Blu-Ray Film forhandlere.
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Medier
Forumbeskrivelse: Blu-ray, DVD og memory kort, erfaringer og anbefalinger
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=64788
Udskrevet den: 24-November-2024 kl. 23:16
Emne: Blu-Ray Film forhandlere.
Skrevet af: Zhooter
Emne: Blu-Ray Film forhandlere.
Skrevet den: 17-August-2009 kl. 18:36
Hejsa Allesammen.
Nu har jeg surfet lidt på nettet efter gode og billige forhandlere af Blu-Ray film.
har selv fundet et par stykker. Desværre har jeg ikke haft for gode erfaringer med de steder eftersom de aldrig kunne levere lagervare samt kom med en masse søforklaringer om hvorfor jeg aldrig modtog de film som de allerede havde trukket pengene for.
Nu vil jeg så hører nogle af jer om i kender nogle gode og pålidelige steder på nettet at handle Blu-Ray film som MEGET gerne må ha danske undertekster og gerne billigere end i butikkerne (Bilka, Fona, Expert) og hvad de ellers hedder ?
På forhånd tak.
Mvh. Lars
Ps. Undskyld hvis jeg har smidt denne post et forkert sted i forum.
|
Svar:
Skrevet af: BusinessBo
Skrevet den: 17-August-2009 kl. 18:48
Prøv at kigge lidt rundt på http://www.BDlive.dk - www.BDlive.dk
------------- Panasonic 50" TX-P50U30 - Denon 2113 - Dali concept 6 - Dali concept 1 - Dali zensor center - Dali base 100 - PS4
|
Skrevet den: 17-August-2009 kl. 18:55
oki takker :) Kendte ikke den side :)
|
Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 17-August-2009 kl. 19:06
Og hvis du vil have de billigst mulige fra uk, kan du kigge
http://www.find-dvd.co.uk/ - her .
du skal bare vide at der er en del af de engelske sider, hvor du kan risikere at komme til at betale eksta, hvis de bliver taget af post dk.
En som er sikker er http://www.amazon.co.uk/ - http://www.amazon.co.uk/ , og så kan du finde oplysning om tekster enten hos BD-live eller
http://www.recordere.dk/forum/search.asp?KW=flemming larsen&SM=1&SI=AR&FM=0&OB=1 - her
------------- Mvh Flemming Larsen
|
Skrevet den: 17-August-2009 kl. 20:56
Oki det vil jeg prøve Flemming.
|
Skrevet den: 17-August-2009 kl. 20:58
Der er faktisk rigtig mange film fra uk, som har dk tekst.
Det er rigtigt fedt, især fordi de er en del billigere.
|
Skrevet den: 17-August-2009 kl. 21:02
Ja præcis. Men jeg synes bare Amazon er lidt uoverskueligt :) Men der er bare 1 film jeg håber max på at finde på Blu-ray med Dk tekst :) The Fifth Element :) hehe
|
Skrevet den: 17-August-2009 kl. 21:05
Det er da bare at søge på den titel man vil have.
Fifth element, den kan man desværre ikke købes endnu på BD med dk tekst.
|
Skrevet den: 17-August-2009 kl. 21:06
Nej det er skod :/ men hvad med forsendelse igennem Amazon ?? Hvor lang tid går der og hvordan betaler man ?? Har nemlig aldrig brugt det
|
Skrevet den: 17-August-2009 kl. 21:08
Og så er jeg jo lidt i tvivl angående min Pioneer BDP-LX70 om den overhovedet kan spille de blu-ray diske fra Amazon ?
|
Skrevet den: 17-August-2009 kl. 21:09
De tager visa og mastercard. Og der går for det meste 3-8 og så ligger de i postkassen.
|
Skrevet den: 17-August-2009 kl. 21:11
Oki er det igennem paypal de trækker pengene eller ?
|
Skrevet den: 17-August-2009 kl. 21:12
Zhooter skrev:
Og så er jeg jo lidt i tvivl angående min Pioneer BDP-LX70 om den overhovedet kan spille de blu-ray diske fra Amazon ? |
Ja, så længe det er dem fra uk. Og at det ikke er import film. Men der er en hel del af dem fra us som kan afspilles i dk.
|
Skrevet den: 17-August-2009 kl. 21:15
flemming larsen skrev:
Zhooter skrev:
Og så er jeg jo lidt i tvivl angående min Pioneer BDP-LX70 om den overhovedet kan spille de blu-ray diske fra Amazon ? |
Ja, så længe det er dem fra uk. Og at det ikke er import film. Men der er en hel del af dem fra us som kan afspilles i dk. |
Oki det er super.. For kan se der er virkelig mange penge at spare ved at købe derigennem.
Men det kunne være rart hvis man kunne se Regions koderne på siden.. :) For så kunne man jo se om man kunne afspille dem eller ej :)
|
Skrevet den: 17-August-2009 kl. 21:15
Zhooter skrev:
Oki er det igennem paypal de trækker pengene eller ? |
Det er en betaling helt for sig selv. Man vælger bare kort ved kassen.
De har altså en del film til under 10£, det er altså under 100kr.
|
Skrevet den: 17-August-2009 kl. 21:16
Jeps det er også det jeg har set.. :) F.eks Ghostbusters som vist nok koster små 250 kr ved f.eks moviezoo kan man få for omkring 100 kr hos Amazon :) Det er gode priser :)
|
Skrevet den: 17-August-2009 kl. 21:28
flemming larsen skrev:
Zhooter skrev:
Oki er det igennem paypal de trækker pengene eller ? |
Det er en betaling helt for sig selv. Man vælger bare kort ved kassen.
De har altså en del film til under 10£, det er altså under 100kr. |
Der er bare en ting som jeg ikke forstår.. Der står Price:
£16.88
& this item Delivered FREE in the UK with Super Saver Delivery.
Så står der neden under hvor mange new de har samt hvor mange brugte. Men jeg går ud fra at os som danskere skal vælge de nye hvis vi vil ha dem selvfølgelig og så popper man til en anden skærm hvor der er nogle forskellige.. i en tabel man kan vælge ? Og jeg som forbruger vælger selvfølgelig den billigste ? Men er det den rigtige måde at gøre det på ? http://www.amazon.co.uk/gp/help/customer/display.html/ref=mk_sss_dp_1?ie=UTF8&nodeId=200039400 -
|
Skrevet den: 17-August-2009 kl. 21:29
Zhooter skrev:
flemming larsen skrev:
Zhooter skrev:
Ja, så længe det er dem fra uk. Og at det ikke er import film. Men der er en hel del af dem fra us som kan afspilles i dk.
|
Oki det er super.. For kan se der er virkelig mange penge at spare ved at købe derigennem.
Men det kunne være rart hvis man kunne se Regions koderne på siden.. :) For så kunne man jo se om man kunne afspille dem eller ej :)
|
Du holder dig bare fra import film, så er de region b eller all.
Og så skal det være denne.
http://www.amazon.co.uk/Blu-Ray-DVD-Movies/b/ref=sa_menu_blu1?ie=UTF8&node=293962011&pf_rd_p=218610391&pf_rd_s=left-nav-1&pf_rd_t=101&pf_rd_i=468294&pf_rd_m=A3P5ROKL5A1OLE&pf_rd_r=1A74J21VKXESY03CPGTW - http://www.amazon.co.uk/Blu-Ray-DVD-Movies/b/ref=sa_menu_blu 1?ie=UTF8&node=293962011&pf_rd_p=218610391&pf_rd _s=left-nav-1&pf_rd_t=101&pf_rd_i=468294&pf_rd_m =A3P5ROKL5A1OLE&pf_rd_r=1A74J21VKXESY03CPGTW
|
Skrevet den: 17-August-2009 kl. 21:34
Zhooter skrev:
Der er bare en ting som jeg ikke forstår.. Der står Price: £16.88 & this item Delivered FREE in the UK with Super Saver Delivery.
Det er kun gratis i uk.
Så står der neden under hvor mange new de har samt hvor mange brugte. Men jeg går ud fra at os som danskere skal vælge de nye hvis vi vil ha dem selvfølgelig og så popper man til en anden skærm hvor der er nogle forskellige.. i en tabel man kan vælge ? Og jeg som forbruger vælger selvfølgelig den billigste ? Men er det den rigtige måde at gøre det på ?
Det er små forhandlere, eller private som sælger igennem amazon. Der står så om de er nye eller brugte. Der er bare mange af dem som ikke sender til dk. Jeg har jævnligt prøvet at bestille der, men det er tit at der så står at de ikke sender til dk.
Man kan ind imellem få dem en del billigere der. Men så skal man også være sikker på at det er fra uk de sender, ellers kan der komme ekstra på.
http://www.amazon.co.uk/gp/help/customer/display.html/ref=mk_sss_dp_1?ie=UTF8&nodeId=200039400 - |
|
Skrevet den: 17-August-2009 kl. 21:52
Ja oki. kan godt se jeg skal læse lidt mere om amazon.. Troede det var en kæmpe onlineshop som sendte til alle lande ligemeget hvad.
|
Skrevet den: 17-August-2009 kl. 21:55
Hvis jeg f.eks står inde under Ghostbusters blu-ray som de har.. Og bare trykker add to basket. Er det så sikkert at de sender den til DK ?og samt at det er en ny og ikke en brugt film jeg får hjem ?
|
Skrevet den: 17-August-2009 kl. 22:01
Ja, hvis det er selve amazon, så sender de alle medier til dk.
Det er kun hvis det er de andre, At der kan være problemer. Men der står om de vil inden kassen.
|
Skrevet den: 17-August-2009 kl. 22:04
Oki det er super.. For når jeg som forbruger kommer ind på sådan en side og ser læg i kurv skiltet så trykker jeg da der. Så ved jeg godt det sikkert "kun" er til England med fri levering, men det er jeg jo ligeglad med. Jeg skal jo betale for fragt her til dk alligevel.
|
Skrevet den: 17-August-2009 kl. 22:08
Må godt nok indrømme at Amazon ikke er min stærkeste side, men jeg tror da nok at jeg har forstået det. :)
Synes bare det er forvirrende at der er mange steder man kan trykke samt der er flere forskellige priser
|
Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 17-August-2009 kl. 22:47
Har nu aldrig haft problmer med at modtage import titler igemme Amazon
og nogle titer kan kun fås på den måde.
Alle UK titlet fra Amazon er reg. B og derfor kan de afspilles på en Dansk
Blu-ray afspille (som jo altid er låst til reg. B) og rigtig mange fx. US import
er reg. free, så de kan også afspille på en Dansk Blu-ray afspiller.
Noget man også skal se efter er at der faktisk er rigtig mange UK og US titler
med Danske undertekst, og hvis det er US titler er de selvfølig altid reg.
free.
|
Skrevet den: 17-August-2009 kl. 23:59
Startrek skrev:
Har nu aldrig haft problmer med at modtage import titler igemme Amazon
og nogle titer kan kun fås på den måde.
Alle UK titlet fra Amazon er reg. B og derfor kan de afspilles på en Dansk
Blu-ray afspille (som jo altid er låst til reg. B) og rigtig mange fx. US import
er reg. free, så de kan også afspille på en Dansk Blu-ray afspiller.
Noget man også skal se efter er at der faktisk er rigtig mange UK og US titler
med Danske undertekst, og hvis det er US titler er de selvfølig altid reg.
free. |
Nej oki.. Det skal da prøves engang :) uden tvivl.. De er jo nået billigere end her i Dk og så vidt jeg lige kan se er forsendelsen heller ikke så dyr igen.
|
Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 18-August-2009 kl. 00:07
Købe 99% af min Blu-ray film i udlandet, ville ikke give overpris for den
samme film købt i Danmark end fx. fra UK, og hvor den enste forskel er at
coveret er på engelsk (det kan jeg god leve med), ellers få man 100% det
samme.
|
Skrevet den: 18-August-2009 kl. 00:16
Præcis. Sådan har jeg det også. Har bestilt nogle stykker hos dvdstrax som er på norske covers. Kan jeg også sagtens leve med så længe filmen er engelsk samt der er dk subs med :)
|
Skrevet af: Østergaard
Skrevet den: 18-August-2009 kl. 08:59
Hej Zhooter,
Du kan også prøve axelmusic.com.
De markerer hvilke film der har danske undertekster, og markerer også tydeligt hvilken region det er, eller om de er regionsfri.
Selv om det er en amerikansk side, så leverer de fra et lager i EU, dvs. du er ikke i fare for at skulle betale ekstra moms eller told. Forsendelsesomkostninger er 1 euro pr. 100 gram og en BD er typisk 200 gram. Jeg har aldrig haft problemer med dem, og leveringstiden har typisk været 8-14 dage.
|
Skrevet den: 18-August-2009 kl. 09:38
Oki tak Østergaard :) Skal jeg nok lige kigge på :)
|
Skrevet af: Ziggy Starman
Skrevet den: 18-August-2009 kl. 11:58
Axelmusic kan du prøve ja - som sagt har de oversigt over alle deres films regionskoder. Det smarte ved mange titler er nemlig, at de er regionsfrie, eller understøtter alle regioner.
Lige netop The Fifth Element er slet ikke udgivet i Europa endnu, men US versionen er regionsfri og jeg kan personligt bekræfte, at den virker på min europæiske PS3. :)
|
Skrevet af: twilight
Skrevet den: 18-August-2009 kl. 12:26
Du kan også prøve www.hmv.com Det er så vidt jeg ved en onlinehandel med forsendelse fra England - jeg er ihvertfald ikke blevet opholdt af post dk endnu...
Der er prispolitikken lidt nemmere at gennemskue end amazon.co.uk. Prisen er den du ser, og så skal du tilføje 2,5£ i porto pr film. De sender filmene pakket enkeltvis.
Der står næsten aldrig noget om lydformat eller undertekster, men der kan bdlive.dk (som tidligere nævnt i tråden) som regel hjælpe.
|
Skrevet den: 18-August-2009 kl. 13:33
Oki tak Twilight :) Den kan jeg også lige tage en kigger på.
|
Skrevet den: 02-September-2009 kl. 17:38
Lige en lille update på The Fifth Element på Blu-ray her i Dk :) Den kommer den 17 November :) Super fedt :D
Måske man snart kan få den via Axelmusic.com med Dk subs :D
|
|