Hivilux tap-tension motorlærred
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Projektorer
Forumbeskrivelse: Projektor og lærred
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=63338
Udskrevet den: 25-Januar-2025 kl. 13:38
Emne: Hivilux tap-tension motorlærred
Skrevet af: Bjarke
Emne: Hivilux tap-tension motorlærred
Skrevet den: 19-Juli-2009 kl. 20:27
Hejsa
Nu har disse lærreder blevet markedsført ret kraftigt her på recordere et stykke tid..
Ville høre om nogen har købt, og om de er tilfreds med kvaliteten af lærredet og helhedsindtrykket?
Mvh. Bjarke
------------- Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
|
Svar:
Skrevet af: nitrotg
Skrevet den: 19-Juli-2009 kl. 23:39
Jeg har deres 110" version og jeg er yderst tilfreds..
Mit valg stod mellem dette og et anerkendt mærke uden motor og tab tension..
Fortryder ikke et øjeblik jeg valgte dette..
Foruden så er hivisions kundeservice også helt i top..
|
Skrevet af: Schjelde
Skrevet den: 20-Juli-2009 kl. 08:02
Har 92" tab-tension fra hivision.dk og kan kun anbefale det. Ingen buler, fungerer perfekt, godt billede, ir modtager kan gemmes væk.
Super service jeg fik ifm. købet, sjældent oplevet så god service !
------------- Sony AF8 65 Onkyo 676 HDFury Vertex 2 ATV4K B&O A9 Sonos rundt i huset
|
Skrevet af: Boogie
Skrevet den: 20-Juli-2009 kl. 09:59
nitrotg skrev:
Jeg har deres 110" version og jeg er yderst tilfreds..
Mit valg stod mellem dette og et anerkendt mærke uden motor og tab tension..
Fortryder ikke et øjeblik jeg valgte dette..
Foruden så er hivisions kundeservice også helt i top..
|
Havde lidt overvejet, netop det setup med Z3000 og dette lærrede (bare mindre end 110"). Hvordan oplever du billedet? Jeg tænker på sortniveauet osv.. Jeg havde tidligere selv en Z2000 og et Diplomat 86" grey lærrede (gain 0,8). Jeg synes det fungerede rigtigt godt, men billedet kunne godt være lidt "digitalt" at se på. Ser din kombination lidt "digital" ud i ny og næ? ved ikke lige hvordan, jeg skal forklare det, håber du ved hvad jeg mener
|
Skrevet den: 20-Juli-2009 kl. 16:32
Schjelde skrev:
Har 92" tab-tension fra hivision.dk og kan kun anbefale det. Ingen buler, fungerer perfekt, godt billede, ir modtager kan gemmes væk.
Super service jeg fik ifm. købet, sjældent oplevet så god service ! |
Okay lyder godt...
Kan du fortælle hvor 230V spændingen kommer ind? I venstre, højre eller i midten?
------------- Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
|
Skrevet den: 20-Juli-2009 kl. 16:59
venstre side
------------- Sony AF8 65 Onkyo 676 HDFury Vertex 2 ATV4K B&O A9 Sonos rundt i huset
|
Skrevet den: 20-Juli-2009 kl. 18:00
Schjelde skrev:
venstre side |
Øvbøv.. når men tak.... (har lampeudtag lige i midten med fast fase)
|
Skrevet den: 20-Juli-2009 kl. 18:01
Jeg har også lampeudtag i midten som bruges indtil stuen laves og kabler gemmes helt væk, men jeg har ledning kørende bag på kasetten så de ikke kan ses, andet end selvfølgelig fra venstre side der lige kan ses 3 centimeter ledning der slutter tæt til kasetten.
Håber den forklaring hjælper lidt
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 21-Juli-2009 kl. 20:52
Har kigget lidt på lærrederne fra HiViLux, men der er da
godt nok en grotesk stor prisforskel på hvad de kan købes
for på hivilux.de i forhold til hivision.dk
De er jo ca. 40% dyrere hos den danske forhandler...
|
Skrevet den: 21-Juli-2009 kl. 21:08
Ja jeg har også kigget lidt på den tyske side...
Den tyske moms er jo også lavere, og de tager 100euro for fragt til Danmark. så har vi jo også hørt services er god, så det er jo frem og tilbage hvad man vil..
Men spørgsmålet er så om de vil sælge til os Daskere når de nu har en Dansk forhandler.. Det harar jeg oplevet med en anden butik på nettet at det var lagt billigere i tyskland og udvaldet meget størrere end den Danske netbutik i dk. Men de ville ikke sende til danmark da de mente man skulle købe i Danmark... De trak både penge og uden besked om at de da ikke ville sende varene... Så der kan jo også være lidt bøvl med tyskerne især hvis man ikke kan sproget.
|
Skrevet den: 21-Juli-2009 kl. 21:13
Jeg tror heller ikke de vil sende til Danmark, når de har
en dansk forhandler. Synes bare at prisforskellen er MEGET
stor... Langt mere end den tyske moms kan retfærdiggøre.
Tyder på at den danske forhandler har en voldsom avance,
men sådan er det jo tit... Ikke noget at sige til at mange
handler på nettet i udlandet.
|
Skrevet af: HiVision Hifi
Skrevet den: 29-Juli-2009 kl. 22:51
Hej Allesammen
Jeg vil lige kort komme med et par kommentarer.
Først tak for de pæne ord om servicen . Det vigtigt at oplevelsen ved at handle ved HiVision HiFi er god.
Med hensyn til priserne i forhold til vores Tyske samarbejdspartner, så er det korrekt, at der er en forskel i priserne. Som Bjarke er inde på, så er der flere faktorer der spiller ind.
Danske moms og skatteregler er anderledes end de Tyske. Det betyder, at der skal "laves" flere penge på en vare for at have et overskud.
Desuden er Danske forhandlere underlagt Dansk købelov, og med ønsket om at kunne levere en god service udover købeloven, så skal der også kunne lægges lidt penge til side til service og garanti forpligtigelser.
Vi både skal og VIL levere en bedre service end man vil få ved køb i udlandet og det er også en del af merprisen.
Og til Pallec, så kan jeg fortælle at avancen er presset i bund i forhold til ovenstående. Forskellen er også omkring 25-30 % på min lommeregner når man medtager fragtomkostninger .
Håber det kan forklare lidt omkring merprisen i forhold til Tyskland.
Jeg kan oplyse at http://www.hivilux.de - www.hivilux.de ikke sælger direkte til det Danske marked, men heviser til http://www.hivision.dk - www.hivision.dk .
Venlig hilsen
Allan / HiVisionHiFi
|
Skrevet den: 29-Juli-2009 kl. 23:05
HiVision Hifi skrev:
Hej Allesammen
Jeg vil lige kort komme med et par kommentarer.
Først tak for de pæne ord om servicen . Det
vigtigt at oplevelsen ved at handle ved HiVision HiFi er
god.
Med hensyn til priserne i forhold til vores Tyske
samarbejdspartner, så er det korrekt, at der er en
forskel i priserne. Som Bjarke er inde på, så er der
flere faktorer der spiller ind.
Danske moms og skatteregler er anderledes end de
Tyske. Det betyder, at der skal "laves" flere penge på en
vare for at have et overskud.
Desuden er Danske forhandlere underlagt Dansk købelov,
og med ønsket om at kunne levere en god service udover
købeloven, så skal der også kunne lægges lidt penge til
side til service og garanti forpligtigelser.
Vi både skal og VIL levere en bedre service end man
vil få ved køb i udlandet og det er også en del af
merprisen.
Og til Pallec, så kan jeg fortælle at avancen er
presset i bund i forhold til ovenstående. Forskellen er
også omkring 25-30 % på min lommeregner når man medtager
fragtomkostninger .
Håber det kan forklare lidt omkring merprisen i
forhold til Tyskland.
Jeg kan oplyse at
http://www.hivilux.de - www.hivilux.de ikke
sælger direkte til det Danske marked, men heviser til
http://www.hivision.dk - www.hivision.dk .
Venlig hilsen
Allan / HiVisionHiFi
|
Tak for svaret
Det er såmænd ikke for at være negativ overfor jeres
forretning. Jeg synes bare jeres priser er forholdmæssigt
høje, når man kigger på prisforskellen mellem Tyskland og
Danmark på f.eks. surroundreceivere og lign. Men, det er
måske fordi konkurrencen er hårdere på den type produkter
(?)
|
Skrevet den: 29-Juli-2009 kl. 23:39
Hej Palle
Jeg opfattede dig bestemt heller ikke som negativ , men som undrende.
Det har hele tiden været klart at hivilux.de ville være vores største / eneste "konkurrent" da priserne er nemt sammenligendelige og produkterne ikke kan kan købes andre steder. Derfor sælger de heller ikke til Danmark .
Og her kommer forklaringen også på hvorfor at der er en større forskel på avancen i forhold anden elektronik.
HiVilux.de er ikke alene en webshop der forhandler hivilux, de er også importører af produkterne. Det betyder, at de har en helt anden indkøbspris / avance på produkterne end vi har.
Sådan, så er der åbenhed omkring forretningen .
Mvh
Allan / HiVision HiFi
|
Skrevet den: 30-Juli-2009 kl. 11:09
Ja det da godt du er åben over for det. Men det må da være forbrugerens beslutning hvor man evt vil købe produktet?! Sådan an ekslusivaftale du åbenbart har lavet nu, er jo nok på kant med loven om fri varens fri bevægelighed inden for EU?
|
Skrevet den: 30-Juli-2009 kl. 11:40
Hej Bjarke
Tror ikke vi skal diskutere EU lovgivning, grossist / agentur aftaler her. Det bliver nok kedeligt .
Men skulle http://www.hivision.dk - www.hivision.dk betale en masse penge i markedsføring af Hivilux produkter i Danmark for derefter at "sende" kunderne til Tyskland, så kunne butikken ligeså godt lukke i morgen.
Man må jo gøre op med sig selv om man bliver "snydt" eller om man stadig får nogle produkter her i Danmark til en pris/kvalitet/service som er MEGET konkurrencedygtig i forhold til resten af markedet i DK.
Jeg lukker debatten fra HiVision´s side her og vil lade jer drage konklusionerne selv .
Venlig hilsen
Allan / HiVision HiFi
|
Skrevet den: 30-Juli-2009 kl. 14:13
Da jeg gjorde mig valget om at købe dette lærred var jeg da godt klar over at HiVilux.de solgte dem billigere og at jeg sikkert ville spare lidt penge på at handle direkte der ovre (vidste ikke de ikke ville sælge deres produkter til danmark)
Men jeg besluttede mig på at jeg gerne ville betale lidt ekstra på at få en dansk forhandler og kunne snakke med dem hvis der kom problemer frem for at ligge og ringe/skrive frem og tilbage med nogen tyskere som absolut ikke er min stærkeste side, og mente at når produktet allerede var så billigt i forhold til andre mærker med samme egenskaber så gik det nok..
Og jeg er stadig helt tilfreds med mit valg af lærred og ville købe det samme igen hvis jeg skulle have et mere..
|
Skrevet den: 30-Juli-2009 kl. 19:15
Kan som nitotg kun bakke op om valget af lærredet og ydermere understrege at servicen er over forventet.
Yderligere synes jeg så ikke prisen er dårlig ved sammenligning med andre lignende produkter fra andre leverandøre
|
Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 30-Juli-2009 kl. 19:46
Det er jo fint at i er tilfredse med billedet, men har nogen overhovedet sammenlignet med andre mærker side by side for at kunne lave en egentlig sammenligning af lærredernes billede?
Jeg er ked af at sige det, men mit indtryk er, at der ikke er nogen som har sammenlignet dem med andre - for der er forskel i billedet på lærrederne.
|
Skrevet den: 30-Juli-2009 kl. 20:25
Har personligt kun sammenlignet med kammerats Lissau tab-tension ellers ikke. Men mon ikke at man får et bedre lærred ved at give 15.000 i stedet for 5.000 - den overbevisning har jeg i hvert fald.
|
Skrevet den: 30-Juli-2009 kl. 21:04
Jeg lånte en Lærred sample mappe efter jeg havde købt dette lærred bare for at lave en samligning men det var lidt svært at lave en samligning mellem et a4 side stykke stof og så mit lærred.. Så jeg skal ikke gøre mig klog på om der er forskel som der sikkert er.. men stadig.. om jeg ville ofre 6500 kr på dette lærred med tab tension og motor eller 6500 for et quality screen uden nogen af de ting som måske ville give mig et lille smule bedre billede så er valget ikke svært for mig..
|
Skrevet af: friedel
Skrevet den: 01-August-2009 kl. 18:09
er lidt forvirret for hvis jeg går helt frem til betaling på hivilux kan de sagtens sende til danmark, jeg skal bare betale 40 £ i fragt
kan jeg eller kan jeg ikke bestille hos dem for kunne godt tænke mig et af deres lærreder som ikke er tap-tension
|
Skrevet den: 02-August-2009 kl. 19:50
Hej igen
I forlængelse af Fridel´s ønske, har jeg aftalt med http://www.hivilux.de - www.hivilux.de , at de de lærreder som ikke er i vores sortiment kan sælges uden om om http://www.hivision.dk - www.hivision.dk .
Håber at det kan være en hjælp til dem på jagt efter et billigere alternativ til et Tab-Tension / rammelærred.
Mvh
Allan / HiVision HiFI
|
Skrevet af: FNørd
Skrevet den: 05-August-2009 kl. 10:22
HiVision Hifi skrev:
Hej igen
I forlængelse af Fridel´s ønske, har jeg aftalt med http://www.hivilux.de - www.hivilux.de , at de de lærreder som ikke er i vores sortiment kan sælges uden om om http://www.hivision.dk - www.hivision.dk .
Håber at det kan være en hjælp til dem på jagt efter et billigere alternativ til et Tab-Tension / rammelærred.
Mvh
Allan / HiVision HiFI
|
Fin service.
Lader til at I er et seriøst firma :)
Hvordan måler jeres lærred ifht. Lissau LS TrueColor (og måske Quality Screen, som jeg kender).
------------- Mvh FNørd. Musical Fidelity Kw250s. Lexicon RV5, Monitor Audio GS 60, LCR, FX. M&K VX1250SF. Sim2 Domino D80. DVDO Edge. Quality Sceen matte white 100", Yousee, Oppo BD-105.
|
Skrevet den: 05-August-2009 kl. 11:01
Hej FNørd
Du tænker vel ikke på de fysiske mål her ;-)
Så hvis du vil specificerehvilke målinger du er ude efter, så skal jeg se om
jeg kan hjælpe.
Mvh
Allan / HiVision HiFi
|
Skrevet den: 05-August-2009 kl. 11:46
Du har helt ret.
Det er målinger vedr. lærredets refleksion - farveægthed og sådan noget.
Otto fra AV Precision har været med i udviklingen af Lissau's lærred (så vidt jeg ved!).
Sådan som jeg forstår det er jeres lærred væsentligt billigere og derfor kunne det være interessant at høre, hvor tæt det er på noget der er "Otto Approved".
Otto laver nogle shot-outs imellem forskellige produkter, måske det var interessant for jer at være med?
Kender Otto som en der er opmærksom på forholdet imellem ydelse og pris.
|
Skrevet den: 05-August-2009 kl. 19:26
ja kunne være fedt at få en test på det..
|
Skrevet den: 08-August-2009 kl. 14:28
Hej FNørd
Umiddelbart har jeg ingen tal på de nævnte områder, men vil gerne grave
lidt dybere og se om der findes noget information herom.
Det kan da godt være at vi kan arrangere en "test" af lærredet for at få
nogle tal på som kan sammenlignes med de øvrige. Men husk, at det
bedste måleinstrument til den slags er jeres øjne .
Mit næstbedste måleinstrument er de glade kunder som melder
positivt tilbage omkring billedkvaliteten.
Mvh
Allan / HiVision
|
Skrevet den: 09-August-2009 kl. 10:05
HiVision Hifi skrev:
Hej FNørd
Umiddelbart har jeg ingen tal på de nævnte områder, men vil gerne grave lidt dybere og se om der findes noget information herom.
Det kan da godt være at vi kan arrangere en "test" af lærredet for at få nogle tal på som kan sammenlignes med de øvrige. Men husk, at det bedste måleinstrument til den slags er jeres øjne .
Mit næstbedste måleinstrument er de glade kunder som melder positivt tilbage omkring billedkvaliteten.
Mvh Allan / HiVision |
Der er jeg så ikke enig med dig.
Øjnene er temmeligt upålidelige til at se andet end forskelle.
Glade kunder er godt; men ofte er de farvede af det valg de allerede har truffet.
Det bedste I kan gøre for jeres lærreder er, efter min mening, at lade Otto prøve dem, når Otto bliver klogere bliver vi det alle, da han deler generøst ud af sin viden
Med venlig hilsen
FNørd
|
Skrevet den: 09-August-2009 kl. 17:33
jeg ligger gerne mit lærred til.. bare jeg ikke skal pille det ned :P
|
Skrevet af: .FTH'
Skrevet den: 21-August-2009 kl. 14:12
spændende forretning!
84" Rammelærred fra HiVilux http://www.hivision.dk/84-projektor-ramme-laerred.html - LINK
Hvem har noget godt/dårligt at sige om det her lærred, da jeg har mit syn rettet efter det?
------------- JVC - Quality Screen - XTZ - ONKYO - Parasound - PS3
|
Skrevet af: goAMinD
Skrevet den: 02-Februar-2010 kl. 15:39
Det er på ingen måde umuligt, som dansk køber at købe hos Hivilux i tyskland. Ebay og søg hivilux, så vil I finde butikkens samlede sortiment med forsendelse til Danmark for €69,90 uden problemer. Da ebay jo er en global forretning og Hivilux selv annocerer med forsendelse til DK, så kan man da spare sine penge der, hvis man da samtidig accepterer at mangle den danske service. Bare til Info
|
|