Print side | Luk vindue

Anmeldelse af Pioneer BDP-LX52

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: recordere.dk
Forumnavn: Anmeldelser
Forumbeskrivelse: Debat om anmeldelserne på recordere.dk
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=62810
Udskrevet den: 29-April-2024 kl. 06:22


Emne: Anmeldelse af Pioneer BDP-LX52
Skrevet af: Lars
Emne: Anmeldelse af Pioneer BDP-LX52
Skrevet den: 07-Juli-2009 kl. 22:58

 

http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=2979">
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=2979 - - Pioneer fejrer sommeren med at lancere 3 nye Blu-Ray afspillere i "kompaktklassen". Vi har kigget nærmere på den største af de nye.

 

Spørgsmål herunder >>>



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk



Svar:
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 07-Juli-2009 kl. 23:26

Ja det lader desværre til at der ikke er så meget at hente ved at skifte fra sidste generation, lige bortset fra profile 2.0 som indtil videre kun seriøst kan bruges til opdateringer.

Ellers en rigtig fin og grundig anmeldelse fra Hother 



Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 07-Juli-2009 kl. 23:35

Tak for en god anmeldelse

Ang. loadtider, så kan det undre en, at det ikke er lykkes for Pioneer, gøre dem bedre.  



Skrevet af: hedberg
Skrevet den: 08-Juli-2009 kl. 00:26
Sådan af ren nysgerrighed - Kan den levere et output i 720p ?

-------------
Med venlig hilsen,
Thomas


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 08-Juli-2009 kl. 07:55

Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Sådan af ren nysgerrighed - Kan den levere et output i 720p ?

Se det kan jeg faktisk ikke huske (demens light). LX71 har ikke 720p, men jeg checker når jeg kommer hjem senere i dag



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 08-Juli-2009 kl. 10:01
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Se det kan jeg faktisk ikke huske (demens light). LX71 har ikke 720p, men jeg checker når jeg kommer hjem senere i dag

Woot?? Det vidste jeg ikke, det var da en besynderlig disposition.

Anyway, når nu jeg ind imellem har bitchet lidt, så skal jeg også huske at rose når der er behov for det: Glimrende anmeldelse, og jeg synes især det er rart at se en anmelder der tør stille sig op og kritisere load-tiderne, hvadenten det er den specifikke afspiller eller systemet som helhed man kritiserer. Det er simpelthen for ringe, uanset årsagen, at det kan tage flere minutter at starte en film. Hvad nytter det at producenterne introducerer en lyn-start (som, hvis den er lavet ligesom HDD-optagerne, formentligt indebærer en særlig "stand-by mode", hvor mange kredsløb holdes i gang og strømforbruget i stand-by dermed stiger kraftigt), hvis det primært er selve tiden for indlæsningen af skiven der er det store problem i praksis?

Det er simpelthen for ringe af denne branche som helhed, at hver gang vi skal have et teknologisk fremskridt der forbedrer ydelsen af billede og/eller lyd, så skal vi samtidig have smidt ringere betjening i nakken, og omvendt. Jeg kan ikke komme i tanke om ret mange produkter eller systemer der er lanceret inden for de sidste 5 år, der _både_ har leveret en forbedring af det betjeningsmæssige _og_ det ydelsesmæssige. Det er sgu for dårligt. Og jeg synes ikke det er godt nok at nye blu-ray afspillere ligger på nogenlunde samme niveau betjeningsmæssigt som de forrige, for det er dér vi mangler nogle forbedringer. Der er reelt masser af blu-ray afspillere på markedet med fremragende billede og lyd, som de fleste entusiaster, for slet ikke at snakke om almindelige brugere, vil være fuldt ud tilfredse med (ved blu-ray afspilning i hvert fald). Dét vi mangler nu, er at vi får en betjening vi kan bruge til noget. Jeg forstår godt hvis "almindelige forbrugere" ikke vil vente 6 minutter på at se T2 i lidt højere opløsning på sit 32" tv, i forhold til at købe en DVD-afspiller.



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 08-Juli-2009 kl. 10:09
Ih....Otto dog, bortset fra at jeg er helt enig, så er jeg ganske beæret

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: karula
Skrevet den: 08-Juli-2009 kl. 10:20

Jeg læste et sted en anmeldelse af bdp 320, og den skulle vise 24 frames

helt exceptionelt godt, bemærkede du om lx 52 var bedre , end

andre afspillere du har set.



-------------
Med venlig hilsen

Karula
PDP Pioneer 427xd / Marantz SR 7007/Panasonic BDP 35 / Sat Canal Digial HDPVR 5720-SX / lyd Quadral Cromium style 50- 5.1


Skrevet af: kim olsen
Skrevet den: 08-Juli-2009 kl. 10:24

Fin og funktionel anmeldelse.

Må jeg fremadrettet foreslå at man benytter en ekstern person til at læse korrektur? Så kan man nemlig ofte eliminerer de sprogbøffer man uundgåeligt kommer til at lave



-------------
Crown - there is no substitute.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 08-Juli-2009 kl. 10:26
Oprindeligt skrevet af karula karula skrev:

Jeg læste et sted en anmeldelse af bdp 320, og den skulle vise 24 frames

helt exceptionelt godt, bemærkede du om lx 52 var bedre , end

andre afspillere du har set.

Altså, to the best of my knowledge, så er 24 p  - 24 p, så derfor vil jeg mene, at sådan en udtalelese nærmer sig vrøvl.

Som jeg skrev i anmeldelsen, var der ingen billedmæssig forskel mellem min egen BDP-LX71, og BDP LX52



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 08-Juli-2009 kl. 10:29
Oprindeligt skrevet af kim olsen kim olsen skrev:

Fin og funktionel anmeldelse.

Må jeg fremadrettet foreslå at man benytter en ekstern person til at læse korrektur? Så kan man nemlig ofte eliminerer de sprogbøffer man uundgåeligt kommer til at lave

Jo, god idé. Nu læser jeg selv anmeldelsen igennem flere gange inden at jeg fremsender den, problemet er jo blot, at jeg ved hvad der SKAL stå, og derfor overser fejlene - som jeg i øvrigt tror er svære at undgå uanset hvad. Husk på, at det er fritidsarbejde for alle involverede, og der er andet der skal passes også



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: kim olsen
Skrevet den: 08-Juli-2009 kl. 10:49

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jo, god idé. Nu læser jeg selv anmeldelsen igennem flere gange inden at jeg fremsender den, problemet er jo blot, at jeg ved hvad der SKAL stå, og derfor overser fejlene - som jeg i øvrigt tror er svære at undgå uanset hvad. Husk på, at det er fritidsarbejde for alle involverede, og der er andet der skal passes også

Det er korrekt, men når nu man ikke selv er i stand til at læse korrektur på sine egne ting (det er min påstand at det er der tæt på ingen der er) og recordere har en stor brugergruppe, dvs. der er potentielt mange læsere, så synes jeg nu ikke at du vil forstyrre nogle ved at bede andre om at læse korrektur på tingene. hvis du spørger pænt vil du blive overrasket over hvor mange der er klar til at være behjælpelig, også selvom der ikke er en eneste krone indvoldveret



-------------
Crown - there is no substitute.


Skrevet af: Hans j
Skrevet den: 08-Juli-2009 kl. 11:02
Jeg synes designet på de "gamle" er pænere.




Skrevet af: Hother
Skrevet den: 08-Juli-2009 kl. 11:04
Oprindeligt skrevet af kim olsen kim olsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jo, god idé. Nu læser jeg selv anmeldelsen igennem flere gange inden at jeg fremsender den, problemet er jo blot, at jeg ved hvad der SKAL stå, og derfor overser fejlene - som jeg i øvrigt tror er svære at undgå uanset hvad. Husk på, at det er fritidsarbejde for alle involverede, og der er andet der skal passes også

Det er korrekt, men når nu man ikke selv er i stand til at læse korrektur på sine egne ting (det er min påstand at det er der tæt på ingen der er) og recordere har en stor brugergruppe, dvs. der er potentielt mange læsere, så synes jeg nu ikke at du vil forstyrre nogle ved at bede andre om at læse korrektur på tingene. hvis du spørger pænt vil du blive overrasket over hvor mange der er klar til at være behjælpelig, også selvom der ikke er en eneste krone indvoldveret

Tja...hvad kan jeg sige, altså udover at du jo principielt har ret. Men tænk på hvor mange "Tyrk" og stavefejl du finder i en avis, eller subs på en film.

Og så slemme er bøfferne vel heller ikke



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: pilehave
Skrevet den: 08-Juli-2009 kl. 11:04
6 minutters loadtid...gaah.
Nu har jeg ikke T2 i BD, men har da Big Fish som på min Windows XP er omkring 20 sekunder om at starte op, fra jeg klikker på ikonet til programmet (på skrivebordet), venter på at det starter op, klikker på "Play" knappen i programmet og root-menuen kommer frem.

Man ville forvente at en dedikeret BD-afspiller ville være nede i minimum de tider. Det er trods alt bare en Java-fortolker der skal indlæses


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 08-Juli-2009 kl. 11:05

Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

6 minutters loadtid...gaah.
Nu har jeg ikke T2 i BD, men har da Big Fish som på min Windows XP er omkring 20 sekunder om at starte op, fra jeg klikker på ikonet til programmet (på skrivebordet), venter på at det starter op, klikker på "Play" knappen i programmet og root-menuen kommer frem.

Man ville forvente at en dedikeret BD-afspiller ville være nede i minimum de tider. Det er trods alt bare en Java-fortolker der skal indlæses

Som nævnt i anmeldelsen, kan der være MEGET store forskelle fra film til film. Men ja, dybest set er det til grin at en dedikeret BD-afspiller er langsommere end en PC eller en PS3.



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: CSN Teknik
Skrevet den: 08-Juli-2009 kl. 11:31
Glimrende anmeldelse, det ville være rart hvis flere af afspillerne også kunne afspille SACD, som jeg ved fra forespøgelser fra kunder ville være interesseret i, da mange ville kunne nøjes med en afspiller til det hele.
Ja det med de load tider er helt hen i skoven, det er utroligt at de forskellige brancher i industrien ikke snakker mere sammen om at mindske dem.


-------------
Mvh.Christian

http://www.csn-teknik.dk -

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 08-Juli-2009 kl. 11:38

Oprindeligt skrevet af CSN Teknik CSN Teknik skrev:

Glimrende anmeldelse, det ville være rart hvis flere af afspillerne også kunne afspille SACD, som jeg ved fra forespøgelser fra kunder ville være interesseret i, da mange ville kunne nøjes med en afspiller til det hele.
Ja det med de load tider er helt hen i skoven, det er utroligt at de forskellige brancher i industrien ikke snakker mere sammen om at mindske dem.

Hej Christian, mange tak.

Desværre er det kun mig bekendt den kommende Oppo BD afspiller, de gør sig med afspilning af SACD - desværre



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 08-Juli-2009 kl. 11:42
Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Det er trods alt bare en Java-fortolker der skal indlæses


Og alt det programsnask de så har valgt at skulle startes op inden menuen.


Skrevet af: slettet.18124
Skrevet den: 08-Juli-2009 kl. 13:32
Når de kommer så sent med disse modeller, kan det undre
en, at deres loadtider er så ringe, endda meget ringe.

Igen Pioneer og pris, ydelse hænger ikke sammen, der
findes produkter til meget billigere og mindst i samme,
og endda bedre kvalitet.

Det giver et indtryk, at Pioneer halter bagefter med
deres produkter, for de har de samme fejl, som andre
mærker havde for langt over 1 år siden.

Selv med den billigest pris på markedet, ville de ikke
være værd at købe, trist at købere tror de får noget
bedre fordi de køber mærkevare.

-------------




Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 08-Juli-2009 kl. 15:36

Oprindeligt skrevet af Jan.Larsen Jan.Larsen skrev:

Når de kommer så sent med disse modeller, kan det undre
en, at deres loadtider er så ringe, endda meget ringe.

Igen Pioneer og pris, ydelse hænger ikke sammen, der
findes produkter til meget billigere og mindst i samme,
og endda bedre kvalitet.

Det giver et indtryk, at Pioneer halter bagefter med
deres produkter, for de har de samme fejl, som andre
mærker havde for langt over 1 år siden.

Selv med den billigest pris på markedet, ville de ikke
være værd at købe, trist at købere tror de får noget
bedre fordi de køber mærkevare.

Er det helt forkert at formode, at når der er tale om en mærkevare, og i særdeleshed en Pioneer, så er der brugt X antal flere kroner på indmaden end i billigere afspillere. Design og udseende er i min bog en tand bedre end konkurrenterne 



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 08-Juli-2009 kl. 15:50

Oprindeligt skrevet af Jan.Larsen Jan.Larsen skrev:

Når de kommer så sent med disse modeller, kan det undre
en, at deres loadtider er så ringe, endda meget ringe.
Øh...hvordan sent? 


Igen Pioneer og pris, ydelse hænger ikke sammen, der
findes produkter til meget billigere og mindst i samme,
og endda bedre kvalitet.
Dem vil jeg da gerne høre om? 


Det giver et indtryk, at Pioneer halter bagefter med
deres produkter, for de har de samme fejl, som andre
mærker havde for langt over 1 år siden.

Nu mener jeg ikke at en typisk 10-15 sekunder) lidt længere loadtid er en fejl som sådan. Jeg tror at Pioneer har prioriteret opstartsprocesserne anderledes - dog uvist af hvilken grund.

Selv med den billigest pris på markedet, ville de ikke
være værd at købe, trist at købere tror de får noget
bedre fordi de køber mærkevare.

Nu er det jo ikke sådan at en del af mit setup, som for en stor del består af Pioneer, er valgt ud fra den betragtning, at der er noget billigt bras som jeg har betalt kassen for



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 08-Juli-2009 kl. 16:10

Jeg har hørt fra Pioneer.dk vedr. opstartstider for Blu-Ray afspillere: 

Hej Hother

Vi forbedrer selvfølgelig brugervenligheden, herunder også opstartstid, alt det der er mulighed for ved hver ny produktlancering,
De tre nye afspillere er da også dobbelt så hurtige end de nuværende
modeller til både power-on og load af disc, (test det gerne!) så det er da en klar forbedring.

Men hvis man prioriterer opstartstiden højere end billedkvalitet og
lydkvalitet, så er man da velkommen til at fortsætte med at se sine film på sin DVD afspiller.
Jeg tror iøvrigt også folk har glemt hvor langsomme de første tre
generationer af DVD-afspillere var til at starte op.

Med venlig hilsen

Henrik Skinbjerg
Product Manager, Consumer Electronics
PIONEER DANMARK A/S



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 08-Juli-2009 kl. 17:19

Det vil du vel meget let kunne efterprøve, John. Synes da det lyder godt hvis vi kan komme ned på 15 sek i opstart og 15 sek i loadtid.

 Så kunne det da godt være at 51FD blev til LX52



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 08-Juli-2009 kl. 17:42
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det vil du vel meget let kunne efterprøve, John. Synes da det lyder godt hvis vi kan komme ned på 15 sek i opstart og 15 sek i loadtid.

 Så kunne det da godt være at 51FD blev til LX52

Tja, sådan forstår jeg ikke Pioneers besked. Jeg forstår den 3 gange hurtigere opstart, som den tid det tager fra du tænder afspilleren til den er operationel. Og det skal såmænd nok passe.

Hvor du lige får de 15 sek loadtid fra ved jeg ikke. Men de loadtider jeg har angivet i anmeldelsen er skam korrekt



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Piokongen
Skrevet den: 08-Juli-2009 kl. 18:18
Oprindeligt skrevet af kim olsen kim olsen skrev:

Fin og funktionel anmeldelse.

Må jeg fremadrettet foreslå at man benytter en ekstern person til at læse korrektur? Så kan man nemlig ofte eliminerer de sprogbøffer man uundgåeligt kommer til at lave

Hej Kim, der havde skam også sneget sig en lille "sprogbøf" ind i dit indlæg. Det hedder "...så kan man nemlig ofte eliminere", dvs. uden "r" . Viser blot hvor svært det kan være at fange alle sprogbøffer til trods for korrekturlæsning. 



Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 08-Juli-2009 kl. 18:23
Oprindeligt skrevet af Piokongen Piokongen skrev:

Oprindeligt skrevet af kim olsen kim olsen skrev:

Fin og funktionel anmeldelse.

Må jeg fremadrettet foreslå at man benytter en ekstern person til at læse korrektur? Så kan man nemlig ofte eliminerer de sprogbøffer man uundgåeligt kommer til at lave

Hej Kim, der havde skam også sneget sig en lille "sprogbøf" ind i dit indlæg. Det hedder "...så kan man nemlig ofte eliminere", dvs. uden "r" . Viser blot hvor svært det kan være at fange alle sprogbøffer til trods for korrekturlæsning. 

Og så hedder det vel ikke: "Må jeg fremadrettet foreslå at man benytter",

men istedet "Må jeg foreslå at man fremadrettet benytter"

Men lige meget hvad Hother, så er det en fin anmeldelse. Er bare skuffet over at performence ikke er forbedret særlig meget siden sidste modeller. Ellers havde jeg nok snuppet en 52'er



-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 08-Juli-2009 kl. 18:28
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Oprindeligt skrevet af Piokongen Piokongen skrev:

Oprindeligt skrevet af kim olsen kim olsen skrev:

Fin og funktionel anmeldelse.

Må jeg fremadrettet foreslå at man benytter en ekstern person til at læse korrektur? Så kan man nemlig ofte eliminerer de sprogbøffer man uundgåeligt kommer til at lave

Hej Kim, der havde skam også sneget sig en lille "sprogbøf" ind i dit indlæg. Det hedder "...så kan man nemlig ofte eliminere", dvs. uden "r" . Viser blot hvor svært det kan være at fange alle sprogbøffer til trods for korrekturlæsning. 

Og så hedder det vel ikke: "Må jeg fremadrettet foreslå at man benytter",

men istedet "Må jeg foreslå at man fremadrettet benytter"

Men lige meget hvad Hother, så er det en fin anmeldelse. Er bare skuffet over at performence ikke er forbedret særlig meget siden sidste modeller. Ellers havde jeg nok snuppet en 52'er

Ja furious, jeg havde jo bemærket, at du var interesseret i LX52. Men glæd dig over at du har en LX71 som er lige så god. Altså hvis du ikke er helt pjattet med Profile 2.0 



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 08-Juli-2009 kl. 18:31
I denne tid, hvor udvirklingen går så stærkt, at ens indkøb alt for hurtigt bliver forældet. Så er det rart at vide, at de Pio afspiller vi har i dag, faktisk er næsten lige så gode, som de nye modeller der lige er kommet til salg.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 08-Juli-2009 kl. 19:19
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det vil du vel meget let kunne efterprøve, John. Synes da det lyder godt hvis vi kan komme ned på 15 sek i opstart og 15 sek i loadtid.

 Så kunne det da godt være at 51FD blev til LX52

Tja, sådan forstår jeg ikke Pioneers besked. Jeg forstår den 3 gange hurtigere opstart, som den tid det tager fra du tænder afspilleren til den er operationel. Og det skal såmænd nok passe.

Hvor du lige får de 15 sek loadtid fra ved jeg ikke. Men de loadtider jeg har angivet i anmeldelsen er skam korrekt

Som der står:

De tre nye afspillere er da også dobbelt så hurtige end de nuværende
modeller til både power-on og load af disc, (test det gerne!) så det er da en klar forbedring.

Så det skulle gerne betyde at power on går fra 30 til 15 sek. Og loadtiden på en typisk BD går fra 35 til 17,5 sek.



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 08-Juli-2009 kl. 19:24
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det vil du vel meget let kunne efterprøve, John. Synes da det lyder godt hvis vi kan komme ned på 15 sek i opstart og 15 sek i loadtid.

 Så kunne det da godt være at 51FD blev til LX52

Tja, sådan forstår jeg ikke Pioneers besked. Jeg forstår den 3 gange hurtigere opstart, som den tid det tager fra du tænder afspilleren til den er operationel. Og det skal såmænd nok passe.

Hvor du lige får de 15 sek loadtid fra ved jeg ikke. Men de loadtider jeg har angivet i anmeldelsen er skam korrekt

Som der står:

De tre nye afspillere er da også dobbelt så hurtige end de nuværende
modeller til både power-on og load af disc, (test det gerne!) så det er da en klar forbedring.

Så det skulle gerne betyde at power on går fra 30 til 15 sek. Og loadtiden på en typisk BD går fra 35 til 17,5 sek.

Okay, men det kan du jo så se på mine målinger ikke er korrekt. Faktisk er LX71 visse sammenhænge og samlet set hurtigere end LX52.

Så det har vi jo ligesom testet Kampus. 



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 08-Juli-2009 kl. 19:39
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det vil du vel meget let kunne efterprøve, John. Synes da det lyder godt hvis vi kan komme ned på 15 sek i opstart og 15 sek i loadtid.

 Så kunne det da godt være at 51FD blev til LX52

Tja, sådan forstår jeg ikke Pioneers besked. Jeg forstår den 3 gange hurtigere opstart, som den tid det tager fra du tænder afspilleren til den er operationel. Og det skal såmænd nok passe.

Hvor du lige får de 15 sek loadtid fra ved jeg ikke. Men de loadtider jeg har angivet i anmeldelsen er skam korrekt

Som der står:

De tre nye afspillere er da også dobbelt så hurtige end de nuværende
modeller til både power-on og load af disc, (test det gerne!) så det er da en klar forbedring.

Så det skulle gerne betyde at power on går fra 30 til 15 sek. Og loadtiden på en typisk BD går fra 35 til 17,5 sek.

Okay, men det kan du jo så se på mine målinger ikke er korrekt. Faktisk er LX71 visse sammenhænge og samlet set hurtigere end LX52.

Så det har vi jo ligesom testet Kampus. 

Inden at du får flip over mig, så vil jeg bare sige at det er Pioneer selv der kommer med den påstand. Jeg er kun budbringer (don't kill the messenger) Jeg er udmærket klar over at sådan forholder det sig ikke i virkeligheden, hvorfor jeg mener Pioneer skal have svar på tiltale. Og det kan passende være med de to målinger fra anmeldelsen



Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 08-Juli-2009 kl. 19:49

Det var da godt nok et sløvt svar fra Pioneer



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 08-Juli-2009 kl. 20:13
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det vil du vel meget let kunne efterprøve, John. Synes da det lyder godt hvis vi kan komme ned på 15 sek i opstart og 15 sek i loadtid.

 Så kunne det da godt være at 51FD blev til LX52

Tja, sådan forstår jeg ikke Pioneers besked. Jeg forstår den 3 gange hurtigere opstart, som den tid det tager fra du tænder afspilleren til den er operationel. Og det skal såmænd nok passe.

Hvor du lige får de 15 sek loadtid fra ved jeg ikke. Men de loadtider jeg har angivet i anmeldelsen er skam korrekt

Som der står:

De tre nye afspillere er da også dobbelt så hurtige end de nuværende
modeller til både power-on og load af disc, (test det gerne!) så det er da en klar forbedring.

Så det skulle gerne betyde at power on går fra 30 til 15 sek. Og loadtiden på en typisk BD går fra 35 til 17,5 sek.

Okay, men det kan du jo så se på mine målinger ikke er korrekt. Faktisk er LX71 visse sammenhænge og samlet set hurtigere end LX52.

Så det har vi jo ligesom testet Kampus. 

Inden at du får flip over mig, så vil jeg bare sige at det er Pioneer selv der kommer med den påstand. Jeg er kun budbringer (don't kill the messenger) Jeg er udmærket klar over at sådan forholder det sig ikke i virkeligheden, hvorfor jeg mener Pioneer skal have svar på tiltale. Og det kan passende være med de to målinger fra anmeldelsen

Inge flip, men jeg kan altså kun henvise til mine målinger Kampus, de er altså korrekte. Og som man skrev fra Pioneer, så test selv, og det har jeg gjort

Og Pioneer har læst anmeldelsen - trust me



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: hedberg
Skrevet den: 09-Juli-2009 kl. 15:49

Hother: Fik du testet om den kunne klare at sende et signal ud i 720p ?



-------------
Med venlig hilsen,
Thomas


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 09-Juli-2009 kl. 15:54
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Hother: Fik du testet om den kunne klare at sende et signal ud i 720p ?

Nej beklager, jeg havde så travlt med så meget andet, og afspilleren var allerede "afmonteret". Og nu er den pakket til afsendelse.

Men jeg kan forestille mig, at når de øvrige ikke har 720p, så har de nye det formentlig heller ikke.

Men send en mail til Pioneer Support.

Troede da bestemt heller ikke at Pioneer BD er noget for dig



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: hedberg
Skrevet den: 09-Juli-2009 kl. 16:04
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Hother: Fik du testet om den kunne klare at sende et signal ud i 720p ?

Nej beklager, jeg havde så travlt med så meget andet, og afspilleren var allerede "afmonteret". Og nu er den pakket til afsendelse.

Men jeg kan forestille mig, at når de øvrige ikke har 720p, så har de nye det formentlig heller ikke.

Men send en mail til Pioneer Support.

Det var mest fordi jeg var nysgerrig. Var meget overrasket da de andre ikke kunne - mest fordi der er så mange der har 720p paneler og ved at afspilleren "kun" kan spytte ud i 1080i/1080p så skal TV'et for det første kunne klare det og dels kommer der en masse unødig interlacing/deinterlacing - hvis man ikke lige er med på det nyeste fullhd TV/projektor.  Syntes det ville være væsentligt i anmeldelsen.

Det har selv været inde på livet af mig i forbindelse med min nyeste BD afspiller. Da flyttede jeg min Panasonic BD55 til soveværelset hvor jeg kun har et 720p TV af tvivlsom kvalitet og der var det til stor gavn at afspilleren kunne klare det.

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Troede da bestemt heller ikke at Pioneer BD er noget for dig

Med det nuværende featuresæt så syntes jeg der er andre mærker der er mere interessante for mig, men jeg vil da ikke afvise Pioneer sådan permanent.

Men det er også lige så meget fordi det er interessant at vide i forbindelse med venner og familie som spørger vedr Blu-ray afspillere.

 



-------------
Med venlig hilsen,
Thomas


Skrevet af: jugglerq
Skrevet den: 28-Juli-2009 kl. 09:32

Super pre anmeldelse af Pioneer-LX52

Jeg troede at det kun var mig der syntes at min nye afspiller var lidt skarpere, måske at mine øjne var blevet lidt bedre over natten, areadvd`s anmelder lider nok af det samme , pre anmeldelsen & Hother`s lagt sammen er jeg slet ikke i tvivl, med hensyn til mit køb. se nedenstående link

http://translate.google.com/translate?js=y&prev=_t&hl=da&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fwww.areadvd.de%2Fhardware%2F2009%2Fpioneer_bdp_lx52.shtml&sl=de&tl=en&history_state0 - http://translate.google.com/translate?js=y&prev=_t&h l=da&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fwww.areadvd.de%2Fhardwa re%2F2009%2Fpioneer_bdp_lx52.shtml&sl=de&tl=en&h istory_state0 =



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 28-Juli-2009 kl. 09:40
Oprindeligt skrevet af jugglerq jugglerq skrev:

Super pre anmeldelse af Pioneer-LX52

Jeg troede at det kun var mig der syntes at min nye afspiller var lidt skarpere, måske at mine øjne var blevet lidt bedre over natten, areadvd`s anmelder lider nok af det samme , pre anmeldelsen & Hother`s lagt sammen er jeg slet ikke i tvivl, med hensyn til mit køb. se nedenstående link

http://translate.google.com/translate?js=y&prev=_t&hl=da&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fwww.areadvd.de%2Fhardware%2F2009%2Fpioneer_bdp_lx52.shtml&sl=de&tl=en&history_state0 - http://translate.google.com/translate?js=y&prev=_t&h l=da&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fwww.areadvd.de%2Fhardwa re%2F2009%2Fpioneer_bdp_lx52.shtml&sl=de&tl=en&h istory_state0 =

Jeg har såmænd set AreaDVD´s preview. Og det er jo lidt pudsigt (sjovt), at de på visse områder benytter samme setup som jeg (SC-LX71/72).

Afspilleren fejler bestemt intet, når man prioritere kvalitet i teknik og opbygning



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: jugglerq
Skrevet den: 28-Juli-2009 kl. 09:50
nu spørger jeg måske lidt dumt hvad skal jeg bruge RS232 til


Skrevet af: hedberg
Skrevet den: 28-Juli-2009 kl. 09:58
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Afspilleren fejler bestemt intet, når man prioritere kvalitet i teknik og opbygning

Det har jeg set fremhævet et par gange efterhånden. Hvad er det du mener er specielt i opbygningen af Pioneer's modeller der gør dem specielle i forhold til andre?

 



-------------
Med venlig hilsen,
Thomas


Skrevet af: hedberg
Skrevet den: 28-Juli-2009 kl. 10:10

Oprindeligt skrevet af jugglerq jugglerq skrev:

nu spørger jeg måske lidt dumt hvad skal jeg bruge RS232 til

Nogle enheder bruger den til firmware opgraderinger, men i denne forbindelse tror jeg mere den er til at lave remote control. så man isteder for at bruge IR kan bruge et RS232 kabel - f.eks fra en PC eller en RS232 extender til ens fjernbetjening.

 

 



-------------
Med venlig hilsen,
Thomas


Skrevet af: jugglerq
Skrevet den: 28-Juli-2009 kl. 10:25

nu da de har åbnet den prøv at se de andre eksembler åbnet, bare for at sammenligne , hedberg tak for svar ang.RS232 så blev jeg da lidt klogere

Panasonic BD-60,SONY BDP-550 & Samsung BDP-2500, der er stor forskel i den måde man laver layout og shield`er drevet, mit bud er at det er det anmelderne taler om og derud over at Pioneer bruger en meget høj kvalitet af komponenter på deres mid & highend afspillere, .



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 28-Juli-2009 kl. 10:32
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Afspilleren fejler bestemt intet, når man prioritere kvalitet i teknik og opbygning

Det har jeg set fremhævet et par gange efterhånden. Hvad er det du mener er specielt i opbygningen af Pioneer's modeller der gør dem specielle i forhold til andre?

 

Principielt er jeg ikke den store beundre af kompaktafspillere, og til den kategori høre desværre også de nye Pio afspillere.

Men når det endelig skal være, så har Pioneer det med, at placere de forskellige komponenter ret godt i forhold til interferens og afkøling



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: vassagohifi
Skrevet den: 26-August-2009 kl. 06:50

Hej

Jeg har lige købt deres model 51FD.

Kan det passe den er så langsom.

Den loader meget langsomt samt så har den det med at fyse hvis den står tænk uden DVD i.

Har pakket den ned igen for kan ikke leve med at når jeg skal se en film at den er så længe om at loade.

Jeg har en HD afspiller fra Onkyo den er klasser bedere.

Hvad afspiller skal man købe hvis man skal ud og finde en i dag, det skal ikke være en Pioneer hvis det er sådan deres maskiner køre.

Og den spiller ikke mine gammel DVD film bedere end min gammel pioneer der er 5 år gammel.



Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 26-August-2009 kl. 08:12
Oprindeligt skrevet af vassagohifi vassagohifi skrev:

Hej

Jeg har lige købt deres model 51FD.

Kan det passe den er så langsom.

Den loader meget langsomt samt så har den det med at fyse hvis den står tænk uden DVD i.

Har pakket den ned igen for kan ikke leve med at når jeg skal se en film at den er så længe om at loade.

Jeg har en HD afspiller fra Onkyo den er klasser bedere.

Hvad afspiller skal man købe hvis man skal ud og finde en i dag, det skal ikke være en Pioneer hvis det er sådan deres maskiner køre.

Og den spiller ikke mine gammel DVD film bedere end min gammel pioneer der er 5 år gammel.

Ja pioneers afspillere er pænt langsomme, det er der ikke så meget at gøre ved. Men den burde dog ikke fryse.. har du snakket med forhandleren? Det kunne godt lyde som om det er en bytter hvis du lige har fået den.

Hvis du er utilfreds med den pioneer, så prøv en oppo eller pana bd60 eller 80. De er væsentlig hurtigere end min gamle pio lx71. Desuden er de mindst ligeså gode til dvd, og oppo burde være en del bedre. Har nu haftt oppo'en i lidt over en uge og den er virkelig lækker. Inden jeg modtig den med posten fortrød jeg lidt mit salg af pio lx71, men da jeg fik sat oppo'en til så forsvandt den følelse! Desuden kan den gøre regions fri på både dvd og bd.



-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs


Skrevet af: vassagohifi
Skrevet den: 28-August-2009 kl. 06:26

Har snakket med min forhandler, de vil ikke bytte den, de siger sådan er det fra det mærke af, pio vil heller ikke, men det er ikke første gange jeg har prøvet det med det mærke.

Så er færdig med det mærke.

Købte den i juni køret med den i 5 dage så har den bare stået pakket ned.

Så fremover holder jeg mig til sony de har altid været seriøse.

 

 



Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 28-August-2009 kl. 14:55
Oprindeligt skrevet af vassagohifi vassagohifi skrev:

Har snakket med min forhandler, de vil ikke bytte den, de siger sådan er det fra det mærke af, pio vil heller ikke, men det er ikke første gange jeg har prøvet det med det mærke.

Så er færdig med det mærke.

Købte den i juni køret med den i 5 dage så har den bare stået pakket ned.

Så fremover holder jeg mig til sony de har altid været seriøse.

Lyder som en useriøs forhandler. Så må du ha' fat i forbrugerklagenævnet. Afspilleren skal IKKE fryse billedet, har en selv og den virker upåklageligt. 



Skrevet af: Piokongen
Skrevet den: 28-August-2009 kl. 15:12
Oprindeligt skrevet af vassagohifi vassagohifi skrev:

Har snakket med min forhandler, de vil ikke bytte den, de siger sådan er det fra det mærke af, pio vil heller ikke, men det er ikke første gange jeg har prøvet det med det mærke.

Så er færdig med det mærke.

Købte den i juni køret med den i 5 dage så har den bare stået pakket ned.

Så fremover holder jeg mig til sony de har altid været seriøse.

_______

Du bør kontakte din forhandler igen. Jeg har selv en Pioneer LX71, den spiller FANTASTISK . Ingen problemer med at maskinen fryser og med den nye firmware update er der såmænd også hentet på loadtiden. Du skal op i nogle af de seriøse Sony afspillere, før at de når Pioneer på billede og lyd siden. Så kontakt forhandleren eller Pioneer Danmark direkte og beskriv problemet.

Hvor har du købt afspilleren ? Tænker her mest på garantien, for hvis det er parrallelimport, så kan det giver problemer i relation til support fra Pioneer DK. 



-------------
Panasonic VT50 55" | Pioneer SC-LX71 | Panasonic BDT-500 | B&W 683 | B&W HTM61 | B&W D3 | B&W ASW610XP | YouSee HD box | Apple TV (v3) | QED Silver Anniversary XT Bi-wire




Print side | Luk vindue