Fælleskøb af Samsung B855?
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Fælleskøb ®
Forumbeskrivelse: Opnå et godt tilbud ved fælles indkøb
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=64227
Udskrevet den: 10-Februar-2025 kl. 22:36
Emne: Fælleskøb af Samsung B855?
Skrevet af: ziphnor
Emne: Fælleskøb af Samsung B855?
Skrevet den: 06-August-2009 kl. 19:07
Samsung B855 har efterhånden fået nogle rigtig gode anmeldelser og er også blevet diskuteret positivt en hel del her recordere.dk (typisk i sammenligning med Panasonic V10).
Jeg planlægger selv at købe 58" udgaven (58B855) og kunne godt tænke mig at høre om der er andre der overvejer B855 (enten 50" eller 58"). Hvis det er tilfældet kunne man jo overveje et fælleskøb.
Med finanskrisen i baghovedet kunne man jo håbe at mange af elektronik forretningerne ville være rimelig desperate således at man ikke behøvedes at være vildt mange for at få et godt tilbud.
UPDATE: Hvis du er interesseret må du meget gerne angive i hvilke modeller på følgende link : http://www.doodle.com/a25k6i4w4tn3kd55 - http://www.doodle.com/a25k6i4w4tn3kd55
Der kan angives både V10 og B855 i ovenstående da jeg synes det kunne være sjovt at lave et stort fælleskøb af alle fire modeller på en gang for rigtig at have mulighed for at presse prisen, men selv hvis det bliver nødvendigt at splitte op i flere fælleskøb over flere forhandlere synes jeg stadig det er rart at have en simpel oversigt over tingene.
|
Svar:
Skrevet af: Ellehammer
Skrevet den: 14-August-2009 kl. 13:58
Jeg planlægger at købe 50B850 i den nærmeste fremtid, så enhver mulighed for at bringe prisen ned, er jeg selvfølgelig interesseret i :)
|
Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 14-August-2009 kl. 14:09
ziphnor skrev:
Med finanskrisen i baghovedet kunne man jo håbe at mange af elektronik forretningerne ville være rimelig desperate således at man ikke behøvedes at være vildt mange for at få et godt tilbud.
|
tror desværre det er lidt modsat dine antagelser her. Ved storsalg, kræves et storkøb, og bankerne godkender jo ikke sådanne lån sådan lige, og der følger en del risici for forhandleren med ved indkøbet i og med at han skal tilbyde 14 dages fuld returret. så står han med X antal indkøbte tv som røg retur, og han nu skal sælge asap for at betale den investering han foretog i banken.
tror ikke så mange forhandlere tør købe 30 tv hjem, og håbe på de 30 bliver solgt via fælleskøb.
Så aftalen kan hurtigt blive imod loven, hvis man ikke tilbydes 14 dages returret eller alternativet forudbetaling og udlevering i butik, så nethandel reglen omgås.
men i kan da håbe, en rigmand står bag forhandleren og tilbyder sådan en investering med lille fortjeneste. altså løbe stor risiko med lille fortjeneste. (hmm, lyder da lidt riski)
nå, ud med det negative, og håb der er forhandlere som har økonomien iorden og kan deltage ![](smileys/smiley2.gif)
|
Skrevet af: PEB6
Skrevet den: 14-August-2009 kl. 15:23
Hej
Regner også med at købe et indenfor en 14 dage, så nu er vi da 3...
jeg vil købe 50" har set det til 15000 er der nogen der har set det billigere???
Er også int. i at købe samsung soundbar HT-BD8200R
Håber vi kan finde ud af noget
Peter
|
Skrevet af: niepe
Skrevet den: 14-August-2009 kl. 15:33
Jeg er også klar til en 50"... (14 dages returret eller ej :-)
|
Skrevet af: samanda
Skrevet den: 14-August-2009 kl. 16:57
Jeg kunne absolut også være klar på 50 modellen.. der
kommer forøvrigt snart en anmeldelse på flatpanels
|
Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 14-August-2009 kl. 18:09
pendec skrev:
eller alternativet forudbetaling og udlevering i butik, så nethandel reglen omgås. |
Lige for en ordens skyld: Det gør ingen forskel, om varen sendes eller udleveres i en butik.
Det er metoden for aftalens indgåelse, der afgør, om der er tale om fjernhandel.
|
Skrevet den: 15-August-2009 kl. 09:20
Mht. til anmeldelser så har flatpanels anmeldt B850 som er den europæiske (som i ikke-nordisk :) udgave af B855. Den er nu blandt deres anbefalede TV. Anmeldelse http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1245146937 - her . Man kan også læse om V10 vs. B855 i http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=63680 - denne tråd og http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=59566&KW=B855&PN=1&TPN=21 - her (se Otto's ("AV precision") indlæg lidt nede på siden).
Det jeg synes er det fede ved B855 er at den er billedkvalitetsmæssigt nogenlunde det samme som Pana V10, men imodsætning til V10 så bliver sort ved med at være sort selvom der er lys i rummet, og så er der jo lige det tynde design :)
De problemer jeg har hørt om er at der have været nogle problemer med et meget højt " buzz" (betragtes dog som en http://flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1246267194 - garanti sag af samsung) og at der er noget image retention.
Mht. priser så har jeg luret lidt på fyndborsen.se, som sælger både 50" og 58" med rigtig nordisk garanti. Deres priser er:
50: 19988 SEK + 700 SEK transport (~15DKK ialt ved kurs 73 ) 58": 30489 SEK + 700 SEK transport ( ~22.8DKK ialt ved kurs 73 )
Desværre er kursen på svenske kroner steget så der er ikke meget at vinde der medmindre kursen falder lidt igen.
Et af de billigste sted i DK lader til være CineMagic med deres gratis forsendelse (pris 58"/50" er 23.5k / 15k.) Men der er mange andre butikker med tilsvarende priser, så der er mange steder man kan prøve at prutte om prisen.
Sålænge der er tale om B855 modellen og ikke B850 burde der vel ikke være tale om parallel-import. Det gør tingene lidt simplere.
For god ordens skyld kan jeg sige at expansys.dk har B850 udgaven *meget* billigt (~19k for 58" med forsendelse), men det er så parallel importeret og expansys har ikke det bedste ry (giver feks. kun 7 dages fortrydelsesret).
Priser i DK:
http://www.pricerunner.dk/pl/2-1227338/TV/Samsung-PS-50B855Y1W-Sammenlign-Priser - Pricerunner - 50" http://www.pricerunner.dk/pl/2-1228434/TV/Samsung-PS-58B855-Sammenlign-Priser - Pricerunner - 58"
http://www.hifipriser.dk/Product/Details.aspx?pid=504886&q=samsung+ps50b855&sp=all - Hifipriser - 50" http://www.hifipriser.dk/Product/Details.aspx?pid=504888&q=samsung+ps58b855&sp=all - Hifipriser - 58"
|
Skrevet den: 15-August-2009 kl. 09:28
pendec skrev:
tror desværre det er lidt modsat dine antagelser her.
Ved storsalg, kræves et storkøb, og bankerne godkender jo ikke sådanne lån sådan lige, og der følger en del risici for forhandleren med ved indkøbet i og med at han skal tilbyde 14 dages fuld returret. så står han med X antal indkøbte tv som røg retur, og han nu skal sælge asap for at betale den investering han foretog i banken. |
Du har muligvis ret hvis det er en meget lille forhandler og et meget stort fælleskøb, men risikoen ved fortrydelses retten er vel ikke større fordi det er et fælleskøb? Jeg håber egentlig bare på at vi kan samle feks. 5 -10 stykker sammen og presse prisen lidt. Jeg tror rigtig mange butikker er pænt desperate for at sælge noget.
|
Skrevet af: bantam
Skrevet den: 15-August-2009 kl. 10:07
ziphnor skrev:
... den er billedkvalitetsmæssigt nogenlunde det samme som Pana V10, men imodsætning til V10 så bliver sort ved med at være sort selvom der er lys i rummet ...
|
Der er i visse situationer en lille fordel til B855 - men i min øjne afhænger det meget af materialet, der vises på skærmene. Jeg har set begge skærme ved siden af hinanden - og der er absolut ikke tale om "dag og nat" forskel mellem de to (i visse scener var det i mine øjne omvendt med et relativt oplyst lokale). I mørke omgivelser er B855 sortniveaumæssigt ikke på niveau med V10 - snarere som Panasonics 2008-modeller.
|
Skrevet af: kode0225
Skrevet den: 15-August-2009 kl. 10:43
Skrevet den: 15-August-2009 kl. 10:48
er med på et b855 eller v10
|
Skrevet af: Pascal
Skrevet den: 15-August-2009 kl. 11:11
Jeg kunne godt være med på en 42V10.
|
Skrevet den: 15-August-2009 kl. 15:09
bantam skrev:
Der er i visse situationer en lille fordel til B855 - men i min øjne afhænger det meget af materialet, der vises på skærmene. Jeg har set begge skærme ved siden af hinanden - og der er absolut ikke tale om "dag og nat" forskel mellem de to (i visse scener var det i mine øjne omvendt med et relativt oplyst lokale). |
Nu skal vi ikke starte endnu en 30+ siders tråd om V10 vs. B855, vi er nok alle sammen enige om at de begge er gode TV og at vi gerne vil presse en forhandler til at sælge os dem billigt :) Tråden skal nok helst prøve at holde sig til fælleskøbet. Det var nok dumt at mig at kommentere på hvorfor jeg foretrak B855 da det naturligvis indbyder til kommentarer fra folk der hellere vil have V10.
Alligevel må jeg dog indskyde at jeg har også set begge skærme ved siden af hinanden, 2 gange mens de var tændt, og en gang mens de var slukket. Desuden har jeg set V10 i et par forskellige butikker. Men jeg har naturligvis ikke set dem under mere kontrollerede forhold som til plasma-shootout.
Det man bemærker når de er slukket i et rum med lys er at B855 virker sort med et svagt skær af lilla/blå mens V10 faktisk er meget grå at se på. Det betyder selvfølgelig ikke at en B855 ikke kunne ligne lort når man tændte den, men det er meget tydeligt at V10'eren ikke bliver bedre end grå når der er lys på skærmen.
Når de så bliver tændt (altså i et rum med lys) så opfattede mine øjne sort som sort på B855, mens V10 virkede mindre lysstærk og meget tydelig grå.
At diskutere om det er som nat og dag er jo meget subjektivt, jeg lagde mærke til det med det samme, og der er dog også flere rundt omkring på andre forummer etc. der bemærker at B855 klarer sig en del bedre i et lyst rum.
Tilsidst kan jeg blot indskyde at selv min kæreste synes V10 billedet blev for gråt :)
I mørke omgivelser er B855 sortniveaumæssigt ikke på niveau med V10 - snarere som Panasonics 2008-modeller. |
Jeg har ikke selv set dem i mørke. Det eneste jeg ved er at flatpanels.dk målte V10 til 0.05cd/m2 både før og efter kalibrering mens de målte B855 til 0.08 inden og 0.05cd/m2 efter, så man skal nok være indstillet på at skrue på indstillingerne med B855 mens V10 har ordentlig sort fra starten af.
|
Skrevet den: 15-August-2009 kl. 15:17
For at vende tilbage til fælleskøbet: Hvis man ville prøve at lave et kombo 42/50 V10 og 50/58 B855 fælleskøb så afhænger det jo fuldstændig af om man kan finde en enkelt forhandler med fornuftige start priser på alle modellerne. Cinemagic kunne være et godt sted at starte. For alle modellerne er de blandt de billigeste og udfra en hurtig søgning på forummet lader de til at være okay service mindede.
|
Skrevet den: 15-August-2009 kl. 15:26
Jeg har oprette en Doodle "afstemning" hvor man kan angive sin interesse i fælleskøb. Jeg har inkluderet Panasonic modellerne, og vil prøve at lokke folk i V10 tråden til også at notere sig der. Hvis det går galt med så mange modeller kan man jo altid splitte det i to fælleskøb men i det mindste har vi så stadig et samlet sted hvor man kan finde ud af hvem der er interesseret.
http://www.doodle.com/a25k6i4w4tn3kd55 - http://www.doodle.com/a25k6i4w4tn3kd55
|
Skrevet af: Benton
Skrevet den: 15-August-2009 kl. 20:55
Synes lige jeg vil gøre opmærksom på, at der muligvis er en produktionsfejl
i 58" 855.
------------- Pioneer VSX-921, 5.1 Monitor Audio Silver/Radius 90. Samsung PS50C7705, Netgear WNDR3700, Synology DS211,AppleTV 3, WDTV Live.
|
Skrevet den: 15-August-2009 kl. 21:47
Benton skrev:
Synes lige jeg vil gøre opmærksom på, at der muligvis er en produktionsfejl
i 58" 855. |
Hvilken produktionsfejl er der tale om?
|
Skrevet af: Ellehammer
Skrevet den: 19-August-2009 kl. 11:25
Jeg melder mig ud af fælleskøbet grundet omdisponering af finanserne :)
|
Skrevet den: 19-August-2009 kl. 13:12
Skrevet den: 19-August-2009 kl. 18:21
Hvad er status?
|
Jeg har prøvet at skrive til lidt forskellige
forhandlere, for at se hvilke muligheder der er. Det er
ikke alle der har svaret tilbage endnu. Der er tre som
vil vende tilbage med et tilbud senere. Derudover var der
en der kun ville være med hvis der var min 25stk. af en
enkelt model, og en anden der kun vil være med hvis købet
ikke havde forbindelse til recordere.dk og kun bestod i
Panasonic TV.
Når jeg hører noget mere skal jeg nok opsummere her (jeg
har opfordret forhandlerne til at lave tilbud direkte på
forummet istedet for igennem email til mig, men er ikke
sikker på at de gør det :)
|
Skrevet den: 21-August-2009 kl. 10:30
Jeg har fået det første konkrete tilbud. Det kommer fra
svenske fyndborsen.se (stadig fuld garanti da der er tale
om nordiske modeller). Der er ikke rigtig noget at hente
for folk der er efter panasonic, men et ret stort nedslag
på 58" Samsung og et lille et på 50".
Fragten er 700 SEK per palle som kan holde 2 TV (så altså
ca. 350 SEK pr. TV +/- lidt afhængig af om der er
lige/ulige antal TV hvis jeg har forstået der rigtigt).
Her er priser i SEK og DKK (ved kurs 73), alle excl.
fragt som altså er på ca. 256 DKK
Panasonic 42V10 18290 SEK / 13351 DKK
Panasonic 50V10 21790 SEK / 15908 DKK
Samsung 50B855 19490 SEK / 14228 DKK
Samsung 58B855 27690 SEK / 20214 DKK
Jeg ved ikke hvorfor der er så meget mere at spare på 58"
vs. 50", muligvis skyldes det at der meget stor
konkurrence på 50" så prisen allerede er rimelig lav. Jeg
prøvede at prikke lidt til dem mht. panasonic og 50"
samsung, men de holdt fast på dette bud.
Dette bud er jo nok mest interessant hvis man er ude
efter 58", så vi må jo se hvad de andre forhandlere
melder ud med. (med mindre der lige pludselig er nogle
flere der gerne vil have 58"? ;)
Jeg vender tilbage når jeg hører fra nogle flere
forhandlere.
|
Skrevet af: Gavtyv
Skrevet den: 23-August-2009 kl. 16:46
Fejl på PS58B855.
Bare lige til info, hvis du stadig overvejer dit køb.
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=63918&PN=1&TPN=1 - http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=63918& PN=1&TPN=1
|
Skrevet den: 23-August-2009 kl. 17:12
Gavtyv skrev:
Fejl på PS58B855.
Bare lige til info, hvis du stadig overvejer dit køb.
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=63918&PN=1&TPN=1 - http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=63918& PN=1&TPN=1 |
Øv tror jeg er en meget god beskrivelse. Det bringer muligvis mig ud af fælleskøbet, med mindre de får løst problemet på en eller anden måde.
Uanset hvad jeg beslutter skal jeg dog nok sørge for at rapportere de tilbud der måtte blive sendt til mig, der er jo stadig en hel masse der gerne vil have 50" modellen (som jo IKKE har fejlen ).
|
Skrevet af: Stroyer
Skrevet den: 23-August-2009 kl. 18:48
Tja... tror sq jeg hopper på en 55" LED i stedet.
Tør ikke løbe an på Plasma'en
/mvh
|
Skrevet den: 25-August-2009 kl. 21:43
Skrevet den: 26-August-2009 kl. 07:42
PEB6 skrev:
Hej
Hopper også fra |
Man skulle gerne kunne fjerne sig selv fra listen på
doodle. Må man spørge hvorfor?
|
Skrevet den: 02-September-2009 kl. 14:13
Skrevet den: 02-September-2009 kl. 14:16
samsung 58b58 bliver forstor,holder mig til 50".
|
Skrevet den: 02-September-2009 kl. 21:09
"Modelfejl" Som nævnt i tråden vedrørende "modelfejlen" på 58B855 lader der ikke til at være tale om en modelfejl. Jeg har selv kigget på et 58B855 i fields uden at se fejlen, og det er der også en anden der har. Derudover er det ikke dukket op i nogen B850 tråde på de udenlandske fora jeg har kigget i, og ingen af de forhandlere jeg har snakket med (masser af HFK'er og elgiganten plus et par andre) har ikke hørt om problemet.
Tilbud Jeg har modtaget et tilbud fra Elgiganten som dog ikke inkluderede 50B855. Jeg skrev tilbage og spurgte efter den pris på denne også, men har endnu ikke fået svar. Derudover skulle der komme endnu et bud i morgen.
Ny kontaktperson påkrævet Jeg gik hen og blev lidt træt af at bruge så meget tid på at lede efter informationer om TV at jeg har "givet op" og bestilt et Pioneer KRP-600M istedet (kæresten gav efter :)
Da jeg ikke har brug for endnu flere TV er jeg selv ude af fælleskøbet. Jeg skal dog nok sørge for at videregive alle tilbud der skulle komme mig i hænde, men hvis fælleskøbet skal komme nogen vegne tror jeg der er brug for en anden kontaktperson.
|
Skrevet den: 04-September-2009 kl. 07:52
Så kom der et bud fra Expert. Denne gang udelukkende på
50" udgaverne (som der dog også er mange der er
interesseret i).
Priserne er:
Panasonic TXP50V10
14899
Panasonic TXP50V10 inkl 5 års forsikring
16399
Samsung PS50B855
14199
Samsung PS50b855 inkl 5 års forsikring
15699
Jeg skal lige gøre opmærksom på at disse priser
UDELUKKENDE er gældende ved et større fælleskøb igennem
Recordere.dk.
|
Skrevet af: Chessr
Skrevet den: 06-September-2009 kl. 18:08
Jeg springer fra V10en :)
|
Skrevet af: Hestbech
Skrevet den: 16-November-2009 kl. 11:29
*Bump* ![Smile Smile](smileys/smiley1.gif)
Hvis v10 kan presses ned under 10k er vi 3 fra mit arbejde der er interesserede.
|
Skrevet af: stengård
Skrevet den: 16-November-2009 kl. 11:39
også jeg - altså springer på V10'eren
|
Skrevet af: Chekken
Skrevet den: 16-November-2009 kl. 11:46
også jeg - altså springer på V10'eren ( jeg er en af de 3 som hestbech nævner)
|
Skrevet af: Hestbech
Skrevet den: 07-December-2009 kl. 21:37
|