Print side | Luk vindue

Panasonic G10 + Yousee + kryptering

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=64447
Udskrevet den: 14-Februar-2025 kl. 19:52

Emne: Panasonic G10 + Yousee + kryptering
Skrevet af: madsL
Emne: Panasonic G10 + Yousee + kryptering
Skrevet den: 11-August-2009 kl. 09:12
Hej
Jeg har netop investeret i et Viacces CA-modul til mit Panasonic 42G10, så jeg kan se digitalt tv fra Yousee. CAM kortet er "by smit"-versionen og købt hos Proshop.

Mit problem er at jeg kun kan se de kanaler jeg har købt adgang til i 5 minutter af gangen. Derefter kommer der en popop på fjernsynet der siger jeg ikke har adgang og derefter står der "krypteret" på skærmen. Eneste løsning har indtil videre været at tænde og slukke tvet, men det kan jeg jo ikke gøre hvert femte minut

Jeg har i øvrigt indtastet netværksnummeret for mit område.

Håber der er nogle derude der kan hjælpe mig med problemet!
På forhånd tak

Svar:
Skrevet den: 12-August-2009 kl. 10:05
Nu har jeg byttet programkort med min nabo, for at se om det hjælper...og det viser sig at mit kort fungerer fint i hans HD-boks og at hans kort fungerer fint i mit tv, dvs. der er ikke længere problemer med at kanalerne pludselig bliver krypterede.

Hvad kan forklaringen være på det??
Tror I det er CA-modulet der har en eller anden underlig fejl?

Skrevet af: moho
Skrevet den: 13-August-2009 kl. 13:02

For være rigtig paranoisk, nogle kort opdager vel at samme sidder i "En forkert ting", hvorefter samme kort er programmeret til "Lukke ned".    

Det med hvad som er mest NYT, En Udbyders modtageboks eller ens Tv er mest fremtidssikret!

-------------
Har Stofa, Basispakke! Forvirrelsesfreak og andre Århushistorier. Den korrekte opløsning i det vandrette plan for HD er lige netop ___?

Skrevet den: 13-August-2009 kl. 15:29
moho: forstår ikke lige din kommentar? Mit programkort virker jo fint i hans boks og hans kort virker fint i mit tv...

Nå, men jeg har snakket med Yousee i dag, som var meget hjælpsomme, men de kunne absolut ikke forstå hvordan det kan lade sig gør. De henviste mig derefter til Panasonic, hvor jeg endnu engang fik god hjælp. Jeg blev rådet til at resette tv'et og derefter sætter landet til Sverige. Derefter kunne jeg vælge netværksnummer osv. som jeg plejer og så burde det virke sagde supporteren. I aften skal jeg så lige have mit eget programkort tilbage og se om han har ret

Skrevet af: kmoller
Skrevet den: 13-August-2009 kl. 15:34

Kig evt. her :

http://yousee.dk/privat/kundeservice/digi/faq.php?id=15547

og du finder denne :

Nogle kortlæsere tillader ikke opdateringer

Vi har erfaring med, at nogle kortlæsere ikke tillader opdateringer fra YouSee. Det kan i værste fald betyde, at du over tid mister adgang til nogle af de digitale tv-kanaler, ligesom ændringer i abonnementer ikke kan udføres. For at få opdateringer skal programkortet midlertidigt sættes i en digital boks fra YouSee.

mvh
Kristoffer

Skrevet af: wizdk79
Skrevet den: 13-August-2009 kl. 15:36
Oprindeligt skrevet af moho moho skrev:

For være rigtig paranoisk, nogle kort opdager vel at samme sidder i "En forkert ting", hvorefter samme kort er programmeret til "Lukke ned".    

Det med hvad som er mest NYT, En Udbyders modtageboks eller ens Tv er mest fremtidssikret!

Det er helt sort det du skriver.

Skrevet den: 13-August-2009 kl. 15:52
kmoller: Ja det har jeg også læst, men det er vist ikke problemet, for jeg har jo adgang, bare kun i 5 minutter ad gangen. Hvis jeg slet ikke havde rettigheder ville kanalerne altid være krypterede...
Yousee nævnte heller ikke denne årsag som en mulighed da jeg talte med dem tidligere i dag

Skrevet den: 15-August-2009 kl. 13:50
æv æv æv
Rådet fra Panasonic har ikke hjulpet. Med mit gamle programkort bliver kanalerne stadig krypterede efter fem minutters tv+kigning.
Faktum er altså at jeg har skiftet indstillinger til Sverige indtastet det rigtige netværksnummer og at jeg kan se tv i fem minutter hvorfor jeg får en "smart card error". Bruger jeg i stedet min nabos programkort spiller det bare!

Nogle ideer til en løsning? Jeg er helt blank

Skrevet af: Chessr
Skrevet den: 17-August-2009 kl. 20:09

ja..

Byt med din nabo

Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 17-August-2009 kl. 21:56

Kan du ikke prøve at få tilsendt et andet kort?

-------------
mvh Christian

Skrevet den: 20-August-2009 kl. 09:11
Ja jeg tror også jeg skal have kontaktet TDC igen og få et nyt programkort

Skrevet den: 20-August-2009 kl. 09:31
Betyder denne her pressemeddelelse ikke at jeg slet ikke har brug for mit CA-modul og programkort?
http://yousee.dk/publish.php?id=22150

Lort for de 14 dages returret er lige udløbet på modulet :-(

Skrevet af: dkscan
Skrevet den: 20-August-2009 kl. 09:36

Oprindeligt skrevet af madsL madsL skrev:

Betyder denne her pressemeddelelse ikke at jeg slet ikke har brug for mit CA-modul og programkort?
http://yousee.dk/publish.php?id=22150

Jo hvis du kun er interesseret i de digitale udgaver af de kanaler, du har i din analoge pakke, så kan du undvære CA-modul og programkort.

-------------
Per H. Nielsen
http://www.dkscan.dk - Dansk Scanner Information

Skrevet den: 26-August-2009 kl. 20:28
dkscan jeg vil også gerne kunne se HD kanalerne. Mit TV har mpeg4 tuner, men så vidt jeg kan forstå kræver Yousee af en eller anden grund at man skal have programkort for at se HD...er det korrekt?

Lige en opdatering: I dag var jeg nede i Fona for at høre om de ville bytte mit programkort til et nyt, pga. de gentagne fejl med at jeg får "smart card error" efter 5 minutters tv kigning. Det ville de godt, men sælgeren skulle lige ringe til Yousee først og de forbød ham så desværre at at foretage ombytningen. Imens prøvede vi at sætte kortet i en af Fona butikkens Yousee bokse, hvor det selvfølgelig virkede upåklageligt.

Altså må fejlen være i mit tv eller i CA-modulet.
Jeg har også snakket med Panasonic som sagde jeg skulle resette fjernsynet og sætte landet til Sverige. På den måde dukker DVB-C tuneren automatisk frem og man kan indtaste netværkskode inden tuningen så man får de rigtige kanaler...så langt så godt, men kanalerne bliver stadig krypterede efter 5 minutter.

Lige nu overvejer jeg om jeg skal opdatere eller ombytte mit CA-modul. Det bliver nok bare lidt svært da de 14 dages fortrydelsesret er gået

Når modulet sidder i fjernsynet kan jeg læse følgende værdier - siger de jer noget?

CAM SW Ver 1.6.1 (165)
CAM HW Ver 1.3.0 (221)
Terminal SN 171-1-90603678
Loader Ver 3.1 sequence 001
ACS SW Ver 463-2.1.2.11-BROAD
CAST-64-Retail

Bag på selve modulet står der Viaccess CAM HHFB90603678

Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 26-August-2009 kl. 20:39
Jeg vil tro at det er cam kortet...

Men måske kan en dårlig antenne installation også være skyld i at der kommer fejl i signalet og kortet ikke kan dekode.

Skrevet den: 26-August-2009 kl. 20:42
SÅ vidt jeg kan gennemskue er mit CAM bare af den nyeste version...og det virker jo fint med min nabos programkort. Argh det er bare så underligt 

Skrevet af: mjohansen
Skrevet den: 26-August-2009 kl. 22:44

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Men måske kan en dårlig antenne installation også være skyld i at der kommer fejl i signalet og kortet ikke kan dekode.

Jeg oplevede faktisk noget lignende på min Samsung med indbygget DVB-C tuner og CA modul. Efter at have skruet mere op for antenne-forstærkeren, så forsvandt problemet.

-------------
LG OLED CX 55"| Sonos Beam | Vu+ Uno4K SE | Apple TV 4K

Skrevet den: 27-August-2009 kl. 09:39
Hvordan forklarer I så at det virker med min nabos kort? Der burde en evt. dårlig antenne installation jo betyde det samme eller hvad?

Print side | Luk vindue