Fiber-udbydernes modtræk (til Yousee mv)?
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: IP TV og WebTV
Forumbeskrivelse: TV via bredbånd, fiber og internet. TDC TV, Telia TV, YouSee WebTV m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=64914
Udskrevet den: 03-Juni-2025 kl. 18:07
Emne: Fiber-udbydernes modtræk (til Yousee mv)?
Skrevet af: Helmuth
Emne: Fiber-udbydernes modtræk (til Yousee mv)?
Skrevet den: 20-August-2009 kl. 09:57
Nogen der har noget bud på om fiber-udbyderne (Dansk Bredbånd mv.) kan-og-vil komme med et modtræk til Yousee's (og Boxers) seneste udspil? Og i givet fald hvilket ...
|
Svar:
Skrevet af: Letten
Skrevet den: 20-August-2009 kl. 10:11
Rent teknisk kan de vel ikke undgå at man skal have en
IPTV-boks ved hvert TV der skal have digitalt signal, da
man ikke kan købe TV med indbygget IPTV-modtager.
Men nu er det jo heller ikke sådan at alle danske TV er
udstyret med indbygget DVB-C tuner. Så der er jo rigtig
mange danskere der ville skulle skifte TV eller anskaffe
en ekstern DVB-C boks for at udnytte den nye mulighed fra
Yousee. Så for dem er forskellen i udgiften til at
modtage DVB-C og IPTV ikke så stor.
Det bedste de kan gøre er at tilbyde billige IPTV-bokse
der prismæssigt svarer til dem Yousee tilbyder.
|
Skrevet af: BRAS
Skrevet den: 20-August-2009 kl. 10:50
For Energimidt's vedkommende bliver der i dag sendt både digitalt (set-top boks ) og analogt såfremt man abonnere på multipakken fra SmileContent
Såvidt jeg har fået oplyst bliver de analoge kanaler sendt ud digitalt men konverteret i fiberboksen og det vil derfor være piece of cake at ændre dette til digitale signaler. Hvorvidt der er planer om dette ved jeg ikke.
|
Skrevet af: Ole Pihl
Skrevet den: 20-August-2009 kl. 12:20
Profiber er lige kommet med et nyt udspil : Lavere priser og højere hastighed .
Vi har "Energimidt Fiberbredbånd" med telefoni-25 mbit internet og den store tv pakke med digitalt og analogt tv .
Jeg har siddet og sammenlignet Profiber og Energimidts priser på det vi har i øjeblikket hos Energimidt .
Energimidt : 25/25 Mbits internet : 339,00 - Telefoni 119,00 - Stor tv pakke multi 305,00 - fiberleje 19,00 : Sammenlagt 782,00 kr pr måned.
Profiber : Super Pakke : Telefoni - 30/30 Mbits internet - Basis tv pakke 398,00 + Family Mix 179,00 + 1 januar 35,00 Family Mix gebyr : Sammenlagt 612,00 kr pr måned
Det vil sige at Profiber er 2040,00 kr billigere end Energimidt om året , for næsten samme tilbud , og at du hos Profiber får 5 HD kanaler med i Family Mix pakken .
Energimidt tager 69,00 kr om måneden for 4 HD kanaler og ligger man dem til , så er Energimidt faktisk 2868,00 kroner dyrere end profiber om året for næsten samme ydelse til deres kunder .
|
Skrevet af: Helmuth
Skrevet den: 21-August-2009 kl. 09:56
Letten skrev:
Rent teknisk kan de vel ikke undgå at man skal have en IPTV-boks ved hvert TV der skal have digitalt signal, da man ikke kan købe TV med indbygget IPTV-modtager. |
Nej, jeg vil ikke mene den ekstra boks kan undgåes, desværre. Ærgeligt der ikke bliver solgt (flere) IP-fjernsyn.
|
Skrevet af: karstenp
Skrevet den: 23-August-2009 kl. 09:18
Se modtræk hos fx http://http://www.smilecontent.dk/Om-Smile-Content/Nyheder/Bland-selv-kanaler-efter-din-smag.aspx - Smile Content
|
Skrevet den: 23-August-2009 kl. 20:37
Karstenp Skrev : Se modtræk hos fx http://http//www.smilecontent.dk/Om-Smile-Content/Nyheder/Bland-selv-kanaler-efter-din-smag.aspx - Smile Content .
Jeg syntes da ikke at Smile Content kommer med meget "modtræk" mod de andre IP udbydere .
De deler deres kanaler op i et par mindre bidder mere , men ellers laver de ikke om på noget .
Hvis de vil gøre noget for deres kunder så burde de kigge på hvad Profiber har lavet .
|
Skrevet af: lunapark
Skrevet den: 22-Januar-2010 kl. 22:55
Det kunne være fedt hvis fiberselskaberne kunne sende DVB-C ud fremfor deres IPTV.
Alle Tv der er solgt det seneste års tid er næsten alle med DVB-T og DVB-C tuner,
så det ville være perfekt.
En boks under TV'et er bare ikke en holdbar løsning, medmindre kan man kan tilkoble den med noget usb eller hva ved jeg så kanalskift kan foregår på TV'et.
|
Skrevet af: Rune Boa
Skrevet den: 22-Januar-2010 kl. 23:11
lunapark skrev:
Det kunne være fedt hvis fiberselskaberne kunne sende DVB-C ud fremfor deres IPTV.
Alle Tv der er solgt det seneste års tid er næsten alle med DVB-T og DVB-C tuner,
så det ville være perfekt.
En boks under TV'et er bare ikke en holdbar løsning, medmindre kan man kan tilkoble den med noget usb eller hva ved jeg så kanalskift kan foregår på TV'et. |
Hej
Har netop fået brev fra min fibernetudbyder for et par dage siden - og de begynder snart at sende digitalt signal (DVB-C) ud, så man kan nøjes med et std. TV. FEDT!!
|
Skrevet den: 22-Januar-2010 kl. 23:15
Skrevet af: Rune Boa
Skrevet den: 22-Januar-2010 kl. 23:25
GE Fibernet (Galten Elværk). Men så vidt jeg ved er det Energi Midt der står for teknikken for GE, så jeg vil tro at det også omfatter Energi Midt kunder.
|
Skrevet den: 22-Januar-2010 kl. 23:39
Tak for info. Jeg kan se at det er Smile Content der står for TV-delen hos jer. Men jeg ved ikke om det er indholdsleverandørerne der styrer hvilken måde TV sendes gennem kablerne på.
|
Skrevet den: 23-Januar-2010 kl. 11:32
Kunne være fedt at høre fra evt. andre Energi Midt kunder, for at høre om det gælder alle deres kunder.
Jeg tror helt sikkert det er Smilecontent der kan sige noget om det. Det jo dem der forhandler med kanalerne og måden det skal puttes i diverse tv-pakker mht. kodningen osv.
EnergiMidt leverer bare fiberen....
Fedt fedt fedt n glæder mig til at høre mere, for så skal Profiber jo bare tage sig sammen eller rettere sagt CanalDigital for er det ikke dem der har taget kontrollen af Profibers tv??
|
Skrevet af: pfugl
Skrevet den: 23-Januar-2010 kl. 12:37
lunapark skrev:
Fedt fedt fedt n glæder mig til at høre mere, for så skal Profiber jo bare tage sig sammen eller rettere sagt CanalDigital for er det ikke dem der har taget kontrollen af Profibers tv??
|
Hvor har du den information fra?
|
Skrevet af: jachan
Skrevet den: 23-Januar-2010 kl. 13:24
Jeg har fået følgende svar på et spørgsmål vedr DVB-C fra Profiber, så de er også ved at komme med på DVB-C vognen (svaret er fra 19. januar 2010).
Ja vi håber at vi i den nærmeste fremtid vil kunne sende de samme kanaler som dem vi har i vores analoge tv-pakke, i digital version således de kan modtages via DVB-C. Der er i øjeblikket ingen udmelding om hvornår det går i luften, men jeg vil opfordre dig til at holde øje med vores hjemmeside i den nærmeste fremtid.
|
Skrevet den: 23-Januar-2010 kl. 13:58
pfugl skrev:
lunapark skrev:
|
Hvor har du den information fra? |
Skrev de ikke engang i december at pr. 1 jan 2010 så overtog Canal Digital styringen af deres kabel-TV ?? Det mener jeg bestemt.
Og godt det samme, for mage til amatør kabel-TV skulle man lede længe efter...
- Lyden ligger i ikke i samme niveau
- Lyden kan helt forsvinde på en kanal.
- En gang imellem pixelerer billedet eller en tv-kanal falder helt ud.
Men det lyer fedt at de er på vej med dvb-C.... Det ærgelige er så bare at det kun er med de analoge tv-kanaler, og ikke også med de Viasat og CanalDigital aftaler de har på fiber-området.
|
Skrevet den: 23-Januar-2010 kl. 14:40
Vi har Smile Content gennem Energimidt .
Energimidt sendte breve ud i sidste uge , med besked om at fra den 1-2-2010 , vil man kunne se tv kanalerne digitalt hvis man har en DVB-C modtager.
Jeg mener at det kun er dem som har "Multi tv" eller den store tv pakke .
PS : hvor finder man et par billige DVB-C bokse ?
|
Skrevet af: styker
Skrevet den: 23-Januar-2010 kl. 15:09
jachan skrev:
Jeg har fået følgende svar på et spørgsmål vedr DVB-C fra Profiber, så de er også ved at komme med på DVB-C vognen (svaret er fra 19. januar 2010).
Ja vi håber at vi i den nærmeste fremtid vil kunne sende de samme kanaler som dem vi har i vores analoge tv-pakke, i digital version således de kan modtages via DVB-C. Der er i øjeblikket ingen udmelding om hvornår det går i luften, men jeg vil opfordre dig til at holde øje med vores hjemmeside i den nærmeste fremtid. |
De er der nu bare ikke officielt da det stadig er i testfasen, jeg har 42 kanaler på DVB-C altså de kanaler der har været der analog plus DR-HD.
På Sony 40W4000 søgte jeg med Hurtig scanning, Frekvens 143Mhz, NetværksID auto og symbolrate 6,9Msym/s.
Fuld søgning giver ingenting.
Så mangler vi bare at de andre kanaler/HD-kanaler fra Family Mix pakken kommer på DVB-C også så kan fiberboksen få lov til at hvile i fred indtil den kommer til at kunne noget mere 
|
Skrevet af: janbau
Skrevet den: 23-Januar-2010 kl. 21:17
Jeg har også et Sony 40W4000 søgte efter din anvisning med Hurtig scanning, Frekvens 143Mhz, NetværksID auto og symbolrate 6,9Msym/s. 35 kanaler og 4 radio og også Dr hd .
Og en auto scaning giver kun 4 radiokanaler .
Har Profiber boende i Horsens så nu bliver konen glad da hun stort set kun bruger tv et ( nuværende Analog ) da hun sunes det er lidt svært at bruge Tilgin boksen .
Havde godt nok hørt en fugl synge om det men det blev ikke bekraftet da jeg spurgte om det med kundeservise for nylig .
|
Skrevet den: 28-Januar-2010 kl. 10:17
Profiber har netop skrevet til mig at der i øjeblikket arbejdes på en måde så "tv-boksen" bliver overfflødig.... Den kan man så tolke som man vil, men jeg tolker det således at deres fiberpakker også bliver tilgængelige på dvb-c :-)
Hun ville naturligvis ikke kommentere på kanaler og pakker endnu, men opfordrede blot til at holde øje med hjemmesiden.
|
Skrevet af: janbau
Skrevet den: 28-Januar-2010 kl. 15:14
Ja det bliver spændende at se hvad der sker ang kanal og pakkeudvalg og hvordan de vil styrre det på dvb-c .
|
Skrevet den: 28-Januar-2010 kl. 16:57
Det kan jo nemt styres.... Det jo blot at lave programpakker, som du dertil køber kort og ca-modul.
Istedet for ufuldendte svar, så kontaktede jeg CanalDigital som jo har overtaget kontrollen af Profibers kabeltv. De skrev dette tilbage til mig.
Det er ikke alle kanaler der bliver tilgængelige via DVB-C nettet, men næsten dem alle sammen. Selve Mix-kanalerne (de to valgfri samt dem du kan tilkøbe) og HD-kanalerne (ikke DR HD) vil ikke være at finde uden en dekoder og kort, dvs boksen. Snarligt bliver det muligt at købe et CA-Modul til tv’et såfremt du kan bruge sådan en med dit hardware, og på den måde kan du også slippe for boksen.
|
Skrevet den: 28-Januar-2010 kl. 18:05
Kan Fiberselskaberne styre adgangen til lille, mellem og stor pakke uden brug af dekoder/kort ligesom Yousee?
Jeg mener Yousee kan jo gøre det fordi der er monteret et analogt filter på antennesignalet hos dem som har mellem/lille pakke. De genbruger så at sige bare den "gamle" teknologi til at opdele pakkerne.
Der er ihvertfald ikke meget ved det hvis man hurtigt løber ind i behov for dekoder/kort.
Men det er ihvertfald spændende, jeg fravalgte selv TV fra Profiber fordi Yousee indførte frit digitalt spejl - jeg vil helst undgå alle de eksterne bokse - endvidere var jeg ikke synderligt imponeret over den der tilginboks, sammenlignet med Yousee's.
Det skal dog siges at "start forfra" og "TV-arkiv" fra Yousee er genialt og kan gøre at jeg alligevel bliver hos dem.
|
Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 28-Januar-2010 kl. 18:06
Letten skrev:
Kan Fiberselskaberne styre adgangen til lille, mellem og stor pakke uden brug af dekoder/kort ligesom Yousee?
Jeg mener Yousee kan jo gøre det fordi der er monteret et analogt filter på antennesignalet hos dem som har mellem/lille pakke. De genbruger så at sige bare den "gamle" teknologi til at opdele pakkerne.
Der er ihvertfald ikke meget ved det hvis man hurtigt løber ind i behov for dekoder/kort.
Men det er ihvertfald spændende, jeg fravalgte selv TV fra Profiber fordi Yousee indførte frit digitalt spejl - jeg vil helst undgå alle de eksterne bokse - endvidere var jeg ikke synderligt imponeret over den der tilginboks, sammenlignet med Yousee's.
Det skal dog siges at "start forfra" og "TV-arkiv" fra Yousee er genialt og kan gøre at jeg alligevel bliver hos dem. |
Fiberselskaberne styre hvilke kanaler du har idag ved at spærre for kanaler ikke sendes ud til den fiberconverter boks hver hjem har.
------------- Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
|
Skrevet den: 04-Februar-2010 kl. 15:01
Det bliver godt når fiber-selskaberne kan tilbyde DVB-C.
Men det vil være endnu bedre hvis de også kunne tilbyde web-TV, så alle ens (kablede) computere med ét slag kunne bruges som fjernsyn.
Altså et modtræk til Yousee's Web-TV.
|
Skrevet af: Gravenslund
Skrevet den: 08-Februar-2010 kl. 14:35
Det bliver kanon fedt hvis de kører gennem DVB-C.. skal snart på fibernet i Sydenergis net, så håber de følger trop og sender på DVB-C så jeg kan gøgle mig et mediecenter sammen!
|
|