Print side | Luk vindue

PS3 Slim kommer med Dolby True og DTS-HD

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Spillekonsoller
Forumbeskrivelse: PlayStation, Xbox, Wii m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=64969
Udskrevet den: 24-Februar-2025 kl. 23:32

Emne: PS3 Slim kommer med Dolby True og DTS-HD
Skrevet af: lalf
Emne: PS3 Slim kommer med Dolby True og DTS-HD
Skrevet den: 21-August-2009 kl. 08:24
http://www.engadget.com/2009/08/21/ps3-slim-
bitsreams-dolby-truehd-and-dts-hd-ma-audio-at-last/

Svar:
Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 21-August-2009 kl. 08:47

"PS3 Slim kommer med Dolby TrueHD og DTS-HD" Det har boksen altid kunne håndtere, ikke nogen nyhed i det.

Det som der menes er at chipsettet ikke før har kunne bitstreame lydformaterne til din forstærker..men kun internt dekode lyden og sende det i PCM til din forstærker.

Lige så nyheden du nævner er forstået korrekt.

Skrevet af: mictand
Skrevet den: 21-August-2009 kl. 08:57
Jeg er spændt på om de her ting den nye PS3 kan, er pga. firmware 3.0, eller om der er en ændring fra den "gamle" og til slim.

For ellers kunne det jo være at den gamle også kan, når firmware 3.0 bliver frigivet. Eller er det ikke teknisk umuligt?

-------------
Sony 40W4000K | Intel NUC | HDHomerun | Yamaha A-S300 | Eltax Monitor III | PS3 | Raspberry Pi model B | Apple AirPort Extreme 802.11ac | iPhone 5

Skrevet af: Exxtreme
Skrevet den: 21-August-2009 kl. 09:37
Oprindeligt skrevet af mictand mictand skrev:

Jeg er spændt på om de her ting den nye PS3 kan, er pga. firmware 3.0, eller om der er en ændring fra den "gamle" og til slim.

For ellers kunne det jo være at den gamle også kan, når firmware 3.0 bliver frigivet. Eller er det ikke teknisk umuligt?

Det er ikke pga. firmwaren... Det har flere gange tidligere været udtalt at chipsættet i PS3'en ikke understøtter bitstreaming af DTS-HD og Dolby TrueHD

Skrevet af: Exxtreme
Skrevet den: 21-August-2009 kl. 09:39
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

"PS3 Slim kommer med Dolby TrueHD og DTS-HD" Det har boksen altid kunne håndtere, ikke nogen nyhed i det.

Det som der menes er at chipsettet ikke før har kunne bitstreame lydformaterne til din forstærker..men kun internt dekode lyden og sende det i PCM til din forstærker.

Lige så nyheden du nævner er forstået korrekt.

Eftersom det direkte står i linket at det omhandler bitstreaming, så tror jeg godt du kan regne med at det var det OP mente...

Skrevet af: mictand
Skrevet den: 21-August-2009 kl. 09:40
Oprindeligt skrevet af Exxtreme Exxtreme skrev:

Oprindeligt skrevet af mictand mictand skrev:

Det er ikke pga. firmwaren... Det har flere gange tidligere været udtalt at chipsættet i PS3'en ikke understøtter bitstreaming af DTS-HD og Dolby TrueHD

Ok, jamen så er det jo så simpelt.

-------------
Sony 40W4000K | Intel NUC | HDHomerun | Yamaha A-S300 | Eltax Monitor III | PS3 | Raspberry Pi model B | Apple AirPort Extreme 802.11ac | iPhone 5

Skrevet af: Larxox
Skrevet den: 21-August-2009 kl. 10:34

Det var da en rigtig god nyhed!

Så kan det være at det er den som skal være arvtager fra den gamle PS3 i stedet for en Oppo!

-------------
Mvh. Lars
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25730&KW=Larxox&PN=0&TPN=1 - Larxox’s Hjemmebio

Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 21-August-2009 kl. 12:35
ja hvis det er rigtigt så mener jeg alle bund og midrange blu ray afspillerne får det svært.. hvorfor skulle man ikke købe ps3eren så... (lige bortset fra strømforbruget

-------------
Mvh

René

Skrevet af: sauron
Skrevet den: 21-August-2009 kl. 17:29
nogle der ved om game eller gamestop laver en bytter med ens gamle ps3 + lidt penge for en slim?

-------------
pioneer lx5090(ISF kalibreret)
onkyo tx-sr705( kalibreret af otto)
B&W dm602
toshipa hd-30
ps3
xbox 360
wii

Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 21-August-2009 kl. 19:33
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

ja hvis det er rigtigt så mener jeg alle bund og midrange blu ray afspillerne får det svært.. hvorfor skulle man ikke købe ps3eren så... (lige bortset fra strømforbruget

Hmm.. ikke engang her vil der være det store frundlag, da en oppo sluger omkring de 50W og en slim ps3 omkring 85.

Men der kommer nok snart flere afspillere som kan konkurrere.

Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 21-August-2009 kl. 20:03

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Hmm.. ikke engang her vil der være det store frundlag, da en oppo sluger omkring de 50W og en slim ps3 omkring 85.

Men der kommer nok snart flere afspillere som kan konkurrere.

jomen jeg tænker bare mere på al den underholdning man potentielt også har/får med ps3eren... min eneste anke på den ved blu ray er kun omkring lyden.. bliver den fixet så bliver det en hård nød at knække især pga loadhastighederne for DET er noget der funger på en ps3

-------------
Mvh

René

Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 21-August-2009 kl. 20:12
Hvad med SACD kan de også afspille dette format 

Skrevet af: Sschmidt
Skrevet den: 21-August-2009 kl. 21:40

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Hvad med SACD kan de også afspille dette format 

Hér er der jo så den udfordring at SACD nok ville skulle overføres analogt, da kun få kan/må overføre det digitalt. Dvs. ikke nogen god option på en PS3. Nu har jeg så en dedikeret CD/SACD-afspiller til dette formål, så jeg kan jo være ligeglad .

Mvh Steen

Print side | Luk vindue