Print side | Luk vindue

PS3 firmware 3.0

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Spillekonsoller
Forumbeskrivelse: PlayStation, Xbox, Wii m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=64930
Udskrevet den: 23-Februar-2025 kl. 19:30

Emne: PS3 firmware 3.0
Skrevet af: mictand
Emne: PS3 firmware 3.0
Skrevet den: 20-August-2009 kl. 15:33
Hej

Jeg synes lidt der mangler en tråd om den kommende v3.0 af PS3 firmwaren.

Jeg har læst flere stedet på nettet at den kommer meget snart.

Mest interessant finder jeg at der er tale om at PS3'eren kommer til at understøtte Bravia sync (som Sony kalder det), eller HDMI-CEC som det vist hedder generelt.
Det burde betyde at man kan bruge fjernbetjeningen til sit TV, såfremt at TV'et også understøtter det, og at PS3'eren selvfølgelig er tilsluttet via HDMI.
Det er dog lidt usikkert om det kun er PS3 slim der får den funktionalitet eller om det også gælder den "gamle" PS3.

-------------
Sony 40W4000K | Intel NUC | HDHomerun | Yamaha A-S300 | Eltax Monitor III | PS3 | Raspberry Pi model B | Apple AirPort Extreme 802.11ac | iPhone 5

Svar:
Skrevet af: c_kjep
Skrevet den: 20-August-2009 kl. 16:16

Ja men som du siger skal man jo have et Bravia tv før den funktion virker. Som jeg har forstået det skulle den nye opdatering gøre det muligt for den "gamle" ps3 at bruge Bravia sync. et eller andet sted er det jo bare et salgstrick fra Sonys side til at få flere til at købe deres produkter.

-------------
Pioneer 5090H
PS3 250gb
logitech højtaler halløj

Skrevet den: 21-August-2009 kl. 17:29
Oprindeligt skrevet af c_kjep c_kjep skrev:

Ja men som du siger skal man jo have et Bravia tv før den funktion virker. Som jeg har forstået det skulle den nye opdatering gøre det muligt for den "gamle" ps3 at bruge Bravia sync. et eller andet sted er det jo bare et salgstrick fra Sonys side til at få flere til at købe deres produkter.

Jamen SKAL man have Sony for at det virker? Jeg har selv Sony så jeg kan jeg jo være lige glad.
Men er Bravia sync ikke bare Sony's navn for HDMI-CEC?

Efter min opfattelse skal TV'et "bare" understøtte HDMI-CEC.
Men det kan da være jeg tager fejl.

-------------
Sony 40W4000K | Intel NUC | HDHomerun | Yamaha A-S300 | Eltax Monitor III | PS3 | Raspberry Pi model B | Apple AirPort Extreme 802.11ac | iPhone 5

Skrevet af: bcravn
Skrevet den: 23-August-2009 kl. 10:47
Hvis vi er heldige, kan det nok bruges med andre TV. Men det ses jo ofte at producenterne ikke overholder HDMI cec standard'erne, og det derved kun virker med deres egne produkter... Desværre :(

-------------
/Bjarke

Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 23-August-2009 kl. 11:24
Jeg har set flere her på recordere blande HDMI/CEC på tværs af fabrikater. Jeg har ikke set nogen brokke sig over, at det ikke fungerer. Så jeg tvivler på, at et Sony TV bliver nødvendigt.

Men jeg mener desværre at have læst, at det er en ny HDMI-chip i PS3 Slim, der giver muligheden for HDMI/CEC. Jeg er dog ikke fuldstændigt sikker, da jeg kan være kommet til at blande det sammen med nyheden om bitstreamet HD-lyd.

Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 23-August-2009 kl. 11:33
Ja, det er kun i Slim at HDMI CEC er der.

Skrevet af: tbp3
Skrevet den: 24-August-2009 kl. 09:03
Har læst at DLNA bliver en af de nye ting, men hvad kan det specielt? Har ikke nogen PS3 (læs: endnu) men har da set og læst herinde at man sagtens kan bruge den som mediastreamer?

Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 24-August-2009 kl. 09:44

Oprindeligt skrevet af tbp3 tbp3 skrev:

Har læst at DLNA bliver en af de nye ting, men hvad kan det specielt? Har ikke nogen PS3 (læs: endnu) men har da set og læst herinde at man sagtens kan bruge den som mediastreamer?

Yep, PS3 fungerer glimrende som mediaserver/streamer.

Bruger denne her, som er lavet specielt til PS3. Den fungerer suverænt til streaming af alle medier:

http://ps3mediaserver.blogspot.com/ - http://ps3mediaserver.blogspot.com/

Skrevet den: 24-August-2009 kl. 10:53
Det du linker til er en mediaserver til installation på en computer, så PS3 kan streame indhold fra computeren.

Firmware 3.0 gør det modsatte, så du på computeren (eller andre DLNA enheder) kan streame indhold fra PS3.

Skrevet den: 24-August-2009 kl. 10:55

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Det du linker til er en mediaserver til installation på en computer, så PS3 kan streame indhold fra computeren.

Firmware 3.0 gør det modsatte, så du på computeren (eller andre DLNA enheder) kan streame indhold fra PS3.

My bad... havde jeg ikke lige overvejet.

Men, hvad skulle ideen være med at streame fra PS3?

Skrevet den: 24-August-2009 kl. 10:58
Flere og flere tv får DLNA indbygget, så du kan f.eks. sidde i soveværelset og se billeder, afspille musik, se film fra PS3 i stuen.

Det giver vel også mening i de lande hvor man nu kan købe film på PS3.

Skrevet den: 24-August-2009 kl. 12:23

[QUOTE=lunddal]Flere og flere tv får DLNA indbygget, så du kan f.eks. sidde i soveværelset og se billeder, afspille musik, se film fra PS3 i stuen.

Men hvordan får du så lyden ned til recieveren?

Ja det må vel mest være til tvet i soveværelset for den i stuen er vel i forvejen forbundet med HDMI evt via recieveren?

Skrevet den: 24-August-2009 kl. 12:36
Den i stuen er jo tilkoblet PS3 direkte

Skrevet den: 24-August-2009 kl. 12:49
Så når man ikke har et tv med DLNA (PG6000) så er det ikke lige det man skal regne med at få den store glæde af

Skrevet den: 24-August-2009 kl. 13:11
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Ja, det er kun i Slim at HDMI CEC er der.

Jeg synes bare der står lidt forskelligt rundt på nettet.

Nogle steder står der at det er firmware 3.0 der åbner op for HDMI-CEC, og at det også kommer til at virke på den gamle PS3.

Mens andre skriver at det kun er PS3 slim der får HDMI-CEC.

Lidt synd hvis det sidste er tilfældet, men det er da til at leve med.
PS3 bluetooth fjernbetjeningen er da faktisk også rigtig god.

-------------

Skrevet af: Mills
Skrevet den: 24-August-2009 kl. 13:33
Tror kun at HDMI CEC virker med Sony TV. Det er i hvert fald det der bliver sagt. 

-------------
Jeg og Zincks tanker om SPOT 07
http://www.hifi-musik.dk/?page=visartikel&id=139

Skrevet den: 24-August-2009 kl. 18:43
Oprindeligt skrevet af Mills Mills skrev:

Tror kun at HDMI CEC virker med Sony TV. Det er i hvert fald det der bliver sagt. 

Sagt hvor? Det er stik imod hensigten med HDMI/CEC.

Skrevet den: 24-August-2009 kl. 22:33
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Det har Sony selv skrevet i deres pressemeddelse.

-------------

Skrevet af: Webmonkey
Skrevet den: 28-August-2009 kl. 01:38
nogen der ved noget om kommende media store mht. køb/leje af film og serier???

-------------
In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......

Skrevet den: 28-August-2009 kl. 20:30

Det har Sony selv skrevet i deres pressemeddelse.

Det kan jeg ikke se. Kan du ikke citere den del af teksten, som skulle sige det?

Jeg kan kun finde det her, og det siger intet om, at det kun virker på Sonys TV:

BRAVIA Sync Feature

The new PS3 system is also equipped with the BRAVIA® Sync™ feature. By connecting the new PS3 system and a BRAVIA TV with the HDMI cable, users are able to directly operate the XMB on PS3 using the TV remote control. Other functions include “System Standby” that will automatically turn off the PS3 system when the BRAVIA TV is turned off.

Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 29-August-2009 kl. 08:39
Er der da andre TV end Sonys egne, der har "BRAVIA® Sync™", eller som kan kaldes "BRAVIA TV"?

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver

Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 29-August-2009 kl. 09:09

Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Er der da andre TV end Sonys egne, der har "BRAVIA® Sync™", eller som kan kaldes "BRAVIA TV"?

Nu skal du lave være med at se så firkantet på tingene..  

Min Sony STR-DG har BraviaSync support (HDMI-CEC) og kan slukke mit tv når receiver slukkes. og  skægt nok.. på min LG TV kalder de funktionen SIMPLINK (igen et HDMI-CEC navn)
og det fungerer fint. og jeg har skam ikke navnet "Bravia tv" eller "Bravia sync" på mit LG tv.

Skrevet den: 29-August-2009 kl. 10:32

Står der, at det kun virker med disse TV, eller står der, at det virker med disse TV?

Jeg kan ikke forstå, at så mange af jer læser et ikke-eksisterende "kun" ind i en ellers simpel tekst.

Men det er måske en pendant til den populære øvelse med at tælle f'er i en engelsk tekst.

Skrevet den: 29-August-2009 kl. 10:40
Sony har jo bare valgt at kalde HDMI-CEC noget andet i deres TV.

De synes jo nok det lyder lidt smartere med Bravia Sync, men i bund og grund vil jeg mene det er nøjagtig det samme at kalde det for HDMI-CEC som er en generel standard.

-------------

Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 29-August-2009 kl. 11:35

Oprindeligt skrevet af mictand mictand skrev:

Sony har jo bare valgt at kalde HDMI-CEC noget andet i deres TV.

De synes jo nok det lyder lidt smartere med Bravia Sync, men i bund og grund vil jeg mene det er nøjagtig det samme at kalde det for HDMI-CEC som er en generel standard.

HDMI CEC

(HDMI Consumer Electronics Control) A control function that lets one A/V component control another if they are connected via HDMI cables. For example, inserting a disc into the DVD player would turn on the TV automatically or the A/V receiver, if part of the system. Initially working only when all components were the same brand, HDMI CEC increasingly works across vendors' products. Vendors tout this control feature with names such as BRAVIA Sync from Sony, KURO Link from Pioneer and Anynet from Samsung

Så det startede med at de kun virkede med deres egne produkter, og som på mit LG, så er det nu mere kombatibelt end førhen. og det er nok derfor Sony bruger deres eget navn, da det er hvad de kan stå inde for.

Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 31-August-2009 kl. 10:39

Står der, at det kun virker med disse TV, eller står der, at det virker med disse TV?

Jeg kunne jo så stille mod-spørgsmålet:

Står der, at det virker med HDMI-CEC, eller står der, at det virker med "BRAVIA® Sync™"?

Hvis Sony mente, at det ville virke med alle HDMI-CEC fjernsyn, så burde de skrive det i stedet for "BRAVIA® Sync™".

Det eneste du kan være sikker på er, at det virker med "BRAVIA® Sync™". Sony har ikke udtalt sig om, at det virker med HDMI-CEC.

Det er ikke et spørgsmål om "kun" eller ej. Det er et spørgsmål om, at med den formulering Sony har valgt, så kan de med god ret sige "vi har aldrig sagt, at det virker med HDMI-CEC, men kun med BRAVIA® Sync™".

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver

Skrevet den: 01-September-2009 kl. 01:55
Jeg har aldrig skrevet, at det virker med andre HDMI/CEC-TV. Jeg har skrevet, at Sony ikke har skrevet, at det kun virker med deres egne TV.

Det er en ret væsentlig forskel. Det betyder nemlig, at vi ikke kan udlede af pressemeddelelsen, at det ikke vil virke med andre TV - og det var faktisk det, vores diskussion startede med.

Skrevet den: 01-September-2009 kl. 16:23
Så er den nye firmware ude. Om det forbereder Slim har jeg ikke kunne finde noget om...

-------------

Skrevet den: 01-September-2009 kl. 18:15
Så fik jeg opdateret min PS3 "fat". Jeg synes nu ikke den nye firmware medbringer noget særligt.

Det er dog fint at skrifttypen er blevet noget større. Det har faktisk altid irriteret mig at det var lidt svært at se.
Ser ud til at HDMI-CEC er forbeholdt Slim.

At kalde firmwaren for 3.0 er måske lige i overkanten efter min mening.

-------------

Skrevet af: Christ_dk
Skrevet den: 01-September-2009 kl. 18:18
Kan verificere at bitstreaming ikke fungerer på min gamle madkasse som altid

Havde jeg nu heller ikke forventet.

tester CEC senere iaften.

-------------
Samsung LE52M87
Pioneer SC-LX71
Playstation 3 - Slim
Linux HTPC
Front - Dali Grand Diva
Center - Dali Grand Vocal
Sub - Dali SWA 12
Bag - Dali Suite R0.7

Skrevet af: bibihest
Skrevet den: 01-September-2009 kl. 18:26
Har også opdateret min. Ikke meget nyt man lige kan se. Ingen indstillinger for HDMI-CE, et par nye eller ændrede menuer, lidt stjerner på temaet, en WHATS NEW menu og det er vist det.

Skrevet den: 01-September-2009 kl. 18:43
Der er i hvert fald ingen HDMI-CEC i min, eller Bravia sync eller what ever (har Sony tv ja).

-------------

Skrevet den: 01-September-2009 kl. 20:03
Den mest nyttige i 3.0, er nok at man kan få audio ud af
flere udgange samtidigt.

Skrevet af: amorbavian
Skrevet den: 05-September-2009 kl. 16:48

Er det kun mig der er PISSEIRRITERET over at denne FW fjernede den dejlige lyd, som var der hver gang et spil startes, og som fulgtes af PLAYSTATION 3 logo?

Jeg er næsten ligeglad med logoet, men jeg vil have lyden tilbage!!!

-------------

BORING!

Skrevet den: 04-Oktober-2009 kl. 13:30
Jeg har opdaget en ændring mere i 3.01 (jeg nåede aldrig at prøve 3.0, så måske er den også med her):

Ved afspilning af musik via DLNA (i mit tilfælde WAV via PCM) kan PS3'en nu upsample fra 44.1 kHz til 88.2 kHz (og sikkert også 176.4, men det understøtter min receiver ikke). Med den gamle firmware kunne kun lyd direkte fra CD upsamples.

Skrevet af: L'er
Skrevet den: 04-Oktober-2009 kl. 14:30
Oprindeligt skrevet af amorbavian amorbavian skrev:

Er det kun mig der er PISSEIRRITERET over at denne FW fjernede den dejlige lyd, som var der hver gang et spil startes, og som fulgtes af PLAYSTATION 3 logo?

Jeg er næsten ligeglad med logoet, men jeg vil have lyden tilbage!!!

Ja, det savner jeg også!

-------------
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS5
Onkyo TX-NR656
HarboSAT10
HarboSUB10
Nintendo Wii U

Skrevet af: dlnamester
Skrevet den: 22-Januar-2010 kl. 17:40
Vil dele min erfaring med DLNA og bluetooth højtalere

guide til DLNA
http://www.phpuniverset.dk/show_artikels.phtml?ArtikelID=139 - http://www.phpuniverset.dk/show_artikels.phtml?ArtikelID=139

Print side | Luk vindue