Print side | Luk vindue

2x2TB NAS til €59 for Xtreamer kunder

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Distribution og udstyr generelt
Forumbeskrivelse: Trådløs, WiFi, modulator mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=65354
Udskrevet den: 27-April-2024 kl. 05:34


Emne: 2x2TB NAS til €59 for Xtreamer kunder
Skrevet af: daskino
Emne: 2x2TB NAS til €59 for Xtreamer kunder
Skrevet den: 28-August-2009 kl. 15:04
Så har xtreamer gjort det igen.

For €59 kan man hvis man allerede ejer en Xtreamer købe en NAS der kan holde op til 2 3,5" hd på 2gb.


Nye kunder kan købe Xtreamer sammen med NAs til omkring €159 .

http://forum.xtreamer.net/viewtopic.php?f=2&t=2403 - xtreamer nas
Det lyder som et godt tilbud.






Xtreamer vil også begynde at lave IP kamera'er og netbooks.


Q. How can the eTRAYz be so cheap in comparison to Synology and QNAP ?
A. The Xtreamer project is backed up by one of the biggest manufacturers of CE industry. We simply decided to be not as greedy and come up again with a very good ratio of specs\power\functionlaity\value for money ratio. That is the core essence of the Xtreamer project. Soon you can expect Xtreamer Netbooks (like eePC, AcerONE etc), Xtreamer IP cam (Pan and tilt with h.264 1080p) . We will keep our task to continue offer xtreamer clients good products for very attractive price and value for money. Dont assume the eTRAYz for some low quality chinese NAS / web disk solution. It is one of the most powerful NAS solutions you can find in the market today with a very impressive specs sheet and functionalities you should read about hereunder.

-------------
Sony 46HX823 Samsung H5505

Roku LT, Google nexus player, Sidewinder 4 Xtreamer,

WD TV HD, Live Mini og Ryan Mini2, SB 3, Wii,




Svar:
Skrevet af: craven
Skrevet den: 28-August-2009 kl. 16:26

Daskino 

Jeg kan ikke lade være med at reagere lidt på din første linje, jeg har den holdning, at det er et ringe produkt de har sendt på markedet.

Tænk engang at sende et produkt på markedet med navnet " Xtreamer"og så er det ikke engang i stand til at streame fra en pc uden at hakke gevaldigt p.g.a. dårlig netværksperformance.

Det er sgu da en joke

men det kan da være de får rettet op på det !

 


 



-------------
Mvh
Craven


Skrevet af: MikkelAnd
Skrevet den: 28-August-2009 kl. 19:55
Hm... inden folk falder i svime over Xtreamer, så vil jeg
da starte med at advare mod dem.
Deres leverencer er mildt sagt tilfældige og deres respons
både i forum og butik er inkonsekvente og ufuldstændige.
/Mikkel

NB! Jeg har ventet siden primo juli, og det tracking nummer
de har sendt mig henviser til en andens ordre...


Skrevet af: daskino
Skrevet den: 28-August-2009 kl. 22:01
@ craven, ja jeg var heller ikke glad for at streame med tversity over upnp på xtreameren, det hakkede godt. Men spg er om det er afpsilleren eller protokolen for fildeling. Afspilleren understøtter nus NFS, og den protekol er bedre til at streame end upnp, så måske det er der hunden ligger begravet.

Men en NAS til under 500 kroner med gigiabit, det er sgu billigt.

-------------
Sony 46HX823 Samsung H5505

Roku LT, Google nexus player, Sidewinder 4 Xtreamer,

WD TV HD, Live Mini og Ryan Mini2, SB 3, Wii,



Skrevet af: daskino
Skrevet den: 26-Oktober-2009 kl. 11:16
Så nærmer sig Tiden for at os som har købt Xtreameren før 1/11 kan købe en NAS eTRAYz fra Xtreamer.

Mens andre venter på at den analoge signal slukkes den 1. november er vi andre der venter på at Xtreamer frigiver deres eTRAYz Netværksserver samme dag.

Har ikke kunne finde hvor man kan købe den på deres side, men går udfra man kan logge ind den 1/11 i shoppen med sin bruger info og så bestille den derfra.

Rygterne går at den er bygget op på samme chip som Western Digital Mybook world edition (white) bruger og Thecus N0204.
Det er Oxford chipset som skulle kunne give god gas over netværket.
Mybook fik i hvert fald gode anmeldelser på smallnetbuilder med deres oxford nas. Thescus fik også gode ord med på vejen hos toms hardware.

http://www.tomshardware.com/reviews/mybook-n0204-nas,2417.html - toms test

http://www.smallnetbuilder.com/nas/nas-reviews/30764?task=view&limit=1 - white mybook

-------------
Sony 46HX823 Samsung H5505

Roku LT, Google nexus player, Sidewinder 4 Xtreamer,

WD TV HD, Live Mini og Ryan Mini2, SB 3, Wii,



Skrevet af: daskino
Skrevet den: 26-Oktober-2009 kl. 11:24
Rygterne går at Final Spec kommer tilat indholde flg. Nuppet fra en messe brochure i Hong Kong

System
CPU: OXE8xx
Memory : 128MB
Flash : 4MB

HDD
HDD(3.5inch)*2

I/O Interface
USB Port *2
One Touch Copy Button

Buttons
Power, Reset, USB auto-copy

LAN
Wireless LAN (USB Type) : 802.11b/g/n
Wired LAN (Gbit) : 1

FAN
Smart FAN

Network
DHCP Server
Dynamic DNS : ***.myxtreamer.net
Jumbo Frame

Network File Protocol
CIFS, NFS, AFP

Additional Useful Protocol
FTP with SSL/TLS, SSH, Secure SMTP

Client Platform
Windows/Linux/ Mac

Web Server
Apache,MySQL, SQLite,PHP,Port # : 80

USB function
USB auto-copy, Volume Expansion (Owner : admin),
Wireless LAN, anese, French, Korean,Printer Server

Multimedia
iTunes Music Server, UPnP device, Port mapping

Rapid Box (Rapid Share)
Non-Member can upload file to admin
URL Link Mail & URL Link Copy
Recent event

SyncFolder
Synch Folder I share
Synch Folder Shared with me
Scheduled Folder Synch
Friend Management

e-TRAYz File Manager
e-TRAYz Disk for admin’ private space admin can
share sub-folders with members
Private Disk for members’ private space
Public Disk for sharing with local devices
USB Disk for USB Device and USB auto copy
Start on system startup
System Tray
Disk Connect /Disconnect

e-TRAYz Web File Manager
e-TRAYz Disk for admin’ private space admin can
share sub-folders with members
Private Disk for members’ private space
Public Disk for sharing with local devices (Media
Player, Game Device, SETOP Box etc.)
USB Disk for USB Device and USB auto copy
File & Folder up/download
URL Link Mail for Big Sized File
URL Link Copy
Port # : 8080

e-Downloader
Plugins – rapidshare.com, megaupload.com
Account Info. setting
Download Control setting

e-Torrent
torrent RSS - mininova, isohunt, torrentz
torrent search - mininova, isohunt, torrentz
torrent Download

HDD Management
RAID Level 0, 1

System Management
Web-Based administration
E-Mail Alert
alarm Buzzer
Multi-User Account Mgmt.

Multi Language
English, Korean, Spanish, French, German, Dutch,
Danish, Italian, Russian, Hebrew, Czech, Hungarian,
Portuguese, Swedish, Slovenian Croatian boat,
Finnish, Polish, Romanian, Thai, Vietnamese, Greek,
Chinese

-------------
Sony 46HX823 Samsung H5505

Roku LT, Google nexus player, Sidewinder 4 Xtreamer,

WD TV HD, Live Mini og Ryan Mini2, SB 3, Wii,



Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 26-Oktober-2009 kl. 12:18
@daskino

Hvor meget NAS tror du at du får for 400 kr?


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: daskino
Skrevet den: 26-Oktober-2009 kl. 12:31
Tja det kunne man jo også spørge om da Xtreamer og WD TV kom ud, Hvor meget Medie afspiller får du for under 800 kroner? Åbenbart nok.

BOM Bill of Material på disse NAS er i virkeligheden ikke særlig høj. En lille MIPS/ARM processor koster ikke mere en $3-7. En Ethernet controller under $2 og et mobo her koster ikke meget mere end $3-7. Kassen koster heller ikke meget. BOM er måske omkring $20-25 for sådan en typisk NAS server. Linux er gratis plus software udviklingen. De fletse apps kan hentes gratis på nettet såsom samba, webserver, filerserver, torrent etc. Det som virkeligt er lækkert på de dyre NAS er deres fede AJAX interface. men igen det koster.

De priser vi har set indtil nu DKK 1500+ har jo kun at gøre med at markedet har været lille og præget af entusiaster og ikke den store brede skare af forbrugere. Derudover har Distributører og forhandlere nydt godt at gode marginer fra Synology og Qnap.

Så jeg regner med at hvis OXford chippen på denne her leverer de samme read thorugput som WD Mybook 2 så har jeg en god billig nas der kan streame 33 mbps for filer over 4 GB. Så kan denne maskine klare at streame lyd til en enhed og film til to enheder på samme tid, det er lige hvad jeg har brug for pt.

-------------
Sony 46HX823 Samsung H5505

Roku LT, Google nexus player, Sidewinder 4 Xtreamer,

WD TV HD, Live Mini og Ryan Mini2, SB 3, Wii,



Skrevet af: MasterK
Skrevet den: 26-Oktober-2009 kl. 17:22
hmm, lad os nu se, hvad der kommer ud fra samlebåndet. Har sku en server, men er da lidt nysgerrig, og tror godt jeg kan smide 500,- for at få nysgerrigheden styret.
Hvis Daskino mener at dyret kan streame 33 Megabit i sekundet, vil jeg nok lige sige... Puha, når der er fyldt 4 TB data på diskene (Du selv skal købe) er vi sku da nået til næste jul.
Overfører lige pt omkring 53-57 MegaByte i sekundet på netværk, og havde da ikke regnet med en overførsels hastighed på mindre end usb2 hastighed (her er det ca 20-25MegaByte/sek) Den skal jo bruges som filserver, så 33Megabit duer da til NADA, det kan selv Xtreameren klare.



Skrevet af: daskino
Skrevet den: 26-Oktober-2009 kl. 18:08
megabyte ikke bit

-------------
Sony 46HX823 Samsung H5505

Roku LT, Google nexus player, Sidewinder 4 Xtreamer,

WD TV HD, Live Mini og Ryan Mini2, SB 3, Wii,



Skrevet af: daskino
Skrevet den: 02-November-2009 kl. 09:43
så kan den bestilles fra deres hjemmeside

shop.xtreamer.net


overblik

http://xtreamer.net/overview.aspx?CatID=1017 - http://xtreamer.net/overview.aspx?CatID=1017

koster €84 inkl fragt til DK.



-------------
Sony 46HX823 Samsung H5505

Roku LT, Google nexus player, Sidewinder 4 Xtreamer,

WD TV HD, Live Mini og Ryan Mini2, SB 3, Wii,



Skrevet af: Plex
Skrevet den: 02-November-2009 kl. 12:06
Oprindeligt skrevet af daskino daskino skrev:

så kan den bestilles fra deres
hjemmeside

shop.xtreamer.net


overblik

http://xtreamer.net/overview.aspx?
CatID=1017
- http://xtreamer.net/overview.aspx?
CatID=1017

koster €84 inkl fragt til DK.



Ja den kan _forudbestilles_

Kæft hvor noget skod, de nu har rykket udgivelsen 1 måned


Skrevet af: kim.t
Skrevet den: 02-November-2009 kl. 12:43
Så kan de da nå at få den testet. Køber IKKE en NAS uden at der er lavet hastighedstest !

-------------


Skrevet af: Plex
Skrevet den: 02-November-2009 kl. 14:04
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Så kan de da nå at få den testet. Køber IKKE
en NAS uden at der er lavet hastighedstest !


Det bliver spændende hvor meget den billige kinadåse
kan præstere ;)


Skrevet af: gadeberg87
Skrevet den: 04-November-2009 kl. 15:16
Jeg overvejer at købe deres NAS. Primært fordi den er billig, i forhold til fx QNAP. Men har dog et spørgsmål, som jeg umiddelbart ikke har kunnet finde svar på, på deres hjemmeside.
1. Når man sætter den til sit hjemmenetværk, så står det som om at man ikke kan sætten den wired til en wireless router. Kan bare ikke forstå hvorfor man ikke skal kunne det!! Det er jo en netværksforbindelse lige meget hvad. Jeg har fx, en stationær, der er wired, og to laptops der er wireless. Betyder det så at jeg kun kan bruge min NAS med min stationære??

2. Jeg kunne godt tænke mig at der er auto backup på en NAS server. Men det syntes jeg heller ikke der står noget om, er der nogen der ved det??


Skrevet af: Plex
Skrevet den: 04-November-2009 kl. 15:49
Oprindeligt skrevet af gadeberg87 gadeberg87 skrev:

Jeg overvejer at købe deres NAS. Primært fordi den er billig, i forhold til fx QNAP. Men har dog et spørgsmål, som jeg umiddelbart ikke har kunnet finde svar på, på deres hjemmeside.
1. Når man sætter den til sit hjemmenetværk, så står det som om at man ikke kan sætten den wired til en wireless router. Kan bare ikke forstå hvorfor man ikke skal kunne det!! Det er jo en netværksforbindelse lige meget hvad. Jeg har fx, en stationær, der er wired, og to laptops der er wireless. Betyder det så at jeg kun kan bruge min NAS med min stationære??

2. Jeg kunne godt tænke mig at der er auto backup på en NAS server. Men det syntes jeg heller ikke der står noget om, er der nogen der ved det??

1)
Hvor læser du det henne?

http://xtreamer.net/generalInner.aspx?CatID=1047 - http://xtreamer.net/generalInner.aspx?CatID=1047

All you need is a broadband Internet connection and a home router, the eTRAYz can be in few clicks be set up to provide secure access to all the stored files remotely via the Internet or you local lan, Wirelessly (802.11n)  or Wired (10/100/1000 Port).

2)
http://xtreamer.net/generalInner.aspx?CatID=1128 - http://xtreamer.net/generalInner.aspx?CatID=1128




Skrevet af: gadeberg87
Skrevet den: 05-November-2009 kl. 09:08
1.
Please note :
Either wired or wireless network can be used but they cannot be used simultaneously. Therefore, 

only one can be used at any given time. You may change the network settings in [Administrator] section at the eTRYAz home page.


http://xtreamer.net/generalInner.aspx?CatID=1047


2.

Mange tak. Det havde jeg lige overset



Skrevet af: MasterK
Skrevet den: 06-November-2009 kl. 17:48
Ad 1.
Bemærk: ENTEN kablet ELLER trådløs netværk kan benyttes, men de kan IKKE benyttes samtidigt.

Betyder at du kan sætte et kabel fra e-TRAYZ hen til din trådløse router og derefter kan dine trådløse eller kablede PC'er forbinde til e-TRAYZ, ELLER du kan forbinde din e-TRAYZ trådløst til routeren (ikke anbefalelsesværdigt IMHO) og herved forbinde dine PC'er trådløst eller kablet, hvad du nu måtte finde bedst.


Skrevet af: Plex
Skrevet den: 21-November-2009 kl. 21:22
Kæft de er nogle røvere hos Xtreamer.

Hvis man afbestiller deres boks, tager de lige 10 euro i gebyr!


Skrevet af: Notfast
Skrevet den: 23-November-2009 kl. 16:01
Er det ikke meget fair hvis de køber ind, og planlægger produktion efter at du vil købe en?




-------------
.....


Skrevet af: Plex
Skrevet den: 23-November-2009 kl. 17:13
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Er det ikke meget fair hvis de køber ind, og planlægger produktion efter at du vil købe en?


¨

Er det fair de hæver pengene 1 måned før planlagt afsendelse? Tvivler også stærkt på, at de får dem sendt ud 1. uge i december - bare se hvordan de gik med Xtreameren LOL




Skrevet af: kim.t
Skrevet den: 26-November-2009 kl. 12:31
Hastigheden er med nuværende alpha FW testet til ca 7,1-7,4 Mb/s på 100 mbps LAN og ca. 14,5 Mb/s på et gigabit netværk. En hastighed der gerne skulle blive bedre ifm. næste FW
Samtidig er jeg "snublet" over følgende udsagn : "the eTRAYz is backed up by the university of seoul ...deprtment of technology (and its head of staff) so many tech students are on the project as we speak ...they are all very excited about it...we support the faculty. so many innovative projects are going on regarding the etrayz"


-------------


Skrevet af: daskino
Skrevet den: 26-November-2009 kl. 13:52
ja, det var også det jeg var bagne for da jeg læste anmeldelse af mvix nas på smallnetbuilder.com som er søster til denne denna nas, jeg afbestilite ordre hos dem og ovevjer måske en WD world edition i stedet. til 1100 korner inkl hd på 1 tb, men den har ikke torrent klient, men det kan tilføjes rimlig simpelt.

-------------
Sony 46HX823 Samsung H5505

Roku LT, Google nexus player, Sidewinder 4 Xtreamer,

WD TV HD, Live Mini og Ryan Mini2, SB 3, Wii,



Skrevet af: kim.t
Skrevet den: 27-November-2009 kl. 16:24
De har målt strømforbrug til ca 21w med 2 stk 1TB 7200rpm HDD'er kørende.
Der skulle komme ny alpha FW senere i dag som skulle gøre noget ved hastigheden. Hurtigste hastighed skulle være målt ved ftp : 8/33 (Up/down)
Den langsomme hastighed har vist noget med krytering at gøre¨.


-------------


Skrevet af: kim.t
Skrevet den: 28-November-2009 kl. 09:17
Jeg har afbestilt min nu. Deres chat system er jo piv åben, dvs. der er fuld adgang til både eTRAYz beta chat samt privat chat, og det er helt ærlig ikke lige så spændende læsning. Nu ved jeg at Hi-Jack på MPC har direkte kontakt til dem, og sagen er overdraget til ham, jeg vil ikke lige begyndte at oprette en tråd i ders forum - den bliver nok hurtig pillet ned samt chat systemet lukket. Det kan godt være at der kommer mere "spændende" informationer der var værd at fælge med i fra en sidelinie i løbet af de nsæte par døgn......
.......
2009-11-27 06:15:22 PM etrayz.rd xtreamer MvixBox speed is 7~8 MB in 100M network...
2009-11-27 06:15:44 PM etrayz.rd xtreamer e-TRAYz can go to 10~11 MB...
2009-11-27 06:16:23 PM xtreamer etrayz.rd ok
2009-11-27 06:16:26 PM xtreamer etrayz.rd dont say
2009-11-27 06:16:38 PM xtreamer etrayz.rd they dont need to know how lousy the etrayz is
.......


-------------


Skrevet af: daskino
Skrevet den: 28-November-2009 kl. 10:53
skræmmende læsning, hvem er det er der skriver det der "they dont need to know how lousy the etrayz is" er det en xtreamer mand?

-------------
Sony 46HX823 Samsung H5505

Roku LT, Google nexus player, Sidewinder 4 Xtreamer,

WD TV HD, Live Mini og Ryan Mini2, SB 3, Wii,



Skrevet af: Plex
Skrevet den: 28-November-2009 kl. 11:38
Hrmm godt jeg fik min afbestilt...


Skrevet af: FasTrak
Skrevet den: 09-December-2009 kl. 17:37

Er der nogen der har fået den hjem?




Print side | Luk vindue