Print side | Luk vindue

Easyshopping vil slette dårlige anmeldel.

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Jura
Forumbeskrivelse: Forbruger køb. Love og regler. (Kun registrerede brugere kan skrive)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=63049
Udskrevet den: 15-Februar-2025 kl. 13:44

Emne: Easyshopping vil slette dårlige anmeldel.
Skrevet af: bibihest
Emne: Easyshopping vil slette dårlige anmeldel.
Skrevet den: 13-Juli-2009 kl. 09:21
Det her er bare lidt generel information som jeg vil dele med resten herinde.

Jeg modtog netop nedenstående mail fra Trustpilot hvor det viser sig at Easyshopping vil have fjernet deres dårlige anmeldelser fra Trustpilot.

Og det er se'følig ikke rimelig hvis de virkeligt har været dårlige.

Jeg har selv overvejet at handle der da jeg mente de havde forbedret sig, men hvis de får det her igennem, vil jeg nok tænke mig om en ekstra gang.

"Hej, vi har lidt en kamp med easy shopping der gerne ser at vi sletter alle deres anmeldelser.

Det agter vi naturligvis ikke

Nu kommer det nok til retslige skridt.

I den forbindelse håber jeg du kan indsende noget dokumentation for dit køb, det ville være en meget stor hjælp. Alternativt kan han nok i hvert fald tvinge os til at slette de anmeldelser hvor der ikke kan dokumenteres et køb.

Håber på din hjælp!"

http://www.trustpilot.dk/review/www.easyshopping.dk - Easyshopping score 4.3/10

Svar:
Skrevet af: DarkStar
Skrevet den: 13-Juli-2009 kl. 22:27
Det er fair nok at Easy Shopping faktisk vil gå rettens vej, for at få dokumentation for at de dårlige anmeldelser der bliver lagt på Trust Pilot, rent faktisk er velbegrundede.

Desværre afføder internettet ofte medløbertendenser, og der skal nok være en del der så Basta på TV2, der bevidst har været inde og svine ES fordi de synes det var så synd for alle Samsung kunderne og deres nedturs fjernsyn.

Anyways, godt at se Trust Pilot blive kigget lidt efter i sømmene, så der kan blive forlagt dokumentation for validiteten af anmeldelserne, af både den gode OG den dårlige slags.

-------------
An  a day...

Skrevet af: bibihest
Skrevet den: 13-Juli-2009 kl. 22:49
Den synes jeg ikke helt holder. Så ville alle dem der er vilde med Easyshopping vel også gå ind og stemme positivt tilsvarende.

Se'følig er der folk der kan finde på at lave falske anmeldelser, men jeg må nu indrømme at jeg stoler mere på trustpilot end jeg gør på Easyshopping. Det er de færreste der gider spilde tiden med den slags faksle bedømmelser. Der er jo også en grund til de har været i tv flere gange.

Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 13-Juli-2009 kl. 23:27

Eller så er det bare trustpilot , som ønsker at promovere deres "trust" til kun gode anmeldelser..

De har jo gentagne gange taget statistikker fra andre sites og kaldt dem deres egne.. Så trust pilot ryder måske bare op, og flere gider måske slet ikke svare på mail opfordringerne, da det så er for meget besvær for dem, og sådan for trustpiloterne altså deres gode karakterer på plads.

En ting er jo at kunden skal dokumentere købet, og igen, hvorfor skal det i det hele taget være muligt at firmaet skal kunne bede om sådan en tiltag? betyder det at trustpilot tager ansvar for indhold på sin side, og de dertil tilsnuskede statistik tal som de har lånt fra edbpriser og andre websites som har lavet deres egne undersøgelser? Det er vist ikke med rent mel i posen dette udføres.

Igen, trustpilot uge1: 5000 vurderinger, uge2: 50000, uge3: 600000
Gad vide hvor mange logins de selv lavede og hvor vidt dette var reelt mål at bruge andres informationer, og nu , ryde op i dem og slette dårlige vurderinger, som altså kun taler forretningernes sprog, og giver truspilot en god salgs tale når de skal sætte deres logo på siden!

"vi har kun positive anmeldelser", hehe, vi sletter nemlig de dårlige "regelmæssigt" og helt legalt!

Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 13-Juli-2009 kl. 23:34
Oprindeligt skrevet af bibihest bibihest skrev:

Den synes jeg ikke helt holder. Så ville alle dem der er vilde med Easyshopping vel også gå ind og stemme positivt tilsvarende.

Hvor tit går du ned i brugsen/lidl/netto og siger det var en god mælk jeg fik igår? eller den dvd afspiller fra aldi, gik du på nettet og skrev det var et godt køb? 

Folks positive oplevelser ender ikke i nyhederne da det forventes at kunden altid har en god oplevelse, og igen, de dårlige forventes at blive spredt med nyhedsstrømmen da det jo er hot, og derfor værd at debattere.

De mails som sendes til kunder og opfordrer til at "vurdere" dem efter købet kommer jo en uge efter købet, og ikke 12 måneder efter.
Så chancerne er meget små for at kunden på 7 dage har fået en dårlig oplevelse HVIS de altså anmelder deres positive oplevelse.
Derimod går dem med en dårlig oplevelse direkte på nettet og ser om de kan finde andre med samme oplevelse HVIS de altså tænker på internet som distributions kanal for omtale af produkt køb.

Skrevet af: tobiasl
Skrevet den: 14-Juli-2009 kl. 03:02
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Oprindeligt skrevet af bibihest bibihest skrev:

Den synes jeg ikke helt
holder. Så ville alle dem der er vilde med Easyshopping
vel også gå ind og stemme positivt tilsvarende.

Hvor tit går du ned i brugsen/lidl/netto og siger det var
en god mælk jeg fik igår? eller den dvd afspiller fra
aldi, gik du på nettet og skrev det var et godt køb? 
Folks positive oplevelser ender ikke i nyhederne da det
forventes at kunden altid har en god oplevelse, og igen,
de dårlige forventes at blive spredt med nyhedsstrømmen
da det jo er hot, og derfor værd at debattere.De mails
som sendes til kunder og opfordrer til at "vurdere" dem
efter købet kommer jo en uge efter købet, og ikke 12
måneder efter.Så chancerne er meget små for at kunden på
7 dage har fået en dårlig oplevelse HVIS de altså
anmelder deres positive oplevelse.Derimod går dem med en
dårlig oplevelse direkte på nettet og ser om de kan finde
andre med samme oplevelse HVIS de altså tænker på
internet som distributions kanal for omtale af produkt
køb.

sig lig til vis jeg misforstår dig, men det er radig nok
man er meget letter til af fortele om det vis man har
ahft en dålig oplevelse men der er jo heldivis også mange
ordenlig butiker og de har jo gode bedemelser til sidst
skriver du folk anmeler det inden den negative ting er
komet ja kan du måske have ret i men så vis den komer
skriver de vil igen så går det vil lige op så vis en
butik har fleste negative så er der jo nok noget om det
der er dog nolge der broker sig altid jeg plare af læse
bedemelserne igenmen og så besluter jeg mig man skal jo
huske af det ikke vær gang en forbruger kalre for ret

Skrevet af: Jusim
Skrevet den: 06-Oktober-2009 kl. 11:20
Hej

Jeg har bestemt heller ikke gode erfaringer med easyshopping - købte et anlæg der nu for 4. gang ikke virker - de 3 foregående gange har man rep. det samme - skiftet bundkort på min Jamo DRM61. Til at starte med var de (Steen S.) meget flink og forstående, men efter flere rep. blev jeg negativ hvilket også kom til udtryk i mine mails.
Jeg har af samme grund oprettet indlæg på min hjemmeside hvor jeg skriver om dette, linker til andre som har samme problem med easyshopping samt at jeg har skrevet til bl.a. e-handelsfonden om at easyshopping for fjernet deres e-mærke.

Ta' et kig forbi http://jkm-it.dk

Mvh

Johnny

Skrevet af: stigc
Skrevet den: 06-Oktober-2009 kl. 12:00

Har selv oplevet at Trustpilot, fjernede en negativ anmeldelse (dog ikke easyshopping), begrundelsen var at der i deres retninglinjer stod, at man skulle have handlet i en netbutik, i mit tilfælde havde butikken ikke svaret
på flere henvendelser før en evt. handel.
Behøver jeg at tilføje at jeg handlede et andet sted ;-)

-------------
Stig

Blot min ringe mening !

Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 08-Oktober-2009 kl. 11:42
Jeg har fået en mail idag fra Haushøj Video, hvor jeg måske engang har købt nogen film eller noget. Og de vil så gerne have at jeg laver en anmeldelse på trustpilot. Men det har jeg nu ikke tænkt mig at gøre. Kan ikke huske om det var godt eller skidt at handle hos dem (det var sikkert udmærket).

-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.

Print side | Luk vindue