Overbelastet PVR 101-ST fra Canal Digital
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Satellit TV
Forumbeskrivelse: Canal Digital, Viasat, Astra m.fl. (DVB-S)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=63941
Udskrevet den: 29-December-2024 kl. 00:35
Emne: Overbelastet PVR 101-ST fra Canal Digital
Skrevet af: Prete
Emne: Overbelastet PVR 101-ST fra Canal Digital
Skrevet den: 01-August-2009 kl. 16:15
Har en teori om at boxen er overbelastet, måske på grund af uhensigtsmæssig programmering.
Har fået byttet boxen en gang, men eksemplar nr. 2 opfører sig på samme måde som den første:
- Ca. 2 minutter efter at boxen er gået i standby (som der kan gå kortere eller længere tid med) starter harddisken med at køre, og det bliver den ved med dag ud og dag ind indtil boxen har været tændt og slukket igen. Så er der 2 minutters fred indtil den starter igen. 30 sekunder før harddisken starter stopper de 2 prikker i uret med at blinke. Når harddisken er startet blinker uret igen. CD har oplyst at harddisken ikke skal gå i gang af sig selv, men har altså ikke kunnet løse problemet ved at bytte boxen.
- Blæseren støjer en del, men støjniveauet varierer fra højt kort efter start til noget mere moderat efter et stykke tid. Blæseren er dog stadig hørlig når der ses tv med lidt lavere lyd, fx når ungerne skal til at falde i søvn.
- EPG er, som andre har peget på, ikke specielt hurtig.
- Lyd har kun kunnet fremskaffes på alle kanaler efter tilkobling med et koaksialt digitalkabel til surroundanlægget. HDMI forbindelsen alene gør det ikke!
- Når jeg ser optagede udsendelser bliver undertekster kun sporadisk vist. Har prøvet at gå lidt tilbage i udsendelsen og vise stykket med den manglende undertekst igen, og så er teksten der. Det vil sige at teksten er optaget på harddisken, men den kan af en eller anden grund ikke gengives i samme takt som billedet (som i øvrigt er udmærket). Har prøvet at ”hjælpe” boxen ved at afmontere den ene af de 2 sattelitkabler, og det hjalp minsandten. Nu kommer teksten flydende og synkront med billederne, men det er jo ikke nogen holdbar løsning.
- Når jeg ser optagede udsendelser får jeg også ind i mellem en lille ”hilsen” fra noget tekst-tv lignende med omtale af en udsendelse. Det ligner ikke det lay-out, som boksen i øvrigt bruger, når den viser info om en udsendelse. Og det er noget, som kun kommer i forbindelse med gengivelsen, for ”hilsnen” er ikke på det optagede.
- Tekstning af programmer kan ved direkte visning i øvrigt godt finde på at ske på norsk eller svensk. Teksten bliver til dansk igen efter at jeg har været inde i sprogmenuen og gået ud igen – uden at rette det ”dansk”, der stod i forvejen.
Er der nogen, der har eller har haft samme problemer, og som vel at mærke har fået dem løst hos CD?
Overvejer i den grad at gå på en box uden harddisk, og så betjene mig af min gamle harddiskoptager, men den har ikke HDMI, og så får jeg vel ikke HD-kvaliteten med på optagelserne?
|
Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 01-August-2009 kl. 16:19
Du vil jo kun kunne få SD på en Recorder intet andet.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet af: Bobben
Skrevet den: 01-August-2009 kl. 16:45
Prete skrev:
Har en teori om at boxen er overbelastet, måske på grund af uhensigtsmæssig programmering.
Har fået byttet boxen en gang, men eksemplar nr. 2 opfører sig på samme måde som den første:
- Ca. 2 minutter efter at boxen er gået i standby (som der kan gå kortere eller længere tid med) starter harddisken med at køre, og det bliver den ved med dag ud og dag ind indtil boxen har været tændt og slukket igen. Så er der 2 minutters fred indtil den starter igen. 30 sekunder før harddisken starter stopper de 2 prikker i uret med at blinke. Når harddisken er startet blinker uret igen. CD har oplyst at harddisken ikke skal gå i gang af sig selv, men har altså ikke kunnet løse problemet ved at bytte boxen.
- Blæseren støjer en del, men støjniveauet varierer fra højt kort efter start til noget mere moderat efter et stykke tid. Blæseren er dog stadig hørlig når der ses tv med lidt lavere lyd, fx når ungerne skal til at falde i søvn.
- Lyd har kun kunnet fremskaffes på alle kanaler efter tilkobling med et koaksialt digitalkabel til surroundanlægget. HDMI forbindelsen alene gør det ikke!
- Når jeg ser optagede udsendelser bliver undertekster kun sporadisk vist. Har prøvet at gå lidt tilbage i udsendelsen og vise stykket med den manglende undertekst igen, og så er teksten der. Det vil sige at teksten er optaget på harddisken, men den kan af en eller anden grund ikke gengives i samme takt som billedet (som i øvrigt er udmærket). Har prøvet at ”hjælpe” boxen ved at afmontere den ene af de 2 sattelitkabler, og det hjalp minsandten. Nu kommer teksten flydende og synkront med billederne, men det er jo ikke nogen holdbar løsning.
- Når jeg ser optagede udsendelser får jeg også ind i mellem en lille ”hilsen” fra noget tekst-tv lignende med omtale af en udsendelse. Det ligner ikke det lay-out, som boksen i øvrigt bruger, når den viser info om en udsendelse. Og det er noget, som kun kommer i forbindelse med gengivelsen, for ”hilsnen” er ikke på det optagede.
- Tekstning af programmer kan ved direkte visning i øvrigt godt finde på at ske på norsk eller svensk. Teksten bliver til dansk igen efter at jeg har været inde i sprogmenuen og gået ud igen – uden at rette det ”dansk”, der stod i forvejen.
Er der nogen, der har eller har haft samme problemer, og som vel at mærke har fået dem løst hos CD?
Overvejer i den grad at gå på en box uden harddisk, og så betjene mig af min gamle harddiskoptager, men den har ikke HDMI, og så får jeg vel ikke HD-kvaliteten med på optagelserne?
|
Sagem HDPVR har et problem etter at antall dager med EPG data er økt. I starten ble det økt til 7 dager men det er redusert til 4 dager pga. problemer med Sagem HDPVR. Sagem HDPVR har fortsatt trolig minneproblemer pga. den store mengden EPG data som mottas. Resultatet er at den bruker lang tid på å gå i standby, ustabil undertekst, langsom EPG osv.
Sagem HDPVR forsøker å lagre EPG data på harddisk når mottageren settes i standby.
EPG leses inn fra LNB inngang 2. Når man ikke kobler til inngang 2 så fungerer ikke EPG og mottageren blir derfor heller ikke ustabil.
Mener også å ha lest at mottageren går til standby raskere dersom man trykker standby to ganger etter hverandre.
Det er heller ingen god ide å ta strømmen på mottageren siden det kan oppstå korrupte sektorer på harddisken. Dersom mottageren har låst seg så skal det være mulig å restarte mottageren ved å holde inne standby knappen på selve mottageren i minst 5 sekunder (til det vises 8.8.8.8 i displayet).
Sagem har tydeligvis en jobb å gjøre med å fikse EPG innlesning i sin HDPVR software....
|
Skrevet af: videoguy
Skrevet den: 07-August-2009 kl. 14:23
Ja den box har som vi har snakket om før alt alt for travlt efter at EPG er sat op, først til 7 dage, hvor den blev helt ubrugelig, og nu 4 dage, hvor den er næsten lige så ubrugelig.
Hvis man sætter den til at optage et eller andet ligegyldigt, så har den af en eller anden grund ikke travlt mere, og EPG og tekstning under afspilning fungerer fint igen. Det er en slags workaround, så man dog kan bruge boksen, men det er uholdbart i længden.
Jan
|
Skrevet af: Ben Gunn
Skrevet den: 10-August-2009 kl. 08:34
Prete skrev:
|
|
Skrevet den: 10-August-2009 kl. 08:44
Hej Prete.
Jeg har de samme problemer med min boks, jeg har talt med canal digital flere gange og sendt dem e-mail som jeg også har fået svar på, problemet skylles ikke at der er noget galt med boksen, men med den sidste software opdatering, siger de og at de arbejder på at få løst problemet, men det går åbenbart ikke så hurtigt, jeg har haft problemet i over en måned, jeg vil kontakte dem igen i dag, for det er pisse iriterende.
|
Skrevet af: lazlopape
Skrevet den: 12-August-2009 kl. 16:58
Jeg har også ovenstående problemer med min boks. Har haft en e-mail
dialog kørende med deres teknikere i over en måned, men der har været
fuldstændig stille fra deres side siden d. 17. juli. Nogen af jer, der har fået
en løsning fra CD's side?
|
Skrevet af: SVP03
Skrevet den: 12-August-2009 kl. 17:26
Har kun problemer med den lange nedlukningstid og langsom EPG.
Så er der forsinkelse af lyd på især de nye tv2 regional kanaler. Da der er forskel fra de andre ksnaler og dvb-t er det jo ikke bare at rette delay til i EDGEen. Så det kan jo ikke være modtageren, kører lyd via hdmi.
------------- SVP03
|
Skrevet af: Potter
Skrevet den: 12-August-2009 kl. 20:38
SVP03 skrev:
Så er der forsinkelse af lyd på især de nye tv2 regional kanaler. Da der er forskel fra de andre ksnaler og dvb-t er det jo ikke bare at rette delay til i EDGEen. Så det kan jo ikke være modtageren, kører lyd via hdmi.
|
Har pt. også kun de problemer, engang i mellem kan min dog godt finde på at fryse fast, eller bare reboot.
------------- 4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
Skrevet den: 12-August-2009 kl. 20:51
Potter skrev:
SVP03 skrev:
|
Har pt. også kun de problemer, engang i mellem kan min dog godt finde på at fryse fast, eller bare reboot. | Det har min ikke gjordt siden sidste opdatering, men nu er den så længe om at lukke ned og langsom EPG.
------------- SVP03
|
Skrevet den: 18-August-2009 kl. 16:41
Ben Gunn skrev:
Hej Prete.
Jeg har de samme problemer med min boks, jeg har talt med canal digital flere gange og sendt dem e-mail som jeg også har fået svar på, problemet skylles ikke at der er noget galt med boksen, men med den sidste software opdatering, siger de og at de arbejder på at få løst problemet, men det går åbenbart ikke så hurtigt, jeg har haft problemet i over en måned, jeg vil kontakte dem igen i dag, for det er pisse iriterende. |
|
Skrevet den: 18-August-2009 kl. 16:45
Hej Ben Gunn
Den samme besked har jeg langt om længe også fået fra CD. Forinden forsøgte de dog med nogle løsningsforslag om at skulle bruge scart i stedet for hdmi og andre fantasifulde forslag. Nu stiller jeg jeg så op i ventekøen på en ny softwareopdatering
|
Skrevet den: 20-August-2009 kl. 10:18
Prete skrev:
Hej Ben Gunn
Den samme besked har jeg langt om længe også fået fra CD. Forinden forsøgte de dog med nogle løsningsforslag om at skulle bruge scart i stedet for hdmi og andre fantasifulde forslag. Nu stiller jeg jeg så op i ventekøen på en ny softwareopdatering |
|
Skrevet den: 20-August-2009 kl. 10:44
Ja de ville også have at jeg skulle bruge scart, jeg sagde til ham kloge hovedet at jeg ikke ville have deres lort mere, jeg har haft det i snart 15 år, så han stillede mig om til deres abonnement afdeling og der fik jeg fat i en dame der jo ville vide hvorfor jeg ville melde mig ud, jeg forklarede hende problemet, så hun skulle lige tale med en teknikker, jeg havde sagt at de kunne sende mig en ny boks med det gamle software, men det kunne de ikke, men hun ville sende mig en pakkelabel så jeg kunne sende boksen ind til dem så de kunne teste den, hvis der så var noget galt med den ville jeg få en ny. Jeg har stadig den gamle boks fra canal digital, så jeg kunne jo bruge den i den uge der ville gå. Jeg har så fået pakkelabel og et brev hvor der står, når vi modtager din tv-box og PROGRAMKORT, kan der gå op til en uge før vi sender box og kort retur. Jeg gad vide hvad jeg skulle se på tv uden kort. jeg har snakket med en radiohandler, han siger at de ikke sender ny software før de har prøvet det i tre måneder, så jeg skal lige have kontakt med dem igen. PS. jeg fik tre måneder jeg ikke skal betale for.
|
Skrevet af: MikeW
Skrevet den: 04-September-2009 kl. 12:16
Jeg har også sendt et par fejlrapporter til Canal Digital, og fået en anden boks tilsendt med SAMME FEJL i, så jeg har også store forventninger til en SOLID fejlrettelse:
- EPG indhold fra LNB er oftest
mangelfuld, dvs. der mangler indhold fra 1½ time og fremefter. De efterfølgende
dage er også tomme. EPG fra DVB-T er dog oftest komplet for de kanaler, der
sendes på DVB-T.
- Navigation i EPG listen er utrolig
langsom, f.eks gennemløb af programindhold fra start til slut af een uge tager
adskillige minutter.
- Timeroptagelser får
forkert titel, f.eks hvis en optagelse er sat til TV2, hver dag kl. 19:00-19:30,
hedder den IKKE ”Nyhederne”, men ofte navngives efter den FORRIGE udsendelse.
- Ved gennemsyn af
optagelisten ”My TV”, ”fryser” boksen ofte og må slukkes og tændes påny.
- Ved start af en
timeroptagelse afbrydes den optagelse man er ved at se, og man må starte helt
forfra og ”gætte”, hvor langt man nåede.
- Timeroptagelser
glemmes, dvs. optagelser bestilt via EPG eller sat som fast timeroptagelse
bliver ikke optaget.
- Ofte melder boksen
”Kontroller signalforbindelsen” på flere kanaler. Kan rettes ved at genstarte
boksen eller zappe frem og tilbage nogle gange.
- Man kan ikke ændre
aspekt ”On demand” under afspilning af optagelse eller under tidsforskudt TV.
- Serieoptagelse fra
EPG er i praksis HELT umuligt. Det er kun muligt, hvis episoder sendes på en
fast ugedag på et helt fast tidspunkt. Samtidig betyder enhver ændring i EPG,
f.eks aflysning, forsinkelse eller flytning at en udsendelse at denne optagelse
mislykkes.
- Visse menupunkter
f.eks ”Setup” er sommetider ikke tilgængelige. Kan rettes ved at genstarte
boksen.
- Reaktion på
fjernbetjening er langsom og mangelfuld, dvs. ofte skal man trykke flere gange
eller vente 2-3 sek. og trykke igen.
- En optagelse der
startes ved ét tryk på den røde optageknap (selv inde fra en
EPG/Info-dialog) har INGEN relation til EPG-oplysning om start- eller
sluttidspunkt, og kommer dermed til at vare mere end 24 timer..?
- Boksen melder meget
ofte ”rEc” i display, trods der slet ikke er optagelser i gang.
- Boksen har et
utroligt højt effektforbrug i standby.
- Opstart efter
standby sker ved boksen slukker??, initierer og derefter starter op. Tager
urimelig lang tid.
- Periodisk tab af
lyd (Stereo via HDMI eller Dolby digital via SPdif). Sker typisk under
afspilning af optagelse, og kan også være permanent tab af lyd. Kan rettes ved
pause/start eller genstart af afspilning eller retter sig
selv.
- Stærkt forøget,
konstant støj fra boksen, der optræder ved afspilning, optagelse eller alm. TV.
- Tidsforskudt
afspilning er ofte ude af synkronisering mellem lyd og billede. Kan rettes ved
at pause/starte nogle gange eller spole frem til
"Direkte"
- Software crash og
spontan genstart af boksen. Sker f.eks hvis den har stået på samme program
natten over, og man skifter program.
- Både USB- og
Ethernet porte er defekte. Det kunne væsentligt (og gratis) udbygge
funktionaliteten, bl.a. kan man modtage EPG via
Internettet.
|
Skrevet den: 05-September-2009 kl. 14:09
pkt. 20 - De er spærret.
------------- SVP03
|
Skrevet af: lazlopape
Skrevet den: 02-Oktober-2009 kl. 12:57
Her er et svar, jeg har fået fra CD:
JUndertekstproblemet på CANAL+ og de andre kanaler, hvor det er muligt
at vælge manuel undertekstning, skyldes at boxens hukommelse bliver
opbrugt og, underteksterne bliver nedprioriteret. Nogle gange løses
problemet ved at afmontere LNB-kablet fra SAT IN 2.
Manureringen i menuen og EPG'en er desværre ligeledes påvirket at
boxens hukommelse, der er svækket efter seneste software opdatering.
Når harddisken fortsætter med at arbejde og boxen blinker længe efter
boxen er slukket, så hjælper det ofte at lave et "triple-tryk" på
fjernbetjeningens slukknap.
Alle disse overstående problemer er meldt til franske Sagem som arbejder
på en ny software opdatering for at løse problemerne. Canal Digital får
dog ikke en udmelding om hvornår en ny opdatering kommer før den er
lige på trappen.
|
Skrevet den: 02-Oktober-2009 kl. 13:53
Skal vi ikke holde os til 1 tråd om denne box, evt. her, SW er på vej.
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=38906&KW=SVP03&TPN=22 - http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=38906& KW=SVP03&TPN=22
------------- SVP03
|
|