Print side | Luk vindue

Så fik min PS3 nok! 

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Spillekonsoller
Forumbeskrivelse: PlayStation, Xbox, Wii m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=63272
Udskrevet den: 18-Maj-2024 kl. 18:17


Emne: Så fik min PS3 nok! 
Skrevet af: zulfo
Emne: Så fik min PS3 nok! 
Skrevet den: 17-Juli-2009 kl. 23:09

Så fik min PS3 nok.

Jeg havde spillet lidt Guitar Hero World Tour i går aftes, og da jeg var færdig, gjorde jeg åbenbart den fejl ikke at lukke spillet ned, men bare slukke mit tv...

Den har så stået i menuen i GH hele natten og dagen i dag - og det var åbenbart for meget for staklen.

Da jeg i dag vil spille lidt, trykker jeg i menuen på Career for at fortsætte, og spillet forsøger at læse... men den bliver bare stående i loading, og efter noget tid er jeg nød til at slukke helt for strømmen, PS3'en reagere ikke på noget som helst...

Da jeg starter den op igen, læser den ikke disken - den registrere altså ikke at GH sidder i maskinen. Det hjælper ikke at tage det ud, og sætte i igen, det reagerer den ikke på - selv om BD lyset blinker, og lyser fast når disken er i.

En genstart uden disk, så kan maskinen igen registrere at jeg sætter en disk i, men kan ikke starte noget op uden en læsefejl :(

Det samme sker med andre spil... når først maskinen har forsøgt at læse, så kan jeg kun få den til at registrere en ny disk, ved at starte den op uden nogen disk i først.

Jeg har endda prøvet at montere min gamle 60Gbyte harddisk for at se om det var en operativsystem fejl eller noget, men det gav ikke noget bedre resultat.

Jeg har gjort maskinen grundigt rent, støvsuget alle lufthuller, og også forsøgt at "støvsuge" ind af slot-in drevet, uden den store effekt...

Efter at have haft maskinen slukket i en times tid, lykkedes det mig faktisk at få den til at starte GH så meget op, at jeg kunne spillet et enkelt nummer, bort set fra at den pludselig stopper undervejs i nummeret - og igen dør så jeg må tage strømmen...

Er det hele drevet der er dødt? Laseren?

Nogen der kender andre end chip-kolding.dk der fixer sådan noget? Maskinen er over 2 år gammel, så reklamationsret er der ikke længere.

Kan det bedre betale sig at gå ned og ofte 2700 på en ny - eller er der en af jer der lige står og vil af med jeres 40Gbyte, og skal bruge lidt penge til ferien?! ;)



-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414



Svar:
Skrevet af: doit
Skrevet den: 18-Juli-2009 kl. 00:08
Du har selvfølgelig genstartet systemet til fabriksindstillinger, ik? 


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 18-Juli-2009 kl. 00:20

Oprindeligt skrevet af doit doit skrev:

Du har selvfølgelig genstartet systemet til fabriksindstillinger, ik? 

Det var noget af det første jeg forsøgte...

Som skrevet kan den nu læse diske når den har været slukket i en periode, men åbenbart kun til den bliver en smule varm, eller kommer til et vist sted på skiven...

Jeg må nok indse at den er færdig - så det er rep af maskinen, eller køb en ny, og det bliver mok det sidste, selv om jeg er træt af at miste min gode gamle 60 Gbyte model :)



-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: achmetoma
Skrevet den: 18-Juli-2009 kl. 07:29

http://www.konsol-chips.dk/ - http://www.konsol-chips.dk/

De reparere PS3 - jeg kender dog ikke nogen der har fået fixe en PS3 med laserproblem hos dem, men prøv at kontakte dem 



Skrevet af: vasif
Skrevet den: 18-Juli-2009 kl. 07:48

Jeg tror generelt ikke, det kan betale sig at fixe en PS3 med et laserproblem. Sony ombytter jo maskinerne, stort set hver gang de får en PS3 til reparation, så det tyder på, at omkostningerne er for store, hvilket de også er. Tror ikke, at det det skulle være meget billigere at få repareret øvrige steder, men selvfølgelig altid et forsøg værd.



Skrevet af: Klondike
Skrevet den: 18-Juli-2009 kl. 09:56

Surt !

Hmm jeg er ikke tekniker....

Men hvis du godt kan starte et disk baseret spil, er det måske ikke laseren, men et kølings problem.

Kan du spille PSN spil, eller demoer uden at den går ned ? ( husk at tage disken ud af drevet når du tester det)

Hvis du kan det, ja så er det nok laseren. Hvis ikke så tyder det mere på at den bliver for varm.

Ved ikke om det overhovedet kan betale sig at reparere den. Prøv evt at ringe til wurzt radio og høre om de kan fixe en PS3. De giver altid et gratis reperations tilbud.

Så kan du jo tage stilling til om du syntes det er det værd, eller du bare vil købe en ny 80 GB.

 



Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 18-Juli-2009 kl. 13:19
Oprindeligt skrevet af achmetoma achmetoma skrev:

http://www.konsol-chips.dk/ - http://www.konsol-chips.dk/

De reparere PS3 - jeg kender dog ikke nogen der har fået fixe en PS3 med laserproblem hos dem, men prøv at kontakte dem 

Jeg har prøvet at skrive til dem...



-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 18-Juli-2009 kl. 13:22
Oprindeligt skrevet af Klondike Klondike skrev:

Surt !

Hmm jeg er ikke tekniker....

Men hvis du godt kan starte et disk baseret spil, er det måske ikke laseren, men et kølings problem.

Kan du spille PSN spil, eller demoer uden at den går ned ? ( husk at tage disken ud af drevet når du tester det)

Hvis du kan det, ja så er det nok laseren. Hvis ikke så tyder det mere på at den bliver for varm.

Ved ikke om det overhovedet kan betale sig at reparere den. Prøv evt at ringe til wurzt radio og høre om de kan fixe en PS3. De giver altid et gratis reperations tilbud.

Så kan du jo tage stilling til om du syntes det er det værd, eller du bare vil købe en ny 80 GB.

 

Jeg havde maskinen tændt op i kort tid her til morgen, og det lykkedes mig da at få startet Ghostbusters op, og spille lidt i en level, men slukkede lige efter, så den nåede ikke at blive varm.

Vil i løbet af eftermiddagen lige prøve at spille lidt Battlefield 1943 i nogle timer, og så se hvordan den reagerer på at få en disk når den er blevet varm...

Hvis den stadig fejler, tror jeg ikke jeg orker at rode så meget med reparation - så må den blive sekundær maskine til streaming eller noget, og så køber jeg en ny og sætter en 320Gbyte disk i :)



-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: Henrik Nygaard
Skrevet den: 18-Juli-2009 kl. 13:31
Pas på med støvsugeren. Der opstår masser af statisk elektricitet ved mundstykket, og det er en dræber for finelektronik!

Effekten af det tvivler jeg nu også en del på.. prøv istedet at puste ind i drevet med trykluftpistol - behærsket, naturligvis.


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 18-Juli-2009 kl. 13:50

Oprindeligt skrevet af Henrik Nygaard Henrik Nygaard skrev:

Pas på med støvsugeren. Der opstår masser af statisk elektricitet ved mundstykket, og det er en dræber for finelektronik!

Effekten af det tvivler jeg nu også en del på.. prøv istedet at puste ind i drevet med trykluftpistol - behærsket, naturligvis.

Efter mange år i branchen er jeg klar over at man skal være lettere forsigtig med støvsugeren - men min PS3 er helt klart blevet mere lydløs efter at være blevet gjort grundigt ren - og jeg fik også blæserne til at gå amok og lave en fuld udblæsning i nogle minutter ved at blokere for luften i den ene side - efter det, er den faktisk blevet til at holde ud at være i stue med :)

Jeg har ikke lige trykluft, men vil da overveje at få fat på en lille dåse...



-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 18-Juli-2009 kl. 14:50
Oprindeligt skrevet af Klondike Klondike skrev:

Kan du spille PSN spil, eller demoer uden at den går ned ? ( husk at tage disken ud af drevet når du tester det)

Hvis du kan det, ja så er det nok laseren. Hvis ikke så tyder det mere på at den bliver for varm.

Nå, en times Battlefield 1943 kan den sagtens afvikle - så nu må vi se om den kan lide en times Ghostbusters afviklet fra Bluray...



-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 18-Juli-2009 kl. 15:29

Det må være laseren der er blevet træt...

Ca 1/2 times Ghostbusters, så stoppede festen... jeg kan ikke quitte spillet, den står bare og kører på samme sted på skiven..

Jeg må ud og ofre lidt på en ny PS3....



-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: Kenzo85
Skrevet den: 18-Juli-2009 kl. 16:00
Få den til en forhandler, som reparer den. fik min ordnet via elgiganten.

-------------
Se mit udstyr her:
http://tinyurl.com/3lz9szc" rel="nofollow - Min Bio-tråd!


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 18-Juli-2009 kl. 17:53

Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

Få den til en forhandler, som reparer den. fik min ordnet via elgiganten.

Maskinen er over 2 år gammel, så der er ikke længere reklamationsret på den, og jeg har ikke længere kvitteringen på den...



-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: Henrik Nygaard
Skrevet den: 18-Juli-2009 kl. 20:10
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik Nygaard Henrik Nygaard skrev:

Pas på med støvsugeren. Der opstår masser af statisk elektricitet ved mundstykket, og det er en dræber for finelektronik!

Effekten af det tvivler jeg nu også en del på.. prøv istedet at puste ind i drevet med trykluftpistol - behærsket, naturligvis.

Efter mange år i branchen er jeg klar over at man skal være lettere forsigtig med støvsugeren - men min PS3 er helt klart blevet mere lydløs efter at være blevet gjort grundigt ren - og jeg fik også blæserne til at gå amok og lave en fuld udblæsning i nogle minutter ved at blokere for luften i den ene side - efter det, er den faktisk blevet til at holde ud at være i stue med :)

Jeg har ikke lige trykluft, men vil da overveje at få fat på en lille dåse...



Du har vel en kompressor, eller kan få adgang til en?
Og nu hvor den alligevel ikke er dækket af garantien længere, hvorfor har du så ikke forlængst åbnet den og tjekket laseren? Linsen kan jo være fyldt med støv (sådan noget kan faktisk sætte sig ret godt fast) eller der kan have ophobet sig så meget støv på skinnen som læsehovedet kører på, at det ikke kan køre hele vejen ud længere..

Frem med skruetrækkeren og kom igang! 


Skrevet af: -claus-
Skrevet den: 19-Juli-2009 kl. 12:00
Hej Zulfo
Hvis du vil have din blæser til at kører hurtigt i et stykke tid, kan slukke den på kontakten bag på. Efterfølgende holder du ejekt knappen inde mens du tænder på kontakten bag på.  


-------------
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 19-Juli-2009 kl. 19:54

Oprindeligt skrevet af -claus- -claus- skrev:

Hej Zulfo
Hvis du vil have din blæser til at kører hurtigt i et stykke tid, kan slukke den på kontakten bag på. Efterfølgende holder du ejekt knappen inde mens du tænder på kontakten bag på.  

Jeg troede kun det var på de nye modeller...

Men jeg har idag været ude at købe en 80Gbyte PS3, så må jeg lige få skildt den anden ad på et tidspunkt, og få checket den for støv omkring laseren, og resten af mekanikken...



-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 20-Juli-2009 kl. 20:39
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af -claus- -claus- skrev:

Hej Zulfo
Hvis du vil have din blæser til at kører hurtigt i et stykke tid, kan slukke den på kontakten bag på. Efterfølgende holder du ejekt knappen inde mens du tænder på kontakten bag på.  

Jeg troede kun det var på de nye modeller...

Men jeg har idag været ude at købe en 80Gbyte PS3, så må jeg lige få skildt den anden ad på et tidspunkt, og få checket den for støv omkring laseren, og resten af mekanikken...



Det er også kun på 40gb modellerne og frem.


Skrevet af: oleszq
Skrevet den: 03-August-2009 kl. 14:26

Oprindeligt skrevet af Henrik Nygaard Henrik Nygaard skrev:


Du har vel en kompressor, eller kan få adgang til en?
Og nu hvor den alligevel ikke er dækket af garantien længere, hvorfor har du så ikke forlængst åbnet den og tjekket laseren? Linsen kan jo være fyldt med støv (sådan noget kan faktisk sætte sig ret godt fast) eller der kan have ophobet sig så meget støv på skinnen som læsehovedet kører på, at det ikke kan køre hele vejen ud længere..

Frem med skruetrækkeren og kom igang! 

Hvorledes åbner man for sin PS3 ?

Har lige læst tråden igennem, og jeg har fuldkommen samme problem med min 80gb-version. Spillene fryser fast, og den eneste måde jeg kan slukke for maskinen er ved at benytte strømafbryderen bagpå.

Min er desværre også mere end 2 år gammel, så ved sgu ikke helt hvad jeg skal gøre.



Skrevet af: amorbavian
Skrevet den: 03-August-2009 kl. 15:13

Hvis i har husstandsforsikring, der daekker uheld paa el-apparater, saa er det bare om at kyle den i jorden...

 glaeder mig allerede til alle moralpraedikerne..



-------------

BORING!


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 03-August-2009 kl. 19:00
Oprindeligt skrevet af amorbavian amorbavian skrev:

Hvis i har husstandsforsikring, der daekker uheld paa el-apparater, saa er det bare om at kyle den i jorden...

 glaeder mig allerede til alle moralpraedikerne..



Tsk tsk tsk :)


-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: AndersHP
Skrevet den: 04-August-2009 kl. 09:28
Oprindeligt skrevet af amorbavian amorbavian skrev:

Hvis i har husstandsforsikring, der daekker uheld paa el-apparater, saa er det bare om at kyle den i jorden...

 glaeder mig allerede til alle moralpraedikerne..

Enig!

Der skal ikke prædikes, forsikringsselskaberne tjener kassen på os almindelige mennesker der aldrig skal have eller får dækket noget.. Og at ens PS3 ikke virker, må da også betegnes som sort, sort uheld



Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 04-August-2009 kl. 09:34
Oprindeligt skrevet af AndersHP AndersHP skrev:

Oprindeligt skrevet af amorbavian amorbavian skrev:

Hvis i har husstandsforsikring, der daekker uheld paa el-apparater, saa er det bare om at kyle den i jorden...

 glaeder mig allerede til alle moralpraedikerne..

Enig!

Der skal ikke prædikes, forsikringsselskaberne tjener kassen på os almindelige mennesker der aldrig skal have eller får dækket noget.. Og at ens PS3 ikke virker, må da også betegnes som sort, sort uheld

Yes, mere forsikringssvindel. Bankerne tjener også gode penge, så dem må vi også bedrage. Er du Stein Bagger???



-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3



Skrevet af: amorbavian
Skrevet den: 04-August-2009 kl. 10:05

Forsikringsselskaberne svindler sgu ogsaa os, saa det er bare om at svare igen. De er de stoerste, skruppelloese svindlere.

Man betaler og betaler i aarevis til dem, og naar man saa endelig har brug for erstatning er det lige saa haardt som at gaa igennem Helvede.



-------------

BORING!


Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 04-August-2009 kl. 10:10
Oprindeligt skrevet af amorbavian amorbavian skrev:

Forsikringsselskaberne svindler sgu ogsaa os, saa det er bare om at svare igen. De er de stoerste, skruppelloese svindlere.

Man betaler og betaler i aarevis til dem, og naar man saa endelig har brug for erstatning er det lige saa haardt som at gaa igennem Helvede.

Skal det forstås således at du sidder i et offentligt forum og opfordrer til tyveri/bedrageri.

De anbefalinger ville jeg nok være lidt tilbageholdende med. Det er en ret alvorlig overtrædelse af straffeloven.

Der er ikke nogen der tvinger dig til at have en indboforsikring! En af grundene til at præmierne er så høje (jeg betaler ca 2000 kr/året) er at svindlere som dig bedrager selskaberne!

Tak for det!

Hold dit l**t for dig selv!



-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3



Skrevet af: AndersHP
Skrevet den: 04-August-2009 kl. 10:41

For mit vedkommende var det nu mere ment som en joke end som en opfordring..

En anden grund til at forsikringer er så høje, er at assurandørerne tjener en mindre formue.. For ikke at sige en større formue.. Her sidder man med en rimelig anstændig uddannelse og knokler, imens en assurandør kan få en oplæringsuddannelse med løn, efterfulgt af en endnu større "doktor"løn, krydret med billige forsikringer, lån, frynsegoder og bonusser..

Meeeeen... Det er jo en helt anden snak, det er bare mig der er misundelig



Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 04-August-2009 kl. 10:58
Oprindeligt skrevet af AndersHP AndersHP skrev:

For mit vedkommende var det nu mere ment som en joke end som en opfordring..

En anden grund til at forsikringer er så høje, er at assurandørerne tjener en mindre formue.. For ikke at sige en større formue.. Her sidder man med en rimelig anstændig uddannelse og knokler, imens en assurandør kan få en oplæringsuddannelse med løn, efterfulgt af en endnu større "doktor"løn, krydret med billige forsikringer, lån, frynsegoder og bonusser..

Meeeeen... Det er jo en helt anden snak, det er bare mig der er misundelig

Så må "manden" da bare se at skifte job!!

Iøvrigt får assurandørerne formentlig deres fyrstelige løn, fordi at firmaet mener at den dygtige assurandør genererer så meget ekstra indtjening at han er det værd...



Skrevet af: AndersHP
Skrevet den: 04-August-2009 kl. 11:02
Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Oprindeligt skrevet af AndersHP AndersHP skrev:

For mit vedkommende var det nu mere ment som en joke end som en opfordring..

En anden grund til at forsikringer er så høje, er at assurandørerne tjener en mindre formue.. For ikke at sige en større formue.. Her sidder man med en rimelig anstændig uddannelse og knokler, imens en assurandør kan få en oplæringsuddannelse med løn, efterfulgt af en endnu større "doktor"løn, krydret med billige forsikringer, lån, frynsegoder og bonusser..

Meeeeen... Det er jo en helt anden snak, det er bare mig der er misundelig

Så må "manden" da bare se at skifte job!!

Iøvrigt får assurandørerne formentlig deres fyrstelige løn, fordi at firmaet mener at den dygtige assurandør genererer så meget ekstra indtjening at han er det værd...

Penge er ikke alt, og jeg har ikke samvittighed til at blive assurandør

Og ja, det er da rigtigt... Men hvem betaler i sidste ende for de fyrstelige lønninger?



Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 04-August-2009 kl. 11:04
Tror vi lige skal tilbage ON TOPIC!!

Jeg har haft en rense cdrom i maskinen igår - og kunne faktisk spille i omkring en halv time uden problemer.

Nu skal jeg lige prøve at have den kørende i nogle timer, og se hvad der så sker.


-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 04-August-2009 kl. 11:06

Slettet!!

På grund af dårlig opførsel (OT) Beklager..

Ps. Det var de andre der fik mig til det



Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 04-August-2009 kl. 11:06
Oprindeligt skrevet af oleszq oleszq skrev:

Hvorledes åbner man for sin PS3 ?


Et godt råd.

Ved du ikke på stående fod, hvordan din ps3 åbnes, så skal du nok heller ikke gå til fase 2 og forsøge at åbne den efter du får at vide hvilke skruer som skal tages ud. og det er selvom garantien er væk, du kan jo ødelægge den helt, og du vil nok hellere sælge den så og have lidt ekstra med til køb af ny maskine hvis det er sådan det udvikler sig.



Skrevet af: AndersHP
Skrevet den: 04-August-2009 kl. 11:07

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Tror vi lige skal tilbage ON TOPIC!!

Partially my bad 



Skrevet af: amorbavian
Skrevet den: 04-August-2009 kl. 12:32

Det er en ret alvorlig overtrædelse af straffeloven.

Du ville nok have ualmindeligt svaert ved at paavise min overtraedelse af straffeloven i denne sag.

Paa den anden side ville jeg maaske have meget nemmere ved at faa erstatning pga. injurier (ovenstaaende beskyldning, som du selv smider i skraldespanden i og med du stiller spoergsmaal til om jeg er alvorlig eller sjov, plus nedenstaaende):

En af grundene til at præmierne er så høje (jeg betaler ca 2000 kr/året) er at svindlere som dig bedrager selskaberne!

Det er en ret alvorlig beskyldning!

Hvorfor praemierne er hoeje kan vi dog diskutere i en anden traad. Jeg undskylder for OT - det stopper her (troede at emnet var sluttet), men min profeti om moralpraediken holdt meget godt.

 



-------------

BORING!


Skrevet af: Sschmidt
Skrevet den: 04-August-2009 kl. 17:08
Oprindeligt skrevet af amorbavian amorbavian skrev:

Du ville nok have ualmindeligt svaert ved at paavise min overtraedelse af straffeloven i denne sag.

Det behøver vi heller ikke. Du stiller udmærket til skue, her og i andre tråde, hvilken type person du er. Held og lykke i KSB-forummet eksempelvis .

Oprindeligt skrevet af amorbavian amorbavian skrev:

Paa den anden side ville jeg maaske have meget nemmere ved at faa erstatning pga. injurier (ovenstaaende beskyldning, som du selv smider i skraldespanden i og med du stiller spoergsmaal til om jeg er alvorlig eller sjov, plus nedenstaaende):

En af grundene til at præmierne er så høje (jeg betaler ca 2000 kr/året) er at svindlere som dig bedrager selskaberne!

Det er en ret alvorlig beskyldning!

Ikke helt velbevandret i jura heller. Men det er også typisk intellektuelt udfordrede der står for svindel, vold osv.

/Steen



Skrevet af: PhDream
Skrevet den: 04-August-2009 kl. 20:11
Oprindeligt skrevet af Sschmidt Sschmidt skrev:

Oprindeligt skrevet af amorbavian amorbavian skrev:

Du ville nok have ualmindeligt svaert ved at paavise min overtraedelse af straffeloven i denne sag.

Det behøver vi heller ikke. Du stiller udmærket til skue, her og i andre tråde, hvilken type person du er. Held og lykke i KSB-forummet eksempelvis .

Oprindeligt skrevet af amorbavian amorbavian skrev:

Paa den anden side ville jeg maaske have meget nemmere ved at faa erstatning pga. injurier (ovenstaaende beskyldning, som du selv smider i skraldespanden i og med du stiller spoergsmaal til om jeg er alvorlig eller sjov, plus nedenstaaende):

En af grundene til at præmierne er så høje (jeg betaler ca 2000 kr/året) er at svindlere som dig bedrager selskaberne!

Det er en ret alvorlig beskyldning!

Ikke helt velbevandret i jura heller. Men det er også typisk intellektuelt udfordrede der står for svindel, vold osv.

/Steen

Eller også ser man ingen anden udvej end at svindle sig frem i verden. Stein Bagger f.ex. - er han intellektuelt udfordret? Næppe, for han formåede at stikke blår i øjnene på utallige mennesker.

Hvis man sætter sig for det, kan man sagtens rationalisere sig frem til, at forsikringssvindel er i orden. Ligesom med mord, krig, osv.

Sådan nogle arrogante, bedrevindende udsagn, som den ovenfor, fremhæver blot individets snæversynede tankegang.



Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 04-August-2009 kl. 20:26

Jeg må sige at jeg sjældent har hørt så umodne udtalelser, som selvfølgelig til dels kan undskyldes ved at man "lader sig rive med", men alt i alt bærer debatten præg af nogle af debatørerne forhåbentligt er 12 år og uden livserfaring.

Godt ord igen, også i forhold til dem på 12

Det er jo et interesseforum.



-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 04-August-2009 kl. 20:29

Hej Alle

Dette emne er lukket, og der henvises til:

Forsikringssvindel!?? Er det ok?

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk



Print side | Luk vindue