Print side | Luk vindue

KURO KRF-9000FD vs BenQ W6000

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Projektorer
Forumbeskrivelse: Projektor og lærred
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=64438
Udskrevet den: 10-Januar-2025 kl. 21:49

Emne: KURO KRF-9000FD vs BenQ W6000
Skrevet af: mikkelfrost
Emne: KURO KRF-9000FD vs BenQ W6000
Skrevet den: 11-August-2009 kl. 00:11
http://www.projectorcentral.com/parts_compare.cfm?pid_1=4248 &pid_2=5037

hvad for en skal man gå efter .. de koster jo ca det samme

Svar:
Skrevet af: Gerdes
Skrevet den: 11-August-2009 kl. 00:28

Oprindeligt skrevet af mikkelfrost mikkelfrost skrev:

http://www.projectorcentral.com/parts_compare.cfm?pid_1=4248 &pid_2=5037

hvad for en skal man gå efter .. de koster jo ca det samme

Du skal gå efter den projektor du bedst mener dækker dit behov .

W6000 har sandsynligvis mere korrekt farvegengivelse (i kalibreret stand i hvert fald) end Pioneer'en. Det var så et parameter. Andre parameter er blandt andet sortniveau, shadow details, skarphed. Kan ikke udtale mig om W6000 på disse punkter, men Pioneer'en falder på ingen måde igennem på disse punkter.

Kan du opleve projektorerne live vil det være den bedste vurdering du kan lave.

-------------
Den der køber dyrt græder kun en gang. Den der køber billigt græder flere gange.

Skrevet den: 11-August-2009 kl. 01:03
har i dag set pioneeren og var mega betaget af den  .. skal så lige sige jeg kommer fra 32 " crt sony så der skal nok heller ikke så vildt meget til før jeg siger wow ..  :)

men jeg er ved at lave min ene rum om til biff så har ca 20000 til procekter men vil jo geren have det bedeste til pengen så... og jeg er total noop på det her område og har enligt ikke trævlt  med at købe det er jo bare det med at pio snart går ud af marked - :_(

Skrevet af: SVP03
Skrevet den: 11-August-2009 kl. 09:52
Tjek på BENQ om du kan se regnbuer (farvehjulet), det kan jeg nemlig.

-------------
SVP03

Skrevet den: 11-August-2009 kl. 11:15
hvad er det ?  og har pio det også ?

Skrevet af: Asklepios
Skrevet den: 11-August-2009 kl. 11:20
Det er nogle artifacts der fremkommer på nogle projektorer, og det ligner en regnbue...  Det er især tydeligt at se under slutteksterne.

Pioneeren har det ikke, da rainbows skyldes den valgte teknologi.

-------------
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Skrevet af: Stefan V
Skrevet den: 11-August-2009 kl. 12:13
Det skal lige siges at "regnbueeffekten" kun optræder på DLP projektore(som fx benq w5000 og w6000), samt at det kun er enkelte der ser dem. Pioneeren er en d-ila projektor og der er ikke regnbuer på.

Jeg kan kun være enig med dig i at pio PJ står super flot. Jeg har selv bestilt en

Hvor så du den henne?

-------------
Med Venlig Hilsen
Stefan

Skrevet den: 11-August-2009 kl. 12:48
så den i kbh i går  hvad skal du give for din ?

Skrevet den: 11-August-2009 kl. 13:52
Skulle hilse at sige fra Vesterbrogade at der kun er 1 tilbage af den pioneer.

-------------
SVP03

Skrevet den: 11-August-2009 kl. 21:52
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Skulle hilse at sige fra Vesterbrogade at der kun er 1 tilbage af den pioneer.

underligt, jeg fik at vide at jeg købte den sidste

-------------
Med Venlig Hilsen
Stefan

Skrevet den: 11-August-2009 kl. 21:55

så den i kbh i går  hvad skal du give for din ?

Jeg fik et tilbud med lærred og ophæng
Men de skriver jo på deres hjemmeside at deres intention er at matche enhver pris, så den skulle kunne hives hjem for 20.000 ligesom hos audiobutikken

-------------
Med Venlig Hilsen
Stefan

Skrevet den: 11-August-2009 kl. 22:18
hvad lærred og ophæng .

hvad måtte du give .. ?

Skrevet den: 11-August-2009 kl. 23:09
Lærredet er et Quality screen, frame vision light(vl-B220-W). Beslaget er et Chief rpmu beslag.

Er det ikke lidt dårlig stil at diske op med den rabat man har forhandlet sig til?

-------------
Med Venlig Hilsen
Stefan

Skrevet den: 12-August-2009 kl. 01:29
nej det syntes jeg ikke det er for hvorfor skal der være forskel på det tilbud du får og det jeg får ?

Skrevet den: 12-August-2009 kl. 07:49

nej det syntes jeg ikke det er for hvorfor skal der være forskel på det tilbud du får og det jeg får ?
Selvfølgelig skal der være det, alt efter hvor meget man handler der, eller hvor dygtig man er.

Eks. Jeg kan næsten skaffe alle nye biler med max rabat til dem jeg kender, bare ikke hvis de har en i bytte, så gider jeg ikke rode med det. Jeg ville da aldrig udstille på nettet hvad priserne er.

-------------
SVP03

Skrevet den: 12-August-2009 kl. 11:57

Det er jo derfor man forhandler om prisen
Men de er altså meget nemme og flinke til at snakke om prisen derinde

-------------
Med Venlig Hilsen
Stefan

Skrevet den: 12-August-2009 kl. 12:31
det syntes jeg ikke helt de er  .. har fået den ned på 20000 kr men ikke længer ned :(  .     det er jo bare hvad andre sælger den til .

Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 12-August-2009 kl. 13:26

det syntes jeg ikke helt de er  .. har fået den ned på 20000 kr men ikke længer ned :(  .     det er jo bare hvad andre sælger den til .

Hvis det samtidig er dén butik i nærheden der har den bedste ekspertise på området, så er dét jo netop også en god pris.

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 12-August-2009 kl. 14:29
ja ved godt de har tjek på tingne der inde :)  efter hvad jeg kan læse mig til bla her inde  .   men efter som det er den samme maskine der koster det sammen andre steder så er grunden for at købe den der inde jo ikke noget spicelt da jeg er nød til at se poå kr og øre .

den super servis og expertise ser jeg jo som noget der naturlig følger med . spicelt i 20000 kr klassen

hvis de nu sgae jamen når de andre sælger den til 20000 så kan du få den til fx 19000 her eller de gav mig stadner til loft montering med så ville det være noget jeg husked og kom igen men at de "bare" sige oki den koster det der over så koster den det sammen her det bliver det jo ikke billiger af for mig .

jeg kan ikke forstå hvorfor det skal være sådan en hemmelighed hvad andre har fået snakked dem ned på i et samled tilbud ???

det burde da komme frem så vi alle kunne nyde godt af det og måske lave det bedre eller lave det samme samme sted .

Skrevet den: 12-August-2009 kl. 17:00

ja ved godt de har tjek på tingne der inde :)  efter hvad jeg kan læse mig til bla her inde  .   men efter som det er den samme maskine der koster det sammen andre steder så er grunden for at købe den der inde jo ikke noget spicelt da jeg er nød til at se poå kr og øre .den super servis og expertise ser jeg jo som noget der naturlig følger med . spicelt i 20000 kr klassen hvis de nu sgae jamen når de andre sælger den til 20000 så kan du få den til fx 19000 her eller de gav mig stadner til loft montering med så ville det være noget jeg husked og kom igen men at de "bare" sige oki den koster det der over så koster den det sammen her det bliver det jo ikke billiger af for mig .jeg kan ikke forstå hvorfor det skal være sådan en hemmelighed hvad andre har fået snakked dem ned på i et samled tilbud ???det burde da komme frem så vi alle kunne nyde godt af det og måske lave det bedre eller lave det samme samme sted .

Da jeg fik et samlet tilbud kan jeg af gode grunde ikke sige hvad jeg gav for projektoren alene. Dog går jeg ud fra at jeg har fået PJ til ca 20000 som jeg gjorde opmærksom på at konkurrenterne solgte den til. Ud fra hvad jeg kan se har jeg fået lidt rabat på lærred eller beslag.

Jeg forstår egentlig ikke hvorfor du absolut vil have den under 20k. Der har du allerede fået et nedslag på 20%. Jeg tvivler på at deres fortjeneste er særlig stor med den pris! Men man skal selvfølgelig prøve at få den bedst mulige pris

-------------
Med Venlig Hilsen
Stefan

Skrevet den: 12-August-2009 kl. 17:24
ja det er jo det med at få det til den bedste pris ..

har oså gived bud på deres demo men den sider de hårdt på

Skrevet den: 12-August-2009 kl. 17:30

ja det er jo det med at få det til den bedste pris ..

har oså gived bud på deres demo men den sider de hårdt på
Den sælger de jo til sidst :-)

-------------
SVP03

Skrevet den: 12-August-2009 kl. 19:13
ja men troed den sidste var solgt men så ud af det blå var der liige en til .. 

Skrevet den: 12-August-2009 kl. 21:00
haha, hvor bittert!
Du kan vel bare blive skrevet op til den?

-------------
Med Venlig Hilsen
Stefan

Skrevet den: 12-August-2009 kl. 23:17
de siger cheffen påtænker at tage den med hjem .. men mund ikke han burde have noget mere villder der hjjme

Skrevet den: 13-August-2009 kl. 11:07
Det ville da også undre mig hvis han ikke havde en bedre derhjemme, men man kan aldrig vide

-------------
Med Venlig Hilsen
Stefan

Skrevet den: 13-August-2009 kl. 11:23

Oprindeligt skrevet af Stefan V Stefan V skrev:

Det ville da også undre mig hvis han ikke havde en bedre derhjemme, men man kan aldrig vide

Det går han ikke så meget op i.
Det man arbejder med er jo ikke altid ens hobby.

-------------
SVP03

Skrevet den: 13-August-2009 kl. 11:32

ja ved godt de har tjek på tingne der inde :)  efter hvad jeg kan læse mig til bla her inde  .   men efter som det er den samme maskine der koster det sammen andre steder så er grunden for at købe den der inde jo ikke noget spicelt da jeg er nød til at se poå kr og øre .

Det afhænger jo netop af om de andre leverer en tilsvarende service.

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 13-August-2009 kl. 11:54
de gange jeg har købt andre steder har jeg da ikek haft problemer ( kun i fona men der er jeg heller ikke at finde  mere :) :)

Skrevet den: 13-August-2009 kl. 13:16

Slettet

-------------
SVP03

Skrevet den: 13-August-2009 kl. 13:19

Nu var det jo sådan set netop også kenneth jeg forsvarede...

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 13-August-2009 kl. 13:49
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Nu var det jo sådan set netop også kenneth jeg forsvarede...

Det var en smutter, sidder lige og regner tilbud, den del skal jo gerne være rigtig, så man kan ikke læse med den anden hjernehalvdel.

-------------
SVP03

Skrevet den: 13-August-2009 kl. 13:54
nop man skal være på hele vejen  :) 

Skrevet den: 13-August-2009 kl. 16:54

Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Det var en smutter, sidder lige og regner tilbud, den del skal jo gerne være rigtig, så man kan ikke læse med den anden hjernehalvdel.

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 18-August-2009 kl. 13:17

de siger cheffen påtænker at tage den med hjem .. men mund ikke han burde have noget mere villder der hjjme

Det ser ikke sådan ud. Den er i hvert fald til salg på hjemmesiden, så du kan muligvis nå at købe den

-------------
Med Venlig Hilsen
Stefan

Skrevet den: 27-August-2009 kl. 00:58
købt :)

Skrevet den: 27-August-2009 kl. 08:07
Tillykke med det! Den projektor er for vild

-------------
Med Venlig Hilsen
Stefan

Skrevet af: Halsted
Skrevet den: 27-August-2009 kl. 08:44
Jeg har også lige anskaffet mig Pioneer projektoren og glæder mig som et lille barn til at se film på den 

Jeg er nybegynder - Jeg har læst i forbindelse med HDMI splittere, at ved brugen af en ordenlig splitter så undgår man "Bulb wear". Hvad betyder det præcist? for det er ikke pæren der refereres til eller hvad? De formuleringer jeg har læst har nok ikke været de bedste eller også fatter jeg ikke hvad der står

/Halsted

Skrevet den: 28-August-2009 kl. 14:01
Jeg har hørt at KT på Vesterbrogade har fået fat i et par Pioneer projektorer mere til de gode priser, så det gælder om at være hurtig nu, det skulle være de sidste.

-------------
SVP03

Print side | Luk vindue