Print side | Luk vindue

YouSee overvejer et frit digitalt spejl

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Brugergrupper
Forumnavn: YouSee digital modtagere
Forumbeskrivelse: For brugere af digitale TV modtagere til brug på YouSee
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=62847
Udskrevet den: 07-Februar-2025 kl. 22:05

Emne: YouSee overvejer et frit digitalt spejl
Skrevet af: Lars
Emne: YouSee overvejer et frit digitalt spejl
Skrevet den: 08-Juli-2009 kl. 18:55

http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=2984">
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=2984 - YouSee overvejer et frit digitalt spejl
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=2984 - YouSee overvejer at gøre de digitale kanaler frie, så de kan modtages uden kort.

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 08-Juli-2009 kl. 19:22

Det lyder da fint, så skal den gamle modtager genoplives eller måske skal der anskaffes en til HD.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: Henk 50
Skrevet den: 08-Juli-2009 kl. 20:37

Skal der så en box til hvis men har tv med DVB-C mpeg 2 tuner?

Skrevet den: 08-Juli-2009 kl. 20:39

Ja det skal der hvis da ellers man vil se HD.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 08-Juli-2009 kl. 20:42
Det lyder da som en fed ting, så er man fri for et kort til hvert tv, i husstanden.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 08-Juli-2009 kl. 20:43
Oprindeligt skrevet af Henk 50 Henk 50 skrev:

Du skal have mpeg 4, for at kunne se de digitale kanaler.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 08-Juli-2009 kl. 20:46
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Det skal det være for at se HD kanaler ikke SD.

-------------

Skrevet den: 08-Juli-2009 kl. 20:57
Glæder mig meget

Skrevet den: 08-Juli-2009 kl. 21:04
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Så uden box kan jeg se digital tv men ikke HD

Ja det skal der hvis da ellers man vil se HD.

Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 08-Juli-2009 kl. 22:04
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Skal der så en box til hvis men har tv med DVB-C mpeg 2 tuner?]

Det skal det være for at se HD kanaler ikke SD.

Vil de nye DR kanaler ikke blive sendt i MPEG4 lige som Boxer kanalerne? Hvis ja, så vil YouSee sikkert udsende dem på samme måde, og det er vel heller ikke utænkeligt at Telenor og Viasat begynder at bruge MPEG4.

Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 08-Juli-2009 kl. 22:26
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Vil de nye DR kanaler ikke blive sendt i MPEG4 lige som Boxer kanalerne? Hvis ja, så vil YouSee sikkert udsende dem på samme måde, og det er vel heller ikke utænkeligt at Telenor og Viasat begynder at bruge MPEG4.

AVC + HE-AAC (formentlig) på mux2.

De kan ikke sendes fuldstændigt transparent på DVB-C, da selv Samsung boxen vist ikke understøtter HE-AAC lyd?

En anden ting er at YouSee vist garanterer at man kan bruge deres boxe i to år fra købstidspunktet, hvis de f.eks. senere ændrer krypteringssystem eller codecs. YouSee sælger stadig Sagem60 som en SD modtager...

Sagem60 er jo også den eneste velfungerende DVB modtager hos YouSee.

-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.

Skrevet den: 08-Juli-2009 kl. 22:31
Vil det ikke være en ide at yousee sender ligesom ComX frit digitalt TV, udsendt som DVB-T ???

Skrevet af: dieseldk
Skrevet den: 08-Juli-2009 kl. 22:52
Tror ikke der er DVB-T tuner i deres bokse, så det vil udelukke de kunder som kun har denne mulighed for digitalt tv så tror ikke det bliver deres løsning.
Men fri DVB-C er da et stort skridt i den rigtige retning

Skrevet af: Firebird
Skrevet den: 09-Juli-2009 kl. 11:04
Hvis det er HD-kanaler og kanal9 man vil have, så er Canal Digitals tilbud bedre end fuldpakken+HD-pakken. Den samlede årlige udgift er stadigvæk noget højere hos YouSee end hos Canal Digital, hvor man udover kanal9, også får Animal Planet HD. Desuden kommer Boxer tv med større valgfrihed, så man ikke skal betale for en masse kanaler, bare for at få lov til at købe nogle andre kanaler som kun er i fuldpakken, favorit-pakken, og HD-pakken. Jeg er meget sikker på, at YouSee deværre heller i fremtiden har det/de bedste tilbud. Det er som sådan fint nok, hvis YouSee fjerner kortafgiften, men YouSee har langt fra de bedste tilbud, og vi kan forvente at Boxer tv kommer med et "angreb". Altså med nogle hammer-tilbud der virkelig rykker noget, og så kommer YouSee til at miste mange kunder fordi de har sovet i timen. Hvis HD-kanalerne var en del af fuld-pakken, og hvis mellempakke-kunderne kunne vælge frit imellem kanalerne inklusive HD-kanalerne, ville YouSee have de bedste tilbud, men dét sker ikke. YouSee har tjent tykt på os fuldpakke-kunder i mange år, men vi får allerede nu bedre (digital/HD)-tilbud af andre.

-------------
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?

Skrevet den: 09-Juli-2009 kl. 12:02

Vil det ikke være en ide at yousee sender ligesom ComX frit digitalt TV, udsendt som DVB-T ???

DVB-T fylder mere end DVB-C, så det betyder mindre plads til kanalerne.

Udover det er YouSees installation enorm, og allerede baseret på DVB-C, så alene af den grund giver det ingen mening at skulle skifte til DVB-T

Og så har de nyeste TV jo begge dele indbygget (DVB-T / DVB-C). Det er kun recorderne som halter bagefter, men der kan man jo bruge YouSee' egen boks.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet af: Maria
Skrevet den: 09-Juli-2009 kl. 13:43

Er forvirret så tilgiv mig :

Jeg får signal via antenneforening som sender fra YouSee og har derudover en gammeldaws Selector.
Hvis de gennemfører det her, betyder det at jeg kan se de digitale kanaler på samme måde som jeg nu ser analogt (hvis tv'et har indbygget dvb-c/mpeg4)? Hvis tv'et ikke har indbygget skal jeg have en boks alligevel, men behøver ikke kort for at kunne se kanaler.

Forudsat altså at man ikke skal se HD kanalerne, hvortil man skal have enten tv med indbygget eller en boks..og så et eller flere abonnementer?

-------------
Mvh Maria

Skrevet af: Jorgen
Skrevet den: 09-Juli-2009 kl. 14:01
Jeg er også lidt interesseret i hvad det betyder for os med Sagem 60-selector - behøves vi ikke længere kort i denne?

Og hvad med USB-sticks med dvb-c indgang - uden kort-mulighed - går selv og venter på en Elgato Hybrid - vil den også kunne tage de digitale signaler??

-------------
LG OLED55CX TV / Samsung Hw-Q950T/xe Soundbar / AppleTV 4K / Bluesound Powernode 2 Streamer/Forstærker / Dynaudio Emit M10 Højtalere

Skrevet af: bibihest
Skrevet den: 09-Juli-2009 kl. 14:15
Oprindeligt skrevet af Jorgen Jorgen skrev:

Jeg er også lidt interesseret i hvad det betyder for os med Sagem 60-selector - behøves vi ikke længere kort i denne?

Og hvad med USB-sticks med dvb-c indgang - uden kort-mulighed - går selv og venter på en Elgato Hybrid - vil den også kunne tage de digitale signaler??

Der skal højst sandsynlig stadig CAM modul i, men kortet slipper vi for.

Sagem60 skulle bare virke som nu, bare uden kort.

Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 09-Juli-2009 kl. 18:07
Oprindeligt skrevet af bibihest bibihest skrev:

CAM modul er kun hvis man modtager krypterede kanaler og behøves ikke til YouSee's digitale spejl.
Prøv selv at pille CAM modulet ud, så kan man stadig se DR, TV2 etc.

Skrevet af: bibihest
Skrevet den: 09-Juli-2009 kl. 18:13
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Oprindeligt skrevet af bibihest bibihest skrev:

CAM modul er kun hvis man modtager krypterede kanaler og behøves ikke til YouSee's digitale spejl.
Prøv selv at pille CAM modulet ud, så kan man stadig se DR, TV2 etc.

Ok, tak for det. Mente stadig man skulle have cam modul i for at se DR programmerne. Det gør det jo bare endnu bedre så :)

Skrevet den: 09-Juli-2009 kl. 18:27

Hvis YouSee gennemfører dette, vil det betyde at du kan retunere kortet og spare de 398 kr. om året, såfremt du ikke abonnerer på andre kanaler digitalt end du har analogt.

Har du ekstra kanaler i form af sprogpakker, filmkanaler el.lign. skal du derimod beholde kortet, ellers kan du ikke se dem mere.

De fleste DVB-C modtagere vil kunne bruges direkte, uden kort, til de kanaler du har i valgte pakke. Men igen, vælger du ekstra kanaler som HD kanaler, sprogpakker, filmkanaler el.lign. skal der bruges et kort for at dekode de kanaler.

De eneste kanaler der bliver frie, hvis dette gennemføres af YouSee, vil være dem du også har analogt i dag.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet af: Jorgen
Skrevet den: 09-Juli-2009 kl. 21:17
Tak for svarene - alt i alt en god nyhed - så er spørgsmålet jo bare
hvornår det træder i kraft - må blive lidt svært at overbevise folk om at
investere i kort, hvis nyheden først breder til befolkningen, så
forhåbentlig snart...

Opdateret: halløjsa nogle sjove orddelinger der kommer når man
skriver fra en iPhone

-------------
LG OLED55CX TV / Samsung Hw-Q950T/xe Soundbar / AppleTV 4K / Bluesound Powernode 2 Streamer/Forstærker / Dynaudio Emit M10 Højtalere

Skrevet af: Maria
Skrevet den: 10-Juli-2009 kl. 10:12
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Hvis YouSee gennemfører dette, vil det betyde at du kan retunere kortet og spare de 398 kr. om året, såfremt du ikke abonnerer på andre kanaler digitalt end du har analogt.

Har du ekstra kanaler i form af sprogpakker, filmkanaler el.lign. skal du derimod beholde kortet, ellers kan du ikke se dem mere.

De fleste DVB-C modtagere vil kunne bruges direkte, uden kort, til de kanaler du har i valgte pakke. Men igen, vælger du ekstra kanaler som HD kanaler, sprogpakker, filmkanaler el.lign. skal der bruges et kort for at dekode de kanaler.

De eneste kanaler der bliver frie, hvis dette gennemføres af YouSee, vil være dem du også har analogt i dag.

/Lars

Tak for forklaringe. Håber det bliver til noget

-------------
Mvh Maria

Skrevet den: 12-Juli-2009 kl. 20:36

Hvor har i set det henne? Er det noget yousee har skrevet nogen steder, eller er det kun rygte?

Det ville jo være en rigtig fed ting, hvis man kunne undvære at sætte kort i.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 12-Juli-2009 kl. 20:53

Hvor har i set det henne? Er det noget yousee har skrevet nogen steder, eller er det kun rygte?

Se trådens begyndelse.

-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.

Skrevet den: 12-Juli-2009 kl. 20:56
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Se trådens begyndelse.

Der står da ikke noget om, hvor det er set henne.

Evt hvornår det ville komme.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 12-Juli-2009 kl. 21:05

Se trådens begyndelse.

Artiklen, der er http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=2984&zoneid=5 - her , er vel ikke opspind. Du kan jo spørge artiklens ophavsmand via en kommentar. Som det fremgår, er der tale om overvejelser og så er der naturligvis ikke tid på. Vi venter alle med spænding.

-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000

Skrevet den: 12-Juli-2009 kl. 21:10

Se trådens begyndelse.

Artiklen, der er http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=2984&zoneid=5 - her , er vel ikke opspind. Du kan jo spørge artiklens ophavsmand via en kommentar. Som det fremgår, er der tale om overvejelser og så er der naturligvis ikke tid på. Vi venter alle med spænding.

Ja, den har jeg set. Jeg ville bare gerne vide hvor de har det fra?

Jeg gider ikke skrive under den artikel. Så skal jeg jo holde øje med svar. Her får jeg mail om det.

Og lars med flere læser vel også her, når den nu er oprettet.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet af: mortenkaal
Skrevet den: 13-Juli-2009 kl. 22:18
Det vil så også betyde at hver gang man skal skifte tv-pakke skal man vente
med at få skiftet til der har været en teknikker ude. Som det er nu, fx hos
stofa, kan man få skiftet digitalt med det samme mens man må vente på
teknikeren for at få skiftet analogt.

Skrevet den: 13-Juli-2009 kl. 22:28
Oprindeligt skrevet af mortenkaal mortenkaal skrev:

Hvis du skal skifte analog pakke skal der teknikker ud.
Hvis du vil have digital pakke udover de frie (den du også har analog) skal du have et programkort, når du har det kan du skifte med det samme.

Skrevet den: 13-Juli-2009 kl. 22:37

Oprindeligt skrevet af mortenkaal mortenkaal skrev:

Jeg har lidt problemer med at forstå det sidste, du skriver:
"Som det er nu, fx hos stofa, kan man få skiftet digitalt med det samme mens man må vente på teknikeren for at få skiftet analogt."
Gider du lige forklare det nærmere?

-------------
Mvh.
Jørn

Skrevet den: 13-Juli-2009 kl. 23:06
For at skifte analog pakke mellem til fuld (eller hvad det hedder ved stofa) skal der en teknikker ud og skifte et filter det kan jo tage lidt tid.
For at skifte digital pakke sender de bare en opdatering til ens programkort det kan vel gøres på 5 min.

Skrevet den: 13-Juli-2009 kl. 23:29

Oprindeligt skrevet af dieseldk dieseldk skrev:

For at skifte analog pakke mellem til fuld (eller hvad det hedder ved stofa) skal der en teknikker ud og skifte et filter det kan jo tage lidt tid.
For at skifte digital pakke sender de bare en opdatering til ens programkort det kan vel gøres på 5 min.

Altså er der der ingen forskel på, om det er Stofa eller YouSee.

-------------
Mvh.
Jørn

Skrevet den: 14-Juli-2009 kl. 00:57

Det vil jeg ikke tro der er.
De bruger forskellig kodning af det digitale signal, men åbning og lukning for adgang er sikkert det samme.

Skrevet den: 14-Juli-2009 kl. 07:02

Det vil jeg ikke tro der er.
De bruger forskellig kodning af det digitale signal, men åbning og lukning for adgang er sikkert det samme.

Det var naturligvis pakkeændringer analogt og digitalt, jeg henviste til, da det jo var det der var emnet. Selvfølgelig kan boksene/kortene fra YouSee/Stofa ikke bruges hos dem begge.

-------------
Mvh.
Jørn

Print side | Luk vindue