Canal 9 billedstøj
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Det digitale sendenet
Forumbeskrivelse: DTT nettet incl. Boxer (DVB-T)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=64257
Udskrevet den: 06-Februar-2025 kl. 11:07
Emne: Canal 9 billedstøj
Skrevet af: Bjarke
Emne: Canal 9 billedstøj
Skrevet den: 07-August-2009 kl. 00:59
Hej
Har i andre der modtager canal 9 via DVB-t på den gamle kanal københavn kanal i MPEG4 problemer med kvaliten af billedet?
De sidste par timer har der været et tydeligt støj overlay der lå bag ved billede med striber i ventre side. Der var en overgang der var "sort" skærm i et par sekunder og der var det VIRKELIG tydeligt... Samtidigt kommer der et ryk i billedet mod højre engang imellem...
Andre der har oplevet det på dvb-t signalet?
Edit: lige for at vise det her med et billede, hvor jeg har overexponeret det så det er tydeligere at se. Det ser virkelig ud til at meget dårligt analog signal med skygger der er blevet konvateret frem og tilbage og endelig ender i mpeg4..
------------- Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
|
Svar:
Skrevet den: 07-August-2009 kl. 14:13
Canalplus er ved at undersøge hvad det kan skyldes. Lige umildbart blev jeg spurgt om signalet var godtnok og det ser det ud til at være. Men ingen andre der har oplevet den dårlige kvalitet? Det er vist stortset det samme da kanal københavn sendte og også på gametv kanalen.
------------- Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
|
Skrevet af: Kenneth.Wenzel
Skrevet den: 07-August-2009 kl. 14:54
Hej Bjarke
Tak for din henvendelse.
Vi har kikket på Canal9s DVB-T signal de sidste par timer og vi kan ikke se nogle striber.
Mvh
Kenneth Wenzel Open Channel
|
Skrevet den: 07-August-2009 kl. 16:34
Det er rigtigt det er ikke voldsomt synligt lige umildbart.. Men prøv at sæt et testbillede uden billede eller med fx en logo i midten og kig derefter i i et mørkt rum.. Det er tydeligt der er noge analogt signalbehandling inde over.
Det var det samme under Kanal københavn, men der antog jeg at det var pga lokalstations status at man ikke har råd til ordenligt sendeudstyr, men når der kommer en kanal på fra Canal+ må det vel være iorden?! Har også skrevet til game-tv tidligere da de startede op, der var det også et "overlay" støj bag billedet. Der lignede det et dårligt computer tvudgang der blev brugt til transmission.. På mit nye tv ser det noget bedre ud, men stadig synlige tegn på analog behandling.
|
Skrevet af: Kenneth.Wenzel
Skrevet den: 07-August-2009 kl. 17:04
Som sagt har vi ikke kunne genfinde dine striber på vores kontrolmonitorer.
Det bliver spændende at se om du fortsat har striber, når vi udskifter vores analoge tv-link med digital fiber - som vi håber på, at vi får leveret primo september.
|
Skrevet den: 07-August-2009 kl. 17:15
Kenneth.Wenzel skrev:
Som sagt har vi ikke kunne genfinde dine striber på vores kontrolmonitorer.
Det bliver spændende at se om du fortsat har striber, når vi udskifter vores analoge tv-link med digital fiber - som vi håber på, at vi får leveret primo september. |
Ja mon ikke det bliver rimeligt tydeligt hvis resten af kæden er i orden....
Hvordan er det analoge tv link da opbygget? Der må da mangle en slutmodstand et sted, eller er det trådløst?
Umildbart ville jeg da tro det var oplagt at hente ned via satellit og smide ud, eller via ADSL forbindelse e.l...
Nu kan man jo sagtens transmittere analog tv via fiber :-)
|
Skrevet den: 08-August-2009 kl. 11:44
Kenneth.Wenzel skrev:
Som sagt har vi ikke kunne genfinde dine striber på vores kontrolmonitorer.. |
Hvad med de "ryk" der kommer i billedet så?
Har lige taget tid, kommer hvert 75 sekund.
|
Skrevet den: 09-August-2009 kl. 12:45
Der er åbenbart ikke nogen her på recordere.dk der går op i billedkvalitet
Det er der til gengæld nogle på http://sattv.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=4334 - digital-tv.dk der gør
|
Skrevet af: B-CLG
Skrevet den: 09-August-2009 kl. 22:22
Jeg har ligeledes bemærket en markant dårlig billedkvalitet på Kanal 9 DVB-T. (København) Dels ser det "anderledes" grumset ud når jeg zapper forbi hvad der nu sendes, dels så har jeg set noget bold på kanalen, hvor jeg er blevet hængende i længere tid. Bold ser helt forfærdeligt ud på den kanal. Følger man bolden, vil der være situationer, hvor den næsten forsvinder. Der skal nok være fag-udtryk for det, men i praksis er det bare trættende at se på.
Faktisk er billedet dårligere end analogt TV. Om det ligger i optagelsen/konvertering eller senere i distributionen ved jeg ikke.
/B
|
Skrevet af: tomsss
Skrevet den: 19-August-2009 kl. 07:25
Jeg oplever også et noget dårligt signal af Canal9. Har et Sony 40X3500 med indbygget DVB-T tuner. Signalet er fint, så det er ikke derfor.
------------- clueless
|
Skrevet af: per olsen
Skrevet den: 19-August-2009 kl. 11:53
har også dårlig kvali på kanal 9 og TV2 øst som de eneste kanaler.
der kommer nogle digitale firkanter på skærmen og nogle gange
forsvinder signalet helt.
Har Samsung lcd TV med mpg4 og bor i tårnby.
P.S den almindelige TV2 virker fint :O)
|
Skrevet af: per olsen
Skrevet den: 19-August-2009 kl. 11:57
Bjarke skriver(på den gamle kanal københavn kanal i MPEG4)
Hvor er kanal kbh egentlig blevet af digitalt ??
|
Skrevet den: 19-August-2009 kl. 19:02
per olsen skrev:
har også dårlig kvali på kanal 9 og TV2 øst som de eneste kanaler.
der kommer nogle digitale firkanter på skærmen og nogle gange
forsvinder signalet helt.
Har Samsung lcd TV med mpg4 og bor i tårnby.
P.S den almindelige TV2 virker fint :O)
|
Tv2 øst er vel også klart der kommer firkanter da de ikke ligger i dit dækningsområde... De sender jo fra Næstved eller sådan noget og så modtager du signalet over lang afstand og så er der vel ikke noget at sige til at der er udfald, men er jo anderledes med Canal 9.
|
Skrevet af: Hansemand
Skrevet den: 22-August-2009 kl. 10:53
Kanal 9 ser ud ad hel.... til i almindelighed. Hvis det bliver standard for samtlige boxer kanaler d.1/11 så skal jeg ikke med på vognen. Det er simpel hen for ringe i disse digitale tider føj føj.
------------- Mvh Hansemand
|
Skrevet af: Hancock
Skrevet den: 22-August-2009 kl. 11:33
Jeg var også kortvarigt inde og kigge på Kanal 9 i aftes, og den skrabede rigtigt nok bunden for hvor dårligt et billed kan blive. Totalt overkomprimeret, så jeg var hurtigt væk fra den kanal igen.
------------- /Hancock Livet er bare for kort til interlaced TV og lorteøl
|
Skrevet af: slettet.18124
Skrevet den: 22-August-2009 kl. 13:28
Jeg så også kort på C9, men var så ringe kvalitet, at jeg zappede straks væk, hvis deres Sasligakampe er samme dårlg kvalitet er de
da helt håbløse.
Deres programudvalgt er da også helt til grin, så meget at kanalen burde være helt gratis, men selv da, vil der næppe komme mange i
butikken.
Det er absolut den dårligeste kanal, både af kvalitet og programudvalg hos Boxer, den lukker og slukker helt klart næste år, den er
mega ring.
Med hensyn til billedkvaliteten af de andre kanaler, så er de meget bedre, ja helt i top.
-------------
|
Skrevet af: Nordic2007
Skrevet den: 22-August-2009 kl. 13:33
Jeg tror at kvaliteten varierer, afhængig af platformen. Jeg har set C9 hos min morfar via parabol og billedet var super. Til gengæld var billede skod hos en kammerat der havde Boxer.
Det bliver spændende at se, hvordan det bliver hos Yousee.
------------- VIDEO: Sony 65 A1 Sony UBP-X800 Canal Digital OnePlace AppleTV 4K
AUDIO: Denon AVR-X1400H Dali Concept 5.1
|
Skrevet den: 22-August-2009 kl. 13:37
ja det er jo kun signalet der distribureres via KBH-mux, farverne er tydeligt dårligt og der er skygger.. men lad os se om en måned hvor de siger de vil sende digitalt... men det er jo totalt UHØRT de sender en kanal i MPEG4 og så lige laver en nødløsning med et eller andet analogt link med støj på.
|
Skrevet den: 22-August-2009 kl. 13:50
per olsen skrev:
Bjarke skriver(på den gamle kanal københavn kanal i MPEG4)
Hvor er kanal kbh egentlig blevet af digitalt ??
|
Kanal København er blevet sendt digitalt et års tid mener jeg, måske mere kan ikke lige huske det..
Men nu sender den igen kun analogt. Synes før jeg har hørt Kanal København bliver nedlagt i forbindelse med analog lukning den 1/11 men ved ikke om den forsætter i digital version??
|
Skrevet af: Hornbek
Skrevet den: 23-August-2009 kl. 18:58
Jeg har også her fra den 21. aug. fået Canal 9 (modtager fra Varde senderen).
Billedet er godt nok ringe - håber da meget at det bliver en anden kvalitet når det "går rigtigt i luften" fra den 1. november.
Alle andre programmer modtager jeg i en meget fin kvalitet - det er alene Canal 9, men den halter også gevaldigt bagefter.
Der er i øvrigt heller ikke nogen EPG på kanalen. Håber jeg ikke er alene om den manglende EPG?
------------- Hilsen
JOhn
|
Skrevet den: 23-August-2009 kl. 19:36
Hornbek skrev:
Jeg har også her fra den 21. aug. fået Canal 9 (modtager fra Varde senderen).
Billedet er godt nok ringe - håber da meget at det bliver en anden kvalitet når det "går rigtigt i luften" fra den 1. november.
Alle andre programmer modtager jeg i en meget fin kvalitet - det er alene Canal 9, men den halter også gevaldigt bagefter.
Der er i øvrigt heller ikke nogen EPG på kanalen. Håber jeg ikke er alene om den manglende EPG?
|
Heller ingen EGP hos mig fra Videbæk senderen.
|
Skrevet af: B-CLG
Skrevet den: 24-August-2009 kl. 08:41
Tilbage står, at mange brugeres første erfaringer med billedkvaliteten i MPEG4 via DVB-T (uanset årsagen) takket være Canal 9 signalet, er helt forfærdelige.
Absurd mystisk markedsføring af den nye MPEG4 teknik, som er fundamentet i Boxers forretning.
/B
|
Skrevet af: Laurel&Hardy
Skrevet den: 29-August-2009 kl. 09:41
Det ser ud til at Boxer har fået styr på Canal9 billedkvaliteten, igår aftes stod den helt fint og klar. Håber det fortsætter, så er der ihvertfald ikke noget at klage over.
|
Skrevet den: 29-August-2009 kl. 10:22
Der er stadig de her omtalte "ryk" i billedet over mux kbh, så jeg går ud fra det først er løst når de for et link og og køre om en månedstid
|
Skrevet af: Laurel&Hardy
Skrevet den: 29-August-2009 kl. 10:28
Bjarke skrev:
Der er stadig de her omtalte "ryk" i billedet over mux kbh, så jeg går ud fra det først er løst når de for et link og og køre om en månedstid |
Ok, jeg modtager fra Nordenskovsenderen ved Varde og her er der ingen problemer længere, i starten var det forfærdeligt ringe.
|
Skrevet den: 29-August-2009 kl. 11:43
Bjarke skrev:
Der er stadig de her omtalte "ryk" i billedet over mux kbh, så jeg går ud fra det først er løst når de for et link og og køre om en månedstid
|
Billedet er lidt bedre nu men også "ryk" på videbæk senderen. Jeg skrev til Boxer d. 23-8 og brokkede mig over signalet og fik flg. svar:
Mange tak for din henvendelse.
Bemærk, at det, indtil den 1. november
2009, IKKE er Boxer der udsender Canal9, men derimod Open Channel. Boxer vil
derfor udelukkende vurderes på de 9 kanaler, der udsendes frem til den 1.
november 2009 (og herefter alle 32).
Vi vil dog ikke kritisere
signalet på Canal9 via antenne-tv, men da det ikke er vores kanal, foretager
vi ikke løbende kvalitetsmålinger herpå, og dermed kan vi ikke kommentere
yderligere på det.
Du er altid velkommen til at ringe til os på
telefonnr. 7033 2033 eller kontakte os via mail på kundeservice@boxertv.dk, hvis du har
yderligere spørgsmål.
Med venlig hilsen
|
Skrevet af: HAC67
Skrevet den: 30-August-2009 kl. 16:05
Her I jylland er der også voldsomme problemer med Canal9, jeg har fuldt signal fra antennen, men det er som om mpeg4 signalet er i lav opløsning, og der er problemer med pixel støj (farve plamager) især ved hurtige bevægleser.
Mpeg2 signalet med DR + TV2 programmerne står bare perfekte.
|
Skrevet den: 30-August-2009 kl. 16:32
Hej HAC67
Hvilket modtager modtager du signalet fra?
Jeg har prøvet HD boksen fra Canal Digital, som åbenbart også kan modtage MPEG4 DVB-t... Men her er MPEG4 signalet også som du beskriver dårligt.. Kunne det evt. være derfor?
|
|