Print side | Luk vindue

Otto’s plasma-shootout??

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=63680
Udskrevet den: 21-September-2024 kl. 11:43


Emne: Otto’s plasma-shootout??
Skrevet af: veyron
Emne: Otto’s plasma-shootout??
Skrevet den: 27-Juli-2009 kl. 16:01
Hej, nogen der var til plasma test i weekenden?
Er lidt spændt på nogle oplevelser fra de besøgende, da jeg selv er på ferie, og derfor ikke kunne deltage;-)
Tror faktisk vi er mange der er lidt spændte....

-------------
Pioneer KRP-600A(ISF-by Otto)

Oppo BDP-83 (reg.free.)

Supra HDMI



Svar:
Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 27-Juli-2009 kl. 16:07

Ja, der må da ha været nogle der har deltaget, om ikke andet måske vi kunne få Otto til at skrive et par ord.



Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 27-Juli-2009 kl. 17:54
Måske en lille beskrivelse af den z11 og en v10. Det havde ikke været helt af vejen


Skrevet af: bantam
Skrevet den: 27-Juli-2009 kl. 21:12

Jeg og Humperdink (og selvfølgelig en del flere) var på besøg hos Otto i søndags. Meget af det jeg refererer herunder vil være gentagelser i forhold til, hvad der tidligere er sagt - men hellere en gang for meget end en gang for lidt...

Der blev fremvist en V10 og en B855 i 50" samt en Z11 i 54". Demonstrationen afholdt af Otto var en gennemgang af forskelligt billedmateriale, der motionerede forskellige aspekter af billedgengivelsen i de tre TV.

Hvis vi tager udgangspunkt i V10, kan man sige, at svagheden ved TV'et er primært den manglende evne til at de-interlace film-indhold korrekt - men det er en langt mindre graverende fejl, end hvis det var video-indhold de-interlacing, der fejlede.

Samsung's B855 plasma er bedre til at de-interlace forskelligt indhold - men sortniveauet er med med lidt god vilje "kun" på Panasonic's 2008-niveau - og den klipper så også shadow details væk - hvilket V10/Z11 ikke gør på samme niveau.

Z11 tilbyder sådan set ikke mere mht. billedkvalitet end V10 gør - dog med den bemærkning, at fronten af panelet er lavet om, så der ikke længere er tydelige spejlinger inde mellem glaslagene og spejling fra omgivelserne er også reduceret. Desuden ligner overfladen Pioneer's 9G paneler - og selvom sortniveuet er synligt bedre end V10, er der stadig et godt stykke til Pioneer 9G sortniveau.

Vi testede billedgengivelsen med forskellig belysning i rummet (ikke-skarpt dagslys, kunstigt lys, mørklagt) - og i nogle situationer virkede B855 sortere og i nogle tilfælde var det Pana'erne. Jeg vil ikke sige, at B855 virkede specielt bedre/sortere end Pana'erne i dagslys. Panelernes coating gav derimod forskellige påvirkninger af billedgengivelsen - B855's var blålig mens V10 (og Z11 osse så vidt jeg husker) var grønlig.

Farvegengivelsen i THX-tilstand på Z11 ser ud til ellers at være meget lig V10'erens, og er dermed meget god. Jeg vil tro, at de færreste vil bemærke forskellen mellem en kalibreret B855 og en V10/Z11 med THX-indstillingen mht. farvegengivelsen - specielt ikke når man ikke har de to/tre TV ved siden af hinanden, som vi havde hos Otto i søndags.

Jeg fik mulighed for at måle framerate på B855 og Z11 og målingerne bekræftede, det vi kunne se, nemlig at 24p blev afspillet korrekt ved 96Hz for begge TV.

B855 udviste lidt mindre temporal dithering (sitrende pixels, "plasmastøj") end Z11 og V10 - men det virkede nærmest som om det kostede lidt på detaljerne i forhold til Z11 - men det er muligvis pga. forskellen i panelstørrelsen.

V10/Z11 har nogle dynamiske billedbehandlingfunktioner, som kan provokeres til at aktivere med de rette testbilleder - men ved almindelig brug vil man formodentligt ikke bemærke dem. B855 kunne ikke provokeres til samme opførsel.

Lige umiddelbart før arrangementet startede, udførte jeg en vejledende måling af strømforbruget (med et DONG Spar'o'meter) på 54Z11 og 50B855. Tidligere har jeg målt på 46PZ85, 42V10 og Pio 5090H.

Jeg ved at det skurer i ørerne, og at det virker lidt naturstridigt  - men strømforbruget er stort set identisk på de nævnte TV uanset forskel i størrelsen. Dog ser det ud til, at 5090H er mindst strømforbrugende, hvilket overrasker lidt. THX-indstillingen på V10 koster ikke målbart mere i strømforbrug - men det gør IFC til gengæld (ca. 5% så vidt jeg husker).



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 27-Juli-2009 kl. 21:21
Super Bantam, tak for din beskrivelse af oplevelsen - for os der f.eks. er deporteret til Djævleøen, eller tæt på

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: tbp3
Skrevet den: 27-Juli-2009 kl. 21:34

Jeg tør da godt sige at jeg var til stede

Og sige tak til Otto for endnu et vellykket arrangement

Jeg må hellere lade være med at svare på Otto's vegne selv om at han også gav udtryk for hvordan han synes de 2 skærme klarede sig indbyrdes men jeg brugte i hvert fald ikke meget tid på z11 for forskellen var langt fra 30000 kr værd det var efter min mening ret hurtigt konstateret. Så jeg sammenlignede mest V10 med samsung PS-50B855. Selv om Otto så rigtigt sagde at kun en af dem skal stå derhjemme og derfor mente at det var lidt forkert at kigge på forskelle synes jeg nu at det var rart at se 2 så gode skærme i de "rigtige" omgivelser og ikke i butikskædens neonlys og så se hvad man kunne finde af forskelle.

855'eren var kalibreret af Otto, v10 og z11 var sat i THX profilen og hvis jeg ikke husker helt forkert ikke ændret på yderligere. Først blev DVE skiven sat på og der blev der snakket en del sort niveau: Jeg synes at 855'eren var dybest sort men en anelse blålig hvilket den egentlig var hele vejen fra hvid og så mistede den en del detaljer i de mørkeste områder. V10'eren knap så dyb sort men til gengæld med noget flere detaljer i de mærke områder.

Derefter blev Transformers sat på i 1080p hvor jeg synes at v10'eren blev lidt for gul/grøn end de andre hvilket jeg ikke så da DVE skiven var på hvilket med min smule viden om tingene virkede mærkeligt! 855'eren var stadig lidt blå men ikke mere end på DVE skiven og ikke så markant som det gul/grønne på v10'eren.

Så røg der en test skive i PS3'eren for at teste SD signal og der vandt Samsung klart også over Z11 til 55000kr! Det var dog tydeligst at se ved rulletekster og da James Bond blev sat på bagefter var det svært at se forskel. Jeg vil tror at jeg sad på ca 4 meters afstand måske lidt mindre.

Hvem vandt? Svært at sige men taberen må være z11 hvis prisen har bare en lille smule indflydelse. Håber i kan bruge den lille anmeldelse af Otto's vellykkede arrangement til noget og spørg endelig hvis ...

Fra en amatør 



Skrevet af: veyron
Skrevet den: 27-Juli-2009 kl. 21:35
Oprindeligt skrevet af bantam bantam skrev:

Jeg og Humperdink (og selvfølgelig en del flere) var på besøg hos Otto i søndags. Meget af det jeg refererer herunder vil være gentagelser i forhold til, hvad der tidligere er sagt - men hellere en gang for meget end en gang for lidt...


Der blev fremvist en V10 og en B855 i 50" samt en Z11 i 54". Demonstrationen afholdt af Otto var en gennemgang af forskelligt billedmateriale, der motionerede forskellige aspekter af billedgengivelsen i de tre TV.


Hvis vi tager udgangspunkt i V10, kan man sige, at svagheden ved TV'et er primært den manglende evne til at de-interlace film-indhold korrekt - men det er en langt mindre graverende fejl, end hvis det var video-indhold de-interlacing, der fejlede.


Samsung's B855 plasma er bedre til at de-interlace forskelligt indhold - men sortniveauet er med med lidt god vilje "kun" på Panasonic's 2008-niveau - og den klipper så også shadow details væk - hvilket V10/Z11 ikke gør på samme niveau.


Z11 tilbyder sådan set ikke mere mht. billedkvalitet end V10 gør - dog med den bemærkning, at fronten af panelet er lavet om, så der ikke længere er tydelige spejlinger inde mellem glaslagene og spejling fra omgivelserne er også reduceret. Desuden ligner overfladen Pioneer's 9G paneler - og selvom sortniveuet er synligt bedre end V10, er der stadig et godt stykke til Pioneer 9G sortniveau.


Vi testede billedgengivelsen med forskellig belysning i rummet (ikke-skarpt dagslys, kunstigt lys, mørklagt) - og i nogle situationer virkede B855 sortere og i nogle tilfælde var det Pana'erne. Jeg vil ikke sige, at B855 virkede specielt bedre/sortere end Pana'erne i dagslys. Panelernes coating gav derimod forskellige påvirkninger af billedgengivelsen - B855's var blålig mens V10 (og Z11 osse så vidt jeg husker) var grønlig.


Farvegengivelsen i THX-tilstand på Z11 ser ud til ellers at være meget lig V10'erens, og er dermed meget god. Jeg vil tro, at de færreste vil bemærke forskellen mellem en kalibreret B855 og en V10/Z11 med THX-indstillingen mht. farvegengivelsen - specielt ikke når man ikke har de to/tre TV ved siden af hinanden, som vi havde hos Otto i søndags.


Jeg fik mulighed for at måle framerate på B855 og Z11 og målingerne bekræftede, det vi kunne se, nemlig at 24p blev afspillet korrekt ved 96Hz for begge TV.


B855 udviste lidt mindre temporal dithering (sitrende pixels, "plasmastøj") end Z11 og V10 - men det virkede nærmest som om det kostede lidt på detaljerne i forhold til Z11 - men det er muligvis pga. forskellen i panelstørrelsen.


V10/Z11 har nogle dynamiske billedbehandlingfunktioner, som kan provokeres til at aktivere med de rette testbilleder - men ved almindelig brug vil man formodentligt ikke bemærke dem. B855 kunne ikke provokeres til samme opførsel.


Lige umiddelbart før arrangementet startede, udførte jeg en vejledende måling af strømforbruget (med et DONG Spar'o'meter) på 54Z11 og 50B855. Tidligere har jeg målt på 46PZ85, 42V10 og Pio 5090H.


Jeg ved at det skurer i ørerne, og at det virker lidt naturstridigt - men strømforbruget er stort set identisk på de nævnte TV uanset forskel i størrelsen. Dog ser det ud til, at 5090H er mindst strømforbrugende, hvilket overrasker lidt. THX-indstillingen på V10 koster ikke målbart mere i strømforbrug - men det gør IFC til gengæld (ca. 5% så vidt jeg husker).



Hej Bantam.
Du skal have mange tak for dit seriøse svar, der grundigt belyste de spørgsmål jeg selv kunne finde på at stille.
Flot flot neutral gennemgang.
Ikke mere herfra:-)

-------------
Pioneer KRP-600A(ISF-by Otto)

Oppo BDP-83 (reg.free.)

Supra HDMI


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 27-Juli-2009 kl. 21:36
Sammenlignede I ingen af Pioneers Kuroprodukter med Samsung/Pana? 

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: tbp3
Skrevet den: 27-Juli-2009 kl. 21:38

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Sammenlignede I ingen af Pioneers Kuroprodukter med Samsung/Pana? 

Nej



Skrevet af: hbjensen
Skrevet den: 27-Juli-2009 kl. 21:49
Bantam, for fremtiden er vi nødt til at have navneskilte på. Så kunne jeg have givet dig hånden og sagt tak for hjælpen i http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=45559&PN=1&get=last - denne tråd .

Og tak til Panny, Sammy og Otto for et fint arrangement.


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 27-Juli-2009 kl. 21:59
Oprindeligt skrevet af tbp3 tbp3 skrev:

Jeg tør da godt sige at jeg var til stede

Og sige tak til Otto for endnu et vellykket arrangement

Jeg må hellere lade være med at svare på Otto's vegne selv om at han også gav udtryk for hvordan han synes de 2 skærme klarede sig indbyrdes men jeg brugte i hvert fald ikke meget tid på z11 for forskellen var langt fra 30000 kr værd det var efter min mening ret hurtigt konstateret. Så jeg sammenlignede mest V10 med samsung PS-50B855. Selv om Otto så rigtigt sagde at kun en af dem skal stå derhjemme og derfor mente at det var lidt forkert at kigge på forskelle synes jeg nu at det var rart at se 2 så gode skærme i de "rigtige" omgivelser og ikke i butikskædens neonlys og så se hvad man kunne finde af forskelle.

855'eren var kalibreret af Otto, v10 og z11 var sat i THX profilen og hvis jeg ikke husker helt forkert ikke ændret på yderligere. Først blev DVE skiven sat på og der blev der snakket en del sort niveau: Jeg synes at 855'eren var dybest sort men en anelse blålig hvilket den egentlig var hele vejen fra hvid og så mistede den en del detaljer i de mørkeste områder. V10'eren knap så dyb sort men til gengæld med noget flere detaljer i de mærke områder.

Derefter blev Transformers sat på i 1080p hvor jeg synes at v10'eren blev lidt for gul/grøn end de andre hvilket jeg ikke så da DVE skiven var på hvilket med min smule viden om tingene virkede mærkeligt! 855'eren var stadig lidt blå men ikke mere end på DVE skiven og ikke så markant som det gul/grønne på v10'eren.

Så røg der en test skive i PS3'eren for at teste SD signal og der vandt Samsung klart også over Z11 til 55000kr! Det var dog tydeligst at se ved rulletekster og da James Bond blev sat på bagefter var det svært at se forskel. Jeg vil tror at jeg sad på ca 4 meters afstand måske lidt mindre.

Hvem vandt? Svært at sige men taberen må være z11 hvis prisen har bare en lille smule indflydelse. Håber i kan bruge den lille anmeldelse af Otto's vellykkede arrangement til noget og spørg endelig hvis ...

Fra en amatør 

 Fin beskrivelse



Skrevet af: bantam
Skrevet den: 27-Juli-2009 kl. 22:23

Oprindeligt skrevet af tbp3 tbp3 skrev:

855'eren var kalibreret af Otto, v10 og z11 var sat i THX profilen og hvis jeg ikke husker helt forkert ikke ændret på yderligere.

Faktisk nåede vi lige at grovkalibrere Z11'erens hvidbalance før arrangementet gik i rigtigt i gang.

 



Skrevet af: bantam
Skrevet den: 27-Juli-2009 kl. 22:25

Oprindeligt skrevet af hbjensen hbjensen skrev:

Bantam, for fremtiden er vi nødt til at have navneskilte på.

Ja - Jan (Humperdink) og jeg talte om det samme  - man kan jo ikke lade være med at gå rundt og lure lidt på, hvem der er hvem ved sådan et arrangement...

 



Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 27-Juli-2009 kl. 23:06

Som Bantam siger, Z11'eren lavede vi en hurtig hvidbalance-kalibrering af inden vi gik i gang. V10 stod i standard THX, da dén var ret præcis ud af kassen. At Z11 ikke var dét, kan skyldes variation fra apparat til apparat, det er ikke sikkert at alle V10'ere er lige så nøjagtige som dén jeg havde, der plejer at være lidt udsving fra apparat til apparat. Da der ikke er så meget andet at kalibrere på på Panasonic'erne, synes jeg det er fair at kalde dem kalibrerede.

Tak til de fremmødte, jeg håber folk fik det ud af det de forventede. Jeg valgte at lade det være et lidt mere "åbent" arrangement under mere afslappede forhold end normalt, delvist fordi jeg ikke rigtigt havde noget konkret budskab at komme ud med - der er ikke nogen håndfast konklusion efter min mening om hvilken af B855 og V10 der er bedst, da der er fordele og ulemper imellem dem. Et apparat jeg synes er værd at fremhæve, er et apparat der slet ikke var der, nemlig Samsung'en i 58", der til 24k i Klubben (aner ikke hvad den koster andre steder) virker som et rigtigt stærkt køb. Såvidt jeg kan se kan Panasonic ikke p.t. levere noget i de størrelser, udover 54" Z11. En 65" V10 skulle være på vej, og skulle også lande på en rimelig pris.

Jeg er enig i de fremmødtes konklusion, forskellen på Z11 og V10 er alt, alt for lille til at retfærdiggøre prisforskellen. En pris på 30-35k for lækker udførelse og separat kontrolboks (og de 4" ekstra) synes jeg ville være meget rimelig, men for 50-60k synes jeg godt man kan tillade sig at forlange et kvantespring i forhold til 20k klassen. Dét kvantespring udeblev. Jeg tror de fleste med lidt sund fornuft vil være enig i at en bedre investering ville være at købe 20k tv'et til almindeligt brug, og så bruge resten på en god projektor-opstilling til film-kigning. Dén kombination er meget bedre og sjovere end at smide rigtigt mange penge efter et luksus-tv, der alligevel ikke rigtigt giver luksus-ydelse.

En sidste ting jeg vil nævne er at rigtigt mange gav udtryk for at forskellene var overraskende små, også mellem Samsung og Panasonic. Der er ingen tvivl om at forskellen i selve opstillingerne af de skærme man ser rundt omkring, er større end forskellen på selve apparaterne når vi kigger på to iøvrigt gode tv. Der var på ingen måde tale om at nogen af dem faldt igennem i forhold til de andre. Nogle mente jeg skulle have taget et middelmådigt tv og sat op for at sætte ydelsen lidt i relief, men det er lidt imod min filosofi om at arbejde mod de bedst mulige billeder, ikke at forherlige "ok" billeder ved at demonstrere at der findes noget der er værre.



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 28-Juli-2009 kl. 09:11
Tak for nogle rigtig gode beskrivelser, så kan man åbenbart godt bruge spec til lidt. Siden der stort set ikke er forskel på en v10 og z11.

tak for oplysningen omkring strømforbrug, det kommer lidt bag på mig.
Jeg har jo en 500M som er skrevet til at bruge mindre end 5090H, dog skal jeg så ligge 30 watt til min pvr. Så i den sidste ende bliver det nok det samme.


Skrevet af: Vijnana
Skrevet den: 28-Juli-2009 kl. 09:17

quote Otto:" Jeg tror de fleste med lidt sund fornuft vil være enig i at en bedre investering ville være at købe 20k tv'et til almindeligt brug, og så bruge resten på en god projektor-opstilling til film-kigning"

 

Hørt! Når først man har set film på en god projektor-opsætning, gider man (jeg) simpelthen ikke se film på fjernsyn. Og hvis jeg lige i den sammenhæng må reklamere lidt for cinemascope setups: Det er ultrahamrende fedt (...og dyrt)



Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 28-Juli-2009 kl. 09:21
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Sammenlignede I ingen af Pioneers Kuroprodukter med Samsung/Pana? 


det kan jeg faktisk godt forstå Otto ikke gør, vi ved på forhånd vores er bedre. Samt det bliver pan og samsung som kommer til at kæmpe om markedet til næste år.
Personligt glæder mig da til deres nye modeller til næste år, og især om der skulle komme lidt kuro tek i en panasonic.
Jeg tror bare vi skal nyde vores 500M


Skrevet af: Shiva
Skrevet den: 28-Juli-2009 kl. 12:35

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Sammenlignede I ingen af Pioneers Kuroprodukter med Samsung/Pana? 


det kan jeg faktisk godt forstå Otto ikke gør, vi ved på forhånd vores er bedre.

Pak nu den bodylotion væk drenge. Der findes efterhånden 100 tråde herinde, hvor man uhæmmet kan hylde sin Pio.

Denne tråd handler om 855'eren kontra V10, så hvorfor skal vi nu til at sammenligne med Pioneer igen? Hvis Pioneer også havde en ny skærm på gaden, ville det selvfølgelig give mening, men de har jo stoppet deres produktion og deres produkter kan ikke købes mere, så der er ingen fremtid i at blive ved med tærske langhalm i det. Både Otto og Rasmus refererer begge til Pioneer i deres anmelderser af 855 og V10.

Der er mange herinde, undertegnede inklusiv, som står foran udskiftning af husalter og spændt følger udviklingen på disse nye plasmaskærme. Kunne være rart, om man kunne følge den nye 'streg i sandet' uden konstant at skulle mindes om, at man alligevel ikke kan få det bedste.

 

On topic. Fremragende læsning af både prof'erne og amatørerne. Jeg deltager helt sikkert næste gang.



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 28-Juli-2009 kl. 13:15
Oprindeligt skrevet af Shiva Shiva skrev:

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Sammenlignede I ingen af Pioneers Kuroprodukter med Samsung/Pana? 


det kan jeg faktisk godt forstå Otto ikke gør, vi ved på forhånd vores er bedre.

Pak nu den bodylotion væk drenge. Der findes efterhånden 100 tråde herinde, hvor man uhæmmet kan hylde sin Pio.

Denne tråd handler om 855'eren kontra V10, så hvorfor skal vi nu til at sammenligne med Pioneer igen? Hvis Pioneer også havde en ny skærm på gaden, ville det selvfølgelig give mening, men de har jo stoppet deres produktion og deres produkter kan ikke købes mere, så der er ingen fremtid i at blive ved med tærske langhalm i det. Både Otto og Rasmus refererer begge til Pioneer i deres anmelderser af 855 og V10.

Der er mange herinde, undertegnede inklusiv, som står foran udskiftning af husalter og spændt følger udviklingen på disse nye plasmaskærme. Kunne være rart, om man kunne følge den nye 'streg i sandet' uden konstant at skulle mindes om, at man alligevel ikke kan få det bedste.

 

On topic. Fremragende læsning af både prof'erne og amatørerne. Jeg deltager helt sikkert næste gang.

Nu står det mig vel frit hvad jeg vil spørge om, - og specielt, når der køre tråde om hvorvidt f.eks. Panasonic er ved at nå et Pioneerniveau



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 28-Juli-2009 kl. 13:30
Oprindeligt skrevet af Shiva Shiva skrev:

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Sammenlignede I ingen af Pioneers Kuroprodukter med Samsung/Pana? 


det kan jeg faktisk godt forstå Otto ikke gør, vi ved på forhånd vores er bedre.

Pak nu den bodylotion væk drenge. Der findes efterhånden 100 tråde herinde, hvor man uhæmmet kan hylde sin Pio.

Denne tråd handler om 855'eren kontra V10, så hvorfor skal vi nu til at sammenligne med Pioneer igen? Hvis Pioneer også havde en ny skærm på gaden, ville det selvfølgelig give mening, men de har jo stoppet deres produktion og deres produkter kan ikke købes mere, så der er ingen fremtid i at blive ved med tærske langhalm i det. Både Otto og Rasmus refererer begge til Pioneer i deres anmelderser af 855 og V10.

Der er mange herinde, undertegnede inklusiv, som står foran udskiftning af husalter og spændt følger udviklingen på disse nye plasmaskærme. Kunne være rart, om man kunne følge den nye 'streg i sandet' uden konstant at skulle mindes om, at man alligevel ikke kan få det bedste.

 

On topic. Fremragende læsning af både prof'erne og amatørerne. Jeg deltager helt sikkert næste gang.



du kan jo bare blande dig uden om, det var jo et svar til Hother.
hvor jeg netop godt kan forstår Otto ikke har en pioneer med


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 28-Juli-2009 kl. 13:44
Oprindeligt skrevet af Shiva Shiva skrev:

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Sammenlignede I ingen af Pioneers Kuroprodukter med Samsung/Pana? 


det kan jeg faktisk godt forstå Otto ikke gør, vi ved på forhånd vores er bedre.

Pak nu den bodylotion væk drenge. Der findes efterhånden 100 tråde herinde, hvor man uhæmmet kan hylde sin Pio.

Da Pioneer TVét i div kredse betragtes som en reference, så er der som sådan intet galt i at tage den med. Otto valgte blot at benytte teknologien (kalibreringen) istedet for, hvilket kan være mindst lige så gavnligt, og måske endda bedre, da Pioneer efterhånden er ved at være gammel. Ikke at det rykker ved Pioneer som reference. Men at forskellen mellem Pioneer og de nye Tv fra andre fabrikanter er blevet væsentlig bedre med tiden. Og så som sidegevinst, så er de nye TV blevet billigere.

Så hvis du idag ser nogen skamrose Pioneer, og du er træt af det. Så glæd dig over, at de har betalt en formue for det, som man næsten kan få i dag for langt færre penge



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 28-Juli-2009 kl. 13:54
Da jeg skulle vælge kostede en 855 18000 og en pio 20000, så ved ikke helt om det er mange penge. Men lade det nu ligge.

kan da godt forstå shiva synspunkt.


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 28-Juli-2009 kl. 14:10

Ja, xcardman, men er der ikke også godt og vel omkring 2 års forskel, hvis ikke mere, på de to modeller. Så den pris du skal samligne med, det er Pioneers oprindelige pris, som hvis jeg husker rigtigt, lå tæt på 40.000.

 

 



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 28-Juli-2009 kl. 14:16
En 500M kom i oktober 2008 og vist nok til 27000 kr. Plus den er lidt bedre end 5090H


Skrevet af: Østergaard
Skrevet den: 28-Juli-2009 kl. 14:22
Oprindeligt skrevet af Shiva Shiva skrev:

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Sammenlignede I ingen af Pioneers Kuroprodukter med Samsung/Pana? 


det kan jeg faktisk godt forstå Otto ikke gør, vi ved på forhånd vores er bedre.

Pak nu den bodylotion væk drenge. Der findes efterhånden 100 tråde herinde, hvor man uhæmmet kan hylde sin Pio.

Denne tråd handler om 855'eren kontra V10, så hvorfor skal vi nu til at sammenligne med Pioneer igen? Hvis Pioneer også havde en ny skærm på gaden, ville det selvfølgelig give mening, men de har jo stoppet deres produktion og deres produkter kan ikke købes mere, så der er ingen fremtid i at blive ved med tærske langhalm i det. Både Otto og Rasmus refererer begge til Pioneer i deres anmelderser af 855 og V10.

Der er mange herinde, undertegnede inklusiv, som står foran udskiftning af husalter og spændt følger udviklingen på disse nye plasmaskærme. Kunne være rart, om man kunne følge den nye 'streg i sandet' uden konstant at skulle mindes om, at man alligevel ikke kan få det bedste.

 

On topic. Fremragende læsning af både prof'erne og amatørerne. Jeg deltager helt sikkert næste gang.

 

Shiva, tænk på alle de stakkels Pioneer-ejere den dag deres Pio ikke længere fungerer. Så må de leve resten af deres liv uden at kunne se fladskærm, for deres øjne ville jo eksplodere, hvis de anskaffede sig noget andet.



Skrevet af: Bruger udmeldt 9
Skrevet den: 28-Juli-2009 kl. 14:27

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Super Bantam, tak for din beskrivelse af oplevelsen - for os der f.eks. er deporteret til Djævleøen, eller tæt på

Ja, du bor jo på Lorteøen jvf. Monrad & Rislund.

Men noget helt andet: Er der nogen, der ved, hvor meget en ISF-kalibrering giver på en V10 ift. THX-indstillingen?

Altså er det en revolution, eller skal man være hysterisk (entusiast) for kunne se forskellen?



Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 28-Juli-2009 kl. 14:38
Oprindeligt skrevet af Østergaard Østergaard skrev:

Oprindeligt skrevet af Shiva Shiva skrev:

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Sammenlignede I ingen af Pioneers Kuroprodukter med Samsung/Pana? 


det kan jeg faktisk godt forstå Otto ikke gør, vi ved på forhånd vores er bedre.

Pak nu den bodylotion væk drenge. Der findes efterhånden 100 tråde herinde, hvor man uhæmmet kan hylde sin Pio.

Denne tråd handler om 855'eren kontra V10, så hvorfor skal vi nu til at sammenligne med Pioneer igen? Hvis Pioneer også havde en ny skærm på gaden, ville det selvfølgelig give mening, men de har jo stoppet deres produktion og deres produkter kan ikke købes mere, så der er ingen fremtid i at blive ved med tærske langhalm i det. Både Otto og Rasmus refererer begge til Pioneer i deres anmelderser af 855 og V10.

Der er mange herinde, undertegnede inklusiv, som står foran udskiftning af husalter og spændt følger udviklingen på disse nye plasmaskærme. Kunne være rart, om man kunne følge den nye 'streg i sandet' uden konstant at skulle mindes om, at man alligevel ikke kan få det bedste.

 

On topic. Fremragende læsning af både prof'erne og amatørerne. Jeg deltager helt sikkert næste gang.

 

Shiva, tænk på alle de stakkels Pioneer-ejere den dag deres Pio ikke længere fungerer. Så må de leve resten af deres liv uden at kunne se fladskærm, for deres øjne ville jo eksplodere, hvis de anskaffede sig noget andet.

Jeg har stadig "svejser-øjne" efter at have set tv på min brors lcd

Aj, jeg glæder mig sq til der kommer noget bedre og noget større. Altid dejligt at skal ud og shoppe nyt grej. Så for min skyld måtte mit pio godt gå istykker når der kommer et tv som er væsentlig bedre og større til samme pris



-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 28-Juli-2009 kl. 14:45
det findes allerede en jvc 750 projektor og et godt lærred.
jeg er da også kold og overfor hvad mit tv hedder, jeg køber bare efter den bedste billedekvalitet som jeg kunne få.


Skrevet af: tbp3
Skrevet den: 28-Juli-2009 kl. 16:53

Men noget helt andet: Er der nogen, der ved, hvor meget en ISF-kalibrering giver på en V10 ift. THX-indstillingen?

Altså er det en revolution, eller skal man være hysterisk (entusiast) for kunne se forskellen?

[/QUOTE] Ja man skal vist være entusiast for at ville betale for en kalibrering også selv om at jeg synes den var lidt gul/grøn. Er ret sikker på at jeg ikke ville lægge mærke til det hvis den kom hjem i stuen alene. Selv Otto havde svært ved at argumentere for en kalibrering af v10'eren hvorimod det næsten var påkrævet med samsungen. Den var i hvertfald langt fra med standard instillingerne


Skrevet af: Marqzen
Skrevet den: 28-Juli-2009 kl. 17:02
Oprindeligt skrevet af Non-Desperado Non-Desperado skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Super Bantam, tak for din beskrivelse af oplevelsen - for os der f.eks. er deporteret til Djævleøen, eller tæt på

Ja, du bor jo på Lorteøen jvf. Monrad & Rislund.

Men noget helt andet: Er der nogen, der ved, hvor meget en ISF-kalibrering giver på en V10 ift. THX-indstillingen?

Altså er det en revolution, eller skal man være hysterisk (entusiast) for kunne se forskellen?

 

Hej. Nu har du jo efterhånden været gennem en del TV. Er du glad for dit V10? Er det en markant forbedring fra dit tidligere (var det px80?)



Skrevet af: Shiva
Skrevet den: 28-Juli-2009 kl. 18:36
Oprindeligt skrevet af Østergaard Østergaard skrev:

Oprindeligt skrevet af Shiva Shiva skrev:


Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Sammenlignede I ingen af
Pioneers Kuroprodukter med Samsung/Pana? 
det kan jeg
faktisk godt forstå Otto ikke gør, vi ved på forhånd vores er bedre.



Pak nu den bodylotion væk drenge. Der findes efterhånden 100 tråde
herinde, hvor man uhæmmet kan hylde sin Pio.


Denne tråd handler om 855'eren kontra V10, så hvorfor skal vi nu til at
sammenligne med Pioneer igen? Hvis Pioneer også havde en ny skærm på
gaden, ville det selvfølgelig give mening, men de har jo stoppet deres
produktion og deres produkter kan ikke købes mere, så der er ingen
fremtid i at blive ved med tærske langhalm i det. Både Otto og Rasmus
refererer begge til Pioneer i deres anmelderser af 855 og V10.


Der er mange herinde, undertegnede inklusiv, som står foran
udskiftning af husalter og spændt følger udviklingen på disse nye
plasmaskærme. Kunne være rart, om man kunne følge den nye 'streg i
sandet' uden konstant at skulle mindes om, at man alligevel ikke kan få
det bedste.


 


On topic. Fremragende læsning af både prof'erne og amatørerne.
Jeg deltager helt sikkert næste gang.



 


Shiva, tænk på alle de stakkels Pioneer-ejere den dag deres Pio ikke
længere fungerer. Så må de leve resten af deres liv uden at kunne se
fladskærm, for deres øjne ville jo eksplodere, hvis de anskaffede sig
noget andet.


Det er noget fis at skrive, for det er ikke min pointe. Jeg vil slet ikke
betvivle, at Pioneer lavede de bedste skærme og det synes jeg faktisk
også selv. Folk skal med rette have lov til at være stolte af deres
referenceskærm.
Jeg har bare ikke længere mulighed for at få en selv, så nu går livet så
videre med de næste generationer fra de andre producenter. Derfor
følger jeg spændt med i disse 'år 1 efter Pioneer'-tråde og bliver bare
irriteret over, at det som altid går over i det sædvanlige Pio-rygklapperi.
Det kan godt være, jeg gik over stregen i min retorik. Beklager   

-------------

Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.


Skrevet af: Bruger udmeldt 33
Skrevet den: 28-Juli-2009 kl. 22:46
Så er den tråd ødelagt af Min pioneer snak. Tilbage til emnet folkens


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 29-Juli-2009 kl. 06:59
Oprindeligt skrevet af Japer Japer skrev:

Så er den tråd ødelagt af Min pioneer snak. Tilbage til emnet folkens


af din pioneer snak, du har jo ikke sagt noget


Skrevet af: Bruger udmeldt 9
Skrevet den: 29-Juli-2009 kl. 07:40

Oprindeligt skrevet af Marqzen Marqzen skrev:

Hej. Nu har du jo efterhånden været gennem en del TV. Er du glad for dit V10? Er det en markant forbedring fra dit tidligere (var det px80?)

Umiddelbart er jeg meget glad for V10'eren, og sortniveauet er også bedre ift. PX80'eren. Dertil skal det siges, at ingen af de to skærme er/var kalibrerede, så ud fra hvad jeg har læst, kan forskellen tilskrives THX-indstillingen og NeoPDP.

En anden forskel på de to er, at jeg nu kan se digitalt TV fra Stofa uden en Zaptor-boks, bevares jeg kan ikke starte forfra eller leje film, men det gør mig intet, for TV'et virker bare uden at fryse modsat min gamle HD-boks fra Samsung.

Den tredie forskel ift. PX80 er, at der på V10 ikke er skyggen af retention.

Og så er Viera Cast jo en hyggelig lille detalje, så jeg lige kan snuppe en musikvideo på Youtube, mens der er reklamer.

Så alt i alt synes jeg, at det var en god investering af 12.495 kr.



Skrevet af: Bruger udmeldt 33
Skrevet den: 29-Juli-2009 kl. 18:05

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Oprindeligt skrevet af Japer Japer skrev:

Så er den tråd ødelagt af Min pioneer snak. Tilbage til emnet folkens


af din pioneer snak, du har jo ikke sagt noget

 

Nej nej



Skrevet af: ziphnor
Skrevet den: 29-Juli-2009 kl. 19:44
Jeg kunne godt tænke mig at høre lidt mere om hvordan de to TV klarede sig i dagslys (der er allerede skrevet lidt). Her tænker jeg mere på om de begge bliver "udvaskede" (altså at den sorte baggrund bliver grå) i lige stor grad (og hvor meget i forhold til tidligere generationer), og hvilken af de to der er mest lysstærke.

Nu kan jeg se at Pioneer er tabu, men jeg kunne godt tænke mig at høre et gæt på hvor godt 5090 håndterer lyse omgivelser i forhold til disse to TV.

Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Et apparat jeg synes er værd at fremhæve, er et apparat der slet ikke var der, nemlig Samsung'en i 58", der til 24k i Klubben (aner ikke hvad den koster andre steder) virker som et rigtigt stærkt køb.


Jeg er også brændt lidt varm på 58B855, og har bemærket at den kan fås til ~22k DKK inkl levering og "100% pixelgaranti" fra fyndborsen.se. Man kan også satse og få B850 (altså ikke den nordiske udgave) til 19k inkl. levering fra expansys.dk, men så er der nok ikke så meget garanti at gøre godt med :)


Skrevet af: Chabang
Skrevet den: 29-Juli-2009 kl. 21:20
Oprindeligt skrevet af bantam bantam skrev:

Lige umiddelbart før arrangementet startede, udførte jeg en vejledende måling af strømforbruget (med et DONG Spar'o'meter) på 54Z11 og 50B855. Tidligere har jeg målt på 46PZ85, 42V10 og Pio 5090H.

Jeg ved at det skurer i ørerne, og at det virker lidt naturstridigt  - men strømforbruget er stort set identisk på de nævnte TV uanset forskel i størrelsen. Dog ser det ud til, at 5090H er mindst strømforbrugende, hvilket overrasker lidt. THX-indstillingen på V10 koster ikke målbart mere i strømforbrug - men det gør IFC til gengæld (ca. 5% så vidt jeg husker).


Det her overrasker mig meget, både Panasonic og Samsung har jo slået meget på, at de har skåret strømforbruget ned med så og så mange procent. Strømforbruget er specielt én af grundene til, at jeg har set ekstra meget efter en 855 fremfor at lede efter et pioneer.



Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 29-Juli-2009 kl. 23:29

Oprindeligt skrevet af ziphnor ziphnor skrev:

Jeg kunne godt tænke mig at høre lidt mere om hvordan de to TV klarede sig i dagslys (der er allerede skrevet lidt). Her tænker jeg mere på om de begge bliver "udvaskede" (altså at den sorte baggrund bliver grå) i lige stor grad (og hvor meget i forhold til tidligere generationer), og hvilken af de to der er mest lysstærke.

Pana havde bedst sort i et mørkt lokale, men blev mere udvasket i et lyst lokale så Samsung faktisk havde bedst sort i et lyst lokale - så der er absolut forskel. Samsung'en kan samtidig drives til mere lys hvis man vil. Pana'en er som de tidligere generationer på det punkt, Samsung'en minder om Pioneer på det punkt synes jeg.



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: bantam
Skrevet den: 29-Juli-2009 kl. 23:56
Oprindeligt skrevet af Chabang Chabang skrev:

Oprindeligt skrevet af bantam bantam skrev:

... Jeg ved at det skurer i ørerne, og at det virker lidt naturstridigt  - men strømforbruget er stort set identisk på de nævnte TV uanset forskel i størrelsen. Dog ser det ud til, at 5090H er mindst strømforbrugende, hvilket overrasker lidt. ...

Det her overrasker mig meget, både Panasonic og Samsung har jo slået meget på, at de har skåret strømforbruget ned med så og så mange procent. ...

Jeg var til dels selv lidt overrasket - og det er bl.a. også derfor jeg kun vil kalde det en "vejledende måling" - for til målingen anvendes den sekvens af videoklip der findes på DVE (PAL DVD) under reference materials.

Sekvensen ligner alt i alt noget, der er repræsentativt for reelt indhold - men det er helt sikkert ikke denne måde strømforbruget måles på iflg. standarden (Samsung opgiver standarden i deres B855 specifikationer).

Man kan uden tvivl opnå bedre resultater i forhold til den standadiserede test, hvis man slår strømbesparende og evt. dynamiske features til - i det omfang standarden tillader det - men i den simple sammenligning vi har brugt her, er der tale om kalibrerede TV - og i den sammenhæng er strømbesparelse ikke en primær parameter - her kommer rå billedkvalitet først.

Derfor er det helt sikkert muligt, at Panasonic's og Samsung's plasma-TV kan performe bedre mht. strømforbruget. Vi målte kort på Eco-instillingen for Pana'erne - og de viste ganske som forventet et nedsat strømforbrug (kan desværre ikke huske størrelsen) - men det kostede på billedgengivelsen.

 



Skrevet af: Jordsvin
Skrevet den: 02-August-2009 kl. 07:46
Oprindeligt skrevet af bantam bantam skrev:

V10/Z11 har nogle dynamiske billedbehandlingfunktioner, som kan provokeres til at aktivere med de rette testbilleder - men ved almindelig brug vil man formodentligt ikke bemærke dem.

Kunne vi få uddybet dette?

Jeg har et PX70 og er temmelig generet af TVets dynamiske kontrast (som ikke kan slås fra). Har Panasonics nye modeller noget lignende? Og er det aktiveret selv i THX indstillingen?


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 02-August-2009 kl. 08:15
de nye panasonic har stadig dynamiske kontrast.
Ved faktisk ikke helt om det gælder Samsung.

yderligere en grund til jeg skiftede min pan px80 ud med en pioneer.


Skrevet af: johnjkj
Skrevet den: 02-August-2009 kl. 09:08

havde på et tidspunkt et Philips plasma, hvor en f.eks. mørk baggrund pludselig blev lidt lysere midt i scenen. Er det dynamisk kontrast? Det var ihvertfald generende og kan ikke være særlig korrekt.

Jeg spør´fordi jeg er på vippen til at købe et TX-P37X10Y til soveværelset.



Skrevet af: Jordsvin
Skrevet den: 02-August-2009 kl. 21:22
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

de nye panasonic har stadig dynamiske kontrast.

Og det kan stadig ikke slås fra?

Hvor svært kan det være, Panasonic?!


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 04-August-2009 kl. 10:47

Oprindeligt skrevet af Jordsvin Jordsvin skrev:

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

de nye panasonic har stadig dynamiske kontrast.

Og det kan stadig ikke slås fra?

Hvor svært kan det være, Panasonic?!

Problemet er lidt at NeoPDP netop ER dynamisk allokering af drive-strøm til panelet, og ikke en egentlig forbedring af panelets egenskaber som sådan, på linie med Kuro.



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: 4ever
Skrevet den: 04-August-2009 kl. 13:11
Oprindeligt skrevet af johnjkj johnjkj skrev:

havde på et tidspunkt et Philips plasma, hvor en f.eks. mørk baggrund pludselig blev lidt lysere midt i scenen. Er det dynamisk kontrast? Det var ihvertfald generende og kan ikke være særlig korrekt.


Jeg spør´fordi jeg er på vippen til at købe et TX-P37X10Y til soveværelset.



Panasonic TX-37X10Y har ikke NeoPDP, så det skulle ikke være et problem på dette tv.



Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 04-August-2009 kl. 13:14
Oprindeligt skrevet af 4ever 4ever skrev:

Oprindeligt skrevet af johnjkj johnjkj skrev:

havde på et tidspunkt et Philips plasma, hvor en f.eks. mørk baggrund pludselig blev lidt lysere midt i scenen. Er det dynamisk kontrast? Det var ihvertfald generende og kan ikke være særlig korrekt.


Jeg spør´fordi jeg er på vippen til at købe et TX-P37X10Y til soveværelset.


Panasonic TX-37X10Y har ikke NeoPDP, så det skulle ikke være et problem på dette tv.






men derfor har den stadig dynamisk kontrast, men at kalde det et problem er måske lige i overkanten.

for så har alle LCD/LED da et problem


Skrevet af: ziphnor
Skrevet den: 05-August-2009 kl. 20:59
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Pana havde bedst sort i et mørkt lokale, men blev mere udvasket i et lyst lokale så Samsung faktisk havde bedst sort i et lyst lokale - så der er absolut forskel. Samsung'en kan samtidig drives til mere lys hvis man vil. Pana'en er som de tidligere generationer på det punkt, Samsung'en minder om Pioneer på det punkt synes jeg.


Var lige nede idag og kigge på V10 og B855 i hifibutikken idag. På trods af at butikken ikke er særlig kraftigt oplyst (i forhold til normalle butikker ihvertfald) var B855'ens lysstyrke og sort niveau signifikant bedre end V10'eren (som så igen var en del bedre end den lidt ældre samsung plasma der stod ved siden af).

Når man kombinerer dette med forskellen i tykkelse og det klamme design af V10, synes jeg umiddelbart B855 virker som det bedste valg (men det er selvfølgelig fordi jeg ligger vægt på nogle bestemte egenskaber).


Skrevet af: Bigboy
Skrevet den: 06-August-2009 kl. 12:39

Design er en smagssag. Samsung fik fingeren af konen, netop pga. designet. V10 faldt derimod i hendes smag. Sådan er der så meget.

Og hvis der er noget der er klamt, så er det netop Samsungs brug af billig plastic for at få det til at se ud som noget det ikke er!



-------------
Mvh.
PT

Panasonic TX-42V10e
Hitachi PJ-TX100
102" 16:9 gråt lærred
KEF 5.1 surround
Butkick transducer T.Hansen (virker faktisk og koster 150kr)


Skrevet af: Firebird
Skrevet den: 06-August-2009 kl. 12:55
Oprindeligt skrevet af Bigboy Bigboy skrev:

Design er en smagssag. Samsung fik fingeren af konen, netop pga. designet. V10 faldt derimod i hendes smag. Sådan er der så meget.

Og hvis der er noget der er klamt, så er det netop Samsungs brug af billig plastic for at få det til at se ud som noget det ikke er!

Enig, og enig. Design er en smagssag, og 855'eren er langt bedre end materialerne giver udtryk for.



-------------
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?


Skrevet af: ziphnor
Skrevet den: 06-August-2009 kl. 16:16
Oprindeligt skrevet af Bigboy Bigboy skrev:

Design er en smagssag. Samsung fik fingeren af konen, netop pga. designet. V10 faldt derimod i hendes smag. Sådan er der så meget.


Selvfølgelig er design en smagssag (jeg prøvede også at pointere at jeg netop lagde vægt på bestemte egenskaber). Dog vil jeg sige at der er nogle design som appellerer til langt flere mennesker end andre. Jeg har set mange posts rundt omkring i andre fora hvor folk netop ryster på hovedet over netop panasonics design (især den der dims i bunden med logoet på). Det er dog ikke noget statistisk grundlag. Det kunne være sjovt at se hvor mange på recordere.dk der synes at Panasonics design er bedre end Samsungs.

Citér Og hvis der er noget der er klamt, så er det netop Samsungs brug af billig plastic for at få det til at se ud som noget det ikke er!

Jeg er ikke helt med, hvad prøver de at få til at se ud som noget andet? Mener du at de prøver at få det billige plastik til at se dyrt ud (det har jeg lidt svært ved at se problemet ved)?





Print side | Luk vindue