lyd?
Kort sagt: Giv mig nogle gode grunde til hvorfor og hvilken pioneer afspiller jeg skal have. Prisen er for så vidt underordnet bare jeg får en der matcher mit setup, men jeg gider ikke betale en formue for 2% ekstra. ;-)
Pft
------------- Pioneer LX5090H
Pioneer SC-LX71
Sony PS3
B&W 804S Front
B&W HTM4S Center
B&W PV1 Sub
B&W XT2 Bag
|
Svar:
Skrevet af: Doppler
Skrevet den: 07-Juli-2009 kl. 15:12
Hvis jeg var dig ville jeg overveje denne Pio http://www.larsbengtsson.se/produkter/3/109/2957/ - http://www.larsbengtsson.se/produkter/3/109/2957/ -Det et sandt røverkøb!! Og den skulle vist gøre det ret godt mht afspilng af CD'er
Det er helst sikkert noget at hente ved at bruge en god Bluray istedet for PS3'eren til at afspille lyd...(Det synes min ører ivertfald hehe) Men om det kan retfærdiggøre en udgift på 3100 kr, må være din egen vurdering
Alernativt kan du jo slå Disk auto start funktionen til i din Ps3, så behøver du ikke tænde dit TV for at høre musik
-------------
Panasonic VT/Pioneer SC LX/B&W CM
Bowers Wilkins CM 1
Playstation 3 / XBox 360
Supra HDMI
QED Silver Anniversary
|
Skrevet af: Hother
Skrevet den: 07-Juli-2009 kl. 15:15
Se, nu er du så heldig, at der senere i dag kommer en anmeldelse af Pioneer BDP LX52 (måske den første i verden)
Nej du vil ikke opleve en bedre digital lyd, men til gengæld vil du kunne får meget ud af analog stereo, som sammen med din SC-LX71 bare lyder super.
Hverken digital billede eller lyd vil stort set være anderledes.
Og de eneste forskelle der er mellem BDP-320 og LX52 er stort set designet og et løft i den tekniske udførelse, så i princippet kan du nøjes med en BDP-320
Edit: Men i mellemtiden kan jeg da fornøje dig med et billede der blev taget ved udarbejdelsen af anmeldelsen:
------------- B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
Skrevet den: 07-Juli-2009 kl. 15:16
Doppler skrev:
Hvis jeg var dig ville jeg overveje denne Pio http://www.larsbengtsson.se/produkter/3/109/2957/ - http://www.larsbengtsson.se/produkter/3/109/2957/ -Det et sandt røverkøb!! Og den skulle vist gøre det ret godt mht afspilng af CD'er
|
Enig, den er super til CD, sidder lige nu og hopper til dens CD-musik
------------- B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
Skrevet den: 07-Juli-2009 kl. 15:41
Tak for svarene.
Når du siger at jeg vil opleve bedre analog lyd. Hvordan vil jeg så præcist kunne udnytte det i mit setup når jeg kører med HDMI? Sorry for min uvidenhed ;-)
Pioneer SC-LX71
Sony PS3
B&W 804S Front
B&W HTM4S Center
B&W PV1 Sub
B&W XT2 Bag
|
Skrevet den: 07-Juli-2009 kl. 15:43
Hvad angår min PS3, så er det også for at gøre det mere brugervenligt at afspille CD'er. Uden TV'et tændt kan man f.eks. ikke se hvilken sang man afspiller. ;-(
Pioneer SC-LX71
Sony PS3
B&W 804S Front
B&W HTM4S Center
B&W PV1 Sub
B&W XT2 Bag
|
Skrevet den: 07-Juli-2009 kl. 15:49
Ronin1979 skrev:
Tak for svarene.
Når du siger at jeg vil opleve bedre analog lyd. Hvordan vil jeg så præcist kunne udnytte det i mit setup når jeg kører med HDMI? Sorry for min uvidenhed ;-)
|
Du sætter bare analoge RCA kabler mellem din receiver og din afspiller - skøn lyd.
Ingen undskyldninger - tak
|
Skrevet den: 07-Juli-2009 kl. 15:51
Så er det jo at jeg bliver forvirret. I den her digitale verden vi lever I så er analog lyd altså stadig at foretrække?
Pioneer SC-LX71
Sony PS3
B&W 804S Front
B&W HTM4S Center
B&W PV1 Sub
B&W XT2 Bag
|
Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 07-Juli-2009 kl. 17:58
Ronin1979 skrev:
Så er det jo at jeg bliver forvirret. I den her digitale verden vi lever I så er analog lyd altså stadig at foretrække? |
lyden i dine højtaler er jo analog for at sætte det på en spids. Så en god dac er at foretrække.
|
Skrevet af: hedberg
Skrevet den: 07-Juli-2009 kl. 19:16
Ronin1979 skrev:
Kort sagt: Giv mig nogle gode grunde til hvorfor og hvilken pioneer afspiller jeg skal have. [....]
|
Hvordan kan det være det lige skal være en Pioneer?
------------- Med venlig hilsen, Thomas
|
Skrevet den: 07-Juli-2009 kl. 19:17
xcardman skrev:
lyden i dine højtaler er jo analog for at sætte det på en spids. Så en god dac er at foretrække.
| ´
Burde det ikke være ligegyldigt hvis man har en god forstærker (som i dette tilfælde) ?
|
Skrevet af: NesraL
Skrevet den: 07-Juli-2009 kl. 19:25
Undskyld at jeg lige låner din tråd Ronin, men jeg vil gerne høre om en ting, da jeg står i den samme situation som dig. Jeg overvejer at skifte min PS3 ud med en Pioneer blu-ray afspiller (enten BDP 320 eller LX52), mest af alt fordi CD-lyden i PS3'en er skuffende, og fordi dens egenskaber til at dekode HD-lyd er lige så. (Og jeg er afhængig af dekodningen i Blu-ray afspilleren, da min receiver godt nok godt kan modtage lyden via HDMI, men ikke selv kan dekode)..
Jeg skal bare høre: Hvis man sætter f.eks en Pioneer BDP320 til ens receiver med både signalkabler, som skulle være at fortrække til CD lytning, og et HDMI kabel til film afspilning, er den så selv "intelligent" nok til at skifte i mellem de to ting alt efter hvad man hører?
Eller skal man f.eks sætte den op til at sende lyd via signalkablerne når ens receiver står på stereo, og sætte den til at sende lyd via HDMI-kablet når man sætter den til film (multi channel)?
Endnu en gang undskyld jeg lige låner tråden Ronin, men hvis der er nogen der kan svare på dette, kan du jo muligvis også bruge informationen! :)
|
Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 07-Juli-2009 kl. 19:37
hedberg skrev:
Ronin1979 skrev:
Kort sagt: Giv mig nogle gode grunde til hvorfor og hvilken pioneer afspiller jeg skal have. [....]
|
Hvordan kan det være det lige skal være en Pioneer?
|
Fordi han gerne vil have en matchende afspiller til sit setup, skriver han lidt længere henne afsnittet
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 07-Juli-2009 kl. 19:55
NesraL skrev:
Undskyld at jeg lige låner din tråd Ronin, men jeg vil gerne høre om en ting, da jeg står i den samme situation som dig. Jeg overvejer at skifte min PS3 ud med en Pioneer blu-ray afspiller (enten BDP 320 eller LX52), mest af alt fordi CD-lyden i PS3'en er skuffende, og fordi dens egenskaber til at dekode HD-lyd er lige så. (Og jeg er afhængig af dekodningen i Blu-ray afspilleren, da min receiver godt nok godt kan modtage lyden via HDMI, men ikke selv kan dekode)..
Jeg skal bare høre: Hvis man sætter f.eks en Pioneer BDP320 til ens receiver med både signalkabler, som skulle være at fortrække til CD lytning, og et HDMI kabel til film afspilning, er den så selv "intelligent" nok til at skifte i mellem de to ting alt efter hvad man hører?
Eller skal man f.eks sætte den op til at sende lyd via signalkablerne når ens receiver står på stereo, og sætte den til at sende lyd via HDMI-kablet når man sætter den til film (multi channel)?
Endnu en gang undskyld jeg lige låner tråden Ronin, men hvis der er nogen der kan svare på dette, kan du jo muligvis også bruge informationen! :)
|
På forgængeren 51FD, som jeg har, bruger jeg både HDMI og ANALOG STEREO. Der skal ikke foretages andet end aktivering af analog, og herefter virker begge dele. Du skal naturligvis tildele dem forskellige indgange på din reciever.
|
Skrevet af: NesraL
Skrevet den: 07-Juli-2009 kl. 20:03
Kampus skrev:
NesraL skrev:
|
På forgængeren 51FD, som jeg har, bruger jeg både HDMI og ANALOG STEREO. Der skal ikke foretages andet end aktivering af analog, og herefter virker begge dele. Du skal naturligvis tildele dem forskellige indgange på din reciever.
|
Naturligvis. Jeg havde ikke lige tænkt over, at de selvfølgelig vil have forskellige indgange på min forstærker!
Det lyder jo helt ligetil så! Tak for info.
|
Skrevet den: 07-Juli-2009 kl. 21:48
Sploink skrev:
Fordi han gerne vil have en matchende afspiller til sit setup, skriver han lidt længere henne afsnittet |
Ja, det kan jeg se nu. Først da jeg læste det tolkede jeg "matchende" som i kvalitet og ikke som i design.
Hvis det absolut skulle være Pioneer, så ville jeg da nok afvente og læse nogle tests af den nye generation. Den generation som er på markedet ville jeg nok ikke selv have tålmodighed til at benytte.
|
Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 07-Juli-2009 kl. 23:26
hedberg skrev:
Sploink skrev:
Fordi han gerne vil have en matchende afspiller til sit setup, skriver han lidt længere henne afsnittet |
Ja, det kan jeg se nu. Først da jeg læste det tolkede jeg "matchende" som i kvalitet og ikke som i design.
Hvis det absolut skulle være Pioneer, så ville jeg da nok afvente og læse nogle tests af den nye generation. Den generation som er på markedet ville jeg nok ikke selv have tålmodighed til at benytte.
|
Hehe, nej loading tiderne kunne godt være bedre. Men så kan man da lige nå at tisse af inden filmen starter
|
Skrevet den: 08-Juli-2009 kl. 06:38
Sploink skrev:
hedberg skrev:
Sploink skrev:
|
Hehe, nej loading tiderne kunne godt være bedre. Men så kan man da lige nå at tisse af inden filmen starter
|
Måske, men så når du bestemt ikke at vaske hænder
|
Skrevet den: 08-Juli-2009 kl. 07:29
Er der ikke en glimrende DAC i min LX71 reciever? Isåfald har jeg forstået det sådan at jeg kunne sætte brugsen CD-afspiller til 100kr op med et HMDI kabel og lyden ville være nøjagtig den samme (fordi der er tale om digital overførelse).
Det jeg mente med "matchede" var både i design og i kvalitet. Men vel og mærke kvalitet som giver mening. Altså kan det lade sig gøre for mig forbedre mit billede og lyd ved bluray og kan jeg forbedre min CD-lyd hvis jeg altså skifter min PS3 ud?
Pioneer SC-LX71
Sony PS3
B&W 804S Front
B&W HTM4S Center
B&W PV1 Sub
B&W XT2 Bag
|
Skrevet den: 08-Juli-2009 kl. 07:37
Ronin1979 skrev:
Er der ikke en glimrende DAC i min LX71 reciever? Isåfald har jeg forstået det sådan at jeg kunne sætte brugsen CD-afspiller til 100kr op med et HMDI kabel og lyden ville være nøjagtig den samme (fordi der er tale om digital overførelse).
Det jeg mente med "matchede" var både i design og i kvalitet. Men vel og mærke kvalitet som giver mening. Altså kan det lade sig gøre for mig forbedre mit billede og lyd ved bluray og kan jeg forbedre min CD-lyd hvis jeg altså skifter min PS3 ud?
|
Jeg vil bestemt ikke sammenligne CD-kvaliteterne i LX71 med en 100 kr afspiller fra brugsen. På papiret har du ret i forholdet omkring digital overførsel. Men der er simpelthen så mange andre forhold der gør sig gældende før man har en god CD afspiller.
Jeg mener faktisk at jeg længere tilbage i tråden har givet svar på øvrige spørgsmål
|
Skrevet af: Exxtreme
Skrevet den: 08-Juli-2009 kl. 10:02
Skrevet den: 08-Juli-2009 kl. 10:15
Hother skrev:
|
Har du toilet i gården?
|
Skrevet den: 08-Juli-2009 kl. 10:32
hedberg skrev:
Hother skrev:
|
Har du toilet i gården?
|
Næh...men nu tænkte jeg nu også mere på de generelle loadtider, og her kan man altså ikke både nå at urinere og vaske hænder
|
Skrevet den: 08-Juli-2009 kl. 11:13
Hother skrev:
hedberg skrev:
Hother skrev:
|
Har du toilet i gården?
|
Næh...men nu tænkte jeg nu også mere på de generelle loadtider, og her kan man altså ikke både nå at urinere og vaske hænder |
Ikke desto mindre skal man lige tage i betragtning at der faktisk ikke findes langsommere afspillere på markedet end Pioneers, så man skal lige gøre op med sig selv om det er noget man kan leve med...
|
Skrevet den: 08-Juli-2009 kl. 11:18
Exxtreme skrev:
Hother skrev:
hedberg skrev:
Hother skrev:
|
Har du toilet i gården?
|
Næh...men nu tænkte jeg nu også mere på de generelle loadtider, og her kan man altså ikke både nå at urinere og vaske hænder
|
Ikke desto mindre skal man lige tage i betragtning at der faktisk ikke findes langsommere afspillere på markedet end Pioneers, så man skal lige gøre op med sig selv om det er noget man kan leve med...
|
Som jeg skrev i anmeldelsen af LX52, så bør den hastighed ikke være afgørende for valg af en afspiller. Jeg personligt vægter teknisk kvalitet højere. Men som altid - smag og behag.
Og vi er jo alle mere mindre superstressede, og så har nogen af os ikke tid til at veksle et kærligt ord med konen/kæresten mens vi venter på, at en afspiller loader en film
|
Skrevet den: 08-Juli-2009 kl. 11:29
Hother skrev:
Som jeg skrev i anmeldelsen af LX52, så bør den hastighed ikke være afgørende for valg af en afspiller. Jeg personligt vægter teknisk kvalitet højere. Men som altid - smag og behag. |
Jeg har det helt klart med i overvejelserne når jeg skal vælge afspiller, og når det kan tage et sted imellem 6-7 minutter at loade en film, så er det bare slet ikke et produkt for mig...
Oppo'en byder på mindst samme tekniske kvalitet som Pioneers afspillere, så det er ikke et kompromis på nogen som helst måde at vælge en Oppo over en Pioneer... Den er bedre på alle punkter jeg kan komme i tanke om...
|
Skrevet den: 08-Juli-2009 kl. 11:41
Exxtreme skrev:
Oppo'en byder på mindst samme tekniske kvalitet som Pioneers afspillere, så det er ikke et kompromis på nogen som helst måde at vælge en Oppo over en Pioneer... Den er bedre på alle punkter jeg kan komme i tanke om...
|
Jeg har vist ikke påstået det modsatte, altså bortset fra, at jeg ikke har haft en Oppo i "hånden", og kan derfor reelt ikke udtale mig.
Men rygtet sige, at Oppo´en når mig i nær fremtid
|
Skrevet den: 08-Juli-2009 kl. 11:58
Hother skrev:
Exxtreme skrev:
|
Jeg har vist ikke påstået det modsatte, altså bortset fra, at jeg ikke har haft en Oppo i "hånden", og kan derfor reelt ikke udtale mig.
Men rygtet sige, at Oppo´en når mig i nær fremtid |
Hvorfor skal du i grunden anmelde den når Lars allerede har haft fingrene i den? Det er måske privat at du skal kigge på den?
|
Skrevet den: 08-Juli-2009 kl. 12:01
Hother skrev:
|
.oO(Hvem skal så tale Pioneer's sag mere?)
|
Skrevet den: 08-Juli-2009 kl. 12:09
hedberg skrev:
Hother skrev:
|
.oO(Hvem skal så tale Pioneer's sag mere?)
|
Se nu taler jeg ikke Pioneers sag. Jeg beretter tingene som jeg oplever dem - uanset fabrikat.
En helt anden ting, og ret positivt, Pioneer er som jeg oplever det, dem der er mest villige til at udlåne deres nyheder til anmeldelse.
Jeg vil faktisk mene, at recordere.dk er en af de første i verden til at anmelde BDP-LX52, og det kan vi takke Pioneer dk for.
Men indrømmet, Pioneer AV er nok noget af det jeg kender bedst
|
Skrevet den: 08-Juli-2009 kl. 13:08
Hother skrev:
Exxtreme skrev:
|
Men rygtet sige, at Oppo´en når mig i nær fremtid |
Jeg prøver igen:
Hvorfor skal du anmelde den når Lars allerede har haft fingrene i den? Det er måske privat du skal kigge på den?
|
Skrevet den: 08-Juli-2009 kl. 13:12
Exxtreme skrev:
Hother skrev:
Exxtreme skrev:
|
|
Jeg prøver igen:
Hvorfor skal du anmelde den når Lars allerede har haft fingrene i den? Det er måske privat du skal kigge på den?
|
Du prøver hvad igen? For mig at se kommer du med et nyt spørgsmål - og hvor svaret vel ikke vedkommer så mange andre end recordere.dk
|
Skrevet den: 08-Juli-2009 kl. 13:26
Skrevet den: 08-Juli-2009 kl. 13:30
Der intet af det jeg foretager der er hemmeligt. Jeg kan bare ikke se hvor du vil hen med spørgsmålet
|
Skrevet den: 08-Juli-2009 kl. 13:35
Skrevet den: 08-Juli-2009 kl. 13:41
Jamen så har jeg tildels misforstået dit spørgsmål. Jeg læser det som om du spørger om hvorfor jeg i givet fald skal anmelde.
Der kommer en anmeldelse, det er besluttet for længe siden
|
Skrevet af: len61
Skrevet den: 08-Juli-2009 kl. 13:47
For at komme lidt væk fra det 'extreeme' har jeg da et spørgsmål til hother! På mit pio 4280xa er der en maks. bit dybde på 36bit . vil det ikke være nok at erobre et bdp-120 frem for de 2 andre (bdp-320 ,lx-52) som er lanceret i denne omgang, som har en bit dybde på, 48.???
Venligst
|
Skrevet den: 08-Juli-2009 kl. 13:49
Jeg "Jacker" lige tråden engang
Hother er det lagt i oven til en test af denne:
http://www.pioneer.dk/dk/products/42/84/222/BDP-LX70A/index.html - http://www.pioneer.dk/dk/products/42/84/222/BDP-LX70A/index. html
Det ville være meget interessant at se LX70A mod den "gamle" LX70.... Udover den heftige prisforskel (!) DLNA muligheden og forskelle i analoge udgange, ville det være spændende at se på om LX70A virkelig var så meget bedre
Igen så ved jeg godt det er lidt off topic sorry
-------------
Bowers Wilkins CM 1
Playstation 3 / XBox 360
Supra HDMI
QED Silver Anniversary
|
Skrevet den: 08-Juli-2009 kl. 13:52
len61 skrev:
For at komme lidt væk fra det 'extreeme' har jeg da et spørgsmål til hother! På mit pio 4280xa er der en maks. bit dybde på 36bit . vil det ikke være nok at erobre et bdp-120 frem for de 2 andre (bdp-320 ,lx-52) som er lanceret i denne omgang, som har en bit dybde på, 48.???
Venligst
|
Jeg tror ikke at du vil kunne notere dig nogen forskel på dit Pio 4280
|
Skrevet den: 08-Juli-2009 kl. 13:55
Doppler skrev:
Jeg "Jacker" lige tråden engang
Hother er det lagt i oven til en test af denne:
http://www.pioneer.dk/dk/products/42/84/222/BDP-LX70A/index.html - http://www.pioneer.dk/dk/products/42/84/222/BDP-LX70A/index. html
Det ville være meget interessant at se LX70A mod den "gamle" LX70.... Udover den heftige prisforskel (!) DLNA muligheden og forskelle i analoge udgange, ville det være spændende at se på om LX70A virkelig var så meget bedre
Igen så ved jeg godt det er lidt off topic sorry
|
Jeg er lidt ked af det, for jeg forstår ikke helt dit spørgsmål. Men som jeg forstår dig, så vil jeg mene, hvis du taler billede og digital lyd, at der ingen forskel er mellem 70 og 70A.
Samtidig må jeg indrømme, at jeg ikke kender så meget til de 2 afspillere du nævner.
|
Skrevet den: 08-Juli-2009 kl. 14:04
Hother,
Ok, så det endelig svar er at jeg ligeså godt kan beholde min PS3, da jeg ikke ville få noget ud af at skifte?
Pioneer SC-LX71
Sony PS3
B&W 804S Front
B&W HTM4S Center
B&W PV1 Sub
B&W XT2 Bag
|
Skrevet den: 08-Juli-2009 kl. 14:06
Hother
Uuuuups der skulle også have stået BDP LX 71 mod BDP LX70A
Edit: du har selv den BDP LX 71 jeg henviser til
-------------
Bowers Wilkins CM 1
Playstation 3 / XBox 360
Supra HDMI
QED Silver Anniversary
|
Skrevet den: 08-Juli-2009 kl. 14:06
Ronin1979 skrev:
Hother,
Ok, så det endelig svar er at jeg ligeså godt kan beholde min PS3, da jeg ikke ville få noget ud af at skifte?
|
Som skrevet før - ikke på digital billede og lyd
|
Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 08-Juli-2009 kl. 16:37
Hother skrev:
Ronin1979 skrev:
Hother,
|
|
... så længe vi snakker bitstream selvfølgelig.
|
Skrevet den: 08-Juli-2009 kl. 18:37
mkirkelund skrev:
Hother skrev:
Ronin1979 skrev:
Hother,
|
|
... så længe vi snakker bitstream selvfølgelig. |
Det gør vi ikke, for PS3'en kan ikke bitstreame DTS-HD og Dolby True-HD...
|
Skrevet den: 08-Juli-2009 kl. 18:40
Exxtreme skrev:
mkirkelund skrev:
Hother skrev:
Ronin1979 skrev:
Hother,
|
|
|
|
PS3 er en "dårlig" dekoder, i hvert fald sammenlignet med Pioneer's storemodeller, NAD's samt Denons. Det var i hvert fald udfaldet til Otto's aften hvor de testede forskelle.
|
Skrevet den: 08-Juli-2009 kl. 19:34
mkirkelund skrev:
Exxtreme skrev:
mkirkelund skrev:
Hother skrev:
Ronin1979 skrev:
Hother,
|
|
|
|
PS3 er en "dårlig" dekoder, i hvert fald sammenlignet med Pioneer's storemodeller, NAD's samt Denons. Det var i hvert fald udfaldet til Otto's aften hvor de testede forskelle. |
Nemlig
|
Skrevet den: 09-Juli-2009 kl. 01:10
Exxtreme skrev:
mkirkelund skrev:
Exxtreme skrev:
mkirkelund skrev:
Hother skrev:
Ronin1979 skrev:
Hother,
|
|
|
|
PS3 er en "dårlig" dekoder, i hvert fald sammenlignet med Pioneer's storemodeller, NAD's samt Denons. Det var i hvert fald udfaldet til Otto's aften hvor de testede forskelle.
|
Nemlig
|
Så der er noget at hente på filmoplevelsen men ikke på CD?
Pioneer SC-LX71
Sony PS3
B&W 804S Front
B&W HTM4S Center
B&W PV1 Sub
B&W XT2 Bag
|
Skrevet den: 09-Juli-2009 kl. 07:34
Doppler skrev:
Hother
Uuuuups der skulle også have stået BDP LX 71 mod BDP LX70A
Edit: du har selv den BDP LX 71 jeg henviser til
|
Så vil jeg uden tøven snuppe en LX71 - jeg er helt "skæv" med den afspiller
|
Skrevet den: 09-Juli-2009 kl. 07:38
Ronin1979 skrev:
Exxtreme skrev:
mkirkelund skrev:
Exxtreme skrev:
mkirkelund skrev:
Hother skrev:
Ronin1979 skrev:
Hother,
|
|
|
|
|
Nemlig
|
|
Jeg kan godt forstå at du er forvirret.
Lydmæssigt (digital) betyder skiftet intet, for du kan lade din Pio receiver decode.
Digitalt billede, ingen forskel
DVD nogenlunde 50/50
CD afspilning falder ud til fordel for Pioneer
Hvis du er til analog stereo - så er det Pioneer
|
Skrevet den: 09-Juli-2009 kl. 22:34
hehe jeg er glad for at du lige skærer det ud i pap og jeg er faktisk stadig lidt forvirret hehe.
Du skriver CD afspilning falder ud til fordel for Pioneer, men det er vel kun hvis det er analog eller er det også via digital?
Og hvorfor vælge analog fremfor digital?
Tak fordi du gider bruge tid på en newbie som mig :)
Pioneer SC-LX71
Sony PS3
B&W 804S Front
B&W HTM4S Center
B&W PV1 Sub
B&W XT2 Bag
|
Skrevet den: 09-Juli-2009 kl. 22:36
[/QUOTE]
Så vil jeg uden tøven snuppe en LX71 - jeg er helt "skæv" med den afspiller [/QUOTE] Jeps jeg overvejer det også kraftig, den er bare feee
-------------
Bowers Wilkins CM 1
Playstation 3 / XBox 360
Supra HDMI
QED Silver Anniversary
|
Skrevet den: 10-Juli-2009 kl. 07:39
Ronin1979 skrev:
hehe jeg er glad for at du lige skærer det ud i pap og jeg er faktisk stadig lidt forvirret hehe.
Du skriver CD afspilning falder ud til fordel for Pioneer, men det er vel kun hvis det er analog eller er det også via digital?
Og hvorfor vælge analog fremfor digital?
Tak fordi du gider bruge tid på en newbie som mig :)
|
Bruge tid - jamen det er jo ligesom derfor at vi er her
Nej, CD stiller sig noget anderledes end afspilning af Blu-Ray, hvor der som oftest er meget lidt forskel mellem de forskellige afspillere.
Til gengæld er der meget stor forskel i afspilning af DVD mellem de forskellige afspillere, og det samme gør sig gældende for CD´er.
Analog lyd - det er et spørgsmål om ører - og behag. Analog giver en lidt mere blød sound, som får visse f.eks. instrumentale CD til i mine ører at lyde bedre.
|
Skrevet den: 10-Juli-2009 kl. 07:40
Doppler skrev:
|
[/QUOTE] Jeps jeg overvejer det også kraftig, den er bare feee [/QUOTE]
Du tager helt fejl, BDP-LX71 er bare Møj Feee
|
Skrevet den: 10-Juli-2009 kl. 14:46
Hother skrev:
Doppler skrev:
|
| Jeps jeg overvejer det også kraftig, den er bare feee [/QUOTE]
[/QUOTE]
Vil da snarere sige tæske lækker
|
Skrevet den: 10-Juli-2009 kl. 15:20
[/QUOTE]
Vil da snarere sige tæske lækker
[/QUOTE]
Beklager fejlbeskrivelsen Kampus
|
Skrevet den: 10-Juli-2009 kl. 15:26
Slap sgu da af ellers går den da i bukserne på jer allesammen... Fanboys
|
Skrevet den: 10-Juli-2009 kl. 15:32
Skrevet den: 10-Juli-2009 kl. 16:28
Skrevet af: p.las
Skrevet den: 10-Juli-2009 kl. 18:07
Hother skrev:
Ronin1979 skrev:
Exxtreme skrev:
mkirkelund skrev:
Exxtreme skrev:
mkirkelund skrev:
Hother skrev:
Ronin1979 skrev:
Hother,
|
|
|
|
|
Nemlig
|
|
Jeg kan godt forstå at du er forvirret.
Lydmæssigt (digital) betyder skiftet intet, for du kan lade din Pio receiver decode.
Digitalt billede, ingen forskel
DVD nogenlunde 50/50
CD afspilning falder ud til fordel for Pioneer
Hvis du er til analog stereo - så er det Pioneer | lydmæssigt (digital)kan han jo netop ikke bruge hans reciever til at dekode med ,når han har en PS 3.så med ps 3 ret så dårlige dekodning vil han sandsynligt få et løft ved at skifte afspiller til en der kan bitstreame
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio
|
Skrevet den: 10-Juli-2009 kl. 18:55
@p.las - nu er jeg jo godt klar over, at indstillingen til PS3, og dens evner til at decode HD stammer fra den famøse storforsamling hos Otto. Og al ære og respekt for det.
Det kan godt være, at PS3 ikke er blandt de aller bedste omkring decodning, jeg har bare ikke observeret den meget store forskel i mine setup gennem tiden.
Tro nu endelig ikke, at jeg er den store tilhænger af PS3, for det jeg ikke.
Jeg sammenholder det faktum, at spørgeren allerede har en PS3, og om det kan betale for ham at skifte til en anden BD afspiller.
At jeg så mener at spørgeren med fordel kan skifte til en anden afspiller på andre områder er en helt anden sag
|
Skrevet den: 10-Juli-2009 kl. 19:16
Hother skrev:
@p.las - nu er jeg jo godt klar over, at indstillingen til PS3, og dens evner til at decode HD stammer fra den famøse storforsamling hos Otto. Og al ære og respekt for det.
Det kan godt være, at PS3 ikke er blandt de aller bedste omkring decodning, jeg har bare ikke observeret den meget store forskel i mine setup gennem tiden.
Jeg sammenholder det faktum, at spørgeren allerede har en PS3, og om det kan betale for ham at skifte til en anden BD afspiller.
At jeg så mener at spørgeren med fordel kan skifte til en anden afspiller på andre områder er en helt anden sag
| jamen der er vi så absolut forskellige.
jeg kunne aldrig drømme om at bruge en blu-ray afspiller til cd lyd.så den opgradering ville jeg gøre på en anden måde.jeg mener at en evt pioneer lx 71 er skabt til film.på den baggrund mener jeg at "løftet"i dekodningen i forhold til ps 3 er ret så væsentlig.
jeg vil faktisk gå så langt at sige at det er den væsentligste forskel mellem ps 3 og andre afspillere(måske også dvd afspilning)jeg prioritere lyd ganske højt,så alene det vil gøre at jeg aldrig ville købe en ps 3.nu kan min lexicon ikke dekode.det betyder at de væsentligste ting for mig,i en afspiller er dekodning og source direct.hvis man vil ha god cd lyd,så skal man købe en cd
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio
|
Skrevet den: 10-Juli-2009 kl. 19:57
p.las skrev:
Hother skrev:
| jamen der er vi så absolut forskellige.
jeg kunne aldrig drømme om at bruge en blu-ray afspiller til cd lyd.så den opgradering ville jeg gøre på en anden måde.jeg mener at en evt pioneer lx 71 er skabt til film.på den baggrund mener jeg at "løftet"i dekodningen i forhold til ps 3 er ret så væsentlig.
jeg vil faktisk gå så langt at sige at det er den væsentligste forskel mellem ps 3 og andre afspillere(måske også dvd afspilning)jeg prioritere lyd ganske højt,så alene det vil gøre at jeg aldrig ville købe en ps 3.nu kan min lexicon ikke dekode.det betyder at de væsentligste ting for mig,i en afspiller er dekodning og source direct.hvis man vil ha god cd lyd,så skal man købe en cd
|
Stort set ikke uenige, bortset fra, at LX71 bestemt ikke er tosset som CD afspiller.
Men jeg har selv en CD afspiller på tegnebrættet
|
Skrevet den: 11-Juli-2009 kl. 06:38
Interessant!
Så når I siger at jeg kan hente noget på CD-lyd ved at købe en CD-afspiller, så er det fordi at en god dedikeret CD-afspiller har en bedre DAC end min reciever?´Og at jeg så derfor skal køre analog fra en ny CD-afspiller til recieveren?
CD-lyd er ganske vigtigt for mig og jeg synes jo at mine højtalere fortjener det bedste :-)
Og en god bluray-afspiller vil kunne dekode lyden noget bedre end min PS3 og dermed vil jeg få et løft i lyden på den side også?
Pioneer SC-LX71
Sony PS3
B&W 804S Front
B&W HTM4S Center
B&W PV1 Sub
B&W XT2 Bag
|
Skrevet den: 11-Juli-2009 kl. 10:09
Ronin1979 skrev:
Interessant!
Så når I siger at jeg kan hente noget på CD-lyd ved at købe en CD-afspiller, så er det fordi at en god dedikeret CD-afspiller har en bedre DAC end min reciever?´Og at jeg så derfor skal køre analog fra en ny CD-afspiller til recieveren?
CD-lyd er ganske vigtigt for mig og jeg synes jo at mine højtalere fortjener det bedste :-)
Og en god bluray-afspiller vil kunne dekode lyden noget bedre end min PS3 og dermed vil jeg få et løft i lyden på den side også?
|
Hvis du læser f.eks. min anmeldelse af Pioneer BDP-LX52 kan du se, at jeg netop skriver, at en BD afspiller ikke kan erstatte en dedikeret CD afspiller.
Når jeg skriver sådan er det jo fordi, at hvis man virkelig er nørd på musik/stereo området, så bør man overveje en CD afspiller. Og så bør man i øvrigt benytte en stereoforstærker af god kvalitet, og ikke en surroundforstærker - selvom din Pioneer receiver faktisk er glimrende udi i stereo også
Omvendt så er nyere Pioneers BD-afspillere så glimrende som CD afspillere, at en meget stor del af brugerne vil få deres ønsker opfyldt med en Pioneer BD afspiller. Og hertil skal du tænke på, at hvis man skal have en CD afspiller der overgår Pioneers BD afspillere, skal det være en CD afspiller af en ret god kvalitet.
Om du vil få et løft på surroundlyd ved anvendelse af anden BD afspiller end PS3, vil jeg mene afhænger af dine højtalere, dit rum, og dine personlige præferencer.
Og igen, om du vil foretrække analog stereo fremfor digital stereo afhænger af din "sound-smag", den kan kun du afgøre
|
Skrevet den: 11-Juli-2009 kl. 10:56
Hother skrev:
|
Der var et interview med Dolby Laboratoriet hvor http://www.engadgethd.com/2009/07/08/engadget-goes-behind-the-dolby-logo/ - engadget.com netop tog dette spørgsmål op og som jeg læser det var Dolby's svar var at output'et fra PS3'en var det samme som alle mulige andres. At Dolby netop tester enheder for at der ikke fifles med signalet og at signalet indeholder et CRC tjek når det ankommer til recieveren for at sikre det er umodificeret.
De fortæller også at det ikke er unormalt at recieverne så behandler signalerne og dette gøres måske så forskelligt fra om det ankommer som LPCM eller Dolby TrueHD og der *kunne* lyde en anelse forskelligt.
Hele interviewet er http://www.engadgethd.com/2009/07/08/engadget-goes-behind-the-dolby-logo/ - her .
Jeg forventer egentligt at det er lidt det samme med DTS HD Master Audio.
|
Skrevet den: 11-Juli-2009 kl. 10:57
problemet med god lyd er, at der er delte meninger.nogle kan lide det ene ,nogle det andet.ved at købe en komponent der skal stå for det hele,er der rigtig mange ting der skal indfries på netop den komponent.ved at dele tingene lidt op skal du indgå fære kompromier
|
Skrevet den: 11-Juli-2009 kl. 11:36
hedberg skrev:
Hother skrev:
|
Der var et interview med Dolby Laboratoriet hvor http://www.engadgethd.com/2009/07/08/engadget-goes-behind-the-dolby-logo/ - engadget.com netop tog dette spørgsmål op og som jeg læser det var Dolby's svar var at output'et fra PS3'en var det samme som alle mulige andres. At Dolby netop tester enheder for at der ikke fifles med signalet og at signalet indeholder et CRC tjek når det ankommer til recieveren for at sikre det er umodificeret.
De fortæller også at det ikke er unormalt at recieverne så behandler signalerne og dette gøres måske så forskelligt fra om det ankommer som LPCM eller Dolby TrueHD og der *kunne* lyde en anelse forskelligt.
Hele interviewet er http://www.engadgethd.com/2009/07/08/engadget-goes-behind-the-dolby-logo/ - her .
Jeg forventer egentligt at det er lidt det samme med DTS HD Master Audio.
|
jeg har læst div postulater omkring pcm og bitstream.vi var 10 personer nede ved otto,og der var absolut ingen tvivl.forskellen var ret så markant.en interesant ting er ,at under testen af den nye Oppo(mener det er home secret)måler de outputtet fra hdmi.når den outputter bitstream er der mere støj end når det pcm.Hvad kan man udlede af det?jeg ved det ikke.men at det hele ikke er så simpelt er vel ved at være indlysende.det som jeg kan forholde mig til er at jeg og 10 andre hørte en markant forskel.
|
Skrevet den: 11-Juli-2009 kl. 14:35
p.las skrev:
problemet med god lyd er, at der er delte meninger.nogle kan lide det ene ,nogle det andet.ved at købe en komponent der skal stå for det hele,er der rigtig mange ting der skal indfries på netop den komponent.ved at dele tingene lidt op skal du indgå fære kompromier |
Det har du sådan set ret i, men det koster så også en hel del mere...
Lad os tage Oppo BDP-83 som eksempel, for det er den afspiller jeg har.
Jeg gav ca. 4700,- for den, og den indeholder alt hvad jeg har brug for i en afspiller, og jeg har ikke gået på et eneste kompromis, for den opfylder mine krav 100% på alle punkter og formater...
Prøv at finde en bedre Bluray afspiller funktionsmæssigt, og billedkvalitets mæssigt.
Prøv at finde en bedre DVD-afspiller, som samtidig afspiller DVD-Audio og SACD.
Jeg havde for knap et år siden en Denon DCD-1500AE CD-afspiller, den betalte jeg 5000,- for, altså mere end min Bluray, og kunne ikke andet end at spille cd, og den var ikke et hak bedre end min Oppo Bluray, som har en fremragende analogdel...
Dertil kommer at Oppo'en har indbygget medieafspiller via. USB, omend den ikke kan konkurrere med de deciderede af slagsen på markedet (pch, hdx, tvix m.m.)
Hvis jeg skulle ud og finde 4 stand-alone enheder til at erstatte Oppo'en, så ville de tilsammen koste en hel del mere end de knap 5000,- jeg gav for den... Og jo, selvfølgelig kan man få en stand-alone cd-afspiller der spiller bedre end min Oppo, men jeg vil vove at påstå, at den skal koste mindst de 5000,- eller måske en del mere... Min egen tidligere Denon til 5000,- var ikke bedre...
Så jeg forstår godt folk der tænker i samme baner som jeg, og køber en afspiller som er rigtig god på alle punkter, og som tilfredsstiller på alle punkter (den skulle ikke mistolkes )...
I bund og grund handler det om behov... Jeg kan med hånden på hjertet sige at jeg kunne ikke have gjort et bedre køb end min Oppo... En af de bedste BD afspillere i verden, DEN bedste DVD-afspiller i verden, en rigtig god CD-afspiller når prisen er taget i betragtning, og en middelmådig medieafspiller (har en PCH ved siden af)... Dermed er jeg ikke gået på kompromis, når den opfylder alle mine kriterier...
|
Skrevet den: 11-Juli-2009 kl. 15:01
Av, det vil jeg gerne vide Exxtreme - hvorfor er Oppo verdens bedste BD afspiller?
|
Skrevet den: 11-Juli-2009 kl. 15:04
Hother skrev:
Av, det vil jeg gerne vide Exxtreme - hvorfor er Oppo verdens bedste BD afspiller? |
[quote]...En af de bedste BD afspillere i verden[/quote]
|
Skrevet den: 11-Juli-2009 kl. 15:05
mkirkelund skrev:
Hother skrev:
Av, det vil jeg gerne vide Exxtreme - hvorfor er Oppo verdens bedste BD afspiller? |
skrev:
...En af de bedste BD afspillere i verden |
|
|
Skrevet den: 11-Juli-2009 kl. 15:14
Hother skrev:
Av, det vil jeg gerne vide Hother - Hvor har jeg skrevet at Oppo er verdens bedste BD afspiller?
At den så måske er det alligevel, er så en helt anden sag...
|
Skrevet den: 11-Juli-2009 kl. 15:20
Den udtalelse vil jeg da lige Oppo-nere imod
|
Skrevet den: 11-Juli-2009 kl. 15:34
Exxtreme skrev:
Hother skrev:
Av, det vil jeg gerne vide Hother - Hvor har jeg skrevet at Oppo er verdens bedste BD afspiller?
|
Nej jeg fejlciterede dig - beklager. Jeg er meget hurtig til at læse -og ind i mellem forkert.
Men du udnævnte nu alligevel Oppo til at være "foregangsmand" billedmæssigt på BD.
Når jeg spørger er det såmænd ikke for at provokere eller lign., det er mere det faktum, at der ikke rigtigt er sket noget egentligt nyt på BD siden i ret lang tid. Og mig bekendt (kan være anderledes), så tilfører Oppo´en heller ikke noget nyt her.
Ingen tvivl om at Oppo´en er super som DVD afspiller, men hvordan den er som CD afspiller er jo en anden sag.
At det formentlig er verdens "bedste" kombiafspiller (BD, DVD, CD og SACD), er ikke utænkeligt.
|
Skrevet den: 11-Juli-2009 kl. 15:41
Hother skrev:
Exxtreme skrev:
Hother skrev:
|
Nej jeg fejlciterede dig - beklager. Jeg er meget hurtig til at læse -og ind i mellem forkert. Helt iorden... Det sker for os alle...
Men du udnævnte nu alligevel Oppo til at være "foregangsmand" billedmæssigt på BD. Nja... Jeg bad ham om at finde en der har bedre funktionalitet og bedre billedkvalitet... Men hvis du er uenig med mig må du da nævne en der er bedre...
Når jeg spørger er det såmænd ikke for at provokere eller lign., det er mere det faktum, at der ikke rigtigt er sket noget egentligt nyt på BD siden i ret lang tid. Og mig bekendt (kan være anderledes), så tilfører Oppo´en heller ikke noget nyt her. Her er vi enige... Så snart vi snakker afspillere af god kvalitet, så er forskellen på BD billedkvalitet ikke ret stor på de forskellige afspillere...
Ingen tvivl om at Oppo´en er super som DVD afspiller, men hvordan den er som CD afspiller er jo en anden sag. Jeg har nu heller ikke sidestillet dens CD-egenskaber med dens DVD-egenskaber... Men den er rigtig god som cd-afspiller også...
At det formentlig er verdens "bedste" kombiafspiller (BD, DVD, CD og SACD), er ikke utænkeligt. Er det ikke stadig den eneste BD, DVD, CD, DVD-A, SACD på makedet? - For så MÅ den jo være den bedste...
|
|
Skrevet den: 11-Juli-2009 kl. 15:44
Exxtreme skrev:
Er det ikke stadig den eneste BD, DVD, CD, DVD-A, SACD på makedet? - For så MÅ den jo være den bedste...
|
Der er også PS3 60GB ;)
|
Skrevet den: 11-Juli-2009 kl. 15:45
jamen i bund og grund spørger jeg af nysgerrighed, for jeg har slet ikke haft den - skal vi sige helt tæt på.
Jeg skulle få den hjem meget snart, og er jo lidt spændt på, hvordan den hænger sammen.
Præcis, det er den eneste kombiafspiller.
|
Skrevet den: 11-Juli-2009 kl. 15:55
Skrevet den: 11-Juli-2009 kl. 16:01
Det mener jeg da i hvert fald at den kan. Men er nu heller ej e sekund i tvivl om at Oppo er bedre.
|
Skrevet den: 11-Juli-2009 kl. 16:20
Nu må vi vel hellere gå tilbage til topic, men for mig er Oppo´ikke umiddelbart så interessant, og det skyldes, at jeg for 95% vedkomne ser BD, og her tror jeg ikke på en forskel mellem Pio og Oppo.
Dernæst benytter jeg en del CD, og her er Pio´en fornem, og formentlig (ved det ikke) ikke dårligere end Oppo´en - vi får Lytte.
Hvis jeg endelig ville satse på SACD, så vil jeg heller købe en CD/SACD afspiller særskilt, for jeg vil da egentlig frygte, at jeg ville slide en Oppo op på no time
|
Skrevet den: 11-Juli-2009 kl. 16:36
Hother skrev:
Nu må vi vel hellere gå tilbage til topic, men for mig er Oppo´ikke umiddelbart så interessant, og det skyldes, at jeg for 95% vedkomne ser BD, og her tror jeg ikke på en forskel mellem Pio og Oppo. Jeg tror heller ikke forskellen er ret stor, iøvrigt heller ikke mellem de resterende "gode" afspillere på markedet...
Dernæst benytter jeg en del CD, og her er Pio´en fornem, og formentlig (ved det ikke) ikke dårligere end Oppo´en - vi får Lytte. Det ved jeg ikke, for jeg har ikke hørt CD på en Pio 71'er, men hvis vi snakker analog, så skal Pio'en være god for at spille op med Oppo'en.
Hvis jeg endelig ville satse på SACD, så vil jeg heller købe en CD/SACD afspiller særskilt, for jeg vil da egentlig frygte, at jeg ville slide en Oppo op på no time Den kan ikke slides op... Den er bygget som en kampvogn
|
|
Skrevet den: 11-Juli-2009 kl. 16:55
p.las skrev:
jeg har læst div postulater omkring pcm og bitstream.vi var 10 personer nede ved otto,og der var absolut ingen tvivl.forskellen var ret så markant. [....]
|
De påstår jo heller ikke der ingen forskel er. Dolby mener så bare at forskellen kommer fra forstærkerens forskellige behandling af henholdsvis LPCM og Dolby TrueHD. Det konflikter vel sådan set heller ikke med jeres oplevelse hos Otto?
p.las skrev:
en interesant ting er ,at under testen af den nye Oppo(mener det er home secret)måler de outputtet fra hdmi.når den outputter bitstream er der mere støj end når det pcm.Hvad kan man udlede af det?
|
Har du et link til den artikel? Den lyder til at være interessant at læse.
|
Skrevet den: 11-Juli-2009 kl. 17:03
hedberg skrev:
p.las skrev:
jeg har læst div postulater omkring pcm og bitstream.vi var 10 personer nede ved otto,og der var absolut ingen tvivl.forskellen var ret så markant. [....]
|
De påstår jo heller ikke der ingen forskel er. Dolby mener så bare at forskellen kommer fra forstærkerens forskellige behandling af henholdsvis LPCM og Dolby TrueHD. Det konflikter vel sådan set heller ikke med jeres oplevelse hos Otto?
p.las skrev:
en interesant ting er ,at under testen af den nye Oppo(mener det er home secret)måler de outputtet fra hdmi.når den outputter bitstream er der mere støj end når det pcm.Hvad kan man udlede af det?
|
|
Jeg tror faktisk den udtalelse stammer fra en af de anmeldelser du selv linkede til (den sidste)
|
Skrevet den: 11-Juli-2009 kl. 18:31
Hother skrev:
hedberg skrev:
p.las skrev:
|
p.las skrev:
|
nemli ja
|
Jeg tror faktisk den udtalelse stammer fra en af de anmeldelser du selv linkede til (den sidste) |
|
Skrevet den: 11-Juli-2009 kl. 18:35
hedberg skrev:
p.las skrev:
|
p.las skrev:
|
| det var den samme forstærker der modtog både pcm og bitstream
|
Skrevet den: 13-Juli-2009 kl. 02:00
Hother skrev:
Jeg tror faktisk den udtalelse stammer fra en af de anmeldelser du selv linkede til (den sidste)
|
Jeg læser tilsyneladende ikke helt det samme i den anmeldelse. Jeg kan se et afsnit med SACD der enten bitstreames eller først konverteres til PCM, men ellers ikke rigtigt noget jeg forbinder med dette.
|
Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 13-Juli-2009 kl. 08:06
p.las skrev:
hedberg skrev:
p.las skrev:
|
p.las skrev:
|
| det var den samme forstærker der modtog både pcm og bitstream |
Ja, og der skrives jo at forstærkeren kan behandle de to signaler forskelligt.
|
|