Print side | Luk vindue

% lyd fra pc via HDMI til Onkyo 876?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Surround
Forumbeskrivelse: Lyd til hjemmebiografen mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=63594
Udskrevet den: 27-Juli-2024 kl. 01:43


Emne: % lyd fra pc via HDMI til Onkyo 876?
Skrevet af: Think-T-wice
Emne: % lyd fra pc via HDMI til Onkyo 876?
Skrevet den: 25-Juli-2009 kl. 19:56
Troede lige jeg skulle lytte på musik fra min pc tilsluttet Onkyo 876, men jeg kan ved gud ikke få lyd igennem??

Jeg har tilsluttet med HDMI på HDMI indgang 4 på reciever.
Valgt Digital lyd på pc, samt sat Digital audio på reciever til indgang 4.
Jeg kan se at den spiller inde i lydindstillinger på mit lydkort.

Forsøgte med afspille DVD fra pc og der kom noget lyd i den højre front, men skrattede lidt??

Jeg kan sagtens se skærmbillede oppe på mit tv (Pana PZ85)

Der må være noget jeg har misforstået/gjort galt.. men hvad?

Har desværre ikke alm. 3.5mm jack så havde jeg blot brugt det nu her..

Så problemet er altså: ingen musik lyd ved afspilning af musik via windows mediaplayer.

PC: HP DV 9685
Reciever: Onkyo 876

Forslag eller irettesættelse modtages


-------------
Mvh

Think-T-wice



Svar:
Skrevet af: Losty
Skrevet den: 26-Juli-2009 kl. 14:35

Jeg har selv en 875'er og bruger min pc via HDMI->HDMI. Dog hvis jeg vælger HDMIlyd kan jeg kun få 2 kanaler i 44.1khz og 48.0khz. Hvis jeg bruger et Coaxial stik fra computeren til lydkortet kan jeg få 5.1 DD og DTS (og almindelig 2 channel selvfølgelig). Så mit råd er at få fat i et optisk/coaxial stik (alt efter hvilken tilslutning dit lydkort har) og bruger det istedet for.

EDIT: Nu har jeg for sjov lige prøvet at skifte over til HDMIlyden, og nu kan den slet ikke afspille noget?  :( Tyder på at det ik er helt optimalt at bruger det anyway...



Skrevet af: Think-T-wice
Skrevet den: 26-Juli-2009 kl. 17:05
jeg får fin surround lyd via hdmi fra pc til 876, ved afspilning af dvd film.. men kan ikke få alm lyd fra mediaplayer..

fandt et kabel til mit digi cam, 3,5mm jack til phono,, bruger pt dette, men tænkte andet kunne være mere optimalt..  forslag?? 

-------------
Mvh

Think-T-wice


Skrevet af: Losty
Skrevet den: 26-Juli-2009 kl. 18:15
Ja som jeg skrev, ville det være det bedste hvis dit lydkort har en digital udgang. Enten Optisk eller coaxial. Min HP computer har coaxial.



Print side | Luk vindue