Print side | Luk vindue

Problemer med Smile Content?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: IP TV og WebTV
Forumbeskrivelse: TV via bredbånd, fiber og internet. TDC TV, Telia TV, YouSee WebTV m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=65052
Udskrevet den: 18-April-2024 kl. 15:37


Emne: Problemer med Smile Content?
Skrevet af: karstenp
Emne: Problemer med Smile Content?
Skrevet den: 23-August-2009 kl. 09:41
Jeg kan ikke se tv vis Smile Content i dag, genstart af tv-boks giver intet resultat.
http://www.smilecontent.dk/Kundeservice/Driftsinformation.aspx - Driftsinformation siger at der ikke er noget galt.

Jeg har gjort følgende for at lokalisere evt. lokale fejl:

    Genstartet smileboks (stopper indlæsning ved prik tre)
    Tjekket netværkskabler
    Tjekket fordelerboks fra SEAS/NVE (ingen fejl)
    Genstartet fordelerboks fra SEAS/NVE (ingen fejl)
    Genstartet switch der fordeler TV-signal (alle LED lyser og signalerer dermed forbindelse, men de blinker ikke og signalerer ikke aktivitet)
    Oprettet direkste forbindelse mellem en boks og fibernet (for at tjekke om der skulle være fejl på switch -- Det var der ikke)

Intet har givet resultat.

Er der andre med samme problem?



Svar:
Skrevet af: thun
Skrevet den: 23-August-2009 kl. 10:04

Jeg har også Smile, men er i Dongs område. Mit billed hoster, hakker og pixelere i stor stil. Samtidig hakker lyden, så klikker boksen og lyden forsvinder, men kommer langsomt igen. Jeg har 3 bokse, og de gør det allesammen samtidig. Det er et problem der optræder næsten hver dag.

Man skulle tro at det er signalet fra smile der er problemet



Skrevet af: karstenp
Skrevet den: 23-August-2009 kl. 10:07
Jeg havde et lignende problem i går (med fire bokse og alle kanaler undt. tv2-kanaler), men altså intet signal i dag. Tror du har ret i at det er et signalproblem.


Skrevet af: thun
Skrevet den: 23-August-2009 kl. 10:11

I går aftes var nok en af de værste dage overhoved. efter kl 20, blev det efterhånden så slemt at jeg måtte opgive at se tv. Jeg prøvede igen ca 2330, der gik det bedre, så jeg ved ikke hvad de har gang i hos smile.

Jesper :-((



Skrevet af: thun
Skrevet den: 23-August-2009 kl. 10:12

Jeg glemte at spørge dig om hvordan du kan have 4 bokse??

Der er da kun stik til 3



Skrevet af: karstenp
Skrevet den: 23-August-2009 kl. 10:22
Man sætter bare en switch på én af udgangene. Du kan se hvordan på http://www.voipbloggen.dk/2359/det-t%C3%A6mmede-ledningshelvede/ - dette net-sted .


Skrevet af: thun
Skrevet den: 23-August-2009 kl. 10:49
Kan jeg så se 4 forskellige programmer på 4 tv samtidig??


Skrevet af: karstenp
Skrevet den: 23-August-2009 kl. 10:59
Ja, det kan du. Vi har gjort det siden marts-april. Det fungerer rigtigt godt. Vi har været meget tilfredse med Smile indtil videre. I dag er en alvorlig undtagelse.


Skrevet af: Bo Visgaard
Skrevet den: 23-August-2009 kl. 11:19
Oprindeligt skrevet af karstenp karstenp skrev:

Jeg kan ikke se tv vis Smile Content i dag, genstart af tv-boks giver intet resultat.
http://www.smilecontent.dk/Kundeservice/Driftsinformation.aspx - Driftsinformation siger at der ikke er noget galt.

Jeg har gjort følgende for at lokalisere evt. lokale fejl:

    Genstartet smileboks (stopper indlæsning ved prik tre)
    Tjekket netværkskabler
    Tjekket fordelerboks fra SEAS/NVE (ingen fejl)
    Genstartet fordelerboks fra SEAS/NVE (ingen fejl)
    Genstartet switch der fordeler TV-signal (alle LED lyser og signalerer dermed forbindelse, men de blinker ikke og signalerer ikke aktivitet)
    Oprettet direkste forbindelse mellem en boks og fibernet (for at tjekke om der skulle være fejl på switch -- Det var der ikke)

Intet har givet resultat.

Er der andre med samme problem?


Skrevet af: Bo Visgaard
Skrevet den: 23-August-2009 kl. 11:24

Har også Smile tv og det har ikke kørt ret godt de sodste par døgn. I dag kan jeg ikke se tv. Ved genstart, bliver den sidste lampe ved at blimke, men er dog ikke klar over hvad det betyder.

Er fiberkunde ved energi fyn.

Mvh Bo



Skrevet af: thun
Skrevet den: 23-August-2009 kl. 11:40
Så skulle i prøve at få en faktura fra dem, man tror det er løgn


Skrevet af: karstenp
Skrevet den: 23-August-2009 kl. 11:50
Så er der kommet nyt på http://www.smilecontent.dk/Kundeservice/Driftsinformation.aspx - driftsinformation .

@ Bo Visgaard:

Prikkerne på skærmen vil ændre farve ved denne opstart. Til at begynde med er alle prikkerne blå. En rød prik indikerer, at download ikke er fuldendt. En blinkende gul prik indikerer, at download er i gang. En grøn prik indikerer, at den er fuldført. Alle fem prikker lyser grønt, når systemet er klart.

Sakset fra http://www.smilecontent.dk/Kundeservice/~/media/Files/Brugervejledninger/SmileTV%20Installations_PVR_SC_11_Feb_09_Low.ashx - brugervejledningen , side 7.


Skrevet af: Bo Visgaard
Skrevet den: 23-August-2009 kl. 12:03

Ja ok, så må vi håbe der kommer tv igen.

Ang prikkerne ved opstart er jeg klar over at de skifter farve, efterhånden som de er godkendt. Det jeg mener, er at hver prik har en indikation af hvad det er der er godkendt, eller ikke er, hvis den bliver rød.



Skrevet af: karstenp
Skrevet den: 23-August-2009 kl. 12:13
Farvekoderne kan ses http://www.smilecontent.dk/da/Kundeservice/Spoergsmaal-og-svar/TV/TV-portal.aspx - her .


Skrevet af: karstenp
Skrevet den: 23-August-2009 kl. 15:07
Og nu (kl. ca. 15) er der tv igen. Det hakker tilsyneladende ikke som i går, men jeg har ikke været alle kanaler igennem.


Skrevet af: thun
Skrevet den: 23-August-2009 kl. 21:23

Når mit anlæg hakker, så er det ens på alle kanaler. Der er ikke noget der virker ordentligt.

Er der nogen der har fået en faktura, fra Smile,? Ja selvfølgeligt er der det. Er der nogen der har fået en med fejl på? Jeg har fået de 2 første kvartalsregninger, med en uges mellemrum, siden jeg blev koblet på Dongs nye anlæg. På trods af der ikke er noget gebyr på oprettelse, står gebyret flere steder både som tillæg og som fradrag. Det endte med en gennemsnitlig månedelig pris på 920.- på trods af kampagnepris på under 600.- i 3 måneder, og efterfølgende fastpris på 655.- Ringer man ind, er svaret "alle vores medarbejdere er optaget" Jeg sendte en mail som blev besvaret 16 Dage efter med beskeden "På grund af travlhed kan vi ikke svare i øjeblikket" Efter yderligere ventetid fik jeg bare de samme fakturaer sendt igen, med påstanden om at alt er ok, og jeg kan ringe hvis jeg er i tvivl om noget.

På trods af den fra starten er tilmeldt betalingsservice er der et gebyr på 25.-  Er der andre der har prøvet noget ligende?




Print side | Luk vindue