Print side | Luk vindue

hdmi indgange og dvd-d indgang.

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=6493
Udskrevet den: 11-Februar-2025 kl. 14:23

Emne: hdmi indgange og dvd-d indgang.
Skrevet af: peogeot
Emne: hdmi indgange og dvd-d indgang.
Skrevet den: 11-September-2005 kl. 17:16

Hej igen med jer.

Jeg har jo købt en sony rdrhx 1010 dvdoptager med hdmi udgang og søger da så et lcd skærm med hdmi indgang(skulle nok ikke være så svært) men da jeg modtager alt (ikke tv2) på parabolen og vil gerne havde den nye force 515 hd som vil komme til at  tage den nye HDkanal (c-more hd)og iflg force har den(force 515 hd) en dvi-d udgang

Så er mit spørgsmål inden jeg køber et lcd skærm  kan man få et lcd skærm med både hdmi og dvi-d indgange  så jeg kan tilslutte min sony rdrhx 1010 og en force 515 hd med bedst muligt kvalitet eller er der andre muligheder så man få den bedste billede kvalitet.

og hvis det er mulig med et lcd skærm med både hdmi og dvi-d indgange hvad kan man så få og hvad er prisen på det. da jeg jo lige har købt en rdrhx 1010 til 7999kr,- og prisen på denne force 515hd bliver ca 3500kr.-iflg force så har man jo ikke så mange penge tilbage men vil en 15000.-kan da godt gå an.

parasound.

Svar:
Skrevet af: lahan
Skrevet den: 11-September-2005 kl. 17:27

Hej

Et Philips 32pf9830 har både HDMI og alm DVI.

Der findes sikkert andre billigere skærme end denne som også har både HDMI og DVI.

Ext 1 SCART :  Audio L/R, CVBS-indgang/udgang, RGB

Ext 2 SCART :  Audio L/R, CVBS-indgang/udgang, RGB, S-Video (Y/C)
Ext 3 SCART :  Audio L/R, CVBS-indgang, CVBS-indgang/udgang
Ext 4 :  S/PDIF digital koaksial, YPbPr
Ext 5 :  DVI med HDCP, YPbPr
Ext 6 :  HDMI

Skrevet den: 11-September-2005 kl. 17:44
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Hej

Et Philips 32pf9830 har både HDMI og alm DVI.

Der findes sikkert andre billigere skærme end denne som også har både HDMI og DVI.

Ext 1 SCART :  Audio L/R, CVBS-indgang/udgang, RGB

Ext 2 SCART :  Audio L/R, CVBS-indgang/udgang, RGB, S-Video (Y/C)
Ext 3 SCART :  Audio L/R, CVBS-indgang, CVBS-indgang/udgang
Ext 4 :  S/PDIF digital koaksial, YPbPr
Ext 5 :  DVI med HDCP, YPbPr
Ext 6 :  HDMI

Skrevet den: 11-September-2005 kl. 17:47

Har du nogen pris på dette philips 32 pf 9830 lahan eller hvor man kan købe det til en billige penge  et meget spænde lcd skærm men hvad er prisen på sådanne et.

og er der andre som har nogen andre modeller

parasound

Skrevet af: HTPC
Skrevet den: 11-September-2005 kl. 17:48
Oprindeligt skrevet af peogeot peogeot skrev:

Så er mit spørgsmål inden jeg køber et lcd skærm  kan man få et lcd skærm med både hdmi og dvi-d indgange

Det er slet ikke nødvendigt med en DVI-D indgang fordi HDMI er bagudkompatibel med DVI-D. Dvs. med er HDMI kabel med DVI-D stik i den ene ende og HDMI stik i den anden ende kan du forbinde direkte fra en DVI-D udgang til en HDMI indgang (se nedenstående link).
Det bedste er derfor at få en LCD skærm med to HDMI indgange.

Her kan du f.eks. købe DVI-D -> HDMI kabler eller adapterstik:
http://av-connection.com/Functions/ProductView.asp?GroupID=74&ClassID=167 - http://av-connection.com/Functions/ProductView.asp?GroupID=7 4&ClassID=167

Skrevet den: 11-September-2005 kl. 17:56
Oprindeligt skrevet af HTPC HTPC skrev:

Så er mit spørgsmål inden jeg køber et lcd skærm  kan man få et lcd skærm med både hdmi og dvi-d indgange

Det er slet ikke nødvendigt med en DVI-D indgang fordi HDMI er bagudkompatibel med DVI-D. Dvs. med er HDMI kabel med DVI-D stik i den ene ende og HDMI stik i den anden ende kan du forbinde direkte fra en DVI-D udgang til en HDMI indgang (se nedenstående link).
Det bedste er derfor at få en LCD skærm med to HDMI indgange.

Her kan du f.eks. købe DVI-D -> HDMI kabler eller adapterstik:
http://av-connection.com/Functions/ProductView.asp?GroupID=74&ClassID=167 - http://av-connection.com/Functions/ProductView.asp?GroupID=7 4&ClassID=167

Skrevet den: 11-September-2005 kl. 17:59

men er det ikke dyre med et lcd med 2 stk hdmi indgange end med et lcd skærm med 1 stk dvi-d indgang og 1 stk hdmi indgang.

og er det forstået rigtigt at man kan få et stk hvor i den ene ende er et dvi-d stik og den anden ende er et hdmi stik og hvad koster sådanne et stik og et link på dette stik   mange tak.

parasound.

Skrevet den: 11-September-2005 kl. 18:02

men er det ikke dyre med et lcd med 2 stk hdmi indgange end med et lcd skærm med 1 stk dvi-d indgang og 1 stk hdmi indgang.
Det ved jeg ikke, det har jeg ikke undersøgt, men det er mere fremtidssikret. Men ellers er det ikke et problemt at bruge en LDC skærm med en HDMI indgang og en DVI-D indgang til den nuværende opsætning. Begge løsninger er ok til din nuværende opsætning, så du kan bare vælge det LCD TV du fortrækker så længe det enten har to HDMI indgange eller en HDMI- og en DVI-D indgang.

og er det forstået rigtigt at man kan få et stk hvor i den ene ende er et dvi-d stik og den anden ende er et hdmi stik og hvad koster sådanne et stik og et link på dette stik   mange tak.

Øøh, har du ikke læst det link jeg allerede gav dig, hvad er der galt med det??? Der er alle svarene.

Det er rigtigt forstået at du kan få et kabel eller en adapter med HDMI stik i den ene ende og DVI-D stik i den anden ende (se linket). Og med hensyn til pris, så se linket jeg allerede har givet dig, der er også priser, både på kabelløsning og adapterløsningen.

Skrevet den: 11-September-2005 kl. 18:20
Oprindeligt skrevet af HTPC HTPC skrev:

Det ved jeg ikke, det har jeg ikke undersøgt, men det er mere fremtidssikret. Men ellers er det ikke et problemt at bruge en LDC skærm med en HDMI indgang og en DVI-D indgang til den nuværende opsætning. Begge løsninger er ok til din nuværende opsætning, så du kan bare vælge det LCD TV du fortrækker så længe det enten har to HDMI indgange eller en HDMI- og en DVI-D indgang.

Øøh, har du ikke læst det link jeg allerede gav dig, hvad er der galt med det??? Der er alle svarene.

Det er rigtigt forstået at du kan få et kabel eller en adapter med HDMI stik i den ene ende og DVI-D stik i den anden ende (se linket). Og med hensyn til pris, så se linket jeg allerede har givet dig, der er også priser, både på kabelløsning og adapterløsningen.

Skrevet den: 11-September-2005 kl. 18:28

jeg har set på dette link  og er blevet meget klogere  mange tak for det.

men hvis man idag skal havde et lcd skærm med 2 stk hdmi indgange er det vel meget dyrt ikk.  men kan man ikke købe en box ligesom med scart stik altså 1 scart stik i den ene ende og så 1-5 scart i den anden eller so m med digitale indegange som jeg har hvor man har mange med en digitale udgange f.eks cdafspiller/minidisk/parabolreceiver/dvdoptager og hvor jeg kun har 3 stk digitale udgange på min parasound (2stk coax 1 stk lysleder ) hvor jeg så har manglede en digitale udgang men har så købt en slagt box

parasound.

Skrevet af: lahan
Skrevet den: 11-September-2005 kl. 18:41

Prøv at læse denne http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=5412&PN=1&TPN=100 - tråd  nederst på side 1..

Jeg vil tro at du vil kunne forbinde både din Recorder og sat box på denne måde.

Skrevet den: 12-September-2005 kl. 12:55

Prøv at læse denne http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=5412&PN=1&TPN=100 - tråd  nederst på side 1..

Jeg vil tro at du vil kunne forbinde både din Recorder og sat box på denne måde.

Skrevet den: 12-September-2005 kl. 12:58

Hvofor citerer du tidligere indlæg uden selv at tilføje noget?
Det har du gjort fire gange nu i denne tråd.

Skrevet den: 12-September-2005 kl. 13:01

hvor god er billede kvaliteten hvis man forbinder en force 515 HD parabolreceiver og et lcd skærm som er HDready med scart stikket og hvad med forbindelsen mellem force 515 til lcd skærme med et digitale kabel fra force 515 dvi-d udgangen og til lcd skærmen med f.eks en hdmi udgang eller en dvi-d indgang  så hvad er bedste at forbinde mellem disse fra force 515 til lcd skærm

scart til scart

dvi-d til dvi-d

dvi-d til hdmi'

hdmi til dvi-d

hdmi til hdmi.

parasound.

Skrevet den: 12-September-2005 kl. 14:47

dvi-d til dvi-d

dvi-d til hdmi'

hdmi til dvi-d

hdmi til hdmi.

Disse fire er lige gode, der er ingen forskel, det er kun stikkene der er anderledes. Men du kan jo ikke køre HDMI ud fra din 515 når den kun har DVI-D udgang, så dit spørgsmål er kun af teoretisk karakter. I praksis kan har du jo kun en DVI-D udgang.

Enseste forskel imellem DVI-D og HDMI er at HDMI også har forbindelser til at overføre lyd, desuden har HDMI også indbygget kopibeskyttelse.
Men som sagt er det ligegyldigt om du bruger DVI-D eller HDMI til at overføre billedet eller om du konverterer mellem de to stiktyper.

Men det digitale DVI-D og HDMI er naturlig vis end først at konvertere til analog og sende med Scart- Scart for derefter at konvertere tilbage til digital i LCD skærmen..

Print side | Luk vindue