Print side | Luk vindue

TT CT-3650: "E16 - Channel is scrambled"

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Microsoft Media Center, MCE og HTPC
Forumbeskrivelse: Media Center (MCE) og Home Theatre PC
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=63717
Udskrevet den: 23-Maj-2025 kl. 14:59

Emne: TT CT-3650: "E16 - Channel is scrambled"
Skrevet af: thomas_fogh
Emne: TT CT-3650: "E16 - Channel is scrambled"
Skrevet den: 28-Juli-2009 kl. 09:51
Jeg har kørt med mit TechnoTrend CT-3650 CI, DVBViewer, Stofa CAM og SmartCard en uges tid nogenlunde stabilt.
Jeg havde så min HTPC slukket 5-6 dage, og i søndags, da jeg tændte den igen, fik jeg "E16 - Channel is scrambled" for alle de kodede kanaler. Jeg ringede så til teknisk support hos Stofa i går kl. 17, og kl. 20.30 efter anden gang () de havde sendt nye koder til mit kort, kunne jeg igen se de kodede kanaler.
Jeg checkede så lige min HTPC hertil morgen, og nu får jeg "E16 - Channel is scrambled" for alle de kodede kanaler igen .
Nogen som har en idé om var der er galt?

Mvh Thomas Fogh

Svar:
Skrevet af: fltk
Skrevet den: 28-Juli-2009 kl. 10:02

Det lyder som om dit Technotrend kort ikke er i stand til at auto opdatere dit Stofa kort. Sad Stofa kortet i din HTPC da Stofa opdaterede kortet, eller sad det i en Zaptor eller lignende?

Flemming

-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100

Skrevet den: 28-Juli-2009 kl. 10:10
Det sad i min HTPC. Det mærkelige er bare, at det har virket...
Electrola.dk, hvor jeg har købt tuner kortet foreslog, at jeg prøvede at køre DVBViewer i Vista i stedet for i XP.
(Electrola kan i øvrigt godt anbefales. Han tilbød at kigge forbi en af dagene, fordi han skulle til Viby alligevel. Plus han gav mig en uges ekstra fortrydelsesret til at teste med Vista. Det er sgu' service! )

Skrevet den: 28-Juli-2009 kl. 11:32
Kan det ikke være Irdeto CA-kortet eller Stofas SmartCard som ikke virker?

Skrevet den: 29-Juli-2009 kl. 11:06
Jeg kan desuden kun finde kanaler, hvis jeg bruger QAM 256 og ikke QAM 64, som der står på Stofas hjemmeside... 

Print side | Luk vindue