Til næste år kommer Star Wars på Blu-ray
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Blu-ray afspillere
Forumbeskrivelse: Afspillere med blu-ray
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=63876
Udskrevet den: 08-Maj-2025 kl. 16:30
Emne: Til næste år kommer Star Wars på Blu-ray
Skrevet af: Startrek
Emne: Til næste år kommer Star Wars på Blu-ray
Skrevet den: 31-Juli-2009 kl. 00:06
Star Wars skulle lande på Blu-ray til næste år 
http://www.areadvd.de/news/2009/07/30/star-wars-box-auf-blu- ray-disc-geplant/
|
Svar:
Skrevet af: tvit
Skrevet den: 31-Juli-2009 kl. 00:24
Og Ringene's Herre extended versionerne.....Det bli'r et godt år
------------- m.v.h
John Winther
|
Skrevet af: Lars
Skrevet den: 31-Juli-2009 kl. 00:57
Startrek skrev:
Star Wars skulle lande på Blu-ray til næste år  |
Måske 
Men det originale interview siger faktisk intet om hvornår de kommer, blot at det er sandsynligt at der nok kommer et "ultimate box-set" på et tidspunkt.
http://www.examiner.com/x-2730-Star-Wars-Examiner~y2009m7d29-Star-Wars-on-Bluray - Starwars on Blu-ray
Men der tales om en Star Wars Celebration V i http://www.examiner.com/x-2730-Star-Wars-Examiner~y2009m7d29-ComicCon-interview-with-Steve-Sansweet - denne artikel , som kommer sommeren 2010. En event der skal hylde 30-års dagen for første film.
Og det er da ikke usandsynligt, at de bruger det som et godt tidspunkt til at lancere et Blu-ray Star Wars 6-film box-set 
/Lars
------------- Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
Skrevet den: 31-Juli-2009 kl. 01:06
Vel det kan måske tænkes at der er et box sæt at den computer animated Star Wars tv serie og ikke de gammal spille film, da der jo kun er udsendt pilot afsnittet på Blu-ray
|
Skrevet af: Hans j
Skrevet den: 31-Juli-2009 kl. 12:44
De kan sgu´ da ikke blive ved med at se om BD slår an !!!!!!
Hvis alle gjorde det, ja så kom der intet BD-marked.
Se nu at få gang i de "store" film, de kan sikkert også løfte salget af BD-afspillere, især nu hvor priserne rasler ned .
|
Skrevet den: 31-Juli-2009 kl. 16:36
BD film er jo på konstant udsalg, vel fordi at BD ikke er slået and (endnu),
så man kan jo også se det på den måde at fordi at priserne rasler ned, er
fordi at BD ikke sælge, se bare på det udvalgt af BD film hos Bla. Fona,
det bliver mindre månden for månden, og hvis dette forsætte året ud, så
er der ingen BD film til salg hos bla. Fona
|
Skrevet den: 31-Juli-2009 kl. 16:43
Startrek skrev:
BD film er jo på konstant udsalg, vel fordi at BD ikke er slået and (endnu),
er der ingen BD film til salg hos bla. Fona  |
Endnu en dommedagsteori fra dig .
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 31-Juli-2009 kl. 16:44
FONA = Forundrer Os Nærmest Altid
|
Skrevet af: jonaskp
Skrevet den: 31-Juli-2009 kl. 17:03
Tror også det er meget pyskologisk, netop med butikker som Fona og lignende.
Hvis en genudgivet film på Blu-ray står til 229,- og man kan købe enten samme film eller film fra samme årgang på tilbud for 50,- (3 for en hund), så er det lidt svært at argumentere for at købe Blu-ray for rigtigt mange mennesker.
Jeg har set Blu-ray og den forskel det gør for billedet og jeg har svært ved at se hvorfor jeg skal give 200,- mere for en film. Derfor køber jeg dem kun når de er på tilbud - dvs. 100kr eller nogle gange 149,-. Er ikke begyndt at købe så meget på nettet.
Det var off-topic i forhold til emnet, sorry. Glæder mig selv vildt meget til Star Wars på Blu-ray. Er selv bedøvende ligeglad med Ringenes Herre, men SW ser jeg meget frem til.
|
Skrevet den: 31-Juli-2009 kl. 17:05
Hans j skrev:
Startrek skrev:
BD film er jo på konstant udsalg, vel fordi at BD ikke er
slået and (endnu),
er der ingen BD film til salg hos bla. Fona  | Endnu en
dommedagsteori fra dig . |
Hehe, sådan er livet, og jeg er ikke den enste, ikke
Men et udtryk for at jeg gerne se at der komme flere og flere BD film på
hylderne og ikke som det er nu hvor udvalget af BD bla. hos FONA er en
tynd kop kaffe
Selfølig se jeg at BD formate vinder
|
Skrevet af: rawi
Skrevet den: 01-August-2009 kl. 05:59
nu spørger jeg måske dumt, men nu hvor fx. Star Wars er optaget i en eller anden obskur opløsning, vil det så blive mærkbart bedre billedkvalitet ifht. DVD? Jeg ejer ikke BD (endnu) så har aldrig studeret forskellen. Jeg har bare en forstilling om at de ved optagelserne ikke har kunne optage i lige så god "kvalitet" som BD kan gengive.
|
Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 01-August-2009 kl. 10:09
De nye Star Wars-film er optaget i 2K, hvilket er en smule højere opløsning end Blu-ray.
|
Skrevet den: 01-August-2009 kl. 11:58
rawi skrev:
nu spørger jeg måske dumt, men nu hvor fx. Star Wars er optaget i en eller anden obskur opløsning, vil det så blive mærkbart bedre billedkvalitet ifht. DVD? Jeg ejer ikke BD (endnu) så har aldrig studeret forskellen. Jeg har bare en forstilling om at de ved optagelserne ikke har kunne optage i lige så god "kvalitet" som BD kan gengive.
|
De gamle er optaget på 35mm film, som der er nævnt så mange gange, har disse en "opløsning" som er væsentlig højere end bd.
Jeg tror nok de vil lave en ordentlig transfer til bd.
|
Skrevet af: Daniel K
Skrevet den: 01-August-2009 kl. 12:12
Hans j skrev:
Jeg tror nok de vil lave en ordentlig transfer til bd.
|
Så skal de gøre det en helt del bedre end dvderne, og det har jeg min tvivl om.
|
Skrevet den: 01-August-2009 kl. 13:48
Mene at havde læst et sted at de gammal Star Wars film, var af en ringer
opløsning end normal 35mm film, på grund af Special effekt der blive
brugt i disse film, da man har bruget en optisk printer (Special udviklet til
Star Wars), og hver gang man laver en ny kopi (op til 35 gange) så bliver
bilde kvalitet ringer hver gang.
De nye Star Wars film er optage i 1080/24p, som så er det max. bilde
kvalitet man kan få ud af disse film.
Så hvis Star Wars film skal kunne følge med tide (4K er fremtiden, for ikke
at tænke på 3D), så skal der laves ny CGI effekter i 4K (plus 3D) til alle
Star Wars filmen, vel en grund til at det går lidt lange tid med at få dem
ud på HD market, så den teknisk udvikling er ved at overhale Star Wars
filmen.
|
Skrevet den: 01-August-2009 kl. 23:58
I forbindelse med Star Wars Trilogy Special Edition
udgaverne mener jeg at huske noget med at de gamle
filmruller ikke havde det så godt. Det snakker de blandt
andet noget om på ekstra materialet.
Kan man forestille sig at de så dengang har lavet en
digitalt transfer fra filmrullerne som så måske er det
bedste udgangspunkt de har idag (hvis de originale film er
i dårlig forfatning)? Og hvis dette er tilfældet, hvor god
kan kvaliteten i denne transfer så være? Det er jo mange år
før der blev snakket om Blu-ray og HDTV.
|
Skrevet af: Piokongen
Skrevet den: 02-August-2009 kl. 00:24
jonaskp skrev:
I forbindelse med Star Wars Trilogy Special Edition udgaverne mener jeg at huske noget med at de gamle filmruller ikke havde det så godt. Det snakker de blandt andet noget om på ekstra materialet.
Kan man forestille sig at de så dengang har lavet en digitalt transfer fra filmrullerne som så måske er det bedste udgangspunkt de har idag (hvis de originale film er i dårlig forfatning)? Og hvis dette er tilfældet, hvor god kan kvaliteten i denne transfer så være? Det er jo mange år før der blev snakket om Blu-ray og HDTV. |
Der blev i forbindelse med relanceren af Star Wars IV, V og VI lavet en oprensning af de oprindelige 35 mm filruller og foretaget en digital transfer, hvilket også fremgår af ekstramaterialer + blev fremhævet ved rélanceringen. Der hvor de første film (IV, V og VI) halter mest er på effektsiden.
I forbindelse med relanceringen blev der således lagt en hav af nye effekter ind - specielt i IV'eren. Af uforklarlige årsager valgte George Lucas at beholde de gamle stop-motion animerede walkers i Emperiet Slår Igen - skulle helt klar været blevet opdateret med nye CGI effekter, da slaget på Hoth efter min mening er en af de scener, der effektmæssigt halter mest efter de nye film I, II og III 
Håber sgú at de gør alvor at at relancere de 6 film på BlueRay og benytter lejligheden til at få tilføjet et par CGI effekter i Emperiet slår Igen. 
|
Skrevet af: rawi
Skrevet den: 02-August-2009 kl. 00:34
jamen det lyder jo ikke så ringe så så må jeg hellere se at få købt mig en BD afspiller så jeg kan nyde Star Wars i outstanding kvalitet
|
Skrevet den: 02-August-2009 kl. 00:56
Piokongen skrev:
I forbindelse med relanceringen blev der således lagt
en hav af nye effekter ind - specielt i IV'eren. Af
uforklarlige årsager valgte George Lucas at beholde de
gamle stop-motion animerede walkers i Emperiet Slår Igen
- skulle helt klar været blevet opdateret med nye CGI
effekter, da slaget på Hoth efter min mening er en af de
scener, der effektmæssigt halter mest efter de nye film
I, II og III 
Håber sgú at de gør alvor at at relancere de 6 film på
BlueRay og benytter lejligheden til at få tilføjet et par
CGI effekter i Emperiet slår Igen.  |
Ved sgu ikke rigtigt. Der er nu noget charme ved de gamle
effekter.
De ting der blev tilføjet synes jeg er rigtigt godt, men
tror også man skal passe på ikke at pille for meget.
Walker'ene er jo meget ikoniske for netop slaget på Hoth,
og tror hurtigt man kunne ødelægge det for en masse fans
hvis man gjorde for meget.
|
Skrevet den: 02-August-2009 kl. 13:14
Man valgt at beholde stop-motion animerede walkers i Emperiet Slår Igen,
da man ikke var sikke på at CGI udgave af walker kunne blive så meget
bedere end stop-motion, da CGI effekter ikke altid er den beste hver
gang.
Men et er sikke, der komme helt ny CGI effekter i alle Star Wars film, den
dag at man går over til 4K, her kan ingen af af de gammle effekter og de
ny CGI effekter værre med i kvalitet, måske er man nu i gang med dette i
forbindels med at alle Star Wars film skal bliv genudgivet i 3D (vel en af
grund til at det tage så lang tid, for hvis man skal til at udviklet helt nye
CGI effekter i både 4K og 3D, ja så tage det lange tid).
Ellers så ligge alle Star Wars filme i 1080, da de er blive vist i USA på
HDTV i 1080i/60Hz (og dem der har set dem, sige at de se flot ud), og
dette har så gjort at nogle har optage disse HDTV udsendler og udsendt
dem som pirat BD i 1080i/Hz60.
|
Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 02-August-2009 kl. 14:37
Hvis man leder det rigtige steder finder man også 1080p24 versioner med specielt tilrettede farver, så de ikke ligner det nye bras der er udgivet på DVD:
Filerne fylder rask væk 40 GB, i må ikke spørge mig om jeg har filmene, da det naturligvis er ulovligt. Men de findes hvis man leder... 
Beskrivelse fra info filerne:
************************************************************ *********** WOOKIE GROOMER PRESENTS Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back HIGH DEFINITION BD50 BLURAY FORMAT 2009 Minor Color Adjustment Edition ....Boba Fett still speaks ************************************************************ ***********
------------------------------------------------------------ ----------- General Information ------------------------------------------------------------ -----------
Release Date : June 2009 Source : 1080p Sky Broadcasting/1080p German Premier Caps Frame Rate : 23.976 fps Video : 1920x1080 @ 35,000kbps Audio : English DTS 5.1 @ 1509kbps Audio : English AC3 6.1 EX @ 640kbps Audio : Isolated Film Score DTS 5.1 @ 1509kbps Audio : Isolated Film Score Uncompressed PCM Stereo Audio : 2 Audio Commentaries Audio : French AC3 Stereo Audio : Spanish AC3 Stereo Length : 2h 7m Size : Bigger and more badass
Nearly two years in the making/planning...
This Bluray was meticulously edited and color adjusted to cut back on the blue tinting/saturation that blankets the film. For the 2004 re-release the original trilogy underwent extreme color saturation changes that altered the natural colors originally shot on film. For this final and definitive release the blue tinting present through nearly the entire film has been nearly wiped away.
In addition to the extensive color adjustments a short Tri-Screen Vignette is included that showcases the differences between the newly restored 2009 Wookie Groomer edition with the original 1980 theatrical version and 2004 official re-release version with the blue tinting which is selectable via the Bluray menu.
In the audio department I have made an alternate audio commentary 2 track to compliment the original commentary already found on the official DVD release. This 2nd alternate commentary is a collection of rare interviews pieced together and placed in many key sequences through the film. In addition, I have created using raw uncompressed PCM 2 channel stereo a complete isolated music score that syncs through the entire film in both 2 channel uncompressed PCM stereo and DTS 5.1 Simulated surround sound also selectable via the menu. Not to mention the orginal Boba Fett voice has been restored again and corrected from the previous editions.
With the color adjustments, highest possible bitrate for unquestionable picture quality, Tri-Screen Vignette and a total of 8 audio channels including isolated music score no fan of the series could possibly pass on having this in their collection. The intention with this release is to provide a single definitive video/audiophile edition that can be enjoyed by even the most elitist home theater afficianadoes. My only regrets are that I could not do the animated menus, pop up menus and picture in picture split screen due to the major limitations of the authoring software I used. Perhaps when authoring software has matured and the offical Bluray releases come out I may yet again revisit the trilogy one last time...
Included in the rar set is the iso & mds files and updated bluray insert cover.
To burn the iso please use the provided mds file in ImgBurn.
|
Skrevet den: 02-August-2009 kl. 14:46
Ja man kan jo få alt over nette, selv om det er dybt ulovlig
Men alle de gammle Star Wars film V-VII blive scanet ind i 1080/24p i
forbindlsen med at de bliv renset og geudgivet (med de ny CGI effekter),
så mon ikke at der er trukke en ulovlig kopi.
Men der er tal om nogle forskel lydspor på denne ulovlig kopi, kunne de
også type at at Lucas film har haft indbrud og en af de harddisk hvor
filme lå på er blive taget.
|
Skrevet den: 02-August-2009 kl. 16:02
Jeg håber bare der kommer en oprenset Bluray version af de originale gamle film uden de ekstra tilføjede effekter.
Man kan undre sig over om Lucas overhovedet har været ind over da de bearbejdede de gamle film. Ion lasere har f.eks. altid været lyseblå og nu har de malet dem røde. Sådan nogle fejl er efter min mening utilgivelige og blasfemi. 
|
Skrevet den: 02-August-2009 kl. 16:14
Nu har Lucas jo også selskabet ILM, som blive oprette til den første Star
Wars film, da der på det tidspunk ikke var nogle filmselsker der havde en
special effekt afdeling, ja der special effekt var et fy ord engang i 70er
(tro eller ej), så var Lucas nød til at lave en special effekt afdeling, for at
kunne lave Star Wars filmen.
Derfor kan man se Star Wars film, som reklame film for ILM´s special
effekt, og nu når Lucas har magt og pengen, så hvorfor ikke.
Da det er Lucas der ejere Star Wars og ILM, kan man ikke kalde det for
utilgivelige og blasfemi, det er ene og alene Lucas der bestem hvordan at
Star Wars skal se ud, også i fremtide, tro ikke at der første gang at der
komme ny CGI effekter i disse film, når den teknisk udvikling overgår de
gammle film og det er jo det der ved at ske nu med 4K og 3D.
|
Skrevet den: 02-August-2009 kl. 17:14
Kunne man dog ikke bare have bibeholdt den lyseblå farve som er angivet alle steder, bøger, tegneserier, spil, scene markup etc.
Hvorfor begynde at lave om i starwars universet fordi man udgiver en pudset version af de gamle film. 
|
Skrevet den: 02-August-2009 kl. 17:16
Startrek: du af alle må da kunne forstå mig...
Tænk hvis de lavede fasere grønne og disruptere blå på genudgivelser... 
|
Skrevet den: 02-August-2009 kl. 19:16
Cyberguyen skrev:
|
Ja hvis det var tænk sådan for starten af, så ok med mig, der er jo også nye CGI effekter i den gammle Star Trek serie 
Tænk lige på at Star Wars kom frem, var der en del effekter der ikke var mulig at lave, man disse effekter kan man med CGI lave i dag, og SW tegne serien er jo lave efter film, og der komme helt sikke en ny tegne serie der er helt i tråd med de ny Star Wars og de ny CGI effekter.
|
Skrevet af: Prospect
Skrevet den: 02-August-2009 kl. 21:44
Cyberguyen skrev:
Hvis man leder det rigtige steder finder man også 1080p24 versioner med specielt tilrettede farver, så de ikke ligner det nye bras der er udgivet på DVD:
Filerne fylder rask væk 40 GB, i må ikke spørge mig om jeg har filmene, da det naturligvis er ulovligt. Men de findes hvis man leder... 
Beskrivelse fra info filerne:
************************************************************ *********** WOOKIE GROOMER PRESENTS Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back HIGH DEFINITION BD50 BLURAY FORMAT 2009 Minor Color Adjustment Edition ....Boba Fett still speaks ************************************************************ |
************************************************************ *********** WOOKIE GROOMER PRESENTS Star Wars: Episode VI - Return Of The Jedi HIGH DEFINITION BD50 BLURAY FORMAT 2009 Minor Color Adjustment Edition ************************************************************ ***********
Det samme er Return Of The Jedi
|
Skrevet den: 03-August-2009 kl. 10:59
Skrevet den: 03-August-2009 kl. 19:12
At en Ion Cannon strålen er blå i de gamle udgaver, er fordi at det er den gamle udgaver , og den er rød i den nye udgave, du havde vel gætte det nu , nemlig fordig at det er den nye udgave, ellers kan man ikke se forskel, mellem den gammel og nye udgave, så det er ikke helt (næsten) åndsvagt   
Ellers så var den faktis enten en økonomisk eller/og en teknisk forhindring der ikke tillod dem at lave dem røde den gang, i dage er man jo med bruge af CGI flippe helt ud, da man så har alle de farver man ønsker at bruge (og det gør man så) 
|
Skrevet den: 04-August-2009 kl. 08:38
Startrek skrev:
At en Ion Cannon strålen er blå i de gamle udgaver, er fordi at det er den gamle udgaver , og den er rød i den nye udgave, du havde vel gætte det nu , nemlig fordig at det er den nye udgave, ellers kan man ikke se forskel, mellem den gammel og nye udgave, så det er ikke helt (næsten) åndsvagt   
Ellers så var den faktis enten en økonomisk eller/og en teknisk forhindring der ikke tillod dem at lave dem røde den gang, i dage er man jo med bruge af CGI flippe helt ud, da man så har alle de farver man ønsker at bruge (og det gør man så) 
|
Alle andre lasere var den gang røde - så det er ikke fordi de ikke kunne lave den rød.
http://www.youtube.com/watch?v=UN8YIR60Ij0 - Her vises den originale ion cannon før der er pillet.

Herunder vises et billede af hvordan den ser ud i det nye latterlige udgivelser - læg mærke farverne af landskabet som de i den nye version har gjort alt for blå: 

Her kan ses klippet af den originale film:
http://www.youtube.com/watch?v=UN8YIR60Ij0 - http://www.youtube.com/watch?v=UN8YIR60Ij0
|
Skrevet den: 04-August-2009 kl. 09:12
Startrek: Det ville jo svare til at Romulanerne skulle være røde istedet for grønne...

|
Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 04-August-2009 kl. 09:21
Det kunne være vi var heldige, at de lagde begge udgaver på.
Der er flere som er kommet, hvor der er alm. udgave og directors cut.
Så det er jo bare at håbe.
------------- Mvh Flemming Larsen
|
Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 04-August-2009 kl. 09:33
Cyberguyen skrev:
Her vises den originale ion cannon før der er pillet.
Herunder vises et billede af hvordan den ser ud i det nye latterlige udgivelser - læg mærke farverne af landskabet som de i den nye version har gjort alt for blå:
 |
Til gengæld ser scenen i den nye udgave mere "udendørsagtig" ud, hvor den oprindelige alt for tydeligt viser at det er en model optaget indendørs.
Laseren er så nok lavet rød for at det ikke skulle blive blåt i blåt.
|
Skrevet af: RogueAgent
Skrevet den: 04-August-2009 kl. 09:36
Cyberguyen skrev:
Her vises den originale ion cannon før der er pillet.

| Mon ikke farven er ændret til rød som et resultat af at man har ændret farvebalancen mod blå..? Strålen ville jo være noget nær usynlig hvis den også havde været blå i den nye version.
Edit: Aargh, Lunddal kom først..! 
------------- LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704
|
Skrevet den: 04-August-2009 kl. 09:51
Nu har jeg kun de to screenshot at sammenligne med, så det er jo lidt svært. Men umiddelbart virker det da underligt at de har farvet den så blå, som tilfældet er - scenen virker meget mørk.
Og jeg tror ikke på at de ikke kunne have lavet en blå laser i den scene som ville kunne ses. Det er flueknepperi altsammen, men det er da en underlig ting at ændre på. Det er jo vildt kliche at en laser skal være rød. Det var da fedt at der var noget anderledes ved de blå lasere.
|
Skrevet den: 04-August-2009 kl. 10:01
Nu er der jo ingen som kan gisne om hvordan atmosfæren er på planeten Hoth. Men uanset hvad så har en ion canon aldrig været rød i noget som helst koncept kunst eller i deres bøger, spil eller tilsvarende.
Så hvorfor begynde at ændre det?
|
Skrevet den: 04-August-2009 kl. 12:43
Der er kun en mand der kan svare på spørgsmålet og det er George Lucas 
Ellers kan man jo prøve at stille dette spørgsmålet på div. forum der er lavet over Star Wars 
http://forums.starwars.com/index.jspa
|
Skrevet den: 04-August-2009 kl. 14:31
Ion-canon må vel blive blå igen, når det nu er blu(e)-ray .
Dælme dejligt man har dem på laserdisc med originalfarveladen .
|
Skrevet af: RogueAgent
Skrevet den: 04-August-2009 kl. 14:32
Hans j skrev:
Dælme dejligt man har dem på laserdisc med originalfarveladen . | +1 
------------- LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704
|
Skrevet den: 04-August-2009 kl. 15:53
Hans j skrev:
Ion-canon må vel blive blå igen, når det nu er blu(e)-ray .
Dælme dejligt man har dem på laserdisc med originalfarveladen .
|
Ville gerne give min højre arm for en original version af Star wars - a new hope, Star wars - Empire Strikes Back og Star wars - Return of The Jedi på Bluray 
|
Skrevet den: 04-August-2009 kl. 15:58
De findes skam i DVD fra USA i ægte letterbox format
Men det mulighed får vi nok ikke når de udkomme på Blu-ray
|
Skrevet af: Kratz
Skrevet den: 04-August-2009 kl. 16:10
jonaskp skrev:
Nu har jeg kun de to screenshot at sammenligne med, så det er jo lidt svært. Men umiddelbart virker det da underligt at de har farvet den så blå, som tilfældet er - scenen virker meget mørk.
Og jeg tror ikke på at de ikke kunne have lavet en blå laser i den scene som ville kunne ses. Det er flueknepperi altsammen, men det er da en underlig ting at ændre på. Det er jo vildt kliche at en laser skal være rød. Det var da fedt at der var noget anderledes ved de blå lasere.
|
He he, denne diskussion er da for griner! 
For nu at komplicere den 'tekniske' diskussion yderligere vil jeg påstå at en Ion kanon ikke er en laser. Det er to forskellige ting, hvorfor der vel også er en god grund til at benytte forskellige farver? 
Nå, jeg har heller ikke udført en detaljeret sammenligning mellem den oprindelige og nye version, men kan også blot undre mig over det mørke udtryk. Synes klart det så bedre og mere realistisk ud på det oprindelige billede.
|
Skrevet den: 04-August-2009 kl. 16:26
Der er jo ingen der har saget at man skal keder sig på
www.recordere.dk´s forum
Men i film ville der altid værre en form for kunstrisk frihed, dette gælde
også for Star Wars, at der er nogle fan der er så fanatisk at de ikke kan se
den kunstrisk frihed, og jeg er ikke selv en fanatisk Star Trek fan (så er
det sat på plads)
Og i alle film er der jo stor bruge af kunstrisk frihed, man kan jo ikke sige
at film er 100% realistiske og slet, slet ikke inde for SF film, i bud og
grund er film kun lavet til at fortælle en god historie, og man vile kunne
pille alle de urealistiske ting der er i div. film ud, så ville i få et shock, selv
i såkalde historisk film.
|
Skrevet den: 04-August-2009 kl. 16:36
Kratz skrev:
jonaskp skrev:
|
He he, denne diskussion er da for griner! 
For nu at komplicere den 'tekniske' diskussion yderligere vil jeg påstå at en Ion kanon ikke er en laser. Det er to forskellige ting, hvorfor der vel også er en god grund til at benytte forskellige farver? 
Nå, jeg har heller ikke udført en detaljeret sammenligning mellem den oprindelige og nye version, men kan også blot undre mig over det mørke udtryk. Synes klart det så bedre og mere realistisk ud på det oprindelige billede.
|
Det er sandt at det ikke er en laser, beklager min begrebsforvirring 
|
Skrevet af: Kratz
Skrevet den: 04-August-2009 kl. 16:59
He he, alt forladt 
Komisk så meget man kan gå op i fiktive tekniske detaljer...
|
Skrevet den: 04-August-2009 kl. 17:03
Skrevet den: 04-August-2009 kl. 17:35
Startrek skrev:
Cyberguyen skrev:
|
Ja hvis det var tænk sådan for starten af, så ok med mig, der er jo også nye CGI effekter i den gammle Star Trek serie 
Tænk lige på at Star Wars kom frem, var der en del effekter der ikke var mulig at lave, man disse effekter kan man med CGI lave i dag, og SW tegne serien er jo lave efter film, og der komme helt sikke en ny tegne serie der er helt i tråd med de ny Star Wars og de ny CGI effekter.
|
Ja, plus tænk på at da den første Star Wars film så dagens lys i 1977 var den milevidt foran andre af datidens Sci-Fi film hvad effekter og special effects angår simpelthen , som StarTrek også skriver, fordi at selskaberne dengang ikke havde speciel effects afdelinger på et højt nieau.
Da George Lucas ikke kunne realisere sin vision af Star Wars med datidens effekter (eller mangel på samme) oprettede han Industrial Light & Magic (ILM), som var banebrydende med deres effekter og teknik såvel dengang som nu. Men selv med deres banebrydende nye teknik dengang var det først ved relanceringen, at Lucas kunne få de sidste detaljer med . Er dog stadig ked af, at man ikke tog chancen og lavede kampen på Hotm med walkerne i CGI ved relanceringen, da slagene i Star Wars I, II og III er meget mere dynamiske og overbevisende end stop-motion walker kampen på Hoth - nostalgi eller ej.
|
Skrevet den: 04-August-2009 kl. 17:58
Jeg synes faktisk at eksplosionerne hvor flyene hænger i wires er en del mere realistiske end de poppede cgi effekter i de nye udgivelser.
Hvad skal ham scoter idioten i starten af Mos Eisley på de nye udgivelser? Det er fint nok at han er med, hvis de bare ikke havde sat ham til at fjolle rundt med den Jawa Rider, som er ved at falde ned. 
Lucas har efter min mening prøvet at lave de nye for humoristiske. 
|
Skrevet den: 04-August-2009 kl. 21:50
Cyberguyen skrev:
Jeg synes faktisk at eksplosionerne hvor flyene hænger i wires er en del mere realistiske end de poppede cgi effekter i de nye udgivelser.
Hvad skal ham scoter idioten i starten af Mos Eisley på de nye udgivelser? Det er fint nok at han er med, hvis de bare ikke havde sat ham til at fjolle rundt med den Jawa Rider, som er ved at falde ned. 
Lucas har efter min mening prøvet at lave de nye for humoristiske. 
|
Til dels enig - eller hvad med musikbandet i Jabba's Palads i Jediridderen vender tilbage. Det er lavet om og blevet fjollet istedet for det oprindelige "dukke cast", som var i den oprindelige filmudgave. Eksempel på et sted, hvor CGI effekterne kunne være undværet .
|
Skrevet den: 04-August-2009 kl. 23:59
Piokongen skrev:
Til dels enig - eller hvad med musikbandet i Jabba's Palads i Jediridderen vender tilbage. Det er lavet om og blevet fjollet istedet for det oprindelige "dukke cast", som var i den oprindelige filmudgave. Eksempel på et sted, hvor CGI effekterne kunne være undværet . |
Ja - Lapti Nek dance nummeret er desværre også blevet ødelagt.
I starten var det nummer beregnet til at skulle være længere - men de valgte at forkorte filmen det sted da det ikke havde betydning for handlingen.
De må godt lave det om i cgi for min skyld - bare de ikke gør det fjollet og det har de desværre gjort for mange steder 
|
Skrevet af: Tarkin
Skrevet den: 05-August-2009 kl. 23:31
Star Wars filmene er ændret så mange gange i det utal af re-releases (både biograf/tv/video-versioner) der er lavet, at det er svært at holde styr på detaljerne. Læs evt. følgende link:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_changes_in_Star_Wars_re-releases - http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_changes_in_Star_Wars_re -releases
Jeg holder meget af de originale udgaver - dem de oprindeligt viste i biograferne - men jeg forstår godt at George Lucas ønkser at rette nogle af alle de, set med nutidens øjne, ret primitive special f/x i især de gamle film (episode IV, V og VI), så de kan måle sig med dagens standard, dvs. andre nye film indeholdende gode special f/x. Det giver ikke så meget mening at relancere Star Wars filmene i HD på blu-ray uden nye og bedre effekter - så ses alle "fejlene" jo blot endnu tydeligere.
Men en ultimativ Star Wars box set Blu-ray udgivelse måtte for min skyld gerne indeholde både state-of-the-art CGI toptunede versioner af alle filmene, samt de helt originale udbehandlede biografversioner tilmed i 2 spors Dolby Stereo matrixed surround sound (for de tre gamle film vedkommende)...
|
Skrevet af: RuzzFrog
Skrevet den: 06-August-2009 kl. 00:06
Gaaab, de sidste film i serien er så dårlige.. 
Men Ringenes Herre ja tak

|
Skrevet den: 06-August-2009 kl. 00:32
En lille krølle på halen, så hedde den CGI afd. som George Lucas oprette under ILM Pixar, som så side er gået selvstændig og opkøbet af Disney, og som man siger, resten er historie.
Ellers så blive dukke effekter i Star Wars V og VI udviklet af henderson monster shop, da de dukke effekter i IV syndes George Lucas ikke god om, derfor fik han en samarbejde med henderson monster shop, og henderson monster shop er jo kendt for muppet show, så den gammle yoda er skal en ægte muppet dukke.
Og idag så står henderson monster shop bag bla. DSB reklame med Harry og igen Harry er skam også en ægte muppet dukke.
|
Skrevet den: 08-August-2009 kl. 00:58
Startrek skrev:
En lille krølle på halen, så hedde den CGI afd. som George Lucas oprette under ILM Pixar, som så side er gået selvstændig og opkøbet af Disney, og som man siger, resten er historie.
Ellers så blive dukke effekter i Star Wars V og VI udviklet af henderson monster shop, da de dukke effekter i IV syndes George Lucas ikke god om, derfor fik han en samarbejde med henderson monster shop, og henderson monster shop er jo kendt for muppet show, så den gammle yoda er skal en ægte muppet dukke.
Og idag så står henderson monster shop bag bla. DSB reklame med Harry og igen Harry er skam også en ægte muppet dukke. |
______
For nu at få ALLE detaljerne med, så blex Pixar oprettet 1979 som the Graphics Group, en del af Lucas Film's Computer Division. Havde ikke noget med ILM (Industrial Light and Magic at gøre). ILM er stadig en del af Lucas' medieemperie og står for nogle af de feste CGI effekter i industrien.
I 1986 købte Steve Jobs (grundlæggeren af og nuværende CEO for Apple) Pixar og var bla. med til at lave Toy Story 1 + 2 Monsters Inc., The Incredibles, Cars og Finding Nemo. Apple solgte Pixar til Disney i 2006.
------------- Panasonic VT50 55" | Pioneer SC-LX71 | Panasonic BDT-500 | B&W 683 | B&W HTM61 | B&W D3 | B&W ASW610XP | YouSee HD box | Apple TV (v3) | QED Silver Anniversary XT Bi-wire
|
Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 08-August-2009 kl. 10:07
Piokongen skrev:
Apple solgte Pixar til Disney i 2006. |
Jobs solgte PIXAR, ikke Apple
Han blev i den forbindelse største enkeltaktionær i Disney.
|
|