FRIT TV-VALG
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Det digitale sendenet
Forumbeskrivelse: DTT nettet incl. Boxer (DVB-T)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=65138
Udskrevet den: 06-Februar-2025 kl. 15:09
Emne: FRIT TV-VALG
Skrevet af: Majmik
Emne: FRIT TV-VALG
Skrevet den: 24-August-2009 kl. 17:45
S vil presse på for frit tv-valg.
DR ttv s165
|
Svar:
Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 24-August-2009 kl. 17:47
Jaa, flere kanaler til 49,- stykket.
|
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 24-August-2009 kl. 18:48
Majmik skrev:
S vil presse på for frit tv-valg.
|
Det kan jeg så absolut gå ind for, men priserne skal jo så også være fornuftige således at f,eks 5 valgfrie kanaler ikke koster mere end en pakke med 5 påtvungne.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet af: evilguy
Skrevet den: 26-August-2009 kl. 12:52
lunddal skrev:
Jaa, flere kanaler til 49,- stykket. |
Nej flere kanaler til 19 kr. pr. stk. TAK
Hvis Discovery, som er en af de dyre populære kanaler, kan sælges for 19 kr. hos Boxer, så er der garanteret også andre der kan.
Hvis jeg husker korrekt, så koster en dyr kanal som TV2sport cirka 25 kr. for antenneforeningerne, så den burde aldrig komme i nærheden af 49 kr. for Boxer kunder...
------------- Mvh. Johnny
Grossman's Misquote: Complex problems have simple, easy to understand wrong answers.
|
Skrevet den: 26-August-2009 kl. 13:00
Discovery er ikke en dyr kanal. Listeprisen er 6,95 ekskl. moms.
Min pointe var at det begrænsede frie valg Boxer tilbyder er ikke ligefrem til lave priser, så hvis pakkerne skal helt væk, betyder det nok yderligere stigninger.
Boxer tager 49,- for Zulu og den ligger prismæssigt nogenlunde i midten.
Listeprisen for Zulu er 14,95 ekskl. moms, så hvor billig tror du lige TV 2 Sport bliver? Den har en listepris på 24,72 ekskl. moms .
|
Skrevet den: 31-August-2009 kl. 11:44
lunddal skrev:
Discovery er ikke en dyr kanal. Listeprisen er 6,95 ekskl. moms.
Min pointe var at det begrænsede frie valg Boxer tilbyder er ikke ligefrem til lave priser, så hvis pakkerne skal helt væk, betyder det nok yderligere stigninger.
Boxer tager 49,- for Zulu og den ligger prismæssigt nogenlunde i midten.
Listeprisen for Zulu er 14,95 ekskl. moms, så hvor billig tror du lige TV 2 Sport bliver? Den har en listepris på 24,72 ekskl. moms . |
Boxer prøver jo bare at score kassen. Boxer tjener 65 kr. i administrationsomkostninger hver måned. Prisen pr. kanal er jo helt ude i hampen. Hvis de giver 14,95 plus moms for Zulu, så burde denne kanal MAKS. koste 25 kr. eller halvdelen af den pris de tager i dag.
Grossman's Misquote: Complex problems have simple, easy to understand wrong answers.
|
Skrevet af: slettet.18124
Skrevet den: 31-August-2009 kl. 14:21
De fleste dyre kanaler er TV2s kanaler, de udenlandske kanaler som Discovery og Animal Planet, koster ikke ret meget, langt under halvdelen, så hvis
TV2s kanaler er med i pakken, er det derfor pakken er meget dyrere.
Jeg så en liste over prisen på de enkelte kanaler, men jeg kan ikke finde den, håber der er andre der kan, og give et link herinde.
-------------
|
Skrevet af: D. Jensen
Skrevet den: 31-August-2009 kl. 14:27
evilguy skrev:
Boxer prøver jo bare at score kassen. Boxer tjener 65 kr. i administrationsomkostninger hver måned. Prisen pr. kanal er jo helt ude i hampen. Hvis de giver 14,95 plus moms for Zulu, så burde denne kanal MAKS. koste 25 kr. eller halvdelen af den pris de tager i dag.
|
Nej, BSD som driver det digitale net "scorer" 65.- om måneden, det er det der skal financiere sendenettet og driften.
Boxer får det beløb som kanalerne nu engang sælges til, og det kan vi godt blive enige om er rigeligt højt sat for nogle kanaler.
|
Skrevet af: Lars
Skrevet den: 31-August-2009 kl. 14:35
Hej Alle
I kan ikke bruge de "listepriser" til noget. Det er jo netop ikke priserne for kanalerne i "a'la'carte" med fri til- og afmelding.
De priser gælder for eksempelvis store kabel-tv anlæg, der forhandler kollektivt på vegne af alle beboere. Så aftaler de eksempelvis at de køber alle kanalerne fra en tv-station, og binder sig kontraktligt for en periode på 24 måneder.
Så får de en lav pris, sammenlignet med Boxer der ikke kan tilbyde hverken garanteret afsætning eller store tvungne pakker. Og tilmed kan man selv bestemme måned for måned, via en hjemmeside, hvilke kanaler man vil se på i næste måned.
/Lars
------------- Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
Skrevet den: 31-August-2009 kl. 14:53
Også mere som en måde til at vise prisforskellen, som ved eks. Zulu koster 14.95,- eksklusiv moms og eksklusiv KODA/CopyDan afgiften. med disse afgifter
koster den ca. 19,- Og som tilvalgskanal koster den 49,- pr. mdr. svarer til at kanaler koster 160% mere, det får Zulu ikke mange kunder på hos Boxer.
Tv2 Sport 24.72,- ca. 31.00,- med moms og KODA, hos Boxer 39,-
TV2 Film 6.50,- ca. 8.10,- med moms og KODA, hos Boxer 29,-
Discovery 6.95,- ca. 8.70,- med moms og KODA, hos Boxer 19,-
MTV 4.00,- ca. 5.00,- med moms og KODA, hos Boxer 29,-
Animal Planet 4.10,- ca. 5.10,- med moms og KODA, hos Boxer 19,-
VH1 ; 3.00,- ca. 3.75,- med moms og KODA, hos Boxer 29,-
NB.
Ser ikke ud til at Recordere.dk er glad for browseren Chrome, sætter selv underlige tegn, når jeg kommer med indlæg, skal selv fjerne dem.
-------------
|
Skrevet den: 03-September-2009 kl. 11:54
D. Jensen skrev:
Nej, BSD som driver det digitale net "scorer" 65.- om måneden, det er det der skal financiere sendenettet og driften.
| Har du nogle kilder på det? 65 kr. pr. kort er mange penge - og så tager boxer jo også penge for kort nr. 2 og 3.
Og et smartcard koster altså ikke mange håndører.
Jan.Larsen -> Super indlæg - tak for priserne
|
Skrevet den: 03-September-2009 kl. 12:04
Som D. Jensen skriver så er pengene til drift af sendenettet - ikke til selve kortet.
|
Skrevet af: hansen07
Skrevet den: 17-September-2009 kl. 08:57
Discovery er ikke dyr de skal jo bare venne båndet så vi ser det hele igen igen
|
Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 17-September-2009 kl. 09:37
YouSee udbyder Favorit til 12 kr. pr. styk pr. måned. Minimum vælges 4 kanaler til 48 kr. pr. måned.
Der er 50 at vælge imellem. Pr. 1. nov. 2009 vil der bl.a. være 7 HD-kanaler, man kan vælge.
------------- Venlig hilsen, Vilhelm
|
Skrevet den: 26-September-2009 kl. 13:13
hansen07 skrev:
Discovery er ikke dyr de skal jo bare venne båndet så vi ser det hele igen igen |
Ja, mange genudsendelser, da Discovery kom frem var det en rigtig god kanal, men nu har de delt de mange emner op i forskellige kanaler,
så man idag skal have mange Discovery kanaler for at se det samme, som da den startede.
En af mine favorit kanaler, men er blevet så ringe at jeg fravælger den hos Boxer.
-------------
|
Skrevet den: 26-September-2009 kl. 19:52
De dyreste kanaler er dem DR sender. De betales bare over medielicensen hvad enten man ser det eller ej. I 2010 bliver medielicensen på 2.260 kr eller 188,33 kr. om måneden. Er der nogen der tror at Soc.dem. vil gøre noget ved det? Selvfølgelig ikke, med mindre man synes at en passende forhøjelse lige er sagen.
Soc.dem indgår i samtlige medieforlig. Har de krævet at der bliver større konkurrence på hybridnettet? Nej, det er EU der har en sag kørende mod YouSee for at få det åbnet, ligesom man tidligere har åbnet telenettet. EU's skridt kommer alt for sent. Markedet er støvsuget af YouSee. Konkurrenter har ikke en chance.
Har Soc.dem. krævet mindre pakker før nu? Ikke mig bekendt. Det bliver ikke noget af den sag. Det hele er bare en markering, ugennemtænkt og uden betydning.
|
Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 26-September-2009 kl. 20:21
Vilhelm skrev:
Nej, det er EU der har en sag kørende mod YouSee for at få det åbnet, ligesom man tidligere har åbnet telenettet. |
Den sag vedrører kun internet over kabel-TV, ikke selve TV kanalerne.
------------- Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
Skrevet af: Thorbjørn88
Skrevet den: 26-September-2009 kl. 20:23
Jeg forstår ikke at så mange har svært ved at forstå at det er dyrere at købe enkelte kanaler, frem for at købe kanaler i en pakke.
Det er da klart at Boxer skal give mere for kanalerne, når de ikke kan garantere et bestemt antal abonnenter som pakke udbyderne kan.
|
Skrevet den: 26-September-2009 kl. 22:18
JesperLund skrev:
Vilhelm skrev:
Nej, det er EU der har en sag kørende mod YouSee for at få det åbnet, ligesom man tidligere har åbnet telenettet. |
Den sag vedrører kun internet over kabel-TV, ikke selve TV kanalerne.
|
Det er sikkert rigtigt. Jeg har ikke interesseret mig videre for det eller har teknisk indsigt. Jeg kender kun fra omtale i aviserne at der måske bliver tale om at åbne kabel-nettet for konkurrenter til YouSee. Ligesom fx TDC's konkurrent Telia opererer med telefoni, bredbånd og bredbånds-tv på telenettet, regnede jeg med at tanken var at konkurrenter kunne udbyde kabel-tv og bredbånd på kabel-nettet. Men uanset hvad, tror jeg ikke det får nogen stor betydning.
|
Skrevet af: moho
Skrevet den: 28-September-2009 kl. 13:51
hansen07 skrev:
Discovery er ikke dyr de skal jo bare venne båndet så vi ser det hele igen igen |
Det er for ligesom det med gå i skole der kommer jo hele tiden en ny første og de andre klasser, så derfor kan man ikke undgå disse genudsendelser.
------------- Har Stofa, Basispakke! Forvirrelsesfreak og andre Århushistorier. Den korrekte opløsning i det vandrette plan for HD er lige netop ___?
|
Skrevet af: Rasmusdc
Skrevet den: 28-September-2009 kl. 14:07
S vil da aldrig gå ind for fritvalg af tv programmer.
Så længe de støtter et Licens betalt DR, hvad man giver for kanaler på Yousee nettet er jo til grin lavt, når man ser på hvad man betaler for den penge bunke til DR.
Men må indrømme fritvalg af programmer vil være favorabelt, men tror ligesom andre at det bare vil betyde en dyr løsning for kunderne, og at vi igen skal tilbage til de digitale kort, og ikke kan kører ukrypteret som vi gør nu.
vil også betyde vi kan få ryddet op i det inferno man kalder kvalitets underholdning, da programmerne kan se direkte effekt på bundlinien hvis de sender det crap som man viser i dag.
|
|