Hej forum
Så skal jeg snart til at kaste mig ud i mit nyeste projekt (en projektor i kælderen), som skal bruges til film og PS3/Wii. Kælderrummet er ca. 28m² og vil blive mørklagt ganske godt ;o). Indretningen er endnu ikke fastlagt, men jeg forestiller mig at der bliver to sofagrupper ca. 3,5-4m fra lærredet.
Projektormæssigt er jeg pt. mest indstillet på en Sony HPL HW-10, da den får flotte anmeldelser (har dog ikke set den real-life). Hvis der er kommentarer/alternativer/erfaring/gode råd hører jeg gerne.
Mht. lærred regner jeg med 100”-110” vil være passende. Har set på et Rammelærred fra HiVilux. Nogle der har erfaringer med disse – er kvalitet ok? Synes prisen ser interessant ud, men man får jo nok hvad man betaler for?
Et spørgsmål som jeg har funderet en del over. Kan man sige noget generelt om lærredskvaliteten – altså hvilket/hvilke materialer det skal være lavet af, for at det er ”godt nok” (ved godt at ”godt nok” er relativt)? Når man læser omkring de forskelle produkter der udbydes skriver de sjældent, hvad lærredet er lavet af, hvorfor det kan være svært at sammenligne et dyrt produkt med et billigt. Håber at det giver mening?
Læste i øvrigt i forummet : http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62742&PN=1&TPN=3 - http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62742& PN=1&TPN=3 at Ikeaboy havde haft succes med en gipspladeløsning. Kan dette anbefales og hvad vil den korrekte fremgangsmåde være?
Ved godt at næste spørgsmål principielt hører til under surround/Hifi, men jeg håber at I bærer over med mig, og kommer med lidt brugbare inputs, da de fleste af jer som har et lignende setup også har noget tilsvarende HIFI udstyr.
Jeg skal bruge en ny surround receiver samt et par nye fronthøjtalere (bruger eksisterende center, baghøjtalere og sony Harddisk recorder som dvd). Budgettet ligger på 5.000 – 8.000 DKK for det samlede. Jeg synes at Onkey ser fornuftige ud i dette leje. Nogle forslag inden for dette budget?
Jeg takker og ser frem til at høre jeres kommentarer
Mvh Thomas
|