Boxer pakker nu klar
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Det digitale sendenet
Forumbeskrivelse: DTT nettet incl. Boxer (DVB-T)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=64754
Udskrevet den: 06-Februar-2025 kl. 11:15
Emne: Boxer pakker nu klar
Skrevet af: Ullum
Emne: Boxer pakker nu klar
Skrevet den: 17-August-2009 kl. 08:58
Så har boxer løftet sløret for deres kanaler og pakkesammensætning:
http://www.boxertv.dk/produkter/alle-kanaler-shortcut/alle-kanaler/ - http://www.boxertv.dk/produkter/alle-kanaler-shortcut/alle-k analer/
Med de priser tror jeg ikke at de andre udbydere ryster i bukserne
Desværre kom der som forventet ingen Viasat kanaler med hos boxer
|
Svar:
Skrevet den: 17-August-2009 kl. 09:15
Det mest kritisabler er at man både skal betale mdr. abonnement + kortafgift på ekstra kort.
Abonnement på ekstrakort er 1/2 delen af hovedabonnementet (eks. 119 kr. på max pakken). Hertil kommer så at der skal betales 1/2 kortafgift på ekstra kort (32,50 kr. pr måned).
For en hustand med 3 fjernsyn med max pakke kommer det derfor til at koste:
Hovedabonnement: 238 + 65 = 303 kr/mdr
Ekstra 1: 119 + 32,50 = 151,50 kr/mdr
Ekstra 2: 119 + 32,50 = 151,50 kr/mdr
I alt = 606 kr/mdr eller 7.272 kr. pr. år
Til sammenligning så koster ekstra abonnement ved Viasat 66,33 kr/mdr (under 1/2 pris i forhold til boxer).
|
Skrevet af: bibihest
Skrevet den: 17-August-2009 kl. 09:39
Kortafgift
389 kr. pr. halvår - Det må man sige er også noget af en pris. De har vist lagt lidt af deres indtjening i kortgebyret, så kan de jo sænke de andre priser tilsvarende.
Deres andre priser synes jeg nu heller ikke er specielt imponerende.
8 betalings kanaler + de gratis til knap 3000 om året. vælger man den største pakke, som samtidig bliver den billigste pr. kanal, så sidder man igen med en masse kanaler man ikke gider se. På listen over alle kanaler kan jeg kun lige finde 7-8 kanaler jeg gerne ville have, resten er ikke noget for mig.
Man kan så også sige, hvorfor skulle de tilbyde noget billigt, når nu vi er vant til at betale den høje pris. Så kan de lige så godt skrabe mere ind nu.
|
Skrevet den: 17-August-2009 kl. 09:53
Jo men for at de kan få folk til at hoppe på, så skal det jo være et godt tilbud - jeg kan ikke forestille mig at dette "tilbud" får nogen Yousee kunder eller CD kunder til at skifte til Boxer.
|
Skrevet af: Gravenslund
Skrevet den: 17-August-2009 kl. 10:01
Nej det er godt nok skuffende, de har lanceret sig selv som et selskab med støøre frihed og billigere priser. og det lykkedes ikke
|
Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 17-August-2009 kl. 10:33
Ullum skrev:
Det mest kritisabler er at man både skal betale mdr. abonnement + kortafgift på ekstra kort.
Abonnement på ekstrakort er 1/2 delen af hovedabonnementet (eks. 119 kr. på max pakken). Hertil kommer så at der skal betales 1/2 kortafgift på ekstra kort (32,50 kr. pr måned).
For en hustand med 3 fjernsyn med max pakke kommer det derfor til at koste:
Hovedabonnement: 238 + 65 = 303 kr/mdr
Ekstra 1: 119 + 32,50 = 151,50 kr/mdr
Ekstra 2: 119 + 32,50 = 151,50 kr/mdr
I alt = 606 kr/mdr eller 7.272 kr. pr. år
Til sammenligning så koster ekstra abonnement ved Viasat 66,33 kr/mdr (under 1/2 pris i forhold til boxer).
|
Overstående er PRÆCIS hvorfor jeg bibeholder analogt tv så længe jeg kan
------------- http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/martin1974 - Film samling (Opdateret den 26/11-09)
|
Skrevet af: moller
Skrevet den: 17-August-2009 kl. 10:48
Skifte til Boxer ikke med de priser og Boxer skulle være det billige alternativ haaaaaaaaaa. Desværre tror jeg at mange "almindelige" mennesker ikke kan gennemskue deres prispolitik, og de pågældene får sig en slem overraskelse når der skal købes ekstrakort til ungernes tv på værelserne.
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 17-August-2009 kl. 10:48
Det her er jo helt godnat...
Jeg betaler i øjeblikket 375,-/mdr for fuldpakken hos Yousee, og kan så se alle kanaler på de 4 TV vi har.
Hvis jeg hos Boxer bare skal have 8 kanaler, og kunne se dem på alle 4 TV, vil det koste 610,-/mdr.
Tror sgu ikke de får mange kunder... For det første mangler de Viasat, og for det andet er de alt for dyre, når man har mere end ét TV.
|
Skrevet af: SVP03
Skrevet den: 17-August-2009 kl. 10:52
Lige noget for mine forældre.
Nu betaler de 400 om måneden for Yousee i Villakvarter, det hele analogt. Nu kan de se det meget billegere, da de ikke ser særligt mange af de Yousee kanaler de har, desuden bliver det hele digitalt.
------------- SVP03
|
Skrevet den: 17-August-2009 kl. 10:56
SVP03 skrev:
Nu betaler de 400 om måneden for Yousee i Villakvarter, det hele analogt. Nu kan de se det meget billegere, da de ikke ser særligt mange af de Yousee kanaler de har, desuden bliver det hele digitalt.
|
Med mindre de ser meget TV3
|
Skrevet den: 17-August-2009 kl. 11:00
Ullum skrev:
SVP03 skrev:
|
Med mindre de ser meget TV3
| Hvad tror du selv, det er jo det rene bras. Fordelen er at de fik rippet huset for TV, så nu er det kun MPEG4 tv de har incl. sommerhuset, så kan de jo tage kortet med derop og retur, hvis de husker det.
------------- SVP03
|
Skrevet den: 17-August-2009 kl. 11:02
Der er mange der kan have fordel af det. På satelit skal du jo have et kabel ud til hvert tv direkte fra en LNB med 2/4 udgange, det skal man ikke med Boxer. Der er mange der slipper for ekstra modtagerbox. Hvad man så syntes om priserne er jo en anden sag.
------------- SVP03
|
Skrevet af: Bruger slettet
Skrevet den: 17-August-2009 kl. 11:03
Ullum skrev:
SVP03 skrev:
|
Med mindre de ser meget TV3 |
Ja, der er nemlig mange forældre der følger med i hvad deres børn laver på Paradise hotel
Men nej, det var ikke ligefrem et blændende udspil fra Boxer.
|
Skrevet af: dkscan
Skrevet den: 17-August-2009 kl. 11:26
SVP03 skrev:
|
Hvordan kan de komme op på at betale 400 om måneden?
Det absolut dyreste hos YouSee er fuldpakken til 375,- om måneden hvis man har en individuel tilslutning. For ekstra 33,- om måneden kan man få det hele plus lidt ekstra digitalt.
Hvis de ikke ser ret mange af kanalerne, så lyder det i øvrigt som overkill at have fuldpakken.
------------- Per H. Nielsen
http://www.dkscan.dk - Dansk Scanner Information
|
Skrevet af: slate
Skrevet den: 17-August-2009 kl. 11:28
Pallec skrev:
Jeg betaler i øjeblikket 375,-/mdr for fuldpakken hos Yousee, og kan så se alle kanaler på de 4 TV vi har.
Hvis jeg hos Boxer bare skal have 8 kanaler, og kunne se dem på alle 4 TV, vil det koste 610,-/mdr.
Tror sgu ikke de får mange kunder... For det første mangler de Viasat, og for det andet er de alt for dyre, når man har mere end ét TV.
|
Korrekt i dit tilfælde er din nuværende Yousee løsning bedre.... indtil Yousee lukke for det analoge signal. Jeg har en kollega som har samme problem stilling, han er også lettere stresset.... Bemærk i øvrigt at Boxer har et specielt børnekort tilde små
Ellers må man jo kigge på smartwi og tilsvarende løsninger.
Kan personligt godt overleve uden Viasat
------------- Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500
Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo
DVD:124, RØD:141, BLÅ:107
|
Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 17-August-2009 kl. 11:45
slate skrev:
Pallec skrev:
| Korrekt i dit tilfælde er din nuværende Yousee løsning bedre.... indtil Yousee lukke for det analoge signal |
Det forventes at YouSee lancerer frit digitalt signal på onsdag.
|
Skrevet den: 17-August-2009 kl. 11:48
dkscan skrev:
SVP03 skrev:
|
Hvordan kan de komme op på at betale 400 om måneden?
Det absolut dyreste hos YouSee er fuldpakken til 375,- om måneden hvis man har en individuel tilslutning. For ekstra 33,- om måneden kan man få det hele plus lidt ekstra digitalt.
Hvis de ikke ser ret mange af kanalerne, så lyder det i øvrigt som overkill at have fuldpakken. | 379,- er vel også 400,-, nu var det ikke for at flugekneppe priserne.
------------- SVP03
|
Skrevet den: 17-August-2009 kl. 11:50
lunddal skrev:
Det forventes at YouSee lancerer frit digitalt signal på onsdag. |
Jeg håber stadig det er aktuelt efter det svage udspil Boxer er kommet med i dag.
|
Skrevet den: 17-August-2009 kl. 12:45
Det viste sig, at Boxers Intro/Vest pakke faktisk var et godt tilbud med 9 kanaler for 119,- kr + kortafgift.
Skal man købe de samme kanaler idag skal man havde en pakke som koster 179,- kr. + kortafgift.
Forstår ikke at man kan tillade SBS at holde deres kanaler uden for tilvalgskanaler - hvis man havde vist samme flexibilitet overfor Viasat så havde de sikkert også været med. Tvivler på at hverken TV3 eller 3+ koster mere end de 49,- kr. som de tager for TV2Zulu.
|
Skrevet af: slettet.18124
Skrevet den: 17-August-2009 kl. 12:49
Jeg er kunde nu, og med de priser der er meldt ud, og den manglende valgfrihed, er jeg dybt skuffet, det er ALT for dyrt, især er kortafgiften på 389,- alt
for meget, jeg har tegnet for et 1 år, når Boxer Starter til 1 Nov. har jeg haft det i ½ år, så mangler jeg kun ½ år mere, derefter vil jeg nok overveje om
jeg vil være kunde hos Boxer, hvilket jeg højest sandsyndeligt ikke er. Jeg er meget overrasket over priserne og ringe valg af kanalerne, en meget skuffet
kunde, det er en ommer Boxer, hvis i skal holde på mig, kortafgiften skal ned på 199,- halvårlig, prisen på især Flex8 skal ned, og større valgfrihed, det
er simpelhen alt for dyrt. Hilsen en kommende eks kunde.
-------------
|
Skrevet af: lrev på jobbet
Skrevet den: 17-August-2009 kl. 12:56
Jan.Larsen skrev:
Jeg er kunde nu, og med de priser der er meldt ud, og den manglende valgfrihed, er jeg dybt skuffet, det er ALT for dyrt, især er kortafgiften på 389,- alt for meget, jeg har tegnet for et 1 år, når Boxer Starter til 1 Nov. har jeg haft det i ½ år, så mangler jeg kun ½ år mere, derefter vil jeg nok overveje om jeg vil være kunde hos Boxer, hvilket jeg højest sandsyndeligt ikke er. Jeg er meget overrasket over priserne og ringe valg af kanalerne, en meget skuffet kunde, det er en ommer Boxer, hvis i skal holde på mig, kortafgiften skal ned på 199,- halvårlig, prisen på især Flex8 skal ned, og større valgfrihed, det er simpelhen alt for dyrt. Hilsen en kommende eks kunde. |
Hej.
Hvordan kan det være at du mener at kortafgiften på 389,00 "er alt for meget"?
Har du da ikke hidtil betalt 65,00kr pr. mdr på Intro pakken?Du havde vel ikke regnet med at dette beløb ville falde?
Kan ikke forstå at folk er så skuffet-jeg mener: Hva`havde man da regnet med?
mvh
Lrev
|
Skrevet den: 17-August-2009 kl. 13:05
SVP03 skrev:
379,- er vel også 400,-, nu var det ikke for at flugekneppe priserne. |
Det var nu 375,- :-)
Og en fuldpakke hos YouSee indeholder immervæk mere end Boxer nogensinde vil blive i stand til at tilbyde.
Fordelen ved Boxer ligger i fleksibiliteten i kanalvalg, men, som det også påpeges af mange, så kan det koste kassen, hvis man vil bruge flere tv-apparater.
|
Skrevet den: 17-August-2009 kl. 13:14
[/QUOTE]
Hej.
Hvordan kan det være at du mener at kortafgiften på 389,00 "er alt for meget"?
Har du da ikke hidtil betalt 65,00kr pr. mdr på Intro pakken?Du havde vel ikke regnet med at dette beløb ville falde?
Kan ikke forstå at folk er så skuffet-jeg mener: Hva`havde man da regnet med?
mvh
Lrev [/QUOTE]
For det første er prisen meget dyrer end forventet, og det var jo netop en INTRO PAKKE, og der var lagt op til fra starten, at der var valgfrihed af pakkerne, 29 kanaler i
meget små pakker imellem 2-3 kanaler pr. pakke, eks. at vælge Zulu til 49,- i tilvalgskanal, er jo fuldstændig sindsygt.
Hvorfor vælge boxer ?, p.g.a valgfriheden, men når det kommer til at koste det samme, eller næsten det samme som Viasat, CD, så er det hip som hap hvem man vælger, jeg sparer kun
1.000,- i forhold til min antenneforening og den har endda mange flere kanaler til + jeg har aldrig betalt kortafgift i min antenneforening, og vælger antenneforeningen at
sænke prisen bare 500,- for at tage kampen op med Boxer.
Så giver antenneforeningen mange flere kanaler til næsten samme pris.
Boxer giver færre kanaler til næsten samme pris.
Altså, der er ingen grund til at vælge Boxer, da de reelt ikke kommer med noget nyt, prisen er den samme, deres reklamer lød godt, men desværre har det vist sig at være fup og
fidus.
-------------
|
Skrevet den: 17-August-2009 kl. 13:31
Jeg mener ikke at kortafgiften er problemet - boxer har brugt en del penge på at opbygge sendenettet og de penge skal selvfølgelig tjenes ind igen. Kortafgiften er noget højere end hos Yousee men på niveau med Viasat og CD.
Der hvor jeg mener at boxer fejler er med prisen på ekstrakort, med de priser kan jeg simpelthen ikke forestille mig at folk som har mere end et TV vil vælge Boxer.
Jeg mener også at boxer skulle havde gjort mere ud af at få Viasat med i folden - det ville give en klar fordel fremfor parabol. Når de kan lægge Canal+ kanalerne ind i deres udbud samt TV2Zulu til 49 kr/mdr. så burde de også havde kunnet få Viasat med (evt. som selvstændig pakke som folk kunne fravælge/tilvælge ligesom Canal+).
Deres Flex8 pakke tror jeg ikke rigtig på så længe man ikke kan vælge SBS kanaler.
|
Skrevet den: 17-August-2009 kl. 13:45
Ullum skrev:
Jeg mener også at boxer skulle havde gjort mere ud af at få Viasat med i folden - det ville give en klar fordel fremfor parabol. |
Spørgsmålet er, om Viasat er interesseret i at bidrage til konkurrencen med parabolmarkedet, hvor de jo selv er en af de store aktører. Viasat har jo også det seneste års tid udvidet samarbejdet med YouSee hvor TV3 bl.a. er kommet med i grundpakken.
|
Skrevet den: 17-August-2009 kl. 13:46
Jan.Larsen skrev:
For det første er prisen meget dyrer end forventet, og det var jo netop en INTRO PAKKE, og der var lagt op til fra starten, at der var valgfrihed af pakkerne, 29 kanaler i
meget små pakker imellem 2-3 kanaler pr. pakke, eks. at vælge Zulu til 49,- i tilvalgskanal, er jo fuldstændig sindsygt. |
En intropakke er sjældent dyrere end den endelige pakke, så jeg forstår ikke at du bliver overrasket over kortafgiften.
PS: Man må sige at de hoppede i med begge ben og har brugt de seneste måneder på at sige "bare vent til Boxer kommer, så skal YouSee/Stofa/CD/Viasat nok blive sat på plads"
Jeg tror ikke at de andre udbydere får søvnløse nætter.
|
Skrevet den: 17-August-2009 kl. 13:52
dkscan skrev:
Ullum skrev:
Jeg mener også at boxer skulle havde gjort mere ud af at få Viasat med i folden - det ville give en klar fordel fremfor parabol. |
Spørgsmålet er, om Viasat er interesseret i at bidrage til konkurrencen med parabolmarkedet, hvor de jo selv er en af de store aktører. Viasat har jo også det seneste års tid udvidet samarbejdet med YouSee hvor TV3 bl.a. er kommet med i grundpakken.
|
Det afhænger jo af prisen - hvis Viasat kunne tjene penge på at være med ved Boxer så ville de selvfølgelig gøre det, ligesom de er i Sverige.
|
Skrevet den: 17-August-2009 kl. 14:04
Ullum skrev:
Det afhænger jo af prisen - hvis Viasat kunne tjene penge på at være med ved Boxer så ville de selvfølgelig gøre det, ligesom de er i Sverige. |
Jeg tror Viasat har vurderet, at de tjener mest på at alliere sig med YouSee og holde Boxer udenfor. Tilsvarende har Viasat jo også opsagt samarbejdet med Dong fibernet.
|
Skrevet den: 17-August-2009 kl. 14:04
For øvrigt de 3 ekstra "gratis" nabolandskanaler var der nogen som havde set det komme ?
Dvs. at boxer lancerer 32 kanaler i stedet for 29 som der hele tiden har været tale om. Det er naturligvis dejligt at få nogle ekstra kanaler men det vil jo også havde en negativ indflydelse på kvaliteten, at bitraten skal fordeles på 32 kanaler i stedet for på 29. Kan det overhovedet lade sig gøre at sende så mange kanaler i en acceptabel kvalitet ??
|
Skrevet den: 17-August-2009 kl. 14:10
To af kanalerne, Canal+ Hits og Sport, sender på samme kanal, så det er 31.
|
Skrevet den: 17-August-2009 kl. 14:32
dkscan skrev:
SVP03 skrev:
379,- er vel også 400,-, nu var det ikke for at flugekneppe priserne. |
Det var nu 375,- :-)
Og en fuldpakke hos YouSee indeholder immervæk mere end Boxer nogensinde vil blive i stand til at tilbyde.
Fordelen ved Boxer ligger i fleksibiliteten i kanalvalg, men, som det også påpeges af mange, så kan det koste kassen, hvis man vil bruge flere tv-apparater. | De ser det jo ikke, så kan de skifte ned til mellempakken, men lad os se hvad Yousee kommer med på onsdag, hvis de spejler det analoge over i dvb-t uden deres latterlige selector box og hvad det nu hedder ændre det jo en del. Skal lige gøre opmærksom på at jeg selv har CD på parabol og ikke skifter det ud, Boxer har jo ingen HD kanaler.
------------- SVP03
|
Skrevet den: 17-August-2009 kl. 14:34
lunddal skrev:
En intropakke er sjældent dyrere end den endelige pakke, så jeg forstår ikke at du bliver overrasket over kortafgiften.
PS: Man må sige at de hoppede i med begge ben og har brugt de seneste måneder på at sige "bare vent til Boxer kommer, så skal
YouSee/Stofa/CD/Viasat nok blive sat på plads"
Jeg tror ikke at de andre udbydere får søvnløse nætter. |
Hvorfor kan du ikke forstå at jeg bliver overrasket over kortafgiften, kortafgiften er jo ligeså usikkert som priserne på pakkerne, på
sammensætningen af pakker, da der intet er blevet offenligtgjort før nu med hensyn til priserne, så reelt kunne kortafgiften jo være på
40,- kr. pr. mdr. eller 90,- kr. pr. mdr. det var jo en ren gætteleg ang. disse priser for alle.
Det var det jo også med hensyn til priserne på pakkerne, men at den valgfrihed ang. pakkerne, der er blevet nævnt at de ville have 29
kanaler, og valgfri pakker af 2-3 kanaler, hvilket er langt fra sandheden.
Men Boxer kommer ikke med noget nyskabende på tv markedet som de har råbt så højt om, ikke noget der virkelig rykker noget, de er reelt
ligeså dyr som andre udbydere.
-------------
|
Skrevet den: 17-August-2009 kl. 14:36
Ullum skrev:
For øvrigt de 3 ekstra "gratis" nabolandskanaler var der nogen som havde set det komme ?
Dvs. at boxer lancerer 32 kanaler i stedet for 29 som der hele tiden har været tale om. Det er naturligvis
dejligt at få nogle ekstra kanaler men det vil jo også havde en negativ indflydelse på kvaliteten, at bitraten
skal fordeles på 32 kanaler i stedet for på 29. Kan det overhovedet lade sig gøre at sende så mange kanaler i en
acceptabel kvalitet ?? |
Ja, de kunne bruge den båndbredde til at tilbyde en HD kanal istedet for, det er jo 3 skod kanaler.
-------------
|
Skrevet den: 17-August-2009 kl. 14:45
SVP03 skrev:
De ser det jo ikke, så kan de skifte ned til mellempakken, men lad os se hvad Yousee kommer med på onsdag, hvis de spejler det analoge over i dvb-t uden deres latterlige selector box og hvad det nu hedder ændre det jo en del.
|
Du kan være rimelig sikker på, at de ikke spejler noget over på DVB-T. På kabel bruger de DVB-C, som giver større kapacitet end DVB-T og dermed mulighed for flere kanaler uden at det går ud over kvaliteten.
Spekulationerne går på, at de formentlig dropper kravet om programkort for at se de digitale kanaler, man i forvejen har i sin analoge pakke. Så kan man undgå kortafgift og man kan bruge så mange apparater digitalt man vil uden at det koster ekstra.
Jeg kan i øvrigt ikke se, hvad der skulle være latterligt ved YouSee's digitale bokse. Kan man undvære de muligheder, som de giver, så kan man i stedet bruge et tv med DVB-C tuner.
|
Skrevet den: 17-August-2009 kl. 14:59
Jan.Larsen skrev:
lunddal skrev:
PS: Man må sige at de hoppede i med begge ben og har brugt de seneste måneder på at sige "bare vent til Boxer kommer, så skal
YouSee/Stofa/CD/Viasat nok blive sat på plads"
Jeg tror ikke at de andre udbydere får søvnløse nætter. |
Hvorfor kan du ikke forstå at jeg bliver overrasket over kortafgiften, kortafgiften er jo ligeså usikkert som priserne på pakkerne, på
sammensætningen af pakker, da der intet er blevet offenligtgjort før nu med hensyn til priserne, så reelt kunne kortafgiften jo være på
40,- kr. pr. mdr. eller 90,- kr. pr. mdr. det var jo en ren gætteleg ang. disse priser for alle. |
Det har så ikke været min forventning.
Jan.Larsen skrev:
Men Boxer kommer ikke med noget nyskabende på tv markedet som de har råbt så højt om, ikke noget der virkelig rykker noget, de er reelt
ligeså dyr som andre udbydere. |
We told you so, fristes man til at sige
|
Skrevet den: 17-August-2009 kl. 15:15
Boxer meddelte på pressemødet at de i dag har 10.000 kunder i DK - med det som de kom med i dag har jeg svært ved at se at der kommer mange flere til. Hvis folk vil havde boxer så havde de vel købt intro pakken som nu viser sig at være et godt tilbud. Som tidligere skrevet så kapre de ikke kunder ved de andre selskaber med dette udbud.
Godt at de har en sund økonomi - jeg er bange for at de får behov for den. Jeg spår dem en svær tid.
|
Skrevet af: Ham_Der
Skrevet den: 17-August-2009 kl. 16:55
Det ' en om'er
De kan måske friste dem, der aldrig har haft andre kanaler end DR og TV2, men overfor Canal Digital er Boxer ikke væsentlig bedre. Havde Boxer haft TV3 kanalerne ville de derimod være en hård konkurrent til Viasat's parabol tilbud, hvilket sikkert er grunden til, at Boxer IKKE har TV3.
|
Skrevet af: evilguy
Skrevet den: 17-August-2009 kl. 17:19
Jeg vil gerne have TV 2 News, TV 2 Zulu, Discovery Channel, Kanal 4,
Kanal 5, 6'eren, Discovery Science og History channel.
Men jeg vil simpelthen ikke betale mere end 150-160 kr. inkl. kortbebyr. At jeg så selv skal betale for et CA modul eller en boks, det er et mindre problem. Jeg nægter simpelthen at betale mere end 20 kr. kanal - alt andet er røveri ved højlys dag.
Jeg kan godt forstå at visse kanaler koster mere end andre, men prisen er alt alt alt for høj ved boxer.
------------- Mvh. Johnny
Grossman's Misquote: Complex problems have simple, easy to understand wrong answers.
|
Skrevet den: 17-August-2009 kl. 17:48
Det er utroligt så negative i er.
1. Hvor mange kunder har i dag analogt tv fra antenne, hvis de har nyt tv slipper de for en box, alternativet er parabol og box, dermed ekstra installation. Der får de kunder.
2. Så er der dem der er træt af kabel eller sat pakker. De vil muligvis også skifte.
3. Det giver æget konkurrence der giver os forbrugere mere valgfrihed fremover.
Jeg forstår ikke hvorfor i troede det blev meget billigere, det er jo buisness det her. Så op med humøret og lad os se hvad der sker.
------------- SVP03
|
Skrevet af: evilguy
Skrevet den: 17-August-2009 kl. 18:14
SVP03 skrev:
Jeg forstår ikke hvorfor i troede det blev meget billigere, det er jo buisness det her.
Så op med humøret og lad os se hvad der sker. |
Jeg er en anelse skuffet, fordi jeg i dag kan modtage YouSee kabel-tv. Hos Yousee giver jeg kr. 333 for en fuldpakke med 47 TV kanaler inkl. kortgebyr og ovenikøbet 2 ekstra HD kanaler.
Hos Boxer kan jeg ikke engang få de 8 kanaler jeg ser for 244 kr. (plus 3 nabolandskanaler).
Det er måske derfor jeg er lidt skuffet. Havde ikke forventet at Boxer ville være så meget billigere, men er dog negativt overrasket over at de er så dyre.
------------- Mvh. Johnny
Grossman's Misquote: Complex problems have simple, easy to understand wrong answers.
|
Skrevet den: 17-August-2009 kl. 18:23
evilguy skrev:
SVP03 skrev:
Jeg forstår ikke hvorfor i troede det blev meget billigere, det er jo buisness det her.
Så op med humøret og lad os se hvad der sker. |
Jeg er en anelse skuffet, fordi jeg i dag kan modtage YouSee kabel-tv. Hos Yousee giver jeg kr. 333 for en fuldpakke med 47 TV kanaler inkl. kortgebyr og ovenikøbet 2 ekstra HD kanaler.
Hos Boxer kan jeg ikke engang få de 8 kanaler jeg ser for 244 kr. (plus 3 nabolandskanaler).
Det er måske derfor jeg er lidt skuffet. Havde ikke forventet at Boxer ville være så meget billigere, men er dog negativt overrasket over at de er så dyre.
| Så er det mix + pakke, 179+45+ kortgebyr. Lidt billigere per måned.
------------- SVP03
|
Skrevet af: Lygtemanden
Skrevet den: 17-August-2009 kl. 18:32
Ja jeg har så boxer "vest" pakken er egentlig meget glad
for det. Jeg har de kanaler jeg vil se og så til en rimelig
pris, men de nye pakker der er simpelthen for dyre jeg kan
ikke forstå hvorfor de kanaler skal være så dyre.
|
Skrevet den: 17-August-2009 kl. 18:39
Det kan jo være de har meldt sig ind i foreningen for udbydere af TV programmer i DK, gad vide hvad de laver i den forening
------------- SVP03
|
Skrevet af: hunderup
Skrevet den: 17-August-2009 kl. 18:48
Er da selv skuffet over de udmeldinger boxer er kommet med ved deres pressemøde og kanal udvalg.
Næ eneste vej frem er en enkelt abonnement på den pakke man ønsker, samt en engangsinvistering (1000-1300.-kr) i en smartwi med 2-3 trådløse kort og det virker bare upåklageligt og man sparer hurtigt de penge hjem igen på under 1 år, i forhold til de penge man skal give for tilsvarende ekstrakort og kortafgift hos boxer
------------- Sony 46HX800 - 2xVU+DUO box -
Maximum E-85 4xquad LNB - Harman Kardon AVR245
|
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 17-August-2009 kl. 19:05
På den måde det er skruet sammen, og de priser de har er der på INTET TIDSPUNKT noget der vil få mig til at bruge penge på det. Så jeg venter på at You See melder ud med gratis Digitalt spejl, så kan jeg få de kanaler jeg ville have fra Boxer ganske gratis, da jeg kan modtage Fuldpakken Digitalt selv om jeg kun betaler for Grundpakken.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet den: 17-August-2009 kl. 19:23
Radiomanden skrev:
På den måde det er skruet sammen, og de priser de har er der på INTET TIDSPUNKT noget der vil få mig til at bruge penge på det. Så jeg venter på at You See melder ud med gratis Digitalt spejl, så kan jeg få de kanaler jeg ville have fra Boxer ganske gratis, da jeg kan modtage Fuldpakken Digitalt selv om jeg kun betaler for Grundpakken.
|
At du modtager noget du ikke betaler for er der vist ingen som forventer at Boxer skal kunne matche.
|
Skrevet af: stigc
Skrevet den: 17-August-2009 kl. 19:52
SVP03 skrev:
Det er utroligt så negative i er.
2. Så er der dem der er træt af kabel eller sat pakker. De vil muligvis også skifte.
3. Det giver æget konkurrence der giver os forbrugere mere valgfrihed fremover.
Jeg forstår ikke hvorfor i troede det blev meget billigere, det er jo buisness det her. Så op med humøret og lad os se hvad der sker.
| Der er næppe mange af dem med kabel, som kan skifte, kender flere hvor det ikke er tilladt at opsætte egen antenne, de er bundet til kabel-tv foreningen... Personligt synes jeg boxer er alt for dyr, så jeg tror sgu jeg nøjes med det jeg kan se på det analoge net i øjeblikket..
------------- Stig
Blot min ringe mening !
|
Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 17-August-2009 kl. 19:53
Radiomanden skrev:
På den måde det er skruet sammen, og de priser de har er der på INTET TIDSPUNKT noget der vil få mig til at bruge penge på det. Så jeg venter på at You See melder ud med gratis Digitalt spejl, så kan jeg få de kanaler jeg ville have fra Boxer ganske gratis, da jeg kan modtage Fuldpakken Digitalt selv om jeg kun betaler for Grundpakken. |
Du skal nok regne med at det "hul" forsvinder hvis YouSee laver frit digitalt spejl. De vil uden tvivl flytte de respektive digitale multiplex så de ligger i de samme frekvensbånd som de analoge kanaler. I øjeblikket ligger de digitale multiplex for hele fuldpakken i mellempakke frekvenserne (officielt) eller nogle steder i grundpakkefrekvenserne, som hos dig.
Det vil også gøre livet nemmere for YouSee, som åbenbart har visse problemer med at synkronisere de digitale og analoge abonnementer (at dømme efter diverse indlæg her på forumet).
------------- Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
Skrevet af: Landrock
Skrevet den: 17-August-2009 kl. 20:19
Jeg er lidt tung i det...
Hvis jeg har en fjernsyn med DVB-T MPEG4 dekoder kan jeg så se den gratis pakke (DR1 kanaler og TV2) uden at skulle købe kort fra boxer?
|
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 17-August-2009 kl. 20:26
Det er naturligvis muligt at modtage MUX1 og 2, da det jo er Public Service.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet af: martin_skov
Skrevet den: 17-August-2009 kl. 20:26
Ja, det skulle jeg mene. 8 TV-kanaler via licensen.
Er der egentlig nogen oprettelsesafgift hos Boxer?
|
Skrevet af: Fnulder
Skrevet den: 17-August-2009 kl. 23:02
martin_skov skrev:
Ja, det skulle jeg mene. 8 TV-kanaler via licensen.Er der egentlig nogen
oprettelsesafgift hos Boxer?
|
Nej er der ikke.
|
Skrevet den: 17-August-2009 kl. 23:16
Til alle dem som går amok over priser kontra kabeltv, så har boxer altid sagt
de er et alternativ primært til parabol, IKKE en er statning til kabeltv
|
Skrevet den: 18-August-2009 kl. 06:56
Fnulder skrev:
Til alle dem som går amok over priser kontra kabeltv, så har boxer altid sagt
de er et alternativ primært til parabol, IKKE en er statning til kabeltv |
Citat fra Boxer:
Boxer lancerer en fundamental ny måde at købe sine tv-kanaler på.
Det er slut med at blive påduttet kæmpestore tv-pakker med masser af
tv-kanaler, man aldrig ser. Nu kan forbrugerne selv vælge – og de kan
fravælge.
”Vi har gennemført talrige analyser og markedsundersøgelser, og
fælles for dem alle er, at danskerne er lede og kede af de enorme
tv-pakker. De vil selv kunne vælge de tv-kanaler, som de skal betale
for og undgå kæmpemæssige tv-pakker med 30-50 tv-kanaler, de aldrig ser
alligevel. Så vi er stolte af at lancere et så nyskabende produkt, at
det vil forandre et helt marked. Boxers nye produktportefølje er svaret
på alt dét, seerne har efterspurgt i 20 år,” siger Steen Ulf Jensen,
adm. direktør, Boxer TV. Det er da direkte at gå efter kabeltv-markedet.
Så vidt jeg ved, har hverken Viasat eller CD pakker med 30-50 kanaler...
|
Skrevet den: 18-August-2009 kl. 07:36
Pallec skrev:
Fnulder skrev:
Til alle dem som går amok over priser kontra kabeltv, så har boxer altid sagt de er et alternativ primært til parabol, IKKE en er statning til kabeltv |
Citat fra Boxer:
Boxer lancerer en fundamental ny måde at købe sine tv-kanaler på. Det er slut med at blive påduttet kæmpestore tv-pakker med masser af tv-kanaler, man aldrig ser. Nu kan forbrugerne selv vælge – og de kan fravælge.
”Vi har gennemført talrige analyser og markedsundersøgelser, og fælles for dem alle er, at danskerne er lede og kede af de enorme tv-pakker. De vil selv kunne vælge de tv-kanaler, som de skal betale for og undgå kæmpemæssige tv-pakker med 30-50 tv-kanaler, de aldrig ser alligevel. Så vi er stolte af at lancere et så nyskabende produkt, at det vil forandre et helt marked. Boxers nye produktportefølje er svaret på alt dét, seerne har efterspurgt i 20 år,” siger Steen Ulf Jensen, adm. direktør, Boxer TV. Det er da direkte at gå efter kabeltv-markedet.
Så vidt jeg ved, har hverken Viasat eller CD pakker med 30-50 kanaler...
| Det har de da. CD 54 kanaler i den store pakke + HD kanalerner (Kopi af SD) + 8 regioner på tv2. Så hvis man sad i markedsføringsafdelingen kunne det jo blive til over 70
------------- SVP03
|
Skrevet den: 18-August-2009 kl. 07:41
OK, indrømmer at jeg bedst kender til Viasat, som mine forældre har, de har ikke så store pakker. Så det er altså CD som Boxer hentyder til i deres pressemeddelelse..?
|
Skrevet den: 18-August-2009 kl. 07:57
Pallec skrev:
OK, indrømmer at jeg bedst kender til Viasat, som mine forældre har, de har ikke så store pakker. Så det er altså CD som Boxer hentyder til i deres pressemeddelelse..? | Der kommer du da nemt over 40 hos dem også.
------------- SVP03
|
Skrevet den: 18-August-2009 kl. 08:36
Pallec skrev:
Fnulder skrev:
Til alle dem som går amok over priser kontra kabeltv, så
har boxer altid sagt
de er et alternativ primært til parabol, IKKE en er statning til kabeltv
| Citat fra Boxer:<p style="font-style: italic;">Boxer lancerer en
fundamental ny måde at købe sine tv-kanaler på.
Det er slut med at blive påduttet kæmpestore tv-pakker med masser af
tv-kanaler, man aldrig ser. Nu kan forbrugerne selv vælge – og de kan
fravælge.
<p style="font-style: italic;">”Vi har gennemført talrige analyser og
markedsundersøgelser, og
fælles for dem alle er, at danskerne er lede og kede af de enorme
tv-pakker. De vil selv kunne vælge de tv-kanaler, som de skal betale
for og undgå kæmpemæssige tv-pakker med 30-50 tv-kanaler, de aldrig
ser
alligevel. Så vi er stolte af at lancere et så nyskabende produkt, at
det vil forandre et helt marked. Boxers nye produktportefølje er svaret
på alt dét, seerne har efterspurgt i 20 år,” siger Steen Ulf Jensen,
adm. direktør, Boxer TV.Det er da direkte at gå efter kabeltv-
markedet.Så vidt jeg ved, har hverken Viasat eller CD pakker med 30-50
kanaler... |
Der står stadig ikke direkte kabeltv. Men det vil stadig være billigere for
en kabeltv kunde som kun vil se 8 kanaler at tage Flex pakken og så
slipper for alt det andet lort + man selv kan tilføje/fravælge kanaler efter
ønske.
Desuden har boxer Canal9, det har kun få kabeltv kunder.
|
Skrevet den: 18-August-2009 kl. 08:44
SVP03 skrev:
Pallec skrev:
OK, indrømmer at jeg bedst kender til Viasat, som mine forældre har, de har ikke så store pakker. Så det er altså CD som Boxer hentyder til i deres pressemeddelelse..? | Der kommer du da nemt over 40 hos dem også. |
Jeg kan da ikke se at de har nogen pakke med over 20 kanaler?
|
Skrevet den: 18-August-2009 kl. 09:03
Fnulder skrev:
Pallec skrev:
Fnulder skrev:
Til alle dem som går amok over priser kontra kabeltv, så har boxer altid sagt de er et alternativ primært til parabol, IKKE en er statning til kabeltv
| Citat fra Boxer:<p style="font-style: italic;">Boxer lancerer en fundamental ny måde at købe sine tv-kanaler på. Det er slut med at blive påduttet kæmpestore tv-pakker med masser af tv-kanaler, man aldrig ser. Nu kan forbrugerne selv vælge – og de kan fravælge.
<p style="font-style: italic;">”Vi har gennemført talrige analyser og markedsundersøgelser, og fælles for dem alle er, at danskerne er lede og kede af de enorme tv-pakker. De vil selv kunne vælge de tv-kanaler, som de skal betale for og undgå kæmpemæssige tv-pakker med 30-50 tv-kanaler, de aldrig ser alligevel. Så vi er stolte af at lancere et så nyskabende produkt, at det vil forandre et helt marked. Boxers nye produktportefølje er svaret på alt dét, seerne har efterspurgt i 20 år,” siger Steen Ulf Jensen, adm. direktør, Boxer TV.
Det er da direkte at gå efter kabeltv- markedet.Så vidt jeg ved, har hverken Viasat eller CD pakker med 30-50 kanaler... | Der står stadig ikke direkte kabeltv. Men det vil stadig være billigere for en kabeltv kunde som kun vil se 8 kanaler at tage Flex pakken og så slipper for alt det andet lort + man selv kan tilføje/fravælge kanaler efter ønske. Desuden har boxer Canal9, det har kun få kabeltv kunder. |
Ja det er lidt billiger - men kræver jo at man kan undvære både TV3, 3+, Kanal4, Kanal5 og 6´eren som man jo ikke kan vælge i Flex pakken. Hvis man vil havde SBS kanaler og Canal9 er det billigste local pakken fra Canal Digital. Har man flere fjernsyn i huset er der ikke noget som kan konkurerer med kabel TV.
|
Skrevet den: 18-August-2009 kl. 09:27
Ullum skrev:
Har man flere fjernsyn i huset er der ikke noget som kan konkurerer med kabel TV. |
Netop. Flex8 med bare 1 ekstra kort løber op i 365,- om måneden hvilket er mere end mange giver for en fuldpakke hos YouSee.
|
Skrevet den: 18-August-2009 kl. 09:46
Er der nogen som ved om kanaludbyderne kræver ekstra betaling fra Boxer hvis man vil se TV mere end et sted i huset ??
Sådan som jeg har forstået det, så dækker abonnementet Boxers udgifter til programudbyderne og kortafgiften er derfor det som Boxer skal leve af. Hvis Boxer ikke skal betale ekstra for at levere samme kanal 2 gange til samme hustand så prøver de jo på selv at scorer lidt ekstra på ekstrakortene. Derved skulle de havde mulighed for at sætte prisen ned.
Ved Yousee betaler man ikke ekstra (ved analog) og ved Viasat og Canal Digital betaler man kun kortgebyr for ekstra kort. Det vil derfor være mærkeligt hvis det kun er Boxer som skal betale ekstra til udbyderne ved ekstrakort.
|
Skrevet af: thides74
Skrevet den: 18-August-2009 kl. 09:54
Men hvor er Eurosport i disse pakker? Det er faktisk afgørende for om jeg vælger Boxer.
|
Skrevet den: 18-August-2009 kl. 09:58
Pallec skrev:
SVP03 skrev:
Pallec skrev:
OK, indrømmer at jeg bedst kender til Viasat, som mine forældre har, de har ikke så store pakker. Så det er altså CD som Boxer hentyder til i deres pressemeddelelse..? | Der kommer du da nemt over 40 hos dem også. |
| Det vælger du til. Så samlet kommer du nemt over.
------------- SVP03
|
Skrevet den: 18-August-2009 kl. 09:59
thides74 skrev:
Men hvor er Eurosport i disse pakker? Det er faktisk afgørende for om jeg vælger Boxer. |
Den ligger sammen med TV3 og 3+ i "ønskepakken".
|
Skrevet den: 18-August-2009 kl. 10:01
SVP03 skrev:
Pallec skrev:
SVP03 skrev:
Pallec skrev:
| Det vælger du til. Så samlet kommer du nemt over.
|
Hvis det er noget du vælger til - så ligger der jo heller ikke 40 kanaler i samme pakke
|
Skrevet af: Pizzabager
Skrevet den: 18-August-2009 kl. 10:38
Jeg sad lige og regnede lige på det. jeg har Viasat nu, men tænker med at skifte ved abb. udløb. yousee graver vist snart kabler ned på vores vej så det skal også overvejes.
priser på de forskellige.
digitalt yousee:
yousee mellempakke= 278x12= 3336 kr/året
3x kortafgift a 199/halvår = 1194 kr/året
ialt om året= 4530 kr ------------------------------------------------------------ --------
yousee fuldpakke=375x12= 4500 kr/året
3xkortafgift a 199/halvår = 1194kr/året
Ialt om året = 5694 kr
------------------------------------------------------------ ---------
Boxer digital
boxer mix= 179x12= 2148 kr/året
1xkortafgift a 389 kr/halvår= 778kr
2xhalv kortafgift a 194,50/halvår= 778 kr
2xextrakort afgift a 89,50/md = 2148 kr
ialt om året = 5852 kr
--------------------------------------------------
boxer max= 239x12 = 2868 kr/året
1xkortafgift a 389 kr/halvår= 778 kr/året
2x halv kortafgift a 194,50= 778kr/året
2x extrakort afgift a 119,50/md = 2868 kr/året
ialt om året = 7292 kr
---------------------------------------------------
Viasat digital(viasat har mange kombi muligheder så jeg valgte alle 6 pakker som jeg har nu)
Viasat 6 pakker=349x12= 4188 kr/året
3x kortafgift a 399kr/halvår = 2394 kr/året
ialt om året = 6582 kr/året (dog med halv pris på pakkerne 1 år.)
oprettelse på viasat hele huset 199 kr.
------------------------------------------------------------ -----
Canal digital
canal digital family= 269x12= 3228kr/året
3x kortafgift a 389/halvårlig = 2334 kr/året
ialt om året = 5562 kr /året
Dog med høje priser på oprettelse af multirum 1688 kr for de 2 rum.
------------------------------------------------------------ ---------------------------
canal digital family+ canal+total = 449x12= 5388 kr/året
3x kortafgift a 389/halvårligt = 2334 kr/året
ialt om året = 7722 kr/året
dog med høje priser på oprettelse af multirum, 1688 kr for de 2 rum.
Stofa er ikke en mulighed hos mig, og da yousee gør klar til at grave i vejen, kommer stofa nok aldrig ind her...
Jeg tror helt klart jeg vælger yousee når det kommer, er ellers rimelig glad for viasats tv1000 kanaler, men synes man får en bedre og billigere pakke med yousee fuldpakke, og hvis yousee dropper kortgebyret her på onsdag som nogen har talt om, så ser det jo bare endnu bedre ud.
Boxer kommer ud som den store skurk hvis vi skulle ahve det herhjemme, med langt mindre omkostnings dyre kanaler, er de alligevel dyrest, det er skidt, især når man sammenligner med yousee som har flere kanaler samt hd kanaler til en samlet set langt billigere pris..
|
Skrevet den: 18-August-2009 kl. 10:42
Hvorfor har du 3x kortafgift + 2 ekstra kort under boxer? Du har vel ikke 5 tv for det har du ikke medregnet i de andre tilbud
|
Skrevet den: 18-August-2009 kl. 10:43
De 2x89,5 er abonnement for pakken for de to ekstra tv.
|
Skrevet den: 18-August-2009 kl. 10:45
bibihest skrev:
Hvorfor har du 3x kortafgift + 2 ekstra kort under boxer? Du har vel ikke 5 tv for det har du ikke medregnet i de andre tilbud |
af en eller anden mærkelig grund vil boxer have man betaler ½ abb. af de ekstra tv, det er gratis hos de andre, bortset fra oprettelse og kortgift.
|
Skrevet den: 18-August-2009 kl. 10:46
lunddal skrev:
De 2x89,5 er abonnement for pakken for de to ekstra tv. |
Det er jeg klar over, men så skal der vel kun være 1 kortafgift og ikke 3
Pizzabager skrev:
bibihest skrev:
Hvorfor har du 3x kortafgift + 2
ekstra kort under boxer? Du har vel ikke 5 tv for det har du ikke
medregnet i de andre tilbud |
af en eller anden mærkelig grund vil boxer have man betaler ½ abb.
af de ekstra tv, det er gratis hos de andre, bortset fra oprettelse og
kortgift. |
Du skal vel stadig kun have 1 "hovedkort" + 2 ekstra for at få 3 kort. I regnestykket har du 3 kort + 2 ekstra, altså 5 i alt.
|
Skrevet den: 18-August-2009 kl. 10:48
Der skal være 1x389 + 2x194,5
Boxer skal have halv pris for abonnement OG kortafgift for ekstrakort.
|
Skrevet den: 18-August-2009 kl. 10:49
bibihest skrev:
lunddal skrev:
De 2x89,5 er abonnement for pakken for de to ekstra tv. |
Det er jeg klar over, men så skal der vel kun være 1 kortafgift og ikke 3
|
jo de tager stadig kortafgift for de 2 extrakort også, efter hvad jeg lige kunne se, hmm kigger lige nærmere efter, der er muligvis en fejl
|
Skrevet den: 18-August-2009 kl. 10:50
Kortafgift er 50% på ekstrakort.
|
Skrevet den: 18-August-2009 kl. 10:50
Så må det være sådan regnestykket skal se ud
1xkortafgift a 389 kr/halvår= 778 kr
2xextrakort 50% afgift = 778 kr
ialt om året = 3704 kr
2x extrakort afgift a 119,50/md = 778 kr/året
ialt om året = 4424 kr
|
Skrevet den: 18-August-2009 kl. 10:55
Boxer mix giver 5.852 for 1 år.
12x179 = 2.148
2x12x89,50 = 2.148
2x389 = 778
2x2x194,50 = 778
I alt = 5.852
Boxer max koster 7.292 pr. år.
|
Skrevet den: 18-August-2009 kl. 10:57
1xkortafgift a 389 kr/halvår= 778kr
2xhalv kortafgift a 194,50/halvår= 778 kr
2xextrakort afgift a 89,50/md = 2148 kr
ialt om året = 5852 kr
2x halv kortafgift a 194,50= 778kr/året
2x extrakort afgift a 119,50/md = 2868 kr/året
ialt om året = 7292 kr
har rettet den oprindelige post.. Det var skuda ikke helt gennemskueligt.
|
Skrevet den: 18-August-2009 kl. 11:02
Pizzabager skrev:
har rettet den oprindelige post.. Det var skuda ikke helt gennemskueligt. |
Ja det er det rigtige det der.. Godt nok ikke specielt billigt
|
Skrevet af: Ole Pihl
Skrevet den: 18-August-2009 kl. 12:04
Det er godt nok dyrt at vælge Boxer.
Vi har Fiber fra "Energimidt" og den store tv pakke (45 kanaler) til 305,00 kr om måneden. (Ingen kortafgift)
Vi får tv ind både digitalt og analogt , og kan køre det analoge signal rundt til alle de tv i huset som vi måtte ønske .
Det vil sige at Boxer er mere end dobbelt så dyre , og med færre kanaler , hvis vil skulle vælge dem til at levere vores tv signal .
Det må da være en fejl fra Boxers side , de får sgu ingen kunder med det prisudspil .
PS: Man burde skrive til Boxer og brokke sig over deres priser ved flere tv i huset .
|
Skrevet den: 18-August-2009 kl. 12:37
Nu kan det med ekstra kort jo nemt klares for engangsbeløb
+ ca moduler hedder de vist.
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=64456&KW=SVP03 - http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=64456& KW=SVP03
------------- SVP03
|
Skrevet den: 18-August-2009 kl. 12:43
Det er ikke sikkert at Boxer vil tillade det (ikke at man ikke kan gøre det alligevel).
|
Skrevet den: 18-August-2009 kl. 12:47
SVP03 skrev:
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=64456&KW=SVP03 - http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=64456& KW=SVP03
|
Ja men er der garanti for at det virker - alt andet lige ville det være rarere hvis løsningen kom fra udbyderen så man ikke selv skulle til at eksperimentere. Men selvfølgelig hvis kortdelingsudstyr bliver mere udbredt så presser det jo også udbyderne til enten at få erklæret kortdeling ulovligt (som er sket i Norge eller er det Sverige) eller til at fjerne betalingen for ekstra kort (som Yousee måske gør i morgen).
|
Skrevet den: 18-August-2009 kl. 13:07
Ullum skrev:
SVP03 skrev:
|
Ja men er der garanti for at det virker - alt andet lige ville det være rarere hvis løsningen kom fra udbyderen så man ikke selv skulle til at eksperimentere. Men selvfølgelig hvis kortdelingsudstyr bliver mere udbredt så presser det jo også udbyderne til enten at få erklæret kortdeling ulovligt (som er sket i Norge eller er det Sverige) eller til at fjerne betalingen for ekstra kort (som Yousee måske gør i morgen). | Jeg skal vende tilbage med en anmeldelse af det snart.
------------- SVP03
|
Skrevet af: stigc
Skrevet den: 18-August-2009 kl. 14:16
Ole Pihl skrev:
PS: Man burde skrive til Boxer og brokke sig over deres priser ved flere tv i huset .
| God fornøjelse ;-) Har prøvet at skrive med deres kundeservice et par gange, dog ikke om priser. De svarede faktisk på under 1 arbejdsdag, men svaret ! ! ! ! Det var godt nok 100% korrekt, men samtidig 100% ubrugligt for mig
------------- Stig
Blot min ringe mening !
|
Skrevet den: 18-August-2009 kl. 14:39
stigc skrev:
Ole Pihl skrev:
| God fornøjelse ;-) Har prøvet at skrive med deres kundeservice et par gange, dog ikke om priser. De svarede faktisk på under 1 arbejdsdag, men svaret ! ! ! ! Det var godt nok 100% korrekt, men samtidig 100% ubrugligt for mig
|
Mon ikke at Boxer læser med herinde - det vil jeg tro.
Boxer er i øvrigt ved at lave en undersøgelse af om folk er tilfredse med deres udspil (mail til eksist. kunder) - her er der mulighed for at anføre de ting som man ikke er tilfreds med - så må man jo se om de bruger svarene til noget.
|
Skrevet den: 18-August-2009 kl. 14:43
Jeg har fået en mail fra dem, hvor de spørger om deres Tv pakker lever op til min forventninger, de fik dette svar.
Med de priser der er meldt ud, og den manglende valgfrihed, er jeg dybt skuffet, det er ALT for dyrt, især er kortafgiften på 389,- alt
for meget, jeg er meget overrasket over priserne og ringe valg af kanaler, prisen på især Flex8 skal ned, og større valgfrihed, det er simpelhen alt for dyrt, der var lagt op til
fra starten, at der var valgfrihed af pakkerne, 29 kanaler i meget små pakker imellem 2-3 kanaler pr. pakke.
Eks. at vælge Zulu til 49,- i tilvalgskanal, er jo fuldstændig sindsygt.
Men den manglende valgfrihed af kanalerne som der er blevet reklameret så meget med, er fuldstændig forkert, der er stadigvæk pakker, og den måde jeres "valgfrihed" er sat sammen
på er jo i den grad sat sammen af pakker, så i bliver ligeså dyr eller meget dyrere som andre udbydere, når man vælger flere kanaler, pakker hos jer.
Jeg havde forventet meget mere af jer, grunden til at vælge jer som tv udbyder er meget lille, prisen, manglende valgfrihed gør at jeg for samme eller billigere penge, bare kunne
have beholdt min forhenværende udbyder.
Som det er nu, vil jeg ikke have Boxer når perioden på det ene år udløber.
Hvis jeg som kunde skal blive, kræver det følgende.
1. Pakkerne skal væk.
2. Der skal gives meget bedre valgfrihed af kanalerne.
3. Kortgebyret skal ned på det halve 199,- halvårlig.
4. Prisen på kanalerne skal ned, de er alt for høje, da ved valg af flere pakker, kanaler bliver så dyrt, eller dyrere end hos de nuværende tv udbydere, antenneforeninger.
Info fra deres nyhedbrev.
**Ved køb af Boxer Flex8 eller Boxer Mix. Efter 30. april 2010 koster TV 2 Sport 39 kr. pr. md. som tilvalgskanal.
-------------
|
Skrevet den: 18-August-2009 kl. 20:28
Man skal jo huske på at alt hvad Boxer har fundet på med pakkevalg osv er
noget de forskellige kanaler skal godkende.
Jeg var til Boxers roadshow i går, og direktøren sagde at det havde været et
KÆMPE arbejde at udarbejde Flex pakken og tilvalg af enkelte kanaler. Det er
bestemt ikke noget de forskellige kanaler har været glade for at komme
med i (derved prisen).
Han kom derimod også med en god ponte. Tænkt hvis alle kanaler var frit
valg, så ville kvaliteten af indholdet nok stige da man ikke kan putte sig i en
pakke som mange køber.
Valgfrihed koster penge desværre
|
Skrevet den: 19-August-2009 kl. 09:21
Jeg må sige at hvis 2 enkelt kanaler er dyrere end en pakke med samme 2 kanaler + ekstra kanaler - så er der da ingen som vil vælge enkelt kanalerne.
Det samme hvis man vælger enten Mix eller Flex (179 kr/mdr) og vil tilkøbe enkeltkanaler så kan det bedre svare sig at købe max pakken (239 kr/mdr).
Derfor er lanceringen af frit valgs kampagnen en dødssejler.
Boxer skulle hellere koncentrere sig om at forbedre deres kanaludbud (læs få aftale med Viasat på plads), samt fjerne abonnementspris på ekstra kort - ellers bliver de aldrig en konkurrent til Yousee.
|
Skrevet den: 19-August-2009 kl. 10:44
Jo, man kan nok vælge den store pakke, men hvad så hvis man vil have en tilvalgskanal/pakke, da der er for mange kanaler man ikke ønsker i den store pakke,
jeg vil kun vælge 5 af de kanaler, og i Flex8 skal der vælges 8 kanaler.
Og nu kommer Yousee med nyt, de fjerner det halvårlige kortgebyr på 398,- og Boxer vil have 389,-
Det ser ud til at jeg tager tilbage til min gamle antenneudbyder og får YouSee, hvis de bliver 800,- kr. billigere pr. år. Så har Boxer slet ikke noget at
tilbyde, så får jeg mange flere kanaler til samme pris.
Boxer skal hurtig på banen mede nye priser og fjernelse af kortafgiften, ellers lukker og slukker Boxer om 1-1½ år når alle vi kunder med Intro pakken
vælger dem fra, det er jo dem der er de 10.000 kunder de har nu.
Kæben må hænge på bordkanten hos Boxer nu.
-------------
|
Skrevet den: 19-August-2009 kl. 10:54
Skrevet den: 19-August-2009 kl. 10:55
YouSees halvårlige gebyr var 199 - ikke 398.
Derudover tvivler jeg på at Boxer fjerner kortafgift uden at hæve priserne på pakker og kanaler. Det er de 65,- om måneden de skal leve af.
|
Skrevet af: Ole Pihl
Skrevet den: 19-August-2009 kl. 11:14
Ja Boxer skal leve af kortgebyret .
Men Boxers priser for at se tv i flere rum er alt for dyrt , og det vil få mange til at vælge dem fra .
Når man har valgt en af Boxers pakker + kortafgift på 65,00 kr , så burde det kun koste 1/2 kortafgift til tv nr 2 og 3 og ikke mere .
Det er jo helt ude i hampen at man skal betale halv pakkepris + halv kortafgift til husets øvrige tv .
Boxer sparker sig selv i r.... med det udspil som de er kommet med , hvem vil betale så meget for flere tv .
|
Skrevet den: 19-August-2009 kl. 11:25
Hvem skal så have pengene for 49,- pr. mdr. for Zulu, det
er da en sindsyg pris.
-------------
|
Skrevet den: 19-August-2009 kl. 11:26
Skrevet den: 19-August-2009 kl. 11:31
Der står 398/år = 199/halvår
|
Skrevet den: 19-August-2009 kl. 11:32
Jan.Larsen skrev:
Hvem skal så have pengene for 49,- pr. mdr. for Zulu, det er da en sindsyg pris. |
Sikkert TV2 for at tilbyde kanalen enkeltvis.
Vi er jo mange der har sagt at á la carte tv ville blive meget dyrere, og Boxers priser viser det jo på fornem vis.
|
Skrevet den: 19-August-2009 kl. 11:40
Ole Pihl, jeg er helt enig. Når en husstand har afholdt udgiften for at modtage en kanalpakke, så skal denne pakke kunne ses på samtlige af husstandens TV ellers er det jo en fantastisk måde at generere flere (fiktive) kunder, fremfor de 2,7 mio. husstande der er idag. Det kunne være flot hvis vi skulle til at betale licens pr. TV (medie) modtager og ikke pr. husstand.
Men uanset hvad, jeg syntes det er synd for Boxer for de har taget et godt initiativ, men det bliver ødelagt af bl.a. SBS, som åbentbart godt er klar over at deres produkter ikke er lige stærke og derfor, at nogle nok ikke vil kunne overleve hvis de blev mødt af konkurrence. Det er en del af problematikken med vores pakkesystem i dag, at man kan lancere usælgelige produkter og alligevel tjene penge på dem, da modtagelsen af "gode" produkter forudsætter køb af mindre gode produkter.
Jeg tror stadigvæk på at Boxers initiativ er vejen frem og at det er fremtiden, fordi: 1. Hvis indholdet af en kanal ikke møder kundens krav, er der ingen der køber den og kanalen tvinges til et bedre indhold. 2. Hvis indholdet møder kundens krav, men prissættes for højt, så er der færre der køber den og kanalen tvinges til at sælge til en lavere pris.
Det er elementære regler om udbud og efterspørgsel og vil på længere sigt sortere de dårlige produkter fra, hvorfor der vil blive færre kanaler, med bedre indhold til en markedsbestemt pris, den pris kunderne er villige til at betale for produktet. Udbyderne kan heller ikke lancere en ny kanal og flytte interessant indhold over på den kanal, da kunderne i det tilfælde blot vil fravælge den foregående kanal.
Kunderne vil vinde med Boxers initiativ og YouSee har allerede forbedret deres produkt og hvis SBS ikke kunne sælge deres produkter som en pakke andre steder, så var de tvunget imødekomme Boxers krav. En omstilling af markedet fra det vi kender i dag til det Boxer er påbegyndt tager lang tid, men hvis nogen, som Boxer, starter med at presse i den retning, så får vi en forbedret produkterne stille og roligt og jeg bliver nød til at påskønne Boxers initiativ som er meget markedsrelevant.
|
Skrevet af: Vanderlay
Skrevet den: 19-August-2009 kl. 11:42
lunddal skrev:
Jan.Larsen skrev:
Hvem skal så have pengene for 49,-
pr. mdr. for Zulu, det er da en sindsyg pris. |
Sikkert TV2 for at tilbyde kanalen enkeltvis.
Vi er jo mange der har sagt at á la carte tv ville blive meget dyrere, og
Boxers priser viser det jo på fornem vis. |
Jep, TV2 lever i høj grad af disse abonnementsbetalinger til deres
nichekanaler.
Hvis man ikke synes den er det værd, kan man vel bare undvære Zulu?
|
Skrevet den: 19-August-2009 kl. 12:00
Man går heller ikke til eks. bageren for at købe 6 rundstykker, og så siger bageren, for at du kan købe de 6 rundstykker skal du også købe 1 pakke smør,
1 liter mælk, 1 rugbrød og 1 kage.
Så ville alle også brokke sig, men ikke bageren, da der bliver solgt mere, og dem der sælger produkter hos bageren vil også være glade, fordi kunderne er
tvunget til at købe deres produkter hvis de vil have rundstykker.
Tv markedet skal laves om, vil udbyderne ikke selv, må vi kræve af vores politikere at de griber ind, for det har de ingen problemer med når skat og
afgifter skal op, så må de også frem i skoen i dette tilfælde.
-------------
|
Skrevet den: 19-August-2009 kl. 12:04
Jan.Larsen skrev:
Man går heller ikke til eks. bageren for at købe 6 rundstykker, og så siger bageren, for at du kan købe de 6 rundstykker skal du også købe 1 pakke smør, 1 liter mælk, 1 rugbrød og 1 kage.
Så ville alle også brokke sig, men ikke bageren, da der bliver solgt mere, og dem der sælger produkter hos bageren vil også være glade, fordi kunderne er tvunget til at købe deres produkter hvis de vil have rundstykker.
Tv markedet skal laves om, vil udbyderne ikke selv, må vi kræve af vores politikere at de griber ind, for det har de ingen problemer med når skat og afgifter skal op, så må de også frem i skoen i dette tilfælde. |
Hvis man kunne få smør, mælk, rugbrød og kage med til samme pris som det rundstykkerne koster alene så er der vel ikke nogen som ville brokke sig
|
|