Print side | Luk vindue

14 dages reglen

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Jura
Forumbeskrivelse: Forbruger køb. Love og regler. (Kun registrerede brugere kan skrive)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=63520
Udskrevet den: 21-November-2024 kl. 19:15

Emne: 14 dages reglen
Skrevet af: Chrizzy
Emne: 14 dages reglen
Skrevet den: 24-Juli-2009 kl. 12:09

Hey!

I sidste uge modtog jeg en Onkyo 607 fra AV-Connection, og der betalte jeg 4.295 kr.

Nu kan jeg se at den koster 3.895 kr. Gælder samme regel her, som ved butikkerne? Hvis de nedsætter en varer indenfor 14 dage, så kan man få refunderet det nedsatte?

Svar:
Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 24-Juli-2009 kl. 12:11

Sådanne regler findes ikke, de er lavet af de enkelte butikker selv.

men du kan da sende den retur, og købe den igen, og måske forklare avc at du gør det pga prisen

Skrevet af: Chrizzy
Skrevet den: 24-Juli-2009 kl. 12:13

Hehe alt det bøvl for 400 kr. gider jeg ikke, troede faktisk det var en regel der fandtes.

Hmm nå, må prøve at sende dem en mail så. Tak for det

Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 24-Juli-2009 kl. 12:50
Der er ingen regel om refusion af prisforskel, hverken ved internethandel eller ved handel i en butik.

Men hvis man har returret (lovkrav ved internethandel og ofte frivilligt ved butikshandel), kan man returnere varen til fuld pris og købe den igen til den lavere pris. I sådanne situationer vil det være billigere og lettere for forretningen at udbetale prisforskellen, så det er der sikkert mange forretninger, der vælger at gøre.

Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 24-Juli-2009 kl. 13:01

Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

I sådanne situationer vil det være billigere og lettere for forretningen at udbetale prisforskellen, så det er der sikkert mange forretninger, der vælger at gøre.

det var pointen i min info, at forretningen så det enklere at refundere forskellen. det er ihvertfald hvad jeg har gjort og fået flere gange, også ved internet handel.

Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 24-Juli-2009 kl. 13:45
Jeg skrev det heller ikke for at modsige dig, kun for at uddybe.

Print side | Luk vindue