Canal+ HD med yousee
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=64119
Udskrevet den: 14-Februar-2025 kl. 19:43
Emne: Canal+ HD med yousee
Skrevet af: anielsen83
Emne: Canal+ HD med yousee
Skrevet den: 04-August-2009 kl. 21:25
Hej med jer
Jeg vil lige høre om der er andre der har problemer med at finde Canal+ HD? Jeg har lavet en auto-søgning (yousee) og den har fundet alle de andre Canal+-kanaler men ikke Canal+ HD. Nogen, der ved hvad det kan skyldes og hvad med evt. kan gøre ved det?
|
Svar:
Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 04-August-2009 kl. 21:39
samme er tilfældet på Satellit delen.
Mistanken skulle være at har man ikke en HD boks fra CD, så åbner den ikke for kanalerne mere.
i dit tilfælde passer det jo så ikke.. for yousee har jo eget distributions net, så årsagen er måske en helt anden.
og igen, måske har yousee heller ikke betalt for distributionen af HD kanalerne som en specifik HD kanal ![](smileys/smiley2.gif)
UPS Det var vist ikke helt samme problematik her :-(
Sorry!
|
Skrevet den: 04-August-2009 kl. 21:48
Nej, men de reklamerer for at HD-kanalen er med i pakken når man er inde at bestille - så bør den sgu være der. Ikke andre der er i samme situation - eller nogen der har fået det til at virke?
|
Skrevet af: Toshi
Skrevet den: 04-August-2009 kl. 21:54
Jeg har samme problem og har haft det de seneste 10-14 dage.
Jeg modtager signalet gennem tuneren på et Panasonci V10, som kan finde alle andre kanaler undtagen de 4 kanaler, der skulle ligge på frekvens 442 Mhz.
Det mærkværdige er dog, at jeg kan finde C+ HD kanalerne når jeg putter CA-modulet i computeren ![](smileys/smiley5.gif)
Jeg har dog heller ikke fået det til at virke endnu efter utallige automatiske og manuelle søgninger...
|
Skrevet den: 04-August-2009 kl. 21:57
Samme her - lad os opdatere denne tråd når der er noget nyt! Jeg vil prøve at ringe til yousee i morgen og høre deres forklaring...
|
Skrevet af: Tebbe
Skrevet den: 10-August-2009 kl. 13:07
Jeg har samme problem, kan finde alle andre kanaler end Canal + HD kanalerne. Jeg har et Panasonic G10 42".
|
Skrevet den: 11-August-2009 kl. 15:30
Har nu haft besøg af en rigtig flink tekniker fra Yousee. Vi målte signalstyrken på forbindelsen både på stikket i væggen og for enden af antennekablet lige inden fjernsynet. Der viste sig ikke at være nogen problemer med signalet, som havde rette styrke...
Jeg har talt med Panasonic support, som fortalte at jeg skulle prøve at slå automatiske opdateringer fra, men det har heller ikke hjulpet. De afviste desuden at der skulle være et problem med tuneren, men når nu jeg kan se kanalerne via samme CA modul i computeren, så synes jeg noget peger i den retning.
Jeg er rimelig lost med hensyn til løsninger, men forhandleren får sin antennemand til at kontakte mig og håber derfor han kan finde på noget...
|
Skrevet den: 12-August-2009 kl. 08:58
Toshi skrev:
Jeg har talt med Panasonic support, som fortalte at jeg skulle prøve at slå automatiske opdateringer fra, men det har heller ikke hjulpet. De afviste desuden at der skulle være et problem med tuneren, men når nu jeg kan se kanalerne via samme CA modul i computeren, så synes jeg noget peger i den retning.
|
Måske er det på tide med et tråd hvor utilfredse panasonic ejere går sammen om de problemer, som de nye panasonic modeller skaber for deres kunder i øjeblikket.
det er da ikke den første fejl fundet på de nye modeller.
|
Skrevet af: Energisparen
Skrevet den: 14-August-2009 kl. 19:54
Jeg har også problemet. Jeg modtager mit You See signal på et Panasonic X10Y.
Jeg ved ikke om det er Panasonic, der har et problem, eller om man er gidsel i konflikten mellem TDC og Telenor.
|
Skrevet den: 14-August-2009 kl. 23:29
Energisparen skrev:
Jeg ved ikke om det er Panasonic, der har et problem, eller om man er gidsel i konflikten mellem TDC og Telenor.
|
Som tidligere nævnt er der fint signal på en HTPC som blev brugt, og intet signal på tv.. det må da være tv som er årsagen.
|
Skrevet den: 15-August-2009 kl. 00:06
Jeg er stadig usikkerpå om problemet ligger i tv'et, for forhandleren har været hjemme hos mig med et andet tv (dog ikke en V10'er) og det tv kunne heller ikke finde kanalerne ![](smileys/smiley5.gif)
Det kan være at Yousee har ændret på signalet, så tuneren i Panasonic tv'et ikke er følsom nok til at fange det?
Jeg er tilknyttet Søborg centralen. Hvor i landet oplever I andre problemet?
|
Skrevet af: Webmartin
Skrevet den: 15-August-2009 kl. 11:30
Det er ikke tv apparaterne, det er galt med.
Jeg kan ikke på nogen måde få Canal + HD frem på mit SONY z5500 med
ca modul og yousee. Der er 203 andre tjenester, som kommer frem.
Deriblandt alle andre kendte HD kanaler og de øvrige Canal +.
Har ringet til yousee, der henviser til SONY, der henviser til yousee, der
ikke vil tale om det, fordi de ikke supporterer ca moduler (sic!)
Det er yousee, som sælger produktet Canal+ HD, men de vil ikke tage
ansvar for, at de ikke kan levere.
Det bliver en større sag, hvis ikke der kommer både en løsning og en
forklaring. Løsningen er enten kompensation fra yousee, eller at de
levererer som aftalt.
------------- SONY 40z5500
|
Skrevet af: Bobben
Skrevet den: 15-August-2009 kl. 13:18
Webmartin skrev:
Det er ikke tv apparaterne, det er galt med.
Jeg kan ikke på nogen måde få Canal + HD frem på mit SONY z5500 med
ca modul og yousee. Der er 203 andre tjenester, som kommer frem.
Deriblandt alle andre kendte HD kanaler og de øvrige Canal +.
Har ringet til yousee, der henviser til SONY, der henviser til yousee, der
ikke vil tale om det, fordi de ikke supporterer ca moduler (sic!)
Det er yousee, som sælger produktet Canal+ HD, men de vil ikke tage
ansvar for, at de ikke kan levere.
Det bliver en større sag, hvis ikke der kommer både en løsning og en
forklaring. Løsningen er enten kompensation fra yousee, eller at de
levererer som aftalt. |
Hvis Sony var litt "service minded" så ville de i det minste kunne hjelpt deg med å påvise hva som er feil.
Dersom TV'n ikke finner kanalen i et kanalsøk så er det IKKE pga. trøbbel med CA modulen. Det høres ut som en "bug" i kanalsøk funksjonen i TV'n.
Det er flere som får CANAL+ HD fram med PC kort & CA modul men som ikke får søkt inn kanalen med sin TV. Det tyder på "bug" i TV'n.
|
Skrevet af: aep765
Skrevet den: 17-August-2009 kl. 18:40
Jeg har mistet C+ FilmHD og C+ SportHD for kort tid siden. Har i går søndag talt med Yousee, som svarer, det er et kendt problem for brugere af CA-moduler, det er noget med frekvensen for disse kanaler / VideoOnDemand, der arbejdes på en løsning, tidshorisont ukendt.
Et Sony 40W5500, der scannes pt. 203 kanaler med NetID = 150
mvh
|
Skrevet af: bimbobo
Skrevet den: 18-August-2009 kl. 16:02
samme problem her med 37X10Y og CAM modul ..
Alle HD er der minus Canal+ HD kanaler..
Har ikke talt med Yousee... men dette tråd fortæller "alt".. det må være Yousee eller de frekvenser de sender på..
Hvorfor skulle det være TVerne når der er flere modeller og flere mærker som har det samme problem, Sony og Pana...??
Mvh
------------- IT-supporter Skype and NetGear NDA Betatester (Non Disclosure Agreement) Panasonic PX42G20E Samsung LE32C535 UE22F5405
|
Skrevet den: 18-August-2009 kl. 17:15
Jeg har netop fået begge C+ HD kanalerne igen. Meget underligt, men det kunne tyde på at det har været et problem hos Yousee for jeg har ikke rigtig gjort noget...
Håber det også er lykkes for jer andre ![](smileys/smiley1.gif)
|
Skrevet af: bibihest
Skrevet den: 18-August-2009 kl. 17:22
Toshi skrev:
Jeg har netop fået begge C+ HD kanalerne igen. Meget underligt, men det kunne tyde på at det har været et problem hos Yousee for jeg har ikke rigtig gjort noget...
Håber det også er lykkes for jer andre ![](smileys/smiley1.gif) |
Vil lige prøve at checke hos mig. Jeg har alle andre C+ kanaler pt men ingen C+ HD, så måske er den også tilbage her
|
Skrevet den: 18-August-2009 kl. 17:25
Hvordan har du fået dem tilbage.. med en ny autosøgning?
Jeg har kun lavet en manual søgning og "ingen nye kanaler blev fundet"..
Mit SMIT CA har software 1.6 og hardware 1.3...
------------- IT-supporter Skype and NetGear NDA Betatester (Non Disclosure Agreement) Panasonic PX42G20E Samsung LE32C535 UE22F5405
|
Skrevet af: bibihest
Skrevet den: 18-August-2009 kl. 17:34
Lavede lige en kanal opdatering og fik også de manglende kanaler. Så der var C+Film HD og C+ sport HD
|
Skrevet den: 18-August-2009 kl. 17:39
OK kanal opdatering?
jeg kan kun vælge manual eller auto søgning..
Prøver igen at "finde den i Pana menuen"
Mvh
|
Skrevet den: 18-August-2009 kl. 17:51
..yes!! nu er de der også her.. ![](smileys/smiley2.gif)
Takker
|
Skrevet af: Webmartin
Skrevet den: 18-August-2009 kl. 20:39
YES, så er HD på Canal+. Dejligt at både ca og SONY viser så smukt tv, når
yousee endelig leverer
------------- SONY 40z5500
|
Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 20-August-2009 kl. 21:13
Hvilken frekvens ligger Canal+ HD-kanalerne på?
------------- Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver
|
Skrevet den: 22-August-2009 kl. 15:01
Hmm, jeg lavede ny opdatering, og fandt da også HD kanalerne, men nu mangler jeg så TV3+ & TV2 Charlie......??
Andre med dette problem?
|
Skrevet af: Benu
Skrevet den: 23-August-2009 kl. 22:42
Canal HD ligger på 442000
------------- Den Ben
|
Skrevet den: 25-August-2009 kl. 17:02
Anyone? Mangler stadig TV3+ & TV2 Charlie efter min seneste opdatering. Jeg fandt HD kanalerne jeg manglede, men mistede altså de 2 ovenstående istedet.
Nogen der kan hjælpe?
|
Skrevet af: Leloo
Skrevet den: 09-September-2009 kl. 11:33
C+F HD ligger på en "ny" frekvens i yousee's kabelnet.
Har man en ældre splitbåndsforstærker i sit lokale privatejede net vil denne sandsynligvis blokere for 442MHz.
En sådan forstærker vil sikkert også forhindre yousee's nyere bokse i at kunne etablere returvej til ondemand sevices. Dette kan dog klares med en ethernetforbindelse til internettet.
|
|