Print side | Luk vindue

Hjælp til Logitech Harmony og Pana PZ85

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Tilbehør
Forumbeskrivelse: Fjernbetjeninger, kabler, omskiftere mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=63022
Udskrevet den: 06-Maj-2025 kl. 15:02

Emne: Hjælp til Logitech Harmony og Pana PZ85
Skrevet af: kskruger
Emne: Hjælp til Logitech Harmony og Pana PZ85
Skrevet den: 12-Juli-2009 kl. 16:02

Efter jeg har fået mit nye tv, et Panasonic 42PZ85, så har jeg behov for hjælp. Jeg ikke kan få min Logitech Harmony 525 til at gøre som jeg vil ha. Problemet er, at den ikke vælger den rigtige HDMI indgang når jeg tænder, hverken på YouSee boks (HDMI 3) eller når jeg bruger min Pio Blu-ray (HDMI 2) og AppleTV (HDMI 1)

Havde ingen problemer med, at sætte det op sammen med mit tidliegere Samsung tv ej heller på LG tv'et. Men med dette panasonic tv, det giver grå hår.  

Så jeg tænkte, der må være rigtig mange, som har et Panasonic tv og som også bruger en Logitech Harmony fjernbejt. Hvor de har fundet løsningen.

Svar:
Skrevet den: 12-Juli-2009 kl. 20:45
Er der slet ingen, som bruger Logitech fjernbetj. og Panasonic tv? 

Skrevet af: musicus
Skrevet den: 12-Juli-2009 kl. 21:46

Jeg bruger selv Logitech Harmony 525 sammen med et Pana TH42-PV60, og det fungerer fint nok sammen. Men jeg har jo så sørget for at oprette en række "aktiviteter" på remoten (f.eks.: "Se DVD", "Se Blu-ray", "Se kabel-TV" osv.), i kombination med plasmaskærmen plus nogen af de øvrige komponenter, der også er installeret i Harmony 525'en. Under konfigurationen fra PC'en definerer man så bl.a., hvilke indgange TV'et skal åbne for, og sammen med hvilke tilsluttede apparater. Det burde altså virke, hvis man ellers har fået konfigureret sin Harmony 525 korrekt.

Hvis man derimod bare bruger Harmony 525 til manuelt at tænde for de enkelte komponenter med, skal man naturligvis selv sørge for at skifte til den rigtige indgang på TV'et. Det sker ikke automatisk. Du skriver ikke, om problemet opstår ved åbning af en "aktivitet", eller kun ved manuel betjening på remoten?

-------------
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge

Skrevet den: 12-Juli-2009 kl. 22:21
Oprindeligt skrevet af musicus musicus skrev:

Jeg bruger selv Logitech Harmony 525 sammen med et Pana TH42-PV60, og det fungerer fint nok sammen. Men jeg har jo så sørget for at oprette en række "aktiviteter" på remoten (f.eks.: "Se DVD", "Se Blu-ray", "Se kabel-TV" osv.), i kombination med plasmaskærmen plus nogen af de øvrige komponenter, der også er installeret i Harmony 525'en. Under konfigurationen fra PC'en definerer man så, hvilke indgange TV'et skal åbne for, og sammen med hvilke tilsluttede apparater. Det burde altså virke, hvis man ellers har fået konfigureret sin Harmony 525 korrekt.

Hvis man derimod bare bruger Harmony 525 til manuelt at tænde for de enkelte komponenter med, skal man naturligvis selv sørge for at skifte til den rigtige indgang på TV'et. Det sker ikke automatisk. Du skriver ikke, om problemet opstår ved aktivereing af en "aktivitet", eller kun ved manuel betjening på remoten?

Som sagt, så har jeg brugt Harmony 525 til mit Samsung og LG tv uden, at det gav problemer.

Problemet opstår når jeg skal ha Harmony 525 til at vælge den rigtige HDMI indgang, jeg kan få den til at vælge AV knappen, men derefter går det galt.

Skrevet af: Nicoleif
Skrevet den: 12-Juli-2009 kl. 22:57

Jeg har selv en Harmony One som jeg  bruger sammen med mit pana PX70 og jeg har været nødt til at kontakte Logitect Support der endog videresendte mig til international Support. Pana er åbenbart ikke kendt for at videregive deres tv-koder i tilstrækkeligt omfang. Min PopCornHour har support endda opgivet at få til at virke via en aktivtet (den tænder jeg via komponenter da den ellers skal stå tændt konstant)!

Skrevet den: 12-Juli-2009 kl. 23:04
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Problemet opstår når jeg skal ha Harmony 525 til at vælge den rigtige HDMI indgang, jeg kan få den til at vælge AV knappen, men derefter går det galt.

Aha, nå sådan.

På mit Panasonic TV skal man bruge de fire farvede taster (rød, grøn, gul, blå) på original-remoten til at vælge indgang med, efter at have trykket på AV knappen. Mon ikke det virker på samme måde på dit eget TV.

Har du så forsøgt med de farvede taster forneden på Harmony 525'en, for at bladre rundt, og vælge imellem HDMI-indgangene? Det virker nemlig fint hos mig.

-------------

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

2x DVDO Edge

Skrevet den: 12-Juli-2009 kl. 23:10
Oprindeligt skrevet af musicus musicus skrev:

Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Aha, nå sådan.

På mit Panasonic TV skal man bruge de fire farvede taster (rød, grøn, gul, blå) på original-remoten til at vælge indgang med, efter at have trykket på AV knappen. Mon ikke det virker på samme måde på dit eget TV.

Har du så forsøgt med de farvede taster, forneden på Harmony 525'en, for at vælge imellem HDMI-indgangene? Det virker fint hos mig.

Der sker ingen ting, når jeg trykker på de 4 farvede knapper

Skrevet den: 12-Juli-2009 kl. 23:12
Oprindeligt skrevet af Nicoleif Nicoleif skrev:

Jeg har selv en Harmony One som jeg  bruger sammen med mit pana PX70 og jeg har været nødt til at kontakte Logitect Support der endog videresendte mig til international Support. Pana er åbenbart ikke kendt for at videregive deres tv-koder i tilstrækkeligt omfang. Min PopCornHour har support endda opgivet at få til at virke via en aktivtet (den tænder jeg via komponenter da den ellers skal stå tændt konstant)!

Så er det ikke mig der helt galt på den, at Pana kræver lidt mere, at få til at virke.  

Skrevet den: 12-Juli-2009 kl. 23:15
Hmmm ...... ja, så har jeg desværre ikke flere forslag. Ud over måske at oprette et par aktiviteter på Harmony 525'en, hvor remoten så selv sørger for at åbne for den rigtige HDMI-indgang.

-------------

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

2x DVDO Edge

Skrevet af: bantam
Skrevet den: 12-Juli-2009 kl. 23:20

Jeg døjede med PX70 og Hamony 525 - men kom frem til, at jeg kunne bruge HDMI1 som fixpunkt - dette var nemlig det eneste input, som jeg på daværende tidspunkt kunne aktivere hver gang.

Ved (i en aktivitet) at kombinere valg af HDMI1 med et antal gentagelser af AV-knappen kunne jeg få valgt det ønskede input korrekt hver gang.

Skrevet den: 12-Juli-2009 kl. 23:30
Oprindeligt skrevet af bantam bantam skrev:

Jeg døjede med PX70 og Hamony 525 - men kom frem til, at jeg kunne bruge HDMI1 som fixpunkt - dette var nemlig det eneste input, som jeg på daværende tidspunkt kunne aktivere hver gang.

Ved (i en aktivitet) at kombinere valg af HDMI1 med et antal gentagelser af AV-knappen kunne jeg få valgt det ønskede input korrekt hver gang.

Tja, det er jo vær at prøve.

Skrevet af: bhoejte
Skrevet den: 13-Juli-2009 kl. 01:01
Jeg benytter Harmony One med et 42PZ85, og det virker da fortræffeligt. Der er diskrete (separate) koder for at vælge de forskellige HDMI indgange (HDMI1, HDMI2, HDMI3). Disse skulle være tilgængelige i din device page for dit TV. Det vil også sige at du kan bruge Online setup værktøjet til at vælge disse koder.

De to problemer jeg har er

1. Power on.
2. DVB-T/Analog tuner valg

Power on blev gjort ved at bruge en anden universel remote, lære den Power on koden, og så få Harmony til at lære den i Raw mode som PowerOnLong. Et 2 sekunders burst fungerede, og så kunne Harmony One også tænde fjernsynet med en soft button. Det tog et par gange inden jeg ramte rigtigt, og fjernbetjeningen ville acceptere en kode som var lang nok til at tænde fjernsynet. Hvis man trykker for længe vil den nemlig ikke acceptere at lære koden.

Tuner valg har jeg ikke fundet nogen diskrete koder for endnu, når jeg vælger at se fjernsyn, må jeg bare trykke på TV igen hvis den går hen på den forkerte tuner. Det har jeg sat en soft-button op til.

Skrevet af: ellingi
Skrevet den: 13-Juli-2009 kl. 07:37

@bhoejte

Har også problemer med power on på PZ85 med Harmony One. Kan du linke til en nærmere beskrivelse af din løsning?

HDMI valg fungerer i øvrigt fint.

-------------
Panasonic PZ85
Philips 32PF9731D
Yousee Samsung SMT-H3126
Panasonic DMR-EH65
Beosound 9000
Beolab 8000 & Beolab 4000
Sony Playstation 2
Nintendo Wii

Skrevet af: taalmod
Skrevet den: 13-Juli-2009 kl. 10:25

Jeg bruger Harmony 1000 med en PX10, og jeg havde også nogle problemer med den.

Det viste sig at HDMI 1,2 og PC-indgangen kunne vælges ved dirkete koder, men ikke AV-indgangene (som jeg bruger til WIi), og så var der ingenting, der virkede.

Det blev ikke bedre af at TVet startede op på TV hver gang, og at fjernbetkeningen ikkekunne finde ud af at skifte den over på HDMI 1, som er der, min TV-boks sidder.

Min hjælp kom, da der på flatpanels var nogen, der snakkede om "Hotel Mode" for fjernsynet, hvor man kan sætte den op til at starte på det samme inpuot hver gang. Jeg har fundet info frem på et andet forum, der gangav det fra recordere, så det kan sikkert graves frem med søgefunktionen.

Jeg satte mit TV til at starte op på HDMI 1 hver gang i hotel menuen, og fortalte derefter Harmony at den skulle bruge en knap til at få AV-menuen op og en anden knap til at skifte kanal (metode 3 i Harmony-SW). Ved så at vælge AV-knappen til både at få menuen frem og cycle igennem mulighederne og select til at godkende, kunne jeg få det til at virke.

Jeg har ændret i input-delays lidt i remoten, så jeg ikke skal vente så længe på inputskift, det kan man jo prøve sig frem med, indtil man har en passende værdi (der stadig skifter det rigtige antal gange).

Forhåbentlig kan det her hjælpe jer lidt.

Quote fra andet forum:

Oprindeligt skrevet af Reiler på TaperConnectionForum Reiler på TaperConnectionForum skrev:

...Hmmm, jeg må så belære dig, det er muligt, hvilket en flink mand i forummet på Recordere.dk vidste:

Oprindeligt skrevet af ukendt på recordere ukendt på recordere skrev:

Panasonic har en menu som hedder "Hotel Mode". Du skal trykke på [-/V] knappen på tv'et og samtidig trykke 3 gange på [TV/AV]-knappen på fjenbetjeningen. I linie 2 står der "Initial Input. Der kan du vælge hvilken indgang tv'et skal starte med.

Hotel Mode OFF
Initial INPUT OFF
Initial POS OFF
Initial VOL LEVEL 0
Max VOL LEVEL 63

DE SIDSTE TO LINIER SKAL DU HOLDE FINGRENE FRA. HVIS DU SÆTTER DEM TIL ON, VIRKER DIN FJERNBETJENING OG KNAPPERNE PÅ DIT TV IKKE MERE. DET VIL SIGE AT DU IKKE KAN KOMME IND I "HOTEL MODE" IGEN OG SÆTTE DEM TIL OFF OG SÅ ER DER KUN EN SEVICETEKNIKER DER KAN HJÆLPE DIG.

Button Lock OFF

Skrevet af: bhoejte
Skrevet den: 13-Juli-2009 kl. 17:48
Oprindeligt skrevet af ellingi ellingi skrev:

@bhoejte

Har også problemer med power on på PZ85 med Harmony One. Kan du linke til en nærmere beskrivelse af din løsning?

Okay... Jeg har lige lavet en beskrivelse...

http://hoejte.dk/misc/pz85_poweronlong.php5 - PZ85E, Harmony One og PowerOnLong

Skrevet den: 13-Juli-2009 kl. 23:45
Oprindeligt skrevet af taalmod taalmod skrev:

Jeg bruger Harmony 1000 med en PX10, og jeg havde også nogle problemer med den.

Det viste sig at HDMI 1,2 og PC-indgangen kunne vælges ved dirkete koder, men ikke AV-indgangene (som jeg bruger til WIi), og så var der ingenting, der virkede.

Det blev ikke bedre af at TVet startede op på TV hver gang, og at fjernbetkeningen ikkekunne finde ud af at skifte den over på HDMI 1, som er der, min TV-boks sidder.

Min hjælp kom, da der på flatpanels var nogen, der snakkede om "Hotel Mode" for fjernsynet, hvor man kan sætte den op til at starte på det samme inpuot hver gang. Jeg har fundet info frem på et andet forum, der gangav det fra recordere, så det kan sikkert graves frem med søgefunktionen.

Jeg satte mit TV til at starte op på HDMI 1 hver gang i hotel menuen, og fortalte derefter Harmony at den skulle bruge en knap til at få AV-menuen op og en anden knap til at skifte kanal (metode 3 i Harmony-SW). Ved så at vælge AV-knappen til både at få menuen frem og cycle igennem mulighederne og select til at godkende, kunne jeg få det til at virke.

Jeg har ændret i input-delays lidt i remoten, så jeg ikke skal vente så længe på inputskift, det kan man jo prøve sig frem med, indtil man har en passende værdi (der stadig skifter det rigtige antal gange).

Forhåbentlig kan det her hjælpe jer lidt.

Quote fra andet forum:

Oprindeligt skrevet af Reiler på TaperConnectionForum Reiler på TaperConnectionForum skrev:

...Hmmm, jeg må så belære dig, det er muligt, hvilket en flink mand i forummet på Recordere.dk vidste:

Oprindeligt skrevet af ukendt på recordere ukendt på recordere skrev:

Panasonic har en menu som hedder "Hotel Mode". Du skal trykke på [-/V] knappen på tv'et og samtidig trykke 3 gange på [TV/AV]-knappen på fjenbetjeningen. I linie 2 står der "Initial Input. Der kan du vælge hvilken indgang tv'et skal starte med.

Hotel Mode OFF
Initial INPUT OFF
Initial POS OFF
Initial VOL LEVEL 0
Max VOL LEVEL 63

DE SIDSTE TO LINIER SKAL DU HOLDE FINGRENE FRA. HVIS DU SÆTTER DEM TIL ON, VIRKER DIN FJERNBETJENING OG KNAPPERNE PÅ DIT TV IKKE MERE. DET VIL SIGE AT DU IKKE KAN KOMME IND I "HOTEL MODE" IGEN OG SÆTTE DEM TIL OFF OG SÅ ER DER KUN EN SEVICETEKNIKER DER KAN HJÆLPE DIG.

Button Lock OFF

Tak det var dette der skulle til, nu kan jeg få den til at starte op på min YouSee boks hver gang.

Skrevet den: 14-Juli-2009 kl. 08:46

Okay, hånden på hjertet:

Jeg har faktisk også selv været inde i "Hotel mode" og indstillet TV'et til at starte op på HDMI1, fordi jeg til sidst var godt træt af hele tiden at skulle skifte bort fra den analoge tuner, som jeg jo alligevel aldrig brugte til noget.

Men jeg havde dog ingen mistanke om, at dette muligvis skulle være den egentlige årsag til, at Harmony 525'en hele tiden har gjort som den skulle, med TV'et.

Godt at det nu også er lykkedes for dig, kskruger.

-------------

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

2x DVDO Edge

Skrevet af: ellingi
Skrevet den: 14-Juli-2009 kl. 09:07

@bhoejte

Super, 1.000 tak.

-------------
Panasonic PZ85
Philips 32PF9731D
Yousee Samsung SMT-H3126
Panasonic DMR-EH65
Beosound 9000
Beolab 8000 & Beolab 4000
Sony Playstation 2
Nintendo Wii

Skrevet af: reaper
Skrevet den: 31-Juli-2009 kl. 12:36
Kanon, tak for "Hotel Mode" tippet :)

Sammen med YouSee HDD
tippet (http://recordere.dk/forum/forum_posts.asp?
TID=52938&PN=1&TPN=2), så spiller det bare
perfekt hjemme i stuen nu. :)

Print side | Luk vindue