Hvilken telefon bør jeg vælge?
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Bærbare medie afspillere
Forumbeskrivelse: iPod, Creative o.lign. bærbare playere
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=64333
Udskrevet den: 08-Februar-2025 kl. 16:00
Emne: Hvilken telefon bør jeg vælge?
Skrevet af: Chrizzy
Emne: Hvilken telefon bør jeg vælge?
Skrevet den: 08-August-2009 kl. 20:21
Hey!
Jeg står og skal have mig en ny telefon. Jeg har altid været vild med sådanne gadgets, men hvad skal jeg vælge?
Jeg har altid været stor Sony Ericsson forbruger, og har tænkt på at købe deres http://www.sonyericsson.com/cws/products/mobilephones/overview/w995?cc=DK&lc=da#a - W995 , da den tiltager mig meget!
Dog har jeg set på den nye iPhone 3GS, eller en HTC Magic/Hero?
Jeg ved dog ikke hvor nedtur det er med det touch der? Jeg har altid været meget skeptisk over for det touch, da man jo ikke kan skrive sms'er særlig hurtigt, og det virker langsomt og det pisser mit temperament af, hvis man er i gang med at skrive en lang vigtig sms, der skal hurtigt frem. Det er det eneste der taler i mod hvorfor jeg skulle vælge en telefon med touch knapper.
Men hvilken telefon af disse tre bør man vælge?
|
Svar:
Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 08-August-2009 kl. 20:35
Personligt kan jeg godt lide Sony Ericsson da den har almindeligt tastatur. Kender dog ikke Sony Ericsson da jeg har haft Nokia i mange år. Overvejer dog at køøbe netop denne Sony hvis jeg ellers kan vende mig til en anden menu.
------------- Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
Skrevet den: 08-August-2009 kl. 20:41
Ja lige præcis - SE's menu kører mega godt, og det er dejligt med almindelige knapper i stedet for touch - men må sige de der touch telefoner har lækre design og interfaces, specielt den der HTC Hero
|
Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 08-August-2009 kl. 20:48
HTC touch,diamond etc, har rigtig mange applikation udvidelser, og TomTom7 support ![](smileys/smiley2.gif)
Nokia symbian er vist kommet med godt med på vognen.
Kender ikke SonyE telefonerne, har brugt Nokia siden begyndelsen da de kom på markedet.
Dog er HTC testet, og ja, det er lidt svært at vendes til touchskærm, det fungerer nok meget fint hvis man konfigurerer og installerer apps til at tilrette evt små problemer som at den tager røret når man løfter den op af lommen, eller at reaktionstiden virker sådan lidt slowmo... Men jeg kunne godt være på vippen, til at bruge HTC igen.. den kan jo rigtig meget.
Så min dom ville være Nokia (pga tasterne), og så hælder jeg stadig til at kunne bruge HTC hvis jeg skulle skifte type.
hmm, Iphone er vist for hypet og rent teknologisk først ved at komme med, så den er nok økonomisk set en dårlig satsning. især hvis touchskærmen kan være en forhindring.
|
Skrevet den: 08-August-2009 kl. 21:00
Jeg er godt nok træt af Nokia, dels fordi de ikke er særlige holdbare, der er dumme tekniske detaljer, så som det tynde ladestik, hvor der er risiko for at midterpalen knækker af (er sket for mig 3 gange nu) Så synes jeg også disse "computertelefoner" er frygteligt langsomme, og med det mener jeg at jeg skal vente på at komme ind i menuerne, og hvis man taster forkert tager det flere sekunder (føles det som) inden man er fremme ved det ønskede valg. Er ellers inkarneret NOKIA-mand...
Touch-screen kan jeg ikke bruge da jeg ofte bruger telefonen uden at kigge på den, og til det skal der være knapper...![](smileys/smiley2.gif)
------------- Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
Skrevet den: 08-August-2009 kl. 21:10
jeg overvejede dog en HTC kombi, som også har taster ![](http://www.recordere.dk/forum/smileys/smiley2.gif)
det er helt korrekt at nokia har en del operativ problemer, som man kunne undvære.
|
Skrevet den: 08-August-2009 kl. 21:21
Hvilken HTC model ville du så vælge?
Har set på Hero, og den virker meget god.
Dog har jeg også set på HTC Magic, men da det er det første produkt på det danske marked med Android, ved jeg ikke helt hvad jeg skal synes om det. Men den bliver jo skam-rost i http://www.mobilsiden.dk/index.php?aId=8490 - denne artikel .
Tror Magic ville være mit bud, hvis jeg skulle vælge mellem Magic eller Hero.. Hmm
|
Skrevet den: 08-August-2009 kl. 21:22
Er der nogle der har erfaringer med SE 995 ? Overvejer seriøst at nappe sådan en.
|
Skrevet den: 08-August-2009 kl. 21:26
Skyum skrev:
Er der nogle der har erfaringer med SE 995 ? Overvejer seriøst at nappe sådan en. |
Jeg har ikke haft en, men nogle af mine buddies har en, og den virker til at være sindssygt fed. Jeg overvejer også den kraftigt - hvis ikke jeg nupper en HTC Magic eller Hero. ![](smileys/smiley29.gif)
|
Skrevet den: 08-August-2009 kl. 23:04
Chrizzy skrev:
Hvilken HTC model ville du så vælge?
| HTC Snap, fordi vi i firmaet benytter Blackberry en del, så er den overvejet. er dog ikke helt overbevist omkring blackberry delen, så derfor heller ikke denne. Men det er et delvist kompromis her.
Chrizzy skrev:
Dog har jeg også set på HTC Magic, men da det er det første produkt på det danske marked med Android, ved jeg ikke helt hvad jeg skal synes om det. Men den bliver jo skam-rost i http://www.mobilsiden.dk/index.php?aId=8490 - denne artikel .
|
Android i butikker har flere børne sygdomme, og de vil vist ikke tillade du opgraderer OS på den selv, så der mistes garantien, når android nu er linux og kræver nok en del vedligeholdelse. Det er ihvertfald ikke en iphone, hvor dette vist er ok.
Check google og "android Magic", før du køber, for det er en rimlig usikker deal pt. især hvis du er bunden med det os som den købes med.
|
Skrevet den: 09-August-2009 kl. 21:06
Jeg er sgu meget i tvivl om hvilken jeg hopper på.
Tager ned og kigger på både Sony Ericsson og HTC i morgen. Det er i hvert fald bare et krav = den må ikke blive kedelig efter én måned - og tror begge modeller er sjove da både Ericsson W995 og HTC tilbyder WiFi...
|
Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 10-August-2009 kl. 17:46
Jeg ville vælge en HTC Hero - der er flere videoer inde på youtube med folk som viser telefonen frem, og den er bestemt ikke for langsom i menuerne.
Der er en tråd på nerds om den med links.
|
Skrevet af: Breddam
Skrevet den: 10-August-2009 kl. 18:19
Skyum skrev:
Jeg er godt nok træt af Nokia, dels fordi de ikke er særlige holdbare, der er dumme tekniske detaljer, så som det tynde ladestik, hvor der er risiko for at midterpalen knækker af (er sket for mig 3 gange nu) Så synes jeg også disse "computertelefoner" er frygteligt langsomme, og med det mener jeg at jeg skal vente på at komme ind i menuerne, og hvis man taster forkert tager det flere sekunder (føles det som) inden man er fremme ved det ønskede valg. Er ellers inkarneret NOKIA-mand...
Touch-screen kan jeg ikke bruge da jeg ofte bruger telefonen uden at kigge på den, og til det skal der være knapper...![](smileys/smiley2.gif) |
Så skulle du prøve E75. Den er hurtig Surt dog, at den ikke har mikro-usb, som København ellers nu har fået indført generelt. QWERTY-tastatur er nok lidt mere business... men en fed telefon. Måske 5800 Express Music er noget?
vh s
Edit: Den har usb, og den kan oplade fra stikket, men det er desværre kun et stik, der ligner micro-usb. Jeg er dog yderst tilfreds![](smileys/smiley4.gif) Og den har også alt det andet. Ift iPhone er der dog ikke så mange apps, som man kan købe eller hente![](smileys/smiley24.gif)
|
Skrevet den: 10-August-2009 kl. 18:22
htc har vist fået meget bedre styr på deres firmware, så den retning ville jeg nok også kigge...
|
Skrevet af: johnny57
Skrevet den: 10-August-2009 kl. 18:25
Gør som "alle" andre køb en iphone, det slår alle de andre uden prolemer.
------------- Med venlig Hilsen
Johnny
|
Skrevet den: 12-August-2009 kl. 00:40
Anima skrev:
Jeg ville vælge en HTC Hero - der er flere videoer inde på youtube med folk som viser telefonen frem, og den er bestemt ikke for langsom i menuerne.
Der er en tråd på nerds om den med links.
|
Tjaa, eftersom Magic har fået opgraderet Firmware med Sense UI osv. så tiltaler den mig godt nok en del mere ![](smileys/smiley2.gif)
|
Skrevet af: nbu001
Skrevet den: 12-August-2009 kl. 01:58
iPhone 3Gs er det eneste rigtige. Den funker bare, er bare for lækker, en million apps, det bedste interface (som HTC gør deres yderste for at kopiere) og det virtuelle keyboard vender du dig hurtigt til.
/Nils
-------------
|
Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 12-August-2009 kl. 02:24
nbu001 skrev:
iPhone 3Gs er det eneste rigtige.
|
Medmindre man gerne vil have et rigtigt tastatur, eventuelt af qwerty-typen. Jeg har en Nokia E71 og har leget en del med min kammerats 3GS. Mens browseren er rigtig fed, så skal jeg altså have et rigtigt tastatur, istedet for det der touch-halløj. Det dur bare ikke til længere beskeder og e-mails, for mine fingre.
|
Skrevet den: 12-August-2009 kl. 05:37
Naiera skrev:
nbu001 skrev:
|
Medmindre man gerne vil have et rigtigt tastatur, eventuelt af qwerty-typen. Jeg har en Nokia E71 og har leget en del med min kammerats 3GS. Mens browseren er rigtig fed, så skal jeg altså have et rigtigt tastatur, istedet for det der touch-halløj. Det dur bare ikke til længere beskeder og e-mails, for mine fingre.
|
Også lige præcis der min skepsis kommer ind i billedet... Længere sms'er og email kommer virkelig an på en prøve hvis jeg vælger en touch tlf.
|
Skrevet den: 12-August-2009 kl. 08:50
nbu001 skrev:
det virtuelle keyboard vender du dig hurtigt til.
| Gad godt se hvem af os to, som vandt, hvis vi skulle taste tallene 1 til 20 på ryggen udfra telefonen startes "låst". hvor meget tror du selv at dine finger kan "føle" sig frem til på virtuelle oplevelser.
Iphone er nok det sidste man skal vælge hvis man bruger telefonen aktivt i hverdagen og ikke til leg. Jeg lader iphone blive i legetøjs afdelingen og går videre til telefon afdelingen.
|
Skrevet den: 12-August-2009 kl. 09:28
Jeg er ikke uenig med dig, pendec. Derfor har jeg haft telefoner med QWERTY-tastatur - først 9210, så 9300i og nu E75. Der kan ingen speed-sms'ere følge med ![](smileys/smiley2.gif)
Jeg synes nu, at der er mange gode fordele ved en iPhone. Min søn har én og den er fed på mange måder. Brugerfladen er uforlignelig og funktionaliteten er fantastisk. (Kameraet er dog direkte dårligt.) Telefonen kræver noget tilvænning, men som et lille underholdningscenter er den langt foran min E75.
I sidste ende er det nok behovet, der kommer til at afgøre, om man er til det ene eller andet. Når det så er beskrevet, bør man nok en tur i byen og kigge og føle og få demonstreret Det er IMO den bedste måde at træffe en afgørelse. I sådan en tråd som denne vil religionen (og egne behov) have for stor indflydelse på vore anbefalinger ![](smileys/smiley36.gif)
|
Skrevet af: Gravenslund
Skrevet den: 12-August-2009 kl. 10:03
iPhone er den fedeste gadget telefon, dog kan jeg ikke anbefale den hvis du er til sms'er. synes ikke det virker så godt med touch tastaturet. Til mit forbrug er det fint (100 sms/md.)
Har leget lidt med en magic og den virker også meget cool, og fedt at det er open source, men som sagt har jeg kun lige pillet i et par minutter og kan ikke udtale mig om der er problemer med OS som der tidligere er beskrevet.
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 12-August-2009 kl. 10:33
Chrizzy.
Hvad med den nye SE Satio (tidl. kaldet iDou):
http://www.sonyericsson.com/cws/products/mobilephones/overview/satio?lc=en&cc=gb - http://www.sonyericsson.com/cws/products/mobilephones/overvi ew/satio?lc=en&cc=gb
M.v.h.
|
Skrevet af: jonaskp
Skrevet den: 12-August-2009 kl. 10:53
pendec skrev:
nbu001 skrev:
| Gad godt se hvem af os to, som vandt, hvis vi skulle taste tallene 1 til 20 på ryggen udfra telefonen startes "låst". hvor meget tror du selv at dine finger kan "føle" sig frem til på virtuelle oplevelser. |
Det var dog en utroligt biased kommentar. Har du rent faktisk prøvet en iPhone 3G(s) i mere end 5 minutter?
Hvorfor skulle man dog bedømme en telefon egnethed til SMS i forhold til om man kan skrive tallene 1 til 20 (eller noget andet vilkårligt tekst-input) bag på ryggen? Hvor tit er det lige at man har brug for at skrive SMS'er uden at kigge på telefonen. Jeg kan kun komme i tanke om hvis man laver noget andet, fx kører bil eller cykler, og der synes jeg man skal holde sig fra det, men det er så bare min holdning . Hvis du kan komme med en legitim grund til at det er nødvendigt at kunne skrive på en telefon, uden at kigge på skærmen, så trækker jeg det gerne tilbage, men jeg kan ikke se den.
Jeg skrev næsten lige så hurtigt på min iPhone 3G som jeg gjorde på min tidligere tlf med taster, og den smule hastighed jeg mistede, bliver langt opvejet at det 1000gange bedre SMS-del med overskuelige samtale oversigter istedet for blandede enkeltbeskeder. Den eneste anden telefon jeg har set dette på, er på HTC Hero. Er man til MMS er det også fantastisk nemt, både at sætte op og at bruge.
pendec skrev:
Iphone er nok det sidste man skal vælge hvis man bruger telefonen aktivt i hverdagen og ikke til leg. Jeg lader iphone blive i legetøjs afdelingen og går videre til telefon afdelingen. |
Hvad er det du mener der gør at man ikke kan bruge iPhone aktivt? Som allerede skrevet så synes jeg at SMS delen er alt andet langt overlegent. Jeg mener ikke at den er langsom at skrive på, men selv hvis den var, ville jeg stadig vælge den pga. den overskuelighed der er i SMS-samtaler.
iPhonen er desuden den telefon jeg har brugt mest, af alle de telefoner jeg har haft. Skal jeg finde vej et sted jeg ikke kender, hiver jeg den frem og åbner Google Maps. Er jeg på vej til togstationen, men ved ikke om jeg skal sætte hastigheden op for at nå toget, åbner jeg iTog som viser Realtime-ankomsttider. Jeg bruger programmet Zenbe-lists til at holde styr på min indkøbsseddel, som jeg og kæresten har direkte web-adgang til, så hun kan tilføje nye ting mens jeg er på arbejde.
Blot få eksempler på den måde jeg brugte min iPhone 3G da jeg havde den. Udover det er der App Store som har 50.000 programmer som kan tilføje nye funktioner.
|
Skrevet den: 12-August-2009 kl. 11:27
Til det originale spørgsmål, så står jeg selv i øjeblikket for at skulle købe telefon og står og vakler imellem iPhone 3GS og HTC Hero. Min oprindelige plan var at købe iPhone 3GS (Har haft 3G tidligere, men solgte den umiddelbart inden 3GS blev lanceret). Min kæreste har nu købt HTC Hero og jeg er blevet lidt i tvivl.
Hero har en rigtigt lækker brugerflade. Især er jeg vild med Androids måde at bruge Widgets på Home Screen - en ting jeg synes mangler i iPhone. HTC's Sense UI er rigtigt lækkert. Det virker dog som om det er lidt på bekostning af ydeevne. Dette skyldes nok også førtnævnte Widgets, som jo kører som programmer i baggrunden. Grundet dette er det svært at sammenligne ydeevnen med iPhone, som jo netop ikke kan køre programmer i baggrunden. Slog man Widgets og baggrundsprogrammer fra på HTC Hero, er jeg dog overbevist om at man ville få en rigtigt hurtig telefon. Med Widgets + diverse programmer kan den dog til tider være lidt sløv. Især oplever jeg det når man skriver. Det indbyggede tastatur har som standard heller ikke æøå, og den indbyggede ordbog, kan ikke kombinere sig frem til æøå (ligesom iPhone kan, hvis man bruger tastatur uden æøå som nu er standard). For at skrive "før", skal man derfor trykke "f", holde "o" inde til man får en liste over alternative bogstaver frem, slide helt til venstre hvor "ø" ligger og derefter trykke "r". besværligt i forhold til iPhone. Jeg kan heller ikke ramme mellemrumstasten hver gang, men det er nok bare tilvænning. En lille (men alligevel basal IMO) funktion som den har, som iPhone mangler, er en knap til at skjule tastaturet med.
Integrationen af kontaktbogen og sociale tjenester som Facebook virker umiddelbart ret godt (kræver jo selvfølgeligt at man bruge dem), men tør ikke sige så meget da det jo er min kærestes kontaktbog og ikke min egen som jeg har prøvet med. Det er også integreret i fotodelen, så hvis man åbne sit billedalbum, så kan man her også se album fra ens Facebook og Flickr venner.
Den generelle fornemmelse er dog at Android (selv med Sense UI) virker en smule upoleret, i forhold til iPhonen. Ikke fordi der er fejl og bugs, men den virker bare mere "rå" i udførslen. Ikke nær i samme grad som Windows Mobile dog. Det er selvfølgeligt også et næsten helt nyt styresystem, så det er jo klart forståeligt.
Jeg tror jeg ender med at købe en iPhone 3GS, selvom jeg som sagt synes der er rigtigt mange positive ting ved HTC Hero.
[edit]Med hensyn til HTC Hero vs. HTC Magic, så havde jeg klart valgt HTC Hero. Fysisk synes jeg er den er meget pænere. At man kan få Sense UI på HTC Magic, har jeg ikke hørt om. Kun uofficielt, hvor man skal installere en modificeret udgave af Android, hvilket så kan medføre mulige problemer samt at du ikke kan få officielt support.
|
Skrevet den: 12-August-2009 kl. 11:29
Henrik B. skrev:
Chrizzy.
Hvad med den nye SE Satio (tidl. kaldet iDou):
http://www.sonyericsson.com/cws/products/mobilephones/overview/satio?lc=en&cc=gb - http://www.sonyericsson.com/cws/products/mobilephones/overvi ew/satio?lc=en&cc=gb
M.v.h. |
Har skam også overvejet den - men hørte bare fra en kammerat at touch skærmen på den var mega ringe og langsom. ![](smileys/smiley19.gif)
|
Skrevet den: 12-August-2009 kl. 11:34
Man skal ikke "tro", man skal vide. ![](smileys/smiley2.gif)
At finde en og prøve selv... ![](smileys/smiley17.gif)
M.v.h.
|
Skrevet den: 12-August-2009 kl. 18:05
Havde lige en HTC Hero i hånden i dag, og må sige at selvom den "hage" er på den nede i bunden, så lægger man slet ikke ret meget mærke til den. Kæft den var nice at arbejde med, og tror sagtens jeg kan vænne mig til at bruge den.! ![](smileys/smiley32.gif)
|
Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 12-August-2009 kl. 19:05
Har prøvet HTC magic og iPhone 3GS.
Synes HTC Magic og tidligere Iphone 3G er meget ens vægtet. Der er nogle få ting på HTC'en som virkede upoleret, men det er jo også et meget nyere produkt og det skal de nok få styr på. Men generalt, ville jeg nok være tilfreds med enten den ene eller den anden.
Jeg har leget i nogle timer med den nye iPhone 3GS og den er imponerende hurtig. Jeg havde ikke regnet med at den var SÅ meget hurtigere end forrige model, men det kan virkelig mærkes. Hvis man vægter den op imod HTC Magic, så vinder iPhone 3GS klart, da hurtigheden forbedre brugeroplevelsen meget.
Jeg har desværre ikke prøvet HTC Hero endnu, men hvis den ikke hurtigere end HTC Magic, så vil jeg klart mene at vejen frem er Iphone 3GS.
|
Skrevet af: T-Ras
Skrevet den: 12-August-2009 kl. 20:43
jonaskp skrev:
Integrationen af kontaktbogen og sociale tjenester som Facebook virker umiddelbart ret godt (kræver jo selvfølgeligt at man bruge dem), men tør ikke sige så meget da det jo er min kærestes kontaktbog og ikke min egen som jeg har prøvet med. |
iPhone har nu også integration med Facebook, hvis du benytter en App, i stedet for iPhones normale kontaktbog. Applikationen ligger vist på top 10 i øjeblikket på AppStore.
Edit: For lige at komme nogen i forkøbet: Ja, den koster penge. Men hvis man har givet 5000 kr. for sin telefon, så er det nok ikke de 18 kr. for et program, der vælter båden.
|
Skrevet af: Palleraa
Skrevet den: 12-August-2009 kl. 21:18
Her er en fight mellem iPhone 3GS og HTC Hero, bemærk der er 3 dele.
Endda i HD :D
http://www.phonedog.com/cell-phone-videos/iphone-3gs-vs-htc-hero-dogfight-pt-1.aspx - Dog Fight mellem Hero og 3GS
Jeg har en iPhone 3GS og det har jeg ikke fortrudt. Der lille bitte lag jeg
kan ane på en HTC er nok til at jeg holder mig væk. Er vild med at iPhone
3GS er så sindsygt hurtigt til alt hvad den laver. Klart at widget delen af
Hero er overlegen på visse områder, og få Apple ikke noget lignende dør
iPhone stille og roligt. Dog syntes jeg ikke det virker til at HTC har fået
det implementeret 100% perfekt endnu desværre. Det kommer nok, men
sikkert på noget nyt hardware.
|
Skrevet den: 12-August-2009 kl. 21:21
pendec skrev:
nbu001 skrev:
| Gad godt se hvem af os to, som vandt, hvis vi skulle taste tallene 1 til 20 på ryggen udfra telefonen startes "låst". hvor meget tror du selv at dine finger kan "føle" sig frem til på virtuelle oplevelser.
Iphone er nok det sidste man skal vælge hvis man bruger telefonen aktivt i hverdagen og ikke til leg. Jeg lader iphone blive i legetøjs afdelingen og går videre til telefon afdelingen. |
Du ville
sikkert vinde konkurrencen. Desuden fatter jeg ikke helt hvad du mener med "hvis vi skulle taste tallene 1 til 20 på ryggen udfra telefonen startes "låst". Hvad skulle formålet være med at taste tallene på ryggen, mens telefonen er låst .
Jeg skriver, på ganske normal vis (altså mens jeg kigger på skærmen), et moderat antal SMS'er og e-mails. Skal jeg skrive lange beskeder, vender jeg telefonen på langs, således at tastaturet bliver stort. Så går det som en "leg", ordbogen virker samtidigt fortrinligt. Øvrigt er det skønt med et qwerty-tastatur med æ, ø og å.
iPhonen er ubetinget den bedste telefon jeg til dato har haft - og jeg har haft 15+. Jeg siger ikke at en bedre telefon ikke kommer i morgen eller lige er kommet - men at påstå at det er en telefon der hører til i legetøjsafdelingen, antyder en vis, skal vi kalde det, uvidenhed om tingenes tilstand .
Update: Jeg opdagede lige at Jonaskp, allerede havde svaret på dit lettere blaserte svar på mit indlæg. Og Joneskp's svar var meget mere omfattende og klart end mit eget svar .
/Nils
-------------
|
Skrevet den: 12-August-2009 kl. 21:44
Naiera skrev:
nbu001 skrev:
|
|
Nogen vil ha' det HARD mens andre foretrækker det SOFT - og det er en diskussion som ingen ende vil tage. Jeg har allerede været igennem den flere gange. Til dem der endnu ikke har prøvet iPhone 3G/3Gs soft-keyboard, kan jeg kun sige, prøv det, langt de fleste vil hurtigt komme til at synes om det. "Rigtigt" tastatur eller ej, i mine øjne er iPhonens tastatur altså meget tæt på at være "rigtigt" qwerty.
/Nils
-------------
|
Skrevet den: 12-August-2009 kl. 23:02
Må bare sige at da jeg prøvede HTC Hero og at skrive på den, der blev jeg positivt overrasket hvor nemt det var for mig også, som har været vandt til almindelige knapper siden 1997.
Da jeg bedst kan lide HTC frem for Apple, så tror jeg sgu at jeg hopper med på HTC vognen. Er villig til at teste Android, og da jeg "bare" mest bruger email + facebook + sms'er, så er det lidt et fedt efterhånden tror jeg.
|
Skrevet den: 13-August-2009 kl. 00:20
nbu001 skrev:
Desuden fatter jeg ikke helt hvad du mener med "hvis vi skulle taste tallene 1 til 20 på ryggen udfra telefonen startes "låst". Hvad skulle formålet være med at taste tallene på ryggen, mens telefonen er låst .
|
der står startes låst.. og hvordan ringer du til en personen når din telefon er låst? du åbner ... doh!
og derved vil dit hold og fingre på telefonen komme lidt ud og bevæge sig oven i, som nok allerede der er mere besværligt end på andre knap telefoner..men kan se du forstod problematikken.
Sålænge de ikke kan ændre på touch skærme så de afgiver movements ændringer i overflade, vil de aldrig hjælpe folk på farten med faste routiner.
|
Skrevet den: 13-August-2009 kl. 01:53
Skrevet af: Nikodk
Skrevet den: 13-August-2009 kl. 10:08
har ikke prøvet HTC Hero, men har haft en HTC Touch Diamond, som jeg gav chancen i 14 dage, og derefter lagde den bagerst i skabet med brugte telefoner.
Jeg har nu iPhone, som er den absolut bedste telefon jeg har haft (og det er vel 15+ forskellige. Troede heller ikke jeg kunne forene mig med at der ikke var nogen rigtige knapper, men det dur virkelig. Bruger den meget til mail, og web - aldrig nogen problemer med den...
|
Skrevet den: 13-August-2009 kl. 10:39
Niko.
Den sammenligningstest der er linket til tidligere, fortæller/viser at HTC Hero er meget bedre egnet til netop mail, web, facebook m.v. da dens "push" fungerer mere optimalt..
M.v.h.
|
Skrevet den: 13-August-2009 kl. 10:41
Nikodk: Du kan slet ikke Sammenligne Touch Diamond med Hero (eller Magic). Hero og Magic kører på Google Android og Touch Diamond (og alle andre HTC Telefoner) kører Windows Mobile. Der er en verden til forskel. Det er meget tydeligt at telefoner med Windows Mobile er beregnet til at blive brugt med Stulys, hvor Android er lavet til brug med fingrene. Samtidigt er skærmen på Hero (og vistnok også Magic) af typen Capacitive (mener jeg det hedder). Dette betyder at den reagerer ved berøring, hvorimod de tidligere telefoner virker ved trykfølsomhed. Jeg hader telefoner der kun er trykfølsomme, da jeg synes det er møgbesværligt at bruge.
Ikke for at sige at du ikke har taget det rigtige valg (jeg køber nok også selv en iPhone), men du kan ikke sammenligne Touch Diamond med Hero eller Magic overhovedet.
|
Skrevet den: 13-August-2009 kl. 11:07
Jeg har stadig ikke forstået i hvilken situation at dette overhovedet er et issue? Det kan være det bare er mig, men hvor tit er det i realiteten at man har behov for at kunne skrive uden at kigge på telefonen?
Desuden, så synes jeg faktisk at iPhone er ganske fornuftig netop på det område. Hvis jeg sidder stille, så vil jeg da påstå at jeg vil kunne skrive ganske lange beskeder uden at kigge på telefonen. Det går helt sikkert ikke lige så stærkt som på en knap telefon, men det kan rent faktisk lade sig gøre.
Det skyldes dels tilvæning hvor hænderne vænner sig til hvor knapperne er placeret (ligesom med knap telefoner), og dels Apples meget intelligente tastatur og ordbog. Hvis du fx. skal skrive "Knap", så taster du først "k" og "n". Telefonen analyserer sig nu frem til hvilke bogstaver der er mest sandsynlige vil kommer efterfølgende. Alle konsonanter er her udelukket. Ordet "knap" er ret normalt, og "a" vil derfor være oplagt. Telefonen udvider derfor det "felt" som dækker tasten "a". Så selvom du rammer fx s,q eller z, så vil telefonen stadig opfatte det som et "a". Kombineret med ordbogen som staver sig frem til ord, selvom du har tastet forkert (og førnævte ikke har rettet det). "swr" vil derfor blive til "ser", da "w" ligger meget tæt på "e" og "ser" er et normalt brugt ord.
På denne måde behøver man ikke engang at ramme de rigtige taster hver gang, da telefonen automatisk retter dine fejl. Det er ting som dette der gør at jeg mener at iPhone er så behagelig at skrive på. Jeg sidder aldrig og bladrer mig igennem mulige forslag til ord, som med en T9-ordbog.
Synes også at Touch tastaturet er langt at foretrække for et fysisk, fuldt Qwerty tastatur. Jeg har prøvet det på en del telefoner, og jeg synes altid at knapperne er for små alligevel til at det giver mening. Samtidigt mister man også muligheden for at tilpasse tastaturet, og det bliver til en krig at skulle skrive tegn og tal som er gemt bag "FN"-knapper eller lignende. På iPhone (og andre Touch tastature) ændrer selve tastaturet sig, så man ikke skal kigge efter små halvejs skjulte tegn.
|
Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 13-August-2009 kl. 11:07
Vil tro at en Hero med hurtigere hardware vil være bedre end iPhone 3GS til folk der ønsker maksimal kommunikation.
Men desværre findes det ikke endnu, så iPhone 3GS giver stadig den bedste bruger oplevelse.
|
Skrevet den: 13-August-2009 kl. 11:53
Cyberguyen skrev:
Vil tro at en Hero med hurtigere hardware vil være bedre end iPhone 3GS til folk der ønsker maksimal kommunikation.
Men desværre findes det ikke endnu, så iPhone 3GS giver stadig den bedste bruger oplevelse.
|
Det synes jeg faktisk lyder ret plausibelt. Hero er en fantastisk lækker telefon, men den hæmmes af at man oplever slowdowns til tider. Samtidigt kunne man også godt bruge flere programmer og Widgets i Android Market. Især widgets, da jeg synes det er den største force Android har over iPhone.
|
Skrevet af: Nikodk
Skrevet den: 13-August-2009 kl. 15:58
jonaskp skrev:
Nikodk: Du kan slet ikke Sammenligne Touch Diamond med Hero (eller Magic). Hero og Magic kører på Google Android og Touch Diamond (og alle andre HTC Telefoner) kører Windows Mobile. Der er en verden til forskel. Det er meget tydeligt at telefoner med Windows Mobile er beregnet til at blive brugt med Stulys, hvor Android er lavet til brug med fingrene. Samtidigt er skærmen på Hero (og vistnok også Magic) af typen Capacitive (mener jeg det hedder). Dette betyder at den reagerer ved berøring, hvorimod de tidligere telefoner virker ved trykfølsomhed. Jeg hader telefoner der kun er trykfølsomme, da jeg synes det er møgbesværligt at bruge.
Ikke for at sige at du ikke har taget det rigtige valg (jeg køber nok også selv en iPhone), men du kan ikke sammenligne Touch Diamond med Hero eller Magic overhovedet.
|
ved godt at sammenligningen ikke var helt fair...Men det var "touch-alternativet" jeg havde prøvet.
|
|