Print side | Luk vindue

Anmeldelse af Oppo BDP-83 blu-ray kodefri

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: recordere.dk
Forumnavn: Anmeldelser
Forumbeskrivelse: Debat om anmeldelserne på recordere.dk
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=64555
Udskrevet den: 29-April-2024 kl. 00:41


Emne: Anmeldelse af Oppo BDP-83 blu-ray kodefri
Skrevet af: Lars
Emne: Anmeldelse af Oppo BDP-83 blu-ray kodefri
Skrevet den: 12-August-2009 kl. 19:44

 

http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=3066">
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=3066 - Anmeldelse af Oppo BDP-83 kodefri
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=3066 - Vi anmelder blu-ray afspilleren Oppo BDP-83, sammen med et kodefri kit fra danske Bluraychips.

 

Spørgsmål herunder >>>



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk



Svar:
Skrevet af: aulkjaer
Skrevet den: 12-August-2009 kl. 19:58
Yes.. Skidegodt gået, Hother..

-------------
John K :o)


Skrevet af: johnjkj
Skrevet den: 12-August-2009 kl. 20:32
Flot skrevet og spændende læsning


Skrevet af: Schjelde
Skrevet den: 12-August-2009 kl. 20:34

Super anmeldelse med god beskrivelse af produktet.

Forstår dog ikke helt følgende (kopieret fra testen):

Ved Source Direct udsendes billedet stort set ubehandlet fra afspillerens side, og mit Pioneer KRP-500M står i stedet for billedbehandlingen.

Kan du komme nærmere ind på forskellen i 1080/24 med indstilling 1 versus indstilling 2, da jeg var af den opfattelse at det er ubehandlet ved direkte digital videregivelse af kildematerialet.



-------------
Sony AF8 65
Onkyo 676
HDFury Vertex 2
ATV4K
B&O A9
Sonos rundt i huset


Skrevet af: p.las
Skrevet den: 12-August-2009 kl. 20:41

hej hother

et god test , som jeg opfatter som meget "ufarvet"

når du mener at dekodningen er bedre end lx 71 ,snakker vi så PCM  (hd lyd) ud af afspilleren?

er der forskel på dekodningen i afspilleren vs din pio forstærker?

/Peter



-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio


Skrevet af: BorgHammer
Skrevet den: 12-August-2009 kl. 20:52

God saglig anmeldelse.

F.... imponerende load tider i Blu-ray !!

Du skriver ikke lige hvad du gav for OPPO i England??



-------------
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 12-August-2009 kl. 20:53
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

hej hother

et god test , som jeg opfatter som meget "ufarvet"

når du mener at dekodningen er bedre end lx 71 ,snakker vi så PCM  (hd lyd) ud af afspilleren?

er der forskel på dekodningen i afspilleren vs din pio forstærker?

/Peter

Jeg er nu vist genrel ganske ufarvet i mine anmeldelser, men kan da altid blive revet med.

Ja PCM. Der er i mine øre ikke den store forskel mellem Oppo´en og Pio receiveren i HD lydkvalitet, måske med en lille hældning til fordel for receiveren. Men det var jo mest interessant at kigge på Oppo´ens kvalifikationer



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 12-August-2009 kl. 20:54

Oprindeligt skrevet af BorgHammer BorgHammer skrev:

Du skriver ikke lige hvad du gav for OPPO i England??

Money



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: BorgHammer
Skrevet den: 12-August-2009 kl. 20:56

??

Hvorfor er det hemli?



-------------
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt


Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 12-August-2009 kl. 20:57

God anmeldelse Hother

Glæder mig nu til jeg modtage min afspiller



-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 12-August-2009 kl. 20:57
Oprindeligt skrevet af Schjelde Schjelde skrev:

Super anmeldelse med god beskrivelse af produktet.

Forstår dog ikke helt følgende (kopieret fra testen):

Ved Source Direct udsendes billedet stort set ubehandlet fra afspillerens side, og mit Pioneer KRP-500M står i stedet for billedbehandlingen.

Kan du komme nærmere ind på forskellen i 1080/24 med indstilling 1 versus indstilling 2, da jeg var af den opfattelse at det er ubehandlet ved direkte digital videregivelse af kildematerialet.

Jeg tror at vi snakker lidt forbi hinanden. Jeg har ikke set forhold som jeg mener er defineret i 24p mellem de 2 indstillinger. Men kan da ved nærmere eftertanke da godt have sin rigtighed, jeg mener at billedet er mere "behageligt " for mig at kigge på ved 500M billedbehandling. Men forskellen er ret lille



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 12-August-2009 kl. 20:58
Oprindeligt skrevet af BorgHammer BorgHammer skrev:

??

Hvorfor er det hemli?

Du kan finde prisen på CRT Projectors hjemmeside



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 12-August-2009 kl. 20:59
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

God anmeldelse Hother

Glæder mig nu til jeg modtage min afspiller

Jamen det glæder mig - du havde nær ødelagt min dag, med dine morgen udtalelser



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: dpetersen
Skrevet den: 12-August-2009 kl. 21:04

Godaften

Blev det afprøvet om lyden fra HDMI og den 7.1 analoge udgang var lige gode.

Du kan da godt få hd lyd via. 7.1 udgang kan du ikke? Det skulle oppo jo gerne klare?

Jeg spørger fordi jeg "kun" har en 7.1 indgang på min surround forforstærker, og ingen hdmi indgang.

 



-------------
Mvh. Dennis


Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 12-August-2009 kl. 21:08
Ganske fin anmeldelse Hother 


dpetersen

Jo du kan sagtens få 7.1 HD lyd igennem analog


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 12-August-2009 kl. 21:11
Oprindeligt skrevet af dpetersen dpetersen skrev:

Godaften

Blev det afprøvet om lyden fra HDMI og den 7.1 analoge udgang var lige gode.

Du kan da godt få hd lyd via. 7.1 udgang kan du ikke? Det skulle oppo jo gerne klare?

Jeg spørger fordi jeg "kun" har en 7.1 indgang på min surround forforstærker, og ingen hdmi indgang.

 

Som nævnt ovenfor for kan du godt benytte 7.1 analog, jeg har dog ikke prøvet det - noget af en omstilling i mit setup



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: dpetersen
Skrevet den: 12-August-2009 kl. 21:16

Tak for hurtig svar!

Men for lige at få det helt på plads, så skulle det altså ikke i teorien gøre nogen forskel?

Fin anmeldelse i øvrigt, men nogle gange må man jo lide lidt når det jo ikke er alle der har det der HDMI



-------------
Mvh. Dennis


Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 12-August-2009 kl. 21:19

Hej Hother , super god og detaljeret anmeldelse  , tak for det....

MVH



-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 12-August-2009 kl. 21:19
Oprindeligt skrevet af dpetersen dpetersen skrev:

Tak for hurtig svar!

Men for lige at få det helt på plads, så skulle det altså ikke i teorien gøre nogen forskel?

Fin anmeldelse i øvrigt, men nogle gange må man jo lide lidt når det jo ikke er alle der har det der HDMI

Du vil kunne opleve en lydforskel i forhold til HDMI, men til hvilken side afgøres af flere ting



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 12-August-2009 kl. 21:20
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Hej Hother , super god og detaljeret anmeldelse  , tak for det....

MVH

Selv tak du



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 12-August-2009 kl. 21:29
Flot anmeldelse, men alligevel - selvom Oppo BDP-83 klare sig godt på alle punkter, så ser jeg ikke nogle grund til, at udskifte min Pioneer afspiller. Men til nye køber af Blu-ray afspiller, er den absolut vær at kigge på.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 12-August-2009 kl. 21:33

Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Flot anmeldelse, men alligevel - selvom Oppo BDP-83 klare sig godt på alle punkter, så ser jeg ikke nogle grund til, at udskifte min Pioneer afspiller. Men til nye køber af Blu-ray afspiller, er den absolut vær at kigge på.

Den er nok svær at komme uden om for kunder der har en BD afspiller i tankerne til 4-5000 kr



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: dpetersen
Skrevet den: 12-August-2009 kl. 21:36

Men som jeg læser det så er det jo næsten et "must" at erhverve sig sådan en hvis man vil gå fra sin gamle dvdafspiller og over til BD. Det kunne evt. være den vej jeg skulle gå

Hother, hvis du snakker om om samme forskelle som mellem optisk og coaxial udgange ja så skal det være 7.1 analog udgang jeg skal bruge



-------------
Mvh. Dennis


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 12-August-2009 kl. 21:44

Oprindeligt skrevet af BorgHammer BorgHammer skrev:

Du skriver ikke lige hvad du gav for OPPO i England??

Eftersom CRT projectors øjensynlig er en af de få der kan levere Oppo i Europa, så kan vi gøre en undtagelse på reklame-siden.

http://www.crtprojectors.co.uk/oppo_bdp83.htm - Oppo normal   (tag prisen for Delivery to Europa)

http://www.crtprojectors.co.uk/region_free_bpd-83.htm - Oppo kodefri   (tag prisen for Delivery to Europa)

Priserne er alt incl. Levering herhjemme sker igennem GLS.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Vanderlay
Skrevet den: 12-August-2009 kl. 21:44
Tak for en fin anmeldelse.

Jeg er gået helt retro efter jeg har fået den, dvs set en masse dvder
igen...savner slet ikke min PS3

Jeg synes bare generelt maskinen virker så meget mere gennemtænkt end
det meste elektronik, herunder bl.a. betjeningen og en række praktiske
funktioner (fx den lille omstiller, der ændrer remotekoderne, hvis man har
flere apparater, hvis koder støder sammen), osv.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 12-August-2009 kl. 21:44
Oprindeligt skrevet af dpetersen dpetersen skrev:

Men som jeg læser det så er det jo næsten et "must" at erhverve sig sådan en hvis man vil gå fra sin gamle dvdafspiller og over til BD. Det kunne evt. være den vej jeg skulle gå

Hother, hvis du snakker om om samme forskelle som mellem optisk og coaxial udgange ja så skal det være 7.1 analog udgang jeg skal bruge

Nu har jeg vel ikke snakket om de nævnte forskelle, ej heller har jeg testet dem, men hvis jeg forstår dit spørgsmål, så vil du formentlig være tilfreds med 7.1 analog - der er reelt ikke så mange andre muligheder som jeg forstår dig.

Din nuværende DVD afspiller, næsten uanset fabrikat kan ikke matche Oppo´en her 



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: kennethbrdk
Skrevet den: 12-August-2009 kl. 21:44
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

God anmeldelse Hother

Glæder mig nu til jeg modtage min afspiller

Jamen det glæder mig - du havde nær ødelagt min dag, med dine morgen udtalelser

Fin og detaljeret anmeldelse og er ganske enig i de fleste af dine observationer.



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 12-August-2009 kl. 21:46
Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

God anmeldelse Hother

Glæder mig nu til jeg modtage min afspiller

Jamen det glæder mig - du havde nær ødelagt min dag, med dine morgen udtalelser

Fin og detaljeret anmeldelse og er ganske enig i de fleste af dine observationer.

Det er jeg jo glad for at høre



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: dpetersen
Skrevet den: 12-August-2009 kl. 21:52
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af dpetersen dpetersen skrev:

Men som jeg læser det så er det jo næsten et "must" at erhverve sig sådan en hvis man vil gå fra sin gamle dvdafspiller og over til BD. Det kunne evt. være den vej jeg skulle gå

Hother, hvis du snakker om om samme forskelle som mellem optisk og coaxial udgange ja så skal det være 7.1 analog udgang jeg skal bruge

Nu har jeg vel ikke snakket om de nævnte forskelle, ej heller har jeg testet dem, men hvis jeg forstår dit spørgsmål, så vil du formentlig være tilfreds med 7.1 analog - der er reelt ikke så mange andre muligheder som jeg forstår dig.

Din nuværende DVD afspiller, næsten uanset fabrikat kan ikke matche Oppo´en her 

Jep du har kodet mit spørgsmål korrekt Om så mit eget svar er korrekt  ved vi jo så ikke, men det skal da testes en dag inden et evt. køb. Jo der er en mere mulighed men det bliver det ikke billigere af

Tak for svar



-------------
Mvh. Dennis


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 12-August-2009 kl. 22:00
Oprindeligt skrevet af dpetersen dpetersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af dpetersen dpetersen skrev:

Men som jeg læser det så er det jo næsten et "must" at erhverve sig sådan en hvis man vil gå fra sin gamle dvdafspiller og over til BD. Det kunne evt. være den vej jeg skulle gå

Hother, hvis du snakker om om samme forskelle som mellem optisk og coaxial udgange ja så skal det være 7.1 analog udgang jeg skal bruge

Nu har jeg vel ikke snakket om de nævnte forskelle, ej heller har jeg testet dem, men hvis jeg forstår dit spørgsmål, så vil du formentlig være tilfreds med 7.1 analog - der er reelt ikke så mange andre muligheder som jeg forstår dig.

Din nuværende DVD afspiller, næsten uanset fabrikat kan ikke matche Oppo´en her 

Jep du har kodet mit spørgsmål korrekt Om så mit eget svar er korrekt  ved vi jo så ikke, men det skal da testes en dag inden et evt. køb. Jo der er en mere mulighed men det bliver det ikke billigere af

Tak for svar

Hvis du ser bort for eventuelle store krav på analog stereo, så er der efter min bedste overbevisning ingen alternativer



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: dpetersen
Skrevet den: 12-August-2009 kl. 22:35
Stereo har jeg helt for sig selv og der skal en dvd/bd bare blande sig helt uden om

-------------
Mvh. Dennis


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 12-August-2009 kl. 22:36

Oprindeligt skrevet af dpetersen dpetersen skrev:

Stereo har jeg helt for sig selv og der skal en dvd/bd bare blande sig helt uden om

Det er skam også det bedste



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Mills
Skrevet den: 12-August-2009 kl. 22:38
Fin anmeldelse. Jeg tror godt vi kan regne med at Otto får den kodefri. Altså sådan at man køber den monteret med kittet. Det håber jeg i hvert fald.

-------------
Jeg og Zincks tanker om SPOT 07
http://www.hifi-musik.dk/?page=visartikel&id=139


Skrevet af: p.las
Skrevet den: 12-August-2009 kl. 22:58
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

hej hother

et god test , som jeg opfatter som meget "ufarvet"

når du mener at dekodningen er bedre end lx 71 ,snakker vi så PCM  (hd lyd) ud af afspilleren?

er der forskel på dekodningen i afspilleren vs din pio forstærker?

/Peter

Jeg er nu vist genrel ganske ufarvet i mine anmeldelser, men kan da altid blive revet med.

Ja PCM. Der er i mine øre ikke den store forskel mellem Oppo´en og Pio receiveren i HD lydkvalitet, måske med en lille hældning til fordel for receiveren. Men det var jo mest interessant at kigge på Oppo´ens kvalifikationer

det gjorde du jo også, men bare med en anden reference end pio lx71

Jeg syntes at det er fedt at du har testet dekodningen. Jeg tror faktisk at det er første gang jeg ser det. Det kan jo for nogle være lige så vigtig som billedkvaliteten på dvd siden. En absolut vigtig faktor



-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio


Skrevet af: p.las
Skrevet den: 12-August-2009 kl. 23:00
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Flot anmeldelse, men alligevel - selvom Oppo BDP-83 klare sig godt på alle punkter, så ser jeg ikke nogle grund til, at udskifte min Pioneer afspiller. Men til nye køber af Blu-ray afspiller, er den absolut vær at kigge på.

Den er nok svær at komme uden om for kunder der har en BD afspiller i tankerne til 4-5000 kr

hvis man kun skal bruge hdmi udgangen er der så overhovedet nogle som kan mache den, uanset pris?

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio


Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 12-August-2009 kl. 23:20
Hvilke indstillingsmuligheder er der for analog 7.1? Tænker
på højttalerstørrelse, delay, level og specielt LFE cross-
over?

Har du evt. et billede af menuen?

På forhånd tak


Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 13-August-2009 kl. 00:29

"et nydeligt frontpanel af sortlakeret børstet aluminium"

Det ser ikke lakeret ud på de billeder. Jeg vil sige at det er anodiseret aluminium.

Det er en væsentlig forskel. Lakering kan skalle af. Det gør en anodisering ikke. Der kan forekomme korrosion, men aldrig hvis det er noget der opbevares indendørs. Ellers er det en inferiør overfladebehandling 



Skrevet af: Jonas Bojer
Skrevet den: 13-August-2009 kl. 00:34

Godt skrevet

Se denne her Super Oppo http://www.engadgethd.com/2009/07/24/lexicon-prepping-bd-30-blu-ray-deck-for-cedia/ - http://www.engadgethd.com/2009/07/24/lexicon-prepping-bd-30- blu-ray-deck-for-cedia/

 

Hilsen Jonas Bojer



Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 13-August-2009 kl. 01:07
Oprindeligt skrevet af Jonas Bojer Jonas Bojer skrev:

Godt skrevet

Se denne her Super Oppo http://www.engadgethd.com/2009/07/24/lexicon-prepping-bd-30-blu-ray-deck-for-cedia/ - http://www.engadgethd.com/2009/07/24/lexicon-prepping-bd-30- blu-ray-deck-for-cedia/

 

Hilsen Jonas Bojer

God gået Hother

Men synde at kunne læse at, det er på den analog side at den falde igemmen, i forholde til fx. Pioneer LX71 

Mon ikke vi se en nyt analog bord, til Oppo'en, i samme kalitet som den der komme til at side i BD30 , måske ikke udviklet at Oppo men så af andre.




Skrevet af: Hother
Skrevet den: 13-August-2009 kl. 07:29
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Flot anmeldelse, men alligevel - selvom Oppo BDP-83 klare sig godt på alle punkter, så ser jeg ikke nogle grund til, at udskifte min Pioneer afspiller. Men til nye køber af Blu-ray afspiller, er den absolut vær at kigge på.

Den er nok svær at komme uden om for kunder der har en BD afspiller i tankerne til 4-5000 kr

hvis man kun skal bruge hdmi udgangen er der så overhovedet nogle som kan mache den, uanset pris?

Næh



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 13-August-2009 kl. 07:30
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

"et nydeligt frontpanel af sortlakeret børstet aluminium"

Det ser ikke lakeret ud på de billeder. Jeg vil sige at det er anodiseret aluminium.

Det er en væsentlig forskel. Lakering kan skalle af. Det gør en anodisering ikke. Der kan forekomme korrosion, men aldrig hvis det er noget der opbevares indendørs. Ellers er det en inferiør overfladebehandling 

Jeg kender skam godt forskellen på en anodisering og larkering.



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 13-August-2009 kl. 07:32

Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Hvilke indstillingsmuligheder er der for analog 7.1? Tænker
på højttalerstørrelse, delay, level og specielt LFE cross-
over?

Har du evt. et billede af menuen?

På forhånd tak

Jeg checker senere i dag og vender tilbage



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Larxox
Skrevet den: 13-August-2009 kl. 07:41

Super anmeldelse!

Jeg kan ikke vente med at få en hjem i stuen, men der går lige lidt, da jeg har brugt alle mine penge på Elacs.



-------------
Mvh. Lars
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25730&KW=Larxox&PN=0&TPN=1 - Larxox’s Hjemmebio


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 13-August-2009 kl. 07:50
Oprindeligt skrevet af Larxox Larxox skrev:

Super anmeldelse!

Jeg kan ikke vente med at få en hjem i stuen, men der går lige lidt, da jeg har brugt alle mine penge på Elacs.

Se, ELAC er i mine øjne en mindst lige så vigtig investering



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Larxox
Skrevet den: 13-August-2009 kl. 08:09
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Larxox Larxox skrev:

Super anmeldelse!

Jeg kan ikke vente med at få en hjem i stuen, men der går lige lidt, da jeg har brugt alle mine penge på Elacs.

Se, ELAC er i mine øjne en mindst lige så vigtig investering

Jeg kan ikke være mere enig!



-------------
Mvh. Lars
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25730&KW=Larxox&PN=0&TPN=1 - Larxox’s Hjemmebio


Skrevet af: piloten
Skrevet den: 13-August-2009 kl. 08:12
Tak for en super anmeldelse, var ikke i tvivl om at det var en god spille, og den skulle ind i min stue. Men din anmeldelse, specielt med bluraychip, gjorde det endelige udslag. Nu bliver den bestilt, THANKS.

-------------
Med venlig hilsen

Piloten

Pio LX5090H(isf), Onkyo TX-NR905, Oppo BDP-83m.chip,Yousee 3126, PS3 250, System Audio 1750, 720AV, 705, Sub175


Skrevet af: Boogie
Skrevet den: 13-August-2009 kl. 08:30

Endnu engang en god anmeldelse

Det kunne være man skulle hoppe på vognen (nok først når den sælges i DK), så må min BD-1400 klare sig indtil da.

En helt anden ting: Når nu Oppo´en har en lækker videochip, ville det være så fedt, hvis den også havde en hdmi indgang eller to, så den også kunne bruge kræfterne til at opskalere fra fx ekstern settop-boks og andet grej. Det ville selvfølgelig påvirke prisen, men at kunne bruge den som switch ville nok være ønsketænkning



Skrevet af: veyron
Skrevet den: 13-August-2009 kl. 08:39

Tak Hother, for at have brugt tiden på endnu en grundig anmeldelse, tror CRT virkelig får bestillinger nu, har selv ventet lidt på en seriøs test, for min afspiller er finfin til Blu, men da jeg har et bagkatalog på op imod 1000 R1-DVD, har jeg ledt efter en endnu bedre scaler/afspiller...  ( og nej, køber ikke DVDO, satser på combo  )

Hm, så står man lige med en 3 mdr. gammel BDP-51FD, gad vide om der overhovedet er købere....

Anyway, kan vel altid byde på din, når næste projekt starter



-------------
Pioneer KRP-600A(ISF-by Otto)

Oppo BDP-83 (reg.free.)

Supra HDMI


Skrevet af: Schjelde
Skrevet den: 13-August-2009 kl. 09:16
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Schjelde Schjelde skrev:

Super anmeldelse med god beskrivelse af produktet.

Forstår dog ikke helt følgende (kopieret fra testen):

Ved Source Direct udsendes billedet stort set ubehandlet fra afspillerens side, og mit Pioneer KRP-500M står i stedet for billedbehandlingen.

Kan du komme nærmere ind på forskellen i 1080/24 med indstilling 1 versus indstilling 2, da jeg var af den opfattelse at det er ubehandlet ved direkte digital videregivelse af kildematerialet.

Jeg tror at vi snakker lidt forbi hinanden. Jeg har ikke set forhold som jeg mener er defineret i 24p mellem de 2 indstillinger. Men kan da ved nærmere eftertanke da godt have sin rigtighed, jeg mener at billedet er mere "behageligt " for mig at kigge på ved 500M billedbehandling. Men forskellen er ret lille

Hvis vi glemme lyd og dvd delen som jeg fangede

...Derved sagt at dit 500M piller ved signalet som vi betaler boksen for ikke skal gøres ? det lyder da lidt skidt.

Oppo skulle vel nemlig være god som stort set alle andre blu-ray afspillere ved ikke at behandle signalet men vise det i sin korrekte form som kildematerialet er lavet i.



-------------
Sony AF8 65
Onkyo 676
HDFury Vertex 2
ATV4K
B&O A9
Sonos rundt i huset


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 13-August-2009 kl. 09:19
Oprindeligt skrevet af Schjelde Schjelde skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Schjelde Schjelde skrev:

Super anmeldelse med god beskrivelse af produktet.

Forstår dog ikke helt følgende (kopieret fra testen):

Ved Source Direct udsendes billedet stort set ubehandlet fra afspillerens side, og mit Pioneer KRP-500M står i stedet for billedbehandlingen.

Kan du komme nærmere ind på forskellen i 1080/24 med indstilling 1 versus indstilling 2, da jeg var af den opfattelse at det er ubehandlet ved direkte digital videregivelse af kildematerialet.

Jeg tror at vi snakker lidt forbi hinanden. Jeg har ikke set forhold som jeg mener er defineret i 24p mellem de 2 indstillinger. Men kan da ved nærmere eftertanke da godt have sin rigtighed, jeg mener at billedet er mere "behageligt " for mig at kigge på ved 500M billedbehandling. Men forskellen er ret lille

Hvis vi glemme lyd og dvd delen som jeg fangede

...Derved sagt at dit 500M piller ved signalet som vi betaler boksen for ikke skal gøres ? det lyder da lidt skidt.

Oppo skulle vel nemlig være god som stort set alle andre blu-ray afspillere ved ikke at behandle signalet men vise det i sin korrekte form som kildematerialet er lavet i.

Jo men nu skal du jo læse hvad jeg skriver i anmeldelsen - at mit eget valg er 500M behandling - ikke på den måde, at 500M nødvendigvis piller ved billedet-det kan være ren indbilning fra min side



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: nonj
Skrevet den: 13-August-2009 kl. 09:20

FIN anmeldelse, men hvad blev der af muligheden for at flytte undertekster? Det var en væsentlig grund til at vente på OPPO 83



Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 13-August-2009 kl. 09:54
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Hvilke indstillingsmuligheder er der for analog 7.1? Tænker
på højttalerstørrelse, delay, level og specielt LFE cross-
over?

Har du evt. et billede af menuen?

På forhånd tak

Jeg checker senere i dag og vender tilbage

Lyder godt, tak.

Synes det er en vigtig funktion for os som holder fast i vores "gamle" high-end receivere uden HDMI

Desværre er de fleste BD afspillere med intern dekodning og 7.1 analog output, håbløse på dette område. Noget så basalt som at kunne vælge LFE cross-over, har jeg endnu ikke fundet en afspiller som kan.



Skrevet af: Vanderlay
Skrevet den: 13-August-2009 kl. 10:10
Oprindeligt skrevet af nonj nonj skrev:

FIN anmeldelse, men hvad blev der af muligheden for at
flytte undertekster? Det var en væsentlig grund til at vente på OPPO 83



Det kan den ikke (endnu), og jeg tror heller ikke, at der har været diskuteret
andet end at det måske vil komme ved en senere firmwareopdatering.


Skrevet af: taalmod
Skrevet den: 13-August-2009 kl. 11:03

Fin anmeldelse, Hother.

 

Nu må vi se hvornår fruen og jeg bliver trætte af at vi ikke kan se vores forskellige regions-DVD'er på vores fine nye sony--bluray. Når den tid kommer, skal der købes Oppo, ser det ud til.



Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 13-August-2009 kl. 11:23

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg tror at vi snakker lidt forbi hinanden. Jeg har ikke set forhold som jeg mener er defineret i 24p mellem de 2 indstillinger. Men kan da ved nærmere eftertanke da godt have sin rigtighed, jeg mener at billedet er mere "behageligt " for mig at kigge på ved 500M billedbehandling. Men forskellen er ret lille

Hvilken billedbehandling mener du da der foregår når du sætter afspilleren til "auto"?

Jeg synes det er værd at bemærke at afspilleren ikke er CE godkendt, og dermed ikke kan sælges lovligt i EU.



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Larxox
Skrevet den: 13-August-2009 kl. 11:27
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Jeg synes det er værd at bemærke at afspilleren ikke er CE godkendt, og dermed ikke kan sælges lovligt i EU.

Hvornår kan du så sælge den?

CE godkendelsen er måske grunden til at du ikke kan/må sælge den endnu?  



-------------
Mvh. Lars
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25730&KW=Larxox&PN=0&TPN=1 - Larxox’s Hjemmebio


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 13-August-2009 kl. 11:31
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg tror at vi snakker lidt forbi hinanden. Jeg har ikke set forhold som jeg mener er defineret i 24p mellem de 2 indstillinger. Men kan da ved nærmere eftertanke da godt have sin rigtighed, jeg mener at billedet er mere "behageligt " for mig at kigge på ved 500M billedbehandling. Men forskellen er ret lille

Hvilken billedbehandling mener du da der foregår når du sætter afspilleren til "auto"?

Jeg synes det er værd at bemærke at afspilleren ikke er CE godkendt, og dermed ikke kan sælges lovligt i EU.

Nemmere at copy/paste end skrive:

Auto (default) – Source adaptive de-interlacing is on. This is the recommended setting as it

sets the player to optimally process a variety of signal types.



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 13-August-2009 kl. 11:33
Oprindeligt skrevet af Larxox Larxox skrev:

Hvornår kan du så sælge den?

CE godkendelsen er måske grunden til at du ikke kan/må sælge den endnu?  

Jep - jeg sælger den når der findes en CE godkendt version. Jeg vil ikke gøre som CRTProjectors og bare blæse på CE godkendelsen.



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 13-August-2009 kl. 11:33
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Nemmere at copy/paste end skrive:

Auto (default) – Source adaptive de-interlacing is on. This is the recommended setting as it

sets the player to optimally process a variety of signal types.

Men det har jo ikke noget at sige ved 1080P film?



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 13-August-2009 kl. 11:45
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Nemmere at copy/paste end skrive:

Auto (default) – Source adaptive de-interlacing is on. This is the recommended setting as it

sets the player to optimally process a variety of signal types.

Men det har jo ikke noget at sige ved 1080P film?

Næh...ikke mig bekendt, men du har måske en forklaring du gerne vil af med?



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 13-August-2009 kl. 11:58

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Næh...ikke mig bekendt, men du har måske en forklaring du gerne vil af med?

Mig? Det er dig der skriver der er forskel... "Auto" og "Source Direct" burde give præcist samme billede når det er 1080P kilder.

"Jeg må indrømme, at jeg efter at have eksperimenteret en del mellem Oppo BDP-83 indstilling ”Auto”, hvor billedet udsendes som 1080p, og indstillingen ”Source Direct”, faktisk foretrækker sidstnævnte. Ved Source Direct udsendes billedet stort set ubehandlet fra afspillerens side, og mit Pioneer KRP-500M står i stedet for billedbehandlingen."

Billedet er præcist lige så ubehandlet når du vælger "auto", og kilden er 1080P. Forskellene kommer først når kilden ikke er 1080P. Enten skriver du noget andet end du mener, eller også har du oplevet en forskel som jeg vil påstå ikke eksisterer.



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 13-August-2009 kl. 12:03
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af Larxox Larxox skrev:

Hvornår kan du så sælge den?

CE godkendelsen er måske grunden til at du ikke kan/må sælge den endnu?  

Jep - jeg sælger den når der findes en CE godkendt version. Jeg vil ikke gøre som CRTProjectors og bare blæse på CE godkendelsen.

desværre ser vi ofte, også indenfor vores industri at der i udlandet, selvom man er indenfor EU der er en lemfældig kontrol, og det derfor ofte er frit spil for "billigprodukter" der sælges ind over grænsen som ikke modsvarer dansk eller eulovgivningen... men det er jo de retmæssige myndigheder i det enkelte land der skal slå ned på forhandleren.

Jeg købte engang nogle maskiner hvor der stod de var ce mærket, da vi så spurgte til ce godkendelsen fik vi en kopi, der viste det sig at den var på en blæser der sad på maskinen som havde det synlige ce mærke.. men selve maskinen som helhed var ikke godkendt... og det var vel og mærke en producent fra Italien  vi måtte så selv igang med at lave en beskrivelse som man heldigvist endte op med at acceptere i danmark, men man skal dælme passe på som forhandler.. det kan blive rigtigt dyrt at sælge ikke godkendte varer indenfor eu



-------------
Mvh

René


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 13-August-2009 kl. 12:10
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Næh...ikke mig bekendt, men du har måske en forklaring du gerne vil af med?

Mig? Det er dig der skriver der er forskel... "Auto" og "Source Direct" burde give præcist samme billede når det er 1080P kilder.

"Jeg må indrømme, at jeg efter at have eksperimenteret en del mellem Oppo BDP-83 indstilling ”Auto”, hvor billedet udsendes som 1080p, og indstillingen ”Source Direct”, faktisk foretrækker sidstnævnte. Ved Source Direct udsendes billedet stort set ubehandlet fra afspillerens side, og mit Pioneer KRP-500M står i stedet for billedbehandlingen."

Billedet er præcist lige så ubehandlet når du vælger "auto", og kilden er 1080P. Forskellene kommer først når kilden ikke er 1080P. Enten skriver du noget andet end du mener, eller også har du oplevet en forskel som jeg vil påstå ikke eksisterer.

Jeg kan ikke sige at jeg ikke har skrevet forkert, da jeg opfattede Auto som den indstilling som tilgodeser de fleste formater m.v.

Til gengæld opfatter jeg source direct som hvad navnet siger direkte fra kilden og uden omsvøb:

 

The OPPO Blu-ray Disc Player supports a special “Source Direct” output resolution on its HDMI output. This

resolution is recommended for use with external video processors or high-end TVs. In “Source Direct” mode,

the player works as a “transport”. It decodes video from the discs and then sends the raw video signal in its

native resolution and format, without extra processing, to the external video processor or TV. The actual

output resolution varies by content:

Content Source Direct Output Resolution

NTSC DVD 480i

PAL DVD 576i

Most Blu-ray Movies (film-source) 1080p 23.976Hz or 1080p 24Hz

Most Blu-ray TV shows or Concerts

(video-source)

1080i

SACD and DVD-Audio 1080i

Depending on your selection of “Primary Video

Output”, the available output resolution selections

will differ. For the HDMI output, the following

output resolutions are available: Auto, 1080p,

1080i, 720p, 480p/576p, 480i/576i, and Source

Direct. If “Auto” is selected, the player will

determine its output resolution based on the best

signal resolution that the TV can display.

For the component output, the following output

resolutions are available: 1080i, 720p, 480p/576p

and 480i/576i. Please refer to the specification of

your TV to find the best resolution to use.



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 13-August-2009 kl. 12:27
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af Larxox Larxox skrev:

Hvornår kan du så sælge den?

CE godkendelsen er måske grunden til at du ikke kan/må sælge den endnu?  

Jep - jeg sælger den når der findes en CE godkendt version. Jeg vil ikke gøre som CRTProjectors og bare blæse på CE godkendelsen.

desværre ser vi ofte, også indenfor vores industri at der i udlandet, selvom man er indenfor EU der er en lemfældig kontrol, og det derfor ofte er frit spil for "billigprodukter" der sælges ind over grænsen som ikke modsvarer dansk eller eulovgivningen... men det er jo de retmæssige myndigheder i det enkelte land der skal slå ned på forhandleren.

Jeg købte engang nogle maskiner hvor der stod de var ce mærket, da vi så spurgte til ce godkendelsen fik vi en kopi, der viste det sig at den var på en blæser der sad på maskinen som havde det synlige ce mærke.. men selve maskinen som helhed var ikke godkendt... og det var vel og mærke en producent fra Italien  vi måtte så selv igang med at lave en beskrivelse som man heldigvist endte op med at acceptere i danmark, men man skal dælme passe på som forhandler.. det kan blive rigtigt dyrt at sælge ikke godkendte varer indenfor eu

Det har du helt og aledeles ret i. Når det så er sagt, så har jeg ret nøje gennemgået den tekniske del af Oppo´en, og jeg kan dårligt forestille mig, at den ikke bliver CES godkendt som den er nu. Men godkendt er den ikke.

I øvrigt har USA typisk ikke mindre strenge krav end EU



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 13-August-2009 kl. 12:39
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Det har du helt og aledeles ret i. Når det så er sagt, så har jeg ret nøje gennemgået den tekniske del af Oppo´en, og jeg kan dårligt forestille mig, at den ikke bliver CES godkendt som den er nu. Men godkendt er den ikke.

I øvrigt har USA typisk ikke mindre strenge krav end EU

Jeg er overhovedet ikke i tvivl om at den bliver det, hvorfor det ikke er sket for lææænge siden er et rigtigt godt spørgsmål. Det eneste jeg kan sige er at der formentligt ikke er nogen i landet der hellere så den på gaden NU, end jeg.



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 13-August-2009 kl. 12:41
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg kan ikke sige at jeg ikke har skrevet forkert, da jeg opfattede Auto som den indstilling som tilgodeser de fleste formater m.v.

Til gengæld opfatter jeg source direct som hvad navnet siger direkte fra kilden og uden omsvøb:

Præcis - min pointe er at med 1080P kildemateriale, vil der ikke være forskel på om du sætter den til "auto" og dermed får 1080P output, eller om du vælger "source direct" og dermed også får 1080P output. Forskellen kommer så snart kildematerialet er alt andet end 1080P.



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Vanderlay
Skrevet den: 13-August-2009 kl. 12:48
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg kan ikke sige at jeg ikke har
skrevet forkert, da jeg opfattede Auto som den indstilling som tilgodeser
de fleste formater m.v.

Til gengæld opfatter jeg source direct som hvad navnet siger direkte
fra kilden og uden omsvøb:


Præcis - min pointe er at med 1080P kildemateriale, vil der ikke være
forskel på om du sætter den til "auto" og dermed får 1080P output, eller
om du vælger "source direct" og dermed også får 1080P output.
Forskellen kommer så snart kildematerialet er alt andet end
1080P.



Ud over deinterlacing og skalering (som ikke forekommer ved 1080p-
kilder), indbefatter signalbehandling så ikke også noget med konvertering
af farverne? (alt det der med 4:4:2 osv.). Dvs at den sender det ikke ud i
præcis samme form som det ligger på skiven? Eller det er måske det
samme for både auto og source direct?


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 13-August-2009 kl. 13:50
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Det har du helt og aledeles ret i. Når det så er sagt, så har jeg ret nøje gennemgået den tekniske del af Oppo´en, og jeg kan dårligt forestille mig, at den ikke bliver CES godkendt som den er nu. Men godkendt er den ikke.

I øvrigt har USA typisk ikke mindre strenge krav end EU

Jeg er overhovedet ikke i tvivl om at den bliver det, hvorfor det ikke er sket for lææænge siden er et rigtigt godt spørgsmål. Det eneste jeg kan sige er at der formentligt ikke er nogen i landet der hellere så den på gaden NU, end jeg.

Jamen så må du da bare se at få den typegodkendt Otto



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 13-August-2009 kl. 13:51
Oprindeligt skrevet af Vanderlay Vanderlay skrev:

Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg kan ikke sige at jeg ikke har
skrevet forkert, da jeg opfattede Auto som den indstilling som tilgodeser
de fleste formater m.v.

Til gengæld opfatter jeg source direct som hvad navnet siger direkte
fra kilden og uden omsvøb:


Præcis - min pointe er at med 1080P kildemateriale, vil der ikke være
forskel på om du sætter den til "auto" og dermed får 1080P output, eller
om du vælger "source direct" og dermed også får 1080P output.
Forskellen kommer så snart kildematerialet er alt andet end
1080P.



Ud over deinterlacing og skalering (som ikke forekommer ved 1080p-
kilder), indbefatter signalbehandling så ikke også noget med konvertering
af farverne? (alt det der med 4:4:2 osv.). Dvs at den sender det ikke ud i
præcis samme form som det ligger på skiven? Eller det er måske det
samme for både auto og source direct?

Det var sådan set af det du beksriver som jeg mener at opleve.



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 13-August-2009 kl. 16:55

Oprindeligt skrevet af Vanderlay Vanderlay skrev:



Ud over deinterlacing og skalering (som ikke forekommer ved 1080p-
kilder), indbefatter signalbehandling så ikke også noget med konvertering
af farverne? (alt det der med 4:4:2 osv.). Dvs at den sender det ikke ud i
præcis samme form som det ligger på skiven? Eller det er måske det
samme for både auto og source direct?

Det er det samme i auto og source direct. Det betyder også at "source direct" IKKE er det samme som at flytte bits fuldstændigt ubehandlet fra receiveren til skærmen. Dekomprimering og color upsampling sker stadig i afspilleren.



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 13-August-2009 kl. 16:56

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jamen så må du da bare se at få den typegodkendt Otto

Sagtens, bare stik mig 100.000,-.



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 13-August-2009 kl. 17:51
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jamen så må du da bare se at få den typegodkendt Otto

Sagtens, bare stik mig 100.000,-.

Jamen Otto, det kan da ikke være noget problem



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 13-August-2009 kl. 21:41

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jamen Otto, det kan da ikke være noget problem

Det lyder da godt, vil du have et kontonummer?



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 13-August-2009 kl. 21:58
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jamen Otto, det kan da ikke være noget problem

Det lyder da godt, vil du have et kontonummer?

Det kan du da godt få, så overfører du bare pengene  til mig

Edit: Jeg har siddet og switchet en stor del af aftenen mellem Auto og source direct. Jeg mener stadig at der er forskel i billedet. Source direct er en smule mere klart og lidt mere farve.

Du er velkommen til at kigge forbi Otto



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: MATRIX
Skrevet den: 13-August-2009 kl. 22:17
Hvordan virker det kodefri sæt.

Skal man gøre noget hvergang man ser en DVD eller BD ?

mvh
Matrix


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 13-August-2009 kl. 22:20

Oprindeligt skrevet af MATRIX MATRIX skrev:

Hvordan virker det kodefri sæt.

Skal man gøre noget hvergang man ser en DVD eller BD ?

mvh
Matrix

Det står såmænd i anmeldelsen



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: MATRIX
Skrevet den: 13-August-2009 kl. 22:30
Ja til dels, men hvis jeg nu sidst har afspillet en BD region 2 film, skal jeg så bruge funktionsknappen når jeg sætter en ny BD region 2 film i ?

mvh
Matrix


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 13-August-2009 kl. 22:37

Oprindeligt skrevet af MATRIX MATRIX skrev:

Ja til dels, men hvis jeg nu sidst har afspillet en BD region 2 film, skal jeg så bruge funktionsknappen når jeg sætter en ny BD region 2 film i ?

mvh
Matrix

Nej



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: MATRIX
Skrevet den: 13-August-2009 kl. 22:46
Cool, jeg takker 


Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 13-August-2009 kl. 23:12
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jamen Otto, det kan da ikke være noget problem

Det lyder da godt, vil du have et kontonummer?

Det kan du da godt få, så overfører du bare pengene  til mig

Edit: Jeg har siddet og switchet en stor del af aftenen mellem Auto og source direct. Jeg mener stadig at der er forskel i billedet. Source direct er en smule mere klart og lidt mere farve.

Du er velkommen til at kigge forbi Otto

Har nu oplevet det samme som dig Hother, at source direct er beder end Auto, når det komme til afspilling af Blu-ray, med DVD er det jo en anden sag.

Kunne være at Oppo lave progressive først om til interlaced for at kunne bilde behandle det ved Auto og 1080p, det er der jo en del Blu-ray afspille og TV der faktis gør.




Skrevet af: Vaivel
Skrevet den: 14-August-2009 kl. 07:29
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:


Jeg synes det er værd at bemærke at afspilleren ikke er
CE godkendt, og dermed ikke kan sælges lovligt i
EU.



Hvis det virkelig er tilfældet, hvorfor i alverden er der
ingen der har anmeldt CRT?


Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 14-August-2009 kl. 09:35
Oprindeligt skrevet af Vaivel Vaivel skrev:

Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:


Jeg synes det er værd at bemærke at afspilleren ikke er
CE godkendt, og dermed ikke kan sælges lovligt i
EU.



Hvis det virkelig er tilfældet, hvorfor i alverden er der
ingen der har anmeldt CRT?

Det er vel et god spørsmål

Men kan det give et problmer med ens husstandsforsikring, hvis et ikke
CE godkendt apparat fx. er skyld i en brænd

Derved ville det værre dobbelt dum at købe en Oppo BDP-83 fra CRT,
ikke


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 14-August-2009 kl. 09:48

Hvis jeg nu skal være helt ærlig, og med min helt egen personlige mening, såm er CE diskusionen en smule ude af proportioner. Det er korrekt, at afspilleren ikke er CE godkendt, men det er lige så klart, at de amerikanske normer for godkendelse af elektriske apparater er lige så strenge som de europæiske. Der vil formentlig ikke blive ændret på en skrue ved en EU godkendelse.

 



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 14-August-2009 kl. 10:10
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Hvis jeg nu skal være helt ærlig, og med min helt egen personlige mening, såm er CE diskusionen en smule ude af proportioner. Det er korrekt, at afspilleren ikke er CE godkendt, men det er lige så klart, at de amerikanske normer for godkendelse af elektriske apparater er lige så strenge som de europæiske. Der vil formentlig ikke blive ændret på en skrue ved en EU godkendelse.

 

Der sælges/importeres stadig masser af udstyr i Europa, som ikke er CE godkendt (eller har en tvivlsom godkendelse), også proffessionelt udstyr.

Problemet er at det kan gøres uden den store risiko for improtøren. CE godkendelsen har været gældende i mange år, men jeg har stadig ikke hørt om en eneste retssag grundet manglende, eller mangelfuld, CE godkendelse..

Rigtigt at man nok ikke skal være nervøs for udstyr produceret i f.eks. USA, men der kommer også masser fra mere tvivlsomme asiatiske lande.



Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 14-August-2009 kl. 10:21
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Hvis jeg nu skal være helt ærlig, og med min helt egen personlige mening, såm er CE diskusionen en smule ude af proportioner. Det er korrekt, at afspilleren ikke er CE godkendt, men det er lige så klart, at de amerikanske normer for godkendelse af elektriske apparater er lige så strenge som de europæiske. Der vil formentlig ikke blive ændret på en skrue ved en EU godkendelse.

Det er jeg som sådan enig i, det er ikke for at sige at produktet som sådan er ringere end et CE godkendt produkt. Vi har bare besluttet at vi ikke vil påtage os ansvaret for at sælge ikke-CE godkendte produkter, hvor lille det ansvar så må være. Det er også et spørgsmål om firmaets troværdighed. Om CRTprojectors bør anmeldes for at gøre det, er ikke min beslutning.

Til Startrek: Nej du vil næppe få problemer med indboforsikringen, det er ikke forbrugerens ansvar at kontrollere om produkterne er CE godkendt eller ej. Problemet ligger hos importøren, der i princippet kan drages til ansvar for skaderne, hvis f.eks. et produkt kortslutter og starter en brand. Om det nogensinde vil ske i praksis, det kan jeg ikke svare på, det ved jeg simpelthen ikke noget om. Vi følger bare reglerne.



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 14-August-2009 kl. 10:33
Ang. CE godkendelsen.

En af de fejl et ikke godkendt apparat kan have, er at det udsender støj,
så det fx generer naboens fjernsyn.
Naboen klager så over det til IT og Telestyrelsen, som skal finde synderen.


-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: Kratz
Skrevet den: 14-August-2009 kl. 17:09
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Hvis jeg nu skal være helt ærlig, og med min helt egen personlige mening, såm er CE diskusionen en smule ude af proportioner. Det er korrekt, at afspilleren ikke er CE godkendt, men det er lige så klart, at de amerikanske normer for godkendelse af elektriske apparater er lige så strenge som de europæiske. Der vil formentlig ikke blive ændret på en skrue ved en EU godkendelse.

Interessant betragtning Hother.

Hvis vi nu overfører dette til min branche (og det skal man selvfølgelig aldrig gøre, men alligevel for sjovs skyld) som er lægemiddelbranchen, og bruger samme argument. Kravene til lægemiddelgodkendelse hos FDA i USA er strengere end kravene i Europa. Altså burde det ikke være noget problem uden videre at sælge lægemidler godkendt i USA i Europa?

Nøj et ramaskrig og skandale der ville blive!

Men for at vende tilbage til anmeldelsen. Fint arbejde Hother



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 14-August-2009 kl. 17:37
Oprindeligt skrevet af Kratz Kratz skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Hvis jeg nu skal være helt ærlig, og med min helt egen personlige mening, såm er CE diskusionen en smule ude af proportioner. Det er korrekt, at afspilleren ikke er CE godkendt, men det er lige så klart, at de amerikanske normer for godkendelse af elektriske apparater er lige så strenge som de europæiske. Der vil formentlig ikke blive ændret på en skrue ved en EU godkendelse.

Interessant betragtning Hother.

Hvis vi nu overfører dette til min branche (og det skal man selvfølgelig aldrig gøre, men alligevel for sjovs skyld) som er lægemiddelbranchen, og bruger samme argument. Kravene til lægemiddelgodkendelse hos FDA i USA er strengere end kravene i Europa. Altså burde det ikke være noget problem uden videre at sælge lægemidler godkendt i USA i Europa?

Nøj et ramaskrig og skandale der ville blive!

Men for at vende tilbage til anmeldelsen. Fint arbejde Hother

Mange tak, jo...sjov betragtning måske, men jeg kommer fra luftfartsbranchen, og hvis bare vore apparater overholdt hvad der normalt kræves i USA, så var det bare fjong.

Men Lægemiddelstyrelsen - oh herre gud da



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 14-August-2009 kl. 20:06
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Kratz Kratz skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Hvis jeg nu skal være helt ærlig, og med min helt egen personlige
mening, såm er CE diskusionen en smule ude af proportioner. Det er
korrekt, at afspilleren ikke er CE godkendt, men det er lige så klart, at de
amerikanske normer for godkendelse af elektriske apparater er lige så
strenge som de europæiske. Der vil formentlig ikke blive ændret på en
skrue ved en EU godkendelse.



Interessant betragtning Hother.


Hvis vi nu overfører dette til min branche (og det skal man selvfølgelig
aldrig gøre, men alligevel for sjovs skyld) som er lægemiddelbranchen, og
bruger samme argument. Kravene til lægemiddelgodkendelse hos FDA i
USA er strengere end kravene i Europa. Altså burde det ikke være noget
problem uden videre at sælge lægemidler godkendt i USA i Europa?


Nøj et ramaskrig og skandale der ville blive!


Men for at vende tilbage til anmeldelsen. Fint arbejde Hother



Mange tak, jo...sjov betragtning måske, men jeg kommer fra
luftfartsbranchen, og hvis bare vore apparater overholdt hvad der normalt
kræves i USA, så var det bare fjong.


Men Lægemiddelstyrelsen - oh herre gud da


Hehe, Hother og Kratz er defor at flyen hele tid har det med at falde ned,
de er jo også godkendt i USA og man bliver syg af lægemidler godkendt i
Europa, sådan lidt groft sagt


Skrevet af: Kratz
Skrevet den: 15-August-2009 kl. 12:19

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

 
Hehe, Hother og Kratz er defor at flyen hele tid har det med at falde ned,
de er jo også godkendt i USA og man bliver syg af lægemidler godkendt i
Europa, sådan lidt groft sagt

Hmm, tror jeg vil undlade at kommentere yderligere...

Jeg tager gerne diskussionen på andet tid og sted, men hvis først vi bevæger os i den retning, er jeg ikke til at stoppe igen, og så løber diskussionen helt af sporet



Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 15-August-2009 kl. 19:31
Oprindeligt skrevet af Kratz Kratz skrev:

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

  Hehe, Hother og Kratz er defor at
flyen hele tid har det med at falde ned, de er jo også godkendt i USA og
man bliver syg af lægemidler godkendt i Europa, sådan lidt groft sagt
smileys/smiley36.gif">


Hmm, tror jeg vil undlade at kommentere yderligere...


Jeg tager gerne diskussionen på andet tid og sted, men hvis først vi
bevæger os i den retning, er jeg ikke til at stoppe igen, og så løber
diskussionen helt af sporet


Kender det god Hother at diskussionen løber helt af sporet, du må lige
undskylde mit indlæg (det var kun for sjov, og der er noget man ikke skal
lave sjov med ), ellers tak for sidst



Print side | Luk vindue