Til Tolle
Nå i har også problemmer med jeres tv boks , der kan opstå mange forkellige problemmer med deres bokse . Jeg har haft en del problemmer siden vi fik profiber i maj måned .
Det der kan være galt med jeres boks kan være flere ting .
Har i snakket kundeservise ? Måske er jeres boks ikke regisredret eller sat ordenligt op i deres system .
Det fandt jeg ud af da vi også bestildte FAMILYMIX , men vi havde grundpakken med de 24 kanaler og her virkede boksen godt nok , der skete vi fik ikke vores nye kanaler ind så vi ringede til suport og de fandt så ud af at den boks vi havde ikke var rigistredret i deres system .
Det kan også skyldes at boksen skal nulstilles , det har jeg oplevet en enkelt gang .
Her stod boksen også og blinkede blåt og prøvede at Boote op ( Den blå skærm hvor der tælles op .
Men husk at Boksen skal være sat op og regstedret i profibers system ellers hjælper det intet med en reset af boksen , men prøv alligevel da der ikke sker noget ved det .
Og i skulle gerne ikke behøve at have en tekniker ud til jer endnu men da det er nummer 2 boks , tror jeg det er hos profiber den er gal .
En anden muglighed kan også være at det er jeres router den er gal med hvis i har den gamle version den som ikke er trådløs den kan der godt være problemmer med , Har lige hjulpet en med lignende problemmer .
Det i kan gøre er at prøve at tilslutte boksen direkte til fiberboksen så kan det godt være i kan få billede på jeres tvskærm .
Nu får i 2 metoder at til tilslutte tvboksen direkte til fiberboksen .
1 Direkte til fiberboks uden reset af boks , prøv det først .
Du skal gøre sådan ved tilslutning til fiberboksen .
1 sluk for fiberboksen ( Meget vigtigt ellers går der 2 timer inden tv boksen kan gennemføre et fuldt boot . )
2 ta routeren fra fiberboksen ( Netværkskablet fra Fiberboks )
3 Ta strømen fra Tv boks
4 Sæt netværkskablet fra fiberboks i Tv boksen
5 Tænd for Tvboksen
6 Tænd først nu for fiberboksen vent dog ca 15 sekunder fra du har tændt for tv boksen .
7 Nu skulle tv boksen gerne blinke blåt og begynde at vise den blå Bootskærm hvor den tææller op som du jo har set før , men nu skulle den gerne kunne gennemføre den helt , det kan godt tage op til ca 10 min inden der gerne skulle komme tv på skærmen .
Nu kan tv boksen tilslutes din routerer igen for at se om tvboksen virker hvis ikke så kontakt profiber og få dem til at sende en ny router
8 Sluk for Fiberboksen
9 Sæt routeren på fiberboksen
10 Tænd for fiberboksen vent dog 15 sekunder med at tænde
11 tilslut tvboksen og den booter op og der skulle gerne komme billed nu .
2 . Metode til reset af tv boks ved tilslutning direkte til fiberboks . ( kan prøves hvis 1 metode ikke virkede ( punkt 7 ikke gennemført boksen blinker stadig blåt hele tiden ) Denne metode er dog lidt mere besværlig da der er nogle ting som man skal gøre rigtigt men fortvivl ikke hvis især den med reset ikke lykkes første gang er det bare at prøve igen .
Du skal gøre sådan ved tilslutning til fiberboksen ved reset af tv boks .
1 sluk for fiberboksen ( Meget vigtigt ellers går der 2 timer inden tv boksen kan gennemføre et fuldt boot . )
2 ta routeren fra fiberboksen ( Netværkskablet fra Fiberboks )
3 Ta strømen fra Tv boks
4 Sæt netværkskablet fra fiberboks i Tv boksen
5 Tænd for Tvboksen
6 Tænd først nu for fiberboksen vent dog ca 15 sekunder fra du har tændt for tv boksen .
7 Reset Tv Boksen hold reset knapen nede mens følgende foretages .
8 Vent 5 sekunder , afbryd derefter strømen til tvboksen
9 Vent ydligere 2 sekunder , tilslut derefter strøm til tvboksen
10 Efter ydligere 15 sekunder ca vil de 2 dioder bagpå tvboksen ved siden af netværkskablet automatisk slukkes , nu slippes der for reset knapen .
11 Nu slippes der for reset knapen og tvboksen er nulstillet .
12 Nu begynder den at boote som i punkt 7 ved tilslutning af tv boks til fiberboks . Tager ca 10min og der skulle så gerne komme billede på skærmen .
Nu kan tv boksen tilslutes din routerer igen
12 Sluk for Fiberboksen
13 Sæt routeren på fiberboksen
14 Tænd for fiberboksen vent dog 15 sekunder med at tænde
15 tilslut tvboksen og den booter op og der skulle gerne komme billed nu .
Håber det kan hjælpe jer , da det godt kan være meget beværlig at snakke med suport da jeg ikke føler at deres suport altid er så god , det kommer dog meget an på hvem man er heldig at få i røret , nogle kan løse problemet på en time , andre gamge tager det op til en uge med mange oprigninger til suport .
hilsen Janbau
|