Print side | Luk vindue

Lige et spørgsmål vedr. Maximum T-541 VA

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Det digitale sendenet
Forumbeskrivelse: DTT nettet incl. Boxer (DVB-T)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=64489
Udskrevet den: 06-Februar-2025 kl. 19:59

Emne: Lige et spørgsmål vedr. Maximum T-541 VA
Skrevet af: weblance
Emne: Lige et spørgsmål vedr. Maximum T-541 VA
Skrevet den: 11-August-2009 kl. 20:18
Jeg har købt en Maximum T-541 VA. Jeg undrer mig over, at hver gang jeg tænder for den skal den bruge nogle sekunder på at søge efter ny software. Dette er ret irriterende og jeg kan ikke finde ud af hvordan man slår funktionen fra.

Nogen der kan hjælpe?

Svar:
Skrevet den: 14-August-2009 kl. 16:31
Bump

Skrevet af: AarhusBruger
Skrevet den: 06-September-2009 kl. 15:12
Jeg har det samme problem med en Triax T-HD 405 VA

Jeg har kigget overalt i menuen men kan ikke finde ud af at slå det fra. Er der nogen der ved om det kan lade sig gøre?

Skrevet af: spmo
Skrevet den: 10-September-2009 kl. 16:10

Hej Weblance

Hvordan er det gået siden du fik T-541'eren ?

Som du kan se af vedlagte link, har jeg haft mange problemer med den.

http://recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=65429&PN=1 - http://recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=65429&PN=1

Nå, men jeg har så siden taget tyrene ved hornet og fået den bytte.

Det løste de fleste af problemerne, men den har stadig (ind i mellem) de samme problemer med fjernbetjeningen.

Har du oplevet disse ?

Mange hilsner

Søren

Skrevet den: 10-September-2009 kl. 17:23
Hej Søren

Jeg har ingen problemer haft udover at jeg ikke kan afbryde automatisk software opdatering hver gang den tændes. Mht. fjernbetjening, så har jeg ikke noget problem, da jeg slet ikke bruger den. Jeg bruger min Harmony 895 i stedet.

/Carl

Skrevet af: Lygtemanden
Skrevet den: 18-September-2009 kl. 20:14
hej weblance jeg kan ikke se problemet i at den søger efter
software. personligt så tænder jeg bare modtageren før jeg
tænder tv'et og så når tv'et er klar er den færdig med at
opdatere.

Skrevet af: Kirchgässner
Skrevet den: 23-Oktober-2009 kl. 19:19
Oprindeligt skrevet af weblance weblance skrev:

Bump

Jeg har akkurat det samme problem, og synes det er en besynderlig ting, at man skal sidde og glo på et opdateringsbillede i seks-syv sekunder før man kan se tv. Jeg har sendt en mail til http://www.kjaerulff1.com/15.aspx, så må vi høre deres svar. Det ligner en slem brøler. Ellers synes jeg faktisk den er god og anvendelig.

Skrevet af: Folkmar
Skrevet den: 23-Oktober-2009 kl. 21:42

Triax T-HD409 gør det samme og det gør den, ifølge Triax, fordi Boxer kræver det. Man kan åbenbart ikke slå det fra.

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 23-Oktober-2009 kl. 23:12
Triax 405 gør det også  

Skrevet den: 25-Oktober-2009 kl. 17:59
Ja, jeg må indrømme at jeg bliver mere og mere irriteret på boksen. Så nu overvejer jeg at finde en anden, og se om nogen gider at købe min brugt. Hvad kan anbefales?

Skrevet af: Kirchgässner
Skrevet den: 25-Oktober-2009 kl. 18:33
Jeg tror jeg beholder min. Det man med fordel kan gøre, er at lade boksen stå tændt, så man blot tænder for tv'et. Men det koster jo lidt strøm...

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 25-Oktober-2009 kl. 19:25

Ja, jeg må indrømme at jeg bliver mere og mere irriteret på boksen. Så nu overvejer jeg at finde en anden, og se om nogen gider at købe min brugt. Hvad kan anbefales?

Så skal du nok af med en del flere penge. Havde selv en Maximum hjemme fra Føtex, og her var billedkvaliteten så dårlig at jeg helt opgav at se andre i prisklassen.

Har nu en Triax 405, og den har et superflot billede. Glæder mig helt vildt til at det bliver vanvittigt flot på Søndag med DRHD. Ellers er der Strong, som også kan anbefales, men begge bokse står til 14-1500 kr med mindre du tar et Boxer Miniabbonnement, så koster de nemlig 0 kr.

Skal lige oplyse at Triax'en også søger efter ny software hver gang den tændes, men det tar' 3 sek, så det er til at leve med

Skrevet af: Mads333
Skrevet den: 27-Oktober-2009 kl. 09:10

Hvad skal du så have for den???

Skrevet den: 27-Oktober-2009 kl. 19:26
Oprindeligt skrevet af Mads333 Mads333 skrev:

Hvad skal du så have for den???

En 500'er + fragt som minimumspris. Boksen er købt i Bilka d. 05.08.09 for 1.299 kr. Jeg har kvittering og fjernbetjeningen er ubrugt.

Skrevet af: spmo
Skrevet den: 28-Oktober-2009 kl. 00:54

Lige et lille pip til Weblance !

- Hvorfor bytter du ikke bare skidtet !, og får dine surt opsparede skillinger retur ?

Mange hilsner

Søren

Skrevet den: 28-Oktober-2009 kl. 07:53
Oprindeligt skrevet af spmo spmo skrev:

Lige et lille pip til Weblance !

- Hvorfor bytter du ikke bare skidtet !, og får dine surt opsparede skillinger retur ?

Mange hilsner

Søren

Det er nok fordi jeg ikke har den originale indpakning længere, og så troede jeg at det ikke kunne lade sig gøre.

Skrevet af: Xoomtell
Skrevet den: 28-Oktober-2009 kl. 14:45

Hejsa

Har også en Maximum - er også irreteret over det med ventetiden. Kan tage op til 35-40 sekunder. Men på den anden side er det vel noget man kan vænne sig til. Jeg har mailet til dem som laver den og de skriver at det er et krav fra Boxer at den SKAL opdatere software automatisk. MEn jeg har jo ikke boxer og den burde kunne slås fra så man skulle gøre det manuelt. Eller også skulle de få den til at opdatere i baggrunden så det ikke er noget man ser - eller i det mindste skære ned på tiden. 40 sekunder opleves som meget lang tid - selv om det jo er rimeligt kort - set i den store kosmiske sammenhæng...

Men jeg overvejer da også at skibbe den retur - bl.a. af samme grund - og fordi den ikke kan sende signal til HD optager om at optage - så jeg skal indstille timer både på boks og hd optager.

;)

Print side | Luk vindue