Print side | Luk vindue

Har jeg MISFORSTÅET noget eller er det ?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=63810
Udskrevet den: 20-Maj-2025 kl. 00:07

Emne: Har jeg MISFORSTÅET noget eller er det ?
Skrevet af: optimist
Emne: Har jeg MISFORSTÅET noget eller er det ?
Skrevet den: 29-Juli-2009 kl. 22:29
Hej
Har købt et SAMSUNG LE32B535. m DVB-T & DVB-C

Kan hive dvb-t ned på "strikkepind metoden" 100% ok (lyd/billed super)

Finder alle kanaler på Dvb-t
Finder også alle kanaler på Stofa kabel tv (Lille pakke) ANALOG

Har også en bærbar m mediacenter og når jeg lader den søge og finde alle kanaler på Stofa kabel tv finder den dem fint og lyd og billed er fint (17 tommer skærm) BÅDE DVB-T og ANALOG (STOFA)

Men problem med tv (samsung le32b636) er at det viser ALLE analog kanaler med meget sne og lyden dur ej
Foto 1 er kanal m dvb-t

Foto2 er analog signal fra Stofa

Har jeg MISFORSTÅET noget eller er det umulig at se de ANALOG signaler fra Stofa med et Samsung le32b535????
MANGLER jeg en analog modtager/box ?????????

Mit gl billedrørstv og pc går/gik det jo fint med!

MVH MICHAEL

PS foto er taget lavopløsning og skal på ingen måde vise Samsung billedkvalitet for jeg er altså 140% tilfreds m TV og håber det virker mange år frem!
psps Jeg rer på dybt vand mht fladskærme så bær over med mig hvis jeg har glemt at købe noget tilbehør (IKKE zaptor!)

Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 29-Juli-2009 kl. 22:36

LCD er ikke gode på Analoge signaler, især ikke middelmådige kabel signaler.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 29-Juli-2009 kl. 22:37
analog er ikke særlig godt på et lcd tv, så du vil aldrig få samme kvalitet som et crt tv.

har du ikke overvejet et digital signal fra Stofa.

når du ser dvb-t er det digital
.  

Skrevet den: 29-Juli-2009 kl. 22:50
Hej

Foto i højre side er et billed af MASSERE af sne på billede og ikke et udtryk for noget med LCD !!!!
Lyden på foto i højre sider er umulig at lytte til i gennem længere tid (ok foto med lyd ....OMMER!  men det hvad jeg oplever når jeg kikker/høre)

Foto i venstre side er et billed som kun skal vise samme kanal UDEN sne men er hentet luft (antenne) taget i lavopløsning for at få det til at fylde så lide så mulig og taget m blitz. lyd og billed i venstre side er 140% ok super! ( har åbenbart rystet på hånden da jeg tager foto i venstre side prøv at kikke på Navnet Samsung!)

STOFA digital signal .......Opgiver har ikke tid til at se alle de kanaler, det er derfor jeg kun har den lille pakke!

MVH MICHAEL

Skrevet den: 30-Juli-2009 kl. 00:12
Vores indlæg (radiomand) er af erfaring og ikke udfra fra din billeder.
billeder af et tv på nettet kan ikke rigtig bruge til noget, for det kommer jo an på hvor god min skærm er.
Men det til højre ser jo ikke godt ud for at sige det mildt.
et lcd som dit tv er ikke særlig godt med et analog signal. Hvis dit signal så heller ikke er særlig godt, så bliver det jo kun endnu dårligere.
det kommer også meget an på hvor god den analog tuner er på dit tv.

ET digital signal er bedre på alle fladskærme, da de er bygget til et digital signal.
Så uanset hvad tror jeg aldrig du får samme kvalitet som dit på CRT tv med et analog signal. Håber så ikke du havde den forventning.

Skrevet af: OleA
Skrevet den: 30-Juli-2009 kl. 01:52
Det ser mærkeligt ud og kan selvfølgelig ikke bare forklares med at analog er skidt på lcd(og plasma for den sags skyld).

Har du antennekablet direkte fra væggen til tv?

Måske er det simpelthen tuneren i tv'et der er i stykker.

-------------
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.

Skrevet den: 30-Juli-2009 kl. 06:13
Jeg kan ikke se anden forklaring, når det samme signal ser fint ud på hans crt tv.

Men der kan da noget om tuneren er i stykker 
Men tror alså bare den er af en meget ringe kvalitet.

det kan jo være andre har samme type tv

Skrevet af: Klondike
Skrevet den: 30-Juli-2009 kl. 07:44

Det ser ud som om antenne kablet ikke er samlet ordentligt.

Eller ligger det tæt sammen med andre kabler ?

Er det det samme kabel som virker fint på din PC ?

Skrevet af: jb17j
Skrevet den: 30-Juli-2009 kl. 08:18

det analoge signal kan helt sikke se bedre ud, jeg har lige sat en 32 sony op og der var det analoge signat ok, naturligvis er det digitale bedre, men det analoge signal kan man godt leve med.

men det kræver at signalet er 100% i orden så der for kan det godt betale sig og købe nogel gode kabler. det billede 2 viser med sikkerhed et dårlig analog sigal, enten er det indstillet forkert, eller det er selve signalet

-------------
Mvh Jan B

Skrevet af: bphhm
Skrevet den: 30-Juli-2009 kl. 08:29
Mit bud er helt klart at du skal gå din kabling igennem. Forbind dit LCD TV direkte til indkommende TV signal udenom alle forstærkere/fordelere etc. check dit kabel at det er dobbeltskærmet og ikke det billigste fra Harald Nyborg.  Hvis du fortsat oplever problemer så skal du have checket dit indgangs signal. Er der fortsat problemer så vil jeg fejlmelde din TV tuner.

Der er forskel på analog tunere i nutidens LCD og good old CRT. Mit bud er at et dårligt signal vises bedre på CRT men vil dog ikke kunne forklare det dårlige billede ovenfor.

Mit Samsung 26" viser et fint analogt billede med et ikke alt for godt indgangs signal.

God jagt:-)

Skrevet af: fltk
Skrevet den: 30-Juli-2009 kl. 08:30

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Jeg kan ikke se anden forklaring, når det samme signal ser fint ud på hans crt tv.

Men der kan da noget om tuneren er i stykker 
Men tror alså bare den er af en meget ringe kvalitet.

det kan jo være andre har samme type tv

Jeg tror også det er noget i den retning. Ihvertfald  tyder det på, at antenneforbindelsen ikke er OK, måske en tråd fra kablets skærm der berører inderlederen. Dobbeltjek alle kabler og samlinger!!

Flemming

-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100

Skrevet den: 30-Juli-2009 kl. 09:46
Hej

Har tygget lidt på problemet og som mange har skrevet er det selve signalet som driller/gør det umulig at se Analog kabel tv fra Stofa!

Selve det (signal) Stofa Levere kan jeg ej finde ud af om det er optimal.

Men jeg bruger en TV SPLITTER :

Og her til morgen fjernede jeg den  og gav Stofas Kabel tv signal ind igen.
Søgte på kanaler og fandt alle i lille pakke.

Nu er alle problemer forsvundet !!!!
INGEN SNE
Stereo
Fin tekst-tv

Jeg har en DVD DIGITAL VIDEO ESSENTIALS Optimize Your Home Entertainment System. DVE

Jeg har fulgt med i de forskellige forklaringer og der er noget med forskellen på Digital/Analog ......OG jeg kan se Analog signalets billed er lidt mere udflydende kontra det digitale Skarpe foto kvalitet.

Her et foto taget i dagslys og der er noget fra baggrund som kan ses når jeg tager foto Men foto er bare for at vise at AL SNE er væk!
Ok jeg har ikke styr på instill af billed, men det analog signal skal jo være lidt uld/uskapt

Og selve logo fra Samsung er vel udtryk for Kamerats  standart ....Please lad nu være med at skyde LCD fladskærme i stykker pga dette foto !!!!!

Men Jeg har et spørgsmål til:
Når jeg bruger en TV SPARESKINNE og vil have min DVD på "spare stik" dvs når tv tændes tændes der også for DVD
MEN DVD slukkes rimlig hurtig 1-1½ min efter den tændes sammen med TVet
Hvorfor kan jeg ikke bruge TV-Spareskinne sammen med Samsung le32b535???
Skal jeg instill noget i TV et?

MVH MICHAEL

Skrevet af: Toebs
Skrevet den: 30-Juli-2009 kl. 10:21
lidt off-topic men hvad er "strikkepind metoden"?
godt du fik problemet løst

Skrevet den: 30-Juli-2009 kl. 10:30
Hej TOEBS

" Strikkepind metoden"

Har læst her på Recordere.dk at en stump ledning ind i antenne ind og så noget med en strikkepind i den ende af kablet .

Her er min "strikkepinds MetodE......Nem at lave og længden af afisoleret kabel er bare et slum/tilfælde:

Hvis det er mulig at modtage DVB-t på den måde behøves der ikke at skulle bruge penge til en pasiv/aktiv DVB-T ANTENNE!!!

Bare et SPARE RÅD her i denne finanskrise tid!!!!!

Og problemet er løst, dog ville jeg gerne have den tv-splitte ind igen( så jeg kan se DIGITAL DVB-T) for fremtiden sender DR en HD KANAL som jeg gerne ville nyde!

MVH MICHAEL

Skrevet af: moho
Skrevet den: 30-Juli-2009 kl. 13:48

Her i Aarhus sender Stofa Letterbokset, så et analogt billede vil vel blive temmelig daarligt, når man gerne vil se det blæst op på sin Fladskærm i fuld størrelse.

I modsætning til YouSee hvor billederne på ens 4:3 CRT skærm ses Anamorfisk. Alene her ligger der en væsentlig forringelse udtrykt i een eller anden procent. 

-------------
Har Stofa, Basispakke! Forvirrelsesfreak og andre Århushistorier. Den korrekte opløsning i det vandrette plan for HD er lige netop ___?

Skrevet af: Toebs
Skrevet den: 30-Juli-2009 kl. 16:43
Oprindeligt skrevet af optimist optimist skrev:

Hej TOEBS" Strikkepind metoden"Har læst her på
Recordere.dk at en stump ledning ind i antenne ind og så
noget med en strikkepind i den ende af kablet .Her er min
"strikkepinds MetodE......Nem at lave og længden af
afisoleret kabel er bare et
slum/tilfælde:30_103542_Billede0057.jpg">Hvis det er mulig at
modtage DVB-t på den måde behøves der ikke at skulle
bruge penge til en pasiv/aktiv DVB-T ANTENNE!!!Bare et
SPARE RÅD her i denne finanskrise tid!!!!!Og problemet er
løst, dog ville jeg gerne have den tv-splitte ind igen(
så jeg kan se DIGITAL DVB-T) for fremtiden sender DR en
HD KANAL som jeg gerne ville nyde!MVH MICHAEL

Tak for det meget uddybende svar

Skrevet af: Gonardo
Skrevet den: 31-Juli-2009 kl. 01:12

Hej TOEBS

" Strikkepind metoden"

Har læst her på Recordere.dk at en stump ledning ind i antenne ind og så noget med en strikkepind i den ende af kablet .

Her er min "strikkepinds MetodE......Nem at lave og længden af afisoleret kabel er bare et slum/tilfælde:

Hvis det er mulig at modtage DVB-t på den måde behøves der ikke at skulle bruge penge til en pasiv/aktiv DVB-T ANTENNE!!!

Bare et SPARE RÅD her i denne finanskrise tid!!!!!

Og problemet er løst, dog ville jeg gerne have den tv-splitte ind igen( så jeg kan se DIGITAL DVB-T) for fremtiden sender DR en HD KANAL som jeg gerne ville nyde!

MVH MICHAEL
Hvis du splitter signalet til 2. signaler, halvere du også signalet.

Du skal have målt dit signal i væggen, mener at det skal kunne trække til 2. tv... 

Skrevet af: fltk
Skrevet den: 31-Juli-2009 kl. 12:33

Hej

Har tygget lidt på problemet og som mange har skrevet er det selve signalet som driller/gør det umulig at se Analog kabel tv fra Stofa!

Selve det (signal) Stofa Levere kan jeg ej finde ud af om det er optimal.

Men jeg bruger en TV SPLITTER :

Og her til morgen fjernede jeg den  og gav Stofas Kabel tv signal ind igen.
Søgte på kanaler og fandt alle i lille pakke.

Nu er alle problemer forsvundet !!!!
INGEN SNE
Stereo
Fin tekst-tv

Den splitter må absolut være defekt, ellers skulle den ikke give så dårligt billede, medmindre signalet i forvejen er ekstremt svagt. Prøv eventuelt med en anden splitter om den giver samme resultat. 

Flemming

-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100

Skrevet den: 31-Juli-2009 kl. 20:00
Hej Igen

Ville købe en ny splitter................

Var ikke klar over at der var 2 muligheder.

1 mulighed 1 hun til 2 han
2 mulighed 1 han til 2 hun

Og selvfølgelig købte jeg det forkerte Tv splitter .....

MVH MICHAEL
PS.......nu ikke noget med s-cikane

Skrevet af: jb17j
Skrevet den: 01-August-2009 kl. 08:08

øhh hvad er det du skal bruge den splitter til, hvis jeg har forstået det rigtig så vil du have 2 indgange til en indgang til tv, en analo og digatal som så går sammen til tv, jeg tror ikke det kan lade sig gør med de splitter du nævner, kan ikke lige husk hvorfor. men det er noget med retningen ikke passer med det du gerne vil have..

mvh Jan

-------------
Mvh Jan B

Skrevet af: larsvj
Skrevet den: 01-August-2009 kl. 12:32

Hej Igen
Ville købe en ny splitter................
Var ikke klar over at der var 2 muligheder.
1 mulighed 1 hun til 2 han  /  2 mulighed 1 han til 2 hun
Og selvfølgelig købte jeg det forkerte Tv splitter .....
MVH MICHAEL
PS.......nu ikke noget med s-cikane

Og Hvad er det så lige du er i gang med om man må spørge...

Gætter på du vil have et "kabelTV" signal i den ene gren og DVB-T i den anden gren.

Det fungerer IKKE - de frekvenser der brugesa i KabelTV falder sammen med dem fra luften - det giver kun støj og skrammel.

Løsningsmodel : Du skal bruge en RF/HF omskifter, så du vælger Enten den ene ell. den anden indgang.

-------------
* Sony KDL-46WE5W * OPPO BDP-83SE * YouSee Boxe * Yamaha RX-A1010 *
* Center: D A T HjemmeFusk * Front: Beolab 3 * Bag: JBL One *

Skrevet den: 01-August-2009 kl. 14:00
Hej LARS

Tak tak..........Nu kikker jeg efter en RF/HF- Omskifter

MVH MICHAEL

Print side | Luk vindue