Print side | Luk vindue

klippe i dvd film ?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Teknik & Teori
Forumbeskrivelse: Generel teknik og teori.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=65317
Udskrevet den: 24-Februar-2025 kl. 06:25

Emne: klippe i dvd film ?
Skrevet af: jango
Emne: klippe i dvd film ?
Skrevet den: 27-August-2009 kl. 21:41

Hej findes der et gratis program til at redigere i dvd film. Her tænker jeg ikke på at rippe kopierer dvd, men at tage en enkelt scene/titel ud fra en dvd film og brænde den eller flere scener ud på dvd ?

jango.

Svar:
Skrevet af: RogueAgent
Skrevet den: 27-August-2009 kl. 21:46
Jeg har aldrig prøvet det, men så vidt jeg husker har DVD Shrink en funktion der kan noget i den retning.

-------------
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 27-August-2009 kl. 21:46

For at gøre det ønskede, så er man jo nødsaget til at rippe DVDen til HDD, og dertil er der mig bekendt ingen Freeware der kan gøre. Til klipning vil jeg da mene at VMM kan bruges.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 27-August-2009 kl. 21:49

Oprindeligt skrevet af RogueAgent RogueAgent skrev:

Jeg har aldrig prøvet det, men så vidt jeg husker har DVD Shrink en funktion der kan noget i den retning.

Ja, men det kan ikke gøre noget som helst når der er Macrovision og GCMS på DVDen, og det er der jo. Medmindre, at det er nogen man selv har optaget.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: j_skib
Skrevet den: 27-August-2009 kl. 22:34
Hej jango.

DVD-shrink er rigtig god til at klippe og sammensætte udklip. Programmet kan sammensætte flere klip fra samme DVD og også hente klip fra andre DVD'er. Jeg har altid lagt org DVD'en (DVD'erne) ind på HDD'en, og så derfra lavet sammenklipningen.
DVD-shrink skulle lavet klipningen uden kvalitetstab, så endnu en fordel ved dette gratis program.
Jeg har kun brugt programmet til private optagelser, så hvis det er en beskyttet film, kan programmet nok ikke bruges.

Venlig hilsen
Jørgen.

Skrevet af: RogueAgent
Skrevet den: 27-August-2009 kl. 22:36
Shrink virker ikke på titler med Ripguard eller Arccos, men almindelig ACP og CSS tager den sig ikke af. Mange bruger Shrink til at lægge deres DVD samling ned på harddisken, enten som VIDEO_TS mapper eller .iso images.

-------------
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704

Skrevet den: 27-August-2009 kl. 22:44

Har haft brugt Shrink, men den vil i langt de fleste tilfælde kun kunne bruges sammen med Any DVD.

-------------

Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 28-August-2009 kl. 01:26
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

For at gøre det ønskede, så er man jo nødsaget til at rippe DVDen til HDD, og dertil er der mig bekendt ingen Freeware der kan gøre.

What? Der er mindst et par stykker (som jeg bevidst ikke nævner her for at undgå vrede mails fra recordere.dk's moderatorer).

-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.

Skrevet af: MJ (udmeldt)
Skrevet den: 28-August-2009 kl. 01:36
Hvad med avidemux? Den kan ihvertfald klippe/klistre, men om den kan på Dvd-film må jeg være svar skyldig. Jeg har ikke lige en dvd ved hånden så jeg kan prøve.

Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 28-August-2009 kl. 07:53

For at gøre det ønskede, så er man jo nødsaget til at rippe DVDen til HDD, og dertil er der mig bekendt ingen Freeware der kan gøre. Til klipning vil jeg da mene at VMM kan bruges.

Det er der op til flere der kan gøre. Men, er ikke sikker på lovligheden af det

Skrevet den: 28-August-2009 kl. 08:02

Der er næppe GCMS fjerner på Freeware, da det hele tiden ændrer sig og skal opdateres.

-------------

Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 28-August-2009 kl. 10:00

Der er næppe GCMS fjerner på Freeware, da det hele tiden ændrer sig og skal opdateres.

Det hedder CGMS, og jo, der findes freeware.

Skrevet af: jango
Skrevet den: 28-August-2009 kl. 11:09

Hej, ja ved godt at filmen skal rippes til hdd før man kan redigere. Jeg vil prøve et af de programmer i anbefaler.

Tak for hjælpen.

Jango.

Print side | Luk vindue