Tuner (DVB-C) til Panasonic PX70
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=64928
Udskrevet den: 12-Februar-2025 kl. 16:54
Emne: Tuner (DVB-C) til Panasonic PX70
Skrevet af: alexjensen
Emne: Tuner (DVB-C) til Panasonic PX70
Skrevet den: 20-August-2009 kl. 14:14
Hej
Undertegnede har et Panasonic PX70 (42") i stuen, der p.t. kører med YouSee's kabel-TV. TV'et har DVB-T tuner, så jeg overvejer at anskaffe en tuner (DVB-C), så jeg efter 15 september har til de flere digitale kanaler. Problemet er lidt opstillingen af mit udstyr i stuen. Vi bor i relativt nyt hus, hvor vi valgte at placere TV'et på én væg og DVD og surround-forstærker i den anden ende af stuen. De er forbundet med en scartstik-fordeler via loften og tomrør til TV'et. Fruen ønsker væggen med TV'et "holdt fri" for andet en selve TV'et og de 2 satellit-/fronthøjtalere, vi har (der også er ledningsfør via tomrør omkring loftet).
Har selvfølgelig overvejet en YouSee-boks, men denne vil skulle forbindes med et HDMI-stik, hvilke ikke kan komme igennem mine tomrør. Nur går overvejelserne så på, om man kunne anskaffe en (lille) DVB-C tuner, der kunne sidde bag TV'et (er opsat med vægbeslag, så det sidder nogenlunde tæt på væggen). Men jeg synes ikke disse tunere findes i "slim" - jeg kan ikke finde dem, hvis det gør. Skulle de findes, må de også gerne være af en OK kvalitet.
Kan mit problem løses?
På forhånd tak!
AJ
|
Svar:
Skrevet af: fltk
Skrevet den: 20-August-2009 kl. 14:40
Jeg har kun set disse små tunere i DVB-T udgave, men måske der dukker nogle DVB-C modeller op nu da der ikke længere skal bruges kort.
Det er da også utroligt, så meget "fruen" skal have at sige.![LOL](http://www.recordere.dk/forum/smileys/smiley36.gif)
Flemming
------------- Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 20-August-2009 kl. 14:51
En Sagem 60 er da ikke så stor, måske kan den monteres med noget velcro eller lign?
------------- mvh Christian
|
Skrevet den: 20-August-2009 kl. 15:07
fltk skrev:
Det er da også utroligt, så meget "fruen" skal have at sige.![LOL](http://www.recordere.dk/forum/smileys/smiley36.gif)
Flemming
|
Familiefreden ........ ![](smileys/smiley17.gif)
|
Skrevet den: 20-August-2009 kl. 15:17
cnn3 skrev:
En Sagem 60 er da ikke så stor, måske kan den monteres med noget velcro eller lign?
|
Det var måske også en mulighed. Og med "frigivelse" af de digitale kanaler fra YouSee, er det vel ikke nødvendigt med kort i boksen?
AJ
|
Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 20-August-2009 kl. 15:32
Ikke de ukodede, nej.
------------- mvh Christian
|
Skrevet af: reslfj
Skrevet den: 20-August-2009 kl. 16:27
alexjensen skrev:
Undertegnede har et Panasonic PX70 (42") i stuen, der p.t. kører med YouSee's kabel-TV. | ¨
Med et TV over 30" SKAL du da bruge HDMI kabling.
Du får allerede DR-HD pr 1. november og DR vil sende alt i HD fra 2012.
SCART er der ingen fremtid i.
Lars ![](smileys/smiley1.gif)
------------- Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
Skrevet af: nbu001
Skrevet den: 20-August-2009 kl. 16:46
Må jeg tillade mig at sparke et relateret spg. ind her? Hvilke andre DVB-C tunere findes der på markedet. Jeg er i YouSee's "vold", men kunne godt tænke mig en ikke-YouSee tuner, uden HDD og andre fancy ting, jeg vil blot se kanalerne digitalt på mit knap 2 år gamle 50" Samsung Plasma - som ikke har DVB-C/T/S tuner.
Det er muligt det er mig der søger efter det forkerte, men det er ikke umiddelbart lykkedes mig at finde noget som ovenfor nævnt...
Undskyld afbrydelsen .
/Nils
-------------
|
Skrevet af: fltk
Skrevet den: 20-August-2009 kl. 16:51
nbu001 skrev:
Må jeg tillade mig at sparke et relateret spg. ind her? Hvilke andre DVB-C tunere findes der på markedet. Jeg er i YouSee's "vold", men kunne godt tænke mig en ikke-YouSee tuner, uden HDD og andre fancy ting, jeg vil blot se kanalerne digitalt på mit knap 2 år gamle 50" Samsung Plasma - som ikke har DVB-C/T/S tuner.
Det er muligt det er mig der søger efter det forkerte, men det er ikke umiddelbart lykkedes mig at finde noget som ovenfor nævnt...
Undskyld afbrydelsen .
/Nils
|
Søg på det tyske marked. Der er dusinvis af DVB-C tunere.
Flemming
------------- Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
Skrevet den: 20-August-2009 kl. 17:46
reslfj skrev:
alexjensen skrev:
Undertegnede har et Panasonic PX70 (42") i stuen, der p.t. kører med YouSee's kabel-TV. | ¨
Med et TV over 30" SKAL du da bruge HDMI kabling.
Du får allerede DR-HD pr 1. november og DR vil sende alt i HD fra 2012.
SCART er der ingen fremtid i.
Lars ![](smileys/smiley1.gif)
|
God pointe ![](smileys/smiley20.gif)
Så jeg søger nu en DVB-C tuner på størrelse med Sagem 60 og med HDMI-tilslutning ![](smileys/smiley1.gif)
AJ
|
Skrevet af: mattho
Skrevet den: 20-August-2009 kl. 20:35
nbu001 skrev:
Undskyld afbrydelsen .
/Nils
|
Jeg søger nogenlunde samme boks dog gerne med 2 x DVB-C tunere - med det forventer jeg så:
1) at jeg på den ene tuner vil kunne se ren digital tv på min Samsung 40" M86 via hdmi fra "boksen"
2) at jeg på den anden tuner samtidig vil kunne optage et andet program i enten ren digital via hdmi eller analogt via scart fra "boksen" på min Samsung HDD Recorder SH-893
3) at jeg ikke skal betale en krone mere til Yousee andet end mit fuldpakkeabb.
Kan ovenstående lade sig gøre?
Jeg er ny i den her digital tv verden - så venligst bær over med mine dumme spørgsmål.
|
Skrevet af: mgmg
Skrevet den: 20-August-2009 kl. 22:56
alexjensen skrev:
Har selvfølgelig overvejet en YouSee-boks, men denne vil skulle forbindes med et HDMI-stik, hvilke ikke kan komme igennem mine tomrør. |
Mini-HDMI stik kan sikkert godt komme tomrøret.
------------- Kuro
|
Skrevet den: 20-August-2009 kl. 23:35
fltk skrev:
nbu001 skrev:
Undskyld afbrydelsen .
/Nils
|
Søg på det tyske marked. Der er dusinvis af DVB-C tunere.
Flemming |
Tak for tippet. Det virker stadig lidt uoverskueligt. OK, det hjælper nok heller ikke at det er 25 år siden at jeg havde tysk på handelsskolen - og kun har brugt sproget MEGET sjældent siden .
/Nils
-------------
|
Skrevet af: Lightyear
Skrevet den: 21-August-2009 kl. 07:26
Der er ikke nogle herinde fra der har erfaringer med DVB-C bokse? Nu er vi jo pludselig en frygtelig masse mennesker der skal ud og have en boks...
|
Skrevet af: Meegaard
Skrevet den: 21-August-2009 kl. 12:22
Jeg har en Humax PR-HD1000C, jeg bruger(brugte) til Glentevejens i Odense. Den har HDMI og giver et fantastisk billede på en Panasonic TH42 PZ85.
Den er muligvis snart til salg - for fjernsynet er til reparation for pixelfejl, og hvis det ikke kommer tilbage i dag, skal jeg have et nyt med indbygget DVB-C - og så har jeg jo ikke brug for extern box ![](smileys/smiley2.gif)
|
Skrevet den: 21-August-2009 kl. 14:17
mgmg skrev:
alexjensen skrev:
Har selvfølgelig overvejet en YouSee-boks, men denne vil skulle forbindes med et HDMI-stik, hvilke ikke kan komme igennem mine tomrør. |
Mini-HDMI stik kan sikkert godt komme tomrøret.
|
Men går der så noget signalkvalitet tabt, når man skal have en adapter (mini -> almindelig) i hver ende?
AJ
|
Skrevet den: 22-August-2009 kl. 00:00
Meegaard skrev:
Jeg har en Humax PR-HD1000C, jeg bruger(brugte) til Glentevejens i Odense. Den har HDMI og giver et fantastisk billede på en Panasonic TH42 PZ85.
Den er muligvis snart til salg - for fjernsynet er til reparation for pixelfejl, og hvis det ikke kommer tilbage i dag, skal jeg have et nyt med indbygget DVB-C - og så har jeg jo ikke brug for extern box ![](smileys/smiley2.gif) |
Jeg er muligvis interesseret, hvis du sætter den til salg .
/Nils
-------------
|
Skrevet af: Meegaard
Skrevet den: 22-August-2009 kl. 12:48
Det har jeg nu
|
|