Print side | Luk vindue

ps3: få lyden ud i stereo

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Spillekonsoller
Forumbeskrivelse: PlayStation, Xbox, Wii m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=64303
Udskrevet den: 24-Februar-2025 kl. 23:34

Emne: ps3: få lyden ud i stereo
Skrevet af: mach3
Emne: ps3: få lyden ud i stereo
Skrevet den: 08-August-2009 kl. 10:41
hej,

hvis man vil tilslutte ps3 til sit anlæg (stereo) skal man så blot anvende det medfølgende av-kabel og så føre lyd (højre og venstre) til anlæget og undlade at bruge det billedestikket til noget?

det er ikke sådan at fordi man anvender det medfølgende av-kabel, så slår hdmi fra? for til tv'et skal hdmi anvendes, blot lyden som skal over i anlægget, da der er bedre lyd end tv'et har.

Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 08-August-2009 kl. 10:47

Der kan også bruges et RCA kabel mellem TV og Reciver.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 08-August-2009 kl. 10:52
Jep, men hvis tv'et skal op og hænge på vægggen vil jeg foretække at have tilslutningerne på ps3'en :-)

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 08-August-2009 kl. 10:55

Så vil du jo heller ikke få lyd fra det når det er TV du ser.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 08-August-2009 kl. 10:58
Det har du ret i :-) Men almindelig tv så er det mest nyheder og den slags, så har jeg ikke lyst til at der skal være bund og dybde i lyden. Kun når jeg ser dvd film. Der skal jo være forskel på at se (høre) vejrudsigten og bluray film ;-)

Skrevet af: Klondike
Skrevet den: 08-August-2009 kl. 12:51

Du kan sagtens køre Billedet over HDMI, og køre lyden seperat til en stereo forstærker uden at sætte det gule ( video) stik i.

Det gør jeg selv.

Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 10-August-2009 kl. 14:15

Oprindeligt skrevet af mach3 mach3 skrev:

det er ikke sådan at fordi man anvender det medfølgende av-kabel, så slår hdmi fra? for til tv'et skal hdmi anvendes, blot lyden som skal over i anlægget, da der er bedre lyd end tv'et har.

En lille uddybning: Du kan ikke have digitalt billede og analogt billede samtidig, men du kan godt have digitalt billede via HDMI og analog lyd via multistikket. Du vælger i lyd-opsætningen på PS3'en om lyden skal være via HDMI, optisk eller analogt.

-------------
Mvh Otto

Print side | Luk vindue