Sorte Prodye.
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Medier
Forumbeskrivelse: Blu-ray, DVD og memory kort, erfaringer og anbefalinger
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=6342
Udskrevet den: 07-Februar-2025 kl. 18:15
Emne: Sorte Prodye.
Skrevet af: Fabricius
Emne: Sorte Prodye.
Skrevet den: 01-September-2005 kl. 17:44
Nogen der har erfaringer med:
DVD+R 4,7 GB Prodye BLACK V4 25 Stk.
Jeg købte 100 stk. hos Nierle, men enten har jeg fået en usandsynlig dårlig sending, eller også bryder min gamle Plextor PX-708A sig bare ikke om dem. Jeg får fejlbrændinger på minimum halvdelen af skiverne . Jeg har opdateret firmwaren på Plextoren, men det gjorde ingen forskel. Mine gamle skiver (de få jeg har tilbage) virker fint.
Nu er spørgsmålet så, hvad er mest sandsynligt: At jeg har været grænseløst uheldig og fået en flok dårlige skiver, eller at min brænder bare ikke bryder sig om netop dét mærke?
Om jeg bestiller andre skiver, eller køber ny brænder, vil sjovt nok stort set koste det samme.
M.v.h.
Henrik.
|
Svar:
Skrevet af: CO
Skrevet den: 01-September-2005 kl. 18:17
Du er ikke den eneste, der gør bitre erfaringer med de sorte Prodye. Jeg har selv købt 100 stk (4x -dvd) og har kun kunnet få ca 25 % til at du. Det gør ingen forskel om det er i min LiteOn 5045 eller på dvd-brænderen (Samsung slimline)i min bærbare (Acer) .
Jeg har efterfølgende bombarderet Nierle med anbefalinger om ikke at købe disse skiver til andre brugere. Men klogt nok af Nierle bliver disse negative anbefalinger ikke offentlig-gjort, det er kun de positive.
Gud ved om der virkelig er nogle med gode erfaringer med disse skiver, eller anbefalingerne bare er forfattet af Nierle selv- Man kan have sin tvivl !!!!!!
Køber aldrig Prodye mere !
/CO
|
Skrevet af: Perfektionist
Skrevet den: 01-September-2005 kl. 18:24
Fabricius
Du nævner ikke hastighen, 8x, 16x eller? Typisk skyldes fejlbrændinger dårlige skiver og / eller for hurtige skiver, som brændes på en ældre brænder.
Prøv Verbatim, de giver sjældent problemer i praksis.
Du kan evt. checke mediekoden på skiverne (ved f.eks. at downloade et lille bitte program, som hedder DVD identifier).
perfektionist
|
Skrevet den: 01-September-2005 kl. 22:11
CO skrev:
Køber aldrig Prodye mere !
/CO
|
Næ, det gør jeg vist heller ikke! Må indrømme at jeg lod mig besnære af de "fine" anmeldelser og den fornuftige pris.
Hvis Nierle virkelig bevidst nægter at medtage dine negative erfaringer med disse skiver, så har jeg da hermed mistet respekten for Nierle!
M.v.h.
Henrik.
|
Skrevet den: 01-September-2005 kl. 22:22
Perfektionist skrev:
Du nævner ikke hastighen, 8x, 16x eller? Typisk skyldes fejlbrændinger dårlige skiver og / eller for hurtige skiver, som brændes på en ældre brænder.
|
Skiverne er 4X speed, men jeg har nu ikke brændt med mere end 2,4X.
DVD Identifier giver flg. oplysninger:
------------------------------------------------------------ ---------------- Unique Disc Identifier : [DVD+R:POMSC001-002-000] ------------------------------------------------------------ ---------------- Disc & Book Type : [DVD+R] - [Not Available] Manufacturer Name : [Plasmon] Manufacturer ID : [POMSC001] Media Type ID :   ;[002] Product Revision : [Not Specified] Blank Disc Capacity : [2,295,104 Sectors = 4.70 GB (4.38 GiB)] Recording Speeds : [1x-2.4x , 4x] ------------------------------------------------------------ ---------------- [ DVD Identifier - http://DVD.Identifier.CDfreaks.com ] ------------------------------------------------------------ ------
Du har nok ret i at jeg måske bør skifte til et lidt bedre og dyrere mærke for eftertiden!
Tak for tippet med DVD-Identifier. Fint lille program.
M.v.h.
Henrik.
|
Skrevet den: 01-September-2005 kl. 22:39
Fabricius
Ja, her kommer jeg faktisk til kort, kender ikke Manufacturer Name - måske et dårligt tegn. Jeg ville holde mig langt fra det i fremtiden. Som sagt, Verbatim skiverne kan jeg anbefale. Der vil du se, at mediekoden er MC (Mitsubishi Chemicals, den koncern som Verbatim indgår i), dvs. de har selv fremstillet skiven. På Fuji +R 8x står der f.eks. TY, dvs. Taiyo Yuden, en japansk gruppe, som desværre ikke leverer i eget navn til det europæiske marked. Desværre, deres skiver er de bedste. På den nævnte Fuji skive, kan man ENDNU finde noget af deres glimrende råmateriale.
Hilsen
Perfektionist
|
Skrevet den: 02-September-2005 kl. 01:36
Hvis jeg nu skulle overgive mig, og købe nogle Verbatim, er der så nogen der ved hvor de er billigst for tiden (i udlandet, altså)?
M.v.h.
Henrik.
|
Skrevet den: 02-September-2005 kl. 01:41
...eller andre mærker i samme kvalitet som Verbatim.
M.v.h.
Henrik.
|
Skrevet den: 02-September-2005 kl. 04:53
Fabricius
Prøv f.eks. www.mediecentralen.com , priserne er ok, og jeg har rigtige gode erfaringer med at købe igennem dem.
Perfektionist
|
Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 02-September-2005 kl. 06:18
Ja, mediecentralen eller billigmedien.dk
------------- Med de venligste hilsener
Thorvald.
|
Skrevet af: CO
Skrevet den: 02-September-2005 kl. 06:18
Nu bruger jeg 8x Datamart fra : http://www.billigmedien.de/shop/ - http://www.billigmedien.de/shop/
De virker perfekt uden fejlbrændinger !!!
Ellers har jeg gode erfaringer med : Bulkpaq. memorex, ritek og selfølgelig Verbatim(hvis man har råd!)
Det skal i øvrigt siges at Prodye laver ganske udemærkede cd-skiver 0 fejl på 100 skiver.
De sorte dvd skiver har de (vi) til gengæld været meget uheldige med.
/CO
|
Skrevet af: stoltenberg
Skrevet den: 02-September-2005 kl. 09:44
Jeg ved godt at I anbefaler man ikke køber alt for billige skiver, men jeg har altid brugt Princo 4x, både til computer og til min DR-MX1, har endnu aldrig oplevet fejl ved disse skiver. Jeg brændt ca. 200 på PC'er og ca. 20 stk. på MX1'eren uden problemer.
|
Skrevet af: H.J
Skrevet den: 02-September-2005 kl. 10:47
Købte også 25 af de sorte Prodye. Der var et par stykker der ikke duede. Har købt Prodye alm. cd rom skiver. Dem var der ingen fejl ved (50 stk) Jeg tror bare man kan være uheldig en gang imellem, men så er det jo godt de ikke koster 30 kr. stykket. Købte 25 Fuji dvd. Optagelsen startede fint på de Fuji, men efter kort tid stoppede optageren og meldte fejl. Der var et par stykker der ikke duede. Købte også en Platinum double layer dvd +r forleden. (46,-) Defekt. Så der må man hellere betale lidt mere og så få noget der virker. Men om man skal betale 70,- eller 115,- for 25 dvd skiver. Er vist ligegyldig. De er stadig utrolig billige i forhold til DK.
------------- H.J
|
Skrevet af: johnlindgreen
Skrevet den: 02-September-2005 kl. 10:59
Fabricius skrev:
Hvis jeg nu skulle overgive mig, og købe nogle Verbatim, er der så nogen der ved hvor de er billigst for tiden (i udlandet, altså)?
|
Mediecentralen er udmærket og de har også fantastisk billige og gode blækpatroner til Canon IP4000.
For nylig købte jeg printbare Verbatim medier hos http://www.it-netsupply.dk - it-netsupply.dk , som lige var en tand billigere end Mediecentralen og så sender de med Post Danmark.
|
Skrevet den: 02-September-2005 kl. 11:17
johnlindgreen skrev:
Fabricius skrev:
|
For nylig købte jeg printbare Verbatim medier hos http://www.it-netsupply.dk - it-netsupply.dk , som lige var en tand billigere end Mediecentralen og så sender de med Post Danmark.
|
Ser faktisk ud til at du har ret i, at de er lidt billigere hos Netsupply.
Forresten spøjst at det åbenbart er billigere at købe f.eks. 4 spindler med 25 stk, end 2 spindler med 50 stk:
Verbatim DVD+R 16X 4.7GB Matt Silver - Spindel 25 stk. = koster 70 kroner.
Verbatim DVD+R 16X 4.7GB Matt Silver - Spindel 50 stk.= koster 177,50 kroner.
M.v.h.
Henrik.
|
Skrevet af: Don Åge
Skrevet den: 02-September-2005 kl. 12:02
Hmm..
Jeg har aldrig haft problemer med de sorte skiver fra Prodye... Har ikke haft nogen endnu som ikke virkede !
Min brænder er en NEC
Jeg bruger 4x købt hos Nierle.
NB - de er kun sorte på forsiden. Har hørt et eller andet om at de også fåes sorte på begge sidder. og at disse ikke skulle være gode...
------------- Mvh. Don Åge
| www.footballworld.dk |
|
Skrevet af: dino
Skrevet den: 02-September-2005 kl. 12:08
Jeg har haft problemer med de "gamle" prodye (dem med
filmrullen). Jeg kører på -R skiver fra Ritek (RITEKG04 og
RITEKG05), dem har jeg rigtigt gode erfaringer med.
Iøvrigt er dvdrohlinge.de ved at komme godt med, de tager Visa og deres fragtpriser er lavere end Nierle's.
|
|